ODLUKA

O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2015. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 69/2014 i 11/2015)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2015. godini (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:

R. br

Izvori prihoda

u dinarima

% udeo

A.

Sredstva iz budžeta Grada za 2015. godinu

923.626.358,77

99,68

B.

Socijalna davanja na teret fonda

3.000.000,00

0,32

 

Ukupno sredstva: (A+B)

926.626.358,77

100,00

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima i to:

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

u dinarima

% udeo

 

 

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

926.626.358,77

100,00

1.

 

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

365.697.600,00

39,46

 

1.1.

Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (nova hala-I faza i gasni prsten)

150.000.000,00

16,19

 

1.2.

Izgradnja Arhiva Grada Novog Sada (IV faza) Filipa Višnjića 2a u Novom Sadu

10.000.000,00

1,08

 

1.3.

Izgradnja sportske hale na sremskoj strani

100.000.000,00

10,79

 

1.4.

Izgradnja prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju

40.000.000,00

4,32

 

1.5.

Izgradnja objekata od interesa lokalne samouprave - Izgradnja Doma kulture u Futogu

3.000.000,00

0,32

 

1.6.

Kupovina poslovnog prostora

5.000.000,00

0,54

 

1.7.

Kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora i poboljšanje energetske efikasnosti

23.097.600,00

2,49

 

1.8.

Izgradnja i kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora - rekonstrukcija rukometnog stadiona Železničar

10.000.000,00

1,08

 

1.9.

Rekonstrukcija objekta - Svratište za decu sa ulice

7.000.000,00

0,76

 

1.10.

Izgradnja poslovnog prostora u saradnji sa drugim investitorima - Kisačka 55

8.000.000,00

0,86

 

1.11.

Rekonstrukcija Beogradske kapije (nastavak ugovorenih radova)

8.000.000,00

0,86

 

1.12.

Izgradnja poslovno stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa sainvestitorima

1.600.000,00

0,17

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

27.800.000,00

3,00

 

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

3.827.000,00

0,41

 

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

5.000.000,00

0,54

 

2.3.

Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova

13.973.000,00

1,51

 

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

4.500.000,00

0,49

 

2.5.

Podgrađe Petrovaradinske tvrđave

500.000,00

0,05

3.

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

15.000.000,00

1,62

 

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora

3.000.000,00

0,32

 

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora

10.000.000,00

1,08

 

3.3.

Izrada elaborata - studija izvodljivosti

2.000.000,00

0,22

 

 

(Svega 1 + 2 + 3)

408.497.600,00

44,08

4.

 

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

518.128.758,77

55,92

 

4.1.

Troškovi osiguranja

13.900.000,00

1,50

 

4.2.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

1.000.000,00

0,11

 

4.3.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

143.000.000,00

15,43

 

4.4.

Porez na imovinu

10.000.000,00

1,08

 

4.5.

Izdaci - troškovi Preduzeća

255.503.223,77

27,58

 

 

4.5.0.

Materijalni troškovi (el. energija, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...)

176.019,871,77

19,00

 

 

4.5.1.

Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu

19.000.000,00

2,05

 

 

4.5.2.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Hala)

22.000.000,00

2,37

 

 

4.5.3.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Bazen)

30.483.352,00

3,29

 

 

4.5.4.

Izdaci za korišćenje el. energije na Gradskom stadionu "Karađorđe"

7.000.000,00

0,76

 

 

4.5.5.

Geodetske usluge

1.000.000,00

0,11

 

4.6.

Izdaci za legalizaciju objekata

1.000.000,00

0,11

 

4.7.

Plate za zaposlene i naknade za Nadzorni odbor

82.753.035,00

8,93

 

 

4.7.1.

Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima

79.547.816,00

8,59

 

 

4.7.2.

Naknade članovima Nadzornog odbora

1.495.219,00

0,16

 

 

4.7.3.

Jubilarne nagrade

1.710.000,00

0,18

 

4.8.

Izdaci za marketing

2.972.500,00

0,32

 

4.9.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

5.000.000,00

0,54

 

 

4.9.1.

DaNS za izdavanje časopisa

1.200.000,00

0,13

 

 

4.9.2.

Fond "Melanija Bugarinović"

3.800.000,00

0,41

 

4.10.

Bolovanje na teret fonda

3.000.000,00

0,32

 

 

 

Ukupno:

926.626.358,77

100,00

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz tačke 1. podtačke 1.1. do 1.12. i iz tačke 3. podtačke 3.1. do 3.3. ovog člana su kapitalne investicije.

Član 4

Radovi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora iz tačke 2. podtačka 2.4. "Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima" vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu do planiranog iznosa.

O izvršenim radovima i utrošku sredstava direktor je dužan da obavesti Nadzorni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl).

Član 5

Nadzorni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na predlog direktora Preduzeća može da izvrši preusmeravanje odobrenog iznosa u programskoj tački rashoda u iznosu 5% vrednosti za programsku tačku rashoda čiji se iznos umanjuje.

Član 6

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 1. januara 2015. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2015. godini

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 11/2015)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2015. GODINI

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2015. godini, ovim Programom definišu se objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to su:

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

u dinarima

% udeo

 

 

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

926.626.358,77

100,00

1.

 

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

365.697.600,00

39,46

 

1.1.

Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (nova hala-I faza i gasni prsten)

150.000.000,00

16,19

 

1.2.

Izgradnja Arhiva Grada Novog Sada (IV faza) Filipa Višnjića 2a u Novom Sadu

10.000.000,00

1,08

 

1.3.

Izgradnja sportske hale na sremskoj strani

100.000.000,00

10,79

 

1.4.

Izgradnja prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju

40.000.000,00

4,32

 

1.5.

Izgradnja objekata od interesa lokalne samouprave - Izgradnja Doma kulture u Futogu

3.000.000,00

0,32

 

1.6.

Kupovina poslovnog prostora

5.000.000,00

0,54

 

1.7.

Kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora i poboljšanje energetske efikasnosti

23.097.600,00

2,49

 

1.8.

Izgradnja i kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora - rekonstrukcija rukometnog stadiona Železničar

10.000.000,00

1,08

 

1.9.

Rekonstrukcija objekta - Svratište za decu sa ulice

7.000.000,00

0,76

 

1.10.

Izgradnja poslovnog prostora u saradnji sa drugim investitorima - Kisačka 55

8.000.000,00

0,86

 

1.11.

Rekonstrukcija Beogradske kapije (nastavak ugovorenih radova)

8.000.000,00

0,86

 

1.12.

Izgradnja poslovno stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa sainvestitorima

1.600.000,00

0,17

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

27.800.000,00

3,00

 

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

3.827.000,00

0,41

 

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

5.000.000,00

0,54

 

2.3.

Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova

13.973.000,00

1,51

 

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

4.500.000,00

0,49

 

2.5.

Podgrađe Petrovaradinske tvrđave

500.000,00

0,05

3.

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

15.000.000,00

1,62

 

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora

3.000.000,00

0,32

 

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora

10.000.000,00

1,08

 

3.3.

Izrada elaborata - studija izvodljivosti

2.000.000,00

0,22

 

 

(Svega 1 + 2 + 3)

408.497.600,00

44,08

4.

 

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

518.128.758,77

55,92

 

4.1.

Troškovi osiguranja

13.900.000,00

1,50

 

4.2.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

1.000.000,00

0,11

 

4.3.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

143.000.000,00

15,43

 

4.4.

Porez na imovinu

10.000.000,00

1,08

 

4.5.

Izdaci - troškovi Preduzeća

255.503.223,77

27,58

 

 

4.5.0.

Materijalni troškovi (el. energija, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...)

176.019,871,77

19,00

 

 

4.5.1.

Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu

19.000.000,00

2,05

 

 

4.5.2.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Hala)

22.000.000,00

2,37

 

 

4.5.3.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Bazen)

30.483.352,00

3,29

 

 

4.5.4.

Izdaci za korišćenje el. energije na Gradskom stadionu "Karađorđe"

7.000.000,00

0,76

 

 

4.5.5.

Geodetske usluge

1.000.000,00

0,11

 

4.6.

Izdaci za legalizaciju objekata

1.000.000,00

0,11

 

4.7.

Plate za zaposlene i naknade za Nadzorni odbor

82.753.035,00

8,93

 

 

4.7.1.

Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima

79.547.816,00

8,59

 

 

4.7.2.

Naknade članovima Nadzornog odbora

1.495.219,00

0,16

 

 

4.7.3.

Jubilarne nagrade

1.710.000,00

0,18

 

4.8.

Izdaci za marketing

2.972.500,00

0,32

 

4.9.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

5.000.000,00

0,54

 

 

4.9.1.

DaNS za izdavanje časopisa

1.200.000,00

0,13

 

 

4.9.2.

Fond "Melanija Bugarinović"

3.800.000,00

0,41

 

4.10.

Bolovanje na teret fonda

3.000.000,00

0,32

 

 

Ukupno:

926.626.358,77

100,00

JP "Poslovni prostor" planira kapitalna ulaganja u ukupnom iznosu od 385.697.600,00 dinara koja će se finansirati iz sredstava budžeta Grada.

Planirani rashodi na izgradnji poslovnih objekata iznose 312.600.000,00 dinara bez PDV-a i predstavljaju kapitalne izdatke. U okviru navedenih sredstava prioritetni izdaci za izgradnju su:

- 150.000.000,00 dinara koji se planiraju za izgradnju proizvodno-uslužne radionice (hale - I faza, temelji) i gasifikaciju na lokaciji Radne zone "Rimski šančevi". Izradom Glavnog projekta gasnog prstena kompletiraće se infrastruktura u Radnoj zoni. Izgradnja nove hale direktno podiže nivo konkurentnosti i proširuje kapacitete Radne zone,

- 10.000.000,00 dinara koji se planiraju za završetak radova na izgradnji Arhiva Grada Novog Sada. Završetkom radova na izgradnji Arhiva Grada Novog Sada obezbediće se adekvatno čuvanje arhivske građe Grada i Južno Bačkog okruga, a ujedno će se osloboditi prostor na Petrovaradinskoj tvrđavi za komercijalne namene,

- 100.000.000,00 dinara koji se planiraju za izgradnju sportske hale na sremskoj strani. Izgradnja je planirana radi povećanja sportskih poslovnih kapaciteta Grada Novog Sada i JP "Poslovni prostor" u Novom Sadu. Realizacija hale odnosi se na izgradnju nove sportske hale u Petrovaradinu, površine oko 2.400 m2. Izbor najpovoljnijeg izvođača i zaključenje ugovora u 2015. godini izvršiće se u postupku javne nabavke u skladu sa važećim propisima,

- 40.000.000,00 dinara koji se planiraju za izgradnju Prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju, što će obezbediti privremeno i celovito zbrinjavanje dece i omladine oba pola, uzrasta od 7 do 18 godina, koju upute organi pravosuđa, organi MUP-a i nadležni centar za socijalni rad,

- 3.000.000,00 dinara koji se planiraju za izgradnju objekata od interesa lokalne samouprave - Izgradnja Doma kulture u Futogu. Izgradnjom se nastoji unaprediti društveni položaj građana. Pribavljena je građevinska dozvola i u toku je i zbog izvođača radova,

- Za izgradnju poslovnog prostora za objekat u Kisačkoj 55 planira se 8.000.000,00 dinara,

- 1.600.000,00 dinara koji se planiraju za izgradnju poslovno stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa sainvestitorima. Zajednička izgradnja objekata realizovaće se putem tendera i odabira najpovoljnijeg sainvestitora.

Ovim sredstvima se planiraju rashodi na izgradnji poslovno-stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa sainvestitorima na lokacijama za koje poslovi još uvek nisu ugovoreni. Reč je o sledećim lokacijama:

- Šafarikova 4,

- Stražilovska 12-14,

- Kosovska 22,

- Lasla Gala 32,

- Sentandrejski put bb,

- Futoški put 63,

- Dimitrija Tucovića 3.

Planirani rashodi za kupovinu zgrada i objekata iznose od 5.000.000,00 dinara. Realizacija ovih sredstava obuhvata kupovinu novih poslovnih prostora u cilju povećanja kapaciteta i rešavanja suvlasničkih odnosa nastalih kao posledica primene Zakona o vraćanju oduzete imovine i obeštećenju ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 72/11 i 108/13).

Planirani rashodi na kapitalnom održavanju objekata iznose 48.097.600,00 dinara. U okviru navedenih sredstava prioritetni izdaci za ove namene su:

- 23.097.600,00 dinara planira se za izgradnju i kapitalno održavanje objekata-poslovnih prostora i poboljšanje energetske efikasnosti,

- 10.000.000,00 dinara koji se planiraju za rekonstrukciju Rukometnog stadiona "Železničar",

- 7.000.000,00 dinara koji se planiraju za rekonstrukciju objekta - Svratište za decu sa ulice,

- 8.000.000,00 dinara koji se planiraju za rekonstrukciju Beogradske kapije (nastavak ugovorenih radova).

Planirani izdaci za projektno planiranje u iznosu od 15.000.000,00 dinara i odnose se na:

- za projektnu dokumentaciju za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora planiraju se rashodi u iznosu od 10.000.000,00 dinara,

- za izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju i adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora planiraju se rashodi u iznosu od 3.000.000,00 dinara i

- rashodi u iznosu od 2.000.000,00 dinara za izradu elaborata - studija izvodljivosti.

Za nabavku administrativne opreme (kancelarijske, računarske, komunikacione i elektronske), kao i za održavanje kompjuterskog softvera, planiraju se sredstva u iznosu od 5.000.000,00 dinara.

Za adaptaciju, rekonstrukciju, sanaciju i održavanje poslovnih objekata - prostora planiraju se sredstva u iznosu od 27.800.000,00 dinara i ne odnosi se na kapitalna ulaganja.

Tačka 4. "Rashodi na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2015. godinu":

4.1. Troškovi osiguranja

Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama i opremom podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njima nastaju, osiguranje prostora i opreme će se vršiti na svakovremenu stvarnu vrednost, kao i obavezno osiguranje zaposlenih, za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od 13.900.000,00 dinara.

4.2, 4.3. i 4.4. Zakonske obaveze (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost, porez na imovinu)

Na ime poreskih obaveza JP "Poslovni prostor" (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost - PDV, porez na imovinu) planiraju se sredstva u iznosu od 154.000.000,00 dinara.

4.5. Izdaci - troškovi Preduzeća

Na ime izdataka - troškova JP "Poslovni prostor" planirana su sredstva u iznosu od 255.503.223,77 dinara, od čega:

- na ime materijalnih troškova (električna energija, voda, grejanje, održavanje higijene, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje, kancelarijski materijal, PTT, ugovori o delu, administrativna oprema) iznos od 176.019.871,77 dinara (tačka 4.5.0),

- za korišćenje Sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) iznos od 19.000.000,00 dinara (tačka 4.5.1.),

- za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" - hala (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) iznos od 22.000.000,00 dinara (tačka 4.5.2.),

- za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" - bazen (električna energija, voda, grejanje, održavanje objekta) iznos od 30.483.352,00 dinara (tačka 4.5.3.),

- za korišćenje električne energije na Gradskom stadionu "Karađorđe" iznos od 7.000.000,00 dinara (tačka 4.5.4.) i

- za geodetske usluge iznos od 1.000.000,00 dinara (tačka 4.5.5.).

4.6. Izdaci za legalizaciju objekata planirani su u iznosu od 1.000.000,00 dinara.

4.7. Plate za zaposlene, naknade za Nadzorni odbor i jubilarne nagrade planirane su u iznosu od 82.753.035,00 dinara, od čega:

- plate i dodaci za 58 zaposlenih sa poslovodstvom (direktor) u JP "Poslovni prostor" i pripadajućim porezima i doprinosima, planirani na nivou mase sredstava planirane za novembar 2014. godinu umanjene za 2,5% prema Uputstvu za pripremu Budžeta za 2015. godinu i iznose 79.547.816,00 dinara (tačka 4.7.1.),

- naknada članovima Nadzornog odbora iznos od 1.495.219,00 dinara (tačka 4.7.2.) i

- jubilarne nagrade za zaposlene iznose 1.710.000,00 dinara (tačka 4.7.3.).

4.8. Izdaci za marketing planirani su u iznosu od 2.972.500,00 dinara, a sredstva će se koristiti za oglašavanje poslovnog prostora kojim upravlja JP "Poslovni prostor" radi izdavanja u zakup i za reklamne i propagandne aktivnosti i promociju poslovnih prostora kojim upravlja JP "Poslovni prostor".

4.9. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama planirane su u iznosu od 5.000.000,00 dinara i odnose se na:

- Društvo arhitekata Novog Sada za izdavanje časopisa DaNS - iznos od 1.200.000,00 dinara bez PDV-a (tačka 4.9.1.),

- Fond "Melanije Bugarinović" - od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup, a zakupnina prenosi u celokupnom godišnjem iznosu bez PDV - iznos od 3.800.000,00 dinara (tačka 4.9.2.).

4.10. Bolovanja na teret fonda planira se u iznosu od 3.000.000,00 dinara.