ODLUKA

O GRADSKIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list grada Smedereva", br. 4/2009, 4/2010 i 3/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje u postupku pred Gradskom upravom, koje se odnose na ostvarivanje prava fizičkih lica, pravnih lica i drugih stranaka plaća se gradska administrativna taksa.

Član 2

Spisi i radnje koje podležu plaćanju takse, kao i visina takse utvrđuju se Tarifom gradskih administrativnih taksi (u daljem tekstu: Taksena tarifa) koja je sastavni deo ove Odluke.

Član 3

Taksa se ne može naplatiti ako nije propisana Taksenom tarifom, niti se može naplatiti u manjem ili većem iznosu od propisanog.

II TAKSENI OBVEZNIK I NASTANAK TAKSENE OBAVEZE

Član 4

Takseni obveznik je fizičko lice, pravno lice ili druga stranka povodom čijeg zahteva se postupak pokreće, odnosno vrše radnje predviđene Taksenom tarifom.

Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom Odlukom nije drugačije propisano.

Član 5

Taksena obaveza nastaje u trenutku predavanja podneska, a ako se isti daje na zapisnik, u trenutku sačinjavanja zapisnika.

III UTVRĐIVANJE VREDNOSTI RADI NAPLATE TAKSE

Član 6

Ako je Taksenom tarifom propisano da se taksa plaća prema vrednosti, ista se obračunava prema vrednosti označenoj u podnesku.

Ukoliko organ, koji vodi postupak, utvrdi da označena vrednost u podnesku nije realna vrednost, po službenoj dužnosti će rešenjem, utvrditi realnu vrednost i po istoj naplatiti taksu.

Član 7

Ukoliko se na zahtev stranke isprava izdaje u više primeraka, za svaki sledeći primerak se taksa plaća kao za prepis, a iznos takse ne može biti veći od takse za prvi primerak.

Za primerke isprava koji ostaju u arhivi ne plaća se taksa.

IV PLAĆANJE TAKSENE OBAVEZE

Član 8

Taksa se plaća u korist budžeta grada Smedereva, u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom Odlukom nije drugačije propisano.

Taksa se plaća u propisanom novčanom iznosu, na račun propisan Pravilnikom o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa broj: 840-742241843-03 - Gradske administrativne takse, broj modela 97 sa pozivom na broj 16-092.

Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.

Dokaz o uplati takse se združuje predmetu

Član 9

U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa naplaćena mora se označiti da je taksa plaćena, u kom iznosu je plaćena i Tarifni broj po kome je taksa plaćena.

Član 10

Ako takseni obveznik koji je dužan da plati taksu, neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran podnesak, službeno lice Gradske uprave zaduženo za prijem podnesaka, zatražiće od taksenog obveznika da plati propisanu taksu u roku od 10 dana od dana upozorenja i upozoriće ga na posledice neplaćanja takse i o tome sačinjava zabelešku na spisu.

Ako netaksirani ili nedovoljno taksirani podnesak ili drugi spis stigne poštom, organ nadležan za odlučivanje o zahtevu upozoriće taksenog obveznika opomenom da u roku od 10 dana od dana prijema opomene plati redovnu taksu i taksu za opomenu kao i o posledicama neplaćanja takse.

Član 11

Takseni obveznik koji je platio taksu koju nije bio dužan da plati ili je taksu platio u iznosu većem od propisanog, ima pravo na povraćaj takse koju nije bio dužan da plati.

Pravo na naplatu takse zastareva u roku od dve godine po isteku godine u kojoj je taksu trebalo platiti, a pravo na povraćaj takse zastareva u roku od dve godine po isteku godine u kojoj je taksa više plaćena.

Član 12

U pogledu prinudne naplate, obračuna kamate i ostalog što nije propisano ovom Odlukom, shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje porez na dohodak građana.

V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE

Član 13

Taksa se ne plaća za spise i radnje utvrđene u članu 19. Zakona o republičkim administrativnim taksama ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 43/2003), a organi i organizacije utvrđeni u članu 18. istog Zakona oslobođeni su obaveze plaćanja takse.

Član 14

U ispravi koja se izdaje bez plaćanja takse mora se označiti u kom cilju se izdaje, na osnovu kog propisa se taksa ne plaća, i kao takva ne može se upotrebiti u druge svrhe.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o opštinskim administrativnim taksama ("Službeni list opština Smederevo i Kovin", broj 8/2003).

Član 16

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".

 

TAKSENA TARIFA

 

Tarifni broj 1.

za spise i radnje iz oblasti opštih poslova

Iznos takse u dinarima

1.

Zahtev i sve vrste podnesaka kojim se pokreće postupak

120,00

2.

Overa cenovnika

250,00

3.

Uvid u spise predmeta po svakom listu

85,00

4.

Izdavanje uverenja i potvrda po ZUP-u

200,00

5.

Donošenje svih rešenja za koja nije propisana posebna taksa

300,00

6.

Davanje mišljenja o izmeni gradskih propisa

350,00

7.

Upotreba službenog vozila za izvršenje poslova službenog lica, po zahtevu stranke

75% od cene benzina po kilometru

Tarifni broj 2.

za spise i radnje iz oblasti ličnih stanja i građanskih stanja

1.

Venčanje u službenim prostorijama Gradske uprave

550,00 din.

2.

Venčanje van službenih prostorija Gradske uprave

10.000,00 din.

3.

Zapisnik o priznanju očinstva i o određivanju ličnog imena deteta

100,00 din.

Tarifni broj 3.

za spise i radnje iz oblasti privatnog preduzetništva

1.

Izdavanje rešenja za koje nije propisana posebna taksa

800,00

2.

Zahtev za procenu nepokretnosti:

 

 

- fizička lica

- za objekte

 

1.000,00

 

 

- za poljoprivredno zemljište

 

500,00

 

- pravna lica

- za objekte

 

1.500,00

 

 

- za poljoprivredno zemljište

 

1.000,00

Tarifni broj 4.

za spise i radnje iz oblasti inspekcijskih poslova

1.

Zahtev za postavljanje tezgi, prikolica, konzervatora, aparata za pravljenje sladoleda, kokica, čipsa, reklamnih panoa i slično (u daljem tekstu: pokretni prodajni objekti i mediji za prenos reklamnih poruka)

200,00

2.

Zahtev za postavljanje luna parkova, cirkusa, ringišpila, zabavnih igara i slično (u daljem tekstu: zabavnih igara)

1.000,00

3.

Uviđaj na licu mesta u komunalnoj oblasti u postupku inspekcijskog nadzora po zahtevu stranke

500,00

4.

Stručno mišljenje u oblasti građevinarstva i zaštite životne sredine

1.500,00

5.

Izdavanje taksi dozvole

1.000,00

6.

Žalba na rešenje Odeljenja za inspekcijske poslove Gradske uprave

200,00

7.

Utvrđivanje ispunjenosti uslova u pogledu estetskog pregleda vozila za obavljanje taksi prevoza

500,00 din.

8.

Prijava na konkurs iz oblasti javnog gradskog prevoza

2.850,00 din.

9.

Utvrđivanje ispunjenosti uslova za registraciju novih linija - polazaka na gradskim i prigradskim linijama u pogledu poštovanja zaštitnih vremena

2.850,00 din.

10.

Utvrđivanje ispunjenosti uslova za registraciju i overu reda vožnje na gradskim i prigradskim linijama

2.850,00 din.

Tarifni broj 5.

za spise i radnje iz oblasti urbanizma, izgradnje i komunalne delatnosti

1.

Izdavanje informacije o lokaciji

1.000,00 din.

2.

Davanje obaveštenja iz oblasti urbanizma, izgradnje i komunalnih delatnosti

1.000,00 din.

3.

Potvrđivanje projekta parcelacije i preparcelacije

2.000,00 din.

4.

Potvrđivanje usklađenosti urbanističkog projekta sa urbanističkim planom, prostornim planom jedinice lokalne samouprave, odnosno prostornim planom posebne namene i zakonom

2.000,00 din.

5.

Izdavanje lokacijskih uslova za:

 

5.1.

zgrade kategorije A

2.000,00 din.

5.2.

zgrade kategorije B

3.000,00 din.

5.3.

zgrade kategorije V

5.000,00 din.

5.4.

inženjerske objekte (kategorija G)

5.000,00 din.

6.

Izdavanje rešenja po članu 145. Zakona o planiranju i izgradnji, za objekte i radove za koje nije propisana republička taksa

2.000,00 din.

7.

Izdavanje rešenja za postavljanje i uklanjanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene:

 

7.1.

za tezge i drugi pokretni mobilijar, spomenike i spomen obeležja, nadstrešnice za sklanjanje ljudi u javnom prevozu

1.000,00 din.

7.2.

za kioske, letnje i zimske bašte

2.000,00 din.

7.3.

za balon hale sportske namene i plovila

3.000,00 din.

8.

Izdavanje rešenja za koje nije propisana posebna taksa

1.200,00 din.

9.

Izdavanje potvrda za koje nije propisana posebna taksa

500,00 din.

10.

Prigovor na zaključak

200,00 din.

11.

Pribavljanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju u pogledu mera zaštite od požara

1.000,00 din.

12.

Postupanje po zahtevu za priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu

1.000,00 din.

13.

Izdavanje specifikacije posebnih delova objekata

kao u tački 5.

14.

Izdavanje rešenja o uklanjanju objekta ili nalaganje mera za sanaciju

1.000,00 din.

15.

Davanje obaveštenja o mogućnosti legalizacije

680,00 din.

16.

Izdavanje potvrde o podnetom zahtevu za legalizaciju

200,00 din.

Tarifni broj 6.

za spise i radnje iz oblasti saobraćaja

1.

Izdavanje i zamena taksi dozvole

1.000,00 din.

2.

Izdavanje, overa i zamena kartona estetskog pregleda vozila

1.000,00 din.

3.

Rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja na saobraćajnim površinama u nadležnosti jedinice lokalne samouprave

1.000,00 din.

4.

Rešenje o kretanju i zaustavljanju vozila mimo utvrđenog režima saobraćaja

1.000,00 din.

5.

Izdavanje uverenja i potvrde po ZUP-u

300,00 din.

6.

Žalba na rešenje Odeljenja

200,00 din.

Tarifni broj 7.

za spise i radnje iz oblasti izdavanja licenci za obavljanje energetske delatnosti i upravljanja distributivnim sistemom za toplotnu energiju

1.

Rešenje o izdavanju licence za obavljanje energetske delatnosti proizvodnja toplotne energije

     150.000,00 din.

2.

Rešenje o izdavanju licence za obavljanje energetske delatnosti distribucija toplotne energije

150.000,00 din.

3.

Rešenje o izdavanju licence za obavljanje energetske delatnosti upravljanja distributivnim sistemom za toplotnu energiju

150.000,00 din.

4.

Rešenje o izdavanju licence za obavljanje energetske delatnosti trgovina toplotnom energijom radi snabdevanja tarifnih kupaca

150.000,00 din.

5.

Rešenje o oduzimanju licence (privremeno ili trajno)

120.000,00 din.

6.

Rešenje o odbijanju zahteva za izdavanje licence za obavljanje energetske delatnosti proizvodnja toplotne energije

80.000,00 din.

7.

Rešenje o odbijanju zahteva za izdavanje licence za obavljanje energetske delatnosti distribucija toplotne energije

80.000,00 din.

8.

Rešenje o odbijanju zahteva za izdavanje licence za obavljanje energetske delatnosti upravljanja distributivnim sistemom za toplotnu energiju

80.000,00 din.

9.

Rešenje o odbijanju zahteva za izdavanje licence za obavljanje energetske delatnosti trgovina toplotnom energijom radi snabdevanja tarifnih kupaca

80.000,00 din.

10.

Rešenje o izdavanju energetske dozvole za izgradnju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MW i objekata za distribuciju toplotne energije

40.000,00 din.

Tarifni broj 8.

za spise i radnje iz oblasti imovinsko-pravnih, stambenih poslova i poslovnog prostora

1.

Donošenje administrativnih rešenja za koje nije propisana posebna taksa

 

1.1.

za fizička lica

1.100,00 din.

1.2.

za pravna lica

3.300,00 din.

2.

Rešenje o eksproprijaciji

5.000,00 din.

3.

Rešenje o davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje

5.000,00 din.

4.

Rešenje o otuđenju građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje

6.000,00 din.

5.

Rešenje o konverziji prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu

10.000,00 din.

6.

Rešenje o određivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekata u posebnim slučajevima

5.000,00 din.

7.

Zahtev za dodelu stana u zakup

130,00 din.

8.

Rešenje o dodeli stana fizičkim licima u zakup

3.000,00 din.

9.

Rešenje o iseljenju bespravno useljenih lica

3.000,00 din.

10.

Uvođenje u posed

3.000,00 din.

11.

Izvršenje rešenja o iseljenju bespravno useljenih lica

3.000,00 din.

12.

Izdavanje prepisa rešenja iz oblasti imovinsko-pravnih i stambenih poslova

330,00 din.

13.

Izdavanje uverenja iz oblasti imovinsko-pravnih poslova

330,00 din.

14.

Obrada dokumentacije za otkup stana

1.100,00 din.

15.

Prijava na konkurs za učešće na javnom nadmetanju za davanje u zakup poslovnog prostora

1.300,00 din.

16.

Za razgledanje spisa kod organa za svaki započet sat

300,00 din.

Tarifni broj 9.

za spise i radnje iz oblasti zaštite životne sredine

1.

Rešenje o potrebi izrade studije o proceni uticaja na životnu sredinu

2.600,00 din.

2.

Rešenje za određivanje obima i sadržaja studije

4.500,00 din.

3.

Rešenje za davanje saglasnosti na studiju

2.600,00 din.

4.

Obaveštenja i mišljenja iz oblasti zaštite životne sredine

1.500,00 din.

5.

Za rešenja, za koje nije propisana posebna taksa

1.200,00 din.

6.

Potvrde i uverenja po ZUP-u

400,00 din.