PRAVILNIK

O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROJEKATA I PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U AP VOJVODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 2/2015)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se subjekti koji mogu podnositi projekte ili programe, vrste, izgled i sadržinu projekata i programa i dokumentacije koja se uz predlog projekta ili programa podnosi, kriterijumi i način odobravanja projekata i programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u AP Vojvodini, način i postupak kontrole realizacije odobrenih projekta ili programa i sadržina i izgled izveštaja o realizaciji projekta ili programa.

Sve imenice koje se koriste u ovom Pravilniku u muškom rodu, istovremeno obuhvataju imenice ženskog roda u odgovarajućem obliku.

Član 2

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta u AP Vojvodini iz člana 134. stav 1. Zakona o sportu (u daljem tekstu: Zakon) ostvaruju se kroz finansiranje projekata i programa iz sredstava budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine.

Način oglašavanja finansiranja projekata i programa

Član 3

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu (u daljem tekstu: Sekretarijat) raspisuje svake godine

- jedan opšti konkurs za finansiranje potreba i interesa u oblasti sporta u AP Vojvodini (u daljem tekstu: opšti konkurs) kao i

- pojedinačne konkurse za pojedine oblasti van opšteg konkursa.

Član 4

Opšti konkurs raspisuje se u januaru mesecu za tekuću godinu, otvoren je tokom cele godine, i njime su obuhvaćene sledeće potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Pokrajini:

1. Aktivnosti pokrajinskih sportskih saveza od značaja za APV

- godišnji programi pokrajinskih sportskih saveza i Sportskog saveza Vojvodine,

- posebni programi pokrajinskih sportskih saveza i Sportskog saveza Vojvodine,

- stipendije perspektivnih sportista u AP Vojvodini,

- dodela novčanih nagrada sportistima i trenerima za postignut značajan sportski rezultat i godišnje priznanje u oblasti sporta "Vihor".

2. Afirmacija sporta u AP Vojvodini

- organizacija sportskih priredbi od interesa za AP Vojvodinu,

- učešće na međunarodnim sportskim priredbama,

- predlozi projekata kojima se doprinosi razvoju sporta u AP Vojvodini.

3. Afirmacija školskog sporta u AP Vojvodini

- predlozi projekata u skladu sa Akcionim planom Sprovođenja strategije razvoja školskog sporta u AP Vojvodini.

4. Razvoj, opremanje i održavanje sportskih objekata u AP Vojvodini

- izgradnja i opremanje fiskulturnih sala funkcionalnim spravama i rekvizitima,

- opremanje i održavanje (sanacija, adaptacija i rekonstrukcija) sportskih objekata,

- opremanje i održavanje (sanacija, adaptacija i rekonstrukcija) regionalnih trenažnih centara.

Član 5

Pojedinačni konkursi se raspisuju prema kalendaru koji utvrđuje pokrajinski sekretar za sport i omladinu (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar), oni su otvoreni 15 dana od dana raspisivanja, a svakim od njih je prioritetno obuhvaćena jedna od sledećih aktivnosti:

1. afirmacija žena u sportu,

2. obeležavanja jubilarnih godišnjica sportskih organizacija,

3. organizacija međunarodnih sportskih priredbi od interesa za AP Vojvodinu.

Kriterijumi koji se odnose na podnosioce predloga projekata i programa

Član 6

Predloge svojih projekata i programa po opštem konkursu i pojedinačnim konkursima u oblasti sporta, Sekretarijatu mogu da podnose isključivo pravna lica sa teritorije AP Vojvodine i to:

1. pokrajinski sportski savezi i Sportski savez Vojvodine,

2. sportske organizacije registrovane kao udruženja u skladu sa Zakonom o sportu,

3. ustanove - ustanove za sport, vaspitno obrazovne ustanove (osnovne, srednje škole i predškolske ustanove), akreditovane visokoškolske ustanove iz oblasti sporta,

4. jedinice lokalne samouprave - gradovi, opštine i niži nivoi javne uprave,

5. drugi pravni subjekti koji su korisnici sportskih objekata u javnoj svojini.

Član 7

Pravni subjekt iz člana 6. tač. 1, i 2., mora da ispunjava sledeće uslove:

1. da bude upisan u odgovarajući registar u skladu sa zakonom,

2. da je iz grane sporta koja je od posebnog značaja za Republiku Srbiju,

3. da ima sedište u AP Vojvodini,

4. da je direktno odgovoran za realizaciju projekta ili programa,

5. da je prethodno obavljao delatnost u oblasti sporta najmanje godinu dana,

6. da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene projekte ili programe (prihvaćen izveštaj o utrošku sredstava od strane Sekretarijata),

7. da ispunjava uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti u skladu sa Zakonom,

8. da raspolaže kapacitetima za realizaciju projekta ili programa.

Član 8

Pravni subjekt iz člana 6. tač. 1, i 2, ne može da:

1. bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti,

2. ima blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja,

3. bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Kriterijumi koji se odnose na predlog projekata i programa

Član 9

Predlog projekta i programa treba da zadovoljava sledeće kriterijume:

1. da doprinosi ostvarivanju interesa i potreba građana u oblasti sporta u AP Vojvodini i da je u skladu sa Zakonom i Pokrajinskom skupštinskom odlukom,

2. da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u opštem, odnosno pojedinačnim konkursima i ovim Pravilnikom,

3. da se realizuje u AP Vojvodini, osim projekata ili programa koji se odnose na pripreme i učešće na sportskim takmičenjima,

4. da ima značajan i trajan uticaj na razvoj sporta u AP Vojvodini.

PREDLOZI GODIŠNJIH I POSEBNIH PROGRAMA POKRAJINSKIH GRANSKIH SPORTSKIH SAVEZA I SPORTSKOG SAVEZA VOJVODINE

Podnošenje predloga godišnjih i posebnih programa

Član 10

Svoje programe mogu podnositi pokrajinski sportski savezi (u daljem tekstu - Savezi) pod uslovom da su članovi Sportskog saveza Vojvodine najmanje jednu godinu i da su u statusu redovnog člana.

Član 11

Ako je u jednoj sportskoj grani registrovano više Saveza, finansiraju se programi samo onog Saveza za koga je Pokrajinski sekretar utvrdio, u skladu sa Zakonom, da se preko njega ostvaruje opšti interes u toj grani sporta u Autonomnoj pokrajini Vojvodini.

Član 12

Predlozi programa Saveza podnose se na posebnom aplikativnom obrascu u elektronskoj formi, a koji se nalazi na internet adresi: www.esavezi.rs.

Član 13

Godišnji programi Saveza obuhvataju sledeće vrste programa:

1. takmičarski program,

2. edukativni program,

3. razvojni program,

4. kampovi i pripreme,

5. oprema i rekviziti,

6. tehničko funkcionisanje.

U okviru razvojnog programa, Savezi imaju pravo da konkurišu i za sredstva za angažovanje mladog sportskog stručnjaka u skladu sa projektom "Sportski talenti Vojvodine".

Član 14

Posebni programi Saveza podrazumevaju različite aktivnosti kojima se unapređuje i razvija određena sportska grana na teritoriji AP Vojvodine ili različite sportske aktivnosti za koje je Savez nadležan. Ovi programi nisu obuhvaćeni godišnjim programom nadležnog sportskog saveza.

Član 15

Predlozi programa Saveza dostavljaju se u roku koji odredi Sekretarijat u pozivu za dostavljanje.

Vrednovanje i odlučivanje po podnetim predlozima godišnjih programa

Član 16

Za ocenu programa Saveza obrazuje se stručna komisija u koju ulaze dva predstavnika Sekretarijata i jedan predstavnik Sportskog saveza Vojvodine.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga i dostavlja Pokrajinskom sekretaru predlog za odobravanje programa.

Član 17

Vrednovanje godišnjih programa Saveza vrši se na osnovu kategorizacije sportskih grana u AP Vojvodini, kvaliteta dostavljenih godišnjih programa i ispunjavanja obaveza prema Sekretarijatu.

Vrednovanjem je moguće ostvariti 100 bodova, i to po osnovu:

• kategorizacije - do 70 bodova,

• kvaliteta programa - do 20 bodova,

• ispunjavanje obaveza - do 10 bodova.

Član 18

Kategorizacija se vrši svake dve godine. Bliži kriterijumi utvrđuju se posebnim Pravilnikom o kategorizaciji sportskih grana u AP Vojvodini.

Član 19

Sekretarijat će jednom u dve godine doneti Odluku o sportskim granama od značaja za Autonomnu pokrajinu Vojvodinu koje će se u odnosu ukupan broj bodova iz člana 17., dodatno finansirati sa 10% pripadajućeg iznosa.

U sportske grane od značaja za AP Vojvodinu spadaju sportske grane bazičnih sportova (atletika, plivanje, gimnastika), kao i 7 sportskih grana koje se Odlukom proglase za sportske grane od značaja za Pokrajinu.

Član 20

Ispunjavanje obaveza prema Sekretarijatu podrazumeva pravovremeno i namensko dostavljanje izveštaja o utrošenim sredstvima dobijenim po različitim programima ili projektima, kontinuirano i pravovremeno ažuriranje baze podataka u okviru informacionih sistema "E-savezi" i "Sportal", aktivno učešće u svim aktivnostima pod pokroviteljstvom Sekretarijata.

Član 21

Sportski savez Vojvodine i nadležni sportski savezi za oblasti školskog sporta, univerzitetskog sporta, sporta osoba sa invaliditetom i sporta za sve, takođe dostavljaju dokumentaciju kao za godišnje programe granskih Saveza.

Izveštaji o namenskom korišćenju sredstava nosilaca godišnjih programa

Član 22

Nosioci odobrenih godišnjih programa - Savezi i Sportski savez Vojvodine, obavezni su da Sekretarijatu, do 15. jula, dostave Informaciju o finansijskom poslovanju za prvo polugodište tekuće godine. Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima godišnjih programa koji ne dostave ovu Informaciju.

Konačni (godišnji) finansijski izveštaj Savezi i Sportski savez Vojvodine, dostavljaju do 31. januara za prethodnu godinu, uz prilog overenih kopija računa i druge prateće dokumentacija, kao i izvoda iz banke za sve nastale rashode u protekloj godini.

Podnosioci odobrenog godišnjeg programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).

Izveštaj o namenskom korišćenju sredstava iz prethodnog stava podnosi se na Obrascu koji se nalazi na Internet sajtu Sekretarijata.

Sekretarijat razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

Član 23

Savezi vode sve potrebne evidencije koje omogućavaju Sekretarijatu sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima Sekretarijata omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da omogući Sekretarijatu uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 24

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako podnosilac odobrenog programa, u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta AP Vojvodine.

Sportski savez Vojvodine kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa pokrajinskih sportskih saveza, ima obavezu da prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i na kraju realizacije programa podnose izveštaj Sekretarijatu o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.

Savezi su obavezni da Sportskom savezu Vojvodine pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da im dostavljaju, primerak izveštaja o realizaciji programa. Sportski savez Vojvodine dostavlja objedinjene finansijske izveštaje godišnjih programa Sekretarijatu.

PREDLOZI PROJEKATA PO OPŠTEM I POJEDINAČNIM KONKURSIMA

Predlozi projekata

Član 25

Predlog projekta za koji se konkuriše dostavlja se na odgovarajućem obrascu koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata.

Uz obrazac podnosi se i potrebna prateća dokumentacija navedena u odgovarajućem obrascu.

Član 26

Podneti predlozi projekata neće se razmatrati ukoliko nisu ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:

1. da je predlog projekta na utvrđenom obrascu za tačno određenu vrstu aktivnosti za čiju realizaciju se sredstva traže,

2. da je obrazac popunjen čitko (otkucan ili odštampan),

3. da ga je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje,

4. da je overeno pečatom podnosioca zahteva,

5. da je po svojoj sadržini potpun,

6. da je podnet u propisanom roku.

Zahtev za finansiranje predloga projekta se taksira po taksenoj tarifi iz Pokrajinske skupštinske odluke o pokrajinskim administrativnim taksama, koja važi na dan podnošenja.

Član 27

Na opštem konkursu istom podnosiocu predloga projekta može biti odobren samo jedan projekat za finansiranje. Ukoliko je podnosiocu odobren projekat, eventualni njegovi sledeći predlozi projekta neće se razmatrati. Podnosilac čiji je predlog projekta odbijen, ima pravo ponovnog podnošenja novog predloga projekta.

Na svakom pojedinačnom konkursu, moguće je podnošenje samo jednog predloga projekta od strane jednog podnosioca predloga projekta.

Odlučivanje po predlozima projekata

Član 28

Za odlučivanje po predlozima projekata pristiglim na opšti konkurs, Pokrajinski sekretar obrazuje Komisiju koja razmatra i vrednuje predloge projekte.

Komisija se sastoji od tri člana koje imenuje Pokrajinski sekretar, od kojih je jedan član zaposleni zadužen za tu oblast finansiranja (izvestilac). Komisija se radi razmatranja podnetih predloge projekata sastaje periodično, najmanje jednom u tri meseca, za svaku pojedinu oblast finansiranja.

U slučaju potrebe Komisija može razmatrati pristigle predloge projekata i češće, ukoliko to traži hitnost u rešavanju pojedinih predmeta ili brojnost predloženih projekata u pojedinoj oblasti finansiranja.

Nakon razmatranja i vrednovanja predloga projekata, Komisija upućuje predlog Pokrajinskom sekretaru koji donosi zbirno rešenje za sve odobrene projekte. Ovo rešenje se objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.

Član 29

Za svaki od pojedinačnih konkursa, Pokrajinski sekretar imenuje posebnu Komisiju koja se sastoji od tri člana od kojih je jedan član zaposleni koji je zadužen za taj pojedinačni konkurs (izvestilac).

Komisija razmatra pristigle predloge projekata, a predlog odluke o finansiranju projekta po tom konkursu donosi u roku od 7 dana po isteku roka za prijavljivanje na konkurs.

Po predlogu Komisije, Pokrajinski sekretar će doneti zbirno rešenje za sve projekte odobrene po tom pojedinačnom konkursu, koje se objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.

Član 30

Predloge projekata Komisija procenjuje prema sledećim kriterijumima:

1. ispunjenost uslova koji se tiču podnosioca predloga projekta,

2. usklađenosti ciljeva projekta sa konkursnim prioritetima,

3. procene kvaliteta predloga projekta,

4. finansijska evaluacija.

Član 31

Saglasno Zakonu, podnosilac predloga projekta koji smatra da ispunjava utvrđene uslove i kriterijume, a sredstva mu nisu dodeljena, ili mu nisu dodeljena u traženom iznosu, može podneti prigovor Pokrajinskom sekretaru, u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja.

POSTUPAK NAKON ODOBRENJA PREDLOGA PROJEKTA

Ugovaranje

Član 32

Sa podnosiocem odobrenih projekata, Sekretarijat zaključuje ugovor o realizovanju projekta.

Ako se nosilac odobrenih projekata ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno Zakonu smatraće se da je odustao od predloga projekta.

Ugovor u ime nosioca odobrenih aktivnosti, potpisuje zastupnik ili lice koje zastupnik pismeno ovlasti za potpisivanje tog ugovora.

Nakon zaključenja ugovora, Pokrajinski sekretar donosi pojedinačno rešenje o finansiranju odobrenog projekta.

Evaluacija realizacije projekata i izveštaji o namenskom korišćenju sredstava

Član 33

Nosilac odobrenog projekta kome su preneta sredstva, dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta AP Vojvodine.

Nosilac odobrenog projekta obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Nosilac realizacije projekta je dužan da blagovremeno, bez odlaganja, obavesti Sekretarijat o svim okolnostima koje ugrožavaju ili onemogućavaju realizovanje projekta, a koje zahtevaju izmenu utvrđene dinamike aktivnosti predviđene ugovorom (produžetak roka realizacije).

Član 34

Nosilac realizacije projekta je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije projekta dostavi Sekretarijatu izveštaj o njegovoj realizaciji. Uz izveštaj, koji se dostavlja na obrascu koji se objavljuje na internet sajtu Sekretarijata, nosilac projekta dostavlja i fotokopije kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom, kao i izvod iz banke sa promenama stanja na računu.

Nosilac je u obavezi da dostavi i evaluacioni list koji je sastavni deo navedenog obrasca za podnošenje izveštaja. Sekretarijat razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata.

Član 35

U slučaju da nosilac projekta ne podnese izveštaj u ugovorenom roku, odnosno dostavi nepotpun izveštaj, zaposleni u Sekretarijatu koji obrađuje taj predmet, dostaviće nosiocu opomenu za dostavljanje izveštaja u kojoj će ga poučiti o načinu podnošenja i posledicama propuštanja naknadno ostavljenog roka koji ne može biti duži od 10 dana. Opomena se dostavlja preporučenom poštom sa dostavnicom.

Ukoliko podnosilac ne postupi ni po opomeni iz prethodnog stava, predmet će se uputiti nadležnom organu (javno pravobranilaštvo) radi pokretanja postupka povraćaja sredstava.

POSEBNE ODREDBE O FINANSIRANJU POJEDINIH OBLASTI

Član 36

Na podnošenje, kriterijume i način odlučivanja koji nisu utvrđeni na poseban način u ovom delu Pravilnika, primenjuju se opšte odredbe o podnošenju predloga projekata i načinu odlučivanja po opštem i pojedinačnim konkursima ovog Pravilnika.

Posebne odredbe o finansiranju projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata

Član 37

Pravo na sredstva za izgradnju, opremanje i održavanje sportskih objekata u AP Vojvodini imaju vlasnici ili korisnici zemljišta odn. sportskih objekata u javnoj svojini (jedinice lokalne samouprave, vaspitno obrazovne i druge ustanove, sportske organizacije, sportski centri itd.)

Pravo na sredstva imaju i vlasnici ili korisnici zemljišta iz prethodnog stava, za projekte koji su usmereni na pribavljanje projektne dokumentacije za izgradnju sportskog objekta.

Član 38

Izgradnja sportskog objekta podrazumeva izvođenje građevinskih radova radi izgradnje novog otvorenog ili zatvorenog sportskog objekta u skladu sa pravilima utvrđenim propisima koji se odnose na oblast planiranja i izgradnje.

Održavanje sportskog objekta, podrazumeva kapitalno održavanje u smislu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata.

Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat i sa njim čini funkcionalnu tehničko-tehnološku celinu, kao i sportsku opremu i rekvizite neophodne za realizaciju različitih sportskih aktivnosti.

Član 39

Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta podnosi predlog programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Član 40

Predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta podnosioci podnose na osnovu opšteg konkursa i sadrži detaljne podatke o:

1. podnosiocu zahteva za finansiranje,

2. ciljevima i očekivanim rezultatima realizacije projekta, uključujući koje će probleme projekat rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti,

3. budžetu projekta, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu,

4. obimu učešća jedinice lokalne samouprave i drugih izvora finansiranja u ukupnom iznosu potrebnih sredstava,

5. vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potreba i rokovi u kojima su potrebna),

6. načinu praćenja realizacije projekta i evaluacije rezultata.

Član 41

Uz predlog projekta izgradnje sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o realizaciji programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni program prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi).

Nosilac predloga projekta izgradnje sportskog objekta, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu, te da o okončanju radova koji su predmet finansiranja, obavesti Sekretarijat.

Član 42

Zahteve za dodelu sredstava razmatra Komisija koja se sastoji od tri člana, od kojih je jedan zaposleni zadužen za sportske objekte (izvestilac). Komisija se radi razmatranja podnetih predloga projekata sastaje periodično, po pravilu jednom u tri meseca, a po potrebi i češće.

Član 43

Kriterijumi za ocenu predloga projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata i dodele sredstava za ove namene su:

- stanje sportskih objekata,

- ukupna visina potrebnih sredstva za realizaciju radova kojima se objekat dovodi u funkcionalno stanje,

- da je u pitanju sportski objekat koji je od posebnog značaja za razvoj sporta na teritoriji AP Vojvodine, s obzirom na: njegovu multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika, uticaj na razvoj školskog sporta u Pokrajini,

- finansiranje od strane lokalne samouprave i drugih izvora,

- stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave,

- dosadašnje učešće Sekretarijata u finansiranju u toj jedinici lokalne samouprave.

Školski sportski objekti (zatvoreni i otvoreni) smatraće se prioritetnim sportskim objekti u skladu sa Strategijom razvoja školskog sporta u AP Vojvodini u periodu 2013-2017.

Član 44

U postupku odobravanja projekta izgradnje sportskih objekata, ceniće se i ispunjenost sledećih uslova:

- da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata,

- da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta,

- da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom,

- da je predmer radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta koji se prilaže uz zahtev, urađen na osnovu analize tržišta u momentu podnošenja zahteva,

- da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini,

- da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično),

- da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno - privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo,

- da su regulisana sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.

Član 45

Na ugovaranje, praćenje realizacije programa i izveštavanje, shodno se primenjuju odredbe ovog Pravilnika koji se odnose na projekte.

Posebne odredbe o postupku stipendiranja perspektivnih sportista u AP Vojvodini

Član 46

Pod perspektivnim sportistima podrazumevaju se sportisti uzrasta od 14 do 20 godina (kadeti i juniori), koji imaju zapažene rezultate u svojoj sportskoj grani koja se nalazi u programu olimpijskih igara, a najmanje plasman od prvog do trećeg mesta na zvaničnom državnom prvenstvu.

Član 47

Pokrajinski granski sportski savezi do 31. januara dostavljaju predloge stipendista iz svoje grane sporta za tekuću godinu. Uz predloge obavezno se dostavljaju opšti podaci o predloženim sportistima i dokumentacija koja potvrđuje postignute rezultate (biltene, izveštaje sa takmičenja i sl).

Član 48

Perspektivni sportista može dobiti stipendiju za sportsko usavršavanje ako su ispunjeni sledeći uslovi:

1. da je u prethodnoj godini bio plasiran od I do III mesta na državnom prvenstvu seniora, juniora ili kadeta,

2. da nema potpisan profesionalni ugovor sa određenom sportskom organizacijom i da nema potpisan ugovor sa inostranim klubom,

3. da klub čiji je sportista član, ima sedište na teritoriji AP Vojvodine,

4. da je njegov klub član pokrajinskog granskog saveza čijim se programima ostvaruje opšti interes u oblasti sporta,

5. da ga pokrajinski granski savez predloži za dobijanje stipendije,

6. da se u tekućoj godini aktivno bavi sportskim aktivnostima,

7. da ispunjava obaveze prema reprezentaciji Republike Srbije i pokrajinskog granskog saveza,

8. da ispunjava kriterijume iz člana 46. Pravilnika,

9. da u tekućoj godini ne prima nacionalnu stipendiju kao vrhunski sportista.

Član 49

Broj stipendija koje mogu dobiti perspektivni sportisti istog granskog saveza, pod uslovom da ispunjavaju kriterijume, određuje se prema rangu sporta utvrđenom pokrajinskom kategorizacijom sportova tako što prednost imaju sportisti iz sportova koji su više kategorisani.

Sekretarijat ukupno dodeljuje 50 stipendija.

Član 50

O podnetim predlozima, odlučuje posebna Komisija. Komisija se sastoji od pet članova od kojih su po jedan predstavnik Sportskog saveza Vojvodine i Pokrajinskog zavoda za sport i medicinu sporta i tri predstavnika Sekretarijata.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga i dostavlja Pokrajinskom sekretaru predlog za stipendiranje. O svojim međusobnim odnosima povodom stipendiranja, Sekretarijat i perspektivni sportista će zaključiti poseban ugovor.

Član 51

Visina mesečnog iznosa stipendija utvrđuje se u jedinstvenom iznosu za sve stipendiste.

Visinu mesečne stipendije utvrđuje Pokrajinski sekretar za sport i omladinu jednom godišnje.

Stipendija za sportsko usavršavanje isplaćuje se tromesečno na tekući račun ili štednu knjižicu sportiste.

Član 52

Stipendija će se sportisti ukinuti u slučajevima kada prestane da postoji neki od uslova za dobijanje stipendije navedeni u članu 48. u tačkama 1 - 9, kao i u slučaju kršenja antidoping pravila propisanih Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu, i to od dana prestanka postojanja uslova odn. utvrđenog prekršaja.

Posebne odredbe o nagrađivanju sportista i trenera za ostvaren značajan sportski rezultat

Član 53

Pravo na novčanu nagradu koju Sekretarijat dodeljuje za ostvaren značajan sportski rezultat imaju:

- sportista i sportista sa invaliditetom u juniorskoj mlađoj seniorskoj konkurenciji koji je član sportske organizacije sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine i koji je za istu nastupao najmanje 6 meseci pre postizanja značajnog sportskog rezultata.

- trener sportiste koji se nalazi u funkciji nacionalnog selektora/trenera, a čiji je matični klub sa teritorije AP Vojvodine. U individualnim sportovima pravo na nagradu ima i lični trener sportiste uz uslov da je bio u sastavu zvanične delegacije na takmičenju na kojem je sportista ostvario značajan sportski rezultat za koji je nagrađen. Za ostvareni rezultat sportiste na jednom takmičenju, može se dodeliti samo jedna nagrada za selektora/nacionalnog trenera/ličnog trenera.

Član 54

Pravo na nagradu ostvaruje se ako je rezultat ostvaren u olimpijskim sportovima i sportovima koji su prepoznati od strane međunarodnog olimpijskog komiteta;

Pravo na novčanu nagradu u pojedinačnim sportovima imaju sportisti kod kojih je u takmičarskoj konkurenciji bilo najmanje 16 sportista, ili 12 sportistkinja, i da su u takmičenju ostvarili minimalno dve pobede.

Sportisti, koji na jednom takmičenju osvoji više od jedne medalje, pripada samo jedna novčana nagrada i to za rezultat koji se više boduje.

Član 55

Pod značajnim sportskim rezultatom u smislu ovog Pravilnika smatraju se osvojena medalja na:

1. Olimpijskim igrama mladih,

2. Svetskom prvenstvu,

3. Evropskom prvenstvu,

4. ostvaren sportski rezultat koji za određeni sport pokazuje izuzetan napredak i značajno utiče na afirmaciju sporta.

Član 56

Pravo na dodelu nagrade po ovom Pravilniku imaju lica iz člana 53. o čijem postignutom sportskom rezultatu, nadležni granski sportski savez ili matični klub, pismeno obavesti Sekretarijat i uz prijavu podnese popunjen obrazac prijave rezultata koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata i dokumentacijom koja se navodi u obrascu.

Nepotpune prijave neće se razmatrati.

Pravo na dobijanje nagrade za ostvareni rezultat zastareva ako se prijava ne podnese u roku od 3 meseca od postizanja rezultata.

Član 57

Sportistima i trenerima iz olimpijskih sportskih grana i disciplina pripada nagrada u punom iznosu.

Sportista i trener u sportskim disciplinama koje nisu u olimpijskom programu nagrađuju se novčanom nagradom umanjenom za 50%.

Sportisti i treneri u neolimpijskim sportskim granama koje su prepoznate od strane Međunarodnog olimpijskog komiteta (sportaccord), nagrada iznosi 80 % od punog iznosa.

Posebne odredbe u vezi sa projektima kojima se doprinosi razvoju sporta u APV

Član 58

Predlozi projekata kojima se doprinosi razvoju sporta u AP Vojvodini odnose se na:

- promociju i podsticanje bavljenja građana sportom posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom na teritoriji AP Vojvodine,

- sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje u sportu) i

- druge aktivnosti kojima se doprinosi razvoju sporta u AP Vojvodini.

U okviru predloga projekta kojima se doprinosi razvoju sporta u AP Vojvodini, Sekretarijat neće finansirati redovne aktivnosti sportskih organizacija koje se odnose na:

- članarine nadležnim sportskim savezima,

- naknade za registraciju sportista,

- troškove licenciranje sportskih stručnjaka i stručnjaka u sportu,

- kotizacije za učešće na takmičenjima,

- troškove zakupa sportskog objekta za sprovođenje redovnog trenažnog procesa,

- troškova angažovanja sudija i delegata u redovnom sistemu takmičenja (lige, pojedinačna prvenstva, kupovi),

- troškove nabavke odevne sportske opreme za trening,

- troškove reprezentacije.

Posebne odredbe koje se odnose na organizaciju i učešće na sportskim priredbama

Član 59

Opštim konkursom raspisuju se sredstva kojima se u okviru programskih aktivnosti Afirmacija sporta u AP Vojvodini, finansiraju organizacije sportskih priredbi od interesa za AP Vojvodinu, kao i učešće na međunarodnim sportskim priredbama.

Pojedinačnim konkursom finansiraće se organizacija međunarodnih sportskih priredbi od interesa za AP Vojvodinu. Predloge projekta mogu podnositi sportske organizacije i sportski savezi.

Posebne odredbe o postupku dodele sredstava za projekte obeležavanja jubilarnih godišnjica sportskih organizacija

Član 60

Pravo na sredstva za obeležavanje jubilarnih godišnjica imaju sportske organizacije sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koje imaju dugogodišnju tradiciju, kontinuiran uspeh i prepoznatljiv rad na afirmaciji i razvoju sporta u Autonomnoj pokrajini Vojvodini, a koji u godini u kojoj traže sredstva obeležavaju jubilarnu godišnjicu svog postojanja.

Član 61

Pod jubilarnom godišnjicom sportske organizacije podrazumeva se: 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 godina postojanja, a nakon 100 godina, na svakih 5 godina.

Sredstva namenjena za obeležavanje jubilarnih godišnjica, ne mogu se upotrebiti za redovne takmičarske i trenažne aktivnosti sportskih organizacija, troškovi organizacije svečanih ručkova i večera.

Afirmacija žena u sportu

Član 62

Projekti usmereni na afirmaciju žena u sportu po svojoj sadržini treba da doprinose unapređenju položaja žena kao sportistkinja, stručnjakinja u sportu i sportskih stručnjakinja u AP Vojvodini.

Član 63

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu APV".

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaju da važe Pravilnik o finansiranju programa iz oblasti sporta od interesa za AP Vojvodinu, 116-021-11/2013-01 od 23. januara 2013., Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa pokrajinskih sportskih saveza od značaja za Autonomnu Pokrajinu Vojvodinu, 116-022-124/2013-01, februar 2013., Pravilnik o postupku dodele sredstava za izgradnju, opremanje i održavanje sportskih objekata u AP Vojvodini, 116-401-428/2014-01 od februara 2014., Pravilnik o stipendiranju perspektivnih sportista u AP Vojvodini i Pravilnik za finansiranje programa za obeležavanje jubilarnih godišnjica Sl. 101/2012 od 27. marta 2012. godine.