PRAVILNIKO TARIFNOM SISTEMU U JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 96/2014 i 1/2015) |
Ovim pravilnikom uređuje se tarifni sistem, područje njegove primene, vrste karata, naplata, kategorije korisnika i uslovi korišćenja usluge prevoza, kontrola putnika i prodaja voznih isprava u javnom linijskom prevozu na teritoriji grada Beograda (u daljem tekstu: linijski prevoz).
Tarifni sistem obuhvata:
- načela i principe;
- područje primene;
- vrste karata i sistem naplate usluge prevoza;
- kontrolu putnika;
- kategorije korisnika i uslove korišćenja usluge prevoza;
- sistem prodaje voznih isprava.
Na teritoriji grada Beograda u okviru linijskog prevoza, zavisno od vrste linijskog prevoza (gradski, prigradski i lokalni prevoz) i područja koje obuhvata, primenjuju se dva integrisana tarifna sistema:
- Integrisani tarifni sistem 1 (u daljem tekstu: ITS1) i
- Integrisani tarifni sistem 2 (u daljem tekstu: ITS2).
Tarifni sistemi ITS1 i ITS2 na teritoriji grada Beograda podrazumevaju primenu tarifnih načela i konstrukcija, na osnovu kojih putnik odgovarajućom kartom plaća istu cenu za jednu vožnju na području određene tarifne zone nezavisno od vida prevoza i prevoznika.
II PODRUČJE PRIMENE INTEGRISANOG TARIFNOG SISTEMA
1. Integrisani tarifni sistem 1 - ITS1
ITS1 primenjuje se na linijama javnog gradskog prevoza na teritoriji gradskih opština: Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad, Čukarica, Surčin i dela teritorije Grocke.
Za prevoz putnika na gradskim linijama u ITS1 primenjuju se iste vrste voznih isprava, nezavisno od vida prevoza i prevoznika.
U ITS1 primenjuje se jedinstveni tarifni sistem za karte u pretplati i za karte van režima pretplate.
Granicu primene jedinstvenog tarifnog sistema za karte u pretplati i van režima pretplate predstavljaju krajnji terminusi na linijama javnog gradskog prevoza.
Granice zona 1. i 2. u primenjenom zonskom tarifnom sistemu za karte van režima pretplate u noćnom prevozu su sledeća stajališta: Elektronska industrija, Mala pruga, Ikarbus, Bežanija naselje, Makiš, Železnik R, Ž. J. Španac, Orlovača, Manastir, Banjica 2, Voždovac, Kumodraž, Veliki Mokri Lug, Medaković 3, Ustanička (Bulevar Kralja Aleksandra i Prvomajska), Mirijevo, Karaburma, Lešće, Višnjica, Rafinerija i Sebeška reka.
2. Integrisani tarifni sistem 2 - ITS2
ITS2 u Beogradu primenjuje se na prigradskim i lokalnim linijama javnog prevoza na teritoriji između naseljenih mesta gradskih opština Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad, Čukarica i Surčin i dela teritorije Grocke i naseljenih mesta sa teritorije gradskih opština: Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac i Sopot ili između naseljenih mesta na teritoriji dve ili više tih gradskih opština, odnosno između naseljenih mesta na teritoriji gradske opštine: Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac i Sopot.
Za prevoz putnika prigradskim i lokalnim linijama u ITS2 primenjuju se iste vrste voznih isprava, nezavisno od vida prevoza i prevoznika.
U ITS2 primenjuje se zonsko-relacijski tarifni sistem sa tri tarifne zone, odnosno zonsko-relacijski tarifni sistem sa deset zona za plaćanje pojedinačne vožnje.
Granice tarifnih zona 1, 2 i 3 u primenjenom zonsko-relacijskom tarifnom sistemu su sledeće stanice:
- Zona 1: Elektronska industrija, "Ikarbus" Umka - centar, Velika Moštanica, Lipovica - Zavod, Jaričište "R", Vrčin, Boleč "H", Borča "R".
- Zona 2: Vojni aerodrom Batajnica, Soko salaš, Obrenovac, Šiljakovac, Barajevo, Ralja, auto-put (imagin. gr. z.), Grocka, Padinska skela.
- Zona 3: Japanski cvet, Brestovik, Kamendo, Živkovac, Mladenovac, Lazarevac, Preka kaldrma, Ugrinovci "R".
U primenjenom zonsko-relacijskom tarifnom sistemu na teritoriji opština Obrenovac, Mladenovac, Lazarevac i Barajevo primenjuju se četiri neutralne zone, čime se omogućava korišćenje određene vrste karte za jednu zonu na relacijama koje počinju i završavaju se na teritoriji navedenih opština.
Granice tarifnih zona za pojedinačnu vožnju su:
- Zona 1: Makiš, Brodotehnika, Makiš AP, FM Lola Ribar, Kružni put I, Resnik, Rakovica česma, Bubanj potok rampa, Kaluđerica.
- Zona 2: Ostružnica, Rušanj "R", Lovački sastanak, Vrčin nadvožnjak, Zaklopača "R".
- Zona 3: Umka centar, Lipovica milicija, Trešnja - Lukina kapija, Grocka.
- Zona 4: Barič kolonija, Meljak R, Barajevo AS, Ralja centar, M. Ivanča, Brestovik "R".
- Zona 5: Mladost, Ratari, V. polje, Baljevac, Vrbovno, V. Borak, Manić "R", Stojnik, Đurinci, M. Požarevac "R", Bukovača.
- Zona 6: Skela, Ušće, Vukićevica, Ljubinić, Stepojevac, Arnajevo, Rožanci, Sibnica, Drlupe, Rogača, Kosmaj, Stanojevac, Senaja, Umčari centar, Dražanj, Živkovac.
- Zona 7: Vreoci, Severno krilo, Montaža, Strmovo.
- Zona 8: Vreoci, Medoševac - dom, Zeoke, Bistrica.
- Zona 9: Županjac, Barzilovica.
- Zona 10: Marinac.
Granice zone 1. lokala Barajevo: Srednji kraj "R", Srednji kraj, Ravni gaj, Guberevac, Arnajevo "R", Veliki Borak, Baćevac "R", Lipovica" milicija.
Granica zone 1. lokala Lazarevac: Petka dom, Barzilovica - centar, Bistrica - centar, Burovo, Vodovod, Medoševac - groblje, Vreoci.
Granice zone 1. lokala Mladenovac: Stanojevac, Amerić II, Pavlovac, Škola, Kozarica, Mrčevica I, Valjak, Tabla.
Granice zone 1. lokala Obrenovac: Barič - kolonija, Zabrežje, Mladost, Krtinska, Ratari - centar, Grabovac - spomenik, V. Polje - dom, Draževac - groblje, Jasenak, Stubline, Lazarevići, Zvečka.
Granice zone 1. lokala Sopot: Sibnica "R", Babe "R", Đurinci ŽS, Stanojevac, Zlatar, Rogača "O", Drlupe.
Granica zone 2. lokala Barajevo: Sibnica "R", Rožanci, Draževac - dom, Taraiš.
Granice zone 2. lokala Lazarevac: Ćelije, Županjac, Čibutkovica III, Barzilovica - kamenica, Trbušnica - Lipar, Baroševac, Kosmaj, Sokolovački put, Stepojevac, Sumeđ, Cvetovac.
Granice zone 2. lokala Mladenovac: Đurinci ŽS, Vojska, Pijac, Sopot, Nemenikuće, Tresije, Rogača, Strugara, Markovac, Klenac, Maroševac, Rabrovac, Vlajići, Donja Dubona, Šepšin, M. Požarevac - rampa.
Granice zone 2. lokala Obrenovac: Skela, Ušće, Vukićevica, Ljubinić, Brović, Poljane, Konatice, Baljevac, M. Moštanica, Umka centar, Stepojevac, Trstenica, Piroman, Stubline - C - (dom).
Granice zone 2. lokala Sopot: Ralja "C", Guberevac, Arnajevo "R", Groblje "O", Pavlovac, Mladenovac.
Granica zone 3. lokala Barajevo: Sopot.
Granice zone 3. lokala Lazarevac: Dudovica, Kruševica, Prkosava, Strmovo, Mirosaljci - dom, Sokolovo, Leskovac, Vrbovno.
Granice zone 3. lokala Sopot: Parcani, Barajevo, Senaja.
Granice zona određuju se od centra ka periferiji. Stajalište koje je granica zone je poslednje stajalište u toj zoni. Započinjanje putovanja sa ovog stajališta tarifira se kao putovanje iz te zone. Ovako utvrđene granice su granice i za suprotan smer.
III VRSTE KARATA I SISTEM NAPLATE USLUGE PREVOZA
Prevoz putnika na svim registrovanim gradskim, prigradskim i lokalnim linijama u okviru ITS1 odnosno ITS2, nezavisno od vida prevoza i prevoznika, ostvaruje se uz odgovarajuću voznu ispravu.
Izdavanje voznih isprava vrši se u organizaciji organizacione jedinice Gradske uprave grada Beograda nadležne za poslove javnog linijskog prevoza (u daljem tekstu: Direkcija za javni prevoz).
Vozne isprave mogu biti:
1. Beskontaktne smart kartice:
- personalizovane plastične smart kartice sa upisanom elektronskom kartom u pretplati;
- nepersonalizovane plastične smart kartice sa upisanom elektronskom kartom van režima pretplate;
- papirne smart kartice sa upisanom elektronskom kartom van režima pretplate;
2. papirne karte u vozilu;
3. posebne karte;
4. legitimacija za posebne manifestacije definisane članom 48. ovog pravilnika.
Personalizovane plastične smart kartice glase na ime korisnika i ne mogu se prenositi na druga lica.
Kartice iz stava 1. ovog člana se koriste za plaćanje usluge prevoza kartama u pretplati.
Nepersonalizovane plastične smart kartice (elektronski novčanici) i papirne smart kartice se koriste za plaćanje usluge prevoza kartama van režima pretplate. Ove kartice su prenosive na drugog korisnika. Nepersonalizovane plastične smart kartice (elektronski novčanici) mogu se dopunjavati, dok se nepersonalizovane papirne smart kartice mogu dopunjavati dopunom zaključno sa 31. januara 2015. godine.
Papirne karte u vozilu su karte van režima pretplate za pojedinačnu vožnju, koje se prodaju u vozilu kod vozača za određeni broj zona. Na linijama u noćnom saobraćaju i minibus ekspres linijama važe isključivo karte kupljene u vozilu u kome se vrši prevoz.
Posebnu kartu po unapred utvrđenoj ceni izdaje kontrolor putnicima zatečenim u vozilu bez vozne isprave ili sa neispravnom voznom ispravom.
Posebna karta važi na ime korisnika i ne može se prenositi na druga lica.
U ITS1 i ITS2 primenjuju se sledeće vrste karata:
- karte u pretplati;
- karte van režima pretplate.
Karte u pretplati predstavljaju elektronske karte sa naknadom (bez ili sa popustom) i bez naknade (besplatan prevoz), upisane u odgovarajuću personalizovanu plastičnu smart karticu. Ove karte su definisane u skladu sa kategorijama korisnika i odnose se na izabrani tarifni sistem.
Zavisno od vremena trajanja karte u pretplati mogu biti polumesečne, mesečne, polugodišnje i godišnje. Karte u pretplati omogućavaju neograničen broj vožnji radnim danom, subotom, nedeljom i praznikom na svim linijama u ITS1 i ITS2 u izabranim zonama u dnevnom saobraćaju (od 04 do 24 časa), osim na minibus ekspres linijama i u noćnom saobraćaju.
Rešenjem iz člana 28. ovog pravilnika može se propisati i karta pretplati za neograničen broj vožnji za određene periode dana tzv "ograničena karta".
Karte van režima pretplate mogu biti elektronske karte i papirne karte u vozilu.
Elektronske karte van režima pretplate predstavljaju elektronski zapis u memoriji odgovarajuće kartice.
Karte van režima pretplate omogućavaju vožnju u dnevnom saobraćaju (od 04-24 časa) i nalaze se u slobodnoj prodaji za sve korisnike linijskog prevoza.
Elektronske karte van režima pretplate mogu biti:
- za pojedinačnu vožnju u ITS2 - za jednu neprekidnu vožnju u jednom smeru za određeni broj tarifnih zona koja se upisuje se u nepersonalizovanu plastičnu smart karticu;
- vremenske karte u ITS1 i to osnovna vremenska karta u trajanju od 90 minuta i dnevne vremenske karte (za više vožnji u određenom vremenskom periodu koji se određuje aktom iz člana 28. ovog pravilnika). Osnovna vremenska karta upisuje se u nepersonalizovane plastične smart kartice validacijom kartice u vozilu. Dnevne vremenske karte upisuju se u nepersonalizovane plastične smart kartice validacijom kartice u vozilu ili u papirne smart kartice kupljene od 1. februara 2015. godine momentom kupovine na kiosku.
Papirnom smart karticom kupljenom do 31. januara 2015. godine može se, najkasnije do 30. aprila 2015. godine, validacijom kartice u vozilu kupiti elektronske karte van režima pretplate za pojedinačnu vožnju u ITS2 za izabrani broj zona kao i vremenske karte u ITS1.
Papirnom smart karticom kupljenom od 1. februara 2015. godine mogu se kupiti samo dnevne vremenske karte čija se aktivacija vrši momentom kupovine na kiosku a period važenja je do isteka kupljene vremenske karte.
U papirnu smart karticu kupljenu od 1. februara 2015. godine nije moguće upisati elektronsku kartu van režima pretplate za pojedinačnu vožnju za ITS2.
Naplata usluge prevoza vrši se:
- kupovinom elektronske karte u pretplati, koja se upisuje u važeću personalizovanu plastičnu smart karticu;
- validacijom nepersonalizovane plastične smart kartice u vozilu;
- validacijom papirne smart kartice u vozilu - za papirne smart kartice kupljene do 31. januara 2015. godine;
- kupovinom vremenske karte koja se upisuje u papirnu smart karticu - za papirne smart kartice kupljene od 1. februara 2015. godine;
- kupovinom papirne karte u vozilu;
- kupovinom posebne karte.
Prilikom ulaska u vozilo putnik je dužan da kartice iz člana 13. stav 1. tačka 1. ovog pravilnika validira. Validacija se vrši prinošenjem kartice uređaju za validaciju, pri čemu se u memoriji odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji.
Prva validacija nepersonalizovane plastične smart kartice kojom se kupuje osnovna vremenska karta od 90 minuta vrši se prinošenjem kartice uređaju za validaciju, pri čemu se u memoriji odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji i umanjuje novčani iznos upisan u memoriji kartice za cenu osnovne vremenske karte od 90 minuta što predstavlja informaciju o plaćenoj usluzi, dok se sve ostale validacije u okviru vremenskog perioda vrše prinošenjem kartice uređaju za validaciju pri čemu se u memoriji odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji.
Prva validacija nepersonalizovane plastične smart kartice kojom se kupuju dnevne vremenske karte vrši se izborom odgovarajuće vrste dnevne vremenske karte i prinošenjem kartice uređaju za validaciju, pri čemu se u memoriji odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji i umanjuje novčani iznos upisan u memoriji kartice za cenu izabrane dnevne vremenske karte što predstavlja informaciju o plaćenoj usluzi, dok se sve ostale validacije u okviru izabranog vremenskog perioda vrše prinošenjem kartice uređaju za validaciju pri čemu se u memoriji odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji.
Validacija nepersonalizovane plastične smart kartice kojom se kupuje elektronska karta van režima za pojedinačnu vožnju za jednu zonu u ITS2 vrši se prinošenjem kartice uređaju za validaciju, pri čemu se u memoriji odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji i umanjuje novčani iznos upisan u memoriji kartice za cenu elektronske karte van režima pretplate za pojedinačnu vožnju za jednu zonu što predstavlja informaciju o plaćenoj usluzi.
Validacija nepersonalizovane plastične smart kartice kojom se kupuje elektronska karta van režima pretplate za više zona u ITS2 vrši se izborom odgovarajućeg broja zona i prinošenjem kartice uređaju za validaciju pri čemu se u memoriji odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji i umanjuje novčani iznos upisan u memoriji kartice za cenu elektronske karte van režima pretplate za izabrani broj zona što predstavlja informaciju o plaćenoj usluzi.
Validacija papirne smart kartice kupljene do 31. januara 2015. godine kojom se kupuje elektronska karta van režima pretplate za pojedinačnu vožnju, prva validacija papirne smart kartice kupljene do 31. januara 2015. godine kojom se kupuje vremenska karta kao i validacija papirne smart kartice kupljene do 31. januara 2015. godine kojom se kupuje elektronska karta van režima pretplate za više zona, vrši se na način propisan st. 1, 2, 3, 4. i 5.
Kartice koje nisu validirane u skladu sa st. 1, 2, 3, 4, 5 i 6 ovog člana smatraju se neispravnim voznim ispravama.
Validatori su uređaji koji služe za validaciju i naplatu usluge prevoza putem elektronske komunikacije sa beskontaktnom karticom.
Papirne smart kartice kupljene do 31. januara 2015. godine mogu se dopuniti najkasnije do 31. januara 2015. godine do maksimalnog novčanog iznosa utvrđenog aktom iz člana 28. ovog pravilnika, odnosno od 1. februara 2015. godine ne mogu se dopunjavati. Sredstva preostala na ovim karticama mogu se prebaciti na nove plastične smart kartice koje se obezbeđuju o trošku korisnika ili se mogu se iskoristiti za plaćanje prevozne usluge do 30. aprila 2015. godine na način definisan stavom 6. ovog člana.
Validacijom personalizovane smart kartice evidentiraju se sledeći podaci: alijas broj i serijski broj personalizovane smart kartice, datum i vreme transakcije, tip transakcije, identifikator vozila u sistemu, identifikator linije, smer kretanja vozila, identifikator stajališta, identifikator vozača i kategorija korisnika usluge prevoza.
Podatke iz stava 1. ovog člana obrađuje (prikuplja, čuva i koristi) Direkcija za javni prevoz.
Svrha obrade ovih podataka je zaštita bezbednosti sistema naplate usluge javnog prevoza, sprečavanje svake zloupotrebe personalizovanih smart kartica i utvrđivanje činjenica u postupku reklamacije putnika na upotrebu personalizovanih smart kartica.
Pravno lice iz člana 24. na osnovu evidencije iz korisničkog servisa sačinjava listu alijas brojeva personalizovanih smart kartica koje je u slučaju upotrebe potrebno blokirati (nestala kartica, kartica iz serije povučene iz upotrebe, neodgovarajuća dokumentacija prilikom izdavanja kartice i dr.) i bez odlaganja istu dostavlja Direkciji za javni prevoz.
Direkcija za javni prevoz u svrhu blokiranja personalizovane smart kartice vrši posebnu obradu sledećih podataka: alias broj i serijski broj personalizovane smart kartice, kao i datum i vreme blokiranja kartice.
Alijas broj personalizovane smart kartice koju je potrebno blokirati čuva se na listi sve dok se ne izvrši blokada kartice, nakon čega se isti trajno briše sa liste.
Kod organizovane uplate sredstava koju vrše pravna lica na ime mesečne/polumesečne dopune personalizovanih smart kartica za prevoz svojih zaposlenih, Direkcija za javni prevoz radi dopune vrši posebnu obradu sledećih podataka: alias broj personalizovane smart kartice, tip transakcije i tarifne zone.
Posebna obrada se vrši na osnovu liste kartica za dopunu koju, bez odlaganja, Direkciji za javni prevoz dostavlja pravno lice iz člana 24, a koja sadrži sledeće podatke: alijas broj personalizovane smart kartice, tip transakcije i tarifne zone.
Podaci koje kontrolori koriste u toku kontrole validnosti voznih isprava i naplate usluge prevoza u vozilima javnog prevoza su: alijas broj i serijski broj personalizovane smart kartice, datum i vreme transakcije, identifikator vozila u sistemu, identifikator linije, smer kretanja vozila i kategorija korisnika. Svrha korišćenja ovih podataka je naplata posebne karte ili izdavanja zapisnika putniku u slučajevima iz člana 31. ovog pravilnika.
Svi podaci iz stava 1. ovog člana, uključujući i podatke o naplaćenim posebnim kartama i licima upisanim u službenu evidenciju čuvaju se u memoriji prenosnog uređaja za kontrolu putnika i prenose se na server Direkcije za javni prevoz kada se za to steknu uslovi (tipski na svaka četiri sata, a najkasnije do kraja radnog vremena kontrolora).
Direkcija za javni prevoz vrši obradu podataka iz st. 1. i 2. ovog člana radi kontrole ispunjenja ugovornih obaveza pravnog lica kome su povereni poslovi kontrole, stavljanja na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga i radi rešavanja po prigovorima putnika.
Podatke koji se prikupljaju prilikom izdavanja personalizovanih smart kartica obrađuje pravno lice kome su ugovorom povereni poslovi izdavanja personalizovanih smart kartica i prodaje dopune karata, u skladu sa ovim pravilnikom. Obavezni podaci koji se prikupljaju su: alijas broj, ime, očevo ime i prezime i jedinstveni matični broj putnika (za strana lica broj pasoša), a uz saglasnost putnika radi pristupanja benefit programu, pored navedenih mogu se prikupljati i sledeći podaci: adresa stanovanja, broj fiksnog i mobilnog telefona i i-mejl adresa.
Povezivanje podataka iz člana 20. sa ličnim podacima iz člana 24. moguće je samo na lični pisani zahtev putnika prilikom reklamacije na upotrebu personalizovane smart kartice ili radi ostvarivanja zakonskog prava putnika.
Putnik se obraća korisničkom servisu sa zahtevom da se proveri validacija njegove kartice u vozilu javnog prevoza određenog dana i u određeno vreme. Korisnički servis zahtev prosleđuje Direkciji za javni prevoz odmah, a najkasnije u roku od tri dana.
Po prijemu zahteva vrši se pristup podacima iz stava 1. ovog člana od strane ovlašćenog lica Direkcije za javni prevoz i to putem lične lozinke. Svaki pristup ovim podacima mora biti evidentiran, sa trajnim i neizbrisivim zapisom o datumu i vremenu pristupa i licu koje je pristupilo podatku.
Po isteku perioda od 30 dana od dana evidentiranja, svi alias i serijski brojevi personalizovane smart kartice se trajno brišu. Ostali podaci se dalje čuvaju u anonimiziranom obliku, radi korišćenja u statističke svrhe.
Direkcija za javni prevoz i pravno lice iz člana 24. su dužni da podatke koje obrađuju zaštite od zloupotreba, uništenja, gubitka, neovlašćenih promena ili pristupa i shodno tome da preduzimaju sve tehničke, kadrovske i organizacione mere zaštite podataka, u skladu sa utvrđenim standardima i postupcima.
Cena usluge prevoza i rok važenja voznih isprava utvrđuju se aktom gradonačelnika, na predlog Direkcije za javni prevoz.
Cena posebne karte utvrđuje se aktom iz stava 1. ovog člana, prema ceni usluge prevoza i stvarnim troškovima njenog izdavanja.
Kontrolu putnika obavlja kontrolor opremljen prenosnim uređajem za kontrolu putnika ili drugo ovlašćeno lice.
Uređajem iz stava 1. ovog člana vrši se provera validnosti vozne isprave i plaćanja usluge prevoza.
Direkcija za javni prevoz može propisati obavezu da kontrolor po ulasku u vozilo blokira validatore.
Za korišćenje usluge prevoza putnik je dužan da u vozilu poseduje važeću, odgovarajuću i ispravnu voznu ispravu koju je na zahtev kontrolora ili drugog ovlašćenog lica dužan da ustupi radi provere.
Ukoliko putnik ne poseduje voznu ispravu iz stava 1. ovog člana, odnosno odbije da je ustupi radi provere, dužan je da ovlašćenom licu pruži podatke o svom identitetu.
Putnik koji je u vozilu zatečen bez vozne isprave ili sa neispravnom voznom ispravom na zahtev kontrolora može kupiti posebnu kartu i potom nastaviti započetu vožnju.
Posebna karta obavezno sadrži:
- podatke o putniku (ime, prezime, matični broj i sl.),
- cenu utvrđenu aktom iz člana 28. ovog pravilnika,
- liniju javnog prevoza, garažni broj,
- datum izdavanja i službeni broj kontrolora.
Kupovinom posebne karte, od momenta izdavanja, putnik stiče pravo na započeto i dalje korišćenje usluge linijskog prevoza u dnevnom saobraćaju u sistemima ITS1 i ITS2 u danu u kome je karta izdata, osim u posebnom prevozu minibus vozilima.
Putnik koji je uslugu prevoza platio posebnom kartom dužan je da prilikom svake naredne kontrole uz posebnu kartu kontroloru na uvid pruži i podatke o svom identitetu.
Putniku koji ne kupi posebnu kartu izdaje se zapisnik koji sadrži sledeće podatke o putniku:
- ime i prezime, JMBG,
- adresa,
- broj identifikacione isprave,
- organ izdavanja identifikacione isprave.
Podaci o putniku koji ne kupi posebnu kartu upisuju se u službenu evidenciju i stavljaju na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga, a u slučaju da je komunalni policajac prisutan on će takvom putniku izdati prekršajni nalog.
Nakon upisa u službenu evidenciju putnik je dužan da se udalji iz vozila na prvom narednom stajalištu.
Kontrolor u kontroli može zatražiti pomoć policijske uprave, odnosno komunalne policije.
Na linijama na kojima validaciju putnika prati vozač, vozač je dužan da zaustavi vozilo dok putnik ne kupi ili uspešno ne validira voznu ispravu, odnosno ne napusti vozilo.
Plaćanje prekršajnog naloga vrši se u skladu sa zakonom kojim se reguliše prekršajni postupak.
Kontrolor je dužan da u sledećim slučajevima od putnika oduzme karticu, uz izdavanje potvrde o oduzimanju:
- korišćenje službene legitimacije ITS sistema kao vozne isprave;
- zloupotrebe personalizovane kartice (korišćenje istekle kartica bez upisane elektronske karte u pretplati za period kontrole kao vozne isprave, korišćenje kartice od strane drugog lica i dr.);
- korišćenje oštećene personalizovane kartice kao vozne isprave;
- korišćenje oštećene nepersonalizovane kartice kao vozne isprave;
- korišćenje nevalidirane nepersonalizovane kartice kao vozne isprave.
Potvrda o oduzimanju obavezno sadrži datum oduzimanja, liniju, broj (tzv. alias) oduzete kartice i službeni broj kontrolora.
Po isteku perioda od 48 sati od momenta oduzimanja, korisnik oduzete kartice može preuzeti oduzetu karticu u korisničkom centru uz prilaganje potvrde o oduzimanju i to u sledećim slučajevima:
- službena legitimacija ITS sistema se vraća korisniku nakon uplate iznosa u visini posebne karte;
- zloupotreba personalizovane kartice - kartica se ne vraća korisniku već se zadržava kao dokaz u postupku pred nadležnim organima;
- oštećene personalizovane kartice sa upisanom elektronskom kartom u pretplati za period kontrole - kartica se vraća korisniku nakon što korisnik obezbedi novu ispravnu personalizovanu karticu;
- oštećene personalizovane kartice bez upisane elektronske karte u pretplati za period kontrole - kartica se vraća korisniku nakon što korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanja na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga;
- oštećene nepersonalizovane kartice - kartica se ne vraća se korisniku i zadržava se u korisničkom centru do komisijskog uništenja. Preostala sredstva sa ove kartice mogu se prebaciti na obezbeđenu novu ispravnu karticu tek pošto korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanja na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanje prekršajnog naloga;
- nevalidirane nepersonalizovane kartice - vraćaju se korisniku nakon što korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanja na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga.
Kartice koje korisnik ostavi kod kontrolora bez uzimanja potvrde o oduzimanju, za koje korisnik u roku od 30 dana ne može da dostavi dokaz o dopuni kartice (slip o dopuni), uništavaju se komisijski, dok se sa karticama za koje korisnik dostavi dokaz o dopuni kartice postupa identično kao sa nevalidiranim nepersonalizovanim karticama.
V KATEGORIJE KORISNIKA I USLOVI KORIŠĆENJA USLUGE PREVOZA
Uslugu prevoza u režimu pretplate u tarifnom sistemu ITS1 i ITS2, zavisno od kategorije, korisnici mogu ostvariti kao:
1. prevoz sa naknadom:
- bez popusta;
- sa popustom;
2. prevoz bez naknade (besplatan prevoz):
- sa neograničenim vremenom trajanja bez vozne isprave;
- sa ograničenim vremenom trajanja sa voznom ispravom.
Uslugu prevoza sa naknadom bez popusta, uz odgovarajuću voznu ispravu, ostvaruju:
1. zaposlena lica i građani pod uslovom da imaju prebivalište na teritoriji Republike Srbije;
2. strani državljani.
Korisnici iz člana 35. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave i sledeće dokumentacije kojom dokazuju svoj status:
- kategorija pod tačkom 1: lična karta ili pasoš na uvid;
- kategorija pod tačkom 2: lična karta ili pasoš na uvid.
Uslugu prevoza sa naknadom sa popustom (povlašćene kategorije putnika), uz odgovarajuću voznu ispravu, ostvaruju korisnici koji imaju prebivalište na teritoriji grada Beograda, i to:
1) učenici srednjih škola ukoliko nisu stariji od 20 godina;
2) studenti visokoškolskih ustanova koji nisu stariji od 26 godina;
2a) studenti doktorskih studija i studenti medicinskog fakulteta do navršenih 28 godina;
3) ratni vojni invalidi i mirnodopski vojni invalidi sa 20-40% invalidnosti;
4) invalidi rada usled posledica nesreće na poslu i profesionalnih oboljenja sa 50-60% telesnog oštećenja;
5) invalidi rada usled posledica bolesti sa 100% invalidnosti;
6) civilni invalidi rata sa 20-40% telesnog oštećenja;
7) trajno nesposobna lica za rad i privređivanje;
8) dijalizirana i transplantirana lica;
9) lica sa lakom duševnom zaostalošću;
10) korisnik prava na novčanu socijalnu pomoć i njegovi članovi domaćinstva koji su obuhvaćeni rešenjem o priznavanju prava, pod uslovom da ovo pravo nisu ostvarili po nekom drugom osnovu;
11) nezaposlene žene od 60 do 65 godina koje nisu penzioneri;
12) lični penzioneri;
13) porodični penzioneri;
14) lica starija od 65 godina;
15) nezaposlena lica koja su na evidenciji kod organizacije nadležne za poslove zapošljavanja na teritoriji grada Beograda.
16) izbegla i interno raseljena lica koja imaju boravište na teritoriji grada Beograda.
Izuzetno, korisnici iz stava 1. tač. 1, 2. i 2a ovog člana, koji nemaju prebivalište na teritoriji grada Beograda, ostvaruju uslugu prevoza sa naknadom sa popustom uz odgovarajuću voznu ispravu, pod uslovom da je škola/fakultet koju pohađaju na teritoriji grada Beograda.
Korisnici iz stava 1. tač. 1, 2. i 2a ovog člana, koji imaju prebivalište na teritoriji grada Beograda a pohađaju školu odnosno fakultet u inostranstvu ili je ispostava inostrane škole odnosno fakulteta na teritoriji grada Beograda, ostvaruju uslugu prevoza sa naknadom sa popustom uz odgovarajuću voznu ispravu.
Vozne isprave korisnicima iz stava 1. tač. 1, 2, 2a i 16. i st. 2. i 3. ovog člana izdaju se sa ograničenim vremenom trajanja, najduže do jedne godine.
Vozne isprave korisnicima iz stava 1. tač. 15. ovog člana izdaju se sa ograničenim vremenom trajanja, najduže do šest meseci.
Korisnici iz člana 37. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave, i sledeće dokumentacije kojom dokazuju svoj status:
R. br |
Naziv kategorije |
Potrebna dokumentacija |
1. |
Učenici srednjih škola ukoliko nisu stariji od 20 godina |
- za punoletne fotokopija lične karte (original na uvid) |
2. i |
Studenti visokoškolskih ustanova koji nisu stariji od 26 godina Studenti doktorskih studija i studenti medicinskog fakulteta do navršenih 28 godina |
- fotokopija lične karte (original na uvid); |
3. |
Ratni vojni invalidi i mirnodopski vojni invalidi sa 20-40% invalidnosti |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
4. |
Invalidi rada usled posledica nesreće na poslu i profesionalnih oboljenja sa 50-60% telesnog oštećenja |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
5. |
Invalidi rada usled posledica bolesti sa 100% invalidnosti |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
6. |
Civilni invalidi rata sa 20-40% telesnog oštećenja |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
7. |
Trajno nesposobna lica za rad i privređivanje |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
8. |
Dijalizirana i transplantirana lica |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
9. |
Lica sa lakom duševnom zaostalošću |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
10. |
Korisnik prava na novčanu socijalnu pomoć i njegovi članovi domaćinstva koji su obuhvaćeni rešenjem o priznavanju prava, pod uslovom da ovo pravo nisu ostvarili po nekom drugom osnovu |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
11. |
Nezaposlene žene od 60 do 65 godina, koje nisu penzioneri |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
12. |
Lični penzioneri |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
13. |
Porodični penzioneri |
- fotokopija lične karte (original na uvid) Za porodične penzionere mlađe od 26 godina (kartica se izdaje do kraja školske godine za koju je dostavljena potvrda): |
14. |
Lica starija od 65 godina |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
15. |
Nezaposlena lica koja su na evidenciji kod organizacije nadležne za poslove zapošljavanja na teritoriji grada Beograda |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
16. |
Izbeglice i interno raseljena lica koja imaju boravište na teritoriji grada Beograda |
Izbeglice: |
Uslugu prevoza bez naknade (besplatan prevoz) sa neograničenim vremenom trajanja bez vozne isprave, uz uslov da imaju prebivalište na teritoriji Republike Srbije, ostvaruju:
- deca do sedam godina;
- profesionalni pripadnici Vojske Srbije u uniformi;
- pripadnici policije i komunalne policije u uniformi.
Uslugu prevoza bez naknade (besplatan prevoz) sa ograničenim vremenom trajanja, najduže do kraja perioda važenja kartice, uz odgovarajuću voznu ispravu, ostvaruju:
1. ratni vojni invalidi i mirnodopski vojni invalidi sa 50-100% invaliditeta;
2. civilni invalidi rata sa 50-100% telesnog oštećenja;
3. invalidi rada usled posledice nesreće na poslu i profesionalnog oboljenja sa 70-100% telesnog oštećenja;
4. slepa lica i njihov pratilac kada je u prisustvu slepog lica;
5. invalidna lica koja primaju stalni dodatak za tuđu negu i pomoć;
6. lica obolela od cerebralne paralize, dečije paralize i plegije;
7. lica obolela od mišićne distrofije i hemofilije;
8. lica obolela od multipleks skleroze i autizma;
9. lica sa umerenom, teškom i dubokom duševnom zaostalošću;
10. Nosioci ordena "Narodni heroj", nosioci "Partizanske spomenice 1941. godine", i korisnici koji su to pravo stekli na osnovu saveznih i republičkih propisa, pod uslovom da imaju odgovarajuću legitimaciju izdatu od nadležnog organa kojom dokazuju ovaj status;
Lica iz stava 1. ovog člana ostvaruju uslugu besplatnog prevoza pod uslovom da imaju prebivalište na teritoriji grada Beograda, izuzev lica iz tačke 10. koja besplatan prevoz ostvaruju uz uslov da imaju prebivalište na teritoriji Republike Srbije.
Period važenja kartice utvrđuje se aktom iz člana 28. ovog pravilnika.
Za korišćenje usluge prevoza bez naknade (besplatan prevoz) sa ograničenim vremenom trajanja uz odgovarajuću voznu ispravu za lica iz stava 1. ovog člana može se, aktom iz člana 28. ovog pravilnika, propisati obaveza plaćanja godišnje elektronske registracije.
Korisnici iz člana 40. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave i sledeće dokumentacije, kojom dokazuju svoj status:
Red br. |
Naziv kategorije |
Potrebna dokumentacija |
1 |
Ratni vojni invalidi i mirnodopski vojni invalidi sa 50-100% invaliditeta |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
2 |
Civilni invalidi rata sa 50-100% telesnog oštećenja |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
3 |
Invalidi rada usled posledice nesreće na poslu i profesionalnog oboljenja sa 70-100% telesnog oštećenja |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
4 |
Slepa lica i njihov pratilac kada je u prisustvu slepog lica |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
5 |
Invalidna lica koja primaju stalni dodatak za tuđu negu i pomoć |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
6 |
Lica obolela od cerebralne paralize, dečije paralize i plegije |
- fotokopija lične karte (original na uvid); |
7 |
Lica obolela od mišićne distrofije i hemofilije |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
8 |
Lica obolela od multipleks skleroze i autizma |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
9 |
Lica sa umerenom, teškom i dubokom duševnom zaostalošću |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
10 |
Nosioci ordena "Narodni heroj", nosioci "Partizanske spomenice 1941. godine", i korisnici koji su to pravo stekli na osnovu saveznih i republičkih propisa, pod uslovom da imaju odgovarajuću legitimaciju izdat u od nadležnog organa kojom dokazuju ovaj status |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
Uslugu prevoza bez naknade (besplatan prevoz) sa ograničenim vremenom trajanja (najduže do jedne godine) uz odgovarajuću voznu ispravu ostvaruju lica koja imaju prebivalište na teritoriji grada Beograda:
1. trudnice dok traju okolnosti pod kojima se ostvaruje pravo;
2. deca do 18 godina koja lično primaju stalnu socijalnu pomoć na osnovu rešenja nadležnog centra za socijalni rad uz potvrdu da su redovni učenici;
3. uživaoci porodične invalidnine po osnovu palog borca u oružanim akcijama posle 17. avgusta 1990. godine, i to:
- deca palih boraca redovni učenici srednjih škola i studenti viših škola, fakulteta i visokih škola;
- bračni drugovi i roditelji palih boraca koji nisu u radnom odnosu.
Korisnici iz člana 42. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave, i sledeće dokumentacije kojom dokazuju svoj status:
R. br. |
Naziv kategorije |
Potrebna dokumentacija |
1 |
Trudnice dok traju okolnosti pod kojima se ostvaruje pravo |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
2 |
Deca do 18 godina koja lično primaju stalnu socijalnu pomoć na osnovu rešenja nadležnog centra za socijalni rad uz potvrdu da su redovni učenici |
- fotokopija pasoša, zdravstvene knjižice ili izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid) |
3a |
Uživaoci porodične invalidnine po osnovu palog borca u oružanim akcijama posle 17. avgusta 1990. godine, i to: deca palih boraca redovni učenici srednjih škola i studenti viših škola, fakulteta i visokih škola; |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
3b |
Uživaoci porodične invalidnine po osnovu palog borca u oružanim akcijama posle 17. avgusta 1990. godine, i to: bračni drugovi i roditelji palih boraca koji nisu u radnom odnosu |
- fotokopija lične karte (original na uvid) |
Uslugu prevoza bez naknade (besplatan prevoz) za vreme trajanja osnovnog obrazovanja ostvaruju učenici koji nisu stariji od 17 godina i pohađaju osnovne škole i učenici koji nisu stariji od 19 godina i pohađaju osnovne škole za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju, na teritoriji grada Beograda, uz odgovarajuću voznu ispravu.
Korisnici iz člana 44. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave sa potpisom jednog od roditelja odnosno lica koje se stara o učeniku, u ime učenika, fotografije 3,0 x 3,5 ne starije od šest meseci i sledeće dokumentacije kojom dokazuju svoj status:
- fotokopija zdravstvene knjižice ili izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid) i potvrde o pohađanju škole na teritoriji grada Beograda.
U slučaju podnošenja zahteva za izdavanje personalizovane kartice za kategoriju korisnika iz člana 44. preko osnovne, odnosno osnovne škole za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju, škola predaje overeni spisak upisanih učenika (po razredima), fotografiju učenika i potpisan zahtev od lica iz stava 1. ovog člana.
Za izdavanje personalizovanih plastičnih smart kartica korisnik podnosi zahtev lično uz propisanu dokumentaciju, fotografiše se na licu mesta ili podnosi ličnu fotografiju 3,0 x 3,5 cm ne stariju od šest meseci.
Za izdavanje personalizovanih voznih isprava za maloletna lica, zahtev podnosi roditelj ili staratelj uz odgovarajuću dokumentaciju i priloženu fotografiju 3,0 x 3,5 cm ne stariju od šest meseci, osim u slučaju da zahtev podnosi korisnik uz sopstvenu ličnu kartu.
U slučaju grupnog podnošenja zahteva za izdavanje personalizovanih voznih isprava, pored propisane dokumentacije podnosi se i fotografija 3,0 x 3,5 ne starije od šest meseci.
Za izdavanje nove personalizovane kartice tzv. "duplikat" za ostvarivanje prava na uslugu prevoza bez naknade (besplatan prevoz) korisnik dostavlja identičnu dokumentaciju kao i prilikom prvog izdavanja, dok se izdavanje duplikata i produženje važnosti kartica kojima se ostvaruje pravo na uslugu prevoza sa naknadom sa popustom (povlašćen prevoz) može vršiti i uz prilaganje fotokopije pasoša (original na uvid) umesto lične karte uz ispunjavanje svih ostalih uslova propisanih pravilnikom.
Personalizovana plastična smart kartica se može blokirati:
- po nalogu Direkcije za javni prevoz
- od strane korisničkog servisa usled utvrđene nepravilnosti, o čemu korisnički servis bez odlaganja pisanim putem izveštava Direkciju za javni prevoz
- na zahtev korisnika kartice.
Blokirana personalizovana plastična smart kartica je neispravna vozna isprava.
Prebacivanje novčanih sredstava sa jedne na drugu nepersonalizovanu karticu vrši se isključivo uz blokadu kartice sa koje se prebacuju sredstva, pri čemu se blokirana kartica sa koje se prebacuju sredstva zadržava u korisničkom centru do komisijskog uništenja.
Voznu ispravu za korišćenje besplatnog prevoza u slučajevima organizovanja značajnih međunarodnih skupova, kulturnih i naučnih manifestacija, sportskih događaja i dr. u kojima je grad Beograd domaćin, odobrava Direkcija za javni prevoz.
Rok važenja vozne isprave određuje se na osnovu vremena trajanja manifestacije, odnosno gore označenih događaja.
Vozne isprave iz stava 1. ovog člana se ne validiraju.
Besplatan prevoz sa ograničenim vremenom trajanja omogućava neograničeni broj vožnji na svim linijama, radnim danom, subotom, nedeljom i praznikom, u dnevnom saobraćaju (od 04 do 24 časa), osim na ekspres linijama, minibus ekspres linijama i u noćnom saobraćaju.
Prevoz sa naknadom sa popustom za lica starija od 65 godina sa uplaćenom odgovarajućom dopunom omogućava neograničeni broj vožnji na svim linijama, radnim danom, subotom, nedeljom i praznikom, u dnevnom saobraćaju (od 04 do 24 časa), osim na ekspres linijama, minibus ekspres linijama i u noćnom saobraćaju.
Direkcija za javni prevoz ima pravo da u izuzetnim slučajevima odobri storniranje opomene sa ili bez naplate troškova storniranja, povraćaj sredstava od posebnih karata, kao i izdavanje vozne isprave za korišćenje besplatnog ili povlašćenog prevoza, sa rokom važenja najduže do jedne godine.
O broju storniranih opomena i izdatih voznih isprava iz stava 1. ovog člana vodi se službena evidencija.
Grad Beograd sa nadležnim ministarstvima republike i drugim nadležnim organima i organizacijama ugovara način, visinu i rokove isplate nadoknade sredstava na ime razlike od cene prevoza povlašćenih kategorija do iznosa cene elektronske karte u pretplati za zaposlenog, kao i nadoknade sredstava za kategorije sa besplatnim prevozom.
VI OSIGURANJE PUTNIKA U JAVNOM PREVOZU
Prevoznik koji obavlja javni prevoz putnika dužan je da zaključi ugovor o osiguranju putnika u javnom prevozu od posledica nesrećnog slučaja, u skladu sa posebnim zakonom.
Prevoznik je dužan da na vidnom mestu u prevoznom sredstvu naznači podatke o zaključenom ugovoru o osiguranju, a naročito naziv društva za osiguranje i prava putnika po osnovu tog ugovora.
VII SISTEM PRODAJE VOZNIH ISPRAVA
Direkcija za javni prevoz za potrebe prodaje voznih isprava organizuje:
- prodajna mesta na kojima se vrši izdavanje personalizovanih plastičnih smart kartica;
- prodajna mesta na kojima se vrši prodaja nepersonalizovanih plastičnih i papirnih smart kartica, karata u pretplati i karata van režima pretplate;
- prodaju karata u vozilu kod vozača.
Prodajna mesta iz stava 1. alineja 1. i 2. moraju da budu u blizini stajališta, terminusa i u zoni velike atrakcije putnika i ravnomerno raspoređena na teritoriji celog grada, u skladu sa zahtevom Direkcije za javni prevoz.
Izdavanje personalizovanih plastičnih smart kartica vrši se na posebnim prodajnim mestima specijalizovanim za tu vrstu posla, koja su opremljena neophodnom opremom za izdavanje ove vrste kartica.
Prilikom preuzimanja kartice korisniku se izdaje potvrda o naplaćenoj usluzi izdavanja kartice.
Cena izdavanja kartice utvrđena je aktom gradonačelnika iz člana 28. ovog pravilnika.
O izdatim karticama vodi se evidencija koja je ažurna, tačna i bezbednim merama zaštićena od neovlašćenog pristupa i korišćenja, u skladu sa posebnim zakonom.
U slučaju nestanka personalizovane plastične smart kartice, korisnik prijavljuje nestanak u bilo kom korisničkim servisu, radi blokiranja kartice.
Na zahtev korisnika koji je prijavio nestanak personalizovane plastične smart kartice izdaje se nova kartica. Troškove izdavanja snosi korisnik.
Dopuna personalizovanih plastičnih smart kartica se vrši od 25. u mesecu za naredni mesec i od 1. do 24. za tekući mesec. Korisnici uplatom iznosa stiču pravo na uslugu prevoza u skladu sa članom 34. ovog pravilnika.
Nepersonalizovane plastične smart kartice korisnik dopunjuje željenim novčanim iznosom u skladu sa ograničenjem propisanim aktom iz člana 28. ovog pravilnika.
Papirna smart kartica kupljena do 31. januara 2015. godine može dopuniti do maksimalnog novčanog iznosa utvrđenog aktom iz člana 28. ovog pravilnika najkasnije do 31. januara 2015. godine, odnosno od 1. februara 2015. godine ne može se dopuniti.
Ukoliko se karticom iz st. 2. i 3. ovog člana plaća jedna neprekidna vožnja u jednom smeru sa kartice se umanjuje iznos za cenu te vožnje.
Ukoliko se karticom iz st. 2. i 3. ovog člana plaća vremenska karta, sa kartice se umanjuje iznos za cenu izabrane vremenske karte.
Direkcija za javni prevoz obezbeđuje korisničke servise u kojima korisnici mogu da podnesu reklamacije u vezi sa upotrebom kartica i u kojima se otklanjaju utvrđene neispravnosti kartice.
U korisničkim servisima iz stava 1. ovog člana vrši se prijavljivanje nestanka personalizovanih smart kartica i evidentiranje nepersonalizovanih kartica, po zahtevu korisnika.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Korisnici kartica sa oznakom B1, mogu koristiti uslugu prevoza pod uslovima predviđenim Pravilnikom o tarifnom sistemu u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", br. 30/11, 58/11, 6/12, 12/12, 47/12, 48/12, 29/13, 66/14 i 74/14) i u januaru 2015. godine.
Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o tarifnom sistemu u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda ("Službeni list grada Beograda", br. 30/11, 58/11, 6/12, 12/12, 47/12, 48/12, 29/13, 66/14 i 74/14).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. februara 2015. godine.