PRAVILNIK
O UNUTRAŠNJOJ ORGANIZACIJI I SISTEMATIZACIJI RADNIH MESTA ISTORIJSKOG ARHIVA U PANČEVU

("Sl. list grada Pančeva", br. 3/2009, 11/2014 i 1/2015)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom reguliše se unutrašnja organizacija i nadležnosti organizacionih jedinica Istorijskog arhiva u Pančevu (u daljem tekstu: Arhiv) i sistematizacija radnih mesta.

A) UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 2

Arhiv obavlja svoju delatnost u skladu sa Zakonom o kulturnim dobrima ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 71/94), Statutom i ostalim zakonskim i podzakonskim aktima kojima se uređuje delatnost.

U Arhivu se, radi obavljanja osnovne delatnosti obrazuju sledeće službe:

1. Služba za opšte poslove,

2. Služba za zaštitu arhivske građe,

3. Služba za korišćenje arhivske građe i dokumentacije,

4. Služba za fondove u Arhivu.

SLUŽBA ZA OPŠTE POSLOVE

Član 3

Služba za opšte poslove obavlja:

- opšte administrativno i kancelarijsko poslovanje,

- izdavanje prepisa dokumenata i uverenja,

- upravno-pravne poslove,

- poslove vođenja kadrovske evidencije i ostvarivanja prava iz radnog odnosa zaposlenih,

- poslove evidencije i statistike,

- finansijsko planiranje i knjigovodstvo,

- blagajničko poslovanje,

- poslove pomoćne službe, održavanja higijene i tehničko održavanje,

- kucanje i umnožavanje uverenja, prepisa i dokumenata po zahtevu stranaka i naučno-informativnih sredstava,

- stavljanje na uvid dokumentacije nadležnim organima.

SLUŽBA ZA ZAŠTITU ARHIVSKE GRAĐE

Član 4

Služba za zaštitu arhivske građe obavlja:

- evidentiranje imalaca registraturskog materijala,

- evidentiranje arhivske građe i registraturskog materijala u registraturama,

- neposredni nadzor nad zaštitom registraturskog materijala i arhivske građe u registraturama,

- vođenje upravnog postupka u primeni Zakona i drugih propisa koji se odnose na zaštitu registraturskog materijala i arhivske građe u registraturama,

- davanje mišljenja na liste kategorija registraturskog materijala sa rokovima čuvanja,

- davanje odobrenja za izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala u registraturama,

- prijem arhivske građe koja je dospela za preuzimanje.

SLUŽBA ZA KORIŠĆENJE ARHIVSKE GRAĐE I DOKUMENTACIJE

Član 5

Služba za korišćenje arhivske građe i dokumentacije obavlja:

- vođenje biblioteke i kartoteke biblioteke,

- raspoređivanje i smeštaj građe u depoima,

- izdavanje arhivske građe na sređivanje i obradu i korišćenje istraživačima,

- vođenje propisanih evidencija, dokumentacija, pisanje izveštaja o arhivskoj građi i o naučno-informativnim sredstvima,

- istraživanje i evidentiranje arhivske građe o našem arhivskom području u drugim arhivima u cilju kompletiranja fondova,

- vršenje manipulativnih poslova u svim fazama sređivanja i obrade arhivske građe.

SLUŽBA ZA FONDOVE U ARHIVU

Član 6

Poslovi koji se obavljaju u okviru Službe za fondove u Arhivu su:

- vođenje pomoćne evidencije o fondovima i zbirkama koje pripadaju odgovarajućem odelenju,

- razgraničenje arhivske građe i registraturskog materijala po fondovima, organizacionim jedinicama, serijama i drugim celinama,

- izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala,

- sređivanje i obrada arhivske građe, odnosno registraturskog materijala koji se prema propisima mora čuvati,

- kompletiranje fondova, odnosno vraćanje izdvojenih ili naknadno pronađenih dokumenata ili serija fondu kome pripadaju,

- formiranje inventarnih jedinica i ispisivanje potrebnih pokazatelja,

- izrada naučnoinformativnih sredstava i drugih izveštaja potrebnih za dosije fonda i za izveštajnu službu,

- odabiranje i pripremanje arhivske građe i naučno-informativnih sredstava za objavljivanje,

- praćenje i proučavanje uputstava, stručne literature i odgovarajućih propisa koji se odnose na arhivsku građu i registraturski materijal fondova odgovarajućih odelenja.

Član 7

U okviru Službe za fondove u Arhivu se vrše poslovi u tri organizacione jedinice i to:

- Jedinica za fondove organa uprave,

- Jedinica za fondove pravosudnih organa,

- Jedinica za fondove privrednih subjekata, ustanova i dr.

Član 8

Jedinica za fondove organa uprave obavlja arhivističke poslove na fondovima okružnih, sreskih, opštinskih i mesnih organa vlasti i uprava i njihovih samostalnih organa i službi, iz perioda od njihovog nastanka do 1918. godine i iz perioda posle 1918. godine.

Pored toga, u ovoj jedinici se obavlja i:

- prikupljanje memoarske građe o radničkom i narodno-oslobodilačkom pokretu na arhivskom području,

- istraživanje i evidentiranje dokumentacije o radničkom i narodno-oslobodilačkom pokretu na našem području iz fondova ovog arhiva i fondova drugih arhivskih ustanova ili institucija,

- vođenje propisanih evidencija i kartoteke o dokumentima iz radničkog i narodno-oslobodilačkog pokreta,

- odabiranje i pripremanje odgovarajućih dokumenata ili naučno informativnih sredstava o radničkom i narodno-oslobodilačkom pokretu za objavljivanje,

- vršenje arhivističkih poslova na fondovima DPO.

Član 9

Jedinica za fondove pravosudnih organa obavlja arhivističke poslove na fondovima sudova, tužilaštava, pravobranilaštva i organa sudija za prekršaje od njihovog nastanka do današnjih dana.

Član 10

Jedinica za fondove privrednih subjekata, ustanova i dr. obavlja arhivističke poslove na fondovima preduzeća u oblasti privrede i stambeno-komunalnih delatnosti, ustanova, društvenih službi, finansijskih i drugih organizacija, fondova i građansko-pravnih lica.

B) SISTEMATIZACIJA RADNIH MESTA

Član 11

Sistematizacijom radnih mesta u Arhivu utvrđuje se:

- ukupan broj radnih mesta u Arhivu,

- raspoređivanje radnih mesta po radnim jedinicama,

- naziv radnog mesta,

- broj izvršilaca na svakom radnom mestu,

- opis poslova radnog mesta,

- stručna sprema koja se traži na svakom radnom mestu,

- drugi poslovi potrebni za vršenje poslova radnog mesta.

Član 12

U Arhivu ima ukupno 19 radnih mesta sa 26 izvršilaca.

Radna mesta sa brojem izvršilaca po službama su sledeća:

I Direktor - jedno radno mesto - jedan izvršilac.

II Pomoćnik direktora - jedno radno mesto - jedan izvršilac.

III Služba za opšte poslove - pet radnih mesta sa šest izvršilaca i to:

1. Sekretar - jedan izvršilac.

2. Šef računovodstva - jedan izvršilac.

3. Organizator materijalno-finansijskih i opštih poslova - jedan izvršilac.

4. Tehničar - manipulant - jedan izvršilac.

5. Spremačica - kurir - dva izvršioca.

IV Služba za zaštitu arhivske građe - jedno radno mesto sa dva izvršioca i to:

1. Arhivist za zaštitu arhivske građe u registraturama - dva izvršioca.

V Služba za korišćenje arhivske građe i dokumentacije - četiri radna mesta sa šest izvršilaca i to:

1. Arhivista - bibliotekar - dva izvršioca.

2. Arhivist za mikrofilmovanje i digitalizaciju arhivske građe - jedan izvršilac.

3. Arhivski pomoćnik za mikrofilmovanje i digitalizaciju arhivske građe - jedan izvršilac.

4. Arhivski pomoćnik - depoziter - dva izvršioca.

VI Služba za fondove u Arhivu - sedam radnih mesta sa deset izvršilaca, u okviru koje se obrazuju tri jedinice i to:

a) Jedinica za fondove organa uprave, radnički, narodno-oslobodilački pokret i DPO, sa dva odelenja - četiri radna mesta sa sedam izvršilaca i to:

- Odelenje za fondove organa uprave do 1918. godine - dva radna mesta sa četiri izvršioca i to:

1. Arhivist - prevodilac - dva izvršioca

2. Viši arhivski pomoćnik - dva izvršioca

- Odelenje za fondove organa uprave posle 1918. godine, radnički, narodno-oslobodilački pokret i DPO - dva radna mesta sa tri izvršioca i to:

1. Arhivist - jedan izvršilac

2. Arhivski pomoćnik - dva izvršioca

b) Jedinica za fondove pravosudnih organa - dva radna mesta sa dva izvršioca i to:

1. Viši arhivski pomoćnik - jedan izvršilac

2. Arhivski pomoćnik - jedan izvršilac

v) Jedinica za fondove privrednih subjekata, ustanova i drugo - jedno radno mesto sa jednim izvršiocem i to:

1. Viši arhivski pomoćnik - jedan izvršilac.

_____________
NAPOMENA:
Sistematizacija radnih mesta utvrđena u čl. 13. do 18. ovog pravilnika, objavljena je u "Sl. listu grada Pančeva", br. 3/2009, str. 22 - 29, a izmenjena u "Sl. listu grada Pančeva", br. 11/2014, str. 17-18 (član 17) i u "Sl. listu grada Pančeva", br. 1/2015, str. 12 (član 15).

Član 19

Popunjavanje slobodnih radnih mesta vrši se u skladu sa odredbama ovog pravilnika, zakona, kolektivnog ugovora i drugih propisa.

Član 20

Za zaposlenog početnika propisuje se pripravnički staž u trajanju od šest meseci za srednju stručnu spremu, devet meseci za višu stručnu spremu i dvanaest meseci za visoku stručnu spremu, i to kod sledećih poslova:

- arhivski pomoćnik (srednja stručna sprema)

- viši arhivski pomoćnik (viša stručna sprema)

- arhivist (visoka stručna sprema),

i to u službama IV, V i VI, prema odredbama člana 12. ovog Pravilnika.

Član 21

Pri popunjavanju slobodnog radnog mesta arhiviste ili arhivskog pomoćnika može se kao poseban uslov odrediti probni rad.

Probni rad traje tri meseca.

Član 22

Obim poslova i zadataka po radnim mestima utvrđuje se višegodišnjim i godišnjim planom rada Arhiva koji donosi Upravni odbor Arhiva.

Praćenje izvršavanja programa rada za svakog zaposlenog vrši direktor Arhiva.

Član 23

Izmene i dopune ovog pravilnika vrše se na način i po postupku kako je i donet.

Član 24

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta od 18.03.1996, 04.10.2005, 01.02.2006, 07.06.2006, 20.07.2007. i 28.05.2008. godine.

Član 25

Ovaj Pravilnik, po dobijanju saglasnosti od strane gradonačelnice grada Pančeva, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".