ODLUKA

O USLOVIMA I NAČINU DODELE BUDŽETSKIH SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE POTREBA I INTERESA MLADIH U 2015. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 7/2015)

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i način dodele sredstava odnosno odobrenja projekata za ostvarivanje potreba i interesa mladih na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina) u 2015. godini, te subjekti koji mogu podnositi predloge projekata, izgled i sadržina predloga projekata i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, odlučivanje o predloženim projektima, odobrenim projektima i drugim pitanjima od značaja za realizaciju odobrenih programa i projekata.

Član 2

Sve imenske reči koje se u ovoj odluci koriste u muškom rodu, a imaju i ženski rod, podrazumevaju i istovremeno obuhvataju iste imenske reči u ženskom rodu.

Član 3

Pravo na dodelu sredstava imaju pravna lica sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine - udruženja mladih i za mlade, omladinske i studentske organizacije, savezi, jedinice lokalne samouprave kancelarije za mlade i vaspitno-obrazovne ustanove i druge ustanove.

Član 4

Sredstva iz člana 1. ove odluke obezbeđena su u budžetu AP Vojvodine za 2015. godinu i vode se na posebnom budžetskom razdelu Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Sredstava za projekte raspoređuju se i koriste u skladu sa zakonom, ovom odlukom i planom izvršenja budžeta AP Vojvodine za tekuću budžetsku godinu Sekretarijata, a u skladu s likvidnim mogućnostima budžeta AP Vojvodine.

Član 5

Sredstva za finansiranje projekata dodeljuju se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs). Konkurs za dodelu sredstava objavljuje se na način utvrđen odlukom o budžetu AP Vojvodine.

Član 6

Sekretarijat raspisuje jedan konkurs za finansiranje potreba i interesa mladih u AP Vojvodini (u daljem tekstu: opšti konkurs), kao i pojedinačne konkurse za prioritetne oblasti.

Član 7

Opšti konkurs raspisuje se u prvom kvartalu za tekuću godinu, traje cele godine i njime su obuhvaćene potrebe i interesi omladine u AP Vojvodini.

Član 8

Pojedinačni konkursi se raspisuju prema kalendaru koji utvrđuje Sekretarijat.

Pojedinačnim konkursima obuhvaćena je jedna od prioritetnih oblasti i to:

1) Prevencija nasilja i diskriminacije;

2) Realizacija programa "Zdravstveno vaspitanje o reproduktivnom zdravlju";

3) Sanacija, adaptacija i opremanje prostora za rad omladinskih organizacija, organizacija za mlade, omladinskih domova i domova kulture.

Član 9

Sekretarijat u okviru opšteg konkursa finansira projekte za podršku programa "Vojvođanski omladinski centar", koji podrazumeva:

- organizovanje i realizaciju jednodnevnih i višednevnih seminara, treninga, edukacija, promocija u oblasti: obrazovanja, zapošljavanja, zdravlja mladih, kulture i slobodnog vremena, aktivnog uključivanja mladih u društvo, volonterizma, mobilnosti i informisanja, ekologije, bezbednosti mladih i socijalne politike prema mladima;

- podršku omladinskim inicijativama i projektima.

Član 10

Sekretarijat u okviru opšteg konkursa finansira projekte za realizaciju programa "Fond za talente", namenjenog afirmisanim talentima radi podrške i obezbeđivanja njihovog kontinuiteta rada i uspeha, poboljšavanja uslova za njihov rad i napredovanja.

Član 11

Zahtevi za dodelu sredstava dostavljaju se isključivo na obrascu za omladinske projekte, koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije.

Zahtev za dodelu sredstava za projekte pored opštih napomena (pun naziv, sedište, broj računa i sl.) treba posebno da sadrži:

- jasno napisan predlog projekta;

- jasnu vezu između ciljeva, zadataka i aktivnosti;

- realan i dostižan cilj;

- relevantnost problema za datu zajednicu;

- realan pristup rešavanju problema;

- celishodnost predloženih rešenja i metoda;

- realan predlog potrebnih sredstava za realizaciju aktivnosti;

- ukoliko postoji aktivno uključivanje zajednice ili uspostavljanje međusektorskih partnerstava - dokaz o potpisanoj saradnji.

Član 12

Prioritet prilikom odlučivanja o dodeli sredstava imaju projekti koji:

- daju i predlažu nove ili alternativne pristupe problemu;

- imaju dugoročni uticaj i održivost i po okončanju realizacije projekta;

- mogu poslužiti kao model za druge;

- imaju cilj usvajanje novih primenjivih znanja (studijska putovanja);

- imaju podršku šire zajednice (strani donatori, republički organi, organi AP Vojvodine ili jedinice lokalne samouprave, biznis sektor);

- imaju cilj da unaprede javno zdravlje i reproduktivno zdravlje mladih;

- razvijaju i unapređuju oblasti koje se tiču mladih, a naročito sledeće oblasti: obrazovanje mladih, zapošljavanje mladih, zdravlje i socijalna politika prema mladima, kultura i informisanje mladih, aktivizam i slobodno vreme mladih, volonterizam i mobilnost mladih, bezbednost mladih i zaštita životne sredine i održivi razvoj;

- razvijaju i unapređuju kulturne tradicije među mladima, posebno one koje su specifične za vojvođanski region;

- imaju što veći obuhvat učesnika i korisnika, kako direktnih, tako i indirektnih;

- prate broj mladih žena i muškaraca koji učestvuju u aktivnostima, odnosno koji su među krajnjim korisnicima, kako direktnim, tako i indirektnim, i vode računa o njima;

- senzibilišu ravnomernu rodnu zastupljenost.

Član 13

Komisiju za stručni pregled podnetih predloga projekata za finansiranje projekata od interesa u AP Vojvodini, u oblasti omladinskog sektora (u daljem tekstu: Komisija), obrazuje pokrajinski sekretar za sport i omladinu (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar).

Komisija ima tri (3) člana iz reda zaposlenih u Sekretarijatu.

Pokrajinski sekretar obrazuje Komisiju za odlučivanje po opštim i pojedinačnim konkursima, koja razmatra, vrednuje i utvrđuje predloge projekata za odobrenje, nakon čega pokrajinski sekretar odlučuje o njima.

Za svaki konkurs, opšti i pojedinačni, pokrajinski sekretar obrazuje posebnu komisiju.

Komisija obavlja stručan pregled i vrednuje predložene projekte, u skladu sa uslovima i kriterijumima navedenim u Zakonu, ovoj odluci i konkursu, i dostavlja predlog za odobrenje projekata.

Komisija utvrđuje predloge za odobrenje projekata na osnovu:

1) Zakonitosti i efikasnosti korišćenja sredstava i održivosti ranijih projekata;

2) Kapaciteta nosilaca projekata za ostvarivanje interesa za AP Vojvodinu u oblasti omladinskog sektora;

3) Usklađenosti planiranih aktivnosti, ciljeva i očekivanih rezultata s mogućnostima realizacije predloga projekata;

4) Održivosti rezultata i efekata projekata;

5) Opravdanosti predloga budžeta i racionalnosti troškova, u smislu ekonomske opravdanosti predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti;

6) Publiciteta koji se ogleda u načinu i stepenu informisanja mladih i šire javnosti o projektu.

Član 14

Komisija se, radi utvrđivanja predloga projekata za odobrenje po opštem konkursu, sastaje najmanje jednom mesečno, a po potrebi i češće.

Komisija će utvrditi predloge projekata za odobrenje po pojedinačnim konkursima u roku od sedam dana (7), od dana isteka konkursa.

Nakon utvrđenih predloga Komisije, pokrajinski sekretar odlučuje o njima i sastavlja listu predloženih projekata za finansiranje sa iznosom odobrenih sredstava, koju objavljuje na internet sajtu Sekretarijata.

Za opšti konkurs rok za prigovor je osam (8) dana, od dana objavljivanja liste predloženih projekata za finansiranje ili od dana prijema odbijenice (obaveštenja da projekat nije odobren) za neodobrene projekte.

Za pojedinačne konkurse rok za prigovor je osam (8) dana, od dana objavljivanja liste predloženih projekata za finansiranje.

Nakon isteka roka za prigovor, pokrajinski sekretar rešenjem odlučuje o izboru projekata koji će se finansirati iz budžeta.

Član 15

Na opšti konkurs jedan nosilac projekta može u toku godine dostavljati više predloga projekta, ali može biti odobren samo jedan.

Na pojedinačnim konkursima, nosilac predloga projekta može podneti samo jedan predlog projekta.

Član 16

Sekretarijat neće odobravati sredstva za:

- zahteve podnosilaca koji nisu u predviđenom roku podneli izveštaj o realizaciji prethodnih projekata i utrošku sredstava dobijenih od Sekretarijata ili nisu ispunili druge ugovorom preuzete obaveze;

- predloge projekata koji nisu podneti blagovremeno, kao i one koji nisu na obrascu koji se nalazi na sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije.

Član 17

S nosiocem odobrenog projekta, Sekretarijat zaključuje ugovor o njegovoj realizaciji.

Član 18

Odobrena sredstva, koja se u skladu sa ovom odlukom odobre za realizaciju konkretnog projekta, mogu se koristiti isključivo za realizaciju tog projekta, u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Sekretarijata i nosioca projekta.

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: naziv odobrenog projekta, vreme realizacije, visina dodeljenih sredstava, način praćenja realizacije, kao i obaveze nosioca projekta u pogledu realizacije i podnošenja izveštaja o realizaciji.

Član 19

O odobrenju finansiranja projekta, podnosioci zahteva obaveštavaju se telefonskim putem ili elektronskom poštom.

Ukoliko ovlašćeno lice za zastupanje podnosioca zahteva ili lice koje ono pismeno ovlasti ne pristupi potpisivanju ugovora u roku od osam (8) dana od dana obaveštavanja, smatraće se da je podnosilac odustao od svog zahteva, o čemu će se sačiniti službena beleška koja će biti poslata podnosiocu zahteva.

Član 20

Nosilac odobrenog projekta dužan je da, po završetku projekta, dostavi završni izveštaj o realizaciji i utrošku sredstava na obrascu, koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata, u okviru konkursne dokumentacije, u roku navedenom u ugovoru, uz obavezan prilog overenih fotokopija računa i druge prateće dokumentacije, kao i izvode iz banke za sve nastale rashode.

Sekretarijat može obustaviti dalje finansiranje projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizaciji projekta, ukoliko se utvrdi da se projekat ne realizuje u skladu sa ugovorom.

Član 21

U slučaju da nosilac projekta ne podnese izveštaj u ugovorenom roku, odnosno ne dostavi potpun izveštaj ili u slučaju sumnje da dodeljena sredstva nisu namenski korišćena, Sekretarijat će pokrenuti postupak pred pokrajinskim organom uprave nadležnim za budžetsku inspekciju radi kontrole namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Nosioci projekta dužni suda budžetskoj inspekciji Autonomne pokrajine Vojvodine omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Član 22

Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaje da važi Pravilnik o postupku dodele sredstava u sektoru omladine br. 116-401-231/2012-02 od 1.2.2012. i Pravilnik o postupku dodele sredstava za realizaciju Akcionog plana politike za mlade u AP Vojvodini br. 303/13 od 20.8.2013.

Član 23

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".