PRAVILNIK
O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU KRAGUJEVCU

("Sl. list grada Kragujevca", br. 12/2015 i 13/2015 - ispr.)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se uslovi, kriterijumi i način i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca, odnosno odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu, izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje, odobrenim programima i realizaciji odobrenih programa.

Član 2

Odredbe Pravilnika o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", broj 49/12) koje se odnose na uslove, kriterijume i način odobrenja programa, zaključenje ugovora, podnošenje izveštaja i obavezu vraćanja dobijenih sredstava, shodno se primenjuju, u skladu sa članom 138. stav 1. Zakona o sportu, i na programe kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu u pitanjima koja nisu uređena ovim pravilnikom.

Pod granama sporta u smislu ovog pravilnika podrazumevaju se grane sporta utvrđene aktom iz čl. 120. st. 2. tač. 2) Zakona o sportu.

Član 3

Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu, za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu grada Kragujevca, u skladu sa zakonom, ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program), i to:

1) za programe iz člana 137. stav 1. tač. 1), 3), 4), 6), 8), 12), 13) i 14) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);

2) za programe iz člana 137. stav 1. tač. 2), 5), 9), 10), 11), 15) i 16) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. tačka 7) Zakona o sportu (delatnost i programi organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač ili član grad Kragujevac) ostvaruje se u skladu sa zakonima kojima je uređeno osnivanje i rad tih organizacija.

Organizaciji u oblasti sporta čiji je osnivač grad Kragujevac obezbeđuju se sredstva za: materijalne troškove, tekuće i investiciono održavanje; plate zaposlenih, u skladu sa zakonom; opremu; realizovanje programa utvrđenih odobrenim godišnjim programom rada; naučno i stručno usavršavanje zaposlenih; izvore informacija i informacioni sistem; druge namene u skladu sa zakonom.

Programi i projekti iz člana 137. stav 1. tač. 1), 2) i 6) Zakona o sportu imaju prioritet pri izboru programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u gradu Kragujevcu.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 4

Programi kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove i kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) uslova finansiranja programa;

5) forme predloga programa.

1. Predlagač programa

Član 5

Predloge godišnjih i posebnih programa podnose organizacije iz člana 138. stav 3. Zakona o sportu, i to:

1) Sportski savez Kragujevca - predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa svojih članova (neposrednih i posrednih) iz člana 137. stav 1. tač. 1), 3), 4), 6), 8), 12), 13) i 14) Zakona o sportu;

2) organizacije u oblasti sporta nosioci programa koje nisu članovi Sportskog saveza Kragujevca - predlog svog godišnjeg programa iz člana 137. stav 1. tač. 1), 3), 4), 6), 8), 12), 13) i 14) Zakona o sportu;

3) organizacije u oblasti sporta nosioci programa - predlog svog posebnog programa iz člana 137. stav 1. tač. 2), 5), 9), 10), 11), 15) i 16) Zakona o sportu.

Organizacije u oblasti sporta iz stava 1. tačka 2) ovog člana ne mogu samostalno da podnesu predlog svog godišnjeg programa ukoliko prema sportskim pravilima nacionalnih sportskih saveza čiji su neposredni ili posredni član (nadležni nacionalni granski sportski savez, Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije, Sportski savez Srbije) imaju obavezu da budu članovi Sportskog saveza Kragujevca kao teritorijalnog sportskog saveza za grad Kragujevac.

Predlog godišnjeg programa organizacije velikog međunarodnog sportskog takmičenja iz člana 137. stav 1. tačka 3) i člana 160. Zakona o sportu, koje je od posebnog značaja za grad Kragujevac, može se podneti samo od organizacije u oblasti sporta koja ima saglasnost za kandidovanje i organizovanje međunarodnog sportskog takmičenja u skladu sa članom 159. Zakona o sportu, odnosno organizacije koju je namenski i privremeno osnovala za tehničku organizaciju te priredbe organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost za organizovanje sportske priredbe.

Predlog posebnog programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta na području grada Kragujevca iz člana 137. stav 1. tačka 2) Zakona o sportu, uključujući i školski sportski objekt, može se podneti samo od strane vlasnika, odnosno korisnika zemljišta ili sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predlog posebnog programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista iz člana 137. stav 1. tačka 10) Zakona o sportu može se podneti samo od strane organizacije u oblasti sporta čiji je sportista član.

Sportski savez Kragujevca podnosi programe iz stava 1. tačka 1) ovog člana u svoje ime i u ime organizacija u oblasti sporta svojih članova.

Učesnici u sistemu sporta mogu podneti predloge svojih programa i kao deo programa, odnosno partnerski program sa programom Sportskog saveza Kragujevca, sportskog društva ili gradskog granskog sportskog saveza.

Nosioci programa koji podnesu godišnji program u kojem su obuhvaćene i aktivnosti od značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta za koje se podnosi posebni program ne mogu za iste aktivnosti da podnesu i poseban program po javnom pozivu.

Ukoliko organizacija u oblasti sporta član Sportskog saveza Kragujevca ne ispunjava uslove iz člana 119. stav 6. i člana 133. stav 4. Zakona o sportu, predlog godišnjeg programa iz stava 1. tač. 1) ovog člana može podneti Sportski savez Kragujevca kao svoj program, osim programa učešća u takmičenju.

Podnosilac programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta Republike Srbije.

2. Nosilac programa

Član 6

Nosilac programa može biti samo organizacija u oblasti sporta koja ima svoje sedište na teritoriji grada Kragujevca.

Škola, odnosno visokoškolska ustanova ima status organizacije u oblasti sporta u odnosu na programe iz člana 137. stav 1. tač. 6), 13) i 14) Zakona o sportu.

Nosilac programa mora:

1) da bude registrovan u skladu sa zakonom;

2) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom o sportu nije drukčije određeno;

3) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

4) da je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana;

5) da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe;

6) da ispunjava, u skladu sa Zakonom o sportu, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa;

7) raspolaže kapacitetima za realizaciju programa, demonstrirane kroz adekvatne reference;

8) da je član nacionalnog granskog sportskog saveza preko koga se ostvaruje opšti interes u odgovarajućoj grani sporta, u skladu sa članom 120. stav 3. tačka 1) Zakona o sportu.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Član 7

Nosilac programa će biti isključen iz procedure dodele sredstava u slučaju da je tokom postupka dodele sredstava:

1) bio predmet konflikta interesa;

2) skrivljeno lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Stručnu komisiju ili na organe i službena lica grada Kragujevca nadležna za sport (u daljem tekstu: Gradsko veće) tokom perioda procene programa ili nekog prethodnog procesa dodele sredstava.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija će biti direktno odgovorna za upravljanje finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu i za realizaciju programa, te shodno tome mora posedovati unutrašnju organizaciju finansijskog poslovanja koja će to i omogućiti.

Podnosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje okolnosti iz člana 133. st. 1-3. Zakona o sportu.

Podnosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa članom 130. st. 1. i 2. Zakona o sportu i ovim pravilnikom.

Član 8

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose programe individualno ili udruženo sa drugim organizacijama, ako ovim pravilnikom nije drukčije utvrđeno.

Partneri organizacija koje učestvuju u kreiranju i realizaciji programa, i troškovi koje oni naprave, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za korisnike dodeljenih sredstava.

Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije-saradnike koje su uključene u program kao jedan od učesnika, ali ne dobijaju sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu broj 12, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 9

Kriterijumi u pogledu kvaliteta, odnosno prirode i sadržine predloga programa jesu:

1) da je u okviru potreba i interesa građana utvrđenih u članu 137. stav 1. Zakona o sportu;

2) da je u skladu sa zakonom, Strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji, nacionalnim kategorizacijama u oblasti sporta i Programom razvoja sporta u gradu Kragujevcu;

3) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

4) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

5) da se realizuje u gradu Kragujevcu, osim programa priprema i učešća na sportskim takmičenjima;

6) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

7) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u gradu Kragujevcu;

8) da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja programa;

9) da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

10) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa;

11) da će se, po pravilu, realizovati u tekućoj godini;

12) da se ne može u dovoljnoj meri realizovati bez pomoći iz sredstava budžeta grada Kragujevca (program uopšte ne može da započne ili da se okonča) i da bi davanje finansijska pomoći bilo opravdano i prema osnovu i prema visini (supsidijarnost);

13) da je, po pravilu, obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora;

14) da je, po pravilu, predviđeno fazno (u ratama) finansiranje programa.

Pri odobravanju programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta, prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga.

Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata, sportski objekti kojima se obezbeđuje unapređenje školskog sporta i sportski objekti kojima se povećava bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom.

Član 10

Sadržina i kvalitet programa mora biti takva da obezbedi uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa, ali u priličnoj meri ili u potpunosti van kontrole nosioca programa.

Pri izradi i upravljanju godišnjim programom čija vrednost prelazi deset miliona dinara nosilac programa primenjuje, po pravilu Matricu logičkog okvira, utvrđenu međunarodnim standardima za upravljanje projektima.

Gradsko veće može utvrditi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne zadatke za podnošenje programa.

Projektni zadatak se definiše tako da obezbedi jasan opis: obrazloženja za preduzimanje određenog zadatka, odnosno aktivnosti; opis zadatka (ciljeve i rezultate) i pitanja koja treba proučiti; očekivane metodologije i plan aktivnosti (rada), uključujući vreme kada će se one desiti i njihovo trajanje; očekivanih zahteva u pogledu resursa, posebno u pogledu osoblja; zahteva u vezi sa izveštavanjem.

4. Finansijski uslovi

Član 11

Predlozi programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u gradu Kragujevcu odobravaju se u zavisnosti od toga da li je za programe potrebno obezbediti finansijska sredstva u celini ili u određenom delu iz budžeta grada Kragujevca.

Program iz stava 1. ovog člana finansira se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Sportskom savezu Kragujevca se u okviru njegovog godišnjeg programa posebno obezbeđuju sredstva za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih zakonom i ovim pravilnikom.

Član 12

Budžet (finansijski plan) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) realističan - kako u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci (stvarne cene i standardne tarife), tako i u smislu kapaciteta organizacije nosioca programa;

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;

5) precizan - bez zaokruživanja iznosa po budžetskim linijama i bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.

Član 13

Kriterijumi u pogledu troškova realizacije programa jesu:

1) da su direktni troškovi realizacije programa opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije programa;

2) da se budžet programa sastoji iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i opravdanih indirektnih troškova nosioca programa (izdaci za komunalne usluge, zarade zaposlenih kod nosioca programa koji ne učestvuju neposredno u realizaciji programa, izdaci za komunikacije, i sl.) koji ne mogu biti veći od 20% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su budžetom programa namenjeni realizaciji nekog dela programa.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta grada Kragujevca za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. ovog člana se priznaju:

1) kod zarada zaposlenih na mesečnom nivou - najviše u visini dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji;

2) kod troškova putovanja i dnevnica lija koja učestvuju u realizaciji programa - do visine uobičajenih troškova;

3) kod troškova kupovine opreme i plaćanja usluga (npr. hotelske usluge) - pod uslovom da cene odgovaraju tržišnim vrednostima i da je kupovina opreme neophodna za realizaciju programa.

Član 14

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredbama i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu).

Sredstva koja organizacija u oblasti sporta ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena i ne spadaju u opravdane troškove.

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima, a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnice i indirektne troškove.

Član 15

Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog računa (sva plaćanja po osnovu ugovora sa Gradom Kragujevcem), navedenog u predlogu programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od grada Kragujevca.

Član 16

Troškovi programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u gradu Kragujevcu iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu trebaju da se odnose, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece i mladih.

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se u istoj godini odobriti za realizaciji programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta grada Kragujevca predviđenih za finansiranje programa organizacija u oblati sporta.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, Gradsko veće može odobriti za realizaciju određenog programa i više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta grada Kragujevca predviđenih za finansiranje programa organizacija u oblati sporta ukoliko za to postoje posebno opravdani razlozi i ako se bez odobrenja odgovarajućih sredstava program ne bi mogao u opšte realizovati ili se ne bi mogli ostvariti ciljevi programa u zadovoljavajućoj meri.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 17

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina (projekata), a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu u kojoj se ostvaruje program;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama građana u gradu Kragujevcu i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) budžetu programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potreba i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu praćenja realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prošlom i budućem finansiranju organizacije nosioca programa i njegovim programa.

Član 18

Gradsko veće će uzeti u razmatranje samo one predloge programa koji ispunjavaju sledeće formalne kriterijume:

1) da predlog programa prati propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o organizaciji nosiocu programa i predloženom programu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje organizacije;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (Aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), ćiriličnim pismom;

3) da je jasan, potpun i istinit;

4) da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga programa, odnosno Aplikacionog formulara odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo, i to: Obrazac broj 1 - predlog godišnjih programa; Obrazac broj 2 - predlog posebnog programa davanja stipendija i novčanih nagrada; Obrazac broj 3 - predlog posebnog programa kroz izgradnju, opremanje i održavanje sportskih objekata; Obrazac broj 4 - predlog posebnih programa;

Član 19

Uz predlog programa obavezno se podnosi sva odgovarajuća dokumentacija kojom se dokazuju ispunjenost propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta i izjava da ne postoje prepreke iz člana 6. ovog pravilnika.

Obrazac predloga programa i prateća dokumentacija moraju biti popunjeni i poslati (predati) u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa treba da bude dostavljen i u elektronskoj formi (CD).

Predlog programa mora biti dostavljen Gradskom veću u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu grada Kragujevca.

Sva obavezna i prateća dokumentacija kao i CD, moraju biti dostavljeni u jednoj koverti ili paketu. Predlog programa čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove).

Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke:

1) predlog godišnjeg/posebnog programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta;

2) naziv podnosioca predloga;

3) adresu podnosioca predloga;

4) naziv programa;

5) oznaku: "Ne otvarati pre isteka roka iz javnog poziva" (kod posebnih programa).

Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet u skladu sa ovim članom, ovlašćeno lice Gradskog veća ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku ne dužem od 15 dana, ako je to moguće s obzirom na poštovanje rokova iz programskog kalendara utvrđenog članom 118. Zakona o sportu i ovim pravilnikom.

Predlog programa koji nije podnet na utvrđenom obrascu ne uzima se uopšte u razmatranje.

Obrazac za prijavljivanje predloga programa dostupan je u Gradskom veću i na internet sajtu grada Kragujevca.

Član 20

Ukoliko predlog godišnjeg programa podnosi Sportski savez Kragujevca, objedinjeno za svoj program i programe organizacija u oblasti spota svojih članova, predlog programa treba da budu podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga.

Član 21

Predlozi godišnjih i posebnih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom iz člana 23. ovog pravilnika.

Gradsko veće može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuje ostvarivanje potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana u gradu Kragujevcu, a podnose ga nosioci programa koji su od posebnog značaja za grad Kragujevac ili kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu s Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 22

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

Ukoliko je program kompleksan i višegodišnjeg karaktera, predlog programa mora da sadrži organizaciju programa u fazama, s tim da jedna faza ne može biti duža od projektovane budžetske godine.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 23

Godišnji program izvršava se prema sledećoj dinamici:

- 1. februar - Gradsko veće objavljuje javno saopštenje na sajtu grada Kragujevca o pokretanju postupka za odobravanje godišnjih programa, roku za dostavljanje programa i maksimalnim raspoloživim iznosima za pojedine oblasti potreba i interesa građana za koje se odobravaju godišnji program u skladu sa ovim pravilnikom;

- 20. april - organizacije u oblasti sporta dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Sportskom savezu Kragujevca, na propisanom obrascu;

- 1. jun - Sportski savez Kragujevca razmatra prispele predloge organizacija u oblasti sporta svojih članova, utvrđuju konačne predloge godišnjih programa koji bi se finansirali iz budžeta grada Kragujevca, vrši reviziju predloga i obrasca predloga programa i dostavlja predloge Gradskom veću, na propisanim obrascima, zajedno sa objedinjenom rekapitulacijom predloženih programa - organizacije u oblasti sporta koje nisu članovi Sportskog saveza Kragujevca dostavljaju Gradskom veću predloge svojih godišnjih programa, na propisanom obrascu;

- 5. jun - Gradonačelnik obrazuje stručnu komisiju za odobrenje godišnjih programa i javno objavljuje njen sastav;

- 1. jul - stručna komisija analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa i podnosi predlog Gradonačelniku;

- 15. jul - Gradonačelnik utvrđuje preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa zadovoljavanja potreba i interesa građana u gradu Kragujevcu, za narednu budžetsku godinu, i dostavlja ga Gradskom veću;

- 15. decembar - Gradonačelnik revidira preliminarani objedinjeni predlog godišnjih programa, usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu grada Kragujevca za narednu godinu i dostavlja Gradskom veću konačni predlog za odobravanje godišnjih programa;

- 30. decembar - Gradsko veće odlučuje (donosi rešenje) o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po godišnjim programima;

- 31. januar - Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Posebni program izvršava se po javnom pozivu, a prema sledećoj dinamici:

- 15. januar - Gradsko veće utvrđuje okvirne iznose za finansiranje programa ostvarivanja potreba i interesa građana u gradu Kragujevcu, za svaku od oblasti (namena) za koje se odobravaju posebni programi u skladu sa ovim pravilnikom;

- 20. januar - Gradsko veće obrazuje stručnu komisiju za izbor posebnih programa i javno objavljuje njen sastav;

- 1. februar - Gradsko veće objavljuje javni poziv i utvrđuje rok do 30 dana za dostavljanje predloga programa;

- 15. april - stručna komisija daje ocenu podnetih predloga i dostavlja Gradonačelniku predlog za odobrenje programa;

- 1. maj - Gradonačelnik dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje posebnih programa;

- 5. maj - Gradsko veće odlučuje (donosi rešenje) o odobrenju posebnih programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana;

- 1. jun - Gradsko veće obaveštava nosioce programa o odobrenim programima.

Rokovi iz st. 1. i 2. ovog člana predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji.

Javni pozivi i javna obaveštenja, kao i obaveštenja o sastavu stručne komisije u smislu ovog pravilnika objavljuju se na internet sajtu grada Kragujevca.

Odlukom Gradskog veća mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu. Ukoliko je takva odluka doneta, maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju.

Gradsko veće može utvrditi okvirni gornji iznos koji se može odobriti iz budžeta grada Kragujevca organizacijama u oblasti sporta za realizaciju pojedinih godišnjih programa iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu, osim programa organizacije međunarodnih sportskih takmičenja, taj iznos podeliti sa brojem bodova koji imaju sve organizacije u oblasti sporta koje su podnele predloge godišnjih programa iz iste oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta, i tako utvrditi novčanu vrednost pojedinačnog boda za tekuću godinu.

U slučaju iz stava 6. ovog člana, određenje novčane vrednosti pojedinačnog boda predstavlja samo okvirni kriterijum za dodelu sredstava za realizaciju programa određenog nosioca programa, a da li će se i u kom obimu će se odobriti sredstva isključivo zavisi od kvaliteta programa i ispunjenosti kriterijuma iz čl. 9. ovog pravilnika.

Član 24

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, okvirna visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, ukupno i po oblastima potreba i interesa građana u oblasti sporta za koje se odobravaju posebni programi u skladu sa ovim pravilnikom, krajnjim rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva.

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određene na sledeći način:

1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa;

2) dozvoljava se dostava više predloga programa, ali se odobrava samo jedan;

3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da iste osobe ne mogu voditi ove programe (različiti programski timovi);

4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.

Član 25

Za ocenu godišnjih i posebnih programa Gradonačelnik formira Stručnu komisiju, u kojoj učestvuju i predstavnici Sportskog saveza Kragujevca.

Gradonačelnik može obrazovati posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu.

Stručna komisija ima predsednika i četiri člana.

Na rad Stručne komisije primenjuje se poslovnik o radu Gradskog veća.

Stručna komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona o sportu i ovog pravilnik, i uslova i kriterijuma navedenih u javnom pozivu i dostavlja Gradonačelniku, odnosno Gradskom veću predlog za odobravanje programa.

Stručna komisija ima pravo i mogućnost da za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traži dodatno objašnjenje (intervenciju) od predlagača, odnosno nosioca programa.

Stručna komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Imenovanim članovima Stručne komisije može se odlukom Gradskog veća odrediti naknada za rad, zaključenjem ugovora o delu.

Član 26

Podneti predlog programa procenjuju se prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

2) ispunjenje uslova koji se tiču predlagača (podnosioca predloga) i nosioca programa i partnera;

3) usklađenosti ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu i ciljevima iz Programa razvoja sporta u gradu Kragujevcu;

4) procena kapaciteta nosioca programa prema kategorizaciji organizacija u oblasti sporta u gradu Kragujevcu;

5) procene kvaliteta predloga programa (kapacitet nosioca programa za upravljanje programom; kvalitet programa sa stanovišta inovativnosti i procenjenog uticaja na ostvarivanje potreba i interesa građana; realističnost ostvarenja planiranih aktivnosti i postavljenih ciljeva; plan održivosti nakon završetka programa);

6) finansijska evaluacija (procena).

Procena kapaciteta nosioca programa vrši se u skladu sa kriterijumima za kategorizaciju organizacija u oblasti sporta u gradu Kragujevcu utvrđenih u članu 61. ovog pravilnika.

Procena kvaliteta programa i finansijska evaluacija programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: 1) kriterijumi za selekciju; 2) kriterijumi za odobravanje (dodelu) sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa iz stava 3. ovog člana obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti podnosioca programa kako bi se osiguralo da on ima stabilna i dovoljna finansijska sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.

Kriterijumi za odobravanje sredstava iz stava 3. ovog člana obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.

Odobravanje programa i sredstava zasnovi se na značaju realizacije programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu, konzistentnosti programa sa ciljevima Programa razvoja sporta u gradu Kragujevcu, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima, održivosti programa i racionalnosti, kategoriji sporta, sportista i sportskih stručnjaka i kategoriji organizacije u oblasti sporta.

Član 27

Procena godišnjih programa se vrši procenom kvaliteta programa i procenom kapaciteta nosioca programa.

Procena posebnih programa se vrši procenom kvaliteta programa.

Prioritet pri odobravanju sredstava imaju programi sa najviše bodova, odnosno najvišim ocenama, ako zakonom ili ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Gradsko veće može odlučiti da se i procena godišnjih programa (svih ili iz pojedinih oblasti) vrši samo procenom kvaliteta programa.

Procena programa vrši se na Obrascu broj 9 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 28

Procena kvaliteta programa, uključujući i budžet (finansijski plan) programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima evaluacije programa utvrđenim u Tabeli vrednovanja programa, koja je odštampana uz ovaj pravilnik (Obrazac broj 5) i čini njegov sastavni deo.

Tabela vrednovanja programa sadrži kriterije koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, kvantifikovani određenim brojem bodova, s tim da ukupan broj bodova koji može biti dodeljen za kvalitet programa je 100.

Kriterijumi procene kvaliteta programa obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa da realizuje program - maksimalno 20 bodova;

2) sekcija 2 - Relevantnost (značaj) programa - maksimalno 25 bodova;

3) sekcija 3 - Metodologija - maksimalno 30 bodova;

4) sekcija 4 - Održivost programa - maksimalno 15 bodova;

5) sekcija 5 - Budžet i racionalnost troškova - maksimalno 10 bodova.

Svaka podsekcija u okviru određene sekcije ima ocenu, odnosno bodove između 1 i 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Ako je ukupan zbir u Sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u Sekciji 2, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u Tabeli vrednovanja programa biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Član 29

Postupak izbora, odnosno odobrenja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije podnosioca predloga programa, odnosno nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa.

Odluka o odbijanju predloga programa, odnosno neodobravanju sredstava donosi se, u prvoj fazi, kada su ispunjeni neki od sledećih kriterijuma: predlog je primljen po isteku roka za podnošenje programa; predlog programa je nekompletan ili u neskladu sa formalnim uslovima iz ovog pravilnika; organizacija podnosilac predloga programa, odnosno nosilac programa ili jedan ili više njegovih partnera ne ispunjavaju propisane kriterijume; predloženi program nije adekvatan jer aktivnosti predložene u programa očigledno izlaze izvan potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu, program po svom periodu trajanja prelazi maksimalno dozvoljeni vremenski period (tekuća budžetska godina) ili su tražena sredstva veća od maksimalno dozvoljenog iznosa po programu.

Prvu fazu sprovode ovlašćena zaposlena lica u Gradskoj upravi nadležnoj za oblast sporta.

Član 30

Ukoliko program nije odbijen u prvoj fazi, pristupa se drugoj fazi u kojoj se vrši procena kapaciteta nosioca programa (kategorizacija) i kvaliteta programa za godišnje programe, odnosno procena kvaliteta programa za posebne programe.

Odluka o odbijanju programa donosi se u drugoj fazi, ukoliko je predlog programa isključen iz evaluacionog procesa u skladu sa članom 28. st. 5. i 6. ovog pravilnika.

Drugu fazu sprovodi Stručna komisija obrazovana u skladu sa ovim pravilnikom.

O radu Stručne komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi komisije.

Tehničku i administrativnu pomoć Stručnoj komisiji pružaju ovlašćena zaposleno lice u Gradskoj upravi nadležnoj za sport.

Procena kapaciteta nosioca godišnjeg programa (kategorizacija) vrši se tako što ovlašćena zaposlena lica u Gradskoj upravi nadležnoj za sport vrše ocenjivanje, odnosno bodovanje nosioca programa u skladu sa utvrđenim kriterijumima i dostavljaju predlog Stručnoj komisiji koja utvrđuje konačan broj bodova.

Procena kapaciteta nosioca godišnjeg programa vrši se na Obrascu broj 10 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Procena kvaliteta programa vrši se tako što svaki član Stručne komisije vrši ocenjivanje prema Tabeli vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Procena kvaliteta programa vrši se na Obrascu broj 5 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema Tabeli vrednovanja vrši glasanjem članova Stručne komisije na sednici komisije.

Na osnovu evaluacije podnetih predloga programa, Stručna komisija dostavlja Gradonačelniku, odnosno Gradskom veću predlog u vezi odobrenja programa.

Član 31

Ukoliko je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju ili neodobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa.

Odluke u trećoj fazi donosi Gradsko veće, na osnovu predloga Stručne komisije i mišljenja Gradonačelnika.

Odluka iz stava 1. ovog člana se donosi u zavisnosti od: broja podnetih predloga; broja bodova koje je program ukupno dobio u okvirima Kategorizacije i Tabele vrednovanja, odnosno ukupne ocene koju je Stručna komisija dala; propisnih prioriteta; relevantnosti i aktuelnosti programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u odnosu na druge predložene programe; ispunjenosti kriterijuma iz ovog pravilnika; ukupne sume predviđene za finansiranje programa u određenoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu; da li je za nosioca programa utvrđena u skladu sa ovim pravilnikom da je od posebnog značaja za Grad Kragujevac.

O odluci Gradskog veća o odobrenju programa obaveštavaju se podnosioci predloga programa u roku utvrđenom Zakonom o sportu, odnosno u roku od 15 dana od dana donošenja odluke.

Nepotpuni predlozi programa se ne vraćaju podnosiocu predloga.

Član 32

Pri proceni posebnih programa Stručna komisija sačinjava bodovnu Rang listu podnetih i ocenjivanih programa, na osnovu broja bodova koji je dodeljen pojedinim posebnim programima prema Tabeli vrednovanja.

Komisija će uz predlog za odobravanje pojedinih posebnih programa dostaviti i sledeće komentare "Ne zahteva dodatne pregovore" i "Zahteva dodatne pregovore".

U slučaju da se utvrdi komentar "Ne zahteva dodatne pregovore", sredstva će se dodeljivati prema bodovnoj rang listi.

U slučaju donošenja preporuke da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Stručna komisija će predložiti i okvir za pregovore. Prednost u pregovorima će biti data programima koji su bolje pozicionirani na bodovnoj rang listi.

Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pregovaranje će se nastaviti dok se ne iscrpe ukupna sredstva iz budžeta koji je namenjen za programe. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Član 33

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Stručna komisija donosi u sledećim slučajevima:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta i ostvarivanja ciljeva utvrđenih Programom razvoja sporta grada Kragujevca;

2) finansijske i operativne mogućnosti nosioca programa nisu dovoljne, ili su programi koji su izabrani bolji po ovom pitanju;

3) program je ocenjen kao sadržinski, tehnički i finansijski lošijeg kvaliteta u odnosu na izabrane programe, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procena kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa.

4) ne postoji mogućnost finansiranja programa zbog podrške programima koji imaju prioritet prema ovom pravilniku.

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Član 34

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje rešenjem.

O odobrenju godišnjih programa Gradsko veće odlučuje rešenjem za svaku organizaciju u oblasti sporta posebno, odnosno svakog vlasnika sportskog objekta ili zemljišta posebno.

O odobrenju posebnih programa Gradsko veće odlučuje jednim rešenjem za sve nosioce programa iz iste oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu.

Rešenje iz stava 2. ovog člana sadrži i odobrene posebne programe, podnete uz godišnji program u skladu sa ovim pravilnikom.

Nosilac posebnog programa koji smatra da ispunjava utvrđene uslove i kriterijume, a sredstva mu nisu dodeljena, može na rešenje o odobravanju programa podneti prigovor Gradskom veću, u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja.

Predmet prigovora ne mogu biti utvrđeni uslovi i kriterijumi za izbor i ocenjivanje programa, niti visina dodeljenih sredstava.

Gradsko veće odlučuje rešenjem o podnetom prigovoru u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i ukoliko je prigovor osnovan može izmeniti raniju odluku.

Rešenje Gradskog veća iz st. 2. i 7. ovog člana konačno je i protiv njega se može voditi upravni spor.

Član 35

Programi se finansiraju u takvim iznosima i pod takvim uslovima koji obezbeđuju, odnosno koji su podobni da uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu nameravani rezultat (racionalnost).

Nakon isteka roka za dostavu predloga programa, a pre donošenja konačne odluke Gradskog veća o odobravanju i finansiranju programa, Stručna komisija može podnosiocu predloga programa sugerisati da izvrši određene modifikacije predloga programa, u odnosu na planirani budžet i sadržinu (planirane aktivnosti) programa.

Član 36

Sa nosiocem odobrenog programa Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa u skladu sa članom 122. stav 1. Zakona o sportu i ovim pravilnikom.

Ukoliko se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ukoliko su odlukom Gradskog veća odobrena manja sredstva za realizaciju programa nego što su tražena predlogom programa, nosilac programa je pre zaključenja ugovora obavezan da, u roku iz stava 2. ovog člana, precizira aktivnosti i budžet programa u skladu sa visinom raspoloživih sredstava i da o tome dostavi Gradskom veću dopunu, odnosno izmenu predloga programa, ili da obavesti Gradsko veće o dodatnom izvoru finansiranja nedostajućih sredstava, a u suprotnom se smatra da je odustao od predloga programa.

Ugovor o realizovanju programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu zaključen suprotno odredbama Zakona o sportu ništav je, u skladu sa članom 122. stav 3. Zakona o sportu.

Član 37

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se nosiocu programa u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta grada Kragujevca.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 38

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Gradsko veće, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, na Obrascu broj 8, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Podnosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaulacija).

Gradsko veće može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ovim pravilnikom i ugovorom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi Gradskom veću završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom, i sa izveštajem revizora (revizija ispunjenja ugovornih obaveza).

Završni izveštaj se podnosi na Obrascu broj 7, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Gradsko veće prihvata samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

Član 39

Gradsko veće vrši na sredini ciklusa realizacije programa procenu obavljenih aktivnosti i do tada postignutih rezultata, a po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, s ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.

Gradsko veće može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Član 40

Nosioci programa koji ne utroše primljena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužne su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj tih sredstava u budžet grada Kragujevca.

Član 41

Nosioci odobrenih programa najmanje jednom godišnje čine dostupnim javnosti izveštaje o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskom veću.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta grada Kragujevca.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 42

Nosilac programa je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Gradskom veću sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima grada Kragujevca omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da omogući ovlašćenim licima grada Kragujevca uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 43

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kragujevca.

Sredstva dobijena iz budžeta grada Kragujevca za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima iz člana 133. st. 1. i 2. Zakona o sportu.

Nosila odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 44

Stavke realizacije budžeta programa mogu da odstupaju od odobrenih cifara ako su ispunjeni sledeći uslovi kumulativno:

1) da varijacija u budžetu ne ugrozi osnovni cilj programa;

2) ako same varijacije u budžetu se kompenzuju u okviru budžetske sekcije, kao i između njih, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 15% od originalno odobrene sume novca u okviru svake budžetske sekcije.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da napravi korekciju u budžetu i da o tome obavesti Gradsko veće. Ovaj metod ne sme se koristiti da se nadomeste opšti troškovi.

U svim drugim slučajevima, mora da se unapred podnese pisani zahtev Gradskom veću za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje.

Član 45

Nadležna Gradska uprava vrši nadzor nad realizacijom programa i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava i jednom godišnje izveštava Gradsko veće o korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta.

Gradsko veće pokreće bez odlaganja postupak za vraćanje sredstava dobijenih iz budžeta grada Kragujevca za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, u celosti ili delimično, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko na osnovu nadzora iz stava 1. ovog člana ili na osnovu dobijenih izveštaja utvrdi da su ispunjeni uslovi iz člana 133. st. 1. i 2. Zakona o sportu.

Član 46

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta prekida se i jednostrano se raskida ugovor o realizaciji programa ukoliko su ispunjeni sledeći kriterijumi:

1) nosilac programa netačno ili nepotpuno obavesti Gradsko veće o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa;

2) nosilac programa, odnosno organizacija koja realizuje program svojom krivicom ne izvrši program u celosti, u utvrđenim rokovima, ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) nosilac programa upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ne poštuje vremensku dinamiku ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju osiguranja realizacije programa;

4) organizacija koja realizuje program prestala je da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona o sportu i ovog pravilnika potrebni za dobijanje sredstava;

5) organizacija koja realizuje program sprečila je ili onemogućila sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) organizacija koja sprovodi program ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca, iako ga je nadležni organ grada Kragujevca prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice.

Član 47

Nosilac programa, kao i Gradsko veće neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovor o realizaciji programa, kada do neizvršenja dođe usled nenamernog požara, poplave, eksplozije, udara groma, oluje, zemljotresa, klizišta, naloga suda ili nadležnih državnih organa, štrajkova, prekida rada i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara bilo nosioca programa, bilo Gradskog veća.

Član 48

Gradsko veće stavlja na uvid javnosti: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu.

Izveštaji iz stava 1. ovog člana objavljuju se ne internet sajtu grada Kragujevca, u roku od 48 sati od trenutka utvrđivanja izveštaja.

Član 49

Nadležna uprava grada Kragujevca za oblast sporta vrši, po završetku odobrenog programa i dobijanju izveštaja o realizaciji programa od strane nosilaca programa, uključujući i mišljenja Sportskog saveza Kragujevca, analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata u skladu sa ugovorom i ovim pravilnikom i o tome dostavlja izveštaj Gradskom veću.

U slučaju da Gradsko veće oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da utvrdi odgovornost lica koja su realizovala program, i o tome će obavestiti javnost.

Nosilac programa iz stava 2. ovog člana obavezan je da obavesti Gradsko veće o merama koje su preduzete s ciljem utvrđivanja odgovornosti lica koja su neuspešno realizovala odobreni program, a u protivnom ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

Gradsko veće izveštava Skupštinu grada Kragujevca o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta kroz programe organizacija u oblasti sporta u prethodnoj godini.

VII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA, FINANSIRANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA

Član 50

Finansiranje programa izgradnje, održavanja i opremanja sportskih objekata vrši se, u zavisnosti od prirode programa, u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da su ispunjeni drugi opšti kriterijumi propisani ovim pravilnikom;

2) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

3) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;

4) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom o sportu;

5) da je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta na teritoriji Grada Kragujevca, naročito s obzirom na teritorijalnu pokrivenost, multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja sportskih takmičenja, obim korišćenja, strukturu i broj korisnika;

6) da je sportski objekat kategorisan u skladu sa nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata;

7) da je u pitanju ekonomski održiv sportski objekat;

8) da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom o sportu;

9) da je programom predviđeno da će se nabavka dobara, usluga ili radova u okviru dobijenih sredstava, izvršiti u skladu sa zakonom kojim su uređene javne nabavke;

10) da je u pitanju oprema koja se ugrađuje u sportski objekat, kod programa nabavke opreme za sportske objekte;

11) da je u pitanju investiciono održavanje sportskog objekta (uključujući rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju), a ne tekuće održavanje sportskog objekta, kod programa održavanja sportskih objekata;

12) da je urbanističkim uslovima predviđena mogućnost izgradnje, odnosno rekonstrukcije, adaptacije i sanacije sportskog objekta;

13) da je predmer i predračun radova na izgradnji, odnosno rekonstrukciji, adaptaciji i sanaciji urađen i overen od strane stručnog licenciranog lica;

14) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;

15) da je nosilac programa, po pravilu, saglasan da iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, javne nabavke, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe, kao i druge troškove koji nastanu u toku izvođenja radova na izgradnji ili investicionom održavanju sportskog objekta;

16) da se izgradnja, održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno-privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo;

17) da se ugovorom o realizaciji programa regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje/održavanja/opremanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima;

18) da je obezbeđeno aktivno učešće organizacija u oblasti sporta i drugih zainteresovanih lica u realizaciji ciljeva utvrđenih programom.

Član 51

Predlog programa izgradnje, održavanja i opremanja sportskog objekta mogu zajednički da podnesu više ovlašćenih nosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.

Član 52

Uz program izgradnje i investicionog održavanja sportskog objekta mora biti priložena sva dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim je uređena izgradnja objekata, kao i sva dokumentacija o sprovođenju programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni projekat prema zakonu kod izgradnje objekata; okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove; izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; dokumentacija o sprovedenom postupku javne nabavke; bankarska garancija; drugi dokazi).

Član 53

Nosilac programa obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje projekta (u daljem tekstu: programski tim) i određuje njegove članove.

Rukovodilac programa rukovodi programskim timom.

Projektni tim priprema izveštaj o stepenu spremnosti programa i akcioni plan za sprovođenje programa (u daljem tekstu: akcioni plan).

Akcioni plan posebno sadrži: ciljeve programa, programski zadatak, plan aktivnosti, plan troškova, plan javnih nabavki i plan upravljanja rizicima.

Izveštaj o stepenu spremnosti programa i akcioni plan dostavljaju se Gradskom veću na odobrenje na Obrascu broj 13 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Sprovođenje programa može otpočeti tek po prijemu odobrenog akcionog plana.

Izmene i dopune akcionog plana odobrava Gradsko veće, na predlog rukovodioca programskog tima.

Po okončanju sprovođenja programa, programski tim sačinjava završni izveštaj na propisanom obrascu i zaključuje program.

Završni izveštaj dostavlja se Gradskom veću na Obrascu broj 7, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 54

Kod programa izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata, Gradonačelnik uz obaveštenje o odobrenju programa dostavlja nosiocu programa nacrt ugovora o realizaciji programa, sa određenjem roka u kome je dužan da sprovede postupak javne nabavke.

Nosilac programa koji ne postupi u roku određenom u obaveštenju, smatra se da je odustao od zaključenja ugovora.

Nosilac programa je obavezan da Gradskom veću odmah dostavi odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, na osnovu koje će Gradonačelnik izvršiti utvrđenje konačnog teksta (predloga) ugovora o realizaciji programa i nakon toga pozvati nosioca programa na zaključenje ugovora.

Član 55

Nadležna uprava grada Kragujevca ostvaruje poseban stalni nadzor nad realizacijom programa izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata, naročito vodeći računa da dokumentacija o realizaciji programa bude potpuna i da u svemu odgovara ugovornim obavezama nosioca programa (bankarska garancija, prijava radova, aneksi, izveštaji nadzornog organa, zapisnik o primopredaji objekta, tehnički prijem, konačan obračun, upotrebna dozvola i dr.).

Rukovodilac programa dužan je da o sprovođenju programa najmanje jednom mesečno izveštava Gradsko veće, na propisanom obrascu.

Ako u sprovođenju programa nastanu nepredviđene okolnosti, rukovodilac projektnog tima dužan je da o tome bez odlaganja obavesti Gradsko veće.

Gradsko veće može da obrazuje posebne radne grupe ili da angažuje odgovarajuće stručne organizacije ili stručnjake da bi pratili rezultate i efekte sprovođenja programa.

Član 56

Nosilac programa treba da, u roku navedenom u ugovoru, dostavi posebno sledeću dokumentaciju:

1) dokaz o plaćanju i prenosu iz ugovora;

2) privremena i okončana situacija izvođača sa dokazima o plaćanju po situacijama, a obračunske situacije moraju biti overene licencnim pečatima odgovornog izvođača radova i nadzornog organa;

3) račun za nabavljeni materijal sa dokazima o izvršenoj uplati (ako je ugovorom sa izvođačem navedeno da izvođač samo izvodi radova, a nosilac programa nabavlja materijal, s tim da računi moraju glasiti na nosioca programa sa dokazom o plaćanju;

4) dokaz kojim se potvrđuje da je objekat izgrađen i priveden nameni (stavljen u funkciju);

5) usvojenu ponudu ovlašćenog izvođača radova i ugovor sa ovlašćenim izvođačem radova;

6) ugovor sa nadzornim organom;

7) overenu fotokopiju upotrebne dozvole.

Član 57

Nosilac odobrenog programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta ne može da ugovara izvođenje radova i opremanje sportskog objekta preko odobrenog iznosa, niti da ugovara naknadne - nepredviđene radove u okviru odobrenog iznosa, bez saglasnosti Gradskog veća.

Kod javnih nabavki, gde se po obavljenoj proceduri traži uplata avansa, naručilac mora zatražiti od ponuđača da dostavi bankarsku garanciju za uplaćeni avans, pre potpisivanja ugovora.

VIII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA

Član 58

Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista, vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da je u pitanju sportista amater, u skladu sa Zakonom o sportu i sportskim pravilima;

2) da je sportista državljanin Republike Srbije;

3) da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa članom 140. stav 2. Zakona o sportu;

4) da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;

5) da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama u gradu Kragujevcu;

6) da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;

7) da u tekućoj godini ima status učenika i da je u prethodnoj školskoj godini ostvario minimalno vrlo dobar uspeh - za sportiste uzrasta od 15 do 19 godina;

8) da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom o sportu;

9) da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu;

10) da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.

Pravo na stipendiju prestaje sportisti prestankom ispunjavanja uslova iz stava 1. ovog člana, na osnovu odluke Gradskog veća.

Gradsko veće posebnom odlukom utvrđuje maksimalni broj stipendija koje mogu dobiti sportisti za sportsko usavršavanje iste sportske organizacije, u zavisnosti od ranga sporta utvrđenog Nacionalnom kategorizacijom sportova, i visinu mesečnog iznosa stipendija u zavisnosti od kategorije sportiste (zaslužni sportista, sportista međunarodnog razreda, sportista nacionalnog razreda, perspektivni sportista, drugi kategorisani sportista).

Sa sportistom kome je odlukom Gradskog veća dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje Gradonačelnik zaključuje ugovor o odobravanju stipendije, na osnovu koga se sportisti mesečno isplaćuje stipendija, kojim se utvrđuje visina novčane naknade, rokovi isplate, rok važenja ugovora i obaveze sportiste.

IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA PRIZNANJA I NAGRADE ZA POSTIGNUTE SPORTSKE REZULTATE I DOPRINOS RAZVOJU SPORTA

Član 59

Godišnje sportsko priznanje grada Kragujevca dodeljuje se u vidu povelje i novčane nagrade za:

1) osvojenu medalju na velikim međunarodnim sportskim takmičenjima;

2) osvojeno nacionalno, regionalno ili evropsko klupsko prvenstvo;

3) dugogodišnji izuzetan doprinos razvoju sporta u gradu Kragujevcu i/ili Republici Srbiji.

Godišnje sportsko priznanje iz stava 1. ovog člana može se dodeliti sportskoj organizaciji, sportisti i sportskom stručnjaku.

Gradsko veće utvrđuje visinu novčane nagrade iz stava 1. ovog člana.

Gradsko veće utvrđuje izgled povelje iz stava 1. ovog člana.

U slučaju da sportska organizacija ili sportista, odnosno sportski stručnjak u istoj godini ostvari više sportskih rezultata koji predstavljaju osnov za dobijanje priznanja i nagrade iz stava 1. ovog člana, može se odobriti samo jedno priznanje i novčana nagrada za najbolji (najvredniji) sportski rezultat ostvaren u prethodnoj godini.

Sa sportskom organizacijom, sportskim stručnjakom i sportistom iz stava 2. ovog člana Gradonačelnik zaključuje, na osnovu odluke Gradskog veća o dodeli sportskog priznanja, ugovor o dodeli novčane nagrade

X POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA ODOBRAVANJA KORIŠĆENJA SPORTSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA KRAGUJEVCA

Član 60

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik grad Kragujevac, odnosno koji su u javnoj svojini grada Kragujevca, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti ako su pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom ispunjeni i sledeći uslovi:

1) da su sve sportske aktivnosti koje se u sportskom objektu obavljaju besplatne za sve sportiste učesnike u realizaciji programa;

2) da je pretežni deo sportskih aktivnosti treniranja vezan za rad sa decom i mladim.

Gradsko veće utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina (u satima) po pojedinim sportskim objektima, i o finansiranju tih termina zaključuje ugovor sa organizacijom u oblasti sporta koja upravlja sportskim objektima iz stava 1. ovog člana.

Sportska organizacija iz stava 1. ovog člana obavezna je da sale i sportske objekte u kojima obavljaju sportske aktivnosti koriste u skladu sa zakonom, pratećim podzakonskim aktima, sportskim pravilima i ugovorom o realizaciji programa.

XI KRITERIJUMI ZA KATEGORISANJE ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA U GRADU KRAGUJEVCU

Član 61

Kategorisanjem organizacija u oblasti sporta utvrđuje se kompetentnost organizacija u oblasti sporta u gradu Kragujevcu za dugoročno ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu Kragujevcu.

Kategorisanje organizacija u oblasti sporta vrši se prema kriterijumima utvrđenim u Tabeli kategorisanja, koja je odštampana uz ovaj pravilnik (Obrazac broj 10) i čini njegov sastavni deo.

Kriterijumi za kategorisanje su utvrđeni u zavisnosti od toga: da li je reč o sportskim klubovima ili o drugim organizacijama u oblasti sporta (sportske organizacije za rekreativni sport, sportska društva, granski sportski savezi); koja je kategorija sporta prema Nacionalnoj kategorizaciji sportova; kakva je tradicija organizacije u gradu Kragujevcu; koji je rang takmičenja; kakvi su sportski rezultati postignuti; koliki je broj takmičarskih ekipa u redovnim sistemima takmičenja; koliki je broj angažovanih sportskih stručnjaka; koliki je broj aktivnih sportista u svim uzrastima; da li postoji zastupljenost sportista u nacionalnim sportskim reprezentacijama; kakva je sportska perspektiva; kakav je značaja aktivnosti organizacije na povećanju obuhvata bavljenja građana sportom; uticaja sporta na razvoj dece i mladih.

Predlagač programa uz program dostavlja i Upitnik za kategorisanje, koja je odštampana uz ovaj pravilnik (Obrazac broj 11) i čini njegov sastavni deo, kao i dokumentaciju potrebnu za kategorisanje organizacije nosioca programa.

XII KRITERIJUMI ZA UTVRĐIVANJE ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA KOJE SU OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA GRAD KRAGUJEVAC

Član 62

Gradsko veće svojom odlukom, na predlog Gradonačelnika, utvrđuje sportske organizacije, sportska društva, udruženja i granske sportske saveze na teritoriji grada Kragujevca od posebnog značaja za grad Kragujevac.

Sportski savez Kragujevca je kao član Sportskog saveza Srbije teritorijalni sportski savez od posebnog značaja za grad Kragujevac.

Gradsko veće odluku iz stava 1. ovog člana donosi, u skladu sa članom 137. stav 1. tačka 8) Zakona o sportu, u zavisnosti od toga da li je sportska grana od značaja za grad Kragujevac, koja je kategorija sportske grane, koliko sportista okuplja, u kojoj meri se unapređuje stručni rad, u kom rangu takmičenja organizacija učestvuje i u kojoj meri se povećava obuhvat bavljenja građana sportom, kao i prema tome u kojoj meri se delatnost organizacije uklapa u prioritete utvrđene Programom razvoja sporta u gradu Kragujevcu.

Pri donošenju odluke iz stava 1. ovog člana Gradsko veće vodi računa i o tome u kojoj meri su aktivnosti organizacije u oblasti sporta od značaja za realizaciju Nacionalne strategije razvoja sporta i Programa razvoja sporta u gradu Kragujevcu.

Gradsko veće pre donošenja odluke iz stava 1. ovog člana pribavlja mišljenje Sportskog saveza Kragujevca.

Za finansiranje godišnjih programa organizacija iz stava 1. ovog člana mogu se predvideti posebna sredstva u budžetu grada Kragujevca, u okvirima ukupnih sredstava namenjenih finansiranju programa organizacija u oblasti sporta.

Organizacije iz st. 1. i 2. ovog člana imaju maksimalni broj bodova koji je moguć prema Kategorizaciji organizacija u oblasti sporta u gradu Kragujevcu.

Godišnjim programom organizacije u oblasti sporta iz st. 1. i 3. ovog člana obuhvataju se sve njene godišnje aktivnosti na ostvarivanju potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu (objedinjeni godišnji program), odnosno godišnjim programom iz člana 137. stav 1. tačka 8) Zakona o sportu utvrđuju se sve aktivnosti koje se realizuju u toku godine nezavisno od toga da li te aktivnosti ulaze i u druge oblasti iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu za koje se podnose godišnji i posebni programi.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 63

Odredbe člana 23. ovog pravilnika ne primenjuju se na podnošenje i odobravanje programa u 2015. godini.

Član 64

Godišnji programi za 2015. godinu podnose se u skladu sa ovim pravilnikom do 30. aprila 2015. godine.

Član 65

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o dodeli sredstava iz budžeta grada Kragujevca za programe u oblasti sporta ("Službeni list grada Kragujevca", broj 1/12), Odluka o položaju, nagradama i naknadama vrhunskih sportista i sportskih stručnjaka grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca", br. 33/09 - prečišćen tekst i 42/12) i Odluka o poveravanju poslova organizovanja pružanja usluga prevoza, smeštaja i ostalih pratećih usluga povodom učešća u sportskim takmičenjima i drugim manifestacijama od značaja za grad ("Službeni list grada Kragujevca", br. 32/2008).

Član 66

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Obrasci koji su sastavni deo ovog pravilnika objavljeni su u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 13/2015, str. 2-70.