ODLUKAO PRIBAVLJANJU, OTUĐENJU I DAVANJU U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA I PRETVARANJU PRAVA ZAKUPA NA GRAĐEVINSKOM ZEMLJIŠTU U PRAVO SVOJINE("Sl. list grada Subotice", br. 14/2015) |
Ovom odlukom uređuje se: postupak, uslovi i način pribavljanja, otuđenja, razmene i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini Grada Subotice, postupak izmene ugovora o zakupu i postupak za pretvaranje prava zakupa na građevinskom zemljištu u javnoj svojini Grada Subotice u pravo svojine.
Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) sve stručne i administrativne poslove vezane za pribavljanje, otuđenje, razmenu i davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini Grada Subotice (u daljem tekstu: zemljište), za izradu programa otuđenja zemljišta i za davanje saglasnosti za pretvaranje prava zakupa na zemljištu u pravo svojine poverava Javnom Preduzeću "Direkcija za izgradnju Grada Subotice" (u daljem tekstu: Direkcija), osim za prostor određen Odlukom o utvrđivanju prostornog obuhvata u kome su Društvu sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "PARK PALIĆ", Palić poverene delatnosti od opšteg interesa u cilju realizacije Master plana Palić ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/10) u kome se ovi poslovi poveravaju Društvu sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "PARK PALIĆ", Palić (u daljem tekstu: Društvo) i za prostor određen Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća "Privredno tehnološki parkovi Subotica" ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/10) u kome se ovi poslovi poveravaju Javnom preduzeću "Privredno tehnološki parkovi Subotica", Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće).
Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće su dužni da jednom godišnje podnesu izveštaj Skupštini Grada Subotice o svim izvršenim stručnim i administrativnim poslovima vezanim za pribavljanje, otuđenje, razmenu i davanje u zakup zemljišta, za izradu programa otuđenja zemljišta i za davanje saglasnosti na pretvaranje prava zakupa na zemljište u pravo svojine koji im se poveravaju.
II PRIBAVLJANJE, OTUĐENJE I ZAKUP ZEMLJIŠTA
Pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu grada vrši se u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje javna svojina i prema uslovima, načinu i postupku koje utvrdi Vlada Republike Srbije.
Pribavljanjem građevinskog zemljišta u javnu svojinu grada smatra se i razmena između Grada kao vlasnika zemljišta u javnoj svojini i vlasnika zemljišta u zadružnoj i privatnoj svojini.
Pribavljanje neizgrađenog građevinskog zemljišta u javnu svojinu za potrebe uređenja površina javne namene može se, osim u postupku propisanim zakonom kojim se uređuje eksproprijacija sprovoditi i sporazumom sa vlasnikom građevinskog zemljišta, na način i po postupku propisanom odlukom Skupštine Grada Subotice kojom se uređuju kriterijumi, iznos i postupak određivanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta.
Zemljište se može otuđiti radi izgradnje objekta.
Zemljište se ne može otuđiti, ako nije donet planski dokument na osnovu koga se izdaju lokacijski uslovi, odnosno građevinska dozvola.
Zemljište se može otuđiti kao neizgrađeno i uređeno.
Zemljište se može se otuđiti i kao neizgrađeno zemljište koje nije uređeno, ako učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom prihvati propisane uslove za uređivanje zemljišta sadržane u javnom oglasu i ugovorom preuzme obavezu da o svom trošku izvrši pripremanje odnosno komunalno opremanje zemljišta u skladu sa zakonom kojim se uređuje građevinsko zemljište i izgradnja objekata (u daljem tekstu: zakon).
Lice koje stekne svojinu na zemljištu ima obavezu da organu nadležnom za izdavanje građevinske dozvole, u roku od osam meseci od zaključenja ugovora o sticanju zemljišta, podnese uredan zahtev za izdavanje građevinske dozvole za izgradnju objekta čija je izgradnja predviđena planskim dokumentom na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi.
Građevinsko zemljište u javnoj svojini se otuđuje po tržišnim uslovima, licu koje ponudi najveću cenu za to zemljište, koja cena se naknadno ne može umanjivati, odnosno neposrednom pogodbom.
Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, zemljište se može otuđiti, ako se radi o realizaciji investicionog projekta kojim se unapređuje ekonomski razvoj Grada Subotice, po ceni koja je manja od tržišne cene ili bez naknade, uz prethodno pribavljenu saglasnost Vlade Republike Srbije.
Elaborat o opravdanosti utvrđivanja tržišne cene u smislu stava 2. ovog člana sačinjava Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće i dostavlja ga Gradonačelniku.
Tržišnu cenu zemljišta utvrđuje ovlašćeni sudski veštak.
Tržišna cena zemljišta koje se otuđuje, utvrđuje se na osnovu:
- srednje prometne vrednosti zemljišta,
- namene građevinskog zemljišta,
- planom maksimalno utvrđenog stepena izgrađenosti zemljišta,
- posebnih urbanističkih pogodnosti lokacije,
- stepena pripremljenosti zemljišta za gradnju i
- stepena opremljenosti zemljišta.
Sticalac zemljišta cenu zemljišta postignutu u postupku javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom plaća jednokratno u roku 15 dana od dana zaključenja ugovora o otuđenju.
Izuzetno, ukoliko se radi o otuđenju parcele koja je namenjena za izgradnju stambene ili stambeno - poslovne zgrade, sticalac može, u roku od 15 dana od dana konačnosti rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta, podneti zahtev za obročno plaćanje, ukoliko utvrđena cena iznosi:
- za pravna lica: do 6 mesečnih rata za iznose od 15.000.000 dinara do 25.000.000 dinara, do 12 mesečnih rata za iznose veće od 25.000.000 dinara;
- za fizička lica: do 6 mesečnih rata za iznose od 1.000.000 dinara do 3.000.000 dinara, do 12 mesečnih rata za iznose veće od 3.000.000 dinara.
Radi obezbeđenja plaćanja cene koja je ugovorena u ratama, sticalac - pravno lice, dužan je da pre potpisivanja ugovora dostavi jedno od sledećih sredstava obezbeđenja:
- bankarsku garanciju od poslovne banke;
- založnu izjavu o upisu hipoteke u korist Grada na nekretnini koja nije opterećena i čija vrednost tržišno pokriva vrednost cene, a koju vrednost utvrđuje veštak, a sve na teret investitora.
Radi obezbeđenja plaćanja cene koja je ugovorena u ratama, sticalac - fizičko lice, dužan je da pre potpisivanja ugovora dostavi jedno od sledećih sredstava obezbeđenja:
- menicu u visini potraživanja cene, potpisanu od strane dva kreditno sposobna žiranta;
- založnu izjavu od upisu hipoteke u korist Grada na nekretnini koja nije opterećena i čija vrednost tržišno pokriva vrednost cene.
Kada je ugovorom o otuđenju predviđeno plaćanje cene zemljišta u više rata, obavezno se ugovara usklađivanje preostalog iznosa duga primenom indeksa potrošačkih cena za svaki mesec otplate, prema objavljenim podacima Republičkog zavoda za statistiku.
Revalorizovane vrednosti mesečnih razlika rasta potrošačkih cena obračunaće se po objavi indeksa rasta potrošačkih cena i o toj razlici obavestiti sticaoca zemljišta koji je obavezan da ovu razliku plati zajedno sa narednom mesečnom ratom.
U slučaju da sticaoc u toku trajanja plaćanja u ratama propusti blagovremenu uplatu dve dospele rate, gubi pravo na dalje plaćanje u ratama i ceo neotplaćeni iznos cene zemljišta dospeva za naplatu odjednom, danom dospeća druge neuplaćene rate.
Na neotplaćeni iznos duga u periodu docnje primenjuje se metod usklađivanja, kako je to propisano u stavu 1. ovog člana.
Sticaoc može da zatraži jednokratnu isplatu celokupnog preostalog duga i pre isteka ugovorenog roka plaćanja u ratama.
Za slučaj iz stava 5. ovog člana zaključuje se aneks ugovora o otuđenju zemljišta.
2.2. Program otuđenja zemljišta
Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće na godišnjem nivou donose Program otuđenja neizgrađenog zemljišta koje može biti uređeno ili neuređeno.
Programom iz stava 1. ovog člana utvrđuje se popis trenutno raspoloživih građevinskih neizgrađenih parcela podobnih za otuđenje u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata i građevinsko zemljište, sa njihovom lokacijom, površinom, namenom, procenjenom vrednošću i drugo. Program se u toku tekuće godine dopunjuje novoformiranim zemljištem.
Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor Direkcije, Javnog preduzeća odnosno Skupština Društva.
Otuđenje neizgrađenog zemljišta sprovodi se javnim nadmetanjem (u daljem tekstu: licitacija) ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom (u daljem tekstu: prikupljanje ponuda), odnosno neposrednom pogodbom u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Rok za podnošenje prijava za licitaciju, odnosno prikupljanje ponuda, ne može da bude kraći od 30 dana od dana javnog oglašavanja.
Postupke iz člana 14. ove odluke sprovodi Komisija za građevinsko zemljište (u daljem tekstu: komisija) koju imenuje Skupština grada Subotice.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika i tri člana koji se imenuju na mandatni period od četiri godine.
Odluku o raspisivanju javnog oglasa za licitaciju i prikupljanje ponuda donosi Gradonačelnik, na predlog nadzornog odbora Direkcije, Javnog preduzeća odnosno Skupštine Društva.
Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži elemente navedene u članu 18. i 27. ove odluke.
Odluka o raspisivanju javnog oglasa za licitaciju objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice", na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Subotice, u nedeljnim listovima koji izlaze na jezicima u službenoj upotrebi na teritoriji grada (srpskom, mađarskom i hrvatskom), preko drugih sredstava javnog informisanja i na internet stranici Grada.
Predsednik i članovi komisije nemaju pravo da podnesu prijave na licitaciju odnosno na podnošenje prijave u postupku prikupljanja ponuda.
2.3.1 Postupak otuđenja zemljišta javnim nadmetanjem
Oglas o licitaciji sadrži:
1) opis i bliže podatke o građevinskoj parceli koja se otuđuje;
2) stepen komunalne opremljenosti građevinske parcele;
3) uslove za izgradnju objekta na parceli u skladu sa planskim dokumentom i rok za podnošenje urednog zahteva za izdavanje građevinske dozvole;
4) obavezu izgradnje potrebnog broja parking mesta na javnoj površini ili obavezu plaćanja doprinosa za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta koje će Grad putem Direkcije uređivati odnosno graditi na osnovu usvojenih planova i programa,
5) tržišnu cenu po kojoj se zemljište otuđuje;
6) obavezu učesnika da uplati depozit od 30% iznosa iz tačke 5. ovog člana;
7) rok za podnošenje prijave;
8) podatke o dokumentaciji i izjavi koju treba priložiti uz prijavu na oglas kao i način i rok za podnošenje urednog zahteva za izdavanje građevinske dozvole;
9) način i rok objavljivanja rezultata sprovedenog postupka;
10) ostale podatke o obavezama učesnika u postupku.
Na licitaciji mogu da učestvuju pravna i fizička lica koja se pismeno prijave do dana utvrđenog oglasom.
Prijava pravnog lica sadrži: naziv i sedište, matični broj i broj rešenja o registraciji kod Agencije za privredne registre, poreski identifikacioni broj i overava se potpisom i pečatom ovlašćenog lica.
Prijava fizičkog lica sadrži: ime i prezime, adresu i jedinstveni matični broj građana, a ako je to lice preduzetnik i podatke o upisu kod Agencije za privredne registre i poreski identifikacioni broj.
Prijava treba da sadrži sve podatke o građevinskoj parceli za koje se ista podnosi.
Uz prijavu učesnik pravno lice odnosno preduzetnik dužan je da priloži:
1. overenu fotokopiju akta o registraciji,
2. dokaz o uplati depozita,
3. izjavu da prihvata sve posebne uslove iz oglasa.
Uz prijavu učesnik fizičko lice dužan je da priloži:
1. fotokopiju lične karte,
2. dokaz o uplati depozita,
3. izjavu da prihvata sve posebne uslove iz oglasa.
Na omotu prijave označava se vreme prijema, a podnosiocu u slučaju lične predaje, izdaje se pismena potvrda o predaji prijave.
Prijave koje su podnete po isteku oglašenog roka neće se uzimati u obzir.
Ako prijava učesnika ne sadrži sve podatke predviđene oglasom ili su podaci suprotno objavljeni uslovima ili nije primljen dokaz o uplati depozita, komisija će zatražiti od učesnika da nedostatke otklone dva dana pre početka javnog nadmetanja.
Učesnik koji ne postupi po zahtevu komisije, gubi pravo učešća na licitaciji.
Javno nadmetanje će se održati ako istom pristupi najmanje dva učesnika i to lično ili preko ovlašćenog punomoćnika.
Ukoliko učesnik ne pristupi javnom nadmetanju gubi pravo na povraćaj uplaćenog depozita.
Smatra se da je javno nadmetanje održano i kad istom pristupi samo jedan učesnik, s tim što se početna tržišna cena odnosno zakupnina utvrđuju u početnom iznosu.
Ukoliko na javno nadmetanje ne pristupi ni jedan učesnik ili javno nadmetanje ne uspe, postupak oglašavanja će se ponoviti.
Licitaciju otvara predsednik ili ovlašćeni član komisije i utvrđuje:
1) broj blagovremenih i potpunih prijava;
2) broj neblagovremenih i nepotpunih prijava;
3) nazive odnosno imena učesnika koji su stekli pravo učešća;
4) prisutne učesnike odnosno njihove zakonske zastupnike ili ovlašćene predstavnike i da li imaju urednu punomoć ovlašćenje da za učestvovanje na licitaciji.
Predsednik ili ovlašćeni član komisije objavljuje početni iznos koji je predmet licitacije i poziva učesnike da isti iznos prihvate.
Ukoliko učesnik ne prihvati početni iznos gubi pravo na povraćaj uplaćenog depozita.
Predsednik ili ovlašćeni član komisije poziva učesnike da daju svoje ponude iznosa cene uvećane za najmanje 1% od početnog iznosa iz stava 1. ovog člana, odnosno od poslednje date ponude.
Učesnici se javljaju za davanje ponude podizanjem ruke.
Predsednik ili ovlašćeni član komisije pokretom ruke dozvoljava učesniku koji se najranije javio, da da svoju ponudu.
Učesnik javnog nadmetanja dužan je da kaže u ime kojeg ponuđača koji iznos nudi.
Predsednik ili ovlašćeni član komisije pita tri puta da li neko daje više od najvećeg prethodno ponuđenog iznosa i posle trećeg poziva konstatuje koji je najveći iznos ponuđen i ime ponuđača.
O postupku licitacije komisija vodi zapisnik u koji se unosi naročito:
1) mesto, dan i čas početka licitacije;
2) imena članova komisije sa naznačenjem akta o obrazovanju komisije;
3) imena prisutnih učesnika odnosno njihovih zakonskih zastupnika ili ovlašćenih predstavnika sa naznačenjem broja i datuma njihovih ovlašćenja;
4) naziv odnosno ime učesnika koji nisu prisutni na licitaciji;
5) rezultat pregleda dokumentacije i naznačenje prijava koje ne ispunjavaju uslove za dalje učestvovanje u postupku odnosno ime podnosilaca prijave koji nisu stekli pravo na učešće u postupku i razloge;
6) tok licitacije;
7) podatke o sticaocu parcele i postignutu tržišnu cenu po kojoj se zemljište otuđuje;
8) konstataciju da je licitacija propisno sprovedena i primedbe predstavnika učesnika koji se odnose na rad komisije, tok licitacije i sadržinu zapisnika.
Zapisnik potpisuju svi učesnici licitacije.
Zapisnik o sprovedenom postupku sa prijavama, pratećom dokumentacijom i predlogom rešenja o otuđenju dostavlja se Gradonačelniku u roku od pet radnih dana od dana održavanja licitacije, radi donošenja rešenja o otuđenju.
Rešenje iz stava 1. ovog člana dostavlja se svim učesnicima u postupku i sadrži:
1) podatke o sticaocu parcele;
2) opis i bliže podatke o građevinskoj parceli;
3) opis i bliže podatke o objektu koji treba da se gradi;
4) postignutu tržišnu cenu po kojoj se zemljište otuđuje;
5) obavezu izgradnje potrebnog broja parking mesta na javnoj površini ili obavezu plaćanja doprinosa za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta koje će Grad putem Direkcije uređivati odnosno graditi na osnovu usvojenih planova i programa;
6) obavezu sticaoca da, u roku od 30 dana od dana donošenja rešenja iz stava 1. ovog člana, sa Gradom zaključi ugovor o otuđenju zemljišta;
7) napomenu da u slučaju da lice koje je steklo zemljište ne zaključi ugovor iz prethodne alineje ovog člana u navedenom roku, rešenje iz stava 2. ovog člana se stavlja van snage i sticaoc gubi pravo na povraćaj uplaćenog depozita.
Ugovor o otuđenju zemljišta sadrži: podatke o sticaocu parcele, opis i bliže podatke o građevinskoj parceli, opis i bliže podatke o objektu koji treba da se gradi, postignutu cenu po kojoj se zemljište otuđuje, roku i načinu plaćanja cene, druge posebne obaveze i uslove iz javnog oglasa, uslove za pripremanje odnosno uređivanje ako se otuđuje nepripremljeno odnosno neuređeno zemljište, prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza, kao i postupku i uslovima za izmenu ili raskid ugovora, način rešavanja sporova i druge odredbe koje proizilaze iz prirode ugovora.
Ugovor obavezno sadrži uslov da je sticalac obavezan da organu nadležnom za izdavanje građevinske dozvole, u roku od osam meseci od zaključenja ugovora o sticanju zemljišta, podnese uredan zahtev za izdavanje građevinske dozvole za izgradnju objekta čija je izgradnja predviđena planskim dokumentom na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi.
Učesnik javnog nadmetanja koji smatra da je zemljište otuđeno suprotno odredbama zakona, te da mu je na taj način povređeno pravo, može podneti nadležnom sudu tužbu za poništaj ugovora u roku od osam dana od saznanja za zaključenje ugovora, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora.
2.3.2 Postupak otuđenja zemljišta prikupljanjem ponuda
Oglas o prikupljanju ponuda sadrži:
1) opis i bliže podatke o građevinskoj parceli koja se otuđuje;
2) stepen komunalne opremljenosti građevinske parcele;
3) uslove za izgradnju objekta na parceli u skladu sa planskim dokumentom i rok za podnošenje urednog zahteva za izdavanje građevinske dozvole;
4) obavezu izgradnje potrebnog broja parking mesta na javnoj površini ili obavezu plaćanja doprinosa za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta koje će Grad putem Direkcije uređivati odnosno graditi na osnovu usvojenih planova i programa;
5) tržišnu cenu po kojoj se zemljište otuđuje;
6) rok za podnošenje prijave;
7) podatke o dokumentaciji i izjavi koju treba priložiti uz prijavu na oglas kao i način i rok za podnošenje urednog zahteva za izdavanje građevinske dozvole;
8) način i rok objavljivanja rezultata sprovedenog postupka;
9) ostale podatke o obavezama učesnika u postupku.
Učesnik u postupku svoju ponudu dostavlja u roku određenom u javnom oglasu.
Na omotu ponude označava se vreme prijema, a podnosiocu se u slučaju lične predaje izdaje pisana potvrda o prijemu ponude.
Ponude koje su podnete posle oglašenog roka, ponude u nezatvorenom omotu i ponude koje ne sadrže potrebne dokumente i podatke neće se uzeti u obzir.
Ponuda pravnog lica sadrži: naziv i sedište, matični broj i broj rešenja o registraciji kod Agencije za privredne registre, poreski identifikacioni broj i ista se overava potpisom i pečatom ovlašćenog lica.
Ponuda fizičkog lica sadrži: ime i prezime, adresu i jedinstveni matični broj građana, a ako je to lice privatni preduzetnik i podatke o upisu kod Agencije za privredne registre i poreski identifikacioni broj.
Ponuda treba da sadrži sve podatke o građevinskoj parceli za koje se ista podnosi, iznos ponuđene cene za sticanje zemljišta.
Uz prijavu učesnik je dužan priložiti:
1) overenu fotokopiju akta o registraciji,
2) dokaz o uplati depozita,
3) izjavu da prihvata sve posebne uslove iz oglasa.
Pre otvaranja prikupljenih ponuda, kome mogu prisustvovati svi njihovi pošiljaoci, Komisija utvrđuje koliko je ponuda primljeno, da li su predate u određenom roku i ko od ponuđača prisustvuje njihovom otvaranju.
Otvaranje se sprovodi bez obzira na broj primljenih ponuda.
Komisija je dužna da upozna prisutne sa iznosima iz ponuda, po redosledu otvaranja ponuda.
Redosled otvaranja ponuda je po danu i času prijema počev od najranije primljenih.
Otvorene ponude pojedinačno se razmatraju, utvrđeno stanje se konstatuje i unosi u zapisnik, te se na osnovu najvećeg ponuđenog iznosa tržišne cene i svih ostalih uslova iz oglasa, utvrđuje ponuđač koji stiče pravo na sticanje zemljišta.
Ukoliko se na javni oglas prijavi samo jedan učesnik, građevinsko zemljište u javnoj svojini se može otuđiti pod uslovom da je učesnik ponudio najmanje početni iznos tržišne cene i prihvatio sve druge uslove iz oglasa.
U slučaju da se u postupku otvaranja ponuda utvrdi da dve ili više ponuda sadrže iste ponuđene iznose, ponuđači će biti usmeno (u slučaju da prisustvuju postupku) odnosno pismeno biti obavešteni o tome, da je potrebno da u daljem roku od 5 dana od dana otvaranja ponuda, ponude novi - veći iznos od već ponuđenog.
Otvaranje novopristiglih ponuda održaće se u roku od tri dana od isteka roka iz stava 1. ovog člana, o čemu će takođe pismeno biti obavešteni ponuđači koji dostavljaju nove ponude.
Postupak iz iz stava 1. i 2. ovog člana će se ponavljati sve dok jedan od ponuđača ne ponudi najveći iznos.
O postupku otvaranja prikupljenih ponuda komisija vodi zapisnik u koji se unosi naročito:
1) mesto, dan i čas početka otvaranja ponuda;
2) imena članova komisije sa naznačenjem akta o obrazovanju komisije;
3) imena prisutnih učesnika odnosno njihovih zakonskih zastupnika ili ovlašćenih predstavnika sa naznačenjem broja i datuma njihovih ovlašćenja;
4) naziv odnosno ime učesnika koji nisu prisutni otvaranju ponuda ;
5) rezultat pregleda dokumentacije i naznačenje prijava koje ne ispunjavaju uslove za dalje učestvovanje u postupku odnosno ime podnosilaca prijave koji nisu stekli pravo na učešće u postupku i razloge;
6) tok i rezultat postupka;
7) konstatacija da je postupak propisno sproveden i primedbe predstavnika učesnika koji se odnose na rad komisije, tok postupka i sadržinu zapisnika.
Zapisnik potpisuju svi učesnici postupka.
Zapisnik o sprovedenom postupku sa prijavama, pratećom dokumentacijom i predlogom rešenja o otuđenju dostavlja se Gradonačelniku u roku od pet radnih dana od dana otvaranja prikupljenih ponuda, radi donošenja rešenja o otuđenju.
Rešenje iz stava 1. ovog člana dostavlja se svim učesnicima u postupku i sadrži:
1) podatke o sticaocu parcele;
2) opis i bliže podatke o građevinskoj parceli;
3) opis i bliže podatke o objektu koji se gradi;
4) postignutu tržišnu cenu po kojoj se zemljište otuđuje;
5) obavezu izgradnje potrebnog broja parking mesta na javnoj površini ili obavezu plaćanja doprinosa za izgradnju parking prostora odnosno garažnih mesta koje će Grad putem Direkcije uređivati odnosno graditi na osnovu usvojenih planova i programa,
6) obavezu sticaoca da, u roku od 30 dana od dana donošenja rešenja iz stava 1. ovog člana, sa gradom zaključi ugovor o otuđenju zemljišta;
7) napomenu da u slučaju da lice koje je steklo zemljište ne zaključi ugovor iz prethodne alineje ovog člana u navedenom roku, rešenje iz člana stava 1. ovog člana se stavlja van snage.
Učesnik koji smatra da je građevinsko zemljište otuđeno suprotno odredbama zakona, te da mu je na taj način povređeno pravo, može podneti nadležnom sudu tužbu za poništaj ugovora u roku od osam dana od saznanja za zaključenje ugovora, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora.
Na sadržinu ugovora o otuđenju zemljišta prikupljanjem ponuda shodno se primenjuju odredbe člana 26. ove odluke.
2.3.3 Otuđenje ili davanje u zakup zemljišta neposrednom pogodbom
Zemljište se može otuđiti ili dati u zakup neposrednom pogodbom na pisani zahtev lica kojima se ovo zemljište može dati otuđiti ili dati u zakup u u slučajevima propisanim zakonom.
Zakupninu za zemljište za ceo period zakupa utvrđuje ovlašćeni sudski veštak.
Dužinu trajanja zakupa određuje komisija, na predlog stručne službe Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća.
Za sticanje prava svojine ili zakupa na zemljištu neposrednom pogodbom, cena zemljišta odnosno zakupnina plaća se u jednokratnom iznosu.
Zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se komisiji iz člana 15. ove odluke.
Komisija utvrđuje osnovanost podnetog zahteva i predočava podnosiocu zahteva uslove za otuđenje odnosno davanje zemljišta u zakup. Podnosioc zahteva se o istom izjašnjava pisanom izjavom u roku od 15 dana.
Komisija sačinjava predlog rešenja o otuđenju odnosno davanju zemljišta u zakup i dostavlja ga Gradonačelniku u roku od osam radnih dana od prijema izjašnjenja iz stava 6. ovog člana.
Rešenje o otuđenju ili davanju u zakup zemljišta u javnoj svojini neposrednom pogodbom donosi Gradonačelnik.
U roku od 30 dana od donošenja rešenja iz člana 37. stav 8. ove odluke zaključuje se ugovor o otuđenju odnosno o zakupu između lica kome je zemljište otuđeno odnosno dato u zakup i Grada.
Ugovor o otuđenju zemljišta sadrži: podatke o sticaocu parcele, opis i bliže podatke o građevinskoj parceli, postignutu cenu po kojoj se zemljište otuđuje, roku i načinu plaćanja cene, druge posebne obaveze i uslove koji zavise od slučaja otuđenja u skladu sa zakonom, prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza, kao i postupku i uslovima za izmenu ili raskid ugovora, način rešavanja sporova i druge odredbe koje proizilaze iz prirode ugovora.
Ugovor o zakupu zemljišta sadrži: podatke o katastarskoj parceli, nameni i veličini budućeg objekta, o visini zakupnine, roku trajanja zakupa, usklađivanju zakupnine primenom indeksa potrošačkih cena za svaki mesec plaćanja zakupnine prema objavljenim podacima Republičkog zavoda za statistiku, roku i načinu plaćanja doprinosa za uređivanje zemljišta, uslove za uređivanje ako se u zakup daje neuređeno građevinsko zemljište, roku u kome zemljište mora da se privede nameni, prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza, način rešavanja sporova, kao i postupku i uslovima za izmenu ili raskid ugovora, kao i uslove pod kojima se zakupcu predmetno zemljište može dati u svojinu.
3. Uslovi, način i postupak izmene ugovora o zakupu zemljišta
Ugovor o zakupu zemljišta (u daljem tekstu: ugovor) može se izmeniti u slučajevima i po postupku propisanom zakonom kojim se uređuje građevinsko zemljište i izgradnja objekata.
Zahtev za izmenu ugovora u slučaju promene vlasnika objekta, odnosno posebnog dela objekta, podnosi se Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću.
Pravno lice iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnovanost podnetog zahteva i predočava podnosiocu zahteva nacrt ugovora o izmeni ugovora o zakupu. Podnosilac zahteva se o istom izjašnjava pisanom izjavom u roku od 15 dana.
Pravno lice iz stava 1. ovog člana sačinjava predlog rešenja o izmeni ugovora i dostavlja ga Gradonačelniku od roku od u roku od osam radnih dana od prijema izjašnjenja iz stava 2. ovog člana.
Rešenje o izmeni ugovora donosi Gradonačelnik.
U roku od 30 dana od donošenja rešenja iz stava 4. ovog člana zaključuje se aneks ugovora između grada i novog zakupca.
Zahtev za izmenu ugovora na kome je sagrađen objekat koji je izgrađen ili za koji je naknadno izdata građevinska i upotrebna dozvola u postupku legalizacije, podnosi se Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću.
Zahtev iz stava 1. ovog člana treba da sadrži izjašnjenje podnosioca da li traži da se:
- raskine ugovor o zakupu i i sa njim zaključi ugovor o otuđenju zemljišta;
- davanje saglasnosti da se pravo zakupa pretvori u pravo svojine bez naknade u slučaju da je plaćena tržišna vrednost tog zemljišta.
Pravno lice iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnovanost podnetog zahteva i predočava podnosiocu zahteva nacrt ugovora o raskidu i novog ugovora u smislu stava 2. ovog člana. Podnosilac zahteva se o istom izjašnjava pisanom izjavom u roku od 15 dana.
Pravno lice iz stava 1. ovog člana sačinjava predlog rešenja o raskidu i novog ugovora i dostavlja ga Gradonačelniku u roku od u roku od 8 radnih dana od prijema izjašnjenja iz stava 3. ovog člana.
Rešenje o raskidu ugovora i zaključenju novog ugovora donosi Gradonačelnik.
U roku od 30 dana od donošenja rešenja iz stava 5. ovog člana zaključuju se ugovor o raskidu i ugovor o otuđenju zemljišta između grada i sticaoca.
4. Uslovi i postupak za pretvaranje prava zakupa u pravo svojine na zemljištu
Pravo zakupa na zemljištu može se pretvoriti u pravo svojine na zemljištu u skladu sa zakonom.
Zahtev za pretvaranje prava zakupa u pravo svojine na zemljištu podnosi se stručnoj službi Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća.
Stručna služba uz stava 1. ovog člana utvrđuje osnovanost podnetog zahteva i predočava podnosiocu zahteva nacrt aneksa ugovora kojim se dokazuje da je iznos zakupnine isplaćen u celosti. Podnosioc zahteva se o istom izjašnjava pisanom izjavom u roku od 15 dana.
Stručna služba uz stava 1. ovog člana sačinjava predlog rešenja o pretvaranju prava zakupa u pravo svojine na zemljištu i dostavlja ga Gradonačelniku od roku od u roku od 8 dana od prijema izjašnjenja iz stava 2. ovog člana.
Rešenje o pretvaranju prava zakupa u pravo svojine na zemljištu donosi Gradonačelnik.
U roku od 30 dana od donošenja rešenja iz stava 4. ovog člana zaključuje se aneks ugovora između Grada i sticaoca zemljišta.
Pod otuđenjem građevinskog zemljišta smatra se i razmena nepokretnosti.
Predmet razmene može biti izgrađeno i neizgrađeno građevinsko zemljište.
Razmena nepokretnosti se vršu u skladu sa zakonom, pod uslovima, na način i po postupku koji utvrđuje Vlada Republike Srbije.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Postupci za otuđenje zemljišta koji su započeti po Odluci o građevinskom zemljištu ("Službeni list Grada Subotice", br. 6/10, 23/10 i 16/12) okončaće se po odredbama te odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o građevinskom zemljištu ("Službeni list Grada Subotice", br. 6/10, 23/10 i 16/12) i Odluka o utvrđivanju kriterijuma za otuđenje odnosno davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini ("Službeni list Grada Subotice", br. 23/10, 16/12 i 12/15).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".