STATUTSTOMATOLOŠKE KOMORE SRBIJE("Sl. glasnik RS", br. 89/2007, 85/2008, 37/2014 i 19/2015) |
Ovim statutom Komore bliže se uređuju: poslovi koje Komora obavlja, u okviru zakonskih ovlašćenja; način obavljanja poslova; unutrašnja organizacija i rad Komore; sastav, način i postupak izbora i nadležnosti organa Komore; broj članova u organima Komore; način izbora i opoziv članova u organima Komore; organ Komore koji imenuje posrednika, postupak posredovanje; organ Komore koji obrazuje sudove časti, sastav sudova časti, uslovi i način izbora i razrešenja sudija, nadležnost sudova časti; lakše i teže povrede profesionalnih dužnosti i ugleda člana Komore, postupak za pokretanje i utvrđivanja odgovornosti člana Komore, postupak pred Sudom časti, izricanje mera, način izvršenja izrečenih mera i rokovi za pokretanje postupka i izvršenje mera, kao i druga pitanja od značaja za rešavanje sporova; prava i dužnosti članova Komore; ogranci Komore; organizacija i organi ogranaka Komore i njihovo sedište; obavljanje stručnih poslova za Komoru, kao i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju Komore.
Komora je osnovana u skladu sa Zakonom o komorama zdravstvenih radnika ("Službeni glasnik RS", broj 107/05 - u daljem tekstu: Zakon).
Stomatološka komora Srbije je obavezna i nezavisna organizacija doktora stomatologije, koji kao profesiju obavljaju stomatološku zdravstvenu delatnost u Republici Srbiji.
Naziv Komore je: "Stomatološka komora Srbije".
Skraćeni naziv Komore je: "SKS".
Sedište Komore je u Beogradu.
Komora ima svojstvo pravnog lica.
Komora ima pečat i štambilj u skladu sa Zakonom.
Pečat je okruglog oblika, prečnika 32 mm, sa grbom Republike Srbije u sredini i ispisanim tekstom: "Republika Srbija, Stomatološka komora Srbije - Beograd".
Komora ima štambilj, pravougaonog oblika veličine 55 x 25 mm sa istim tekstom kao i pečat, sa dodatkom prostora za broj delovodnog protokola i datum.
Ogranak Komore ima pečat i štambilj, koji su istovetni pečatu i štambilju iz st. 2. i 3. ovog člana uz naznaku organizacione jedinice ogranka Komore.
Tekst pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Komora ima znak, čiji oblik, sadržinu i upotrebu utvrđuje Upravni odbor Komore.
Komoru zastupa i predstavlja direktor Komore.
Direktor Komore može, u okviru svojih ovlašćenja, odrediti generalnim ili posebnim punomoćjem drugo lice za zastupanje Komore.
Dato punomoćje može se opozvati.
Predsednici Veća predstavljaju Komoru po pitanjima koja su u isključivoj nadležnosti Veća.
Rad Komore i njenih organa je javan.
Komora u skladu sa Zakonom obavlja poslove kao javno ovlašćenje, i to kao poverene poslove i ostale poslove.
Komora izdaje, obnavlja ili oduzima licencu doktora stomatologije i vodi Imenik svih članova Komore, Imenik izdatih, obnovljenih ili oduzetih licenci, kao i Imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore, u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
U vršenju poverenih poslova Komora utvrđuje sadržaje i podatke koji se vode u Imeniku, način vođenja, i obrazac izvoda iz imenika, uverenja, potvrde i evidencije, kao i postupak unosa u Imenik iz člana 8. ovog statuta, u skladu sa Zakonom.
U vršenju poverenih poslova, Komora posebno:
- utvrđuje sadržaj i obrazac uverenja, evidencija i potvrda, kao i postupak upisa u imenike koje vodi Komora,
- na zahtev doktora stomatologije vrši upis doktora stomatologije u Imenik svih članova Komore,
- izdaje licencu članovima Komore koji su upisani u Imenik članova Komore, obnavlja i oduzima licencu članovima Komore,
- utvrđuje sadržaj, podatke i obrazac legitimacije, kao i identifikacioni broj članovima Komore koji imaju licencu,
- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Komora u skladu sa Zakonom vodi sledeće imenike:
- Imenik svih članova Komore koje vodi ogranak Komore,
- Imenik izdatih, obnovljenih i oduzetih licenci članova Komore koje vodi Komora,
- Imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore koje vodi ogranak Komore.
Imenik izdatih, obnovljenih i oduzetih licenci članovima Komore vodi se po službenoj dužnosti u skladu sa Zakonom.
Na osnovu dostavljenih izveštaja ogranka Komore iz al. 1. i 3. stava 1. ovog člana, Komora vodi evidenciju o članovima upisanim u Imenik svih članova Komore, odnosno o izrečenim disciplinskim merama članovima Komore.
Imenik Komore sastoji se iz upisnika (registra) i zbirke isprava.
Upisnik (registar) u Imenik članova Komore koje vodi ogranak Komore sadrži sledeće rubrike:
- ime i prezime i identifikacioni broj,
- jedinstveni matični broj građana i mesto rođenja,
- datum i mesto izvršenog upisa,
- datum i mesto izdavanja univerzitetske diplome,
- datum i mesto obavljanja pripravničkog staža,
- datum i mesto položenog stručnog ispita,
- datum, mesto i vrstu obavljanja specijalizacije,
- datum i mesto završene magistrature,
- datum i mesto sticanja zvanja doktora nauka,
- datum i mesto sticanja zvanja primarijus.
Upisnik (registar) Komore sadrži: poziv na redni broj i datum izvršenog upisa u Imenik članova Komore, ostale elemente iz stava 2. ovog člana, datum konačnosti izrečene disciplinske mere, vrstu disciplinske mere, kao i vreme njenog trajanja.
Imenik iz člana 8g ovog statuta vodi se kao knjiga i kao zbir podataka uknjiženih elektronskim putem.
Podaci o upisniku i iz elektronske obrade moraju biti identični.
Upisivanje podataka i izdavanje uverenja, izvoda iz evidencije i potvrda vrši se na lični zahtev člana Komore ili fizičkog i pravnog lica koje ima interes u skladu sa Zakonom.
Uverenje sadrži podatke iz evidencije koje se vode u Imeniku kao javnoj knjizi.
Potvrda sadrži podatke koji ne predstavljaju sadržaj uverenja.
Na zahtev zakonom ovlašćenog lica, dokumenta iz st. 4. i 5. ovog člana, Komora je dužna da izda odmah, a najkasnije u roku od tri dana.
Upisnik iz člana 8g ovog statuta, sastavljen je od lista hartije formata A3, sa rubrikama po redosledu navedenim u članu 8g ovog statuta.
U upisnik iz stava 1. ovog člana upisuju se podaci za svakog pojedinog člana Komore.
Svaki list upisnika overen je pečatom i potpisom direktora Komore ili lica koje on ovlasti.
Izmene i dopune podataka u upisniku vrše se obaveznim upisivanjem datuma izvršene izmene ili dopune na obrascu sa identičnim podacima utvrđenim u stavu 1. ovog člana.
Upis u Imenik Komore vrši se na osnovu zahteva člana Komore sa dokumentacijom iz člana 8a ovog statuta.
Upravni odbor Komore može svojim pravilnikom predvideti i druge podatke ili dokumenta za izvršenje upisa u imenik Komore.
Uverenje, izvod iz evidencije i potvrda sadrže u gornjem uglu znak Komore, datum izdavanja, oznaku da je uverenje, izvod iz evidencije ili potvrda, zahtevane podatke i potpis direktora Komore ili lica koje on ovlasti.
Na izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima Komora vodi evidenciju, shodno se primenjuju odredbe zakonskog propisa o upravnom postupku.
Zbirka isprava je zajednička zbirka za sve imenike i sastoji se od dokumenata utvrđenih zakonom i ovim statutom kao dokaz o ispunjavanju uslova za članstvo u Komori.
Zbirka isprava sadrži dokumenta ili overene fotokopije dokumenata iz člana 8g ovog statuta.
Identifikacioni broj člana Komore sadrži redni broj pod kojim je upisan u Imenik svih članova Komore, a može sadržati i druge cifre u skladu sa opštim aktom Komore.
Legitimacija sadrži podatke o imenu i prezimenu člana Komore i identifikacioni broj.
Oblik legitimacije odgovara obliku i veličini kartice za elektronsku upotrebu.
O boji legitimacije i drugim elementima sadržaja iste, odlučuje Upravni odbor Komore.
Ostali poslovi Komore obavljaju se u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Komora može voditi i drugu vrstu evidencije o činjenicama bitnim za članstvo Komore u skladu sa opštim aktom Komore.
II 3. SARADNJA SA ZDRAVSTVENIM INSTITUCIJAMA
U ostvarivanju poslova iz stava 1. člana 8. ovog statuta Komora sarađuje sa Srpskim lekarskim društvom, fakultetima zdravstvene struke, Republičkim zavodom za zdravstveno osiguranje, stručnim udruženjima doktora stomatologije, referentnim zdravstvenim ustanovama i drugim subjektima.
III PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA KOMORE
Članstvo u Komori je obavezno za sve doktore stomatologije koji obavljaju poslove stomatološke profesije u državnim i privatnim zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi u svojstvu zaposlenog odnosno preduzetnika (osnivača), u ustanovama socijalne zaštite, zavodima za izvršenje zatvorskih sankcija, u državnim organima, na stomatološkim fakultetima i odsecima medicinskih fakulteta, odnosno u školama zdravstvene struke, ambulantama koje osnivaju poslodavci, kao i u drugim ustanovama gde se obavlja stomatološka delatnost u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti u Republici Srbiji.
Komora osim redovnih članova iz stava 1. ovog člana može imati i dobrovoljne članove, počasne članove, i članove donatore.
Dobrovoljni članovi su doktori stomatologije koji ne obavljaju kao profesiju poslove zdravstvene delatnosti.
Članovi Komore imaju prava i dužnosti da:
- predlažu, biraju i budu birani u organe Komore,
- da poštuju sve odluke i propise koje donose organi Komore i da ih se pridržavaju,
- nadležnom organu Komore prijave sve promene koje su bitne za upis u imenik, kao i druge bitne činjenice iz nadležnosti komore u roku od 30 dana od dana saznanja za te promene odnosno činjenice,
- da redovno plaćaju članarinu i ostala davanja koja odredi Komora,
- da se stručno usavršavaju,
- da poseduju i pravovremeno obnove odobrenje za samostalni rad,
- koriste pravnu i drugu stručnu pomoć Komore,
- ostvaruju i druga prava koja za svoje članove obezbeđuje Komora.
U ostvarivanju prava i dužnosti iz stava 1. ovog člana, članovi Komore su u obavezi:
- da stalno prate razvoj profesije i drugih nauka,
- da stečena znanja i veštine prenose na mlađe kolege,
- da u obavljanju svoje profesije primenjuju samo proverene i naučno dokazane metode i postupke u prevenciji, dijagnostici, terapiji i rehabilitaciji bolesti, a da nove metode i postupke uvode i primenjuju u skladu sa Zakonom,
- da čuvaju profesionalnu tajnu,
- da brinu o svom i dostojanstvu ličnosti građana kome pružaju zdravstvenu zaštitu,
- da građanima ukažu hitnu medicinsku pomoć uvek i na svakom mestu,
- da vode propisanu medicinsku dokumentaciju u skladu sa Zakonom,
- da učestvuju u skupovima koje organizuje Komora,
- da postupaju u skladu sa etičkim kodeksom i drugim propisima iz oblasti zdravstvene zaštite.
Članu Komore miruje članstvo u Komori u vreme privremene zabrane obavljanja određenih poslova poziva stomatologa ili privremene zabrane vršenja poziva stomatologa po odluci sudova časti Komore nakon pravnosnažne odluke nadležnog suda.
Članu Komore prestaje članstvo u Komori na lični zahtev, prestankom obavljanja poslova stomatološke profesije ili smrću.
Komora može imati počasne članove.
Za počasnog člana Komore može biti izabrano lice koje je doprinelo unapređivanju rada i uslova za ostvarivanje interesa i ciljeva Komore.
Počasne članove Komore bira Skupština Komore.
Komora vodi posebno evidenciju počasnih članova.
IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA KOMORE
Komora ima četiri ogranka na teritoriji Republike Srbije, kao svoje organizacione jedinice.
Ogranci Komore obrazuju se po teritorijalnom principu, i to:
Ogranak za područje grada Beograda
- sedište u Beogradu
Za područje grada Beograda (za opštine: Voždovac, Vračar, Grocka, Zvezdara, Zemun, Lazarevac, Mladenovac, Novi Beograd, Obrenovac, Palilula, Rakovica, Savski Venac, Sopot, Stari Grad, Čukarica i Barajevo).
Ogranak za AP Vojvodinu - sedište u Novom Sadu
1. za područje Severnobačkog okruga (za opštine: Bačka Topola, Mali Iđoš i Subotica);
2. za područje Srednjobanatskog okruga (za opštine: Žitište, Novi Bečej, Nova Crnja, Zrenjanin i Sečanj);
3. za područje Severnobanatskog okruga (za opštine: Ada, Kanjiža, Novi Kneževac, Čoka, Senta i Kikinda);
4. za područje Južnobanatskog okruga (za opštine: Alibunar, Bela Crkva, Kovačica, Kovin, Opovo, Plandište, Vršac i Pančevo);
5. za područje Zapadnobačkog okruga (za opštine: Apatin, Kula, Odžaci i Sombor);
6. za područje Južnobačkog okruga (za opštine Bač, Bačka Palanka, Bački Petrovac, Beočin, Bečej, Žabalj, Srbobran, Sremski Karlovci, Temerin, Titel, Novi Sad i Vrbas);
7. za područje Sremskog okruga (za opštine: Inđija, Irig, Pećinci, Ruma, Stara Pazova, Šid i Sremska Mitrovica).
Ogranak za zapadnu i centralnu Srbiju
- sedište u Kragujevcu
1. za područje Mačvanskog okruga (za opštine: Bogatić, Vladimirci, Koceljeva, Krupanj, Ljubovija, Mali Zvornik, Loznica i Šabac);
2. za područje Kolubarskog okruga (za opštine: Valjevo, Lajkovac, Ljig, Mionica, Osečina i Ub);
3. za područje Podunavskog okruga (za opštine: Velika Plana, Smederevo i Smederevska Palanka);
4. za područje Braničevskog okruga, sa sedištem u Požarevcu (za opštine: Veliko Gradište, Golubac, Žabari, Žagubica, Kučevo, Malo Crniće, Petrovac i Požarevac);
5. za područje Šumadijskog okruga (za opštine: Kragujevac, Batočina, Knić, Lapovo, Rača, Topola i Aranđelovac);
6. za područje Pomoravskog okruga (za opštine: Despotovac, Paraćin, Rekovac, Svilajnac, Ćuprija i Jagodina);
7. za područje Zlatiborskog okruga (za opštine: Užice, Arilje, Priboj, Prijepolje, Bajina Bašta, Kosjerić, Nova Varoš; Požega, Sjenica i Čajetina);
8. za područje Moravičkog okruga (za opštine: Čačak, Lučani, Gornji Milanovac i Ivanjica);
9. za područje Raškog okruga (za opštine: Novi Pazar, Tutin, Kraljevo, Raška i Vrnjačka Banja);
10. za područje Rasinskog okruga (za opštine: Aleksandrovac, Brus, Varvarin, Trstenik, Ćićevac i Kruševac).
Ogranak za jugoistočnu Srbiju i Kosovo i Metohiju
- sedište u Nišu
1. za područje Borskog okruga (za opštine: Bor, Majdanpek, Negotin i Kladovo);
2. za područje Zaječarskog okruga (za opštine: Zaječar, Boljevac i Knjaževac);
3. za područje Nišavskog okruga (za opštine: Gadžin Han, Doljevac, Merošina, Svrljig, Niš, Soko Banja, Ražanj i Aleksinac);
4. za područje Topličkog okruga (za opštine: Blace, Žitorađa, Kuršumlija i Prokuplje);
5. za područje Pirotskog okruga (za opštine: Vela Palanka, Pirot, Dimitrovgrad i Babušnica);
6. za područje Jablaničkog okruga (za opštine: Bojnik, Vlasotince, Lebane, Leskovac, Medveđa i Crna Trava);
7. za područje Pčinjskog okruga (za opštine: Bosilegrad, Vladičin Han, Vranje, Surdulica, Trgovište, Preševo i Bujanovac);
8. za područje Kosovskog okruga (za opštine: Glogovac, Kačanik, Kosovo Polje, Lipljan, Obilić, Podujevo, Uroševac, Štimlje, Štrpce i Priština);
9. za područje Pećkog okruga, (za opštine: Dečani, Đakovica, Klina, Peć i Istok);
10. za područje Prizrenskog okruga (za opštine: Gora, Orahovac, Suva Reka i Prizren);
11. za područje Kosovskomitrovačkog okruga (za opštine: Vučitrn, Zvečan, Zubin Potok, Leposavić, Srbica i Kosovska Mitrovica);
12. za područje Kosovskopomoravskog okruga (za opštine: Kosovska Kamenica, Novo Brdo, Gnjilane i Vitina).
Ogranak Komore nema svojstvo pravnog lica.
Ogranak Komore ima podračun u okviru računa Komore.
Ogranak Komore, pored poslova utvrđenih Zakonom, vrši i sledeće poslove:
1. daje mišljenje, predloge i primedbe nadležnim organima Komore o svim pitanjima iz nadležnosti Komore,
2. zastupa interese članova Komore na svom području,
3. donosi program rada ogranka i izveštaj o materijalno-finansijskom poslovanju ogranka,
4. odlučuje o upotrebi sredstava ogranka do visine koja je određena odlukom organa Komore,
5. vrši po prijavi upis u Imenik u skladu sa Zakonom i o tome donosi rešenje,
6. vodi evidenciju članova Komore na svom području,
7. odlučuje o drugim pitanjima u skladu sa ovim statutom.
Stručne poslove ogranka Komore obavlja stručna služba Komore.
Ogranak Komore ima ovlašćeno lice za obavljanje poslova ogranka Komore u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Ogranak Komore ima Izvršni odbor kao organ ogranka Komore koji ima osam članova, a koji je sastavljen od po četiri predstavnika Veća zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i Veća privatne prakse.
Predsednika i članove Izvršnog odbora biraju članovi Skupštine Komore iz ogranka Komore. Članovi Upravnog odbora Komore iz ogranka Komore po položaju su članovi Izvršnog odbora ogranka Komore.
Izvršni odbor ogranka Komore obavlja poslove i zadatke u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Odluke iz svoje nadležnosti Izvršni odbor donosi većinom glasova svojih članova. U slučaju jednakog broja glasova prilikom donošenja odluka presudan je glas predsednika Izvršnog odbora.
Predsednik Izvršnog odbora ima zamenika koji ga zamenjuje u radu. Predsednik i zamenik predsednika izvršnog odbora ne mogu biti iz istog Veća.
Predsednik Izvršnog odbora ili lice ovlašćeno za obavljanje poslova ogranka Komore naredbodavac je za upotrebu sredstava ogranka Komore.
Na rad Izvršnog odbora ogranka Komore shodno se primenjuju odredbe Poslovnika o radu Upravnog odbora Komore.
Čl. 16-22
(Brisani)
Organi Komore su:
1. Skupština Komore,
2. Upravni odbor Komore,
3. Nadzorni odbor Komore,
4. direktor Komore,
5. Etički odbor Komore,
6. Komisija za posredovanje,
7. Sud časti prvog stepena,
8. Sud časti drugog stepena,
9. Odbor Komore.
Izbor organa i članova organa Komore vrši se u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Organu ili članu organa Komore može prestati mandat ako on to sam zatraži.
Organ ili član organa Komore može biti razrešen pre isteka mandata na koji je izabran ako obavlja funkciju na način na koji se ne obezbeđuje ostvarivanje zadataka Komore, odnosno organa Komore.
Postupak za razrešenje organa ili člana organa Komore može pokrenuti pisanim putem najmanje 1/3 članova Skupštine Komore.
a) Organizacija Skupštine Komore
Skupština Komore ima dva veća:
1. Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama,
2. Veće stomatologa koji obavljaju privatnu praksu u svojstvu preduzetnika i osnivača i stomatologa zaposlenih u privatnoj praksi i privatnim zdravstvenim ustanovama (dalje u tekstu: Veće privatne prakse).
Skupštinu Komore sačinjavaju članovi oba veća Komore.
Skupština Komore ima 160 članova.
Skupština Komore ima predsednika i potpredsednika Skupštine Komore.
Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama u Skupštini Komore ima 105 članova.
Veće privatne prakse u Skupštini Komore ima 55 članova.
Veća iz st. 1. i 2. ovog člana biraju četiri člana odbora Veća iz čijih redova se bira predsednik Veća i potpredsednik Veća većinom glasova prisutnih članova Veća Skupštine Komore.
Veće Skupštine punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova Veća.
Veće Skupštine odlučuje većinom glasova prisutnih članova.
Skupština Komore za potrebe izrade opštih akata može da sklapa ugovor sa odgovarajućim pravnim kancelarijama.
Za vođenje finansijsko-materijalnih poslova, zapošljava se izvršilac odgovarajuće kvalifikacije ili se zaključuje ugovor sa pravnim ili fizičkim licima ovlašćenim knjigovođama, a na osnovu javnog konkursa.
Po potrebi se mogu obrazovati stalne i povremene komisije iz redova članova Skupštine i članova Komore.
Skupština Komore bira predsednika i potpredsednika Skupštine Komore iz reda svojih članova.
Predsednik i potpredsednik Skupštine Komore biraju se iz različitih veća Skupštine Komore.
Predsednik i potpredsednik Skupštine Komore za svoj rad odgovaraju Skupštini Komore.
Veća Skupštine Komore obrazuju se tako što se sa područja ogranka Komore bira broj članova prema broju zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama za Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama a za Veće privatne prakse prema broju stomatologa koji obavljaju privatnu praksu u svojstvu preduzetnika i osnivača i stomatologa zaposlenih u privatnoj praksi i privatnim zdravstvenim ustanovama.
Broj i struktura članova koji se biraju sa područja ogranka Komore u Veća Komore određuje se Odlukom o raspisivanju izbora u skladu sa srazmerom zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i stomatologa iz privatne prakse.
Veća Skupštine Komore biraju predsednika Veća i potpredsednika Veća i članove odbora Veća većinom prisutnih glasova članova Veća.
Veće Skupštine punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova Veća.
Predsednik Veća i potpredsednik Veća Skupštine Komore za svoj rad odgovaraju Veću Skupštine Komore.
Skupština Komore može obrazovati stalne i povremene odbore, komisije i radna tela.
Mandat članovima Skupštine Komore, predsedniku i potpredsedniku Skupštine Komore, predsednicima i potpredsednicima Veća, predsednicima, potpredsednicima i članovima odbora i komisija traje četiri godine.
Članu Skupštine Komore prestaje mandat i pre isteka perioda na koji je izabran ako mu prestane svojstvo člana Komore ili ako sam to zatraži podnošenjem ostavke na članstvo u Skupštini.
Predsedniku i potpredsedniku Skupštine Komore, predsednicima i potpredsednicima veća, predsednicima, potpredsednicima i članovima odbora i komisija prestaje funkcija - mandat i pre isteka perioda na koji su izabrani ako im prestane svojstvo člana Skupštine Komore ili ako sami to zatraže podnošenjem ostavke na članstvo u Skupštini.
Predsednik i potpredsednik Skupštine Komore, predsednici i potpredsednici veća, predsednici, potpredsednici i članovi odbora i komisija mogu biti razrešeni i pre isteka perioda na koji su birani ako svoju funkciju vrše na način kojim se ne obezbeđuje ostvarivanje zadataka Komore, a odluku o razrešenju donosi organ koji ih je izabrao.
Izbori za Skupštinu Komore vrše se u skladu sa Odlukom o raspisivanju izbora.
Odluku o raspisivanju izbora iz stava 1. ovog člana donosi Skupština Komore najkasnije 60 dana pre isteka mandata članova Skupštine.
Odlukom o raspisivanju izbora za Skupštinu Komore utvrđuju se:
- struktura i broj članova koji se biraju u ogranku Komore za veća Skupštine Komore,
- način sprovođenja izbora,
- rokovi za sprovođenje izbora
- organi odgovorni za sprovođenje izbora
- druga pitanja od značaja za sprovođenje izbora.
Skupština može raspisati vanredne izbore radi popune članova Skupštine Komore kojima je prestao mandat i pre isteka perioda na koji su izabrani kao i u slučajevima nemogućnosti obavljanja dužnosti člana Skupštine Komore.
Odluka o raspisivanju vanrednih izbora za Skupštinu Stomatološke komore sadržaće broj članova Skupštine Komore koji se biraju iz određenog ogranka Komore iz kog su razrešeni članovi.
Skupština Komore u okviru svoje nadležnosti i ovim statutom utvrđenim načinom glasanja:
1) Donosi:
- Statut Komore i druge opšte akte,
- Etički kodeks,
- Poslovnik o radu Skupštine i radu radnih tela koje obrazuje,
- Godišnji program rada Komore,
- Poslovnik o radu Suda časti,
- Plan nabavki za tekuću godinu.
2) Usvaja:
- Godišnji izveštaj o radu Skupštine Komore,
- Godišnji izveštaj o radu Veća Skupštine Komore,
- Godišnji izveštaj o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore,
- Godišnji plan rada Skupštine Komore, godišnji plan rada Veća skupštine Komore,
- Godišnji finansijski plan Komore.
3) Bira, imenuje i razrešava:
- bira i razrešava predsednika i potpredsednika Skupštine Komore;
- bira i razrešava predsednika, potpredsednika i članove Upravnog, Nadzornog i Etičkog odbora Komore;
- bira i razrešava predsednika, potpredsednika i članove Suda časti;
- bira i razrešava predsednika, potpredsednika i članove odbora, komisija i radnih tela;
- imenuje i razrešava direktora Komore;
- bira i razrešava članove Komisije za posredovanje.
Izbor predsednika Skupštine, predsednika Upravnog odbora, predsednika Nadzornog odbora i imenovanje direktora se vrši iz sastava različitih ogranaka radi ravnomerne teritorijalne zastupljenosti ogranaka u izboru lica na rukovodećim funkcijama.
Skupština Komore obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, drugim propisima, ovim statutom i opštim aktima Komore.
Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama
Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama Skupštine Komore u okviru svoje nadležnosti:
1) Donosi:
- Program rada Veća iz isključive nadležnosti koji im je prenela Skupština Komore,
- Poslovnik o radu Veća;
2) Bira i razrešava:
- predsednika i potpredsednika Veća;
- članove odbora veća;
3) Razmatra:
- pitanja koja su od interesa za zaposlene stomatologe u državnim ustanovama.
Veće privatne prakse
Veće privatne prakse Skupštine Komore u okviru svoje nadležnosti:
1) Donosi:
- Program rada Veća iz isključive nadležnosti koji im je prenela Skupština Komore;
- Poslovnik o radu Veća.
2) Bira i razrešava:
- predsednika i potpredsednika Veća;
- članove odbora Veća.
3) Razmatra:
- pitanja koja su od interesa za stomatologe koji obavljaju privatnu praksu.
Odbori veća Skupštine Komore u okviru nadležnosti Veća i svoje nadležnosti razmatraju i daju mišljenje Veću o pitanjima o kojima odlučuje Veće.
Skupština Komore radi u sednicama uz učešće oba veća.
Skupštinu Komore saziva predsednik Skupštine Komore, koji rukovodi njenim radom, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik Skupštine Komore.
Predsednika i potpredsednika Skupštine Komore bira i razrešava Skupština Komore iz reda svojih članova.
Veća mogu posebno raditi u sednicama. Sednicu veća saziva predsednik veća, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik veća.
Rad Skupštine Komore i njenih veća je javan.
Skupština Komore zaseda redovno jedanput godišnje.
Po potrebi Skupština Komore se može sazvati i na vanredno zasedanje.
Skupštinu Komore na redovno zasedanje saziva predsednik Skupštine Komore po sopstvenoj inicijativi ili na predlog Upravnog odbora Komore.
Skupštinu Komore na vanredno zasedanje saziva predsednik Skupštine Komore po sopstvenoj inicijativi ili na predlog jednog od veća Skupštine, Upravnog odbora, Nadzornog odbora ili direktora Komore.
Vanredno zasedanje Komore saziva se i na predlog najmanje jedne trećine članova Komore ili na predlog ogranka Komore.
Vanredno zasedanje Skupštine Komore saziva se u roku od 30 dana od dana prijema predloga.
Poziv za sednicu Skupštine Komore dostavlja se članu Skupštine Komore po pravilu najkasnije sedam dana, a u izuzetnim slučajevima pet dana pre održavanja sednice.
Skupština Komore punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova Skupštine.
Skupština Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova u svakom veću Skupštine Komore u postupku:
1) izbora, imenovanja i razrešenja direktora i članova Organa Komore;
2) donošenja Statuta Komore.
U ostalima postupcima iz svoje nadležnosti Skupština Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova Skupštine Komore.
O pitanjima iz svoje nadležnosti Skupština Komore donosi odluke javnim glasanjem.
Skupština Komore može odlučiti da se o određenim pitanjima iz svoje nadležnosti odluke donose tajnim glasanjem.
Izbor članova svih organa Komore koje bira Skupština Komore vrši se tajnim glasanjem.
Na sednici Skupštine Komore vodi se zapisnik.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana vodi stručno lice službe Komore.
Veća Skupštine Komore rade u sednicama.
Rad veća Skupštine Komore je javan.
Sednica veća Skupštine Komore može se održati ako joj prisustvuje više od polovine ukupnog broja članova veća Skupštine Komore.
Veće Skupštine Komore donosi odluke većinom glasova prisutnih članova veća.
Sednicu veća Skupštine Komore saziva i njenim radom rukovodi predsednik veća, a u slučaju njegove sprečenosti, potpredsednik veća.
Sednicu veća saziva predsednik veća na sopstvenu inicijativu, na predlog odbora veća, na predlog najmanje jedne trećine članova veća ili na predlog izvršnog odbora ogranka.
Poslovnikom o radu Skupštine Komore bliže se uređuje način rada Skupštine Komore, Odbora veća Skupštine Komore, prava i dužnosti predsednika Skupštine Komore u vezi sa njenim radom, prava i dužnosti članova Skupštine Komore, članova Odbora veća Skupštine Komore i druga pitanja od značaja za rad Skupštine Komore.
Upravni odbor Komore je organ upravljanja Komore.
Upravni odbor Komore utvrđuje poslovnu politiku Skupštine Komore i izvršava odluke Skupštine Komore.
Upravni odbor Komore ima osam članova, a čine ih po četiri člana Odbora iz svakog veća skupštine Komore.
Svako veće daje po jednog člana Upravnog odbora iz svakog ogranka.
Upravni odbor Komore ima predsednika i potpredsednika.
Predsednika, potpredsednika i članove Upravnog odbora Komore bira i razrešava Skupština Komore iz reda svojih članova.
U svakom mandatu predsednik i potpredsednik su iz različitih veća Skupštine Komore.
Mandat predsednika, potpredsednika i članova Upravnog odbora Komore traje četiri godine.
Predsedniku, potpredsedniku i članu Upravnog odbora Komore prestaje mandat i pre isteka perioda na koji je biran, ako mu prestane svojstvo člana Skupštine Komore ili ako sam to zatraži podnošenjem ostavke.
Skupština Komore može razrešiti predsednika, potpredsednika i člana Upravnog odbora i pre isteka perioda na koji je biran ako svoju funkciju ne vrši na način kojim se obezbeđuje ostvarivanje nadležnosti Upravnog odbora ili zadataka Komore.
Na mesta razrešenih članova Upravnog odbora Komore se biraju novi članovi iz odgovarajućih veća.
Upravni odbor Komore u okviru svojih nadležnosti sprovodi odluke skupštine Komore.
Upravni odbor Komore obavlja sledeće poslove:
1) Donosi:
- Plan rada Upravnog odbora,
- Poslovnik o radu Upravnog odbora,
- Pravilnik o organizaciji i radu stručne službe Komore i organizaciji i radu ogranaka Komore,
- Pravilnik o podacima, obrascu i načinu evidencije članova Komore,
- Odluku o visini i upotrebi sredstava od strane ogranka Komore, odnosno ovlašćenog lica ogranka Komore,
2) Utvrđuje:
- predlog Statuta Komore;
- predlog opštih akata koje donosi Skupština Komore;
- predlog Programa rada Komore;
- predlog o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore;
- periodični obračun i podnosi Skupštini Komore na usvajanje izveštaj o radu i finansijskom poslovanju Komore sa godišnjim obračunom;
- oblik, sadržinu i upotrebu znaka Komore,
- predloge mera državnim organima za unapređivanje zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja;
- stavove o razmotrenim primedbama i predlozima članova komore, ministarstva nadležnog za poslove zdravlja, drugih državnih organa i organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, fakulteta i škola zdravstvene struke, organizacija obaveznog zdravstvenog osiguranja, o čemu podnosi izveštaj Skupštini Komore;
- pokretanje inicijative za preduzimanje zakonom propisanih mera u vezi sa povredom propisa o zabrani reklamiranja (oglašavanja) u oblasti zdravstvene zaštite i o tome podnosi izveštaj Skupštini Komore.
3) Odlučuje:
- po žalbama na odluke i rešenja direktora Komore;
- o upotrebi sredstava Komore;
- o drugim pitanjima u skladu sa zakonom, ovim statutom i drugim opštim aktima Komore.
Upravni odbor obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Upravni odbor Komore radi u sednicama.
Upravni odbor Komore punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine članova Upravnog odbora.
Upravni odbor Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova Upravnog odbora Komore.
U slučaju jednakog broja glasova prilikom donošenja odluka presudan je glas predsednika Upravnog odbora.
Sednicu Upravnog odbora Komore saziva i njenim radom rukovodi predsednik Upravnog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik Upravnog odbora.
Predsednik Upravnog odbora Komore je dužan da zakaže sednicu Upravnog odbora u roku od sedam dana od dana prijema obrazloženog predloga.
Predlog za zakazivanje sednice Upravnog odbora Komore može podneti direktor Komore ili najmanje četiri člana Upravnog odbora Komore.
Upravni odbor Komore odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim glasanjem.
Upravni odbor može odlučiti da se o pojedinim pitanjima iz svoje nadležnosti odluke donose tajnim glasanjem.
Poslovnikom o radu Upravnog odbora Komore bliže se utvrđuje način rada Upravnog odbora, prava i dužnosti predsednika Upravnog odbora i članova Upravnog odbora kao i druga pitanja od značaja za rad Upravnog odbora Komore.
Nadzorni odbor Komore je organ koji vrši kontrolu rada direktora Komore, Upravnog odbora Komore i materijalno finansijskih poslova Komore.
Nadzorni odbor Komore ima osam članova koje bira Skupština Komore iz reda svojih članova.
U Nadzorni odbor Komore bira se četiri člana iz Veća zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama, i četiri člana iz Veća privatne prakse, po dva iz svakog ogranka.
Nadzorni odbor Komore ima predsednika i potpredsednika.
Predsednika i potpredsednika bira i razrešava Skupština Komore.
Predsednik i potpredsednik se biraju iz različitih veća Komore.
Mandat predsednika, potpredsednika i članova Nadzornog odbora Komore traje četiri godine.
Predsedniku, potpredsedniku i članu Nadzornog odbora Komore prestaje mandat i pre isteka perioda na koji je biran, ako mu prestane svojstvo člana Skupštine Komore ili ako sam to zatraži.
Skupština Komore može razrešiti predsednika, potpredsednika i člana Nadzornog odbora i pre isteka perioda na koji je biran ako svoju funkciju ne vrše na način kojim se obezbeđuje ostvarivanje nadležnosti Nadzornog odbora Komore.
Na mesta razrešenih članova Nadzornog odbora Komore biraju se članovi iz odgovarajućih veća.
Nadzorni odbor Komore u okviru svojih nadležnosti obavlja sledeće poslove:
1. donosi Poslovnik o radu Nadzornog odbora Komore,
2. donosi Plan rada Nadzornog odbora Komore,
3. vrši nadzor rada direktora Komore i Upravnog odbora Komore,
4. vrši nadzor u pogledu korišćenja sredstava Komore,
5. razmatra izveštaj o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore i ogranaka Komore,
6. podnosi izveštaj o svom radu Skupštini Komore.
Upravni odbor Komore i direktor Komore dužni su da Nadzornom odboru Komore stave na uvid potrebnu dokumentaciju i pruže obaveštenja od značaja za vršenje nadzora.
Nadzorni odbor Komore radi u sednicama.
Nadzorni odbor Komore punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine broja članova Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova Nadzornog odbora Komore.
U slučaju jednakog broja glasova prilikom donošenja odluka presudan je glas predsednika Nadzornog odbora.
Sednicu Nadzornog odbora Komore saziva i njenim radom rukovodi predsednik Nadzornog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik Nadzornog odbora.
Predlog za zakazivanje sednice Nadzornog odbora Komore može podneti direktor Komore i najmanje dva člana Nadzornog odbora Komore.
Predsednik Nadzornog odbora Komore dužan je zakazati sednicu Nadzornog odbora u roku od 7 dana od dana prijema obrazloženog predloga.
Nadzorni odbor Komore odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim glasanjem.
Poslovnikom o radu Nadzornog odbora Komore bliže se uređuje način rada Nadzornog odbora, prava i dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora i druga pitanja od značaja za rad Nadzornog odbora Komore.
Etički odbor Komore razmatra etička pitanja, promoviše principe profesionalne etike i obavlja druge poslove u vezi sa primenom i poštovanjem etičkog kodeksa.
Etički odbor ima osam članova, po četiri iz svakog veća.
Predsednika, potpredsednika i članove Etičkog odbora Komore bira i razrešava Skupština Komore iz redova članstva Komore.
Predsednik i potpredsednik Etičkog odbora Komore ne mogu biti birani iz istog veća.
Mandat predsednika, potpredsednika i članova Etičkog odbora Komore traje četiri godine.
U obavljanju poslova iz svog delokruga, Etički odbor sarađuje naročito sa drugim komorama zdravstvenih radnika, fakultetima zdravstvene struke, naučnim ustanovama i referentnim ustanovama iz zdravstvene delatnosti kao i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu.
Komora može posebnim opštim aktom i šire utvrditi delokrug Etičkog odbora.
Etički odbor Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova Etičkog odbora Komore iz Veća zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i većinom glasova prisutnih članova iz Veća privatne prakse.
U slučaju jednakog broja glasova prilikom donošenja odluka, presudan je glas predsednika Etičkog odbora.
Rad Etičkog odbora Komore bliže se uređuje poslovnikom o njegovom radu.
Direktor Komore je organ poslovođenja koji rukovodi radom Komore.
Direktor Komore rešenjem izdaje, obnavlja i oduzima licencu za rad u skladu sa Zakonom.
Za direktora Komore se imenuje lice koje je član Skupštine komore.
Direktor Komore i predsednik Upravnog odbora Komore ne mogu biti iz istog veća.
Direktora Komore imenuje i razrešava Skupština Komore.
Direktor Komore se imenuje i razrešava većinom glasova članova u svakom veću Komore ako je na sednici prisutno više od polovine članova iz svakog veća.
Mandat direktora Komore traje četiri godine i ne može biti biran više od jednog mandata.
Direktor Komore može biti razrešen i pre isteka mandata na lični zahtev ili ukoliko svoju funkciju ne vrši na način kojim se ostvaruju poslovi i zadaci Komore.
Direktor Komore imenuje dva zamenika koji ne mogu biti iz istog Veća.
Zamenik direktora komore zamenjuje direktora komore u njegovom odsustvu ili preuzima njegovu dužnost ukoliko je ovaj razrešen dužnosti.
Direktor Komore u okviru svoje nadležnosti:
1) Donosi:
- akt o sistematizaciji radnih mesta stručne službe Komore, u skladu sa aktom o organizaciji Komore;
- druge opšte akte kojima se uređuju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u stručnoj službi Komore;
- odluke i rešenja, u skladu sa zakonom i kolektivnim ugovorima u vezi prava i obaveza radnika stručne službe Komore.
2) Organizuje:
- rad stručne službe Komore,
- informisanje javnosti o radu Komore,
- odgovarajući oblik informisanja članova o radu Komore,
3) Odgovara za:
- zakonitost rada Komore,
- pripremu materijala za sednicu Skupštine, Upravnog i Nadzornog odbora Komore.
4) Obavlja i druge poslove:
- predstavlja i zastupa Komoru,
- vrši naredbodavna prava za upotrebu sredstava Komore predviđenih finansijskih planom u okviru materijalnih troškova rada komore i odlučuje o upotrebi ovih sredstava do visine određene odlukom Upravnog odbora Komore,
- ostvaruje saradnju Komore sa nadležnim državnim organima, zdravstvenim i drugim ustanovama,
- podnosi izveštaje o svom radu organima Komore.
Direktor Komore obavlja i druge poslove za koje je ovlašćen Zakonom, ovim statutom i drugim aktima Komore.
Komisija za posredovanje Komore ima četiri člana, po dva iz reda članova svakog od Veća Skupštine Komore, koje imenuje Upravni odbor Komore.
Komisija iz stava 1. ovog člana usmerava, daje uputstva i tumačenja potrebna za rad komisija za posredovanje ogranka Komore i obavlja druge poslove iz svog delokruga koje joj povere organi Komore.
Komisija za posredovanje ogranka Komore ima šest članova, po tri iz svakog od veća Skupštine Komore, a koji su iz ogranka Komore, i koje bira Skupština Komore na predlog Upravnog odbora.
Komisija za posredovanje ogranka Komore zauzima stavove sporazumno ili većinom glasova.
Kada Komisija odlučuje a postoji podjednak broj glasova, presudan je glas predsednika Komisije.
Komisija za posredovanje ogranka Komore imenuje posrednika u sporu sa liste posrednika.
Posrednik može biti lice koje nije član Komore.
Postupak posredovanja okončava se izmirenjem ili konstatacijom da posredovanje nije uspelo.
Postupak za mirenje je nezavisan od Suda časti.
Ako postupak za mirenje ne uspe, ništa od onoga što je u toku postupka za mirenje učinjeno ili izjavljeno ne obavezuje stranke.
Zahtev za postupak za mirenje mogu Komisiji za posredovanje podneti obe strane u sporu ili samo jedna od njih.
Podnošenjem zahteva na način propisan stavom 1. ovog člana ili ako je zahtev zajednički ili ako zahtev jedne prihvata i druga strana, započinje postupak za mirenje.
Smatra se da su strane u sporu prihvatile nadležnost Komisije za posredovanje koja se odnosi na postupak za mirenje momentom njegovog započinjanja.
Svaka strana može u svako doba odustati od postupka za mirenje.
U postupku za mirenje stranke mogu učestvovati lično ili preko ovlašćenog punomoćnika.
Kada zahtev za pokretanje postupka podnese jedna strana, Komisija za posredovanje obaveštava protivnu stranu i poziva je da se izjasni da li prihvata zahtev za pokretanje postupka, a ako je prihvata, da u ostavljenom roku pismeno izloži činjenično stanje i svoje gledište i podnese sva potrebna dokumenta.
Ako druga strana u ostavljenom roku ne odgovori ili ne prihvati zahtev za pokretanje postupka, Komisija za posredovanje će obavestiti strane da se postupak za mirenje ne može sprovesti.
Kada jedna strana prihvati zahtev druge strane za pokretanje postupka za mirenje, one mogu obavestiti Komisiju za posredovanje o predlogu za imenovanje posrednika.
Ako strane u postupku ne podnesu predlog iz stava 5. ovog člana, Komisija za posredovanje će predložiti posrednika.
Ako strane u postupku prihvate posrednika u postupku za mirenje, posrednik za mirenje ispituje stavljene predloge, proučava podneta dokumenta i prikuplja sva potrebna obaveštenja.
Posrednik može, u slučaju potrebe, saslušati strane u sporu.
Na osnovu sprovedenog postupka, posrednik podnosi stranama predlog za rešenje spora.
Strane u sporu nisu dužne da prihvate podneti predlog.
Rezultati u postupku za mirenje konstatuju se u zapisniku koji potpisuju posrednik za mirenje i strane u sporu.
Raspodelu sredstava za mirenje vrši posrednik za mirenje ako se strane u sporu nisu sporazumele o troškovima u sporazumu, što se konstatuje u zapisniku.
Sporazum stranaka u sporu je zaključen kada strane u sporu, posle pročitanog zapisnika u kome je konstatovano da su se sporazumele, taj zapisnik potpišu.
Sporazum stranaka u sporu, postignut na način iz člana 77d ovog statuta ima karakter poravnanja postignutog u vansudskom postupku.
Posrednik za mirenje ne može biti imenovan za sudiju Suda časti, niti učestvovati u raspravi u kojoj se spor, po kojem nije postignut sporazum o izmirenju, rešava pred Sudom časti.
Komora vodi evidenciju o svakom završenom ili nezavršenom postupku posredovanja, na način i po postupku predviđenom za mere koje je izrekao Sud časti.
Sud časti Komore obrazuje se radi utvrđivanja povreda profesionalnih dužnosti i ugleda člana Komore, utvrđivanje odgovornosti i izricanje mera za te povrede.
a) Organizacija i način izbora
Sudovi časti Komore obrazuju se kao:
1. Sudovi časti prvog stepena,
2. Sud časti drugog stepena.
Sud časti prvog stepena ima četiri člana, po dva člana iz svakog od Veća, a Sud časti drugog stepena osam članova, po četiri iz svakog Veća Skupštine Komore.
Sudovi časti imaju predsednika i zamenika predsednika Suda časti.
Zamenik predsednika Suda časti zamenjuje predsednika u slučaju odsutnosti.
Članovi Suda časti imaju zamenike koji učestvuju u radu u slučaju sprečenosti člana Suda časti.
Sedište Suda časti prvog stepena je u sedištu ogranka Komore.
Sedište Suda časti drugog stepena je u sedištu Komore.
Predsednika i zamenika predsednika Suda časti, članove Suda časti i njihove zamenike bira Skupština Komore na predlog Upravnog odbora Komore.
Član Suda časti prvog stepena mora imati prebivalište na području Suda časti prvog stepena. Predsednik i zamenik predsednika Suda časti ne mogu biti iz istog Veća.
Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Suda časti i njihovih zamenika je četiri godine.
Za člana Suda časti može biti izabrano lice koje nije član Komore.
Izbor sudija Suda časti obavlja se na način i po postupku za izbor člana organa Komore.
Razrešenje sudija Suda časti obavlja se na način i po postupku za njihov izbor.
Sud časti prvog stepena utvrđuje povrede profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore, u skladu sa Zakonom, ovim statutom i opštim aktima Skupštine Komore.
Sud časti prvog stepena za učinjene povrede iz stava 1. ovog člana može izreći mere utvrđene Zakonom.
Sud časti drugog stepena po žalbi, preispituje odluke Suda časti prvog stepena i donosi konačnu odluku.
Rok za izjavljivanje žalbe je 15 dana od dana dostavljanja odluke Suda časti.
v) Disciplinski postupak pred Sudom časti
1. Postupak pred Sudom časti prvog stepena
U slučaju osnovane sumnje da je član Komore izvršio povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore, na osnovu pritužbi građana ili drugih okolnosti, ili ako postoji zahtev stranke, direktor Komore ili lice koje on ovlasti pokreće disciplinski postupak pismenim predlogom za pokretanje postupka za izricanje disciplinske mere pred nadležnim Sudom časti.
Postupak se može pokrenuti ili voditi na pismeni predlog stranke.
Pismeni predlog za pokretanje disciplinskog postupka mora biti snabdeven potrebnim dokazima koji potvrđuju osnovanost sumnje da je član Komore izvršio povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore.
Sud časti obavlja usmenu raspravu radi utvrđivanja predmeta disciplinskog postupka ili kada ima da izvrši uviđaj ili saslušanje svedoka ili veštaka.
Ocenjivanja ostalih dokaza, Sud časti po pravilu vrši van usmene rasprave, na sednici Suda časti.
Izricanje disciplinske mere sud vrši većinom glasova članova Suda časti. Kada u donošenju odluke Suda časti ima podjednak broj glasova, presudan je glas predsednika suda.
O izvršenoj usmenoj raspravi, sprovođenju drugih dokaza i većanju i glasanju pri izricanju disciplinskih mera vodi se zapisnik.
Ukoliko Sud časti u svom sastavu nema diplomiranog pravnika, stručnu konsultaciju u vođenju postupka obavlja diplomirani pravnik sa položenim stručnim ispitom za vođenje upravnog postupka ili advokat, po ovlašćenju direktora Komore.
Sud časti, po pravilu, donosi odluku u roku od 30 dana od momenta započinjanja postupka.
Sud vodi evidenciju o podnetim predlozima za pokretanje disciplinskog postupka.
Na rokove za pokretanje postupka, sam postupak, dokazivanje, usmenu raspravu, zapisnik, saslušanje stranaka, pravo na odbranu i dostavljanje shodno se primenjuju odredbe Zakona koje regulišu upravni postupak, ako Zakonom ili ovim statutom nije drugačije određeno.
Žalba se dostavlja ožalbenom sudu preko Suda časti prvog stepena, koji istom dostavlja potrebnu dokumentaciju o predmetu.
Žalba se može izjaviti zbog pogrešno ili nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, zbog povreda pravila postupka koja bi bila od uticaja na izrečenu disciplinsku meru, ako je dispozitiv nejasan ili u protivrečnosti sa izrečenom disciplinskom merom, kao i zbog same izrečene disciplinske mere.
Ožalbeni sud može izrečenu disciplinsku meru potvrditi, izmeniti ili poništiti i vratiti prvostepenom Sudu časti na ponovni postupak ili žalbu usvojiti i ukinuti izrečenu disciplinsku meru.
Ukoliko žalbu izjavi stranka po čijem predlogu odluku o disciplinskoj meri prvostepeni Sud časti uopšte nije doneo, ožalbeni sud odrediće rok ne duži od jednog meseca za donošenje odluke, ili sam rešiti spor.
Na postupak po žalbi shodno se primenjuju odredbe Zakona koji reguliše upravni postupak ukoliko Zakonom ili ovim statutom nije drugačije određeno.
g) Vrste povrede profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore
Lakšu povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore čini član Komore povredom odredaba tač. 1, 2, 3. i 6. člana 40. Zakona o komorama zdravstvenih radnika.
Član Komore koji izvrši povredu odredaba Etičkog kodeksa doktora stomatologije čini lakšu povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore, ukoliko opštim aktom Komore nije predviđeno što drugo.
Neplaćanje ili neuredno plaćanje članarine, naknade za upis u Imenik ili druge nadoknade za rad Komore predstavlja lakšu povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore.
Član Komore koji izvrši povredu Zakona kojim je predviđena prekršajna odgovornost ili odgovornost za privredni prestup, čini lakšu povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore.
Član Komore koji izvrši povredu tač. 4. i 5. člana 40. Zakona o komorama zdravstvenih radnika čini težu povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore.
Član Komore čini težu povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore i u slučaju kada ne izvršava disciplinske mere izrečene povodom povrede odredaba o profesionalnoj dužnosti ili ugledu člana Komore.
Član Komore čini povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore ako istu ili sličnu povredu izvrši više puta ili bilo koju povredu izvrši na osobito drzak ili bezobziran način.
Član Komore koji izvrši povredu Zakona kojim je predviđena krivična odgovornost čini težu povredu profesionalne dužnosti ili ugleda člana Komore.
d) Izvršenje odluka Suda časti
Mere javne opomene kao i druge izrečene mere izvršavaju se javnim objavljivanjem.
Mera novčane kazne izvršava se odbijanjem odgovarajućeg iznosa mesečne zarade počev od prve naredne isplate po konačnosti odluke.
Mere privremene zabrane samostalnog rada u obavljanju određenih poslova zdravstvene delatnosti i mere privremene zabrane samostalnog rada u obavljanju zdravstvene delatnosti počinju teći počev od prvog narednog meseca od konačnosti odluke.
Pod javnim objavljivanjem smatra se objavljivanje na oglasnoj tabli Komore, a u jednom od sredstava javnog informisanja, a u roku od osam dana od dana konačnosti odluke.
Izrečena mera smatra se objavljenom u jednom od sredstava javnog informisanja objavljivanjem u glasilu Komore.
Pravosnažna odluka nadležnog suda na osnovu zahteva za sudsku zaštitu ima se javno objaviti na način i u roku utvrđenim ovim statutom.
Evidenciju izrečenih mera vrši sud na osnovu konačnih i pravosnažnih odluka o njihovom izricanju na način i po postupku koji utvrđuje predsednik Suda časti drugog stepena.
Skupština Komore obrazuje odbor za praćenje poslova iz stava 2. člana 8. ovog statuta, kao organ Komore.
Odbor ima četiri člana, po dva iz svakog od Veća Skupštine Komore.
Na rad odbora iz stava 1. ovog člana primenjuju se odredbe ovog statuta o radu Upravnog odbora i Poslovnika o radu Upravnog odbora Komore.
Odbor razmatra i prati stanje i problematiku stomatološke zdravstvene delatnosti na osnovu izdavanja, obnavljanja ili oduzimanja licence za rad članovima Komore, vođenja Imenika i druge evidencije na osnovu zakonom poverenih poslova Komori, i predlaže neophodne mere organima Komore.
Drugi organi Komore mogu obrazovati stalne i povremene komisije i radna tela.
Komora stiče sredstva za rad od:
1. članarine,
2. naknade za upis u Imenik,
3. legata,
4. poklona,
5. drugih izvora, u skladu sa Zakonom.
Sredstva komore vode se na poslovnom računu.
Posebno se evidentiraju i vode sredstva ogranka Komore, koja se upotrebljavaju, odnosno koriste prema odlukama nadležnog organa Komore.
Sredstva ogranka Komore se vode na podračunu Komore.
Naredbodavac za izvršenje finansijskog plana Komore, odnosno za upotrebu sredstava Komore je direktor Komore i u okviru Statutom utvrđenih ovlašćenja predsednik Izvršnog odbora ili ovlašćeno lice.
Odlukom Upravnog odbora Komore utvrđuje se iznos visine sredstava sa kojom može da raspolaže ovlašćeno lice ogranka Komore i direktor ogranka Komore.
VIII OBAVLJANJE STRUČNIH POSLOVA KOMORE
Stručne poslove Komore obavlja Stručna služba Komore.
Organizaciju Stručne službe Komore utvrđuje Upravni odbor Komore na predlog direktora Komore.
Stručnom službom Komore rukovodi direktor Komore, koji je i odgovoran za njen rad.
Izvršioce u Stručnoj službi Komore u skladu sa zakonom postavlja direktor Komore uz saglasnost Upravnog odbora Komore.
Odgovoran za obavljanje poslova iz člana 95. je radnik stručne službe Komore ili drugo ovlašćeno lice ukoliko ih ne obavlja Izvršni odbor ogranka Komore.
Naredbodavac za raspolaganje sredstvima ogranka Komore je lice iz stava 2. ovog člana ili predsednik Izvršnog odbora ogranka Komore, ukoliko Izvršni odbor obavlja poslove ili deo poslova iz nadležnosti ogranka Komore, za poslove koje obavlja.
Lice iz st. 2. i 3. ovog člana donosi rešenje o upisu u Imenik članova Komore i obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Stručna služba Komore obavlja stručne, pravne, finansijske, administrativne, tehničke i druge poslove za potrebe članova Komore.
IX NADZOR NAD ZAKONITOŠĆU RADA KOMORE
Nadzor nad zakonitošću rada Komore, u skladu sa Zakonom o komorama zdravstvenih radnika vrši Ministarstvo zdravlja.
Svi organi Komore dužni su da obezbede uslove za vršenje nadzora iz člana 96. ovog statuta.
Komora može u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ovog statuta da donese sledeća opšta akta:
1. Poslovnik o radu Suda časti;
2. Pravilnik o podacima, obrascu i načinu evidencije članova Komore;
3. Pravilnik o obrascu i načinu vođenja i upisivanja stomatologa;
4. Pravilnik o organizaciji i radu Stručne službe Komore i organizaciji i radu ogranka Komore;
5. (Brisana).
Druga opšta akta predviđena ovim statutom Komora je dužna da donese u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog statuta.
Ovaj statut može se izmeniti na način i po postupku za njegovo donošenje. Promena Statuta može se izvršiti na zahtev najmanje dva ogranka, Upravnog odbora ili 1/3 članova Skupštine Komore.
Sednicu članova ogranka Komore iz Skupštine Komore radi izbora predsednika, zamenika predsednika i članova Izvršnog odbora ogranka Komore saziva predsednik Skupštine Komore u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta, a najkasnije do 30. septembra 2008. godine.
Inicijativu za sazivanje sednice članova ogranka Komore iz Skupštine Komore može podneti 1/3 članova ogranka Komore iz Skupštine Komore, Upravni odbor Komore, kao i direktor Komore.
Prvom sednicom članova ogranka Komore iz Skupštine Komore predsedava predsednik Skupštine Komore, a u njegovoj odsutnosti najstariji član Skupštine Komore iz ogranka Komore.
Izbor predsednika, zamenika predsednika i članova organa ogranka Komore iz stava 1. ovog člana vrši se po prethodno obavljenom javnom kandidovanju i javnom izboru na samoj sednici.
Kandidovan je i izabran je onaj član ogranka Komore iz Skupštine Komore koji dobije najveći broj glasova prisutnih članova ogranka Komore iz Skupštine Komore.
Na postupak razrešenja predsednika, zamenika predsednika i članove organa ogranka Komore primenjuju se odredbe člana 11. Statuta.
Na deo postupka izbora organa Komore iz stava 1. ovog člana koji nije regulisan odredbama ovog statuta shodno se mogu primeniti odredbe odgovarajuće odluke o izboru članova Skupštine Komore.
Ovaj statut, po dobijenoj saglasnosti Ministarstva za zdravlje Republike Srbije, objaviće se u "Službenom glasniku RS", a stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.
Samostalni član izmene i dopune
Statuta Stomatološke komore Srbije
("Sl. glasnik RS", br. 85/2008)
Član 10
Ove izmene i dopune Statuta stupaju na snagu, kada saglasnost u skladu sa Zakonom dâ Ministarstvo zdravlja i po objavljivanju u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Prečišćen tekst Statuta sačiniće stručna služba Stomatološke Komore Srbije.
Samostalni član Izmena i dopuna
Statuta Stomatološke komore Srbije
("Sl. glasnik RS", br. 37/2014)
Član 6
Ove izmene i dopune objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije."
Redakcija nije sprovela izmene predviđene članom 4. Izmena i dopuna Statuta Stomatološke komore Srbije ("Sl. glasnik RS", br. 37/2014), a prema kojima se u članu 11. Statuta Stomatološke komore Srbije brišu st. 1, 2 i 3, a sadašnji st. 4. i 5. postaju st. 1. i 2, iz razloga što postojeći član Statuta ima samo dva stava.