ODLUKAO GRADSKIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA("Sl. list grada Pančeva", br. 16/2008, 26/2009, 25/2010, 38/2012, 24/2013 i 29/2014) |
Ovom odlukom uvode se gradske administrativne takse (u daljem tekstu: Taksa).
Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi grada Pančeva izdaju, odnosno objavljuju u okviru poslova iz nadležnosti Grada, plaćaju se takse po odredbama ove odluke u iznosima propisanim Tarifom gradskih administrativnih taksi, koja je sastavni deo ove odluke (u daljem tekstu: Tarifa).
Taksa se ne može naplatiti ako Tarifom nije propisana, niti se može naplatiti u većem ili manjem iznosu od propisanog.
Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) je podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće, odnosno vrši radnja propisana Tarifom.
Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.
Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana, za koji se plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.
Ako Tarifom nije drukčije propisano, taksena obaveza nastaje:
1. za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi,
2. za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje, i
3. za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.
Taksa se plaća u korist budžeta grada Pančeva, u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom odlukom nije drukčije propisano.
Taksa se plaća u propisanom novčanom iznosu, na račun propisan Pravilnikom o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa broj: 840-742241843-03 - gradska administrativna taksa, broj modela 97 sa pozivom na broj 02-226.
Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.
Pri obračunavanju takse propisane Tarifom u procentu vrši se zaokruživanje tako što se iznos do pet dinara ne uzima u obzir, a iznos preko pet dinara zaokružuje na deset dinara.
Ako se na zahtev obveznika po podnetom zahtevu, odnosno u postupku izdaje rešenje, isprava, dokument ili pismeno u više primeraka, za drugi i svaki sledeći primerak plaća se taksa kao za prepis, koja ne može biti veća od takse za prvi primerak.
Za primerke isprava koji se povodom zahteva ili podnesaka obveznika sastavljaju, odnosno izdaju za potrebe organa, taksa se ne plaća.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, označava se da je taksa plaćena, iznos takse koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena.
Ako obveznik koji je dužan da plati taksu, organu neposredno podnese zahtev ili podnesak uz koji nije priložen dokaz o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, odgovorno lice za prijem zahteva ili podneska zatražiće od obveznika da podnese dokaz o uplati propisane takse u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse, o čemu se na podnetom zahtevu, odnosno podnesku sačinjava zabeleška.
Ako zahtev ili podnesak, uz koji nije priložen dokaz o plaćenoj taksi u propisanom iznosu stigne poštom, odgovorno lice za prijem zahteva pozvaće obveznika pismenom opomenom da, u roku od deset dana od dana prijema opomene, plati propisanu taksu i taksu za opomenu i upozoriti ga na posledice neplaćanja taksi.
Ako obveznik, u roku iz st. 1. i 2. ovog člana, ne podnese dokaz da je taksa uplaćena u propisanom iznosu, naplata propisane takse i takse za opomenu iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.
Ako obveznik iz st. 1. i 2. ovog člana ne podnese dokaz da je propisana taksa, kao i taksa za opomenu, uplaćena, odgovorno lice za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku će obavestiti obveznika kada spis bude donet, odnosno radnja izvršena i, ako takse ne budu uplaćene i dokaz o tome dostavljen odgovornom licu za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku, po isteku deset dana od dana obaveštenja obavestiti osnovnu organizacionu jedinicu nadležnu za kontrolu i naplatu izvornih prihoda i priložiti potrebne dokaze, radi pokretanja postupka prinudne naplate.
Za zahteve, odnosno podneske koji bez priloženog dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu stignu poštom iz inostranstva, uručenje zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno saopštenje obvezniku da je radnja izvršena, izvršiće se po prijemu tog dokaza.
U pogledu povraćaja, kamate, prinudne naplate, zastarelosti i ostalog što nije propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju propisi kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija.
V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Oslobađaju se plaćanja takse:
1. organi, organizacije i institucije Republike Srbije, autonomne pokrajine i lokalne samouprave;
2. organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;
3. ustanove osnovane od Republike Srbije, autonomne pokrajine i lokalne samouprave;
4. Crveni krst Srbije;
5. diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti;
5a. crkve i verske zajednice registrovane u skladu sa zakonom.
Ne plaća se taksa za:
1. spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;
2. spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;
3. spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;
4. prijave za upis u matične knjige;
5. prijave i priloge uz njih za utvrđivanje javnih prihoda, spise i radnje u postupku za utvrđivanje smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja, kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobođenja kod plaćanja javnih prihoda;
6. spise i radnje za ostvarivanje prava iz obaveznog socijalnog osiguranja, socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata, odnosno prava u skladu sa propisima kojima se uređuje finansijska podrška porodici sa decom;
7. spise i radnje u vezi sa predškolskim i školskim vaspitanjem i obrazovanjem, obrazovanjem studenata, stručnim usavršavanjem, odnosno prekvalifikacijom;
8. spise i radnje kao i priloge koji se moraju podneti uz zahtev u vezi sa regulisanjem vojne obaveze;
9. spise i radnje u postupku za sahranjivanje;
10. podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;
11. spise i radnje u postupku za zasnivanje radnog odnosa i ostvarivanjem prava po tom osnovu;
12. za potvrdu o prijemu zahteva;
13. za potvrdu o pravosnažnosti ili izvršnosti koja se stavlja na upravni akt;
14. spise i radnje za koje je oslobođenje od plaćanja takse uređeno međunarodnim ugovorom.
U rešenju, ispravi, dokumentu ili pismenom, koji se izdaje bez plaćanja takse, mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od takse.
Rešenje, isprava, dokument ili pismeno iz stava 1. ovog člana može se koristiti samo u svrhu za koju je izdato.
Ako je postupak pokrenut na zahtev više obveznika, od kojih su neki oslobođeni plaćanja takse, taksu u tom postupku plaća obveznik koji nije oslobođen plaćanja takse.
Visina takse utvrđena Tarifom može se menjati jedanput godišnje, i to u postupku utvrđivanja budžeta Grada za narednu godinu.
Izuzetno, visina takse utvrđena Tarifom iz ove odluke može se izmeniti i u slučaju donošenja, odnosno izmene zakona ili drugog propisa kojim se uređuju izvorni prihodi jedinica lokalne samouprave.
Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši osnovna organizaciona jedinica za poslove opšte uprave.
Novčanom kaznom od 1.000,00 do 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice ako:
1) u rešenju ili drugoj ispravi, za koju je taksa plaćena, ne označi da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kojem je plaćena (član 10.);
2) ne obavesti obveznika koji je zahtev, odnosno podnesak, podneo bez dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, da je dužan da plati propisanu taksu i da o tome podnese dokaz, odnosno ako taksu ne naplati u propisanom iznosu pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena, odnosno ako u propisanom roku ne obavesti osnovnu organizacionu jedinicu nadležnu za kontrolu i naplatu izvornih prihoda, radi pokretanje postupka prinudne naplate takse (član 11);
3) po zahtevima koji, bez dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, stignu poštom iz inostranstva, obvezniku uruči zatraženo rešenje ili drugu ispravu, odnosno saopštenje da je radnja izvršena (član 11a.);
4) u rešenju, ispravi ili pismenu, koji se izdaju bez plaćanja takse, ne označi svrhu izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja takse (član 14.);
5) u postupku pred organima grada Pančeva omogući korišćenje rešenja, isprave ili pismena koje je, u skladu sa Odlukom, izdato bez plaćanja takse, za svrhu za koju nije izdato (član 15. stav 2.).
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list opštine Pančevo" br. 30/06 i 9/07).
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2009. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim administrativnim taksama
("Sl. list grada Pančeva", br. 26/2009)
Član 9
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2010. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim administrativnim taksama
("Sl. list grada Pančeva", br. 25/2010)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2011. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskim administrativnim taksama
("Sl. list grada Pančeva", br. 38/2012)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2013. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskim administrativnim taksama
("Sl. list grada Pančeva", br. 24/2013)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2014. godine.
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskim administrativnim taksama
("Sl. list grada Pančeva", br. 29/2014)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2015. godine.
TARIFA GRADSKIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI
1. Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
111 din. |
2. Za zahtev za davanje mišljenja o primeni gradskih propisa |
473 din. |
Napomena: |
|
Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se: |
|
1) Za naknadni podnesak kojim obveznik zahteva brže postupanje po ranije podnetom zahtevu, odnosno podnesku; |
|
2) Za zahtev za pristup informacijama od javnog značaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja. |
|
1. Za rešenja koja donosi Gradska uprava, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
331 din. |
2. Za izdavanje uverenja na osnovu evidencije, ako ovom odlukom nije drugačije propisano (član 161. ZUP-a) |
199 din. |
3. Za izdavanje uverenja na osnovu sprovedenog postupka (član 162. ZUP-a) |
225 din. |
Napomena: |
|
Ako se donosi jedno rešenje ili izdaje uverenje po zahtevu više lica, taksa iz ovog tarifnog broja plaća se prema broju obveznika kojima se rešenje ili uverenje uručuje. |
|
1. Za žalbu, odnosno prigovor protiv rešenja, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
225 din. |
2. Za žalbu protiv zaključka, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
199 din. |
Napomena: |
|
Ako se u istoj upravnoj stvari podnosi jedna žalba protiv rešenja, odnosno zaključka od strane više lica obveznika takse, taksa po ovom tarifnom broju plaća se prema broju rešenja, odnosno zaključaka koja se osporavaju žalbom. |
|
3. Za uložene vanredne pravne lekove |
1.325 din. |
1. Za obavljanje službenih radnji van službenih prostorija Gradske uprave: overa potpisa, prepisa i autentičnosti rukopisa, uzimanje izjave stranke i vršenje drugih radnji u vođenju postupka |
709 din. |
2. Za popis stvari umrlih lica |
2.039 din. |
3. Za izdavanje potvrde o životu, potvrde o izdržavanju i potvrde o porodičnom stanju koje se koriste u inostranstvu |
1.050 din. |
4. Za rešenje o davanju saglasnosti na upotrebu grba i zastave Grada |
7.831 din. |
1. Za razgledanje predmeta - pravosnažnih i arhiviranih |
207 din. |
2. Za zahtev za uvid u projektnu dokumentaciju koja se nalazi u arhivi |
531 din. |
1. Za opomenu kojom se obveznik poziva da plati dužnu taksu |
111 din. |
1. Za izdavanje taksi dozvole |
458 din. |
2. Za izdavanje duplikata taksi dozvole |
909 din. |
3. Za produženje-izmenu podataka o taksi dozvoli |
473 din. |
4. Za rešenje o utvrđivanju uslova za obavljanje taksi prevoza, za fizička lica i zaposlene kod pravnog lica |
783 din. |
5. Za rešenje o utvrđivanju uslova za obavljanje taksi prevoza, za preduzetnike |
2.209 din. |
6. Za rešenje o utvrđivanju uslova za obavljanje taksi prevoza, za pravna lica |
2.513 din. |
7. Za izdavanje identifikacionih vetrobranskih nalepnica |
552 din. |
8. Za prijave o privremenom prekidu obavljanja taksi prevoza po Odluci o javnom prevozu putnika u drumskom saobraćaju na teritoriji grada Pančeva |
318 din. |
9. Za rešenje o utvrđivanju naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta |
709 din. |
10. Za rešenje o vršenju ugostiteljskih usluga van ugostiteljskog objekta |
709 din. |
11. Za prijave pružanja ugostiteljskih usluga zaposlenim, odnosno korisnicima i sezonskom poslovanju ugostitelja |
318 din. |
12. Za izdavanje uverenja o obavljanju delatnosti upisane u registar (osim regulisanja staža) |
235 din. |
13. Za rešenje o davanju saglasnosti na upotrebu imena "Pančevo" |
|
- za strana lica |
78.314 din. |
- za domaća lica |
46.988 din. |
- za preduzetnike |
31.325 din. |
14. Za davanje podataka upisanih u registar radnji putem sredstava za elektronsku obradu podataka (po strani) |
81 din. |
15. Za izdavanje rešenja o dužem radnom vremenu ugostiteljskih objekata |
3.927 din. |
16 Za izdavanje vodoprivrednih uslova, vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih potvrda |
783 din. |
17. Za davanje mišljenja na elaborat za ostvarivanje prava na umanjenje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta |
474 din. |
18. Za izdavanje potvrde za ostvarivanje prava na umanjenje naknade za uređenje građevinskog zemljišta |
474 din. |
1. Za zahtev za izlazak službenih lica po zahtevu stranke |
347 din. |
1. Za izdavanje odobrenja za postavljanje reklama, isticanje firmi i dr. |
562 din. |
2. Za izdavanje odobrenja za postavljanje kioska na javnoj površini |
783 din. |
3. Za izdavanje odobrenja za postavljanje pokretnih objekata i uređaja |
783 din. |
4. Za izdavanje odobrenja za postavljanje svetleće i obične vitrine i reklame |
783 din. |
5. Za izdavanje odobrenja za postavljanje letnje bašte otvorenog tipa |
783 din. |
6 Za izdavanje odobrenja za postavljanje letnje bašte pokrivenog tipa |
783 din. |
7. Za zahtev za upotrebne dozvole za letnje bašte pokrivenog tipa |
783 din. |
8. Za odobrenje za postavljanje javne telefonske govornice i nadstrešnice za autobuska stajališta |
783 din. |
9. Za zahtev za izdavanje upotrebne dozvole za javne telefonske govornice i nadstrešnice za autobuska stajališta |
783 din. |
10. Za rešenje za rušenje objekta |
783 din. |
1. Za zahtev za donošenje rešenja za iseljenje bespravno useljenih lica |
1.049 din. |
2. Za zahtev za izvršenje rešenja |
1.049 din. |
1. Za uvid u planska dokumenta |
473 din. |
2. Za ustupanje digitalne kopije urbanističkog plana |
22.396 din. |
3. Za ustupanje digitalne kopije svake izmene i dopune plana |
7.818 din. |
4. Izrada grafičkih priloga na ploteru (kod izdavanja informacije o lokaciji, lokacijskoj dozvoli, kao i u druge svrhe), i to: |
|
- po dužnom metru u formatu A1 |
830 din. |
- po dužnom metru u formatu A0 |
1.162 din. |
5. Za potvrđivanje projekta parcelacije i preparcelacije |
1.567 din. |
6 Za izdavanje uslova za ispravku granica susednih parcela |
1.567 din. |
7. Za potvrđivanje urbanističkog projekta kao urbanističko-arhitektonske razrade lokacije namena za: |
|
- višeporodično stanovanje |
18.406 din. |
- komercijalna delatnost |
21.473 din. |
- proizvodna delatnost |
11.044 din. |
- ostale namene |
13.497 din. |
Napomena: |
|
Taksa za tačke 5, 6. i 7. iz ovog tarifnog broja ne plaća se za objekte javne namene. |
|
1. Za rešenje o kretanju i zaustavljanju mimo utvrđenog režima saobraćaja |
1.567 din. |
2. Za rešenje o zaustavljanju i parkiranju teretnog motornog vozila radi snabdevanja - mesečno |
1.319 din. |
3. Za izdavanje odobrenja za kretanje i zaustavljanje vozila u pešačkoj zoni za posebne potrebe |
1.567 din. |
4. Za izdavanje odobrenja za kretanje vozila vlasnika koji stanuju u pešačkoj zoni |
236 din. |
5. Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi izvođenja radova na održavanju javnih puteva |
1.567 din. |
6. Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi izvođenja radova na podzemnim i nadzemnim instalacijama |
1.567 din. |
7. Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi održavanja sportske ili druge manifestacije na javnom putu |
473 din. |
8. Za izdavanje odobrenja za rezervaciju parking mesta |
1.567 din. |
9. Za izdavanje potvrde o pogodnosti vozila za taksi prevoz |
391 din. |
1. Za izradu smrtovnice |
214 din. |
2. Za prijavu o sklapanju braka |
111 din. |
3. Za sklapanje braka u službenim prostorijama radnim danom van radnog vremena |
783 din. |
4. Za sklapanje braka u službenim prostorijama neradnim danima |
1.412 din. |
5. Za sklapanje braka van službenih prostorija Gradske uprave, osim u ustanovama za izdržavanje kazne i bolnicama |
7.049 din. |
6. Za sklapanje braka uz učešće prevodioca |
2.039 din. |
7. Za rešenje o ispravci grešaka u MK (kada grešku nije napravila Gradska uprava) |
709 din. |
8. Za izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjige državljana |
98 din. |
Napomena: |
|
Taksa iz tačke 8. ovog tarifnog broja plaća se u slučajevima navedenim u članu 14. tačkama 6, 7, 8, 9 i 11. ove odluke. |