ODLUKA

O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA NA TERITORIJI GRADA LOZNICE

("Sl. list Grada Loznice", br. 1/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se pravila i propisi u vezi sa: stanjem puta u pogledu uslova za bezbedno odvijanje saobraćaja na teritoriji grada Loznice, tehničkim regulisanjem saobraćaja, upravljanjem saobraćajem, bezbednošću puta u procesu projektovanja, izgradnjom, rekonstrukcijom i održavanjem, posebnim merama i ovlašćenjima koji se primenjuju u saobraćaju na putu, kao i s inspekcijskim nadzorom poverenim zakonom.

Član 2

Mere bezbednosti i druge mere u vezi sa bezbednošću saobraćaja na putevima na teritoriji grada Loznice, sprovode se po odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, odredbama ove odluke i drugim važećim propisima.

Član 3

Svi učesnici u saobraćaju na putevima na području grada Loznice dužni su da se pridržavaju odredaba Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, ove odluke i akata donetih na osnovu istih.

Član 4

Nadzor nad saobraćajnom signalizacijom u pogledu bezbednosti saobraćaja na teritoriji grada Loznice vrši saobraćajna policija, gradska saobraćajna i komunalna inspekcija i komunalna policija u skladu sa Zakonom, ovom odlukom i drugim važećim propisima.

Član 5

Skupština grada Loznice donosi Strategiju i Godišnji plan bezbednosti saobraćaja na putevima na svom području u skla d u sa Nacionalnom strategijom i Nacionalnim planom.

II PRAĆENJE BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA

Član 6

Savet za bezbednost, kao stalno radno telo Skupštine grada Loznice, po sopstvenoj inicijativi podnosi Skupštini grada Loznice izveštaj o stanju bezbednosti na putevima.

Gradsko veće grada Loznice podno si Skupštini grada Loznice izveštaj o stanju bezbednosti saobraćaja na tom području najmanje dvaput godišnje, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 7

Grad Loznica u okviru svojih prava i dužnosti obezbeđuje sredstva za finansiranje unapređenja bezbednosti saobraćaja na svojoj teritoriji.

Izvori sredstava finansiranja za unapređenje bezbednosti saobraćaja su:

1. budžet grada;

2. naplaćene novčane kazne za prekršaje na području grada predviđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima, i to 30% sredstava od naplaćenih novčanih kazni pripadaju budžetu grada, od čega 50% sredstava se koristi za popravljanje saobraćajne infrastrukture grada, a u cilju unapređenja bezbednosti saobraćaja na putevima;

3. pokloni ili prilozi pokrovitelja dati gradu;

4. ostali prihodi.

Član 8

Pored namene iz člana 7. ove odluke novčana sredstva iz člana 7. koriste se i za:

1. rad Saveta za bezbednost saobraćaja na teritoriji grada Loznice iz člana 42. ove odluke;

2. unapređenje saobraćajnog vaspitanja i obrazovanja;

3. preventivno-promotivne aktivnosti iz oblasti bezbednosti saobraćaja;

4. naučnoistraživački rad u oblasti bezbednosti saobraćaja;

5. tehničko opremanje jedinica saobraćajne policije koje kontrolišu i regulišu saobraćaj na putevima i drugih organa nadležnih za poslove bezbednosti saobraćaja.

Član 9

Pomenuta sredstva se koriste prema programu koji donosi Gradsko veće na predlog Savet za bezbednost saobraćaja na teritoriji grada Loznice.

III PUTEVI

Upravljanje i zaštita

Član 10

Upravljač opštinskim putevima, ulicama u naselju i nekategorisanim putevima na teritoriji grada Loznice je Javno preduzeće "Grad" iz Loznice (u daljem tekstu: upravljač puta).

Upravljač puta dužan je da prati stanje bezbednosti saobraćaja na putevima iz njihove nadležnosti.

Član 11

Putevi moraju biti projektovani, izgrađeni, rekonstruisani i održavani tako da se saobraćaj na njima može odvijati nesmetano i bezbedno i moraju ispunjavati propisane uslove.

Član 12

Na prolazu državnog puta kroz naselje mora biti izgrađen trotoar.

Član 13

Prilikom izgradnje novog ili rekonstrukcije postojećeg javnog puta upravljač puta mora obezbediti projekat strateške komparativne analize uticaja tog puta na bezbednost saobraćaja na putnoj mreži.

Član 14

Upravljač puta dužan je da blagovremeno i tačno obaveštava javnost o ograničenju i zabrani saobraćaja na javnim putevima na teritoriji grada Loznice, o vanrednim uslovima i posebnim merama za saobraćaj na njima, kao i prohodnosti opštinskih puteva, nekategorisanih puteva i ulica u zimskom periodu i u slučaju elementarnih nepogoda ili vanrednih događaja zbog kojih je nastao prekid saobraćaja, odnosno zbog čega su znatno otežani uslovi saobraćaja.

Član 15

Upravljač puta dužan je da prati stanje bezbednosti saobraćaja na putu, obezbedi nezavisne projekte u cilju identifikacije opasnih mesta na putu, obavlja stručne analize visokorizičnih deonica puta (crne tačke) i sačini pojedinačni projekat za saniranje rizičnih deonica i opasnih mesta u skladu sa tim projektom.

Inspekcijska kontrola javnog puta

Član 16

Redovnu inspekcijsku kontrolu puta - opštinskog puta, nekategorisanog puta i ulica u naselju, sa aspekta bezbednosti saobraćaja na putu, vrši inspektor za puteve - gradski saobraćajni inspektor Gradske uprave grada Loznice.

Na osnovu nalaza gradskog saobraćajnog inspektora upravljač puta mora obezbediti projekat kojim se utvrđuju mere za bezbedno odvijanje saobraćaja na putu.

Prelaz puta preko železničke pruge

Član 17

Prelaz puta preko železničke pruge mora biti obeležen propisanom saobraćajnom signalizacijom.

Član 18

Na prelazu pu ta sa savremenim kolovoznim zastorom (asfalt, beton, kocka i sl.) preko železničke pruge mora se postaviti svetleći saobraćajni znak kojim se najavljuje približavanje voza.

Na prelazu puta preko železničke pruge postavljaju se branici ili polubranici, a kojima mogu biti pridodati uređaji za davanje zvučnih znakova koji upozoravaju na spuštanje branika, odnosno polubranika.

Kada su na prelazu puta preko železničke pruge postavljeni branici ili polubranici, a ne koriste se, moraju biti uklonjeni ili na odgovarajući način prekriveni.

Ukoliko se radi o prelazu puta preko železničke pruge koji nema savremeni kolovozni zastor, na tom mestu mora se postaviti svetleći saobraćajni znak koji najavljuje približavanje - dolazak voza.

IV TEHNIČKO REGULISANJE SAOBRAĆAJA

Član 19

Tehničko regulisanje saobraćaja na državnim putevima obavlja ministarstvo nadležno za poslove saobraćaja, a na opštinskim putevima, nekategorisanim putevima i ulicama u naseljima Odeljenje za privredu Gradske uprave grada Loznice (u daljem tekstu: Odeljenje za privredu).

Na delu puta gde se susreću ili ukrštaju državni i opštinski putevi, nekategorisani putevi, odnosno ulice u naselju, Odeljenje za privredu dužno je da prilikom tehničkog regulisanja saobraćaja iz svoje nadležnosti akta koja donosi uskladi sa načinom tehničkog regulisanja saobraćaja na državnom putu.

Član 20

Pod tehničkim regulisanjem saobraćaja podrazumevaju se sve mere i akcije kojima se utvrđuje režim saobraćaja u redovnim uslovima i u uslovima radova na putu, a naročito: usmeravanje i vođenje saobraćaja, upravljanje brzinama u funkciji gustine saobraćajnog toka, ograničenje brzine u funkciji stanja kolovoza i vremenskih uslova, određivanje jednosmernih puteva i ulica, utvrđivanje puteva i ulica u kojima se zabranjuje saobraćaj ili saobraćaj određene vrste vozila, ograničenje brzine kretanja za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, snabdevanje, usmeravanje i preusmeravanje korisnika, određivanje bezbednog i efikasnog načina regulisanja saobraćaja na raskrsnicama, lokacija autobuskih stajališta, dozvoljena osovinska opterećenja, radi zaštite životne sredine i slično.

Saobraćajno-tehničkim merama u naselju uređuje se režim saobraćaja u redovnim uslovima i u toku radova na putu, a naročito: usmeravanje tranzitnog, teretnog, biciklističkog, pešačkog saobraćaja, utvrđivanje puteva i ulica namenjenih javnom prevozu putnika, ograničenje brzine za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje jednosmernih ulica, pešačkih zona, zona usporenog saobraćaja, zona "30", zona škole, zona zaštite životne sredine, određivanje bezbednog i efikasnog načina regulisanja saobraćaja na raskrsnicama, određivanje prostora za parkiranje i slično.

Za sprovođenje u tvrđenog režima saobraćaja mora se izraditi saobraćajni projekat i na putu postaviti saobraćajna signalizacija prema projektu. Odeljenje za privredu daje saglasnost da je projekat izrađen u skladu sa utvrđenim režimom saobraćaja.

Član 21

Upravljač puta je obavezan da saobraćajni znak koji označava naselje, postavi na putu u neposrednoj blizini mesta gde postoje izgrađeni redovi, odnosno grupe stambenih ili poslovnih objekata, na mestu gde je očekivano prisustvo pešaka koji ostvaruju potrebe u tom naselju.

Upravljač puta je obavezan da saobraćajni znak koji označava prestanak naselja postavi na putu u neposrednoj blizini mesta gde prestaje deo puta na kome su ispunjeni uslovi iz stava 1. ovog člana.

Kolski ulaz u zgradu, dvorište ili garažu, upravljač puta mora obeležiti propisanom saobraćajnom signalizacijom kojom se označava zabrana zaustavljanja i parkiranja na kolovozu, odnosno trotoaru.

Član 22

Opštinski putevi, nekategorisani putevi i ulice u naselju, moraju da se obeleže propisanom saobraćajnom signalizacijom, kojom se učesnici u saobraćaju upozoravaju na opasnost koja im preti na putu, odnosno delu puta, stavljaju do znanja ograničenja, zabrane i obaveze kojih se učesnici u saobraćaju moraju pridržavati i daju potrebna obaveštenja za bezbedno i nesmetano odvijanje saobraćaja.

Saobraćajnom signalizacijom se moraju obeležiti i opasnosti privremenog karaktera, naročito one koje nastanu usled iznenadnog oštećenja ili onesposobljavanja puta, kao i privremena ograničenja i privremene zabrane, a ovi znakovi se moraju ukloniti odmah čim prestanu razlozi zbog kojih su postavljeni.

Upravljač puta dužan je da opremi puteve neophodnom saobraćajnom signalizacijom u skladu sa čl. 20, 21. i 22. ove odluke.

Član 23

Saobraćajnu signalizaciju čine saobraćajni znakovi, oznake na kolovozu i trotoaru, svetlosne i druge oznake na putu.

Saobraćajna signalizacija se postavlja i održava tako da učesnici u saobraćaju mogu na vreme i lako da ih uoče danju i noću i da blagovremeno postupe u skladu sa njihovim značenjem, a shodno važećim propisima.

Saobraćajna signalizacija mora se ukloniti, dopuniti ili zameniti, ako njeno značenje ne odgovara izmenjenim uslovima saobraćaja na putu ili zahtevima bezbednosti saobraćaja.

Sadržaj, boja i veličina saobraćajne signalizacije mora da bude u skladu sa važećim propisima.

Saobraćajna signalizacija mora da bude osvetljena ili izrađena od svetloodbojnih materijala shodno važećim propisima.

Saobraćajnu signalizaciju na opštinskim putevima, nekategorisanim putevima i ulicama u naselju postavlja, zamenjuje, dopunjuje, obnavlja i održava, a shodno odredbama ovog člana i drugim važećim propisima, upravljač puta.

Član 24

Na saobraćajnoj signalizaciji i na njenom nosaču, zabranjeno je postavljanje bilo čega što nije u vezi sa značenjem same signalizacije.

Zabranjeno je neovlašćeno postavljanje, uklanjanje, oštećivanje i izmena značenja saobraćajne signalizacije, kao i opreme puta.

Na putevima i ulicama ne smeju se postavljati table, znakovi, svetla, stubovi ili drugi slični predmeti kojima se zaklanja ili umanjuje vidljivost (uočljivost) postavljene saobraćajne signalizacije.

Zabranjeno je na putevima i ulicama postavljati predmete koji svojim oblikom, bojom, izgledom ili mestom postavljanja, podražavaju ili liče na saobraćajnu signalizaciju, ili zaslepljuju učesnike u saobraćaju, ili odvraćaju njihovu pažnju u meri koja može biti opasna za bezbednost saobraćaja.

Pešačka zona

Član 25

Pešačka zona je deo puta, ulice ili deo naselja po kome je dozvoljen isključivo saobraćaj pešaka.

Pešačka zona mora biti obeležena propisanom saobraćajnom signalizacijom.

U pešačkoj zoni, u određenom vremenskom periodu, nadležni organ jedinice lokalne samouprave, može dozvoliti kretanje određenih vozila brzinom kretanja pešaka, tako da ne ugrožavaju pešake.

Pešačka zona se utvrđuje odlukom Skupštine grada Loznice.

Zona usporenog saobraćaja

Član 26

Zona usporenog saobraćaja vozila je deo puta, ulice ili deo naselja u kome kolovoz koriste pešaci i vozila.

Vozač je obavezan da se u zoni usporenog saobraćaja kreće tako da ne ometa kretanje pešaka i biciklista, brzinom kretanja pešaka, a najviše 10 km/čas.

Zona usporenog saobraćaja mora biti obeležena propisanom saobraćajnom signalizacijom.

Zona usporenog saobraćaja određuje se tehničkim regulisanjem saobraćaja u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i ovom odlukom.

Zona "30"

Član 27

Zona "30" je deo puta, ulice ili naselja u kojoj je brzina kretanja vozila ograničena do 30 km/čas.

Zona "30" mora biti obeležena propisanom saobraćajnom signalizacijom.

Zona "30" određuje se tehničkim regulisanjem saobraćaja u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i ovom odlukom.

Zona škole

Član 28

Zona škole je deo puta ili ulice koja se nalazi u neposrednoj blizini škole, i kao takva obeležena je odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom.

Brzina kretanja vozila u zoni škole u naselju je ograničena do 30 km/čas, a van naselja do 50 km/čas, u vremenu od 7.00 do 21.00, osim ako saobraćajnim znakom vreme zabrane nije drugačije određeno.

U zoni škole nadležni organ za saobraćaj naložiće upravljaču puta primenu posebnih tehničkih sredstava za zaštitu bezbednosti dece.

Upravljač puta dužan je da primeni posebna tehnička sredstva.

Zona škole određuje se tehničkim regulisanjem saobraćaja u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i ovom odlukom.

Tehnička sredstva za usporavanje saobraćaja

Član 29

Tehničkim sredstvima za usporavanje saobraćaja učesnicima u saobraćaju se fizički ograničava brzina kretanja vozila, odnosno dodatno se upozoravaju da brzina kojom se kreću nije bezbedna.

Fizičke prepreke za usporavanje saobraćaja dozvoljeno je postaviti na opštinskim putevima u naselju.

Izuzetno, fizičke prepreke za usporavanje saobraćaja mogu se postaviti na državnim putevima u zonama škola, vrtića i drugih objekata pored kojih je radi bezbednosti svih učesnika u saobraćaju dodatno ograničena dozvoljena brzina u naselju.

Tehnička sredstva za usporavanje saobraćaja postavljaju se prema projektu na koji saglasnost daje Odeljenje za privredu, a za puteve iz svoje nadležnosti.

Tehnička sredstva za usporavanje saobraćaja moraju biti obeležena propisanom saobraćajnom signalizacijom.

V OSTALE ODREDBE

Član 30

U postupku pripreme, izrade i izmene urbanističkih planova i odluka koje zamenjuju urbanističke planove, uređajnih osnova, kao i programa komunalne ili stambeno-komunalne izgradnje, nadležni organi za izradu ovih dokumenata su obavezni da obezbede učešće predstavnika Gradske uprave i organa unutrašnjih poslova nadležnih za poslove saobraćaja.

Član 31

Upravljač puta dužan je da izradi za već izgrađene puteve i ulice iz nadležnosti lokalne samouprave, saobraćajno-tehničku dokumentaciju o postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji (projekat, katastar i sl.).

Član 32

Najveća dozvoljena brzina kretanja vozila na putevima i u ulicama u naselju na teritoriji grada Loznice, a na putevima i u ulicama u naselju iz nadležnosti grada, je 50 km/čas.

Član 33

Snabdevanje privrednih subjekata, utovar i istovar robe, na kolovozu i trotoaru puteva i ulica, a u slučaju da ne postoji izgrađen prilazni put za utovar-istovar robe do poslovnih objekata, može se vršiti u vremenu od 3.00 do 6.00, od 8.00 do 9.00 časova i od 16.00 do 18.00 časova i ono se vrši na za to određenim mestima.

Odeljenje za privredu određuje mesto utovara i istovara robe - snabdevanje, koje se vrši na kolovozu ili trotoaru puteva i ulica gde je zabranjeno zaustavljanje i parkiranje vozila, a za puteve i ulice iz nadležnosti lokalne samouprave.

Član 34

Obeležavanje ulica saobraćajnom horizontalnom signalizacijom upravljač puta vrši dva puta godišnje, po prethodno izvršenim popravkama kolovoza, a po potrebi i češće, prema stanju vidljivosti saobraćajne horizontalne signalizacije.

Saglasnost za prolazak određenih kategorija vozila putevima i ulicama na kojima je saobraćajnim znakom ograničeno korišćenje

Član 35

Za puteve i ulice iz nadležnosti grada, na kojima je saobraćajnim znakom ograničeno korišćenje za vozila određene nosivosti ili određene kategorije, upravljač puta može zainteresovanim strankama izdati saglasnost za vanredni prevoz, za prolazak navedenih vozila, pomenutim putevima i ulicama, i to u vremenskom periodu 00.00-06.00 časova, 08.00-11.00 časova i 16.00-19.00 časova (za potrebe stanara bez vremenskih ograničenja), a u zavisnosti od stanja istih, za obavljanje građevinskih radova, privrednih, poljoprivrednih i dr. aktivnosti.

Saglasnost iz prethodnog stava se izdaje ako ne postoji alternativni putni pravac, uz plaćanje naknade koju utvrđuje upravljač puta, a obavezno sadrži vremenski period važenja saglasnosti.

Vanredni prevoz se ne obavlja u periodu od 15.00 do 24.00: petkom, nedeljom, kao i na dan uoči državnog praznika i poslednjeg dana državnog praznika.

Vozila hitne pomoći, policije, vatrogasne službe, PTT službe, elektrodistribucije, gradske čistoće, vozila komunalnih preduzeća koja se koriste za hitne intervencije na otklanjanju kvarova na vodovodnoj i kanalizacionoj, telekomunikacionoj, gasnoj mreži i dr. vozila na hitnim intervencijama, mogu prolaziti ulicama u kojima je saobraćajnim znakom ograničeno korišćenje za sva vozila, za vozila određene nosivosti ili određene kategorije, kada su na hitnim intervencijama, bez pribavljanja posebnog odobrenja saglasnosti iz stava 1. ovog člana, s tim što ovakva vozila moraju biti posebno obeležena.

Zauzimanje i izvođenje radova na ulicama i drugim javnim površinama namenjenim za saobraćaj

Član 36

Deo ulice, opštinskog puta i nekategorisanog puta, trotoara ili druge površine namenjene za saobraćaj, na kojima se izvode radovi, investitor, odnosno izvođač radova mora obezbediti zaštitnim ogradama i branicima, sa vidno istaknutom saobraćajnom signalizacijom, kojim bi učesnici u saobraćaju bili obavešteni i upozoreni o radovima na putu ili suženju puta, a noću i svetlima narandžaste boje.

Član 37

Gradilišta u neposrednoj blizini opštinskih puteva, nekategorisanih puteva, ulica, trotoara i drugih površina namenjenih za saobraćaj, moraju biti obezbeđena tako da rad na istim ne ugrožava bezbednost učesnika u saobraćaju, a noću i pri smanjenoj vidljivosti, gradilišta moraju biti označena svetlima narandžaste boje.

Član 38

Pravna i fizička lica ne mogu vršiti prekopavanje ili druge radove na opštinskim i nekategorisanim putevima, ili delovima istih, ulicama, trotoarima i drugim površinama namenjenim za saobraćaj, bez odobrenja odeljenja Gradske uprave nadležnog za urbanizam, saglasnosti upravljača puta, kao i saglasnosti drugih nadležnih javnih preduzeća, u zavisnosti od radova koji se izvode.

Odobrenje i saglasnosti iz stava 1. ovog člana pribavlja investitor radova.

Odobrenje za izvođenje radova iz stava 1. ovog člana, pored ostalog, obavezno sadrži vreme izvođenja radova i rok u kome se raskopana površina mora vratiti u prvobitno stanje.

Odeljenje Gradske uprave iz stava 1. ovog člana, dužno je da obavesti komunalnu policiju, komunalnu i saobraćajnu inspekciju o početku i završetku radova na raskopavanju.

Član 39

Tehničko regulisanje saobraćaja, odnosno utvrđivanje režima saobraćaja, kao i sprovođenje istog, a u uslovima radova na putu, se obavlja u skladu sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 40

Investitor radova je dužan i odgovoran da samostalno ili posredstvom izvođača radova raskopane površine dovede u prvobitno stanje u roku od 48 časova po završetku radova i mora ih dalje održavati do potpune stabilizacije terena.

Ako se pregledom u tvrdi da kolovoz, trotoar ili druga površina namenjena za saobraćaj nije vraćena u prvobitno stanje, gradska komunalna i saobraćajna inspekcija, odnosno komunalna policija, naložiće upravljaču puta da to uradi, a troškove će snositi investitor radova.

Član 41

Radi otklanjanja iznenadnih kvarova i funkcionalnih smetnji na podzemnim instalacijama i sl., a u slučaju da radovi (hitne intervencije) ne traju duže od 24 sata, ovlašćeni privredni subjekti mogu u ovom slučaju izvršiti raskopavanje kolovoza, trotoara i drugih površina namenjenih za saobraćaj i bez pribavljanja odobrenja i saglasnosti iz člana 38. ove odluke, s tim što su dužni da prvog narednog dana obaveste nadležnu inspekciju, komunalnu policiju i nadležna javna preduzeća, o preduzetim radovima.

Ovlašćeni privredni subjekti u slučaju radova iz stava 1. ovog člana moraju obezbediti kolovoz, trotoar ili drugu površinu namenjenu za saobraćaj, postavljanjem odgovarajućih zaštitnih ograda i branika, a noću i svetlima narandžaste boje, kao i adekvatnom saobraćajnom signalizacijom i dr., kojima bi učesnici u saobraćaju bili obavešteni i upozoreni o radovima na putu ili suženju puta.

Po završetku radova iz stava 1. ovog člana, ovlašćeni privredni subjekti su dužni da raskopane površine dovedu u prvobitno stanje u skladu sa članom 40. ove odluke, a u suprotnom gradska komunalna i saobraćajna inspekcija, odnosno komunalna policija, naložiće upravljaču puta da to uradi, a troškove će snositi ovlašćeni privredni subjekti iz stava 1. ovog člana.

VI SAVET ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA NA TERITORIJI GRADA LOZNICE

Član 42

U cilju ostvarivanja saradnje i usklađenog obavljanja poslova u funkciji unapređenja bezbednosti saobraćaja na putevima, kao i iniciranja i praćenja preventivnih i drugih aktivnosti u oblasti bezbednosti saobraćaja na putevima, Gradsko veće grada Loznice može da osnuje Savet za bezbednost saobraćaja na teritoriji grada Loznice (u daljem tekstu: Savet) kao posebno koordinaciono telo, u skladu sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 43

Savet se osniva radi usklađivanja poslova bezbednosti saobraćaja na putevima koji su iz delokruga grada.

Član 44

U okviru svojih nadležnosti Savet:

• razmatra i proučava određena pitanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja i saobraćajne preventive;

• inicira i ostvaruje saradnju i koordinaciju svih organa, organizacija, institucija, privrednih subjekata i sl. koje preventivno deluju u bezbednosti saobraćaja;

• organizuje i podstiče aktivnosti na saobraćajnom vaspitanju i obrazovanju svih građana (saobraćajno-vaspitne akcije i manifestacije, takmičenja, izrada i obezbeđenje vaspitno-propagandnih sredstava, naučnoistraživački rad i sl.);

• daje mišljenje o predlozima odluka i drugih akata kojima se uređuju pitanja od interesa za bezbednost saobraćaja;

• daje mišljenja i predloge o merama za tehničko regulisanje saobraćaja, kao i za poboljšanje bezbednosti svih učesnika u saobraćaju;

• ostvaruje i podstiče koordinaciju i inicira saradnju između gradskih organa i organizacija, organa unutrašnjih poslova, privrednih subjekata, javnih preduzeća, medija, institucija iz oblasti obrazovanja i kulture i drugih institucija koji vrše poslove u oblasti bezbednosti saobraćaja;

• sarađuje sa odgovarajućim institucijama nadležnim za bezbednost saobraćaja u Republici;

• vrši druge poslove od interesa za bezbednost saobraćaja na putevima shodno važećim propisima.

Član 45

Članove Saveta čine predsednik i 10 članova:

• predstavnik grada Loznice - gradonačelnik / zamenik gradonačelnika - predsednik;

• predstavnik grada Loznica - član Gradskog veća - član;

• predstavnik Ministarstva unutrašnjih poslova - predstavnik saobraćajne policije - član;

• predstavnik Odeljenja za privredu Gradske uprave grada Loznice - član;

• predstavnik Odeljenja za planiranje i izgradnju Gradske uprave grada Loznice - član;

• predstavnik Odeljenja za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Loznice - član;

• predstavnik komunalne policije - član;

• predstavnik upravljača puteva - član;

• predstavnik JKP "Parking servis" iz Loznice - član;

• predstavnik aktiva direktora školskih i predškolskih ustanova - član;

• predstavnik adekvatne zdravstvene ustanove / predstavnik Crvenog krsta - član.

U radu Saveta, bez položaja člana, mogu učestvovati i predstavnici drugih zainteresovanih strana po pozivu.

Član 46

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Saveta vrši sekretar, koji se bira iz reda članova Saveta.

Član 47

Predsednika i članove Saveta imenuje rešenjem Gradsko veće grada Loznice.

Mandat predsednika i članova Saveta traje 4 godine.

Član 48

Savet radi isključivo u sednicama, a odluke donosi većinom glasova svih članova Saveta.

Save t donosi poslovnik kojim bliže uređuje organizaciju i način svoga rada.

VII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA

Član 49

Grad Loznica u okviru svojih prava i dužnosti obezbeđuje sredstva za finansiranje unapređenja bezbednosti saobraćaja u skladu sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 50

Izvori sredstava za unapređenje bezbednosti saobraćaja, shodno odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, su:

• budžet Republike Srbije;

• budžet grada;

• naplaćene novčane kazne za prekršaje predviđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima;

• pokloni ili prilozi pokrovitelja dati gradu;

• ostali prihodi.

Član 51

Sredstva iz člana 50, u skladu sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koriste se isključivo za:

• finansiranje aktivnosti Saveta;

• tehničko opremanje jedinica saobraćajne policije koje vrše kontrolu i regulisanje saobraćaja na putevima i drugih organa nadležnih za poslove bezbednosti saobraćaja;

• naučnoistraživački rad u oblasti bezbednosti saobraćaja;

• preventivno-promotivne aktivnost iz oblasti bezbednosti saobraćaja;

• unapređenje saobraćajnog vaspitanja i obrazovanja.

Član 52

Novčana sredstva iz člana 50. alineja 3 ove odluke, u visini od 70% pripadaju budžetu Republike Srbije, a u visini od 30% pripadaju budžetu grada, u skladu sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Od 30% sredstava koja pripadaju budžetu grada, 50% sredstava se koristi za popravljanje saobraćajne infrastrukture grada, u skladu sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Sredstva iz st. 1. i 2. ovog člana koriste se za namene utvrđene u tim stavovima, odnosno za finansiranje unapređenja bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 53

Sredstava za unapređenje bezbednosti saobraćaja koriste se prema Programu koji donosi Gradsko veće grada Loznice na predlog Saveta, u skladu sa odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

VIII NADZOR

Član 54

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši Odeljenje za privredu.

IX INSPEKCIJSKI I POLICIJSKI NADZOR

Član 55

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom odredaba ove odluke i akata donetih na osnovu ove odluke, vrši Odeljenje za inspekcijske poslove - gradska komunalna i saobraćajna inspekcija, komunalna policija i ovlašćeni radnici Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, a u okviru svojih nadležnosti utvrđenih zakonom.

X. KAZNENE ODREDBE

Član 56

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj upravljač puta ako se ponaša suprotno članovima: 10, 11, 13, 14, 15, 16, 21, 22, 23, 28, 31. i 34. ove odluke.

Član 57

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:

1. ako se ponaša suprotno članu 24. ove odluke;

2. ako se ponaša suprotno članu 33 ove odluke;

3. ako se ponaša suprotno članu 35. ove odluke;

4. ako deo ulice, opštinskog i nekategorisanog puta ili druge površine namenjene za saobraćaj na kome se izvode radovi, ili gradilište u neposrednoj blizini istih, ne obezbede kako je to propisano članom 36. i 37. ove odluke;

5. ako se ponaša suprotno članu 38. i 39 ove odluke;

6. ako se ponaša suprotno članu 40 ove odluke;

7. ko se ponaša suprotno članu 41 ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 10.000 do 250.000 dinara.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 5.000 do 75.000 dinara.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 58

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Službeni list opštine Loznica", br. 6/84 i 5/91).

Član 59

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanju u "Službenom listu grada Loznice".