ODLUKAO UTVRĐIVANJU DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA("Sl. list grada Čačka", br. 4/2015) |
Ovom Odlukom propisuje se postupak obračuna i naplate doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, zone i vrste namena objekata, iznosi koeficijenata zone i namene, kriterijumi, iznos i postupak umanjivanja doprinosa, posebna umanjenja za nedostajuću infrastrukturu i uslovi i način obračuna umanjenja za troškove infrastrukturnog opremanja sredstvima investitora kao i druga pitanja od značaja za obračun i naplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta.
Uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata njegovo pripremanje i opremanje.
Pripremanje zemljišta obuhvata istražne radove, izradu geodetskih, geoloških i drugih podloga, izradu planske i tehničke dokumentacije, programa za uređivanje građevinskog zemljišta, raseljavanje, uklanjanje objekata, saniranje terena i druge radove.
Opremanje zemljišta obuhvata izgradnju objekata komunalne infrastrukture i izgradnju i uređenje površina javne namene.
Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja.
Investitor plaća doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta.
Vlasnik objekta izgrađenog bez građevinske dozvole, odnosno odobrenja za izgradnju, plaća naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta prema merilima za obračun visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta u skladu sa Odlukom o kriterijumima i merilima za utvrđivanje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list grada Čačka", broj 3/10, 4/10, 19/10, 9/11, 10/12, 26/12 i 24/13).
Sredstva dobijena od doprinosa i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta koriste se za uređivanje i pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu i za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.
Visina doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekta obračunava se tako što se prosečna cena kvadratnog metra stanova novogradnje u gradu Čačku, objavljena od strane Republičkog zavoda za statistiku za teritoriju grada pomnoži sa ukupnom neto površinom objekta koji je predmet gradnje, izraženom u m2 i sa koeficijentom zone i koeficijentom namene objekta utvrđenim ovom Odlukom.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata troškove izrade urbanističkih planova, geodetskih podloga i parcelacija, izgradnju vodovodne mreže, izgradnju fekalne kanalizacije, izgradnju javne rasvete, izgradnju trotoara, izgradnju ivičnjaka, asfaltiranje ulice i izgradnju kišne kanalizacije.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata troškove elektro-distributivne mreže i objekata, TT mreže i objekata, kablovski distributivni sistem, mrežu i objekte toplifikacije i gasifikacije, priključak na državni put koje investitor posebno ugovara sa nadležnim javnim preduzećima.
Prema stepenu uređenosti i pogodnostima koje pruža korisniku za utvrđivanje visine doprinosa i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, građevinsko zemljište se deli na 7 zona, i to:
extra zona: obuhvaćena je graničnom linijom koja se pruža ulicom Kneza Miloša od "Kasine" do ulice Sinđelićeve, ul. Sinđelićevom i Železničkom do ul. Braće Glišića, do ul. Hajduk Veljkove, ul. Bogićevićevom do Rajićeve ulice, ul. Župana Stracimira od Rajićeve ulice do Gospodar Jovanove ulice i ul. Gospodar Jovanovom do "Pošte".
prva zona: obuhvaćena je graničnom linijom koja se pruža ul. Kneza Miloša od ul. Sinđelićeve do ul. Cara Lazara do ul. dr. Dragiše Mišović, ul. "9 Jugovića" do Železničke ulice, Železničkom ulicom do autobuske stanice, Lominom ulicom do raskrsnice sa Moravskom ulicom, Ljubićskom ulicom do ul. Kralja Petra, ul. Kralja Petra do ul. Filipa Filipovića i ul. Filipa Filipovića do pošte.
druga zona: obuhvaćena je graničnom linijom koja se pruža ul. Nemanjinom od raskrsnice sa ul. Sv. Save do raskrsnice sa ul. Bul. Oslobođenja, ul. Bul. Oslobođenja do kafane "Proleter", ul. Sime Sarage od kafane "Proleter" do železničke pruge, železničkom prugom do bedema na desnoj obali Zapadne Morave, bedemom od železničke pruge do kafane "Belvi", od kafane "Belvi" ul. Vojvode Stepe do ul. Dragana Vranića, ul. Dragana Vranića do ul. Banjalučke, ul. Banjalučkom do ul. Nikole Pašića, ul. Nikole Pašića do ul. Nemanjine i raskrsnice sa ul. Svetog Save.
treća zona: ul. Vojvode Stepe od raskrsnice sa ul. Ilije Garašanina do raskrsnice sa ul. Vladike Nikolaja Velimirovića, ul. Vladike Nikolaja Velimirovića do izlaska na ul. Bulevar oslobodilaca Čačka (kružni put), ul. Bulevar oslobodilaca Čačka do mosta na Zapadnoj Moravi, bedemom od mosta u ul. Bulevar oslobodilaca Čačka preko Zapadne Morave do ul. Nikole Tesle (kod "Jugopetrola"), ul. Nikole Tesle do raskrsnice sa Beogradskom ulicom (veterinarska stanica), zatim prelazi preko Zapadne Morave do ul. Aca Zatežića, ul. Aca Zatežića do ulice Strajina Lapčevića, zatim ulicom Sredoja Macanovića i u pravoj liniji preseca krug "Slobode" do ul. Đorđa Tomaševića, zatim ul. Đorđa Tomaševića do "Rampe", zatim ulica Slavka Krupeža do raskrsnice sa ul. Vidosava Kolakovića, ul. Vidosava Kolakovića do ul. Miladina Boškovića, zatim ul. Miladina Boškovića i u pravcu ulice Miladina Boškovića do bedema na levoj obali Zapadne Morave, zatim bedemom na levoj obali Zapadne Morave do brane kod SRC "Mladost", zatim branom kod SRC "Mladost" do desne obale Zapadne Morave, zatim desnom obalom Zapadne Morave do ukrštanja ulice Ilije Garašanina i bedema na desnoj obali Zapadne Morave, zatim ul. Ilije Garašanina do raskrsnice sa ul. Vojvode Stepe.
Građevinsko zemljište u KO G. Trepča određeno PDR-om "Banja Gornja Trepča" ("Službeni list opštine Čačak br. 5/07) i građevinsko zemljište određeno Planom generalne regulacije za Ovčar Banju na teritoriji grada Čačka ("Službeni list grada Čačka" br. 14/13).
četvrta zona: obuhvata područje van granica treće zone a unutar granica Generalnog plana naselja Čačak 2015.
Područje drugih katastarskih opština na teritoriji grada Čačka za parcele koje se graniče sa državnim putevima na teritoriji grada Čačka.
peta zona: obuhvata područje van četvrte zone, a pripada katastarskim opštinama koje se graniče sa granicom Generalnog plana naselja Čačak 2015. ili katastarskim opštinama koje su delom obuhvaćene četvrtom zonom za delove koji su van zone četiri (van granica Generalnog plana naselja Čačka 2015).
Područje drugih katastarskih opština na teritoriji opštine Čačak za parcele koje se graniče sa opštinskim putem na teritoriji grada Čačka.
šesta zona: područje teritorije grada Čačka koje nije obuhvaćeno zonama od 1. do 5.
Objekti mogu biti po nameni stambeni, poslovni, pomoćni, ekonomski, linijski infrastrukturni, komunalni infrastrukturni objekti, reklamni objekti i slično.
Stambeni objekti su objekti namenjeni za stanovanje i mogu biti porodični i višeporodični objekti.
Poslovni objekti su objekti namenjeni za obavljanje poslovne delatnosti i po posebnoj nameni mogu biti: komercijalni, proizvodni, skladišni, objekti javne namene i slično.
Komercijalni objekti su trgovinski objekti, ugostiteljski objekti, poslovno-stambeni apartmani, objekti sa kancelarijskim prostorom, hoteli, menjačnice, kladionice, kockarnice, benzinske pumpe, video klubovi, kao i drugi objekti u kojima se pružaju različite vrste usluga.
Proizvodni objekti su objekti u kojima se obavlja proizvodnja novih proizvoda.
Skladišni objekti su različite vrste magacina, kao i drugi objekti u kojima se vrši skladištenje različitih vrsta proizvoda.
Objekti javne namene su objekti namenjeni za javno korišćenje (bolnice, domovi zdravlja, domovi za stare, objekti obrazovanja, otvoreni i zatvoreni sportski i rekreativni objekti, objekti kulture, saobraćajni terminali, pošte i drugi objekti, objekti za potrebe državnih organa, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, objekti - prostori tradicionalnih crkava i tradicionalnih verskih zajednica u smislu Zakona o crkvama i verskim zajednicama ("Službeni glasnik RS", broj 36/2006) i slično. Ovi objekti mogu biti u javnoj i privatnoj svojini.
Linijski infrastrukturni objekti su: javni put, javna železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, produktovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i sl. koji može biti nadzemni ili podzemni, čija izgradnja je predviđena odgovarajućim planskim dokumentom.
Komunalni infrastrukturni objekti su svi objekti infrastrukture za koje rešenje za izvođenje radova, odnosno građevinsku dozvolu izdaje jedinica lokalne samouprave.
Pomoćni objekat je objekat koji je u funkciji glavnog objekta, a gradi se na istoj parceli na kojoj je sagrađen ili može biti sagrađen glavni stambeni, poslovni ili objekat javne namene (garaže, ostave, septičke jame, bunari, cisterne za vodu i sl.).
Ekonomski objekti su objekti za gajenje životinja (staje za gajenje konja, štale za gajenje goveda, objekti za gajenje živine, koza, ovaca i svinja, kao i objekti za gajenje golubova, kunića, ukrasne živine i ptica); prateći objekti za gajenje domaćih životinja (ispusti za stoku, betonske piste za odlaganje čvrstog stajnjaka, objekti za skladištenje osoke); objekti za skladištenje stočne hrane (senici, magacini za skladištenje koncentrovane stočne hrane, betonirane silo jame i silo trenčevi), objekti za skladištenje poljoprivrednih proizvoda (ambari, koševi) i drugi slični objekti na poljoprivrednom gazdinstvu (objekti za mašine i vozila, pušnice, sušionice i sl.).
Reklamni objekti su reklamni panoi i bilbordi kod kojih se doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta obračunava po 1 m2 površine reklamnog panoa.
Podzemne etaže objekata visokogradnje su etaže koje se u celini ili delimično nalaze ispod nivoa okolnog terena, s tim da se najviše 1,2 m visine etaže može nalaziti iznad nivoa okolnog terena.
Objekti koji nisu navedeni u ovom članu, upodobiće se najsličnijoj navedenoj nameni.
Za obračunavanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta određuju se sledeći koeficijenti:
Koeficijent za zonu:
Urbanistička zona |
Koeficijent |
Ekstra zona |
0,1 |
Prva zona |
0,08 |
Druga zona |
0,06 |
Treća zona |
0,03 |
Četvrta zona |
0,015 |
Peta zona |
0,003 |
Šesta zona |
0,002 |
Koeficijent za namenu:
Namena objekta |
Koeficijent |
Komercijalna, objekti javne namene u privatnoj svojini |
1,5 |
Stambena |
1,2 |
Pomoćni, ekonomski, reklamni objekti |
1,1 |
Ukoliko je zemljište nepotpuno opremljeno komunalnom infrastrukturom, doprinos obračunat u skladu sa članom 4. ove Odluke umanjuje se za određeni procenat, u skladu sa sledećom tabelom:
Nedostajuća komunalna infrastruktura |
Procenat umanjenja |
Izrada urb. planova i geo. podloga |
1,5 |
Izgradnja vodovodne mreže |
5,5 |
Izgradnja fekalne kanalizacije |
3,5 |
Izgradnja javne rasvete |
1,5 |
Izgradnja trotoara |
3,2 |
Izgradnja ivičnjaka |
3,5 |
Asfaltiranje ulice |
8,5 |
Izgradnja kišne kanalizacije |
7,8 |
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne obračunava se za objekte javne namene u javnoj svojini, objekte komunalne i druge infrastrukture, proizvodne i skladišne objekte, podzemne etaže objekata visokogradnje (prostor namenjen za garažiranje vozila, podstanice, trafostanice, ostave, vešernice i sl.), osim za delove podzemne etaže koje se koriste za komercijalne delatnosti, otvorena dečja igrališta, otvorene sportske terene i atletske staze.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekta za obavljanje delatnosti od značaja za privredni razvoj grada Čačka može se umanjiti do 100%, na osnovu odluke Gradskog veća grada Čačka, koja se donosi na zahtev investitora podnet pre podnošenja zahteva za izdavanje građevinske dozvole, a na predlog JP "Gradac" Čačak.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekta koji će po završetku izgradnje ispunjavati uslove za energetski razred viši od standarda propisanih za tu vrstu objekata utvrđenih na osnovu priložene dokumentacije umanjuje se za 10%.
Ukoliko se menja namena objekta, odnosno dela objekta u drugu namenu objekta za koju je propisan veći iznos doprinosa, investitor je u obavezi da plati razliku doprinosa za drugu (novu) namenu objekta za koju je propisan veći iznos doprinosa.
Ukoliko u toku izgradnje nastanu izmene u odnosu na građevinsku dozvolu i investitor izgradi veću površinu obavezan je da dostavi novi projekat za građevinsku dozvolu, odnosno separat za građevinsku dozvolu na osnovu kojih će se sačiniti obračun doprinosa za razliku u površini, koji će biti sastavni deo izmenjenog rešenja o građevinskoj dozvoli.
Investitor koji uklanja postojeći objekat koji je izgrađen u skladu sa zakonom, u cilju izgradnje novog objekta na istoj lokaciji plaća doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta samo za razliku u broju kvadrata korisne površine između objekta koji planira da izgradi i objekta koji se uklanja.
Legalnost i površina objekta iz stava 1. ovog člana dokazuje se: izvodom iz Lista katastra nepokretnosti, građevinskom i upotrebnom dozvolom ili aktom nadležne službe da je objekat građen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole. Ukoliko navedene isprave ne sadrže podatke o površini objekta, ista se utvrđuje na osnovu akta nadležne službe, ili tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije plana ili uviđaja na licu mesta od strane komisije sastavljene od tri člana koju imenuje JP "Gradac".
III NAČIN PLAĆANJA DOPRINOSA I SREDSTVA OBEZBEĐENJA
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta može se platiti jednokratno u celosti ili na rate.
Investitor doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta može platiti na sledeći način:
- jednokratno u celosti sa umanjenjem u iznosu od 30% ili
- u 36 mesečnih rata, uz usklađivanje rata, na mesečnom nivou, sa indeksom potrošačkih cena prema podacima Republičkog zavoda za statistiku. Usklađivanje mesečnih rata doprinosa vrši JP "Gradac".
Usklađivanje mesečnih rata doprinosa vrši JP "Gradac" Čačak.
Investitor ima pravo na umanjenje doprinosa u iznosu od 30% kada uplati obračunati doprinos jednokratno u celosti, u roku od osam dana od pravnosnažnosti rešenja o izdavanju građevinske dozvole.
U slučaju plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na rate, investitor je dužan da kao sredstvo obezbeđenja plaćanja dostavi:
1. neopozivu bankarsku garanciju, naplativu na prvi poziv, bez prigovora koja glasi na ukupan iznos nedospelih rata i koja je izdata na rok koji mora biti duži tri meseca od dana dospeća poslednje rate ili
2. prepis lista nepokretnosti sa upisanom hipotekom na objektu koji vredi najmanje 30% više od ukupnog iznosa nedospelih rata u korist JP "Gradac" Čačak.
U slučaju plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na rate za izgradnju objekata čija ukupna bruto razvijena građevinska površina ne prelazi 200 m2 i koji ne sadrži više od dve stambene jedinice, iz stava 5. ovog člana, ne dostavljaju se sredstva obezbeđenja.
Pravo na umanjenje od 30% ima i investitor koji plaćanje vrši u ratama u slučaju jednokratnog plaćanja preostalih nedospelih rata.
Investitor je dužan da izvrši uplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u celosti, odnosno ako plaća na rate da uplati prvu ratu i dostavi sredstva obezbeđenja, najkasnije do podnošenja prijave radova.
Ukoliko investitor ne izmiri dospeli iznos doprinosa u propisanom roku, naplata će se izvršiti prinudnim putem u postupku propisanom važećim zakonom. Troškovi naplate padaju na teret investitora.
IV POSTUPAK UTVRĐIVANJA DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Iznos doprinosa se utvrđuje rešenjem o izdavanju građevinske dozvole, a na osnovu obračuna doprinosa koji vrši JP "Gradac". Obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta vrši se na osnovu dostavljene urbanističko-tehničke dokumentacije, odnosno važećih lokacijskih uslova, izvoda iz projekta za građevinsku dozvolu, separata projekta za građevinsku dozvolu koja se menja, projekta izvedenog stanja i druge dokumentacije određene važećim propisima i sadrži sve činjenice i podatke koji se određuju rešenjem o izdavanju građevinske dozvole.
Organ uprave nadležan za izdavanje građevinske dozvole (u daljem tekstu: nadležni organ) dužan je da, u roku od 24 časa od dobijanja zahteva za izdavanje građevinske dozvole, dostavi JP "Gradac" Čačak kopiju zahteva i svu neophodnu dokumentaciju potrebnu za obračun doprinosa određenu u stavu 2. ovog člana.
JP "Gradac" dužno je da izvrši obračun doprinosa i da ga dostavi nadležnom organu u roku od 48 časova od dobijanja kopije zahteva sa propisanom dokumentacijom. Ako se za predmetni objekat ne obračunava doprinos, JP "Gradac" dužno je da, u istom roku nadležnom organu dostavi potvrdu da se za objekat ne obračunava doprinos na osnovu važećih propisa.
U postupku obračuna doprinosa, JP "Gradac" dužno je da telefonskim putem pozove investitora da pristupi radi upoznavanja sa obračunom doprinosa i izjašnjenja da li obračun prihvata i na koji način će izvršiti plaćanje obračunatog doprinosa. O telefonskom pozivu i izjašnjenju investitora službeno lice JP "Gradac" sačinjava službenu belešku koja služi kao dokaz u postupku utvrđivanja doprinosa.
Rešenjem o izdavanju građevinske dozvole se određuje iznos doprinosa koji investitor treba da plati, broj uplatnog računa i rok plaćanja, a ako se plaćanje vrši na rate, broj uplatnog računa, početak roka za plaćanje, broj rata, obavezu investitora da mesečne rate usklađuje, način usklađivanja, kao i sredstva obezbeđenja koja je investitor dužan da dostavi uz prijavu radova.
Nadležni organ i JP "Gradac" obračunavaju i utvrđuju doprinos za uređenje građevinskog zemljišta i u postupku izdavanja građevinske dozvole usled promena u toku građenja objekta, kao i u postupku izdavanja rešenja o odobrenju građevinskih radova, shodnom primenom odredbi ove odluke koje se odnose na postupak izdavanja građevinske dozvole.
Nadležni organ dostavlja primerak rešenja u kome je utvrđena obaveza plaćanja doprinosa JP "Gradac" odmah po izdavanju rešenja.
Investitor je dužan da izvrši uplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u celosti, odnosno ako plaća na rate, da uplati prvu ratu i dostavi sredstva obezbeđenja, najkasnije do podnošenja prijave radova.
Nadležni organ odmah po dobijanju dokaza da je investitor uplatio doprinos u celosti dostavlja ovaj dokaz JP "Gradac". JP "Gradac" vrši proveru uplate i čuva dokaz o uplati kao knjigovodstveni dokument.
Ukoliko investitor doprinos uplaćuje na rate, investitor dostavlja nadležnom organu dokaz da je uplatio prvu ratu i sredstva obezbeđenja plaćanja, u skladu sa članom 16. ove odluke. Nadležni organ odmah po dobijanju dokaza da je investitor uplatio prvu ratu doprinosa i sredstava obezbeđenja, dostavlja ove isprave JP "Gradac". JP "Gradac" vrši proveru uplate prve rate i ispravnost dostavljenih sredstava obezbeđenja i o tome izdaje potvrdu koju dostavlja nadležnom organu u roku od 48 časova.
JP "Gradac" je dužno da čuva navedene isprave kao knjigovodstveni dokument, prati izvršenje obaveze investitora o uplati doprinosa na rate i da traži prinudno izvršenje ukoliko investitor uredno ne izvršava obavezu, u skladu sa posebnim zakonom.
Konačni iznos doprinosa je novčani iznos doprinosa koji je investitor dužan da uplati, ili koji je JP "Gradac" dužno da vrati investitoru, obračunat za stvarno izvedene građevinske radove, na osnovu zapisnika o tehničkom pregledu objekta, projekta za izvođenje ili projekta izvedenog objekta, elaborata geodetskih radova za izvedeni objekat i posebne delove objekta, kao i drugih isprava, a koji se utvrđuje pre izdavanja upotrebne dozvole za objekat.
Konačni obračun doprinosa je postupak utvrđivanja konačnog iznosa doprinosa, koji sprovodi JP "Gradac".
Nadležni organ je dužan, odmah po dobijanju zahteva za izdavanje upotrebne dozvole sa propisanim dokazima, da kopiju zahteva sa zapisnikom o tehničkom pregledu objekta, projektom za izvođenje ili projektom izvedenog objekta, elaboratom geodetskih radova za izvedeni objekat i posebne delove objekta dostavi JP "Gradac".
JP "Gradac" je dužno da, u roku od 48 časova od prijema isprava iz stava 3. ovog člana, izvrši konačan obračun doprinosa i da ispravu o konačnom iznosu doprinosa dostavi nadležnom organu.
Ukoliko je investitor bio dužan da doprinos plaća na rate, a do izdavanja upotrebne dozvole celokupnu sumu doprinosa nije uplatio, isprava o konačnom obračunu doprinosa sadrži novi iznos rate, obračunatu za stvarno izvedene radove i uzimajući u obzir uplate koje je investitor već izvršio.
Uplata ili povraćaj doprinosa po konačnom obračunu vrši se u celosti, u roku od osam dana od dana pravnosnažnosti rešenja o upotrebnoj dozvoli, izuzev u slučaju iz stava 5. ovog člana.
Nadležni organ je dužan da u izreci rešenja o izdavanju upotrebne dozvole navede obavezu investitora da uplati novčani iznos doprinosa po konačnom obračunu, broj uplatnog računa i rok plaćanja, ili obavezu JP "Gradac" na povraćaj dela doprinosa investitoru, u određenom roku. Ukoliko je investitor bio dužan da doprinos plaća na rate, a do izdavanja upotrebne dozvole celokupnu sumu doprinosa nije uplatio, izrekom rešenja o izdavanju upotrebne dozvole stavlja se van snage deo rešenja o građevinskoj dozvoli kojim je utvrđen doprinos i investitoru se ponovo utvrđuje obaveza plaćanja doprinosa na rate sa ratom utvrđenom konačnim obračunom.
Nadležni organ dostavlja primerak rešenja JP "Gradac" odmah po izdavanju. JP "Gradac" je dužno da čuva konačni obračun doprinosa kao knjigovodstvenu ispravu, kao i da vrši kontrolu uplate ili povraćaja doprinosa po rešenju o izdavanju upotrebne dozvole.
V UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U VEZI KOMUNALNOG OPREMANJA NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA SREDSTVIMA FIZIČKIH I PRAVNIH LICA
Građevinsko zemljište koje nije uređeno u smislu ove Odluke, a nalazi se u obuhvatu planskog dokumenta na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi, odnosno građevinska dozvola, može se pripremiti, odnosno opremiti i sredstvima fizičkih ili pravnih lica.
Zainteresovano lice, odnosno investitor objekta koji se gradi na neuređenom građevinskom zemljištu podnosi JP "Gradac" predlog o finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta.
Uz predlog o finansiranju lice iz stava 2. ovog člana prilaže/dostavlja:
- važeće lokacijske uslove
- dokaz o rešenim imovinsko-pravnim odnosima za parcelu na kojoj namerava da gradi objekat
- kopija plana za parcele
- predlog dinamike i rokova izgradnje.
JP "Gradac", nakon razmatranja predloga lica iz stava 2. člana 18. ove Odluke i dostavljene dokumentacije, priprema Elaborat o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta i predlog ugovora o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta
Elaborat iz stava 1. ovog člana sadrži:
- podatke o lokaciji odnosno zoni,
- podatke iz urbanističkog plana i tehničke uslove za izgradnju nedostajuće infrastrukture,
- podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta,
- granice lokacije koja se oprema sa popisom katastarskih parcela,
- dinamiku i rok izgradnje komunalne infrastrukture,
- obavezu JP "Gradac" da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova,
- određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava,
- određivanje objekata koji se grade i koji će preći u svojinu jedinice lokalne samouprave,
- određivanje iznosa učešća lica iz stava 1. ovog člana u finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta koji će biti umanjen za iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta,
- sredstva obezbeđenja ispunjenja obaveza ugovornih strana.
Na osnovu elaborata iz člana 19. ove Odluke zaključuje se Ugovor o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta između lica iz stava 2. člana 19. ove odluke i JP "Gradac".
Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži sledeće:
- podatke o lokaciji, odnosno zoni u kojoj se planira opremanje građevinskog zemljišta;
- podatke iz planskog dokumenta i tehničke uslove za izgradnju;
- podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta;
- granice lokacije koja se priprema, odnosno oprema sa popisom katastarskih parcela;
- dinamiku i rok izgradnje;
- obavezu JP "Gradac" da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova;
- određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava;
- određivanje objekata koji se grade i koji će preći u svojinu jedinice lokalne samouprave;
- određivanje iznosa učešća lica iz stava 1. ovog člana u finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta za koji će biti umanjen iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta;
- vrednost zemljišta koje investitor ustupa jedinici lokalne samouprave za izgradnju infrastrukturnih objekata;
- sredstva obezbeđenja za ispunjenje obaveza ugovornih strana.
Investitor koji je ugovorio naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta po ranije važećim propisima, a nije započeo izgradnju u roku važenja građevinske dozvole, ima pravo na raskid ugovora i povraćaj uplaćenih sredstava u nominalnom iznosu, ukoliko od nadležne uprave dostavi pravnosnažno rešenje kojim se utvrđuje prestanak važenja građevinske dozvole.
Investitori koji su zaključili ugovore sa JP "Gradac" o regulisanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ili iste zaključe do 01.03.2015. godine u obavezi su da plaćaju naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta u svemu u skladu sa zaključenim ugovorom.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sl. listu grada Čačka", a primenjivaće se od 1.03.2015. godine.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o kriterijumima i merilima za utvrđivanje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Sl. list grada Čačka", broj 3/10, 4/10, 19/10, 9/11, 10/12, 26/12 i 24/13), osim odredbi koje se odnose na utvrđivanje naknade za uređenje građevinskog zemljišta u postupku legalizacije objekata.