ODLUKA
O LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009 - prečišćen tekst, 12/2009, 10/2012 i 7/2014)

Član 1

Ovom Odlukom propisuju se lokalne administrativne takse za spise i radnje u upravnim stvarima, i za druge akte kod organa grada Kruševca i organizacija koje vrše javna ovlašćenja u obavljanju Ustavom i zakonom utvrđenih poslova, za koje nisu propisane republičke administrativne takse.

Član 2

Lokalna administrativna taksa može se naplatiti samo za spise, radnje i akte, i u iznosu propisanom ovom Odlukom.

Član 3

Takseni obveznik je pravno ili fizičko lice povodom čijeg zahteva se pokreće postupak odnosno vrši radnja predviđena ovom Odlukom.

Član 4

Taksa se plaća u gotovom novcu, i u korist budžeta grada Kruševca.

Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.

Član 5

Ako ovom Odlukom nije drukčije određeno, taksena obaveza nastaje:

1. Za podneske - u trenutku kada se predaje, a za zahteve date na zapisnik, kada se zapisnik sastavi;

2. Za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva;

3. Za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izvršenje.

Član 6

Kada se na zahtev stranke isprava izdaje u više primeraka, za svaki drugi i dalji primerak plaća se taksa kao za prepis odnosno za overu prepisa, ukoliko je ovako obračunata taksa manja nego za prvi primerak.

Član 7

Oslobađaju se plaćanja takse:

- Državni organi, organi teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, i organizacije obaveznog socijalnog osiguranja, kao i organizacije koje se finansiraju iz budžeta grada ili ih je osnovao grad Kruševac,

- humanitarne organizacije;

- organizacije registrovane za obavljanje delatnosti u oblasti društvene zaštite dece i omladine i socijalne zaštite;

- korisnici Slobodne zone.

Član 8

Ne plaća se taksa za:

- spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;

- spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama,

- prijave za upis u matične knjige;

- spise i radnje za ostvarivanje prava iz društvene brige o deci, socijalne zaštite, boračko - invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata;

- spise i radnje u vezi sa školovanjem učenika i studenata;

- spise i radnje u postupku za sahranjivanje,

- podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;

- spise i radnje u postupku za zasnivanje radnog odnosa i ostvarivanje prava po tom osnovu.

Član 9

Lokalne administrativne takse plaćaju se za spise i radnje u upravnim stvarima kao i za druge spise i radnje koje organi grada izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti u iznosu od:

Red. br.

VRSTA SPISA, RADNJE ILI AKTA

Iznos din.

1

2

3

1.

Za zahtev, molbu ili predlog i drugi podnesak za spise radnje i akte iz čl. 1. ove Odluke ako nije propisano drugačije

50,00

2.

Za sva rešenja iz čl. 1. ove Odluke ako nije propisano drugačije

50,00

3.

Za žalbe protiv rešenja iz čl. 1. Odluke ako nije drugačije određeno

150,00

3a

Za uverenja izdata u poreskom postupku

150,00

4.

Za uverenja izdata po sprovedenom postupku za ostvarivanje prava u inostranstvu

580,00

5.

Za venčanje:

 

- u radnom vremenu

300,00

- van radnog vremena

2.000,00

- van službenih prostorija

15.000,00

6.

Za rešenja o promeni ličnog imena

2.000,00

7.

Za razgledanje i prepisivanje završenih službenih spisa

200,00

8.

Za podnošenje zahteva za registraciju preduzetnika i druge promene u oblasti preduzetništva

200,00

9.

Za podnošenje zahteva za registraciju privrednih subjekata i druge promene

400,00

10.

Za podnošenje zahteva za upis založnog prava i odgovarajućih promena

200,00

11.

Za rešenje o davanju saglasnosti za unošenje naziva Kruševac i simbola grada u poslovno ime privrednog društva

20.000,00

12.

Pregled vozila za utvrđivanje uslova za obavljanje delatnosti

700,00

13.

Za izdavanje taksi dozvole sa nalepnicom

600,00

14.

Za korišćenje taksi stanice

1.500,00

15.

Za izdavanje taksi legitimacije

350,00

16.

Uviđaj građevinske inspekcije po zahtevu stranke

290,00

17.

Uviđaj komunalne inspekcije po zahtevu stranke

290,00

18.

Uviđaj inspekcije za zaštitu životne sredine po zahtevu stranke

290,00

19.

Za izdavanje informacije o nameni parcele

100,00

20.

Za prijavu na konkurs za davanje u zakup građevinskog zemljišta

180,00

21.

Za rešenje o davanju u zakup građevinskog zemljišta

580,00

22.

Za izdavanje odobrenja za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama

 

- za postavljanje

350,00

- za upotrebu

550,00

23.

Za rešenje kojim se odobrava priključivanje na objekte komunalne infrastrukture

 

- za stambene

250,00

- za poslovne

500,00

24.

Za rešenje kojim se odobrava raskopavanje javne površine

780,00

25.

Za rešenje kojim se odobrava privremeno zauzimanje jav. površine

350,00

26.

Za izdavanje informacije o radovima na objektima za čije izvođenje nije potrebno odobrenje

100,00

27.

Za podnošenje zahteva za izradu urbanističkog projekta

520,00

28.

Za podnošenje zahteva za overu urbanističkog projekta

520,00

29.

Za izdavanje informacije o lokaciji

520,00

30.

Za podnošenje zahteva za izdavanje rešenja o lokacijskoj dozvoli

250,00

31.

Za podnošenje zahteva za izdavanje rešenja o građevinskoj dozvoli

250,00

32.

Za zahtev za donošenje rešenja o formiranju Komisije za tehnički pregled objekta

 

- za stambene objekte

290,00

- za poslovne objekte

920,00

- za stambeno-poslovne objekte

1.210,00

33.

Za zahtev za donošenje rešenja za adaptaciju, sanaciju, investiciono održavanje objekta, promenu namene objekta bez izvođenja građevinskih radova i uklanjanje prepreka za osobe sa invaliditetom

200,00

34.

Za zahtev za izmenu rešenja o lokacijskoj i građevinskoj dozvoli usled promene investitora

1.160,00

35.

Za zahtev za izmenu rešenja o građevinskoj dozvoli usled promene u toku građenja objekta

1.160,00

36.

Za zahtev za izdavanje privremene građevinske dozvole

250,00

37.

Za zahtev za izdavanje potvrde o usaglašenosti izgrađenog temelja

520,00

38.

Za zahtev za donošenje rešenja za o upotrebnoj dozvoli - za stambene objekte

290,00

- za poslovne objekte

920,00

- za stambeno-poslovne objekte

1.210,00

39.

Za zahtev za legalizaciju objekta

 

- za stambene objekte

250,00

- za poslovne objekte

500,00

- za stambeno-poslovne objekte

1.000,00

- za ekonomske, garažne i pomoćne objekte do 100 m

250,00

- za ekonomske, garažne i pomoćne objekte preko 100 m

500,00

40.

Pripreme ugovora o otkupu stanova

400,00

41.

Obeležavanje kućnog broja, postavljanje tablica

180,00

43.

Izdavanje uverenja o nacionalizac. parcela iz grada

100,00

44.

Izdavanje informacija o ceni građevinskog zemljišta za potrebe izrade završnih računa i u druge svrhe

60,00

45.

Za rešenje o promeni namene poljoprivrednog zemljišta

600,00

46.

Za vršenje pregleda poslovnog prostora u cilju utvrđivanja uslova iz oblasti zaštite životne sredine za obavljanje odr. delat. i donošenje rešenja

920,00

47.

Za rešenje o određivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta

 

- za fizička lica

1.000,00

- za pravna lica

5.000,00

48.

Za rešenje o konverziji prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu

1.000,00

49.

Za izradu tapije

400,00

50.

Za izdavanje uverenja za uvoz opreme i repromaterijala

290,00

51.

Za izdavanje kopija iz arhiva (po 1 tabaku)

40,00

Član 10

U rešenju ili drugoj ispravi za koju je plaćena lokalna administrativna taksa mora se naznačiti da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i osnov po kome je taksa plaćena.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o lokalnim administrativnim taksama

("Sl. list grada Kruševca", br. 12/2009)

Član 2

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".

Napomene

Prečišćeni tekst Odluke o lokalnim administrativnim taksama obuhvata:
Odluku o opštinskim administrativnim taksama objavljenu u "Sl. listu opštine Kruševac", broj 1/99 i izmene i dopune Odluke, objavljene u "Sl. listu opštine Kruševac", broj 1/2000, 1/2002, 8/2002, 3/2005 i "Sl. listu grada Kruševca", broj 14/08 i 15/08.