PRAVILNIKO SPROVOĐENJU KONTROLE NABAVKI NARUČILACA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD BEOGRAD("Sl. list grada Beograda", br. 11/2015) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuju ovlašćenja Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki (u daljem tekstu: Služba), način postupanja i druga pitanja u vezi sprovođenja kontrole nad primenom zakonskih i podzakonskih akata iz oblasti javnih nabavki.
Služba je nezavisna i samostalna u obavljanju poslova iz oblasti kontrole.
Zaposleni u Službi u obavljanju poslova kontrole, postupaju odgovorno, objektivno, stručno i poštuju principe poverljivosti podataka.
Služba sprovodi kontrolu u cilju otklanjanja ili sprečavanja nepravilnosti koje mogu nastati ili su nastale kao posledica povreda zakonskih i podzakonskih akata iz oblasti javnih nabavki.
Vršenje kontrole ne zadržava postupak planiranja, sprovođenja ili izvršenja nabavki.
Kontrola nabavki (javnih nabavki i nabavki) obuhvata kontrolu mera, radnji i akata Naručioca u postupku planiranja, sprovođenja postupka i izvršenju ugovora o nabavci, bez obzira na ukupnu vrednost nabavki na godišnjem nivou i to:
1) postupka planiranja i celishodnosti planiranja konkretne nabavke sa stanovišta potreba i delatnosti organizacione jedinice;
2) kriterijuma za sačinjavanje tehničke specifikacije, osim projekata;
3) načina ispitivanja tržišta;
4) sprovođenja postupka nabavke;
5) opravdanosti dodatnih uslova za učešće u postupku nabavke i kriterijuma za dodelu ugovora;
6) načina i rokova plaćanja, avanse, garancije za date avanse;
7) izvršenja ugovora, a posebno kvalitet isporučenih dobara i pruženih usluga, odnosno izvedenih radova;
8) stanja zaliha;
9) načina korišćenja dobara i usluga.
U vršenju kontrole preduzimaju se i druge radnje radi utvrđivanja činjeničnog stanja u vezi sa pojedinim segmentom planiranja, postupkom nabavke, odnosno ugovorom o nabavci.
Kontrola nabavki se sprovodi u skladu sa donetim godišnjim planom kontrole, koji priprema Služba, a donosi gradonačelnik. Plan kontrole se donosi nakon donošenja planova nabavki naručilaca a najkasnije do 1. marta tekuće godine.
Plan kontrole nabavki sadrži: predmet kontrole, cilj kontrole, opseg kontrole, način i dinamiku sprovođenja kontrole, broj dana potrebnih za pripremu i sprovođenje kontrole i sačinjavanje izveštaja o sprovedenoj kontroli, broj izvršilaca koji će obavljati poslove kontrole.
Izmena plana kontrole vrši se na način i po postupku predviđenom za donošenje plana kontrole nabavki.
Kontrola nabavki sprovodi se kao redovna i vanredna kontrola.
Redovna kontrola nabavki se sprovodi za sve organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda u toku cele budžetske godine.
IZVEŠTAJ O SPROVEDENOJ REDOVNOJ KONTROLI
O sprovedenoj redovnoj kontroli postupka planiranja, sprovođenja postupaka i izvršenja nabavki naručioca, Služba sačinjava godišnji izveštaj za svaku organizacionu jedinicu.
Godišnji izveštaj o sprovedenoj kontroli Služba dostavlja rukovodiocu organizacione jedinice na koju se izveštaj odnosi, Gradskom veću Grada Beograda i gradonačelniku, najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.
Godišnji izveštaj o sprovedenoj redovnoj kontroli sadrži:
- pravni osnov,
- osnovne podatke o subjektu kontrole,
- cilj kontrole,
- predmet kontrole,
- broj pregledanih akata,
- nedostatke na koje je najčešće ukazivano,
- povrede zakonskih i podzakonskih akata i prekršaje predviđene kaznenim odredbama Zakona o javnim nabavkama,
- predlog mera i preporuke koje se odnose na:
- unapređenje postupka nabavki kod naručioca,
- otklanjanje utvrđenih nepravilnosti,
- sprečavanje rizika korupcije u vezi sa postupkom nabavke,
- preduzimanje mera na osnovu rezultata sprovedene kontrole,
- potpis rukovodioca Službe.
Vanredna kontrola se sprovodi po nalogu gradonačelnika, Gradskog veća, načelnika Gradske uprave Grada Beograda ili direktora Službe.
Služba obavlja poslove koji se odnose na vanrednu kontrolu planiranja, sprovođenja postupaka i izvršenja nabavki svih Naručilaca čiji je osnivač Grad Beograd odnosno organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Beograda, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač Grad Beograd, kao i opština.
Služba može započeti vanrednu kontrolu za vreme trajanja postupka javne nabavke i nakon završetka postupka javne nabavke, a najkasnije tri godine od njegovog završetka.
Ako postupak javne nabavke nije sproveden, Služba može započeti vanrednu kontrolu najkasnije tri godine od zaključenja ugovora, odnosno izdavanja narudžbenice.
Kontrola se vrši u toku i nakon planiranja nabavki, sprovođenja postupka nabavke i izvršenja ugovora o nabavci.
Komunikacija sa subjektima kontrole u toku vršenja kontrole obavlja se pisanim putem, kao i elektronskim putem.
Služba u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti ima pravo pristupa potrebnim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama uključujući i poverljive, kod organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Beograda, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač Grad Beograd, kao i opština.
Naručilac je dužan da na zahtev Službe dostavi svu traženu dokumentaciju najkasnije u roku od osam dana od dana prijema zahteva. Kontrola počinje danom prijema tražene dokumentacije.
U obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, Služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.
Vanredna kontrola van prostorija Službe
Pre otpočinjanja vanredne kontrole van prostorija Službe, direktor Službe je dužan da najavi kontrolu rukovodiocu subjekta kontrole.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.
Odgovorno lice u subjektu kontrole dužno je da na zahtev direktora Službe sačini pisano objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.
O sprovedenoj kontroli Služba sačinjava Zapisnik, koji je sastavni deo Izveštaja o sprovedenoj vanrednoj kontroli i koji sadrži podatke o:
- subjektu kontrole,
- predmetu kontrole,
- mestu vršenja kontrole,
- vremenskom periodu vršenja kontrole,
- povodu za vršenje kontrole,
- toku i radnjama preduzetim prilikom vršenja kontrole,
- dokumentaciji u koju je izvršen uvid,
- uočenim nepravilnostima i povredama zakonskih i podzakonskih akata,
- druge podatke u zavisnosti od konkretnog slučaja,
- potpis lica koje je vršilo kontrolu.
Izveštaj o sprovedenoj vanrednoj kontroli
Služba sačinjava nacrt izveštaja o svakoj sprovedenoj vanrednoj kontroli, koji dostavlja rukovodiocu subjekta kontrole na kojeg se nacrt izveštaja odnosi.
Na nacrt izveštaja o sprovedenoj vanrednoj kontroli Naručilac može dati pisani prigovor u ostavljenom primerenom roku, koji ne može biti duži od tri radna dana.
Prigovor Naručioca može izmeniti nalaz kontrole ukoliko je obrazložen i sadrži dokaze koji potvrđuju navode iz prigovora.
Služba u roku od tri radna dana od dana isteka roka za prigovor, odnosno od dana dostavljanja prigovora, sačinjava izveštaj o sprovedenoj vanrednoj kontroli, koji dostavlja rukovodiocu subjekta kontrole na kojeg se Izveštaj odnosi, gradonačelniku, odnosno Gradskom veću Grada Beograda.
Izveštaj o sprovedenoj vanrednoj kontroli sadrži:
- pravni osnov,
- osnovne podatke o subjektu kontrole,
- cilj kontrole,
- predmet kontrole,
- vreme početka i završetka kontrole,
- ime lica koja su vršila kontrolu,
- spisak dokumentacije nad kojom je ostvaren uvid tokom kontrole,
- nalaz, zaključak i predlog mera,
- potpis lica koja su vršila kontrolu i potpis rukovodioca Službe
- preporuke koje se odnose na:
- unapređenje postupka nabavki kod naručioca,
- otklanjanje utvrđenih nepravilnosti,
- sprečavanje rizika korupcije u vezi sa postupkom javne nabavke,
- preduzimanje mera na osnovu rezultata sprovedene kontrole.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".