UPUTSTVO

O NAČELIMA ZA UNUTRAŠNJE UREĐENJE I SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA U GRADSKOJ UPRAVI GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 11/2015)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim uputstvom utvrđuju se načela za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u gradskim upravama i službi za obavljanje poslova interne revizije kod direktnih i indirektnih korisnika budžeta (u daljem tekstu: služba interne revizije), postupak izrade i donošenja pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organima (u daljem tekstu: pravilnik), kao i uslovi za sticanje zvanja zaposlenih u organima.

II NAČELA ZA UNUTRAŠNJE UREĐENJE I SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA

Član 2

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta moraju biti prilagođeni delokrugu i radnim procesima da obezbeđuju:

- prilagođenost unutrašnjeg uređenja celini poslova organa;

- stručno, efikasno, racionalno i usklađeno vršenje poslova;

- efikasan unutrašnji nadzor nad vršenjem poslova u organu;

- zakonito i blagovremeno odlučivanje u upravnom postupku;

- grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće unutrašnje jedinice u organu;

- efikasnu saradnju sa resornim ministarstvima Republike Srbije, drugim organima Grada Kragujevca, javnim službama, javnim preduzećima i drugim organizacijama kojima su poverena upravna ovlašćenja.

Član 3

Unutrašnje uređenje organa i sistematizacija radnih mesta u organu uređuje se pravilnikom.

Pravilnik donose načelnici gradskih uprava i Glavni revizor.

Na akt iz stava 2. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće grada Kragujevca.

Član 4

Pravilnik se sastoji od dela kojim se propisuje unutrašnje uređenje gradskih uprava i službe za obavljanje poslova interne revizije kod direktnih i indirektnih korisnika budžeta i dela kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta u gradskim upravama i službi za internu reviziju.

Deo pravilnika kojim se propisuje unutrašnje uređenje gradskih uprava i službe za internu reviziju sadrži:

- unutrašnje jedinice u organu, njihove poslove i međusobni odnos;

- rukovođenje unutrašnjim jedinicama;

- ovlašćenje i odgovornosti rukovodilaca unutrašnjih jedinica;

- način saradnje sa drugim organima i organizacijama.

Deo pravilnika o sistematizaciji radnih mesta sadrži:

- ukupan broj radnih mesta u sa nazivom, opisom poslova i potrebnim brojem izvršilaca za svako radno mesto;

- uslove za zaposlenje na svakom radnom mestu.

Član 5

Za obavljanje poslova lokalne samouprave obrazuju se, po pravilu, posebne organizacione jedinice, odvojeno od poverenih poslova državne uprave.

Izuzetno, povereni poslovi državne uprave, kada to priroda i obim poslova dopušta, mogu da se organizuju u organizacionim jedinicama u kojima se obavljaju poslovi lokalne samouprave.

Pojedine poslove u organu mogu da obavljaju samostalni izvršioci izvan unutrašnjih jedinica ako to nalažu priroda i obim posla, a za svoj rad odgovorni su neposredno starešini.

Član 6

Za poverene poslove državne uprave, stepen i vrsta školske spreme utvrđuje se pravilnikom, u skladu sa zakonom ili drugim propisima nadležnih ministarstava.

Član 7

Uslovi za obavljanje poslova radnog mesta određuju se zavisno od vrste i stepena složenosti poslova čiji je obim pretežan. Za obavljanje poslova radnog mesta mogu se propisati određena znanja i veštine.

Vrsta stručne spreme može se alternativno utvrditi u zavisnosti od vrste poslova koji se obavljaju u okviru radnog mesta, osim za radna mesta za čije je obavljanje zakonom ili drugim propisima utvrđena vrsta stručne spreme.

Za obavljanje poslova radnog mesta određuje se najniži stepen stručne spreme sa kojim uspešno može da se obavlja posao bez određivanja alternative u pogledu stepena stručne spreme.

Član 8

Za radna mesta rukovodioca organizacionih jedinica određuje se najviši stepen stručne spreme koji se zahteva za obavljanje poslova u okviru organizacione jedinice i radno iskustvo od najmanje tri godine na istim ili sličnim poslovima.

Član 9

Pored uslova utvrđenih ovim uputstvom pravilnikom se propisuje kao uslov za obavljanje poslova i položen državni stručni ispit, osim za radna mesta za koja se u organu stiču zanimanja.

III VRSTE UNUTRAŠNJIH JEDINICA I USLOVI ZA NJIHOVO OBRAZOVANJE

Član 10

Osnovna organizaciona jedinica u Gradskoj upravi je sektor ukoliko u Gradskoj upravi ima najmanje 80 zaposlenih.

Osnovna organizaciona jedinica u Gradskoj upravi koja ima manje od 80 zaposlenih je Odeljenje.

Član 11

Unutrašnje organizacione jedinice u Gradskoj upravi u kojoj je osnovna organizaciona jedinica sektor su odeljenje, služba i grupa.

U Gradskim upravama u kojima je osnovna organizaciona jedinica odeljenje unutrašnje organizacione jedinice su služba i grupa.

Unutrašnje organizacione jedinice iz stava 1. i 2. ovog člana mogu da se obrazuju izvan osnovnih organizacionih jedinica da bi vršili poslove iz pojedinih oblasti koje nisu u njihovom delokrugu ili ako to nalažu posebni propisi.

Član 12

Odeljenje se obrazuje za vršenje međusobno povezanih poslova koji objedinjuju rad najmanje osam zaposlenih.

Služba se obrazuje za vršenje međusobno povezanih poslova koji objedinjuju rad najmanje pet zaposlenih.

Grupa se obrazuje za vršenje međusobno povezanih poslova koji objedinjuju rad najmanje tri zaposlena.

Član 13

Uže unutrašnje jedinice mogu u pojedinim organima biti drugačije nazvane, ako to više odgovara prirodi poslova u organu, s tim da moraju biti ispunjeni uslovi za obrazovanje odeljenja, službe ili grupe utvrđeni ovim uputstvom.

Pravilnikom se određuje sa kojim se užim unutrašnjim jedinicama one upodobljavaju.

Član 14

Rukovodilac uže unutrašnje jedinice obavlja najsloženije poslove organizacione jedinice i stara se o efikasnom i stručnom vršenju poslova i ravnomernoj raspodeli poslova zaposlenih.

Član 15

Ukoliko za obavljanje poslova uže unutrašnje jedinice nije raspoređen izvršilac ili u slučaju njegove odsutnosti, radom uže unutrašnje jedinice rukovodi zaposleni koga odredi starešina.

IV RUKOVODIOCI SEKTORA, ODELJENJA, SLUŽBE I GRUPE

Član 16

Sektorom rukovodi načelnik sektora.

Odeljenjem rukovodi načelnik odeljenja, službom šef službe, a grupom rukovodilac grupe.

Načelnika sektora, odeljenja, šefa službe i rukovodioca grupe raspoređuje na ta radna mesta načelnik Gradske uprave.

Načelnik sektora, odeljenja, šef službe i rukovodilac grupe za svoj rad i rad unutrašnje celine kojom rukovode odgovaraju načelniku Gradske uprave i rukovodećem radniku organizacione jedinice.

V ZVANJA I ZANIMANJA

Član 17

Zaposleni u organima stiču zvanja utvrđena Zakonom o radnim odnosima u državnim organima.

Zvanja izražavaju stručnu osposobljenost zaposlenog za vršenje poslova određenog stepena složenosti u gradskim upravama i službi za internu reviziju.

Na određenim radnim mestima u gradskim upravama i službi za internu reviziju rade zaposleni sa odgovarajućom školskom spremom za koja se ne utvrđuju zvanja (u daljem tekstu: zanimanja).

Zanimanja u organima su utvrđena Zakonom o radnim odnosima u državnim organima i zanimanja utvrđena ovim uputstvom.

Član 18

Zaposleni u organima može sticati zvanja pod sledećim uslovima:

- zvanje samostalnog stručnog saradnika može steći zaposleni u organu koji ima visoku školsku spremu, najmanje pet godina radnog staža i koji je osposobljen da samostalno obavlja upravno-nadzorne poslove, poslove vezane za izradu svih vrsta akata i najsloženije poslove od značaja za funkcionisanje organa, a koji zahtevaju samostalnost u radu i poznavanje problematike iz jedne ili više povezanih oblasti;

- zvanje višeg stručnog saradnika može steći zaposleni u organu koji ima visoku školsku spremu, najmanje tri godine radnog staža a osposobljen je da samostalno i u saradnji sa zaposlenima višeg zvanja obavlja upravno-nadzorne poslove i poslove vezane za izradu svih vrsta akata i stručno obrađuje složenije poslove iz delokruga rada organa;

- zvanje stručnog saradnika može steći zaposleni u organu koji ima visoku školsku spremu, najmanje godinu dana radnog staža i položen pripravnički odnosno pravosudni ispit, a osposobljen je da radi na manje složenim upravno-nadzornim poslovima i poslovima izrade akata iz delokruga rada organa, uz detaljna uputstva zaposlenih sa višim zvanjima;

- zvanje višeg saradnika može steći zaposleni u organu koji ima višu školsku spremu, najmanje tri godine radnog staža, a osposobljen je da samostalno obavlja manje složene stručne poslove iz delokruga rada organa;

- zvanje saradnika može steći zaposleni u organu koji ima višu školsku spremu, najmanje jednu godinu radnog staža, položen pripravnički ispit, a osposobljen je da obavlja manje složene stručne poslove uz uputstva zaposlenih sa višim zvanjima;

- zvanje višeg referenta može steći zaposleni u organu koji ima srednju školsku spremu, najmanje jednu godinu radnog staža, a osposobljen je da samostalno obavlja manje složene stručno-operativne, administrativne i njima slične poslove;

- zvanje referenta može steći zaposleni u organu koji ima srednju školsku spremu, najmanje šest meseci radnog staža, položen pripravnički ispit, a osposobljen je da obavlja manje složene stručno - operativne, administrativne i njima slične poslove uz uputstva zaposlenih sa višim zvanjima.

Član 19

Zanimanja u organima su:

- novinar,

- prevodilac,

- daktilograf,

- operater,

- visoko kvalifikovani radnik,

- kvalifikovani radnik,

- nekvalifikovani radnik,

- vozač,

- telefonista,

- kurir i

- spremačica.

Pravilnikom se mogu utvrditi i druga zanimanja zaposlenih.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca" a primenjuje se od 15. aprila 2015. godine.