ODLUKA

O DAVANJU U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA RADI POSTAVLJANJA PRIVREMENIH POSLOVNIH OBJEKATA

("Sl. list grada Smedereva", br. 3/2013 i 3/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se: uslovi, način i postupak davanja u zakup građevinskog zemljišta na području grada Smedereva, radi postavljanja privremenih poslovnih objekata.

Član 2

Privremeni poslovni objekti se postavljaju na javnim površinama i na drugom građevinskom zemljištu kojim upravlja i koje uređuje grad Smederevo (u daljem tekstu: Grad).

Član 3

Javne površine u smislu ove Odluke su površine javne namene koje su u opštoj upotrebi na teritoriji grada Smedereva.

Član 4

Privremeni poslovni objekat postavlja zakupac zemljišta neposredno a na osnovu: odluke gradonačelnika grada Smedereva o davanju u zakup građevinskog zemljišta (u daljem tekstu: gradonačelnik), prethodno zaključenog ugovora o zakupu zemljišta sa Javnim preduzećem Direkcija za izgradnju, urbanizam i građevinsko zemljište Smederevo (u daljem tekstu: Direkcija) i odobrenja odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove urbanizma .

Zemljište iz stava 1. ovog člana daje se na određeno vreme, a najduže do 5 godina, u skladu sa Programom postavljanja privremenih poslovnih objekata.

Zemljište iz stava 1. ovog člana daje se u zakup prikupljanjem pismenih ponuda.

II DAVANJE U ZAKUP ZEMLJIŠTA RADI POSTAVLJANJA PRIVREMENIH POSLOVNIH OBJEKATA

Član 5

Odluku o raspisivanju javnog oglasa radi davanja u zakup zemljišta za postavljanje privremenih poslovnih objekata, donosi Nadzorni odbor Direkcije.

Odluka iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- broj katastarske parcele ili deo katastarske parcele sa opisom i bližim određenjem zemljišta koje se daje u zakup;

- namenu i delatnost koja se može obavljati u objektima koji se privremeno postavljaju;

- način davanja zemljišta u zakup;

- uslove pod kojima se zemljište daje u zakup;

- početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine zemljišta koje se daje u zakup u skladu sa Odlukom o utvrđivanju zakupnina za davanje u zakup građevinskog zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata na teritoriji grada Smedereva.

Član 6

Javni oglas iz člana 5. objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i u elektronskom obliku putem interneta.

Član 7

Postupak davanja u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata sprovodi Komisija koju obrazuje gradonačelnik.

Komisija iz stava 1. ovog člana ima predsednika i četiri člana.

Predsednik i članovi Komisije imaju svoje zamenike.

Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.

Stručne i administrativne poslove za Komisiju obavlja Direkcija.

Član 8

Nakon donošenja akta iz člana 5. ove Odluke, Direkcija raspisuje oglas za prikupljanje pismenih ponuda za davanje u zakup zemljišta.

Oglas iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- naziv zakupodavca;

- način davanja u zakup zemljišta;

- opis zemljišta (broj odnosno oznaku lokacije) koje se daje u zakup;

- uslove pod kojima se zemljište daje u zakup (rok trajanja zakupa i drugo);

- početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine po kojoj se zemljište može dati u zakup;

- kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača;

- delatnost koja se može obavljati u objektima koji se privremeno postavljaju;

- obaveze zakupca u vezi sa korišćenjem zemljišta za određenu delatnost;

- koji pravni subjekti imaju pravo učešća u postupku prikupljanja pismenih ponuda;

- koji pravni subjekti nemaju pravo učešća u postupku prikupljanja pismenih ponuda;

- način, mesto i vreme za dostavljanje pismenih ponuda za učešće u postupku prikupljanja pismenih ponuda;

- mesto i vreme uvida u dokumentaciju u vezi sa zemljištem koje se daje u zakup;

- depozit u visini trostrukog početnog iznosa zakupnine za svaku lokaciju ponaosob i broj računa na koji se isti uplaćuje;

- naznaku da će se ponuđaču čija je ponuda prihvaćena iznos depozita uračunati u zakupninu;

- naznaku da će se na mesečni iznos zakupnine koju ponuđač ponudi obračunati porez na dodatu vrednost;

- rok za povraćaj depozita ponuđačima čija ponuda nije izabrana kao najpovoljnija;

- obavezu zakupca da pre zaključivanja ugovora o zakupu zemljišta deponuje sredstva u visini troškova rušenja odnosno uklanjanja objekta koji je utvrdila Direkcija;

- datum, vreme i mesto otvaranja pismenih ponuda.

Od dana objavljivanja javnog oglasa, do dana do kojeg se mogu podnositi ponude mora proteći najmanje 15 dana.

Član 9

Pravo učešća po oglasu imaju preduzetnici, pravna i fizička lica, izuzev:

- lica koja nisu izmirila zakupninu iz ranijih ili tekućih ugovora o zakupu zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata zaključenih sa Direkcijom;

- lica za koja je Komisija utvrdila da su dostavila najpovoljniju ponudu, ali su kasnije odustala od iste, kao i lica koja sa Direkcijom nisu zaključila ugovor o zakupu zemljišta;

- lica koja su zbog ometanja rada Komisije na nekom od prethodnih postupaka za davanje u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata udaljena od strane Komisije iz prostorije u kojoj je Komisija zasedala, odnosno njihovi ovlašćeni predstavnici.

Član 10

Ponuda za zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata (u daljem tekstu: ponuda) treba obavezno da sadrži:

1. za fizička lica: ime i prezime, adresu, broj lične karte i jedinstveni matični broj građana;

2. za preduzetnike: ime i prezime preduzetnika, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, naziv radnje i matični broj;

3. za pravna lica: naziv, sedište i kopiju rešenja o upisu pravnog lica u registar kod nadležnog organa.

Ponuda treba obavezno da sadrži i ponuđeni mesečni iznos zakupnine izražene isključivo u fiksnom iznosu, broj odnosno oznaku lokacije za koju se podnosi ponuda, dokaz o uplati depozita i potvrdu Direkcije da ponuđač nema neizmirenih obaveza po osnovu zakupa zemljišta za postavljanje privremenih poslovnih objekata.

Pismena ponuda podnosi se u zatvorenoj koverti sa naznakom "Ponuda za zakup zemljišta - lokacije broj ______ - ne otvaraj" na adresu JP Direkcija za izgradnju, urbanizam i građevinsko zemljište Smederevo (za Komisiju), Trg Republike broj 5, Smederevo.

Ponude koje su nepotpune i neblagovremene Komisija će odbaciti.

Član 11

Komisija utvrđuje da li su ponude dostavljene u zatvorenim kovertama, broj i blagovremenost pristiglih ponuda i pristupa otvaranju ponuda.

Postupak otvaranja pismenih ponuda je javan i može prisustvovati svako zainteresovano lice.

Posle otvaranja pismenih ponuda Komisija pojedinačno razmatra svaku ponudu i u skladu sa uslovima iz oglasa utvrđuje najpovoljniju ponudu.

Izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši se primenom kriterijuma visine ponuđene zakupnine.

Član 12

Uslovi za sprovođenje postupka za davanje u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata ispunjeni su i ukoliko ponudu podnese jedan ponuđač, pod uslovom da je blagovremena i potpuna.

Ukoliko se u postupku otvaranja ponuda utvrdi da su dva ili više ponuđača dali identičnu ponudu, Komisija će ponuđačima čije su ponude identične dati mogućnost ili odrediti rok da daju nove ponude koje nominalno ne mogu biti niže od prethodno date ponude i na taj način izvršiti izbor najpovoljnijeg ponuđača.

Ukoliko ponuđači iz stava 2. ovog člana ponovo dostave identične ponude ili ne dostave ponude u ostavljenom roku, Komisija zadržava pravo da izbor najpovoljnijeg ponuđača izvrši po slobodnom uverenju.

Član 13

Učesnici postupka prikupljanja pismenih ponuda koji nisu izabrani za najpovoljnijeg ponuđača imaju pravo na povraćaj depozita u roku utvrđenom u oglasu.

Ukoliko ponuđač koji je od strane Komisije izabran kao najpovoljniji odustane od zakupa zemljišta, postupak će se ponoviti, a ponuđač gubi pravo na povraćaj depozita.

Član 14

Predsednik Komisije može da izrekne opomenu licu koje ometa rad Komisije.

Ako i posle izricanja opomene isto lice nastavi da ometa rad Komisije, biće udaljeno od strane Komisije iz prostorije u kojoj Komisija zaseda.

Posle udaljavanja lica koje je ometalo rad Komisije, Komisija nastavlja sa radom.

Ako ne može da obezbedi nesmetano sprovođenje postupka i pored izrečenih opomena i udaljenja, Komisija može da odluči da se prekine postupak otvaranja pismenih ponuda.

U slučaju prekida iz stava 4. ovog člana, Komisija je dužna da odredi datum i vreme kada će se postupak nastaviti.

Sve okolnosti u vezi sa eventualnim udaljavanjem pojedinih lica, ili prekidom postupka, unose se u zapisnik.

Član 15

Komisija sačinjava zapisnik o postupku otvaranja pismenih ponuda za zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata i utvrđivanju najpovoljnijeg ponuđača.

Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije koji su učestvovali u postupku otvaranja pismenih ponuda.

Član 16

Po sprovedenom postupku otvaranja pismenih ponuda, Komisija u roku od 8 dana sačinjava predlog za donošenje odluke o davanju u zakup zemljišta.

Predlog iz stava 1. ovog člana sa zapisnikom Komisija dostavlja gradonačelniku.

Predlog odluke o davanju u zakup zemljišta priprema odeljenje Gradske uprave nadležno za imovinsko-pravne poslove.

Član 17

Odluku o davanju u zakup zemljišta radi postavljanja privremenih poslovnih objekata donosi gradonačelnik.

Odluku iz stava 1. ovog člana najpovoljnijem ponuđaču dostavlja odeljenje Gradske uprave nadležno za imovinsko-pravne poslove.

Član 18

Odluka o davanju zemljišta u zakup sadrži naročito: podatke o zakupcu, opis i bliže podatke o zemljištu koje se daje u zakup, bliže podatke o nameni i veličini objekta koji se može postaviti, visinu zakupnine, rok trajanja zakupa, rok za privođenje zemljišta nameni, obavezu zakupca da u roku od 30 dana od dana prijema odluke o davanju u zakup zaključi sa Direkcijom ugovor o zakupu i odredbu da će gradonačelnik ukoliko zakupac svojom krivicom ne ispuni obaveze utvrđene odlukom iz člana 17. ove Odluke, na predlog Direkcije doneti odluku o stavljanju van snage odluke iz člana 17. ove Odluke.

Predlog odluke o stavljanju van snage odluke iz člana 17., priprema odeljenje Gradske uprave nadležno za imovinsko-pravne poslove.

Član 19

Odluka o davanju u zakup zemljišta dostavlja se Direkciji u roku od 8 dana od dana donošenja.

Član 20

Direkcija i zakupac zaključuju ugovor o zakupu koji sadrži naročito:

- podatke o zemljištu koje se daje u zakup,

- podatke o nameni i veličini objekta koji se postavlja,

- visinu zakupnine, rok i način plaćanja,

- rok trajanja zakupa,

- rok za privođenja zemljišta nameni,

- iznos doprinosa za uređivanje zemljišta, rok i način plaćanja,

- odredbu da je zakupac na posebnu poziciju budžeta grada deponovao sredstva u visini troškova rušenja, odnosno uklanjanja objekta koji je utvrdila Direkcija,

- obaveze zakupca da sa nadležnim preduzećima ugovori i plati troškove za infrastrukturu: EPS, PTT, gasifikaciju i drugo,

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza.

Član 21

Ugovor o zakupu se zaključuje u roku od 30 dana od dana dostavljanja odluke o davanju zemljišta u zakup, licu kojem se zemljište daje u zakup.

Direkcija je obavezna da sve učesnike u postupku pismenim putem obavesti o zaključenju ugovora iz stava 1. ovog člana, u roku od 5 dana.

Učesnik u postupku prikupljanja ponuda koji smatra da je zemljište dato u zakup suprotno odredbama ove Odluke, te da mu je na taj način povređeno pravo, može podneti nadležnom sudu tužbu za poništaj ugovora u roku od osam dana od dana saznanja za zaključenje ugovora, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora.

Ako lice kojem je dato u zakup zemljište svojom krivicom ne zaključi ugovor iz stava 1. ovog člana, Gradonačelnik će na predlog Direkcije doneti akt o stavljanju van snage odluke o davanju zemljišta u zakup.

Lice iz stava 4. ovog člana nema pravo na povraćaj uplaćenog depozita po oglasu za davanje u zakup zemljišta prikupljanjem pismenih ponuda.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".