UREDBA

O UTVRĐIVANJU PROGRAMA PODRŠKE RAZVOJU REGIONALNE KONKURENTNOSTI U 2015. GODINI

("Sl. glasnik RS", br. 32/2015)

Član 1

Ovom uredbom utvrđuje se Program podrške razvoju regionalne konkurentnosti u 2015. godini, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 2

Prijavni formular - Obrazac 1, kao i obrasci 2-4. koji se podnose za sufinansiranje projekta, odštampani su uz ovu uredbu i čine njen sastavni deo.

Član 3

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

PROGRAM
PODRŠKE RAZVOJU REGIONALNE KONKURENTNOSTI U 2015. GODINI

I. Uvodni deo

Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2015. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 142/14) na Razdelu 20 - Ministarstvo privrede, Program 1505 - Regionalni razvoj, Funkcija 474 - Višenamenski razvojni projekti, Programska aktivnost/projekat 0001 Ekonomska klasifikacija 451 - Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima opredeljen je iznos od 30.000.000,00 dinara za realizaciju Programa podrške razvoju regionalne konkurentnosti u 2015. godini.

Programom podrške jačanju regionalne konkurentnosti u 2015. godini (u daljem tekstu: Program) utvrđuju se ciljevi, mere, način realizacije i praćenje realizacije Programa.

Program sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) u saradnji sa Nacionalnom agencijom za regionalni razvoj (u daljem tekstu: Nacionalna agencija).

II. Cilj Programa

Cilj Programa je podrška regionalnom razvoju, povećanje konkurentnosti u regionima i unapređenje međuopštinske, međuregionalne, prekogranične i međunarodne saradnje.

III. Način realizacije

Program će se realizovati kroz podršku akreditovanim regionalnim razvojnim agencijama (u daljem tekstu: ARRA) za sufinansiranje učešća u projektima od značaja za regionalni i lokalni razvoj koji se finansiraju iz domaćih i međunarodnih izvora, kao i za unapređenje međuopštinske, međuregionalne, prekogranične i međunarodne saradnje.

IV. Korisnici

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju ARRA, osnovane u skladu sa Zakonom o regionalnom razvoju ("Službeni glasnik RS", br. 51/09 i 30/10) i Uredbom o utvrđivanju uslova, kriterijuma i načina akreditacije za obavljanje poslova regionalnog razvoja i oduzimanja akreditacije pre isteka roka na koji je izdata ("Službeni glasnik RS", br. 74/10 i 4/12).

V. Namena bespovratnih sredstava

Bespovratna sredstva su namenjena za sufinansiranje učešća ARRA u realizaciji projekata od značaja za regionalni i lokalni razvoj, koji su ARRA odobreni na javnom konkursu kod domaćeg ili međunarodnog donatora.

Projekti od značaja za regionalni razvoj koji su predmet sufinansiranja od strane Ministarstva su:

1) razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl.). Pod poslovnom infrastrukturom podrazumevaju se: industrijske zone, industrijsko-tehnološki parkovi, poslovni inkubatori i klasteri.

2) projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća, povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, poboljšanje poslovne i investicione klime;

3) revitalizacija braunfild lokacija;

4) uspostavljanje i/ili unapređenje međuopštinske saradnje;

5) projekti javno-privatnog partnerstva;

6) urbano-ruralni projekti;

7) poboljšanje opštinskih usluga kroz unapređenje servisnih centara za građane i privredu.

VI. Uslovi za dodelu bespovratnih sredstava ARRA

Uslovi pod kojima se Akreditovanim regionalnim razvojnim agencijama dodeljuju bespovratna sredstva su:

1) da su obezbedili sredstva za sufinansiranje projekta;

2) da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

3) da imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa;

4) da račun podnosioca zahteva nije u blokadi;

5) da su potpisali ugovor sa predstavnicima domaćeg ili međunarodnog donatora u slučaju sufinansiranja realizacije projekata od značaja za regionalni razvoj.

VII. Finansijski okvir

Ministarstvo će sufinansirati do 50% finansijskog učešća koje su obezbedile ARRA i to samo za opravdane troškove, bez poreza na dodatu vrednost. Maksimalni iznos odobrene bespovratne pomoći ne može preći iznos od 2.000.000,00 dinara.

U slučaju da se najmanje 50% broja jedinica lokalne samouprave obuhvaćenih projektom nalaze u IV grupi nivoa razvijenosti, visina sufinansiranja će biti 75%.

Kod projekata sa učešćem više partnera koji zajednički učestvuju u kofinansiranju projekta, pravo na sufinansiranje ostvaruju svi partneri srazmerno učešću, a sredstva dobija nosilac projekta koji je odgovoran za raspodelu sredstava.

VIII. Opravdani troškovi koji su predmet sufinansiranja

Sufinansiraće se sledeći opravdani troškovi: troškovi ljudskih resursa, radovi, troškovi projekta: troškovi prevoda, troškovi izrade studija, istraživanja, troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije, troškovi izrade publikacija, troškovi za povećanje vidljivosti projekta i troškovi evaluacija.

Troškovi ljudskih resursa ne mogu da budu viši od 20% ukupnog iznosa sredstava koja ARRA traži od Ministarstva.

Sredstva za realizaciju mere se ne mogu koristiti za: zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita, troškove garancija, polise osiguranja, kamate, troškove bankarskog poslovanja, kursne razlike, carinske i administrativne troškove, kreditiranje trećih lica i kupovinu opreme.

IX. Dinamika prenosa sredstava

Sredstva odobrene bespovratne pomoći isplatiće se prema sledećoj dinamici:

- 50% odobrenog iznosa biće isplaćeno nakon potpisivanja ugovora između Nacionalne agencije i korisnika sredstava i to u roku od 30 dana od dana potpisivanja;

- 50% odobrenog iznosa biće isplaćeno nakon realizacije aktivnosti, odnosno nakon podnošenja izveštaja o realizaciji aktivnosti i ostale neophodne dokumentacije čiji će sadržaj biti definisan ugovorom.

X. Javni poziv

Ministarstvo će po donošenju Programa od strane Vlade i potpisivanju ugovora sa Nacionalnom agencijom raspisati javni poziv za učešće u Programu.

Prijave će se primati najkasnije do 1. oktobra 2015. godine, odnosno dok se ne utroše raspoloživa sredstva.

Ukoliko se raspoloživa sredstva utroše pre isteka krajnjeg roka za podnošenje prijava obaveštenje o toj činjenici će biti dostupno na internet stranici Ministarstva: www.privreda.gov.rs i Nacionalne agencije: www.narr.gov.rs.

Ministarstvo će objaviti javni poziv u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Ministarstvo će javni poziv, konkursnu dokumentaciju i obrasce objaviti na internet stranici Ministarstva: www.privreda.gov.rs i Nacionalne agencije: www.narr.gov.rs.

XI. Neophodna dokumentacija

Neophodna dokumentacija koja se obavezno podnosi prilikom prijavljivanja:

1) pravilno popunjen prijavni formular - Obrazac broj 1;

2) osnivački akt podnosioca zahteva (potpisan i overen);

3) izveštaj Narodne banke Srbije da račun podnosioca nije u blokadi;

4) overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilans uspeha) za koju su računi zatvoreni i završni račun;

5) potvrdu nadležne filijale Poreske uprave o izmirenim obavezama po osnovu poreza i doprinosa zaključno sa datumom objavljivanja javnog poziva;

6) potpisana pismena izjava o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) - Obrazac broj 2;

7) potpisana pismena izjava o saglasnosti sa uslovima iz javnog poziva i saglasnost podnosioca zahteva da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta - Obrazac broj 3;

8) potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca zahteva, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstva za sufinansiranje projekta - Obrazac broj 4;

9) rešenje o akreditaciji;

10) overena kopija ugovora kojim je odobren projekat (projekat treba da bude odobren najranije od 1. januara 2014. godine, a ugovor potpisan najranije 1. januara 2014. godine, a najkasnije na dan podnošenja prijave Ministarstvu) od strane ovlašćenih institucija koje sprovode domaće i međunarodne konkurse, sa originalnom konkursnom dokumentacijom za koju se traži sufinansiranje na CD-u;

11) biografija koordinatora i projektnog tima koji su angažovani na projektu.

Zahtevana prateća dokumentacija mora biti u originalu ili overenim fotokopijama originala.

Tačno popunjen prijavni formular i prateća dokumentacija u skladu sa javnim pozivom za podnosioce zahteva predaje se u dva primerka na pisarnici Ministarstva ili dostavlja preporučenom poštom, na adresu: Ministarstvo privrede, Kneza Miloša 20, 11000 Beograd. Jedan primerak dokumentacije mora biti original ili kopiran i overen od strane nadležnog državnog organa, dok drugi primerak može biti samo kopiran.

Prijave se predaju u zatvorenoj koverti sa naznakom "Prijava za Javni poziv - mera sufinansiranja učešća akreditovanih regionalnih razvojnih agencija u realizaciji regionalnih projekata sa naznakom - NE OTVARATI", sa punom adresom pošiljaoca na poleđini koverte. Nepotpune prijave se neće razmatrati.

XII. Kriterijumi i postupak odabira prijava

Kontrolu formalne ispravnosti, pregledanje i ocenjivanje prijava obavlja Komisija za ocenjivanje i selekciju prijava (u daljem tekstu: Komisija) koju rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove regionalnog razvoja.

Komisija postupak odabira prijava sprovodi po sledećim kriterijumima: finansijski i operativni kapacitet, usklađenost sa strateškim dokumentima i održivost.

Prijava mora da bude ocenjena sa najmanje 55 bodova da ne bi bila odbijena.

XIII. Zaključivanje ugovora

Nakon donošenja odluka Komisije Ministarstvo će odluke o odobravanju sredstava dostaviti Nacionalnoj agenciji koja je dužna da pismeno, u roku od osam dana od dana prijema odluka Komisije, preporučenom poštom, obavestiti učesnike o rezultatima javnog poziva i izabrane podnosioce prijava pozove da pristupe potpisivanju ugovora sa Nacionalnom agencijom o korišćenju bespovratnih sredstava koji mora da sadrži obavezu korisnika da ukoliko sredstva budžeta ne iskoristi namenski, mora ista da vrati u skladu sa ugovorom, kao i obavezu korisnika da sve aktivnosti realizuje do 30. juna 2016. godine.

XIV. Način realizacije Programa

Po donošenju Programa, javni poziv za podnošenje zahteva i sva neophodna dokumentacija Programa biće objavljeni na sajtu Ministarstva i Nacionalne agencije.

Ministarstvo će po donošenju Programa, potpisati ugovor o realizaciji Programa sa Nacionalnom agencijom, kojim će se na Nacionalnu agenciju preneti obaveza zaključivanja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava, kao i prenos i kontrola namenskog korišćenja bespovratnih sredstava.

Ministarstvo će po donošenju odluka o dodeli sredstava korisnicima, radi realizacije Programa, preneti sredstva na podračune posebne namene Nacionalnoj agenciji u skladu sa ugovorom o realizaciji Programa.

Nacionalna agencija će po zaključenju ugovora sa korisnicima sredstava preneti sredstva korisnicima prema dinamici utvrđenoj za svaku od mera Programa.

Za realizaciju Programa Nacionalna agencija će pružati pomoć u pripremi zahteva i potrebne dokumentacije podnosiocima zahteva (ARRA).

XV. Praćenje realizacije Programa

Nacionalna agencija će Ministarstvu dostaviti izveštaje o realizaciji Programa, koje će Ministarstvo, radi informisanja, dostaviti Vladi.

 

Obrazac broj 1.

Prijavni formular

Ministarstvo privrede

Obrazac broj 1.

     

 

BROJ PRIJAVE
(popunjava Ministarstvo privrede)

 

OBRAZAC PRIJAVE

Naziv akreditovane regionalne razvojne agencije

_________________________________________________________________

Prijavljujemo se za sufinansiranje učešća na realizaciji projekta koji je odobren iz:

A) domaćih izvora finansiranja
B) međunarodnih izvora finansiranja

Ukupni troškovi projekta
(A)

Iznos traženih sredstava
(B)

% traženih sredstava
(B/Ax100)

[RSD]
*bez PDV-a

[RSD]
*bez PDV-a

%

Početak sprovođenja
projekta

Završetak projekta

Trajanje

 

 

 

 

Datum

Pečat

Potpis zastupnika

I OSNOVNI PODACI

1. Opšti podaci o predlagaču

Naziv akreditovane regionalne razvojne agencije:

 

Kratki naziv (ako postoji):

 

Godina osnivanja:

 

Matični broj:

 

PIB:

 

Tekući račun:

 

Naziv banke:

 

Adresa banke:

 

2. Kontakt detalji

 

Adresa ARRA:

 

Telefon:

 

Faks:

 

Internet adresa:

 

Kontakt osoba:

 

Adresa elektronske pošte:

 

3. Nazivi osnivača

 

 

4. Broj zaposlenih/stalno radno angažovanih u akreditovanoj regionalnoj razvojnoj agenciji

 

5. Obrazovna struktura zaposlenih/stalno radno angažovanih u akreditovanoj regionalnoj razvojnoj agenciji

Stepen obrazovanja

Broj zaposlenih

VIII

 

VII 2

 

VII 1

 

VI

 

V

 

IV

 

III

 

drugo

 

6. Podaci o zastupnicima:

Zastupnik koji će potpisati ugovor:

 

Odgovorno lice za praćenje ugovora:

 

Telefon:

 

Faks:

 

Adresa elektronske pošte:

 

 

7. Podaci o prethodnim aktivnostima predlagača na sličnim projektima

Da li ste u prethodne tri godine dobili sredstva iz budžeta Republike Srbije, ili donatorskih organizacija za finansiranje projekata i aktivnosti koje su slične predloženom projektu?

c da
c ne

Ako jeste, navedite ime projekta, koliki je iznos finansiranih sredstava, od koje institucije ili organizacije ste dobili sredstva i godinu realizacije projekta

8. Potvrda tačnosti podataka o predlagaču

Pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću izjavljujem da su podaci o predlagaču tačni i kompletni. Takođe, se obavezujem da ću, u slučaju potrebe, pružiti na uvid sva zvanična dokumenta predlagača koja potvrđuju tačnost prikazanih informacija u ovom obrascu.

Pečat pravnog lica:

 

Datum potpisa

 

Potpis ovlašćenog lica

 

 

II PODACI O PROJEKTU

 

1. Naziv i vrsta/tip projekta

Navedite naziv projekta i označite u koji tip projekta spada Vaš projekat iz ponuđene liste:

a)

Razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl);
Pod poslovnom infrastrukturom podrazumevaju se: industrijske zone, industrijsko-tehnološki parkovi, poslovni inkubatori i klasteri.

b)

projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća, povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, poboljšanje poslovne i investicione klime;

v)

revitalizacija braunfild lokacija;

g)

uspostavljanje i/ili unapređenje međuopštinske saradnje;

d)

projekti javno-privatnog partnerstva;

đ)

urbano-ruralni projekti;

e)

poboljšanje opštinskih usluga kroz unapređenje servisnih centara za građane i privredu.

2. Izvor finansiranja projekta

Navedite domaći ili međunarodni izvor finansiranja gde ste prijavili Vaš projekat (donator, kada je objavljen javni poziv itd) i datum odobrenja projekta ukoliko je projekat već odobren.

 

3. Lokacija(e) gde se projekat realizuje

Zemlja(e), region(i), grad(ovi), opština(e)

 

4. Opšti cilj projekta:

Opišite opšti cilj projekta. Generalno, šta dugoročno želite postići ovim projektom? Koju poželjnu promenu želite postići u vašoj zajednici?

Popunite maksimalno 15 redova

 

5. Specifični ciljevi projekta:

Nabrojte, definišite i opišite sve specifične ciljeve koje želite da dostignete realizacijom projekta, a koji doprinose dostizanju opšteg cilja.

Popunite maksimalno 15 redova

 

6. Relevantnost projekta:

Dati opšti prikaz i analizu problema i njihovih međusobnih odnosa na svim nivoima. Objasnite zakonski i strateški okvir za realizaciju projekta i prikažite potrebe zajednice za ovim projektom.

Dati detaljan opis ciljnih grupa1 i krajnjih korisnika2 i procenjeni broj.

Pokazati relevantnost predloga u odnosu na potrebe i ograničenja ciljne zemlje(alja), regiona, opština (e) generalno i na ciljne grupe/krajnje korisnike i kako će projekat obezbediti željena rešenja, naročito za ciljne korisnike. Da li će i kako projekat doprineti stvaranju povoljnih uslova za poslovanje (povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, ravnomerni regionalni razvoj)? Da li će i kako projekat doprineti zaštiti životne sredine? Da li će i kako projekat poboljšati uslove života ugroženih grupa (promocija rodne ravnopravnosti, jednakih mogućnosti)?

Dati ulogu partnera na projektu ukoliko postoje (posebno opisati iskustva partnera u upravljanju projektom, upravljače kapacitete itd).

Popunite maksimalno tri strane

 

__________
1 "Ciljne grupe” su grupe/subjekti na koje će projekat imati direktan, pozitivan uticaj na nivou specifičnog cilja projekta
2 "Krajnji korisnici” su oni koji će dugoročno gledano imati koristi na nivou društva ili sektora u celini.

 

Detaljno opisati sledeće:

• metodi implementacije i razlozi za predloženu metodologiju;

• u slučaju da je projekat produžetak prethodnog, objasniti na koji način se predviđa da se projekat nadogradi na rezultate tog prethodnog projekta. Navesti glavne zaključke i preporuke evaluacija koje bi se mogle uraditi;

• u slučaju da je projekat deo većeg programa, objasniti na koji način se uklapa ili koordinira sa tim programom ili nekim drugim predviđenim projektom. Posebno navesti potencijalne sinergije sa drugim inicijativama, naročito iz Evropske unije;

• procedure za praćenje i interne/eksterne evaluacije;

• uloga i učešće različitih aktera i zainteresovanih strana (lokalnog/ih partnera, ciljnih grupa, lokalnih vlasti, itd.) u projektu i razlozi zbog kojih su im te uloge dodeljene;

• organizaciona struktura i tim predložen za implementaciju projekta (po funkciji: nije potrebno navoditi imena pojedinaca); za koordinatora i lica koja su angažovana na projektu popuniti radne biografije;

• glavna sredstva predložena za implementaciju projekta (oprema, materijali i roba koje treba nabaviti ili iznajmiti);

• stavovi svih zainteresovanih strana prema projektu uopšte i prema aktivnostima posebno.

Popunite maksimalno četiri strane

 

7. Opis projekta i njegovih efekata

Dati opis predloženog projekta, uključujući, gde je to relevantno, informacije o kontekstu koje su dovele do formulisanja projekta. Ovo treba da obuhvata sledeće:

• Strateška dokumenta gde je ovaj projekat tj. cilj naveden kao prioritet, glavne ciljeve i specifične ciljeve kao i mere vezane za cilj projekta, kad je dokument usvojen, za koji period. (Prilikom podnošenja prijave dokument možete priložiti na CD).

• Očekivani rezultati (maksimalno pet strana). Trebalo bi ih povezati sa pokazateljima i izvorima verifikacije. Opisati mogućnosti kopiranja i proširenja ishoda projekta (multiplikativni efekti).

• Predložene aktivnosti i njihovi efekti (maksimalno devet strana). Utvrditi i detaljno opisati svaku aktivnost koju treba preduzeti radi postizanja rezultata, dati opravdanje izbora aktivnosti, ukazati na njihov redosled i međusobni odnos i definisati, gde je to primereno, ulogu svakog partnera (ili saradnika ili podugovarača) u aktivnostima. Možete koristiti datu tabelu:

Vrsta aktivnosti
(skup srodnih aktivnosti koje su planirane)

Opis aktivnost
(ukratko opišite sadržaj aktivnosti)

Odgovorna lica i organizacije za realizaciju

Očekivani rezultat

Pokazatelj

Sredstvo verifikacije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Trajanje i indikativni akcioni plan implementacije projekta

Projekat će trajati <X> meseci. Podnosioci projekta ne treba da naznače konkretan datum početka sprovođenja projekta, već jednostavno da prikažu "1. mesec", "2. mesec", itd. Predlaže se podnosiocima da predviđeno trajanje svake aktivnosti i ukupni period baziraju na najverovatnijem trajanju, a ne na najkraćem mogućem trajanju, uzimajući u obzir sve relevantne faktore koji mogu uticati na vremenski plan sprovođenja projekta.

Aktivnosti navedene u akcionom planu treba da odgovaraju aktivnostima detaljno opisanim u odeljku 7. Implementaciono telo će biti ili podnosilac projekta ili bilo koji od partnera, saradnika ili podugovarača. Svaki mesec ili međuperiod bez aktivnosti se mora uključiti u akcioni plan i činiti deo obračuna ukupno predviđenog trajanja projekta.

Akcioni plan za prvih 12 meseci implementacije treba da bude dovoljno detaljan da pruži pregled pripreme i sprovođenja svake aktivnosti. Akcioni plan za svaku od narednih godina može biti uopšteniji i treba da sadrži samo listu glavnih aktivnosti predviđenih za te godine. Zbog toga će se podeliti na šestomesečne periode.

Akcioni plan će biti sačinjen u sledećoj formi:

Godina 1 (primer)

 

1. polugodište

2. polugodište

 

Aktivnost

Mesec 1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Implementacione telo

Priprema aktivnost 1 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 1

Izvođenje aktivnosti 1 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 1

Priprema aktivnost 2 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 2

itd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Za naredne godine: (primer)

Aktivnost

3

4

5

6

7

8

9

10

Implementacione telo

Priprema aktivnost 1 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 1

Izvođenje aktivnosti 1 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 1

Priprema aktivnost 2 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 2

itd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Održivost

Opisati glavne preduslove i pretpostavke za vreme i nakon faze implementacije. Dati detaljnu analizu rizika i potencijalne planove u slučaju nepredviđenih okolnosti. Tu treba obuhvatiti barem listu rizika povezanih sa svakom predloženom aktivnošću, uključujući odgovarajuće korektivne mere za ublažavanje takvih rizika. Dobra analiza rizika bi obuhvatala različite vrste rizika, uključujući fizičke, ekološke, političke, ekonomske i socijalne rizike.

Objasniti kako će se održivost obezbediti posle završetka projekta. Ovo može obuhvatati aspekte neophodnih mera i strategija ugrađenih u projekat, naknadne aktivnosti, osećaj vlasništva kod ciljnih grupa, itd.

U ovom delu, napravite razliku između sledećih dimenzija održivosti:

• Finansijska održivost (finansiranje naknadnih aktivnosti, izvori prihoda za pokrivanje svih budućih operativnih troškova i troškova održavanja, itd.);

• Institucionalni nivo (koje strukture bi omogućile, i na koji način, da se rezultati projekta održe nakon završetka projekta? Razmotriti pitanja lokalnog "osećaja vlasništva" nad ishodima projekta);

• Nivo politike, gde je to primereno (Kakav će uticaj projekat imati na strukture - npr. da li će dovesti do poboljšanih zakonskih propisa, kodeksa ponašanja, metoda, itd.);

• Ekološka održivost (kakav će uticaj projekat imati na životnu sredinu - da li su uspostavljeni uslovi za izbegavanje negativnih uticaja na prirodne resurse od kojih projekat zavisi i na širu prirodnu okolinu).

Popunite maksimalno tri strane

 

10. Dosadašnja iskustva u realizaciji sličnih projekata:

Maksimalno jedna strana po projektu. Dati detaljan opis projekata koji ste vodili u poslednje tri godine. Ove informacije će se koristiti da se oceni da li imate dovoljno i ustaljeno iskustvo u upravljanju projektima i uporedivih sa onim za koji se traži sufinansiranje.

Naziv projekta

 

Lokacija projekta

 

Budžet projekta

 

Glavni menadžer

 

Partner na projektu

 

Donatori projekta

 

Odobrena donatorska sredstva

 

Period realizacije projekta

 

Ciljevi i rezultati projekta

 

Navesti najviše tri značajna realizovana projekta.

 

Obrazac broj 2.

Izjava o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera

 

MINISTARSTVO PRIVREDE

Obrazac broj 2.

     

Podaci o partnerima
Obrazac popunjava svaka institucija ili organizacija koja učestvuje u projektu

Osnovni podaci:

Naziv pravnog lica:

 

Kratki naziv (ako postoji):

 

Kategorija (javni ili privatni)

 

Godina osnivanja:

 

Matični broj:

 

PIB:

 

Tekući račun:

 

Naziv banke:

 

Adresa banke:

 

Kontakt detalji:

Kontakt osoba:

 

Adresa:

 

Grad:

 

Telefoni:

 

Faks:

 

Adresa elektronske pošte:

 

Adresa internet prezentacije:

 

Podaci o ovlašćenom licu:

Ime i prezime:

 

Funkcija:

 

Telefon:

 

Faks:

 

Adresa elektronske pošte:

 

Obrazovanje:

 

Radni staž:

 

Starost:

 

Pol:

 

Potvrda tačnosti podataka:

Pod punom materijalnom i moralnom odgovornošću izjavljujem da su podaci navedeni u ovom obrascu tačni i kompletni. Takođe se obavezujem da ću, u slučaju potrebe, pružiti na uvid sva zvanična dokumenta saradnika na ovom projektu koja potvrđuju tačnost prikazanih informacija u ovom obrascu.

Pečat pravnog lica:

 

Datum potpisa:

 

Potpis:

 

 

Obrazac broj 3.

Izjava o saglasnosti sa uslovima iz javnog poziva i saglasnost podnosioca zahteva da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta

 

Obrazac broj 3.

     

IZJAVA O SAGLASNOSTI SA USLOVIMA IZ JAVNOG POZIVA I SAGLASNOST PODNOSIOCA ZAHTEVA DA IMA OBEZBEĐENA SREDSTVA ZA SUFINANSIRANJE PROJEKTA

 

Akreditovana regionalna razvojna agencija:

 

i zastupnik:

 

izjavljuju pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću da prihvataju sve uslove navedene u Javnom pozivu

Takođe izjavljuju da:

• sve priložene kopije odgovaraju originalu;

• su svi dati navodi istiniti i odgovaraju stvarnom stanju;

• su preostali iznos sredstava, neophodan za realizaciju projekta, obezbedili iz sopstvenih i drugih izvora.

 

Datum

Pečat

Potpis zastupnika

 

Obrazac broj 4.

Obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca zahteva, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta

MINISTARSTVO PRIVREDE

Projektni troškovi

Troškovi

Struktura finansiranja

Ukupna cena
(u RSD)

Vrsta troškova

Naziv stavke

Jedinica

Broj jedinica

Cena po jedinici (u RSD)

Ukupna cena
(u RSD)

Sufinansiranje Ministarstva

%

Sufinansiranje podnosioca i učesnika (učešće)

%

Sufinansiranje drugih donatora

%

1. Ljudski troškovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1 Zarade (bruto zarade uključujući doprinose za socijalno osiguranje i druge povezane troškove, lokalno osoblje)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1 Tehničko

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2 Administrativno/pomoćno osoblje

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2 Zarade (bruto zarade uključujući doprinose za socijalno osiguranje i druge povezane troškove, stranci/međunarodno osoblje)

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3 Dnevnice za misije/ putovanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1 u inostranstvu (osoblje raspoređeno na projektu)

 

Dnevno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.2 u zemlji (osoblje raspoređeno na projektu)

 

Dnevno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.3 Učesnici na seminarima/konferencijama

 

Dnevno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno ljudski resursi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Putni troškovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1. Putovanja u inostranstvo

 

Po letu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po letu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po letu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2 Prevoz u zemlji

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno putni troškovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Radovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. Konstrukcija zgrada, radovi, infrastruktura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Rekonstrukcija zgrada, radovi, infrastruktura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno radovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Troškovi kancelarije/troškovi projekta

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1. Zakup kancelarijskog prostora

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Potrošni materijal - kancelarijski materijal

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3. Ostali troškovi (telefon, struja/grejanje, održavanje)

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno troškovi kancelarije/troškovi projekta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Ostali troškovi, usluge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1. Troškovi prevoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Studije, istraživanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.3. Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.4. Publikacije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5. Troškovi konferencija/seminara (zakup, radni materijal, smeštaj učesnika, ketering)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.6. Troškovi za povećanje vidljivosti projekta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.7. Troškovi evaluacije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.8. Ostalo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno ostali troškovi, usluge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno ostalo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Ukupni prihvatljivi troškovi (1-5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UPUTSTVO ZA POPUNJAVANJE BUDŽETA

Budžetom se moraju prikazati svi opravdani troškovi Projekta, a ne samo učešće Ministarstva. U koloni naziv stavki detaljno opisati opravdani trošak (na primer: trošak 5.4.-publikacije u delu naziv stavki treba navesti tačan naziv publikacije za koje se traži sufinansiranje).

Ako osoblje ne radi puno radno vreme na Projektu, treba navesti procenat pored opisa stavke, a taj procenat treba da se odrazi na broj jedinica (a ne na cenu po jedinici).

Navedite zemlju gde su nastali troškovi dnevnica i relevantne stope. Ako informacije nisu raspoložive, upišite globalni iznos. Dnevnice pokrivaju smeštaj, ishranu i lokalni transport.

U slučaju potrebe za daljim objašnjenjima ili tehničkom podrškom, obratiti se Ministarstvu privrede.

Na kraju sve tabele budžeta treba štampati, ispečatirati i podneti ih zajedno sa ostalim obrascima.

NAPOMENA: Korisnik je isključivo odgovoran za tačnost finansijskih podataka datih u ovoj tabeli.

MINISTARSTVO PRIVREDE

Struktura sufinansiranja projekta

Obrazac popunjava predlagač projekta u saradnji sa ostalim sufinansijerima. Iznosi u tabeli moraju se poklapati sa budžetom projekta

r. br.

Naziv sufinansirajućeg subjekta

Ukupni iznos sufinansiranja

Procentualno od ukupnog iznosa projekta

1.

Predlog sufinansiranja od strane Ministarstva privrede

0.00 Din.

 

1.1. Sufinansiranje do % opravdanih troškova

 

 

2.

Učešće ARRA i partnera na projektu

0.00 Din.

 

2.1 Naziv ARRA

 

 

2.2 Ime partnera

 

 

2.3 Ime partnera

 

 

...

 

 

2.n Ime partnera

 

 

3.

Donatorsko učešće drugih privrednih subjekata, organizacija ili institucija

0.00 Din.

 

3.1 Ime preduzeća/organizacije/institucije

 

 

3.2 Ime preduzeća/organizacije/institucije

 

 

 

 

3.n Ime preduzeća/organizacije/institucije

 

 

Ukupna vrednost projekta:

0.00 Din.