UREDBA

O UTVRĐIVANJU PROGRAMA PODRŠKE REALIZACIJI MERA OD REGIONALNOG I LOKALNOG ZNAČAJA U 2015. GODINI

("Sl. glasnik RS", br. 32/2015)

Član 1

Ovom uredbom utvrđuje se Program podrške realizaciji mera od regionalnog i lokalnog značaja u 2015. godini, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 2

Prijavni formular - Obrazac 1, kao i obrasci 2-4. koji se podnose za sufinansiranje projekta, odštampani su uz ovu uredbu i čine njen sastavni deo.

Član 3

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

PROGRAM
PODRŠKE REALIZACIJI MERA OD REGIONALNOG I LOKALNOG ZNAČAJA U 2015. GODINI

I. Uvodni deo

Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2015. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 142/14) član 7, u okviru razdela 20 - Ministarstvo privrede, Program - 1505 Regionalni razvoj, Funkcija 474 - Višenamenski razvojni projekti, Programska aktivnost/projekat 0001 - Uređenje zakonodavnog i institucionalnog okvira regionalnog razvoja, Ekonomska klasifikacija 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti predviđena su sredstva u iznosu od 100.000.000, 00 dinara.

Navedeni iznos je opredeljen za realizaciju sledećih mera i to:

(1) iznos od 60.000.000,00 dinara namenjen je za meru sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave razvrstanih u prvu, drugu i treću grupu prema stepenu razvijenosti, za realizaciju regionalnih i lokalnih projekata;

(2) iznos od 20.000.000,00 dinara namenjen je za meru sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave razvrstanih u četvrtu grupu prema stepenu razvijenosti za realizaciju regionalnih i lokalnih projekata;

(3) iznos od 20.000.000,00 dinara namenjen je za meru sufinansiranja godišnje članarine jedinica lokalne samouprave za rad i poslovanje akreditovanih regionalnih razvojnih agencija (u daljem tekstu: ARRA).

Programom podrške realizaciji mera od regionalnog i lokalnog značaja u 2015. godini (u daljem tekstu: Program) utvrđuju se ciljevi, mere, način realizacije i praćenje realizacije Programa.

Program sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) u saradnji sa Nacionalnom agencijom za regionalni razvoj (u daljem tekstu: Nacionalna agencija).

II. Ciljevi Programa

Opšti cilj Programa je podrška ravnomernijem regionalnom i lokalnom razvoju, jačanje regionalnih institucionalnih kapaciteta, povećanje konkurentnosti regiona, oblasti i lokalne samouprave, unapređenje međuopštinske, međuregionalne, prekogranične i međunarodne saradnje.

Specifični ciljevi koji bi trebalo da se ostvare realizacijom mera su:

1) podrška jedinicama lokalne samouprave, koje su razvrstane u prvu, drugu i treću grupu prema stepenu razvijenosti, za sufinansiranje učešća, koje su obezbedile jedinice lokalne samouprave, za projekte koji su od značaja za regionalni i lokalni razvoj, kao i za unapređenje međuopštinske, međuregionalne, prekogranične i međunarodne saradnje;

2) podrška jedinicama lokalne samouprave razvrstanih u četvrtu grupu prema stepenu razvijenosti za sufinansiranje učešća, koje su obezbedile jedinice lokalne samouprave za projekte koji su od značaja za regionalni i lokalni razvoj, kao i za unapređenje međuopštinske, međuregionalne, prekogranične i međunarodne saradnje;

3) jačanje institucionalne infrastrukture za podršku regionalnom razvoju kroz sufinansiranje godišnje članarine jedinica lokalne samouprave za rad i poslovanje ARRA.

III. Mere

Program se sastoji iz sledećih mera:

3.1. Mera sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave razvrstanih u prvu, drugu i treću grupu prema stepenu razvijenosti za realizaciju regionalnih i lokalnih projekata

3.1.1. Cilj mere je podrška jedinicama lokalne samouprave za sufinansiranje učešća u projektima od značaja za regionalni i lokalni razvoj, kao i za unapređenje međuopštinske, međuregionalne, prekogranične i međunarodne saradnje.

3.1.2. Korisnici

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju jedinice lokalne samouprave razvrstane u prvu, drugu i treću grupu prema stepenu razvijenosti.

U pogledu stepena razvijenosti jedinica lokalnih samouprava primenjivaće se jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu do stupanja na snagu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2015. godinu.

3.1.3. Namena bespovratnih sredstava

Bespovratna sredstva su namenjena za sufinansiranje učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji projekata od značaja za regionalni i lokalni razvoj.

Projekti od značaja za regionalni razvoj koji su predmet sufinansiranja od strane Ministarstva su:

1) razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl.).

Pod poslovnom infrastrukturom podrazumevaju se: industrijske zone, industrijsko-tehnološki parkovi, poslovni inkubatori i klasteri.

2) projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća, povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, poboljšanje poslovne i investicione klime;

3) revitalizacija braunfild lokacija;

4) uspostavljanje i unapređenje međuopštinske saradnje;

5) projekti javno-privatnog partnerstva.

3.1.4. Uslovi za dodelu bespovratnih sredstava jedinicama lokalne samouprave

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju jedinice lokalne samouprave koje ispunjavaju sledeće uslove:

1) da su podneli popunjen prijavni formular Ministarstvu sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa javnim pozivom;

2) da su obezbedili sredstva za sufinansiranje projekta u budžetu jedinice lokalne samouprave;

3) da račun podnosioca prijave nije u blokadi.

3.1.5. Finansijski okvir

Ministarstvo će u određenom procentu sufinansirati opravdane troškove od ukupnog iznosa neophodnog za kofinansiranje projekta koje su obezbedile jedinice lokalne samouprave, bez poreza na dodatu vrednost, i to u zavisnosti od nivoa razvijenosti na sledeći način:

1) do 70% opravdanih troškova za jedinice lokalne samouprave iz treće grupe, bez poreza na dodatu vrednost;

2) do 60% opravdanih troškova za jedinice lokalne samouprave iz druge grupe, bez poreza na dodatu vrednost;

3) do 50% opravdanih troškova za jedinice lokalne samouprave iz prve grupe, bez poreza na dodatu vrednost.

Kod projekata sa učešćem više partnera koji zajednički učestvuju u kofinansiranju projekta, pravo na sufinansiranje ostvaruju svi partneri srazmerno učešću, a sredstva dobija nosilac projekta (podnosilac prijave) koji je odgovoran za raspodelu sredstava.

Ministarstvo neće sufinansirati učešće jedinica lokalne samouprave u projektima koji su već sufinansirani od strane ovog ministarstva u prethodnom periodu.

3.1.6. Opravdani troškovi koji su predmet sufinansiranja

Sufinansiraće se sledeći opravdani troškovi: troškovi radova, troškovi projekta, troškovi prevoda, troškovi izrade studija, istraživanja, troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije, troškovi izrade publikacija, troškovi za povećanje vidljivosti projekta, troškovi evaluacija.

Sredstva za realizaciju mere se ne mogu koristiti za: troškove ljudskih resursa, troškove putovanja u cilju realizacije projekta, zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita, troškove garancija, polise osiguranja, kamate, troškove bankarskog poslovanja, kursne razlike, carinske i administrativne troškove, kreditiranje trećih lica i kupovinu opreme.

3.1.7. Dinamika prenosa sredstava

Sredstva odobrene bespovratne pomoći će se isplatiti prema sledećoj dinamici:

- 50% odobrenog iznosa biće isplaćeno nakon potpisivanja ugovora između Nacionalne agencije i korisnika sredstava i to u roku od 30 dana od dana potpisivanja;

- 50% odobrenog iznosa biće isplaćeno nakon realizacije aktivnosti, odnosno nakon podnošenja izveštaja o realizaciji aktivnosti i ostale neophodne dokumentacije čiji će sadržaj biti definisan ugovorom.

3.1.8. Javni poziv

Ministarstvo će po donošenju Programa i potpisivanju ugovora sa Nacionalnom agencijom raspisati javni poziv za učešće u meri 3.1. Programa.

Prijave će se primati najkasnije do 1. oktobra 2015. godine, odnosno dok se ne utroše raspoloživa sredstva.

Ukoliko se raspoloživa sredstva utroše pre isteka krajnjeg roka za podnošenje prijava, obaveštenje o toj činjenici će biti dostupno na internet stranici Ministarstva: www.privreda.gov.rs i Nacionalne agencije: www.narr.gov.rs.

Ministarstvo će objaviti javni poziv u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Ministarstvo će javni poziv i konkursnu dokumentaciju objaviti na internet stranici Ministarstva: www.privreda.gov.rs i Nacionalne agencije: www.narr.gov.rs.

3.1.9. Neophodna dokumentacija

Neophodna dokumentacija koja se obavezno podnosi prilikom prijavljivanja:

1) pravilno popunjen prijavni formular - Obrazac broj 1;

2) potvrda Narodne banke Srbije da račun podnosioca prijave nije u blokadi;

3) overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca prijave za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilans uspeha) za koju su računi zatvoreni i završni račun;

4) potpisana pismena izjava podnosioca prijave o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) - Obrazac broj 2;

5) potpisana pismena izjava podnosioca prijave o saglasnosti sa uslovima iz javnog poziva i saglasnost podnosioca prijave da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta - Obrazac broj 3;

6) potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca prijave, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta - Obrazac broj 4;

7) odluka jedinice lokalne samouprave o sufinansiranju projekta, sa pratećom dokumentacijom:

a) glavni projekat, odnosno projekat za izvođenje koji se prilaže u elektronskom formatu na CD-u,

b) akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi na projektu za koji je podneta prijava,

v) rešenje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu (ukoliko studija o proceni uticaja na životnu sredinu nije potrebna, dostaviti akt nadležnog organa o toj činjenici);

8) overena kopija ugovora kojim je odobren projekat (projekat treba da bude odobren najranije 1. januara 2014. godine, a ugovor potpisan najranije 1. januara 2014. godine, a najkasnije na dan podnošenja prijave Ministarstvu) od strane ovlašćenih institucija koje sprovode domaće i međunarodne konkurse sa originalnom konkursnom dokumentacijom za koju se traži sufinansiranje na CD-u, ukoliko se radi o projektu koji je već odobren;

9) biografija koordinatora i projektnog tima koji su angažovani na projektu.

Zahtevana prateća dokumentacija mora biti u originalu ili overenim fotokopijama originala i obavezno se predaje u dva primerka.

Tačno popunjen prijavni formular i prateća dokumentacija u skladu sa javnim pozivom predaje se u dva primerka na pisarnici Ministarstva ili dostavlja preporučenom poštom, na adresu: Ministarstvo privrede, Kneza Miloša 20, 11000 Beograd. Jedan primerak dokumentacije mora biti original ili kopiran i overen od strane nadležnog državnog organa, dok drugi primerak može biti samo neoverena kopija.

Prijave se predaju u zatvorenoj koverti sa naznakom "Prijava za Javni poziv - mera sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji regionalnih i lokalnih projekata sa naznakom - NE OTVARATI", sa punom adresom pošiljaoca na poleđini koverte. Nepotpune prijave se neće razmatrati.

3.1.10. Kriterijumi i postupak odabira prijava

Kontrolu formalne ispravnosti, pregledanje i ocenjivanje prijava obavlja Komisija za ocenjivanje i selekciju prijava (u daljem tekstu: Komisija) koju rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove regionalnog razvoja.

Komisija postupak odabira prijava sprovodi po sledećim kriterijumima: finansijski i operativni kapacitet JLS, usklađenost sa strateškim dokumentima i održivost projekta.

Prijava mora da bude ocenjena sa najmanje 55 bodova da ne bi bila odbijena.

3.1.11. Zaključivanje ugovora

Nakon donošenja odluka Komisije, Ministarstvo će odluke o odobravanju sredstava dostaviti Nacionalnoj agenciji koja je dužna da pismeno, u roku od osam dana od dana prijema odluka Komisije, preporučenom poštom, obavestiti učesnike o rezultatima javnog poziva i izabrane podnosioce prijava pozove da pristupe potpisivanju ugovora sa Nacionalnom agencijom o korišćenju bespovratnih sredstava koji mora da sadrži obavezu korisnika da ukoliko sredstva budžeta ne iskoristi namenski, mora ista da vrati u skladu sa ugovorom, kao i obavezu korisnika da sve aktivnosti realizuje do 30. juna 2016. godine.

3.2. Mera sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave razvrstanih u četvrtu grupu prema stepenu razvijenosti za realizaciju regionalnih i lokalnih projekata

3.2.1. Cilj mere je podrška jedinicama lokalne samouprave za sufinansiranje učešća u projektima od značaja za regionalni i lokalni razvoj, kao i za unapređenje međuopštinske, međuregionalne, prekogranične i međunarodne saradnje.

3.2.2. Korisnici

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju jedinice lokalne samouprave razvrstane u četvrtu grupu po stepenu razvijenosti.

U pogledu stepena razvijenosti jedinica lokalnih samouprava primenjivaće jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu do stupanja na snagu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2015. godinu.

3.2.3. Namena bespovratnih sredstava

Bespovratna sredstva su namenjena za sufinansiranje učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji projekata od značaja za regionalni i lokalni razvoj.

Projekti od značaja za regionalni razvoj koji su predmet sufinansiranja od strane Ministarstva su:

1) razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl.).

Pod poslovnom infrastrukturom podrazumevaju se: industrijske zone, industrijsko-tehnološki parkovi, poslovni inkubatori i klasteri.

2) projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća i povećanje zaposlenosti;

3) projekti iz oblasti socijalne infrastrukture;

4) urbano-ruralni projekti;

5) projekti javno-privatnog partnerstva;

6) projekti promocije nerazvijenog područja.

3.2.4. Uslovi za dodelu bespovratnih sredstava jedinicama lokalne samouprave

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju jedinice lokalne samouprave koje ispunjavaju sledeće uslove:

1) da su podneli popunjen prijavni formular Ministarstvu sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa javnim pozivom;

2) da su obezbedili sredstva za sufinansiranje projekta u budžetu jedinice lokalne samouprave;

3) da račun podnosioca prijave nije u blokadi.

3.2.5. Finansijski okvir

Ministarstvo će do 80% sufinansirati opravdane troškove od ukupnog iznosa neophodnog za kofinansiranje projekta koje su obezbedile jedinice lokalne samouprave, bez poreza na dodatu vrednost.

Kod projekata sa učešćem više partnera koji zajednički učestvuju u kofinansiranju projekta, pravo na sufinansiranje ostvaruju svi partneri srazmerno učešću, a sredstva dobija nosilac projekta (podnosilac prijave) koji je odgovoran za raspodelu sredstava.

3.2.6. Opravdani troškovi koji su predmet sufinansiranja

Sufinansiraće se sledeći opravdani troškovi: troškovi radova, troškovi projekta, troškovi prevoda, troškovi izrade studija, istraživanja, troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije, troškovi izrade publikacija, troškovi za povećanje vidljivosti projekta, troškovi evaluacija.

Sredstva za realizaciju mere se ne mogu koristiti za: troškove ljudskih resursa, troškove putovanja u cilju realizacije projekta, zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita, troškove garancija, polise osiguranja, kamate, troškove bankarskog poslovanja, kursne razlike, carinske i administrativne troškove, kreditiranje trećih lica i kupovinu opreme.

3.2.7. Dinamika prenosa sredstava

Sredstva odobrene bespovratne pomoći će se isplatiti prema sledećoj dinamici:

- 50% odobrenog iznosa biće isplaćeno nakon potpisivanja ugovora između Nacionalne agencije i korisnika sredstava i to u roku od 30 dana od dana potpisivanja;

- 50% odobrenog iznosa biće isplaćeno nakon realizacije aktivnosti, odnosno nakon podnošenja izveštaja o realizaciji aktivnosti i ostale neophodne dokumentacije čiji će sadržaj biti definisan ugovorom.

3.2.8. Javni poziv

Ministarstvo će po donošenju Programa od strane Vlade i potpisivanju ugovora sa Nacionalnom agencijom raspisati javni poziv za učešće u meri 3.2. Programa.

Prijave će se primati najkasnije do 1. oktobra 2015. godine, odnosno dok se ne utroše raspoloživa sredstva. Ukoliko se raspoloživa sredstva utroše pre isteka krajnjeg roka za podnošenje prijava, obaveštenje o toj činjenici će biti dostupno na internet stranici Ministarstva: www.privreda.gov.rs i Nacionalne agencije: www.narr.gov.rs.

Ministarstvo će objaviti javni poziv u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Ministarstvo će javni poziv i konkursnu dokumentaciju objaviti na internet stranici Ministarstva: www.privreda.gov.rs i Nacionalne agencije: www.narr.gov.rs.

3.2.9. Neophodna dokumentacija

Neophodna dokumentacija koja se obavezno podnosi prilikom prijavljivanja:

1) pravilno popunjen prijavni formular - Obrazac broj 1;

2) potvrda Narodne banke Srbije da račun podnosioca prijave nije u blokadi;

3) overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca prijave za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilans uspeha) za koju su računi zatvoreni i završni račun;

4) potpisana pismena izjava podnosioca prijave o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) - Obrazac broj 2;

5) potpisana pismena izjava podnosioca prijave o saglasnosti sa uslovima iz javnog poziva i saglasnost podnosioca prijave da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta - Obrazac broj 3;

6) potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca prijave, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta - Obrazac broj 4;

7) odluka jedinice lokalne samouprave o sufinansiranju projekta, sa pratećom dokumentacijom:

a) glavni projekat, odnosno projekat za izvođenje koji se prilaže u elektronskom formatu na CD-u,

b) akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi na projektu za koji je podneta prijava,

v) rešenje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu (ukoliko studija o proceni uticaja na životnu sredinu nije potrebna, dostaviti akt nadležnog organa o toj činjenici);

8) overena kopija ugovora kojim je odobren projekat (projekat treba da bude odobren najranije 1. januara 2014. godine, a ugovor potpisan najranije 1. januara 2014. godine, a najkasnije na dan podnošenja prijave ministarstvu) od strane ovlašćenih institucija koje sprovode domaće i međunarodne konkurse sa originalnom konkursnom dokumentacijom za koju se traži sufinansiranje na CD-u, ukoliko se radi o projektu koji je već odobren;

9) biografija koordinatora i projektnog tima koji su angažovani na projektu.

Zahtevana prateća dokumentacija mora biti u originalu ili overenim fotokopijama originala i obavezno se predaje u dva primerka.

Tačno popunjen prijavni formular i prateća dokumentacija u skladu sa javnim pozivom predaje se u dva primerka na pisarnici Ministarstva ili dostavlja preporučenom poštom, na adresu: Ministarstvo privrede, Kneza Miloša 20, 11000 Beograd. Jedan primerak dokumentacije mora biti original ili kopiran i overen od strane nadležnog državnog organa, dok drugi primerak može biti samo kopiran.

Prijave se predaju u zatvorenoj koverti sa naznakom "Prijava za Javni poziv - mera sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji regionalnih i lokalnih projekata sa naznakom - NE OTVARATI", sa punom adresom pošiljaoca na poleđini koverte. Nepotpune prijave se neće razmatrati.

3.2.10. Kriterijumi i postupak odabira prijava

Kontrolu formalne ispravnosti, pregledanje i ocenjivanje prijava obavlja Komisija za ocenjivanje i selekciju prijava (u daljem tekstu: Komisija) koju rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove regionalnog razvoja.

Komisija postupak odabira prijava sprovodi po sledećim kriterijumima: finansijski i operativni kapacitet jedinice lokalne samouprave, usklađenost sa strateškim dokumentima i održivost projekta.

Prijava mora da bude ocenjena sa najmanje 55 bodova da ne bi bila odbijena.

3.2.11. Zaključivanje ugovora

Nakon donošenja odluka Komisije, Ministarstvo će odluke o odobravanju sredstava dostaviti Nacionalnoj agenciji koja je dužna da pismeno, u roku od osam dana od dana prijema odluka Komisije, preporučenom poštom, obavestiti učesnike o rezultatima javnog poziva i izabrane podnosioce prijava pozove da pristupe potpisivanju ugovora sa Nacionalnom agencijom o korišćenju bespovratnih sredstava koji mora da sadrži obavezu korisnika da ukoliko sredstva budžeta ne iskoristi namenski, mora ista da vrati u skladu sa ugovorom, kao i obavezu korisnika da sve aktivnosti realizuje do 30. juna 2016. godine.

3.3. Mera sufinansiranja godišnje članarine jedinica lokalne samouprave za rad i poslovanje ARRA

3.3.1. Cilj mere je obezbeđenje sredstava za sufinansiranje godišnje članarine jedinica lokalne samouprave za rad i poslovanje ARRA. Sufinansiranje članarine vrši se u zavisnosti od stepena razvijenosti jedinica lokalne samouprave, a u skladu sa aktom Vlade kojim se utvrđuju uslovi, kriterijumi i način akreditacije za obavljanje poslova regionalnog razvoja i oduzimanje akreditacije pre isteka roka na koji je izdata i to na sledeći način:

1) u iznosu od 25% godišnje članarine za jedinice lokalne samouprave razvrstane u treću grupu po stepenu razvijenosti;

2) u iznosu od 50% godišnje članarine za jedinice lokalne samouprave razvrstane u četvrtu grupu po stepenu razvijenosti.

3) u iznosu od 75% godišnje članarine za jedinice lokalne samouprave razvrstane u devastirana područja.

Sredstva jedinice lokalne samouprave za finansiranje godišnje članarine za rad i poslovanje ARRA utvrđuju se u skladu sa Uredbom o utvrđivanju uslova, kriterijuma i načina akreditacije za obavljanje poslova regionalnog razvoja i oduzimanja akreditacije pre isteka roka na koji je izdata ("Službeni glasnik RS", br. 74/10 i 4/12).

U pogledu stepena razvijenosti jedinica lokalnih samouprava primenjivaće se jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne do stupanja na snagu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2015. godinu.

3.3.2. Korisnici

Pravo na podnošenje zahteva imaju jedinice lokalne samouprave koje su razvrstane u treću i četvrtu grupu razvijenosti na osnovu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave.

Zahtevi za sufinansiranje godišnje članarine jedinica lokalne samouprave za rad i poslovanje ARRA podnose se Nacionalnoj agenciji najkasnije do 1. oktobra 2015. godine.

3.3.3. Neophodna dokumentacija

Uz zahtev za sufinansiranje godišnje članarine, jedinice lokalne samouprave dužne su da dostave sledeće:

1) dokaz da je jedinica lokalne samouprave osnivač akreditovane regionalne razvojne agencije;

2) važeći ugovor o članarini zaključen između ARRA i jedinice lokalne samouprave;

3) dokaz da je jedinica lokalne samouprave izvršila prenos sredstava na račun ARRA (izvod iz Uprave za trezor);

4) odluku o usvajanju završnog računa budžeta jedinice lokalne samouprave za prethodnu godinu.

Po prikupljenim i sumiranim zahtevima, Nacionalna agencija dostavlja Ministarstvu zahtev za prenos sredstava, a Ministarstvo nakon izvršene kontrole i obračunatog iznosa za sufinansiranje, prenosi sredstva Nacionalnoj agenciji. Nacionalna agencija zaključuje ugovore sa jedinicama lokalne samouprave i prenosi sredstva jedinicama lokalne samouprave, a prema izvršenom obračunu iznosa za sufinansiranje.

Prenos sredstava po zahtevima koje su jedinice lokalne samouprave u predviđenom roku u 2014. godini, a nisu realizovani do kraja 2014. godine, izvršiće se iz sredstava za ove namene predviđene za 2015. godinu, a u skladu sa propisom kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu.

IV. Način realizacije Programa

Po donošenju Programa, javni poziv za podnošenje zahteva i sva neophodna dokumentacija za meru 3.1. i 3.2. Programa objaviće se i na sajtu Ministarstva i Nacionalne agencije.

Ministarstvo će po donošenju Programa, potpisati ugovore o realizaciji mera 3.1, 3.2. i 3.3. Programa sa Nacionalnom agencijom, kojim će se na Nacionalnu agenciju preneti obaveza zaključivanja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava, kao i prenos i kontrola namenskog korišćenja bespovratnih sredstava.

Ministarstvo će po donošenju odluka o dodeli sredstava korisnicima, radi realizacije mera 3.1, 3.2. i 3.3. Programa, preneti sredstva na podračune posebne namene Nacionalnoj agenciji u skladu sa ugovorom o realizaciji mera 3.1, 3.2. i 3.3. Programa.

Nacionalna agencija će po zaključenju ugovora sa korisnicima sredstava preneti sredstva korisnicima prema dinamici utvrđenoj za svaku od mera Programa.

Za realizaciju mera 3.1, 3.2. i 3.3. Nacionalna agencija i ARRA će podnosiocima zahteva pružati pomoć u pripremi zahteva i potrebne dokumentacije.

V. Praćenje realizacije Programa

Nacionalna agencija će Ministarstvu dostaviti izveštaje o realizaciji mera 3.1, 3.2. i 3.3. Programa, koje će Ministarstvo, radi informisanja, dostaviti Vladi.

 

Obrazac broj 1.

Prijavni formular

Ministarstvo privrede

Obrazac broj 1.

     

 

BROJ PRIJAVE
(popunjava Ministarstvo privrede)

 

OBRAZAC PRIJAVE

Naziv jedinice lokalne samouprave

_________________________________________________________________

Prijavljujemo se za sufinansiranje učešća na realizaciji projekta koji je odobren iz:

A) domaćih izvora finansiranja
B) međunarodnih izvora finansiranja

Ukupni troškovi projekta
(A)

Iznos traženih sredstava
(B)

% traženih sredstava
(B/Ax100)

[RSD]
*bez PDV-a

[RSD]
*bez PDV-a

%

Početak sprovođenja
projekta

Završetak projekta

Trajanje

 

 

 

 

Datum

Pečat

Potpis zastupnika

I OSNOVNI PODACI

1. Opšti podaci o predlagaču

Naziv jedinice lokalne samouprave

 

Kratki naziv (ako postoji):

 

Nivo razvijenosti jedinice lokalne samouprave u skladu sa važećom Uredbom:

 

Godina osnivanja:

 

Matični broj:

 

PIB:

 

Tekući račun:

 

Naziv banke:

 

Adresa banke:

 

2. Kontakt detalji

 

Adresa JLS:

 

Telefon:

 

Faks:

 

Internet adresa:

 

Kontakt osoba:

 

Adresa elektronske pošte:

 

3. Broj zaposlenih/stalno radno angažovanih u jedinici lokalne samouprave

 

 

4. Obrazovna struktura zaposlenih/stalno radno angažovanih u jedinici lokalne samouprave

Stepen obrazovanja

Broj zaposlenih

VIII

 

VII 2

 

VII 1

 

VI

 

V

 

IV

 

III

 

drugo

 

5. Podaci o zastupnicima:

Zastupnik koji će potpisati ugovor:

 

Odgovorno lice za praćenje ugovora:

 

Telefon:

 

Faks:

 

Adresa elektronske pošte:

 

 

 

6. Podaci o prethodnim aktivnostima predlagača na sličnim projektima

Da li ste u prethodne tri godine dobili sredstva iz budžeta Republike Srbije, ili donatorskih organizacija za finansiranje projekata i aktivnosti koje su slične predloženom projektu?

c da
c ne

Ako jeste, navedite ime projekta, koliki je iznos finansiranih sredstava, od koje institucije ili organizacije ste dobili sredstva i godinu realizacije projekta

7. Potvrda tačnosti podataka o predlagaču

Pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću izjavljujem da su podaci o predlagaču tačni i kompletni. Takođe, se obavezujem da ću, u slučaju potrebe, pružiti na uvid sva zvanična dokumenta predlagača koja potvrđuju tačnost prikazanih informacija u ovom obrascu.

Pečat pravnog lica:

 

Datum potpisa

 

Potpis ovlašćenog lica

 

 

II PODACI O PROJEKTU

 

1. Naziv i vrsta/tip projekta

Navedite naziv projekta i označite u koji tip projekta spada Vaš projekat iz ponuđene liste:

a)

Razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl).
Pod poslovnom infrastrukturom podrazumevaju se: industrijske zone, industrijsko-tehnološki parkovi, poslovni inkubatori i klasteri.

b)

projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća, povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, poboljšanje poslovne i investicione klime;

v)

revitalizacija braunfild lokacija;

g)

uspostavljanje i unapređenje međuopštinske saradnje;

d)

projekti javno-privatnog partnerstva;

đ)

projekti promocije nerazvijenog područja.

2. Izvor finansiranja projekta

Navedite domaći ili međunarodni izvor finansiranja gde ste prijavili Vaš projekat (donator, kada je objavljen javni poziv itd.) i datum odobrenja projekta.

 

3. Lokacija(e) gde se projekat realizuje

Zemlja(e), region(i), grad(ovi), opština(e)

 

4. Opšti cilj projekta

Opišite opšti cilj projekta. Generalno, šta dugoročno želite postići ovim projektom? Koju poželjnu promenu želite postići u vašoj zajednici?

Popunite maksimalno 15 redova

 

5. Specifični ciljevi projekta

Nabrojte, definišite i opišite sve specifične ciljeve koje želite da dostignete realizacijom projekta, a koji doprinose dostizanju opšteg cilja.

Popunite maksimalno 15 redova

 

6. Usklađenost sa strateškim dokumentima

Dati opšti prikaz i analizu problema i njihovih međusobnih odnosa na svim nivoima. Objasnite zakonski i strateški okvir za realizaciju projekta i prikažite potrebe zajednice za ovim projektom.

Dati detaljan opis ciljnih grupa1 i krajnjih korisnika2 i procenjeni broj.

Pokazati relevantnost predloga u odnosu na potrebe i ograničenja ciljne zemlje(alja), regiona, opština(e) generalno i na ciljne grupe/krajnje korisnike i kako će projekat obezbediti željena rešenja, naročito za ciljne korisnike. Da li će i kako će projekat doprineti stvaranju povoljnih uslova za poslovanje (povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, ravnomerni regionalni razvoj)? Da li će i kako projekat doprineti zaštiti životne sredine? Da li će i kako projekat poboljšati uslove života ugroženih grupa (promocija rodne ravnopravnosti, jednakih mogućnosti)?

Dati ulogu partnera na projektu ukoliko postoje (posebno opisati iskustva partnera u upravljanju projektom, upravljačke kapacitete itd).

Popunite maksimalno tri strane

 

__________
1 "Ciljne grupe" su grupe/subjekti na koje će projekat imati direktan, pozitivan uticaj na nivou specifičnog cilja projekta
2 "Krajnji korisnici" su oni koji će dugoročno gledano imati koristi na nivou društva ili sektora u celini.

 

Detaljno opisati sledeće:

• metodi implementacije i razlozi za predloženu metodologiju;

• u slučaju da je projekat produžetak prethodnog, objasniti na koji način se predviđa da se projekat nadogradi na rezultate tog prethodnog projekta. Navesti glavne zaključke i preporuke evaluacija koje bi se mogle uraditi;

• u slučaju da je projekat deo većeg programa, objasniti na koji način se uklapa ili koordinira sa tim programom ili nekim drugim predviđenim projektom. Posebno navedite potencijalne sinergije sa drugim inicijativama, naročito iz Evropske unije;

• procedure za praćenje i interne/eksterne evaluacije;

• uloga i učešće različitih aktera i zainteresovanih strana (lokalnog/ih partnera, ciljnih grupa, lokalnih vlasti, itd.) u projektu i razlozi zbog kojih su im te uloge dodeljene;

• organizaciona struktura i tim predložen za implementaciju projekta (po funkciji: nije potrebno navoditi imena pojedinaca); za koordinatora i lica koja su angažovana na projektu popuniti radne biografije;

• glavna sredstva predložena za implementaciju projekta (oprema, materijali i roba koje treba nabaviti ili iznajmiti);

• stavovi svih zainteresovanih strana prema projektu uopšte i prema aktivnostima posebno.

Popunite maksimalno četiri strane

 

7. Opis projekta i njegovih efekata

Dati opis predloženog projekta:

•     Strateška dokumenta gde je ovaj projekat tj. cilj naveden kao prioritet, glavne ciljeve i specifične ciljeve kao i mere vezane za cilj projekta, kad je dokument usvojen, za koji period. (Prilikom podnošenja prijave dokument možete priložiti na CD).

•     Očekivani rezultati (maksimalno pet strana). Trebalo bi ih povezati sa pokazateljima i izvorima verifikacije. Opisati mogućnosti kopiranja i proširenja ishoda projekta (multiplikativni efekti).

•     Predložene aktivnosti i njihovi efekti (maksimalno devet strana). Utvrditi i detaljno opisati svaku aktivnost koju treba preduzeti radi postizanja rezultata, dati opravdanje izbora aktivnosti, ukazati na njihov redosled i međusobni odnos i definisati, gde je to primereno, ulogu svakog partnera (ili saradnika ili podugovarača) u aktivnostima. Možete koristiti datu tabelu:

 

Vrsta aktivnosti
(skup srodnih aktivnosti koje su planirane)

Opis aktivnost
(ukratko opišite sadržaj aktivnosti)

Odgovorna lica i organizacije za realizaciju

Očekivani rezultat

Pokazatelj

Sredstvo verifikacije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Trajanje i indikativni akcioni plan implementacije projekta

Projekat će trajati <X> meseci. Podnosioci projekta ne treba da naznače konkretan datum početka sprovođenja projekta, već jednostavno da prikažu "1. mesec", "2. mesec", itd. Predlaže se podnosiocima da predviđeno trajanje svake aktivnosti i ukupni period baziraju na najverovatnijem trajanju, a ne na najkraćem mogućem trajanju, uzimajući u obzir sve relevantne faktore koji mogu uticati na vremenski plan sprovođenja projekta.

Aktivnosti navedene u akcionom planu treba da odgovaraju aktivnostima detaljno opisanim u odeljku 7. Implementaciono telo će biti ili podnosilac projekta ili bilo koji od partnera, saradnika ili podugovarača. Svaki mesec ili međuperiod bez aktivnosti se mora uključiti u akcioni plan i činiti deo obračuna ukupno predviđenog trajanja projekta.

Akcioni plan za prvih 12 meseci implementacije treba da bude dovoljno detaljan da pruži pregled pripreme i sprovođenja svake aktivnosti. Akcioni plan za svaku od narednih godina može biti uopšteniji i treba da sadrži samo listu glavnih aktivnosti predviđenih za te godine. Zbog toga će se podeliti na šestomesečne periode.

Akcioni plan će biti sačinjen u sledećoj formi:

Godina 1 (primer)

 

1. polugodište

2. polugodište

 

Aktivnost

Mesec 1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Implementacione telo

Priprema aktivnost 1 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 1

Izvođenje aktivnosti 1 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 1

Priprema aktivnost 2 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 2

itd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Za naredne godine: (primer)

Aktivnost

3

4

5

6

7

8

9

10

Implementacione telo

Priprema aktivnost 1 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 1

Izvođenje aktivnosti 1 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 1

Priprema aktivnost 2 (naziv)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lokalni partner 2

itd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Održivost

Opisati glavne preduslove i pretpostavke za vreme i nakon faze implementacije. Dati detaljnu analizu rizika i potencijalne planove u slučaju nepredviđenih okolnosti. Tu treba obuhvatiti barem listu rizika povezanih sa svakom predloženom aktivnošću, uključujući odgovarajuće korektivne mere za ublažavanje takvih rizika. Dobra analiza rizika bi obuhvatala različite vrste rizika, uključujući fizičke, ekološke, političke, ekonomske i socijalne rizike.

Objasniti kako će se održivost obezbediti posle završetka projekta. Ovo može obuhvatati aspekte neophodnih mera i strategija ugrađenih u projekat, naknadne aktivnosti, osećaj vlasništva kod ciljnih grupa, itd.

U ovom delu, napravite razliku između sledećih dimenzija održivosti:

• Finansijska održivost (finansiranje naknadnih aktivnosti, izvori prihoda za pokrivanje svih budućih operativnih troškova i troškova održavanja, itd.);

• Institucionalni nivo (koje strukture bi omogućile, i na koji način, da se rezultati projekta održe nakon završetka projekta? Razmotriti pitanja lokalnog "osećaja vlasništva" nad ishodima projekta);

• Nivo politike, gde je to primereno (Kakav će uticaj projekat imati na strukture - npr. da li će dovesti do poboljšanih zakonskih propisa, kodeksa ponašanja, metoda, itd.);

• Ekološka održivost (kakav će uticaj projekat imati na životnu sredinu - da li su uspostavljeni uslovi za izbegavanje negativnih uticaja na prirodne resurse od kojih projekat zavisi i na širu prirodnu okolinu).

Popunite maksimalno tri strane.

 

10. Dosadašnja iskustva u realizaciji sličnih projekata:

Maksimalno jedna strana po projektu. Dati detaljan opis projekata koji ste vodili u poslednje tri godine. Ove informacije će se koristiti da se oceni da li imate dovoljno i ustaljeno iskustvo u upravljanju projektima i uporedivih sa onim za koji se traži sufinansiranje.

 

Naziv projekta

 

Lokacija projekta

 

Budžet projekta

 

Glavni menadžer

 

Partner na projektu

 

Donatori projekta

 

Odobrena donatorska sredstva

 

Period realizacije projekta

 

Ciljevi i rezultati projekta

 

Navesti najviše tri značajna realizovana projekta.

 

Obrazac broj 2.

Izjava podnosioca prijave o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera

 

MINISTARSTVO PRIVREDE

Obrazac broj 2.

     

Podaci o partnerima
Obrazac popunjava svaka institucija ili organizacija koja učestvuje u projektu

Osnovni podaci:

Naziv pravnog lica:

 

Kratki naziv (ako postoji):

 

Kategorija (javni ili privatni)

 

Godina osnivanja:

 

Matični broj:

 

PIB:

 

Tekući račun:

 

Naziv banke:

 

Adresa banke:

 

Kontakt detalji:

Kontakt osoba:

 

Adresa:

 

Grad:

 

Telefoni:

 

Faks:

 

Adresa elektronske pošte:

 

Adresa internet prezentacije:

 

Podaci o ovlašćenom licu:

Ime i prezime:

 

Funkcija:

 

Telefon:

 

Faks:

 

Adresa elektronske pošte:

 

Obrazovanje:

 

Radni staž:

 

Starost:

 

Pol:

 

Potvrda tačnosti podataka:

Pod punom materijalnom i moralnom odgovornošću izjavljujem da su podaci navedeni u ovom obrascu tačni i kompletni. Takođe se obavezujem da ću, u slučaju potrebe, pružiti na uvid sva zvanična dokumenta saradnika na ovom projektu koja potvrđuju tačnost prikazanih informacija u ovom obrascu.

Pečat pravnog lica:

 

Datum potpisa:

 

Potpis:

 

 

Obrazac broj 3.

Izjava podnosioca prijave o saglasnosti sa uslovima iz javnog poziva i saglasnost podnosioca prijave da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta

 

Obrazac broj 3.

     

IZJAVA O SAGLASNOSTI SA USLOVIMA IZ JAVNOG POZIVA I SAGLASNOST PODNOSIOCA PRIJAVE DA IMA OBEZBEĐENA SREDSTVA ZA SUFINANSIRANJE PROJEKTA

 

Jedinica lokalne samouprave:

 

i zastupnik:

 

izjavljuju pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću da prihvataju sve uslove navedene u Javnom pozivu.

Takođe izjavljuju da:

• sve priložene kopije odgovaraju originalu;

• su svi dati navodi istiniti i odgovaraju stvarnom stanju;

• su preostali iznos sredstava, neophodan za pripremu projekta, obezbedili u budžetu jedinice lokalne samouprave i iz drugih izvora.

 

Datum

Pečat

Potpis zastupnika

 

Obrazac broj 4.

Obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca prijave, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta

MINISTARSTVO PRIVREDE

Projektni troškovi

Troškovi

Struktura finansiranja

Ukupna cena
(u RSD)

Vrsta troškova

Naziv stavke

Jedinica

Broj jedinica

Cena po jedinici
(u RSD)

Ukupna cena
(u RSD)

Sufinansiranje Ministarstva

%

Sufinansiranje podnosioca i učesnika (učešće)

%

Sufinansiranje drugih donatora

%

1. Ljudski troškovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1 Zarade (bruto zarade uključujući doprinose za socijalno osiguranje i druge povezane troškove, lokalno osoblje)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1 Tehničko

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2 Administrativno/pomoćno osoblje

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2 Zarade (bruto zarade uključujući doprinose za socijalno osiguranje i druge povezane troškove, stranci/međunarodno osoblje)

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3 Dnevnice za misije/ putovanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1 u inostranstvu (osoblje raspoređeno na projektu)

 

Dnevno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.2 u zemlji (osoblje raspoređeno na projektu)

 

Dnevno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.3 Učesnici na seminarima/konferencijama

 

Dnevno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno ljudski resursi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Putni troškovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1. Putovanja u inostranstvo

 

Po letu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po letu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po letu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2 Prevoz u zemlji

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno putni troškovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Radovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. Konstrukcija zgrada, radovi, infrastruktura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Rekonstrukcija zgrada, radovi, infrastruktura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno radovi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Troškovi kancelarije/troškovi projekta

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1. Zakup kancelarijskog prostora

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Potrošni materijal - kancelarijski materijal

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3. Ostali troškovi (telefon, struja/grejanje, održavanje)

 

Mesečno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno troškovi kancelarije/troškovi projekta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Ostali troškovi, usluge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1. Troškovi prevoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Studije, istraživanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.3. Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.4. Publikacije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5. Troškovi konferencija/seminara (zakup, radni materijal, smeštaj učesnika, ketering)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.6. Troškovi za povećanje vidljivosti projekta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.7. Troškovi evaluacije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.8. Ostalo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno ostali troškovi, usluge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno ostalo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Ukupni prihvatljivi troškovi (1-5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UPUTSTVO ZA POPUNJAVANJE BUDŽETA

Budžetom se moraju prikazati svi opravdani troškovi Projekta, a ne samo učešće Ministarstva. U koloni naziv stavki detaljno opisati opravdani trošak (na primer: trošak 5.4.-publikacije u delu naziv stavki treba navesti tačan naziv publikacije za koje se traži sufinansiranje).

Ako osoblje ne radi puno radno vreme na Projektu, treba navesti procenat pored opisa stavke, a taj procenat treba da se odrazi na broj jedinica (a ne na cenu po jedinici).

Navedite zemlju gde su nastali troškovi dnevnica i relevantne stope. Ako informacije nisu raspoložive, upišite globalni iznos. Dnevnice pokrivaju smeštaj, ishranu i lokalni transport.

U slučaju potrebe za daljim objašnjenjima ili tehničkom podrškom, obratiti se Ministarstvu privrede.

Na kraju sve tabele budžeta treba štampati, ispečatirati i podneti ih zajedno sa ostalim obrascima.

NAPOMENA: Korisnik je isključivo odgovoran za tačnost finansijskih podataka datih u ovoj tabeli.

Obrazac broj 4.

MINISTARSTVO PRIVREDE

Struktura sufinansiranja projekta

Obrazac popunjava predlagač projekta u saradnji sa ostalim sufinansijerima. Iznosi u tabeli moraju se poklapati sa budžetom projekta

r. br.

Naziv sufinansirajućeg subjekta

Ukupni iznos sufinansiranja

Procentualno od ukupnog iznosa projekta

1.

Predlog sufinansiranja od strane Ministarstva privrede

0.00 Din.

 

1.1. Sufinansiranje do % opravdanih troškova

 

 

2.

Učešće JLS partnera na projektu

0.00 Din.

 

2.1 Naziv JLS

 

 

2.2 Ime partnera

 

 

2.3 Ime partnera

 

 

...

 

 

2.n Ime partnera

 

 

3.

Donatorsko učešće drugih privrednih subjekata, organizacija ili institucija

0.00 Din.

 

3.1 Ime preduzeća/organizacije/institucije

 

 

3.2 Ime preduzeća/organizacije/institucije

 

 

 

 

3.n Ime preduzeća/organizacije/institucije

 

 

Ukupna vrednost projekta:

0.00 Din.