ODLUKAO UTVRĐIVANJU PROGRAMA STRUČNOG OSPOSOBLJAVANJA I USAVRŠAVANJA ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI GRADA SUBOTICE ZA 2015. GODINU("Sl. list grada Subotice", br. 6/2015) |
Ovom odlukom utvrđuje se Program stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenih u Gradskoj upravi Grada Subotice (u daljem tekstu: Program) za 2015. godinu.
Program iz člana 1. ove odluke čini njen sastavni deo.
Za realizaciju Programa iz člana 1. ove odluke, sredstva su obezbeđena u budžetu Grada Subotice za 2015. godinu.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
PROGRAM
STRUČNOG OSPOSOBLJAVANJA I USAVRŠAVANJA ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI GRADA SUBOTICE ZA 2015. GODINU
UVOD
Članom 8. Aneksa Posebnog kolektivnog ugovora za državne organe ("Službeni glasnik RS", br. 23/98, 11/09 i 15/12) predviđeno je da je pravo i dužnost zaposlenog da se u toku rada stručno osposobljava i usavršava za rad. Član 9. napred navedenog aneksa predviđa da je rukovodilac dužan da sačini Program stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenih u skladu sa Finansijskim planom i u okviru sredstava obezbeđenih iz budžeta.
Član 6. stav 2. Pravilnika o stručnom osposobljavanju i usavršavanju zaposlenih ("Službeni list Grada Subotice", br. 40/13) predviđa da Program donosi načelnik Gradske uprave, do kraja januara tekuće godine, u skladu sa finansijskim planom funkcije pod kojom su planirana sredstva za stručno usavršavanje i osposobljavanje a u okviru sredstava obezbeđenih u budžetu Grada Subotice.
Sredstva za stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih u Gradskoj upravi Grada Subotice predviđena su u budžetu Grada Subotice za 2015. godinu Planom za korišćenje aproprijacija - Finansijskim planom direktnog korisnika - Gradska uprava na ekonomskoj klasifikaciji 423399 - ostali izdaci za stručno obrazovanje u iznosu od 500.000,00 dinara.
Stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih u Gradskoj upravi Grada Subotice vršiće se tokom čitave 2015. godine u skladu sa raspoloživim sredstvima.
Za 2015. godinu predviđena su sledeća osposobljavanja i usavršavanja:
1. Primena propisa u vezi sa javnim nabavkama;
2. Priprema, planiranje i izvršenje budžeta;
3. Primena propisa u vezi sa planiranjem i izgradnjom;
4. Primena propisa iz oblasti poljoprivrede;
5. Primena propisa u vezi sa javnom svojinom;
6. Primena propisa u vezi sa restitucijom;
7. Primena propisa u vezi sa eksproprijacijom;
8. Primena propisa u vezi sa zaštitom životne sredine;
9. Kurs stranih jezika;
10. Pisanje projekata za fondove Evropske unije;
11. Kancelarijsko poslovanje;
12. Sticanje neposredno više stručne spreme zaposlenog, ukoliko je pravilnikom o sistematizaciji predviđen viši stepen stručne spreme kao uslov za radno mesto na koje zaposleni treba biti raspoređen kao i pohađanje studija drugog stepena (master akademske studije, specijalističke strukovne studije i specijalističke akademske studije) ili studija trećeg stepena (doktorske akademske studije), ukoliko je pravilnikom o sistematizaciji predviđen viši stepen stručne spreme kao uslov za radno mesto na koje zaposleni treba biti raspoređen.
1. PRIMENA PROPISA U VEZI SA JAVNIM NABAVKAMA
1.1 Cilj
Sticanje i obnavljanje praktičnog znanja u oblasti sprovođenja postupka javnih nabavki po Zakonu o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 124/12).
1.2. Sadržaj
- vrste javnih nabavki;
- oblik i sadržina (obavezni elementi) poziva za prikupljanje ponuda;
- obavezna dokumentacija koju je potrebno pribaviti od ponuđača;
- kriterijumi za izbor najboljeg ponuđača i odlučivanje;
- obaveze organa nakon sprovedenog postupka (izrada ugovora, izveštaja, zapisnika, obaveštenja itd).
2. PRIPREMA, PLANIRANJE I IZVRŠENJE BUDŽETA
2.1. Cilj
Unapređivanje znanja zaposlenih u pogledu pripreme, planiranja i izvršenja budžeta.
2.2. Sadržaj
- budžetski propisi;
- opšta rešenja u okviru budžetskog sistema;
- izvori finansiranja;
- predlozi prioritetnih oblasti finansiranja za budžetsku godinu i naredne dve fiskalne godine;
- planiranje budžeta;
- dostavljanje planova;
- planiranje aktivnosti;
- izvršenje budžeta;
- nedoumice u svakodnevnom radu.
3. PRIMENA PROPISA U VEZI SA PLANIRANJEM I IZGRADNJOM
3.1. Cilj
Unapređivanje znanja zaposlenih u pogledu propisa vezanih za planiranje i izgradnju.
3.2. Sadržaj
- prostorno i urbanističko planiranje;
- građevinsko zemljište;
- građevinska i upotrebna dozvola;
- legalizacija objekata;
- nedoumice u svakodnevnom radu.
4. PRIMENA PROPISA IZ OBLASTI POLJOPRIVREDE
4.1. Cilj
Unapređivanje znanja zaposlenih u pogledu propisa iz oblasti poljoprivrede.
4.2. Sadržaj
- ciljevi poljoprivredne politike;
- uslovi za ostvarivanje prava na podsticaje u poljoprivredi;
- planiranje zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta;
- zaštita poljoprivrednog zemljišta;
- nedoumice u svakodnevnom radu.
5. PRIMENA PROPISA U VEZI SA JAVNOM SVOJINOM
5.1. Cilj
Unapređivanje znanja zaposlenih u pogledu propisa u vezi sa javnom svojinom.
5.2. Sadržaj
- predmet javne svojine;
- pravo korišćenja;
- pribavljanje, raspolaganje i upravljanje javnom svojinom;
- vršenje svojinskih ovlašćenja;
- nedoumice u svakodnevnom radu.
6. PRIMENA PROPISA U VEZI SA RESTITUCIJOM
6.1. Cilj
Unapređivanje znanja zaposlenih u pogledu primene Zakona o vraćanju oduzete imovine i obeštećenju i važećih propisa.
6.2. Sadržaj
- pravo na vraćanje imovine ili obeštećenje;
- vraćanje imovine;
- postupak za vraćanje imovine i obeštećenje;
- ostale nedoumice.
7. PRIMENA PROPISA U VEZI SA EKSPROPRIJACIJOM
7.1. Cilj
Unapređivanje znanja zaposlenih u pogledu propisa u vezi sa eksproprijacijom.
7.2. Sadržaj
- pripremne radnje u svrhu eksproprijacije;
- postupak eksproprijacije;
- administrativni prenos;
- ostale nedoumice.
8. PRIMENA PROPISA U VEZI SA ZAŠTITOM ŽIVOTNE SREDINE
8.1. Cilj
Unapređivanje znanja zaposlenih u pogledu propisa u vezi sa zaštitom životne sredine.
8.2. Sadržaj
- uslovi zaštite životne sredine;
- praćenje stanja životne sredine;
- odgovornost za zagađivanje životne sredine;
- ostale nedoumice.
9.1. Cilj
Priprema zaposlenih za polaganje ispita iz stranog jezika i njihovo osposobljavanje i usavršavanje za uspešnu komunikaciju na ovim jezicima u skladu sa potrebama organa.
9.2. Sadržaj
- priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji, visoki);
- gramatika stranog jezika;
- pisanje službenih dopisa;
- učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija (osnovna i poslovna).
10. PISANJE PROJEKATA ZA FONDOVE EVROPSKE UNIJE
10.1. Cilj
Upoznavanje zaposlenih sa evropskim razvojnim fondovima koji su dostupni Republici Srbiji i sa pravilima i standardima za pisanje projekata radi konkurisanja za dobijanje sredstava iz dostupnih fondova.
10.2. Sadržaj
- upoznavanje sa programima u okviru kojih mogu da konkurišu države koje nisu članice Evropske unije;
- sačinjavanje aplikacija za konkurse Evropske unije (analiza zainteresovanih strana, identifikacija problema i formulisanje ciljeva projekta, faza planiranja, pristup logičke matrice, formiranje budžeta);
- procedura podnošenja projekata.
11.1. Cilj
Razumevanje osnovnih pojmova, pravila i procedura kancelarijskog poslovanje.
11.2. Sadržaj
- propisi kojima je regulisano kancelarijsko poslovanje;
- evidentiranje akata i predmeta;
- službeni akt;
- najčešće greške.
12. STICANJE NEPOSREDNO VIŠE STRUČNE SPREME ZAPOSLENOG KAO I POHAĐANJE STUDIJA DRUGOG ILI TREĆEG STEPENA
12.1. Cilj
Osposobljavanje zaposlenog radi unapređivanja izvršavanja poslova u Gradskoj upravi.
12.2. Sadržaj
- pohađanje odgovarajućeg programa škole ili studija.