PRAVILNIK
O BLIŽEM UREĐIVANJU POSTUPKA JAVNE NABAVKE

("Sl. list grada Užica", br. 34/2014 i 5/2015)

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje procedura planiranja nabavki, sprovođenje postupka javnih nabavki i izvršenje ugovora o javnoj nabavci.

Ovim pravilnikom uređuju se učesnici, odgovornosti, način obavljanja poslova javnih nabavki u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke, a naročito se uređuje način planiranja nabavki, (kriterijumi, pravila i način određivanja predmeta nabavke, način određivanja procenjene vrednosti nabavke, način ispitivanja i istraživanja tržišta), odgovornost za planiranje, ciljevi postupka javne nabavke, način izvršavanja obaveza u postupku nabavke, način obezbeđivanja konkurencije, sprovođenje i kontrola nabavki i način praćenja izvršenja ugovora o nabavci.

Na pitanja koja nisu posebno uređena ovim pravilnikom shodno se primenjuju odgovarajuće odredbe Zakona i propisa donetih na osnovu Zakona.

Član 2

Obavezu postupanja po ovom Pravilniku ima Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, Gradska uprava za poslove finansija, računovodstva i privrede, Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu policiju, Gradska uprava za urbanizam, izgradnju i imovinsko pravne poslove, Grad i svi koji su u skladu sa opštim aktima uključeni u planiranje, sprovođenje postupaka javnih nabavki, izvršenje ugovora i kontrolu javnih nabavki.

Član 3

Poslovi javnih nabavki su planiranje javne nabavke, sprovođenje postupka javne nabavke uključujući ali ne ograničavajući se na učešće u komisiji za javnu nabavku (izrada konkursne dokumentacije, izrada akata u postupku javne nabavke, izrada ugovora o javnoj nabavci), praćenje izvršenja zaključenog ugovora o nabavci, evidentiranje i izveštavanje o sprovedenim postupcima i zaključenim ugovorima.

Javnom nabavkom smatra se pribavljanje dobara ili usluga ili ustupanje izvođenja radova, u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke.

Nabavka koja je izuzeta od primene Zakona je nabavka koja je takođe potrebna za obavljanje delatnosti Grada i Gradskih uprava iz člana 2. ovog Pravilnika, a na koje se ne primenjuju odredbe Zakona.

Ciljevi postupka javne nabavke

Član 4

Cilj postupka javne nabavke je da dobra, usluge i radovi koji se nabavljaju budu odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina i da budu nabavljeni po najpovoljnijoj ceni.

Sprovođenje postupka javne nabavke ima za cilj da omogući nesmetano obavljanje delatnosti.

Odeljenje za javne nabavke i lica koja učestvuju u postupku javne nabavke obavljaju aktivnosti i poslove u svim fazama postupka u skladu sa načelima javnih nabavki.

Načela javnih nabavki

Član 5

Postupak javnih nabavki sprovodi se na način da se obezbeđuje poštovanje načela javnih nabavki predviđenih Zakonom o javnim nabavkama (dalje: Zakon): ekonomično i efikasno trošenje javnih sredstava, transparentno trošenje javnih sredstava, obezbeđivanje konkurencije i jednak položaj svih ponuđača u postupku javne nabavke, načela zaštite životne sredine i obezbeđivanja energetske efikasnosti, blagovremeno i efikasno sprovođenje postupka javne nabavke.

Način planiranja nabavki

Član 6

Planiranje nabavki za narednu godinu se odvija u tekućoj godini, paralelno sa izradom i donošenjem budžeta i finansijskog plana za narednu godinu i koriguje se u skladu sa eventualnim rebalansom budžeta i izmenama predloženog finansijskog plana.

Kriterijum za planiranje

Član 7

Planiranje nabavki se vrši na osnovu kriterijuma navedenih u Pravilniku o sadržini akta kojim se bliže uređuje postupak javne nabavke unutar naručioca, a naročito uzima u obzir sledeće kriterijume:

1) da li je predmet nabavke u funkciji obavljanja delatnosti naručioca i u skladu sa planiranim ciljevima koji su definisani godišnjim programom poslovanja, akcionim planovima, standardima i dr.;

2) da li tehničke specifikacije i količine odgovaraju stvarnim potrebama naručioca;

3) da li je procenjena vrednost konkretne nabavke odgovarajuća s obzirom na ciljeve nabavke, imajući u vidu tehničke specifikacije i količine;

4) da li nabavka ima za posledicu stvaranje dodatnih troškova za naručioca i da li je kao takva isplativa;

5) da li postoje druga moguća rešenja za zadovoljavanje iste potrebe naručioca;

6) stanje na zalihama, odnosno praćenje i analiza pokazatelja u vezi sa mesečnom, kvartalnom, godišnjom potrošnjom dobara i sl;

7) troškove održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl;

8) troškove životnog ciklusa predmeta nabavke (trošak nabavke, troškove upotrebe i održavanja, kao i troškove odlaganja nakon upotrebe);

9) rizici i troškovi u slučaju nesprovođenja postupka nabavke.

Učesnici u planiranju

Član 8

Učesnici u planiranju su Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, Gradska uprava za poslove finansija, računovodstva i privrede, Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu policiju, Gradska uprava za urbanizam, izgradnju i imovinsko pravne poslove i Grad Užice, kao predlagači nabavke.

U planiranju učestvuju i lica zaposlena na poslovima javnih nabavki i službi za poslove finansija i računovodstva, a po potrebi i druga lica na osnovu pismenog naloga odgovornog lica.

Prilikom planiranja složenih nabavki, odgovorno lice može angažovati stručna lica koja nisu zaposlena u Gradskoj upravi.

Način iskazivanja potreba

Član 9

Odeljenje za javne nabavke, pre početka postupka planiranja potreba, dostavlja svim učesnicima u planiranju instrukcije za planiranje sa standardizovanim obrascima koje treba da sadrže sve podatke koji su neophodni da bi se sačinio jedinstven plan nabavki naručioca i izveštaj o izvršenju plana, u skladu sa Pravilnikom o formi i sadržini plana nabavki i izveštaja o izvršenju plana nabavki ("Službeni glasnik RS", br. 29/13).

Član 10

Učesnici u planiranju počinju postupak planiranja utvrđivanjem stvarnih potreba za predmetnim nabavkama koje su neophodne za obavljanje delatnosti, a određene su u skladu sa kriterijumima iz člana 7. ovog pravilnika.

Način ispitivanja i istraživanja tržišta predmeta nabavke

Član 11

Na osnovu utvrđenih potreba za dobrima, uslugama i radovima za realizaciju planiranih aktivnosti, učesnici u planiranju nabavki utvrđuju ukupne specifikacije dobara, usluga i radova.

Utvrđene specifikacije predstavljaju osnov za istraživanje tržišta.

Član 12

Ispitivanje i istraživanje tržišta sprovodi lice za javne nabavke ili drugo lica koje odrede predlagači nabavke.

Ispitivanje i istraživanje tržišta vrši se tako što se ispituje stepen razvijenosti tržišta, upoređuju cene više potencijalnih ponuđača, utvrđuje dostupnost predmeta nabavke, prati kvalitet, period garancije, način i troškovi održavanja, rokove isporuke, uslove pod kojima potencijalni ponuđači konkretan predmet nude na tržištu, mogućnost zadovoljavanja potreba naručioca na drugačiji način i sl.

Ispitivanje i istraživanje tržišta obuhvata prikupljanje podataka neposredno, telefonom, putem interneta, dostupnih baza podataka i oglasa potencijalnih ponuđača, i na drugi pogodan način, imajući u vidi predmet javne nabavke.

O ispitivanju i istraživanju tržišta se sačinjava beleška ili zapisnik koji sadrži podatke o preduzetim radnjama, dobijenim podacima i načinu ispitivanja i istraživanja tržišta.

Zapisnik potpisuje lice koje sprovodi ispitivanje tržišta.

Pravila i način određivanja predmeta nabavke i tehničke specifikacije predmeta nabavke

Član 13

Predmet nabavke su dobra, usluge ili radovi koji su određeni u skladu sa odredbama Zakona koje uređuju predmet nabavke.

Predmet nabavke se opredeljuje u zavisnosti od vrste, namene i svojstva i oblikuje se u skladu sa Zakonom i Opštim rečnikom nabavki, odnosno pripadnošću istoj kategoriji u okviru Priloga 1 Zakona, a prema istovrsnosti predmeta.

Predmet nabavke se opredeljuje tako da se usitnjavanjem predmeta nabavke ne izbegne primena pojedinih odredbi Zakona i ne izbegne postupak javne nabavke propisan Zakonom.

Tehničkim specifikacijama se predmet nabavke određuje tako da se predmet nabavke opiše na jednostavan, jasan, objektivan i razumljiv način.

Tehničke specifikacije i projektnu dokumentaciju određuje predlagač nabavke.

Pravila i način određivanja procenjene vrednosti nabavke

Član 14

Procenjena vrednost nabavke utvrđuje se na osnovu rezultata ispitivanja i istraživanja tržišta za specificirane količine i kvalitet dobara, usluga i radova, a u skladu sa raspoloživim sredstvima.

Procenjena vrednost nabavke iskazuje se u dinarima, bez poreza na dodatu vrednost.

Određivanje odgovarajuće vrste postupka i utvrđivanje istovrsnosti dobara, usluga i radova

Član 15

Učesnici u planiranju, nakon utvrđivanja spiska svih predmeta nabavki određuju ukupnu procenjenu vrednost istovrsnih dobara, usluga i radova na nivou naručioca.

Učesnici u planiranju određuju vrstu postupka za svaki predmet nabavke, u skladu sa ukupnom procenjenom vrednošću istovrsnog predmeta nabavke, i imajući u vidu i specifičnost predmeta nabavke, dostupnost i dinamiku nabavke.

Dodela ugovora po pravilu se vrši u otvorenom ili restriktivnom postupku.

Dodela ugovora može da se vrši i u drugim postupcima propisanim zakonom u slučajevima kada su ispunjeni Zakonom propisani uslovi za primenu ovih postupaka javnih nabavki.

Član 16

Prilikom planiranja nabavki na koje se zakon ne primenjuje učesnici u planiranju, za svaku pojedinačnu nabavku navode i osnov za izuzeće od primene Zakona.

Način određivanja perioda na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje

Član 17

Prilikom određivanja perioda na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje učesnici u planiranju uzimaju u obzir podatke o rokovima važenja ranije zaključenih ugovora, dinamiku potrebe za dobrima, uslugama i radovima, vreme potrebno za izvođenje radova.

Period na koji se ugovor zaključuje određuje se u skladu sa važećim propisima i realnim potrebama naručioca i načelom ekonomičnosti i efikasnosti javnih nabavki.

Određivanje dinamike pokretanja postupka javne nabavke

Član 18

Prilikom planiranja nabavki odrediće se okvirni datumi za pokretanje postupka, za zaključenje ugovora i rok za izvršenje ugovora.

Dinamika pokretanja postupka javne nabavke određuje se prema definisanim okvirnim datumima zaključenja i izvršenja ugovora, uzimajući u obzir dinamiku potreba za dobrima, uslugama i radovima, vrstu postupka javne nabavke koji se sprovodi za svaki predmet nabavke, objektivne rokove za pripremu i dostavljanje ponuda i propisane rokove za zahtev za zaštitu prava.

Ispitivanje opravdanosti rezervisane javne nabavke i zajedničkog sprovođenja javne nabavke

Član 19

Učesnici u planiranju razmatraju mogućnost i ispituju da li je ugovor o javnoj nabavci moguće dodeliti u postupku javne nabavke u kojem mogu učestvovati samo ustanove, organizacije, udruženja ili privredni subjekti za radno osposobljavanje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje lica sa invaliditetom i donose odluku, ako ima osnova, da se sprovede postupak rezervisane javne nabavke. Učesnici u planiranju cene koja će se javna nabavka sprovoditi zajedno sa drugim naručiocima. Ove nabavke će kao takve biti navedene i obrazložene u planu nabavki.

Izrada predloga plana nabavki

Član 20

Predlog plana nabavki se izrađuje u propisanoj formi, u skladu sa aplikativnim softverom za izradu plana nabavki objavljenim na internet stranici Uprave za javne nabavke.

Obaveze i ovlašćenja (odgovornosti) učesnika u planiranju i izradi predloga plana su definisana tako što:

- odeljenje za javne nabavke izrađuje i dostavlja svim učesnicima u planiranju instrukcije za planiranje sa standardizovanim obrascima za prijavljivanje potreba koji sadrže sve podatke koji su neophodni da bi se sačinio jedinstven plan nabavki naručioca i izveštaj o izvršenju plana, u skladu sa Pravilnikom o formi i sadržini plana nabavki i izveštaja o izvršenju plana nabavki ("Službeni glasnik RS", br. 29/13) i obaveštava ih o roku za prijavljivanje potreba;

- učesnici u planiranju, utvrđuju i iskazuju potrebe za predmetima nabavki koje sadrže opise predmeta nabavki i količine;

- nakon sprovedenog ispitivanja i istraživanja tržišta izrađuje se predlog plana nabavki koji se usaglašava sa finansijskim planom.

Donošenje plana nabavki i dostava upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji

Član 21

Plan nabavki se donosi posle usvajanja Finansijskog plana, a najkasnije do 31. januara za tekuću godinu. Plan nabavki se sastoji od plana javnih nabavki i plana nabavki na koji se Zakon ne primenjuje.

Plan nabavki potpisuju načelnici Gradskih uprava i Gradonačelnik Grada.

Član 22

Plan nabavki odeljenje za javne nabavke u roku od 10 dana od dana donošenja dostavlja u elektronskom obliku Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji, u skladu sa Zakonom i podzakonskim aktom.

Član 23

Izmene i dopune plana nabavki donose se u postupku koji je propisan za donošenje plana nabavki, kada su ispunjeni uslovi propisani Zakonom.

Izmene i dopune plana nabavki Odeljenje za javne nabavke u roku od deset dana od dana donošenja dostavlja u elektronskom obliku Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji, na način propisan Zakonom i podzakonskim aktom.

Nadzor nad izvršenjem plana nabavki

Član 24

Učesnici u planiranju, u delu koji su planirali, su dužni da prate izvršenje plana nabavki po poziciji plana, predmetu nabavke, vrsti postupka, broju zaključenih ugovora, dobavljačima, realizaciji i važenju pojedinačnih ugovora i sl.

Izveštaj o izvršenju plana nabavki

Član 25

Izveštaj o izvršenju plana nabavki sačinjava se i dostavlja tako što:

- učesnici planiranja, u skladu sa datim instrukcijama dostavljaju odeljenju za javne nabavke podatke o realizaciji plana za određene vrste postupaka;

- Odeljenje za javne nabavke, na osnovu dostavljenih podataka o praćenju realizacije plana učesnika u planiranju, sačinjava predlog izveštaja o izvršenju plana nabavki za prethodnu godinu, u skladu sa Zakonom i podzakonskim aktom;

- Predlog izveštaja o izvršenju plana odeljenje za javne nabavke dostavlja učesnicima u planiranju radi kontrole, nakon čijih preporuka vrši neophodna usklađivanja;

- Odeljenje za javne nabavke sačinjava i dostavlja konačan izveštaj o izvršenju plana nabavki najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu. Izveštaj o izvršenju plana obavezno sadrži i analizu i preporuke za unapređenje sistema planiranja u narednom periodu;

- Izveštaj o izvršenju plana zajedno sa analizom i preporukama za unapređenje sistema planiranja se usvaja i potpisuju ga načelnici gradskih uprava i gradonačelnik Grada.

- Izveštaj o izvršenju plana odeljenje za javne nabavke dostavlja upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji u elektronskoj formi, korišćenjem aplikativnog softvera koji je izrađen od strane uprave za javne nabavke i postavljen na njen sajt;

- Odeljenje za javne nabavke izveštaj iz stava 1. ovog člana dostavlja svim učesnicima u planiranju nabavki.

Način obezbeđivanja konkurencije

Član 26

Konkurencija u svim postupcima javne nabavke obezbeđuje se u skladu sa Zakonom, uz obaveznu primenu načela transparentnosti postupka javne nabavke. U postupku javne nabavke neophodno je obezbediti učešće što većeg broja ponuđača i podnosioca prijava na način kojim se ne stvara diskriminacija među ponuđačima. Konkurencija se obezbeđuje tako što se uvek kada je to moguće poziva više lica da učestvuju u postupku, što se određuju uslovi za učešće u postupku, tehničke specifikacije i kriterijumi za dodelu ugovora na način koji obezbeđuje učešće što većeg broja ponuđača i podnosioca prijava i koji ne stvara diskriminaciju među ponuđačima.

Sprovođenje nabavki čija je procenjena vrednost ispod limita javnih nabavki male vrednosti

Član 27

Nabavku istovrsnih dobara, usluga ili radova čija je ukupna procenjena vrednost na godišnjem nivou ispod limita javne nabavke male vrednosti sprovodi lice zaposleno na poslovima javnih nabavki ili lice kome odgovorno lice naručioca da nalog za sprovođenje nabavke.

Lice koje sprovodi nabavku dužno je da spreči postojanje sukoba interesa, da obezbedi konkurenciju i da ugovorena cena ne bude veća od uporedive tržišne cene.

Lice iz stava 1. ovog člana potencijalnim ponuđačima dostavlja putem elektronske pošte, faksa ili pisanim putem poziv za ponude koji sadrži, kriterijum za izbor ponude, specifikaciju ili opis predmeta, način i rok za podnošenje ponude (koji mora biti primeren predmetu nabavke), poziv da dostave cene i ostale uslove koji su od značaja za nabavku.

Kad god je to moguće, imajući u vidu predmet nabavke, lice iz stava 1. ovog člana kontaktira najmanje tri potencijalna ponuđača.

Član 28

Lice koje je zaduženo da sprovede nabavku sačinjava zapisnik koji sadrži datum i vreme obavljenih svih radnji u toku nabavke, spisak ponuđača, podatke o ceni, podatke o najpovoljnijem ponuđaču i potpis lica koje je sprovelo nabavku.

Uz zapisnik iz stava 1. ovog člana, lice koje je sprovelo nabavku, dostavlja odgovornom licu naručioca model narudžbenice odnosno ugovora o nabavci.

Sprovođenje postupka javne nabavke

Zahtev za pokretanje postupka

Član 29

Postupak javne nabavke pokreće se odlukom o pokretanju postupka javne nabavke.

Gradonačelnik Grada i načelnici Gradskih uprava, podnose pismeni zahtev za sprovođenje postupka Gradskoj upravi za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti u čijem sastavu se nalazi odeljenje za javne nabavke. Podnosilac zahteva je dužan da odredi predmet javne nabavke, procenjenu vrednost, tehničke specifikacije, i druge elemente iz plana javnih nabavki i dostavi spisak članova komisije i njihovih zamenika.

Načelnik Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti izdaje pismeni nalog za sprovođenje postupka javne nabavke licu za javne nabavke i istovremeno dostavlja zahtev koji sadrži sve neophodne elemente za pokretanje postupka.

U slučaju primene javne nabavke male vrednosti i pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda nalog sadrži spisak potencijalnih ponuđača kojima se upućuje poziv za podnošenje ponuda.

Lice za javne nabavke priprema odluku o pokretanju postupka pošto prethodno dobije pismenu potvrdnu informaciju od strane stručne službe za poslove finansija i budžeta da su neophodna sredstva za realizaciju predmetne nabavke obezbeđena u budžetu.

Član 30

Predlog odluke o pokretanju postupka i predlog rešenja o imenovanju komisije u skladu sa dostavljenim spiskom članova komisije i njihovih zamenika, izrađuje lice za javne nabavke, koji sadrže sve potrebne elemente propisane Zakonom. Predlog odluke o pokretanju postupka i predlog rešenja o imenovanju komisije lice za javne nabavke dostavlja na potpis podnosiocu zahteva za pokretanje postupka.

Pokretanje postupka javne nabavke se evidentira i odluka o pokretanju postupka se zavodi pod rednim brojem koji se dodeljuje u skladu sa propisima koji uređuju kancelarijsko poslovanje.

Broj pod kojim je zavedena odluka o pokretanju postupka je broj pod kojim se vodi konkretan postupak javne nabavke i pod kojim se zavode svi dokumenti u tom postupku.

Način imenovanja članova komisije za javnu nabavku, odnosno lica koja sprovode postupak javne nabavke

Član 31

Postupak javne nabavke sprovodi komisija za javnu nabavku.

Rešenje o imenovanju komisije donosi načelnik Gradske uprave, odnosno gradonačelnik Grada, u čijem je delokrugu pokretanje javne nabavke. Rešenje o imenovanju komisije se donosi istovremeno sa donošenjem odluke o pokretanju postupka javne nabavke.

Rešenje iz stava 2. ovog člana sadrži imena članova komisije, njihovih zamenika, definiše zadatke i sadrži ostale elemente propisane Zakonom.

Članovi komisije imenuju se u skladu sa članom 54. Zakona o javnim nabavkama.

Članovi komisije imenuju se iz reda zaposlenih u službi nabavke i korisnika nabavke, ili druge organizacione celine, a može biti imenovano i lice koje nije zaposleno kod naručioca, a ima odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet javne nabavke.

Članovi Komisije moraju biti upoznati sa svojim dužnostima, odgovornostima i ovlašćenjima u postupku javne nabavke što potvrđuju svojim potpisom na rešenju o obrazovanju komisije.

Nakon donošenja rešenja o obrazovanju komisije, članovi komisije potpisuju izjavu kojom potvrđuju da u predmetnoj javnoj nabavci nisu u sukobu interesa.

Kada se sprovodi postupak javne nabavke male vrednosti odgovorno lice odlučuje da li će postupak sprovoditi lice zaposleno na poslovima javnih nabavki ili komisija za javnu nabavku, a imajući u vidu složenost predmeta nabavke koja može zahtevati učešće drugih stručnih lica.

U postupku javne nabavke male vrednosti naručilac je obavezan da pozove najmanje tri lica koja obavljaju delatnost koja je predmet javne nabavke da podnesu ponude.

Način pružanja stručne pomoći komisiji, odnosno licima koja sprovode postupak javne nabavke

Član 32

Predlagači nabavke koji podnose zahtev za pokretanje postupka u okviru svoje nadležnosti, dužni su, da na zahtev komisije, pruže stručnu pomoć komisiji.

Na isti način se postupa ukoliko postupak javne nabavke male vrednosti, umesto komisije za javnu nabavku, sprovodi službenik za javne nabavke, odnosno lice zaposleno na poslovima javnih nabavki.

Način postupanja u toku izrade konkursne dokumentacije

Član 32a

Konkursna dokumentacija mora da sadrži elemente propisane podzakonskim aktima kojim su uređeni obavezni elementi konkursne dokumentacije u postupcima javnih nabavki.

Komisija za javnu nabavku priprema konkursnu dokumentaciju i vrši izmene i dopune konkursne dokumentacije.

Odgovorno lice naručioca svojim potpisom odobrava konkursnu dokumentaciju, i izmene i dopune koje priprema komisija.

Tehničku dokumentaciju i projektnu dokumentaciju određuje odgovorno lice naručioca.

Eventualne izmene tehničke dokumentacije mogu se vršiti samo uz prethodno pribavljenu saglasnost odgovornog lica naručioca.

Član 32b

Lice za javne nabavke objavljuje izmene i dopune konkursne dokumentacije na Portalu javnih nabavki i internet stranici naručioca.

Ako se izmena ili dopuna konkursne dokumentacije vrši u roku od osam ili manje dana pre isteka roka za podnošenje ponuda, rok za podnošenje ponuda se produžava.

Lice za javne nabavke objavljuje obaveštenje o produženju roka za podnošenje ponuda na Portalu javnih nabavki i internet stranici naručioca, u skladu sa Zakonom.

Uslovi za učešće u postupku javne nabavke

Član 32v

Obavezni uslovi za učešće u postupku javne nabavke i način dokazivanja ispunjenosti uslova propisani su Zakonom o javnim nabavkama.

Komisija određuje dodatne uslove za učešće u postupku javne nabavke u skladu sa potrebama naručioca u predmetnom postupku javne nabavke.

Finansijski, poslovni, tehnički i kadrovski kapacitet i drugi dodatni uslovi i njihov način dokazivanja komisija utvrđuje u konkursnoj dokumentaciji u zavisnosti od predmeta javne nabavke.

Prijem i otvaranje ponuda

Član 32g

Ponude se primaju preko pisarnice gradske uprave.

Lice na poslovima za prijem pošte, prilikom prijema ponude, odnosno izmene ili dopune ponude na koverti u kojoj se ponuda nalazi obeležava vreme prijema, evidentira broj i datum po redosledu prispeća. Primljene ponude se dostavljaju komisiji pre otvaranja ponuda.

Elektronska pošta se bez odlaganja dostavlja, radi zavođenja u skladu sa kancelarijskim poslovanjem.

Otvaranje ponuda se sprovodi odmah nakon isteka roka za podnošenje ponuda.

Ponude otvara komisija.

Otvaranju ponuda prisustvuju svi članovi komisije ili njihovi zamenici.

Otvaranje ponuda se sprovodi u prostorijama naručioca i u vreme koje je određeno u pozivu za podnošenje ponuda, kao i konkursnoj dokumentaciji.

Otvaranje ponuda je javno i može prisustvovati svako zainteresovano lice.

U postupku otvaranja ponuda mogu aktivno učestvovati samo ovlašćeni predstavnici ponuđača.

Naručilac će isključiti javnost u postupku otvaranja ponuda ukoliko je to potrebno radi zaštite podataka koji predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne.

Predstavnik ponuđača koji učestvuje u postupku otvaranja ponuda ima pravo da prilikom otvaranja ponuda izvrši uvid u podatke iz ponude koji se unose u zapisnik o otvaranju ponuda.

Ponude primljene nakon isteka roka za podnošenje se ne otvaraju, već se zatvorene vraćaju ponuđaču sa naznakom da su neblagovremene.

Prilikom otvaranja ponuda komisija sačinjava zapisnik koji sadrži podatke predviđene zakonom.

Zapisnik o otvaranju ponuda potpisuju članovi komisije i predstavnici ponuđača koji preuzimaju zapisnik, a ponuđačima koji nisu učestvovali u otvaranju ponuda zapisnik dostavlja lice za javne nabavke u roku od tri dana od dana otvaranja.

Stručna ocena ponuda i donošenje odluke u postupku

Član 32d

Komisija za javnu nabavku je dužna da, nakon otvaranja ponuda, pristupi stručnoj oceni ponuda i o predlogu i oceni ponuda sačini izveštaj o stručnoj oceni ponuda koji sadrži podatke koji su navedeni u Zakonu o javnim nabavkama.

Prilikom stručne ocene ponuda komisija utvrđuje u svakoj pojedinačnoj ponudi da li postoje računske greške i ukoliko postoje lice za javne nabavke upućuje poziv ponuđaču da u primerenom roku koji odredi u pozivu da saglasnost za ispravku greške.

Ukoliko se ponuđač ne saglasi sa ispravkom računske greške, naručilac će njegovu ponudu odbiti kao neprihvatljivu.

Komisija je dužna da odbije sve ponude koje oceni da su neodgovarajuće ili neprihvatljive i navede razloge za njihovo odbijanje i ponuđenu cenu.

Komisija će izvršiti rangiranje prihvatljivih ponuda, a pod uslovom da postoji najmanje jedna prihvatljiva ponuda, komisija predlaže naručiocu da donese odluku o dodeli ugovora.

U slučaju da su sve ponude neprihvatljive, komisija predlaže naručiocu da donese odluku o obustavi postupka.

Odluka iz stava 5. i 6. ovog člana se donosi u roku određenom u pozivu za podnošenje ponuda koji ne može biti duži od 25 dana od dana otvaranja ponuda, a u postupku javne nabavke male vrednosti rok za donošenje odluke ne može biti duži od deset dana.

U okviru propisanih rokova, naručilac će u odluci o pokretanju postupka utvrditi rok za donošenje odluke u zavisnosti od obima i složenosti nabavke.

Član 32đ

Komisija za javnu nabavku predlaže odluke o dodeli ugovora, o zaključenju okvirnog sporazuma, o obustavi postupka javne nabavke, o priznavanju kvalifikacije, o odbijanju ponuda i odluku o troškovima pripremanja ponude iz člana 88. stav 3. Zakona, u skladu sa izveštajem o stručnoj oceni ponuda.

Lice za javne nabavke, odluku iz stava 1. ovog člana dostavlja ovlašćenom licu na potpisivanje.

Potpisanu odluku lice za javne nabavke dostavlja ponuđačima u roku od tri dana od dana donošenja.

Način postupanja u toku zaključivanja ugovora

Član 32e

Po isteku roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava, ako u roku predviđenim Zakonom nije podnet zahtev za zaštitu prava ili zahtev za zaštitu prava odbačen, lice za javne nabavke sačinjava predlog ugovora, i dostavlja ga na potpisivanje.

Nakon potpisivanja ugovora od strane ovlašćenog lica naručioca i druge ugovorne strane, lice za javne nabavke dostavlja potpisani primerak ugovora Upravi za budžet i finansije.

Ugovor mora odgovarati modelu ugovora iz konkursne dokumentacije.

Član 32ž

Naručilac zaključuje ugovor sa ponuđačem kojem je dodeljen ugovor u roku od osam dana od dana proteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.

Lice za javne nabavke objavljuje obaveštenje o zaključenom ugovoru na Portalu javnih nabavki i internet stranici naručioca u roku od pet dana od dana zaključenja ugovora.

Naručilac može da izmeni ugovor o javnoj nabavci iz objektivnih razloga koji moraju biti jasno i precizno određeni u konkursnoj dokumentaciji i ugovoru, ili predviđeni posebnim propisom.

Izmena ugovora o javnoj nabavci vrši se u postupku, u skladu sa članom 115. stav (2) i stav (3) Zakona o javnim nabavkama.

Ovlašćeno lice naručioca donosi odluku o izmeni ugovora.

Lice za javne nabavke objavljuje odluku o izmeni ugovora o roku od tri dana na Portalu javnih nabavki i internet stranici naručioca.

Lice za javne nabavke izrađuje izveštaj o izmeni ugovora na osnovu podataka iz odluke i dostavlja Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.

Postupanje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava

Član 32z

Zahtev za zaštitu prava koji je primljen neposredno ili elektronskim putem zavodi se u pisarnici gradske uprave i dostavlja komisiji za javnu nabavku.

Komisija postupa po prijemu zahteva za zaštitu prava i preduzima određene radnje u skladu sa Zakonom i u skladu sa ovlašćenjima i odgovornostima propisanim članom 35. Pravilnika o bližem uređivanju postupka javne nabavke.

Način postupanja u cilju zaštite podataka i određivanje poverljivosti

Član 33

Odeljenje za nabavke, članovi komisije, kao i svi zaposleni koji su imali uvid u podatke o ponuđačima sadržane u ponudi koje je kao poverljive ponuđač označio u ponudi, dužni su da čuvaju kao poverljive i odbiju davanje informacija koja bi značila povredu poverljivosti podataka dobijenih u ponudi.

Dokumentacija se čuva u službi nabavke do izvršenja ugovora, nakon čega se dostavlja službi na arhiviranje.

Način evidentiranja svih radnji i akata, čuvanje dokumentacije u vezi sa javnim nabavkama i vođenje evidencije zaključenih ugovora i dobavljača

Član 34

Naručilac je dužan da evidentira sve radnje i akte tokom planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja javne nabavke, da čuva svu dokumentaciju vezanu za javne nabavke u skladu sa propisima koji uređuju oblast dokumentarne građe i arhiva, najmanje deset godina od isteka ugovorenog roka za izvršenje pojedinačnog ugovora o javnoj nabavci, odnosno pet godina od donošenja odluke o obustavi postupka i da vodi evidenciju svih zaključenih ugovora o javnim nabavkama i evidenciju dobavljača.

Odeljenje za javne nabavke evidentira podatke o sprovedenim postupcima i zaključenim ugovorima i dužno je da Upravi za javne nabavke dostavlja tromesečni izveštaj najkasnije do 10-og u mesecu koji sledi po isteku tromesečja.

Odštampani obrasci koje potpisuje odgovorno lice čuvaju se u arhivi.

Član 34a

Evidentiranje podataka u postupcima javnih nabavki i postupcima javnih nabavki male vrednosti vrši lice za javne nabavke.

Lice za javne nabavke vrši evidentiranje podataka iz stava 1. ovog člana po okončanju svakog pojedinačnog postupka.

Lice za javne nabavke kvartalne izveštaje o javnim nabavkama sačinjava i dostavlja Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji u elektronskoj formi, u obrascima koji su obuhvaćeni softverom:

Obrazac A za evidentiranje podataka o zaključenim ugovorima u otvorenom, restriktivnom, kvalifikacionom, pregovaračkom sa i bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda, konkurentni dijalog, konkurs za dizajn;

Obrazac A1 za evidentiranje podataka o izmenama ugovora koji se unose u obrazac A;

Obrazac A2 za evidentiranje podataka o izvršenju ugovora koji se unose u obrazac A;

Obrazac B za evidentiranje podataka o zaključenim ugovorima u postupku javne nabavke male vrednosti;

Obrazac V1 za evidentiranje podataka o ishodima sprovedenih postupaka javnih nabavki i javnih nabavki male vrednosti (uspešno sprovedenih, obustavljenih, potpuno ili delimično poništenih postupaka);

Obrazac V2 za evidentiranje podataka o obustavljenim i poništenim postupcima javnih nabavki;

Obrazac G za evidentiranje podataka o postupcima na koje se ne primenjuju odredbe Zakona o javnim nabavkama.

Podaci o ugovorima zaključenim u postupcima javne nabavke male vrednosti u izveštajima se navode zbirno, i to posebno za dobra, usluge i radove za tromesečje za koje se priprema izveštaj.

Ovlašćenja i odgovornosti u postupku javne nabavke

Član 35

Odeljenje za javne nabavke koordinira radom komisije za javne nabavke, pruža stručnu pomoć komisiji u vezi sa sprovođenjem postupka javne nabavke i obavlja druge aktivnosti u vezi sa sprovođenjem postupka javne nabavke.

Za zakonitost sprovođenja postupka javne nabavke, sačinjavanja predloga i donošenje odluka, rešenja i drugih akata u postupku javne nabavke odgovorni su rukovodilac naručioca, odeljenje za javnu nabavku i komisija za javnu nabavku.

Lice za javne nabavke, izrađuje predloge akata u postupku javne nabavke i u postupku po zahtevu za zaštitu prava, objavljuje poziv za podnošenje ponuda i konkursnu dokumentaciju, izmene i dopune konkursne dokumentacije, obaveštenja o obustavi postupka ili zaključenju ugovora, o produženju roka za podnošenje ponuda na Portalu javnih nabavki i internet stranici naručioca i dostavlja odgovore zainteresovanim licima i preduzima sve druge radnje u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Komisija za javnu nabavku sačinjava konkursnu dokumentaciju, zapisnik o otvaranju ponuda i izveštaj o stručnoj oceni ponuda, priprema predlog akata u postupku javne nabavke i u postupku zaštite prava.

Odeljenje za javne nabavke i podnosilac zahteva određuju oblikovanje javne nabavke po partijama.

Dodatne uslove za učešće u postupku javne nabavke, određuje komisija za javnu nabavku.

Tehničke specifikacije predmeta javne nabavke određuje podnosilac zahteva.

Komisija može izvršiti izmene tehničkih specifikacija, uz prethodno pribavljenu saglasnost podnosioca zahteva.

Kriterijum za dodelu ugovora i elemente kriterijuma, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki elemenat kriterijuma, način navođenja, opisivanja i vrednovanja elemenata kriterijuma u konkursnoj dokumentaciji, utvrđuje komisija, uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje, vrednost javne nabavke i sl.

Upoređivanje uporedivosti ponuđene cene sa tržišnom cenom vrši komisija.

Model ugovora sačinjava komisija, a ukoliko model ugovora koji komisija priprema kao sastavni deo konkursne dokumentacije zahteva posebna stručna znanja, komisija može zahtevati stručnu pomoć naručioca.

U postupku zaštite prava postupa komisija za nabavku tako što preduzima radnje na način, u rokovima i po postupku koji je propisan Zakonom i na osnovu utvrđenog činjeničnog stanja priprema predlog odluke o podnetom zahtevu za zaštitu prava koju donosi nadležni organ naručioca.

Za postupanje u rokovima odgovoran je rukovodilac naručioca i lice za javne nabavke.

Prikupljanje podataka, sačinjavanje i dostavljanje izveštaja o javnim nabavkama Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji vrši lice za javne nabavke.

Za dostavljanje Upravi za javne nabavke dokaza negativne reference za neispunjavanje obaveza u postupku javne nabavke, odgovorno je lice za javne nabavke.

Način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova

Član 36

Načelnik Gradske uprave, odnosno gradonačelnik Grada u čijem je delokrugu zaključivanje ugovora o javnoj nabavci određuje lice za prijem predmeta nabavke.

Lice koje je zaduženo za prijem predmeta nabavke prilikom isporuke od strane dobavljača, pregleda dobra radi provere usaglašenosti sa ugovorenim količinama, kvalitetom, uzorkom, dinamikom isporuke i slično.

Lice iz stava 1. ovog člana sačinjava zapisnik u koji se unose podaci o tome da li je dobavljač ugovorenu obavezu ispunio na ugovoreni način u pogledu količine i kvaliteta. Zapisnik potpisuje izvršilac iz stava 1. ovog člana i ovlašćeni predstavnik dobavljača.

Nadzor nad izvođenjem radova koji su predmet ugovora o javnoj nabavci vrši nadzorni organ.

Nakon izvršenja provere predmeta nabavke, lice zaduženo za praćenje, potpisuje otpremnicu, ili drugi dokument kojim se potvrđuje da je uredno izvršena obaveza dobavljača.

Pravila prijema i overavanja računa i drugih dokumenata za plaćanje

Član 37

Prijem i overa računa i drugih dokumenata za plaćanje kao i pravila postupka realizacije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđivanja vrši se u skladu sa internim aktom kojim se uređuje računovodstvo.

Pravila stavljanja dobara na raspolaganje korisnicima unutar naručioca

Član 38

Dobra se krajnjim korisnicima stavljaju na raspolaganje na osnovu ličnog zaduženja zaposlenog.

Dobra koja nisu pogodna za lična zaduženja evidentiraju se po upravama, na osnovu zaduženja rukovodilaca.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 39

Načelnik Gradske uprave, odnosno gradonačelnik Grada u čijem je delokrugu zaključivanje ugovora o javnoj nabavci prati izvršenje ugovora.

Član 40

U slučaju da dobavljač ne izvršava obaveze u skladu sa ugovorom, lice zaduženo za praćenje izvršenja ugovora upućuje pisanu reklamaciju dobavljaču i preduzima druge mere u cilju urednog izvršenja ugovora i o tome pisanim putem obaveštava odgovorno lice za praćenje izvršenja ugovora i lice za javne nabavke.

Član 41

U slučaju neurednog izvršenja ugovora o javnoj nabavci lice za javne nabavke dostavlja Upravi za javne nabavke isprave propisane Zakonom kao dokaz negativne reference.

U slučaju iz stava 1. ovog člana na predlog odgovornog lica finansijska služba realizuje sredstava finansijskog obezbeđenja.

Član 42

Gradska uprava i Grad u čijem je delokrugu zaključivanje ugovora o javnoj nabavci, podatke o izvršenju ugovora potrebne za sastavljanje tromesečnog izveštaja o javnim nabavkama, blagovremeno dostavlja licu za javne nabavke zaduženom za vođenje evidencije o javnim nabavkama.

Licu za javne nabavke, takođe se dostavlja Odluka o izmeni ugovora koje objavljuje na Portalu javnih nabavki i dostavlja izveštaj Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.

Dostavljanje ugovora i komunikacija u toku postupka i izvršenja ugovora

Član 43

Komunikacija u toku sprovođenja postupka javne nabavke sa zainteresovanim licima, ponuđačima i dobavljačima i izvršenja ugovora između ugovornih strana odvija se pisanim putem, odnosno putem pošte, elektronske pošte ili faksom.

Odeljenje za javne nabavke, neposredno po zaključenju govora u postupku javne nabavke ugovor dostavlja Gradskoj upravi u čijem je delokrugu praćenje izvršenja ugovora i službi finansija i računovodstva.

Kontrola javnih nabavki

Član 44

Kontrolu javnih nabavki vrši Gradsko veće u skladu sa članom 103. Statuta grada Užica ("Službeni list grada Užica", broj 16/13).

Kontrola javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon ne primenjuje obuhvata kontrolu u postupku planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnoj nabavci.

Član 45

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana donošenja.