ODLUKAO PRIBAVLJANJU, RASPOLAGANJU, KORIŠĆENJU I UPRAVLJANJU STVARIMA U JAVNOJ SVOJINI GRADA LESKOVCA("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 5/2015) |
Ovom odlukom, u skladu sa Zakonom o javnoj svojini (u daljem tekstu: Zakon) uređuje se način, uslovi i nadležnost u postupku pribavljanja, raspolaganja, korišćenja i upravljanja stvarima u javnoj svojini grada Leskovca (u daljem tekstu: Grad), određuju nosioci prava korišćenja, odnosno korisnici stvari u javnoj svojini Grada i njihova ovlašćenja, utvrđuje nadležnost za vođenje evidencije stvari u javnoj svojini Grada i vršenje nadzora nad primenom propisa koji uređuju javnu svojinu i nad primenom Odluke.
Pod pribavljanjem stvari u javnu svojinu Grada, u smislu zakona i ove odluke, podrazumeva se pribavljanje stvari pod tržišnim uslovima.
Stvari se u javnu svojinu Grada mogu pribaviti i besteretnim pravnim poslom (nasleđe, poklon ili jednostrana izjava volje), kao i eksproprijacijom na osnovu posebnog zakona.
Pod raspolaganjem stvari u javnoj svojini Grada, u smislu zakona i ove odluke, podrazumeva se:
1) davanje stvari na korišćenje;
2) davanje stvari u zakup;
3) prenos prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade), uključujući i razmenu;
4) otuđenje stvari;
5) zasnivanje hipoteke na nepokretnostima;
6) ulaganje u kapital;
7) zalaganje pokretne stvari.
Pod otuđenjem nepokretnosti u smislu stava 3. tačka 4. ovog člana, smatra se i rashodovanje i rušenje objekata, osim u slučaju kada rušenje nalaže nadležan organ zbog toga što objekat sklon padu ugrožava bezbednost, odnosno kad nadležan organ naloži rušenje objekta izgrađenog suprotno propisima o planiranju i izgradnji.
Pod korišćenjem stvari u javnoj svojini Grada, u smislu zakona i ove odluke, porazumeva se pravo držanja stvari; korišćenja iste u skladu sa prirodom i namenom stvari; davanje u zakup i upravljanje istom u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim propisima. Pod upravljanjem stvarima u javnoj svojini Grada, u smislu zakona i ove odluke, podrazumeva se održavanje, obnavljanje i unapređivanje istih, kao i izvršavanje zakonskih i drugih obaveza u vezi sa tim stvarima.
Na pribavljanje i otuđenje nepokretnosti i davanje u zakup stvari u javnoj svojini Grada primenjuju se odredbe Zakona o javnoj svojini i Uredbe o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, davanja u zakup stvari u javnoj svojini i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda - (u daljem tekstu: Uredba).
II PRIBAVLJANJE I OTUĐENJE NEPOKRETNOSTI IZ JAVNE SVOJINE GRADA
Nepokretnosti se pribavljaju u javnu svojinu Grada, odnosno otuđuju iz javne svojine Grada, u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda. Početna - najniža, odnosno najviša kupoprodajna cena nepokretnosti koja se pribavlja u javnu svojinu Grada, odnosno otuđuje iz javne svojine Grada, utvrđuje se u visini tržišne vrednosti nepokretnosti izražene u evrima, s tim što se isplata vrši u dinarskoj protivvrednosti po srednjem zvaničnom kursu Narodne banke Srbije na dan uplate.
Kupoprodajna cena nepokretnosti utvrđuje se na osnovu akta nadležnog poreskog organa ili drugog nadležnog organa, koji je izvršio procenu tržišne vrednosti nepokretnosti.
Izuzetno, nepokretnosti se mogu pribaviti u javnu svojinu Grada, odnosno otuđiti iz javne svojine Grada, neposrednom pogodbom, u slučajevima utvrđenim zakonom, Uredbom i ovom odlukom.
Odluku o pokretanju postupka pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu Grada, odnosno otuđenja nepokretnosti iz javne svojine Grada, javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, odnosno neposrednom pogodbom, donosi Gradsko veće grada Leskovca (u daljem tekstu: Gradsko veće) na obrazložen predlog gradske uprave, javnog komunalnog i drugog javnog preduzeća, ustanove, organizacije, javne agencije i društva kapitala čiji je osnivač Grad u zavisnosti od namene stvari koja se pribavlja odnosno otuđuje.
Nacrt odluke o pokretanju postupka pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu Grada, odnosno otuđenja nepokretnosti iz javne svojine Grada, javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, odnosno neposrednom pogodbom, priprema Gradska uprava nadležna za imovinsko-pravne poslove.
Odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu Grada, odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine Grada donosi Gradsko veće na obrazložen predlog komisije iz člana 6. ove odluke.
Postupak pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu Grada, odnosno otuđenja nepokretnosti iz javne svojine Grada i davanja u zakup nepokretnosti javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, odnosno neposrednom pogodbom sprovodi Komisija za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada, odnosno otuđenja i davanja u zakup nepokretnosti iz javne svojine Grada (u daljem tekstu: Komisija).
Komisiju imenuje Gradsko veće, na period od četiri godine.
Aktom o imenovanju utvrđuje se broj članova Komisije.
Komisija sprovodi postupak na način i pod uslovima utvrđenim Uredbom.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja Gradska uprava nadležna za imovinsko pravne poslove.
1. Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada
Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda
Kad Gradsko veće donese odluku o pokretanju postupka pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu Grada, javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, objavljuje oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada, koji obavezno sadrži:
1) naziv organa za čije potrebe se nepokretnost pribavlja u javnu svojinu (naziv kupca);
2) karakteristike nepokretnosti koja se pribavlja u javnu svojinu;
3) bliže uslove za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu (u pogledu rokova plaćanja, dana uvođenja u posed i sl);
4) obavezu podnosioca prijave za učestvovanje u postupku javnog nadmetanja, odnosno ponude za učestvovanje u postupku prikupljanja pismenih ponuda, da uz prijavu, odnosno ponudu dostavi odgovarajući dokaz o pravu svojine na nepokretnosti koja je predmet pribavljanja u javnu svojinu i upisana u odgovarajuću javnu knjigu o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima;
5) obavezu vlasnika nepokretnosti koja se nudi da dostavi izjavu da na istoj ne postoje prava trećih lica, da nije opterećena teretima, da nije pod sporom, niti pod zabranom raspolaganja, da nije predmet teretnog ili besteretnog pravnog posla, ili ugovora o doživotnom izdržavanju i da ne postoje druge smetnje za prenos prava svojine, kao i izjavu da ukoliko se utvrdi da na nepokretnosti koja se nudi postoji bilo kakav teret, prodavac se obavezuje da ga otkloni o svom trošku, odnosno da kupcu pruži zaštitu od evikcije i snosi svu odgovornost za eventualne pravne nedostatke;
6) obavezu podnosioca prijave, odnosno ponude, da uz prijavu, odnosno ponudu, dostavi dokaz da su izmireni svi troškovi korišćenja nepokretnosti koja se nudi (utrošena električna energija, komunalije, porez na imovinu i dr.);
7) kriterijume za izbor najpovoljnijeg ponuđača;
8) obavezan sadržaj prijave, odnosno ponude i isprave koje je potrebno dostaviti uz prijavu, odnosno ponudu;
9) adresu za dostavljanje prijave, odnosno ponude;
10) rok za podnošenje prijave, odnosno ponude;
11) mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda;
12) obaveštenje da podnosioci neblagovremene i nepotpune prijave, odnosno ponude neće moći da učestvuju u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, odnosno da će iste biti odbačene.
Oglas za sprovođenje postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada, objavljuje se u listu koji se distribuira na celoj teritoriji Grada ili u listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na zvaničnom sajtu Grada.
Nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, Gradsko veće donosi odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu Grada, na predlog Komisije o izboru najpovoljnijeg ponuđača.
Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada neposrednom pogodbom
Nepokretnosti se mogu pribaviti u javnu svojinu Grada neposrednom pogodbom, ali ne iznad procenjene tržišne vrednosti nepokretnosti od strane nadležnog organa, ako u konkretnom slučaju to predstavlja jedino moguće rešenje, koje podrazumeva:
1) slučaj kada nepokretnost koja se pribavlja u javnu svojinu Grada po svim karakteristikama jedina odgovara potrebama Grada, korisnika, odnosno nosioca prava korišćenja, s tim da predlog akta, odnosno akt o ovakvom raspolaganju sadrži obrazloženje razloga opravdanosti i celishodnosti pribavljanja sa aspekta ostvarenja interesa Grada i razloge zbog kojih se pribavljanje ne bi moglo realizovati javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem ponuda;
2) slučaj kada se radi o međusobnom raspolaganju između nosilaca prava javne svojine;
3) slučaj pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu Grada putem razmene, ako je ta razmena u interesu Grada, uz ispunjenje svih propisanih zakonskih uslova.
Odluku o pokretanju postupka pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu neposrednom pogodbom donosi Gradsko veće na obrazložen predlog gradske uprave, javnog komunalnog i drugog preduzeća, ustanove, organizacije i javne agencije, odnosno društva kapitala čiji je osnivač Grad u zavisnosti od nepokretnosti koja se pribavlja.
Nakon sprovedenog postupka neposredne pogodbe, Gradsko veće donosi odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu Grada, na obrazložen predlog Komisije.
2. Otuđenje nepokretnosti iz javne svojine Grada
Otuđenje nepokretnosti iz javne svojine Grada javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda
Kada Gradsko veće donese odluku o pokretanju postupka otuđenja nepokretnosti iz javne svojine Grada, javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, objavljuje oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda za otuđenje nepokretnosti iz javne svojine Grada, koji obavezno sadrži:
1) naziv organa i korisnika nepokretnosti koja se otuđuje iz javne svojine koji objavljuje oglas (naziv prodavca);
2) bliže podatke o načinu otuđenja nepokretnosti iz javne svojine (javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda);
3) opis nepokretnosti koja se otuđuje iz javne svojine;
4) početnu cenu po kojoj se nepokretnost otuđuje iz javne svojine;
5) rokove plaćanja;
6) kriterijume za izbor najpovoljnijeg ponuđača;
7) visinu i način polaganja depozita;
8) rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli na javnom nadmetanju, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda;
9) obavezan sadržaj prijave, odnosno ponude i isprave koje je potrebno dostaviti uz prijavu, odnosno ponudu;
10) adresu za dostavljanje prijave, odnosno ponude;
11) mesto i vreme uvida u dokumentaciju (akti o vlasništvu i izmirenim troškovima korišćenja nepokretnosti) u vezi sa nepokretnosti koja se otuđuje iz javne svojine;
12) rok za podnošenje prijave, odnosno ponude;
13) mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda;
14) obaveštenje da podnosioci neblagovremene, odnosno nepotpune prijave, odnosno ponude, neće moći da učestvuju u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda.
Oglas za sprovođenje postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda za otuđenje nepokretnosti iz javne svojine Grada mora biti objavljen u dnevnom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na zvaničnom sajtu Grada.
Nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, Gradsko veće donosi odluku o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine Grada, na predlog Komisije da se nepokretnost otuđi ponuđaču koji je ponudio najpovoljnije uslove.
Otuđenje nepokretnosti iz javne svojine Grada neposrednom pogodbom
Nepokretnosti se mogu otuđiti iz javne svojine neposrednom pogodbom, ali ne ispod procenjene tržišne vrednosti nepokretnosti od strane nadležnog organa, ako u konkretnom slučaju to predstavlja jedino moguće rešenje, uz posebno obrazloženje razloga opravdanosti i celishodnosti otuđenja i razloga zbog kojih se otuđenje ne bi moglo realizovati javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, nepokretnosti se mogu otuđiti iz javne svojine Grada i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, ako postoji interes za takvim raspolaganjem, kao što je:
1) otklanjanje posledica elementarnih nepogoda;
2) uspostavljanje dobrih odnosa sa drugim državama, odnosno međunarodnim organizacijama;
3) drugi slučajevi otuđenja nepokretnosti predviđeni posebnim zakonom.
Nakon sprovedenog postupka neposredne pogodbe, Gradsko veće donosi odluku o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine Grada, na obrazložen predlog Komisije.
Odluka o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine Grada mora da sadrži obrazloženje iz kojeg se može utvrditi postojanje propisanih razloga po kojim se nepokretnost može otuđiti ispod tržišne cene, odnosno bez naknade.
3. Ugovor o pribavljanju i otuđenju nepokretnosti iz javne svojine Grada
Ugovor o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu Grada, odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine Grada, u ime Grada, zaključuje Gradonačelnik, odnosno lice opunomoćeno od strane Gradonačelnika Ugovor o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu Grada, odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine Grada, zaključuje se po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog javnog pravobranilaštva.
Gradsko javno pravobranilaštvo je dužno da mišljenje iz stava 2. ovog člana da u roku od 30 dana od dana prijema zahteva.
U slučaju da lice od kojeg se pribavlja nepokretnost u javnu svojinu Grada, odnosno lice kome se otuđuje nepokretnost iz javne svojine Grada ne pristupi zaključenju ugovora Gradsko veće će poništiti odluku o pribavljanju odnosno o otuđenju nepokretnosti.
Gradska uprava nadležna za administrativne poslove Gradonačelnika i Gradskog veća je dužna da primerak zaključenog ugovora dostavi Gradskom javnom pravobranilaštvu u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora.
III PRIBAVLJANJE I OTUĐENJE POKRETNIH STVARI IZ JAVNE SVOJINE GRADA
Pribavljanje pokretnih stvari u javnu svojinu Grada vrši se na način propisan zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Otuđenje pokretnih stvari iz javne svojine Grada vrši se, po pravilu, u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, na način koji se obezbeđuje interes Grada.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, otuđenje pokretnih stvari može se vršiti neposrednom pogodbom, ali ne ispod najniže, odnosno početne cene utvrđene u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda.
Na postupak otuđenja pokretnih stvari iz javne svojine Grada shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na otuđenje nepokretnosti, s tim što predlog odluke o otuđenju pokretnih stvari priprema nadležna Gradska uprava u zavisnosti od namene pokretnih stvari, a odluku donosi Gradsko veće.
IV DAVANJE U ZAKUP NEPOKRETNOSTI U JAVNOJ SVOJINI GRADA
Nepokretnosti u javnoj svojini Grada daju se u zakup u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a izuzetno neposrednom pogodbom, pod uslovima utvrđenim zakonom, Uredbom i ovom odlukom.
Poslovni prostor u javnoj svojini Grada daje se u zakup u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda.
Postupak iz stava 1. sprovodi javno preduzeće kome je poslovni prostor poveren na korišćenje, u skladu sa odredbama ove Odluke, s tim da Komisiju koja sprovodi postupak obrazuje nadležni organ tog preduzeća.
Odluku o pokretanju postupka davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, odnosno neposrednom pogodbom, donosi Gradsko veće u skladu sa Uredbom i ovom Odlukom.
Nacrt odluke iz stava 1. ovog člana, priprema Gradska uprava nadležna za imovinsko-pravne poslove.
Odluku o davanju u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, nakon okončanog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno neposredne pogodbe, donosi Gradsko veće, na obrazložen predlog komisije iz člana 6. ove odluke.
Davanje u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda.
Kada Gradsko veće donese odluku o pokretanju postupka davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, komisija iz člana 6. ove odluke objavljuje oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda za davanje u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, koji obavezno sadrži:
1) naziv organa i korisnika nepokretnosti u javnoj svojini koja se daje u zakup (naziv zakupodavca);
2) bliže podatke o načinu davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini (javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda);
3) opis nepokretnosti u javnoj svojini koja se daje u zakup;
4) uslove pod kojima se nepokretnost u javnoj svojini daje u zakup (rok trajanja zakupa i dr.);
5) obaveze zakupca u vezi sa korišćenjem nepokretnosti za određenu svrhu ili namenu;
6) vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja, odnosno razmatranja prispelih ponuda;
7) način, mesto i vreme za dostavljanje prijava za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno pismenih ponuda za učešće u postupku prikupljanja pismenih ponuda;
8) vreme i mesto uvida u dokumentaciju u vezi sa nepokretnosti koja se daje u zakup;
9) početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine po kojoj se nepokretnost u javnoj svojini može dati u zakup;
10) visinu i način polaganja depozita;
11) rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli na javnom nadmetanju, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda.
Oglas se objavljuje u listu koji se distribuira na celoj teritoriji Grada, kao i na zvaničnom sajtu Grada. Nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, Gradsko veće donosi odluku o davanju u zakup nepokretnosti, na predlog Komisije o izboru najpovoljnijeg ponuđača.
Davanje u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada neposrednom pogodbom
Izuzetno, nepokretnosti u javnoj svojini Grada mogu se dati u zakup i van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, u slučajevima utvrđenim zakonom i Uredbom.
Odluku o davanju u zakup nepokretnosti iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće, na obrazložen predlog Komisije.
Ugovor o zakupu nepokretnosti u javnoj svojini Grada
Ugovor o davanju u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, u ime Grada, zaključuje Gradonačelnik, odnosno lice opunomoćeno od strane Gradonačelnika.
Ugovor o zakupu zaključuje se na određeno vreme, u skladu sa zakonom i posebnim propisima.
V DAVANJE U ZAKUP POKRETNIH STVARI U JAVNOJ SVOJINI GRADA
Na zakup pokretnih stvari u javnoj svojini Grada shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na davanje u zakup nepokretnosti.
Pokretne stvari u javnoj svojini mogu se dati u zakup polazeći od tržišne visine zakupnine koju utvrđuje nadležan poreski organ, odnosno drugi nadležan organ.
VI KORIŠĆENJE STVARI U JAVNOJ SVOJINI
Nosioci prava korišćenja na stvarima u javnoj svojini Grada jesu i:
1) mesne zajednice i drugi oblici mesne samouprave, u skladu sa zakonom i drugim propisima;
2) ustanove i druge organizacije čiji je osnivač Grad, ukoliko im se prenese pravo korišćenja na tim stvarima posebnim aktom Gradskog veća, ako zakonom ili drugim propisima nije drugačije određeno;
3) javna preduzeća i društva kapitala čiji je osnivač Grad na stvarima koje osnivačkim aktom nisu prenete u svojinu javnog preduzeća, odnosno društva kapitala.
Nosioci prava korišćenja imaju pravo da stvar drže i da je koriste u skladu sa prirodom i namenom stvari, da je daju u zakup i da njome upravljaju u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Davanje u zakup stvari u javnoj svojini Grada vrši se po prethodno pribavljenoj saglasnosti Gradskog veća u skladu sa Zakonom.
Aktom iz stava 3. ovog člana daje se načelna saglasnost da se stvar da u zakup, opredeljuje se namena stvari za vreme trajanja zakupa, ali ne i budući zakupac i uslovi zakupa.
Ugovor o zakupu zaključen bez saglasnosti Gradskog veća u smislu stava 3. i 4. ovog člana, ništav je.
Javna preduzeća i društva kapitala čiji je osnivač Grad, koja u svom osnivačkom aktu imaju navedenu delatnost davanja u zakup komercijalnih objekata (poslovni prostor, stanovi, garaže, garažna mesta i dr.) u javnoj svojini Grada, odnosno na kojima Grad ima posebna svojinska ovlašćenja nemaju obavezu pribavljanja saglasnosti iz stava 3. i 4. ovog člana.
Gradsko veće može odlučiti da se nepokretnost u javnoj svojini Grada na kojoj postoji pravo korišćenja, a koja nije u funkciji ostvarivanja nadležnosti, odnosno delatnosti nosioca prava korišćenja na toj stvari, kao i nepokretnost koja se koristi suprotno zakonu i ovoj odluci, drugom propisu ili prirodi i nameni nepokretnosti, oduzme od nosioca prava korišćenja.
U slučaju kada se nepokretnost izda u zakup bez saglasnosti Gradskog veća, smatraće se da se nepokretnost koristi suprotno zakonu i drugim propisima, u smislu stava 7. ovog člana.
Gradsko veće može odlučiti da se nepokretnost u javnoj svojini Grada na kojoj postoji pravo korišćenja, oduzme od nosioca prava korišćenja i u slučajevima koji nisu obuhvaćeni stavom 7. ovog člana, pod uslovom da se nosiocu prava korišćenja obezbedi korišćenje druge odgovarajuće nepokretnosti ukoliko je to neophodno radi vršenja delatnosti nosioca prava korišćenja.
O davanju na korišćenje nepokretnosti oduzete u smislu stava 7. i 9. ovog člana, kao i o nepokretnosti koju Grad stekne nasleđem, poklonom ili jednostranom izjavom volje, ili na drugi zakonom određen način, odlučuje Gradsko veće.
Organi i organizacije Grada, državni organi i organizacije koriste nepokretne i pokretne stvari u javnoj svojini Grada koje su namenjene izvršavanju njihovih nadležnosti.
Osnivačkim aktom javnog preduzeća ili društva kapitala, odnosno ugovorom o davanju na korišćenje tzv. komercijalnih nepokretnosti (poslovni prostor, garaže...) tom preduzeću ili društvu kapitala, bliže se uređuje nadležnost i postupak davanja u zakup, odnosno na korišćenje tih nepokretnosti i ostvarivanje prihoda Grada po tom osnovu.
Korisnici stvari u javnoj svojini Grada koji nisu nosioci prava javne svojine u obavezi su da nosiocu prava javne svojine, odnosno nadležnom organu Grada dostave podatke o sprovedenom postupku davanja u zakup stvari u javnoj svojini, u roku od osam dana po okončanju postupka.
Organi Grada dužni su da stvari u javnoj svojini Grada koriste na način kojim se obezbeđuje efikasno vršenje njihovih prava i dužnosti, kao i racionalno korišćenje i očuvanje tih stvari.
Funkcioner koji rukovodi organom Grada, odnosno drugo lice ovlašćeno odlukom Gradskog veća, stara se o zakonitosti i odgovoran je za zakonito korišćenje i upravljanje stvarima u javnoj svojini koje koristi taj organ.
Zaposleni u organima Grada i odgovorni su za savesno i namensko korišćenje stvari u svojini grada koje koriste u obavljanju poslova.
Stvari u javnoj svojini koje koriste organi Grada
Stvari u javnoj svojini koje koriste organi Grada za vršenje njihovih prava i dužnosti su nepokretne i pokretne stvari.
Pod nepokretnim stvarima, u smislu zakona i ove odluke, podrazumevaju se službene zgrade i poslovne prostorije, stambene zgrade i stanovi, garaže i garažna mesta i nepokretnosti za reprezentativne potrebe Grada.
Službene zgrade i poslovne prostorije jesu zgrade, delovi zgrada i prostorije izgrađene, kupljene i na drugi način pribavljene u javnu svojinu Grada.
Raspored službenih zgrada i poslovnih prostorija vrši Gradonačelnik, uz saglasnost Gradskog veća.
Zgrade jesu stambene zgrade, stanovi, garaže i poslovni prostor u stambenim zgradama, koji su izgradnjom, kupovinom ili po drugom osnovu pribavljeni u javnu svojinu Grada za potrebe Grada.
Posebnim aktom Gradskog veća, u skladu sa zakonom i Uredbom Vlade, bliže se uređuju kriterijumi i postupak davanja stanova u zakup i njihove kupovine i dodeljivanje stambenih zajmova zaposlenima u organima Grada.
Nepokretnosti za reprezentativne potrebe Grada jesu gostinske zgrade i druge nepokretnosti koje služe za potrebe reprezentacije Grada.
Posebnim aktom Gradskog veća uređuju se nepokretnosti za reprezentativne potrebe Grada, način njihovog korišćenja i održavanja.
Pod pokretnim stvarima, u smislu zakona i ove odluke, podrazumevaju se prevozna sredstva, oprema i potrošni materijal i predmeti istorijsko-dokumentarne, kulturne i umetničke vrednosti.
Prevozna sredstva jesu motorna vozila i druga sredstva koja služe za potrebe organa Grada.
Način korišćenja prevoznih sredstava uređuje se posebnim aktom Gradskog veća.
Oprema i potrošni materijal jesu računarski sistemi, birotehnička oprema, sredstva veza, kancelarijski nameštaj i drugi predmeti potrebni za rad organa Grada.
Predmeti istorijsko-dokumentarne, kulturne i umetničke vrednosti jesu pisani i drugi istorijski dokumenti, skulpture, slike i drugi predmeti likovne i primenjene umetnosti, kao i drugi predmeti i dela od istorijsko-dokumentarnog, kulturnog i umetničkog značaja u javnoj svojini.
Pokretne stvari u smislu stava 1. ovog člana jesu i novac i hartije od vrednosti, koji se uređuju posebnim propisima.
VII POSEBNE ODREDBE O RASPOLAGANJU STVARIMA U JAVNOJ SVOJINI GRADA
O prenosu prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade), uključujući i razmenu; zasnivanju hipoteke na nepokretnostima; ulaganju u kapital i drugim oblicima otuđenja nepokretnosti u smislu zakona i ove odluke, odlučuje Gradsko veće, na način propisan odredbama ove odluke.
O zalaganju pokretnih stvari odlučuje Gradsko veće, na način propisan odredbama ove odluke.
VIII DAVANJE SAGLASNOSTI NA UPIS PRAVA SVOJINE I RASPOLAGANJE NEPOKRETNOSTIMA U SVOJINI JAVNOG PREDUZEĆA, ODNOSNO DRUŠTVA KAPITALA
O davanju saglasnosti na upis prava svojine javnog preduzeća, odnosno društva kapitala i ustanova čiji je osnivač Grad, odlučuje Skupština Grada, donošenjem posebnog akta o saglasnosti i izmeni osnivačkog akta tog javnog preduzeća, odnosno društva kapitala.
Javno preduzeće, odnosno društvo kapitala iz stava 1. ovog člana, koje stekne svojinu na građevinskom zemljištu u skladu sa zakonom, ne može otuđiti to zemljište, niti ga dati u dugoročni zakup, bez prethodne saglasnosti Gradskog veća.
O davanju saglasnosti na upis prava svojine ustanove čiji je osnivač Grad, shodno se primenjuje odredba stava 1. ovog člana.
IX EVIDENCIJA STVARI U JAVNOJ SVOJINI
Gradska uprava nadležna za poslove finansija vodi evidenciju o stanju, vrednosti i kretanju sredstava u javnoj svojini koje koriste organi i organizacije Grada.
Uprava nadležna za imovinsko pravne poslove vodi posebnu evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini koju koriste organi i organizacije Grada, u skladu sa zakonom i Uredbom Vlade.
Javno preduzeće, društvo kapitala, zavisno društvo, ustanova ili drugo pravno lice čiji je osnivač Grad, vodi evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini koje koriste i podatke iz te evidencije dostavljaju nadležnom organu Grada, koji te podatke dostavlja Republičkoj direkciji za imovinu.
Jedinstvenu evidenciju nepokretnosti u svojini Grada vodi Gradska uprava nadležna za imovinsko-pravne poslove, u skladu sa Uredbom Vlade.
X UPRAVLJANJE I ODRŽAVANJE STVARI U JAVNOJ SVOJINI GRADA
Organi i službe Grada koji su ovlašćeni, u skladu sa ovom odlukom, da raspolažu nepokretnostima u javnoj svojini Grada, neposredno su odgovorni za namensko korišćenje tih stvari i za sprovođenje mera čuvanja i zaštite, u skladu sa propisima kojima se reguliše ova oblast.
Održavanje nepokretnosti u javnoj svojini Grada vrši se preduzimanjem mera investicionog održavanja, adaptacije, tekućeg i higijensko-sanitarnog održavanja, kojima se obezbeđuje njihovo namensko korišćenje. Održavanje nepokretnosti u smislu stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa godišnjim programom koji donosi Gradsko veće, na predlog službe nadležne za održavanje.
Nadzor nad primenom odredaba Zakona o javnoj svojini, podzakonskih propisa o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima u svojini Grada, kao i ove odluke, vrši Služba budžetske inspekcije i revizije Gradske uprave.
U vršenju nadzora iz stava 1. ovog člana, Služba ima pravo neposrednog uvida u evidenciju i dokumentaciju o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima u javnoj svojini.
O utvrđenom stanju služba iz stava 1. ovog člana ima pravo i dužnost da obavesti Gradsko veće i da predloži mere za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti ili nezakonitosti.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Pravni režim građevinskog i poljoprivrednog zemljišta, šume i šumskog zemljišta uređuje se posebnim propisima.
Do pravosnažnosti rešenja o upisu prava javne svojine po zahtevu Grada u skladu sa zakonom, Grad može preduzimati sve akte raspolaganja nepokretnosti, osim otuđenja nepokretnosti iz javne svojine bez saglasnosti Vlade.
Prihod po osnovu otuđenja nepokretnosti u smislu stava 1. ovog člana, uplaćuje se u budžet Grada.
Na pitanja koja nisu regulisana ovog odlukom neposredno se primenjuju odredbe Zakona o javnoj svojini, Uredbe o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, davanja u zakup stvari u javnoj svojini i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda i drugih propisa kojima se uređuje javna svojina.
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".