PROGRAM
ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE ZA 2015. GODINU

("Sl. list grada Kragujevca", br. 3/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

1. Programom održavanja komunalne infrastrukture za 2015. godinu (u daljem tekstu: Program), uređuje se održavanje komunalne infrastrukture, obim poslova održavanja i finansijska sredstva potrebna za realizaciju Programa.

2. Naručilac poslova iz ovog Programa, u ime i za račun grada Kragujevca, je član Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove - Zoran Jovanović, po ovlašćenju Gradonačelnika broj 035-60/15-II od 21.01.2015. godine.

3. Realizacija ovog Programa vršiće se zaključivanjem ugovora za odgovarajuće poslove sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom.

Nadzor nad realizacijom Programa, vrši Gradska uprave za poslove lokalne samouprave i opšte uprave - Sekretarijat za komunalne poslove i nadzor - Odeljenje za nadzor.

Ukoliko u toku 2015. godine dođe do izmena Odluke o budžetu grada Kragujevca, radi usaglašavanja sa odobrenim aproprijacijama sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom, biće zaključeni Aneksi ugovora u zavisnosti od mogućnosti realizacije planiranih poslova.

Plaćanje za realizovane poslove vršiće se po ispostavljenim situacijama odnosno računima, overenim od strane Gradske uprave za poslove lokalne samouprave i opšte uprave - Sekretarijat za komunalne poslove i nadzor - Odeljenje za nadzor i člana Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove, kao i načelnika Gradske uprave za poslove lokalne samouprave i opšte uprave za poslove koji se realizuju po nalogu načelnika.

4. Sredstva za realizaciju ovog Programa, opredeljena su članom 9. Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2015. godinu, na Razdelu 8. Gradska uprava za poslove lokalne samouprave i opšte uprave, Glava 8.1 Komunalni poslovi i nadzor:

• Program 7 - Putna infrastruktura, Programska aktivnost 0002 Održavanje puteva, Funkcionalna klasifikacija 451- Drumski saobraćaj, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 210.991.000,00 dinara;

• Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0008 Javna higijena, Funkcionalna klasifikacija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi-usluge čišćenja - javna higijena, u iznosu od 93.622.000,00 dinara

• Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0009 Uređenje i održavanje zelenila, Funkcionalna klasifikacija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje javnih zelenih površina, u iznosu od 87.429.000,00 dinara;

• Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0011

Održavanje grobalja i pogrebne usluge, Funkcionalna klasifikacija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje gradskih grobalja, u iznosu od 5.925.000,00 dinara;

• Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0013

Auto-taksi prevoz, Funkcionalna klasifikacija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 423 - Usluge po ugovoru - izrada elaborata optimalnog organizovanja auto-taksi prevoza, u iznosu od 1.000.000,00 dinara;

• Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0014 Ostale komunalne usluge, Funkcionalna klasifikacija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi-javne česme i fontane, u iznosu od 1.694.000,,00 dinara i ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje: održavanje pružnih prelaza, zoohigijena, ukrašavanje grada za praznike i ostale komunalne usluge, u iznosu od 32.420.000,00 dinara;

• Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0010 Javna rasveta, Funkcionalna klasifikacija 640 - Ulična rasveta, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi, u iznosu od 147.000.000,00 dinara i ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - u iznosu od 23.500.000,00 dinara;

Ukupan iznos sredstava za realizaciju Programa iznosi 603.581.000,00 dinara.

5. Sredstva iz tačke 4. ovog Programa uključuju PDV i raspoređuju se za poslove održavanja komunalne infrastrukture, a prema opisu i obimu poslova utvrđenog ovim Programom i po Cenovniku usluga održavanja komunalne infrastrukture, koji donosi Gradsko veće.

6. Raspored i namena sredstava održavanja komunalne infrastrukture po pojedinim poslovima dat je u Tabeli br. 1.

7. Opis, obim i rokovi za izvršenje radova po ovom Programu, saglasno planiranim sredstvima, po pojedinim poslovima dat je u poglavlju II ovog Programa.

II OPIS I OBIM POSLOVA ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE

Ovim Programom utvrđuju se izvori i namena sredstava za održavanje komunalne infrastrukture.

U smislu ovog Programa, pojam održavanje komunalne infrastrukture obuhvata:

1. održavanje gradskih ulica,

2. održavanje čistoće javnih površina,

3. javne česme i fontane - utrošak vode,

4. održavanje zelenih površina,

5. održavanje javnih česmi i fontana,

6. dekoracija grada,

7. održavanje putnih prelaza,

8. održavanje rečnih korita regulisanih vodotokova (obaveze),

9. održavanje gradskih grobalja,

10. postavljanje tabli sa nazivima ulica,

11. kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka u okviru komunalne delatnosti zoohigijene,

12. nepredviđeni radovi po nalogu,

13. izrada elaborata optimalizacije auto-taksi prevoza,

14. javno osvetljenje-utrošak i

15. javno osvetljenje - održavanje.

1. Održavanje gradskih ulica

Programska aktivnost 0002 Održavanje puteva obuhvata redovno održavanje gradskih ulica, zimsku službu, opremanje gradskih ulica, vertikalnu, horizontalnu i saobraćajnu signalizaciju, sanaciju trotoara i sl. Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2015. godinu, za navedene namene kao i za neizmirene obaveze iz 2014. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2015. godini i dr. planirana su ukupna sredstva u iznosu od 210.991.000,00 dinara.

Program održavanja gradskih ulica izrađuje se prema postojećoj kategorizaciji ulica.

1.1. Redovno održavanje gradskih ulica

Redovno održavanje obuhvata saniranje udarnih rupa na kolovozima i trotoarima, popravku ulegnuća, ivičnjaka i drugih oštećenja koja su nastala od dotrajalosti, kao i dovođenje raskopanih javnih površina (asfaltiranih ulica i trotoara) u tehnički ispravno stanje, nakon raskopavanja zbog planskih radova ili hitnih intervencija na komunalnoj infrastrukturi.

Redovno održavanje gradskih ulica na području Grada obuhvata sledeće radove:

- krpljenje udarnih rupa i popravke manjih površina na kolovozu (2.500 t asfaltne mase AB8 i 1.000 t asfaltne mase AB16),

- popravke trotoara,

- popravke oštećenja ulica,

- popravka trgova,

- popravke oštećenih parkinga.

Ukupna vrednost:

70.000.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća"

1.2. Zimska služba

Planirana sredstva iskazana su prema potrebama Programa rada Zimske službe za saobraćajnice na redovnom održavanju u zimskim uslovima, a pregled ulica koje se održavaju tokom rada Zimske službe, po prioritetima, daje se u Programu Zimske službe, čija realizacija u celosti zavisi od vremenskih uslova.

Program rada Zimske službe usklađen je sa MUP-om i u uslovima prosečnih zima omogućava održavanje saobraćajnica u voznom stanju.

Ukupna vrednost:

40.000.000,00 din.

Izvršenje:

u periodu rada Zimske službe

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća"

1.3. Opremanje gradskih ulica (odbojnici, zaštitne ograde, stubići i dr.)

Saniranje oštećenja postojećih odbojnika, zaštitnih ograda i stubića izazvanih saobraćajnim nesrećama sprovodiće se do nivoa planiranih sredstava:

- popravka ograde (nakon saobraćajnih udesa),

- popravka čeličnih odbojnika,

- nabavka i postavljanje stubića,

- izrada i postavljanje ograde,

- popravka zaštitne ograde na stepeništima,

- popravka zaštitne ograde.

Ukupna vrednost:

2.000.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Parking servis Kragujevac"

1.4. Saobraćajna signalizacija

Programom su planirani poslovi obnove horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije.

1.4.1. Horizontalna signalizacija

Planirana sredstva obuhvataju radove vezane za obnovu 2/3 postojeće horizontalne signalizacije. Prioritet u obnovi horizontalne signalizacije se određuje prema zahtevima sigurnosti i bezbednosti saobraćaja na ulicama.

Ukupna vrednost:

21.000.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Parking servis Kragujevac"

1.4.2. Vertikalna signalizacija

Za održavanje postojeće vertikalne signalizacije (2.500 saobraćajnih znakova) planiraju se sredstva za zamenu postojećih oštećenih i dotrajalih saobraćajnih znakova i za manje preregulacije saobraćaja.

Ukupna vrednost:

6.300.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Povereni poslovi:

JKP "Parking servis Kragujevac"

1.4.3. Svetlosna signalizacija

Održavanje svetlosne signalizacije obuhvata semaforske raskrsnice kako bi se obezbedila stalna ispravnost i funkcionalnost navedenih uređaja.

Ukupna vrednost:

8.700.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Parking servis"

1.5. Sanacija trotoara

Planirana sredstva su namenjena za sanaciju trotoara, trgova, pešačkih staza i sl. odnosno za radove na dovođenju javnih površina u tehnički ispravno stanje.

Ukupna vrednost:

10.000.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

javnom nabavkom

1.6. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2014. godini, koji se odnose na održavanje gradskih ulica, u vrednosti od 50.200.000,00 din.

1.7. Nepredviđeni radovi

Sredstva u iznosu 2.791.000,00 din. namenjena su za nepredviđene, odnosno vanredne radove na sanaciji i održavanju gradskih ulica, trotoara, trgova, pešačkih staza i drugih javnih površina.

Ukupna vrednost:

2.791.000,00 din.

Izvršenje:

po potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća", odn. JKP "Parking servis Kragujevac"

2. Održavanje čistoće javnih površina

Usluge održavanja javne higijene i odvođenja atmosferskih voda, sprovode se u okviru Programske aktivnosti 0008 Javna higijena. U budžetu grada Kragujevca, za navedene namene i kao i za neizmirene obaveze iz 2014. godine i dr. koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2015. godini i dr. planirana su ukupna sredstva u iznosu od 93.622.000,00 dinara.

2.1. Održavanje čistoće javnih površina - redovan program

Obuhvata čišćenje javnih površina (saobraćajnica, trotoara, platoa, staza, zelenih površina i drugih površina u naseljima), mašinskim čišćenjem, ručnim čišćenjem, pročišćavanjem i sakupljanjem otpadaka kao i održavanje: trotoara, platoa, trgova i staza u zimskom periodu, a u skladu sa Programom zimske službe.

Program održavanja čistoće javnih površina obuhvata: mašinsko čišćenje, ručno čišćenje, mašinsko i ručno čišćenje, pročišćavanje i pranje ulica, pročišćavanje trgova staza i trotoara, sakupljanje otpadaka sa zelenih površina, sakupljanje otpadaka i pročišćavanja u naseljima i sl.

Procena tretiranih površina predviđenih Programom (karakteristične pozicije):

- ručno čišćenje - oko 35.000.000 m2 godišnje;

- ručno pročišćavanje - oko 65.000.000 m2 godišnje;

- sakupljanje otpadaka - oko 60.000.000 m2 godišnje;

- mašinsko čišćenje saobraćajnica - redovan program - oko 10.500.000 m godišnje;

- mašinsko čišćenje saobraćajnica - prolećno - oko 1.200 h godišnje.

Ukupna vrednost:

38.000.000,00 din.

Izvršenje:

po programu

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća"

2.2. Odvođenje atmosferskih voda

Sistem za prikupljanje i odvođenje atmosferskih voda čine ulični kanali, kanalske rešetke, slivnici, cevovodi i šahte kišne kanalizacije. Redovno održavanje svodi se na periodično čišćenje taložnika, Programom obuhvaćenih slivnika kišne kanalizacije, kao i intervencije u slučaju začepljenja, kako bi pomenuti objekti bili u funkcionalnom stanju.

Planirana sredstva namenjena su za:

- redovno i periodično čišćenje taložnika 4104 slivnika i rešetki kišne kanalizacije na javnim površinama, obuhvaćenih planom;

- odvoz mulja i blata iz očišćenih taložnika slivnika i rešetki;

- rad specijalizovane cisterne na probijanju i ispiranju nastalih zapušenja cevovoda i šahti kišne kanalizacije.

Ukupna vrednost:

4.500.000,00 din.

Izvršenje:

po programu i potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća"

2.3. Uklanjanje novonastalih deponija smeća i ostalog otpada sa javnih površina po nalogu nadzornog organa i zahtevu Komunalne inspekcije

Ukupna vrednost:

1.300.000,00 din.

Izvršenje:

po programu i potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća"

2.4. Pranje ulica po završetku rada Zimske službe i redovno (noćno) pranje ulica

- pranje saobraćajnica i trotoara po završetku rada Zimske službe, koje su definisane Programom zimske službe, kao saobraćajnice I i II prioriteta - 500.000 m2 (9.000.000,00 din)

- redovno noćno pranje saobraćajnica po programu oko 9.000.000 m2 godišnje (10.000.000,00 din.)

Ukupna vrednost:

19.000.000,00 din.

Izvršenje:

po programu i potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća"

2.5. Jesenje pranje ulica

Planirana sredstva su namenjena za radove na jesenjem pranju ulica, platoa, trotoara i trgova.

Ukupna vrednost:

4.200.000,00 din.

Izvršenje:

po programu i potrebi

Povereni poslovi:

JKP "Čistoća"

2.6. Radovi po nalogu

Planirana sredstva su namenjena za dodatne radove na održavanju čistoće javnih površina čije je izvođenje od interesa za Grad.

Ukupna vrednost:

5.000.000,00 din.

Izvršenje:

po programu i potrebi

Povereni poslovi:

JKP "Čistoća"

2.7. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2014. godini, koji se odnose na održavanje čistoće javnih površina, u vrednosti od 3.880.000,00 din.

2.8. Nepredviđeni radovi

Sredstva u iznosu od 17.742.000,00 din. su namenjena za nepredviđene, odnosno vanredne radove na održavanju čistoće javnih površina, koji se nisu mogli predvideti, a čije rešavanje je od interesa za Grad.

Ukupna vrednost:

17.742.000,00 din.

Izvršenje:

po potrebi

Povereni poslovi:

JKP "Čistoća"

3. Javne česme i fontane - utrošak vode

Utrošak vode za javne česme i fontane planiran je u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge. Za ove namene planirano je ukupno 1.694.000,00 dinara.

3.1. Utrošak vode za javne česme i fontane navedene u tački 5.1. i 5.2.

Ukupna vrednost:

1.500.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Vodovod i kanalizacija"

3.2. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2014. godini, koje se odnose na utrošak vode sa česmi i fontana, u iznosu od 100.000,00 din.

3.3. Nepredviđeni troškovi

Planirana su sredstva u iznosu od 94.000,00 din za nepredviđene troškove.

Ukupna vrednost:

94.000,00 din.

Izvršenje:

po potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Vodovod i kanalizacija"

4. Održavanje zelenih površina

Održavanje javnih zelenih površina na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0009 Uređenja i održavanja zelenila. U budžetu grada Kragujevca, za navedene namene i kao i za neizmirene obaveze iz 2014. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2015. godinu i dr. planirana su ukupna sredstva u iznosu od 87.429.000,00 dinara.

Programom je utvrđen obim održavanja zelenih površina na teritoriji Grada, izražen u odgovarajućim jedinicama mere i to:

4.1. Održavanje zelenih površina - redovan program

Redovno održavanje javnih zelenih površina, uključujući Veliki i Mali park, obuhvata sve radove koje je tokom godine potrebno izvoditi u cilju zadržavanja dostignutog nivoa uređenosti, kao što su košenje i čišćenje travnjaka (ukupne površine od 601.270,00 m2), održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina (održavanje šiblja, ruža, perena), orezivanje drvoreda, drveća i preduzimanje mera zaštite hemijskim sredstvima itd.), kao i održavanje zelenih površina u naseljima.

Ukupna vrednost:

30.800.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.2. Održavanje park šuma i jezera u Šumaricama

Održavanje park šuma obuhvata košenje trave i orezivanje drveća na sledećim površinama:

- park šuma (kompleks prostora jezero - 71 538,50 m2, Pivarski park - 13 643 m2, park u Ilinoj vodi - 71 500 m2), jezera u Šumaricama - 23 550 m2.

Ukupna vrednost:

5.000.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.3. Održavanje Spomen parka Šumarice

Podrazumeva poslove koji se odnose na košenje i čišćenje travnjaka na ukupnoj površini od 290.000 m2, održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina, održavanje popločanih staza i uređenje prostora na humkama i oko njih.

Ukupna vrednost:

9.500.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.4. Održavanje zelenih pojaseva oko vodotokova

Održavanje regulisanih vodotokova obuhvata košenje određenih deonica reka i potoka i to:

- reke Lepenice od železničkog mosta do uliva Sušičkog potoka u reku Lepenicu 92 380 m2

- Sušički potok od vodenice ispod brane jezera u Šumaricama do uliva u Lepenicu ukupne površine 30 126 m2.

- Erdoglijski potok od humke "Nade Naumović" u Šumaricama do "Bulevara kraljice Marije" ukupne površine 5 064 m2.

Ukupna vrednost:

2.800.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.5 Interpolacija - zamena dugotrajnih zasada

Programom se predviđa održavanje drvoreda, seča suvih i sklonih padu stabala, zamena srušenih - bolesnih stabala, kao i sadnja lišćarskih i četinarskih sadnica.

Ukupna vrednost:

2.100.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.6. Održavanje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica - prilaza Gradu.

Programom se predviđa košenje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica - prilaza Gradu, kao i po nalogu MUP-a, na površini od 384.372,50 m2.

Ukupna vrednost:

9.500.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.7. Vraćanje zelenih površina u prvobitno stanje

Predviđa poslove na sanaciji uništenih i oštećenih zelenih površina nakon raskopavanja, građevinskih radova, nepropisnog parkiranja vozila i drugih oštećenja.

Ukupna vrednost:

2.800.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.8. Zimska služba

Planirana sredstva se odnose na održavanje trotoara, platoa, trgova, staza, u zimskim uslovima, u skladu sa Programom Zimske službe.

Ukupna vrednost:

2.300.000,00 din.

Izvršenje:

po potrebi u periodu trajanja Zimske službe

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.9. Radovi - po nalogu

Planirana sredstva su namenjena za dodatne radove, po nalogu člana Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove, a čije je izvođenje od interesa za Grad.

Ukupna vrednost:

5.800.000,00 din.

Izvršenje:

po programu i potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.10. Uništavanje ambrozije

Planirana sredstva su namenjena za uništavanje ambrozije u periodu cvetanja, mehaničkim putem i košenjem.

Ukupna vrednost:

2.400.000,00 din.

Izvršenje:

po potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.11. Parkovska galanterija

Planirana sredstva su namenjena za održavanje, odnosno popravku parkovske galanterije u uređenim parkovima o kojima se stara JKP "Zelenilo".

Ukupna vrednost:

2.000.000,00 din.

Izvršenje:

po programu i potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

4.12. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2014. godini, a koji se odnose na održavanje javnih zelenih površina, u iznosu od 3.420.000,00 din.

4.13. Nepredviđeni radovi

Sredstva u iznosu od 9.009.000,00 din namenjena za nepredviđene, odnosno vanredne radove na sanaciji javnih zelenih površina.

Ukupna vrednost:

9.009.000,00 din.

Izvršenje:

po potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Zelenilo"

5. Održavanje javnih česmi i fontana

Održavanje javnih česmi i fontana na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge. Za ove namene, uključujući i neizmirene obaveze iz 2014. godine i dr., planirano je ukupno 470.000,00 dinara.

5.1. Program obuhvata održavanje sledećih fontana i javnih česmi:

1. Veliki park - česma

2. Veliki park - fontana "Ranjenik"

3. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Socijalnog"

4. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Krsta" nije u funkciji

5. ul. Kralja Petra I - česma u "Pešačkoj zoni"

6. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Borova"

7. ul. Kralja Petra I - javna česma na "Cvetnom Trgu"

8. ul. Miloja Pavlovića - česma kod "Zelengore"

9. ul. Knez Mihajlova - česma na "Trgu Mala Vaga"

10. ul. Zorana Vasića - česma kod "Sokolane" nije u funkciji

11. ul. dr Zorana Đinđića - česma na "Trgu slobode"

12. ul. Božidara Milosavljevića - česma u parku "Ilina voda"

13. ul. Neznanog Junaka - česma u naselju Aerodrom

14. ul. Prijateljstva - česma u naselju Sunčani breg

15. u ul. Ilindenskoj - "Kap krvi"

5.2. Program obuhvata održavanje sledećih česmi za navodnjavanje cvetnih zasada, drvoreda i zelenih površina na sledećim lokacijama:

1. "Trg Narodnog fronta"

2. Grobnica kod "Krsta"

3. "Trg slobode" kod Peka

4. Veliki park kod fontane

5. Trg kod štafete

6. "Trg Jovana Ristića",

7. Lepenički bulevar (znak FIAT)

8. Spomenik Jevrejima (kod DIS-a)

kao i utrošak vode u javne svrhe na drugim javnim česmama i točećim mestima.

Navedene fontane i česme će raditi neprekidno 7 meseci i to u periodu od 01.04. do 31.10. (a po potrebi i duže), uz periodično podešavanje protoka i uklanjanje nastalih kvarova i drugih oštećenja tokom godine.

Ukupna vrednost:

450.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Vodovod i kanalizacija" i javnom nabavkom

5.3. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2014. godini, koji se odnose na održavanje javnih česmi i fontana, u iznosu od 20.000,00 din.

6. Dekoracija grada

Dekoracija grada sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge. Planirana su ukupna sredstva u iznosu od 3.700.000,00 dinara.

6.1. Program sadrži poslove koji se odnose na demontažu svetlećih ukrasnih elemenata za dekoraciju grada, koja je postavljena 2014. godine povodom Božićnih i Novogodišnjih praznika.

Ukupna vrednost:

400.000,00 din.

Izvršenje:

januar-februar 2015.

Poslovi povereni:

po ugovoru, prikupljanjem ponuda

6.2. Nabavka svetlećih ukrasnih elemenata za dekoraciju grada koja se postavlja povodom Božićnih i Novogodišnjih praznika.

Ukupna vrednost:

2.000.000,00 din.

Izvršenje:

oktobar - januar

Poslovi povereni:

javnom nabavkom

6.3. Postavljanje i popravka svetlećih ukrasnih elemenata za dekoraciju grada, koja se postavlja do 18. decembra tekuće godine povodom Nove godine i Božićnih praznika.

Ukupna vrednost:

800.000,00 din.

Izvršenje:

decembar 2015. godine

Poslovi povereni:

javnom nabavkom

6.4. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2014. godini, na postavljanju svetlećih ukrasnih elemenata za novogodišnje i Božićne praznike, u iznosu 380.000,00 dinara

6.5. Nepredviđeni radovi

Planirana su sredstva u iznosu od 120.000,00 dinara za nepredviđene, odnosno vanredne radove, koji se realizuju po potrebi.

7. Održavanje putnih prelaza

Održavanje putnih prelaza sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0014

Ostale komunalne usluge. Sredstva za ove namene uključujući i obaveze planirana su u iznosu 13.480.000,00 dinara.

7.1. Program predviđa održavanje i osiguranje bezbednog i nesmetanog saobraćaja na putnim prelazima u Gradu, na osnovu Zakona o železnici i Zakona o bezbednosti saobraćaja.

Ukupna vrednost:

5.500.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

ЈP "Železnice Srbije"

7.2. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2014. godini, koji se odnose na održavanje putnih prelaza, u iznosu od 7.980.000,00 din.

8. Održavanje rečnih korita i regulisanih vodotokova (obaveze)

8.1. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u prethodnim godinama, u vrednosti od 5.550.000,00 din i planirana su u okviru Programske aktivnosti 0014 - Ostale komunalne usluge.

9. Održavanje gradskih grobalja

Ovi radovi i usluge su planirani u okviru Programske aktivnosti 0011 Održavanje grobalja i pogrebne usluge. Za radove uključujući i obaveze i dr. planirana su sredstva u iznosu od 5.925.000,00 dinara.

9.1. Održavanje čistoće i uređenje zelenih i ostalih površina gradskih grobalja obuhvata poslove na sledećim grobljima i to:

- Varoško groblje površine 6,82 ha,

- Sušičko groblje površine 0,37 ha,

- Palilulsko groblje površine 2,51 ha i

- groblje Bozman površine 19,48 ha.

Ukupna vrednost:

4.000.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

JKP "Gradska groblja"

9.2. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2014. godini, u vrednosti od 310.000,00 din.

9.3. Nepredviđeni radovi

Sredstva u iznosu od 1.615.000,00 dinara namenjena su za nepredviđene, odnosno vanredne radove na održavanju grobalja.

Ukupna vrednost:

615.000,00 din.

Izvršenje:

po potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Gradska groblja"

10. Postavljanje tabli sa nazivima ulica

10.1. Postavljanje tabli sa nazivima ulica sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge. Sredstva za ove namene planirana su u iznosu od 500.000,00 dinara i namenjena za nabavku i postavljanje tabli sa nazivima ulica.

Ukupna vrednost:

500.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

RGZ-Služba za katastar nepokretnosti Kragujevac

11. Kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica u okviru komunalne delatnosti zoohigijene

Sredstva za ove namene (usluge, obaveze i dr.) planirana su u ukupnom iznosu od 6.500.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0014 - Ostale komunalne usluge.

11.1. Kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica

sprovodi se na osnovu posebnog Programa JKP "Čistoća" Službe Zoohigijene, u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima i Zakonom o dobrobiti životinja.

Ukupna vrednost:

5.000.000,00 din.

Izvršenje:

po programu i nalogu

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća"

11.2. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i realizovanih poslova u 2014. godini, namenjena za sprovođenje dela Programa Kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica JKP "Čistoća" u 2014. godini, u vrednosti od 700.000,00 dinara.

11.3. Nepredviđeni radovi

Sredstva su namenjena za nepredviđene, odnosno vanredne radove na poslovima Kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica u iznosu od 800.000,00 dinara.

Ukupna vrednost:

800.000,00 din.

Izvršenje:

po potrebi

Poslovi povereni:

JKP "Čistoća"

12. Nepredviđeni radovi po nalogu

Nepredviđeni radovi održavanja komunalne infrastrukture, po nalogu člana Gradskog veća zaduženog za komunalnu privredu, u slučajevima koji nisu mogli da se predvide ovim Programom, a koji su od interesa za Grad i realizuju se preko JKP u skladu sa Cenovnikom usluga održavanja komunalne infrastrukture ili po cenama iz postupka javne nabavke. Takođe, ovim su obuhvaćena i sredstva za finansiranje troškova refundacije utroška električne energije u 2015. godini, uključujući i neizmirene obaveze iz 2014. godine koje terete odobrenu aproprijaciju u 2015. godini, za javnu rasvetu privremene saobraćajnice za FAS u Kragujevcu. Sredstva za ove namene planirana su u okviru Programske aktivnosti 0014 Ostale komunalne usluge.

Ukupna vrednost:

2.220.000,00 din.

Izvršenje:

po nalogu i aktu Gradskog veća

Poslovi povereni:

JKP, "Energetika"d.o.o. (refun. struje) ili javnom nabavkom

13. Izrada elaborata optimalizacije auto-taksi prevoza

13.1. Izrada Elaborata optimalnog broja auto-taksi mesta se sprovodi u okviru Programske aktivnosti 0013 Auto-taksi prevoz putnika. Zakonom o bezbednosti saobraćaja predviđena je obaveza izrade elaborata kojim bi se obezbedili preduslovi za uređenje obavljanja ovih komunalnih poslova.

Ukupna vrednost:

1.000.000,00 din.

Izvršenje:

po ugovoru

Poslovi povereni:

javna nabavka

14. Javno osvetljenje - utrošak

Sredstva za ove namene planirana su u ukupnom u iznosu od 147.000.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0010 Javna rasveta (stalni troškovi).

14.1. Potrošnja električne energije

Funkcionisanje javnog osvetljenja planira se na nivou iz ranijih godina (u punom obimu tokom cele godine sa utroškom oko 9.000.000 kWh električne energije godišnje za rad 14.000 različitih rasvetnih tela).

Ukupna vrednost:

100.000.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

javnom nabavkom

14.2. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu plaćanja potrošnje električne energije za javno osvetljenje za 2014. godinu, u vrednosti od 47.000.000,00 din.

15. Javno osvetljenje-održavanje

Sredstva za ove namene planirana su u ukupnom iznosu od 23.500.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0010 Javna rasveta (specijalizovane usluge).

15.1. Održavanje javnog osvetljenja

U okviru ove stavke realizovaće se redovno održavanje i to:

- zamena pregorelih sijalica,

- zamena dotrajalih svetiljki,

- zamena delova oštećenih svetiljki i

- dodatni radovi na održavanju javnog osvetljenja

Ukupna vrednost:

16.000.000,00 din.

Izvršenje:

tokom godine

Poslovi povereni:

ED "Elektrošumadija"

15.2. Obaveze iz 2014. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu plaćanja ugovorenih i izvedenih radova u 2014. godini, na održavanju javnog osvetljenja u vrednosti od 7.500.000,00 din.

UKUPNA VREDNOST II:

603.581.000,00 dinara

 

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Ovaj Program donosi se za 2015. godinu, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".