ODLUKA

O ORGANIZACIJI GRADSKIH UPRAVA GRADA NIŠA

(Sl. list grada Niša", br. 3/2014 - prečišćen tekst i 44/2015)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti i utvrđuje njihov delokrug, način rada, načela za unutrašnju organizaciju, prava i dužnosti iz radnih odnosa, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje njihovih poslova.

Član 2

Poslovi gradske uprave su:

- priprema nacrta propisa i drugih akata koje donosi Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

- izvršavanje propisa i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;

- rešavanje u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

- obavljanje poslova upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine Grada;

- izvršavanje zakona i drugih propisa čije je izvršavanje povereno Gradu;

- obavljanje stručnih i drugih poslova koje utvrdi Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 3

Za obavljanje poslova gradske uprave koji zbog svoje prirode, celovitosti i načina obavljanja zahtevaju samostalnost i posebno organizovanje, obrazuju se uprave grada za pojedine oblasti.

Gradske uprave obrazuju se za primenu i sprovođenje propisa o upravnom postupku i vršenje poverenih poslova Republike.

Član 4

Organizacija gradskih uprava mora biti takva da omogućava efikasno ostvarivanje prava i interesa građana i funkcionisanje organa Grada.

Rad uprava dostupan je javnosti, podložan kritici građana i javnoj kontroli.

II GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG

Član 5

Gradske uprave su:

1. Uprava za građanska stanja i opšte poslove,

2. Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke,

3. Uprava za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu,

4. Uprava za obrazovanje,

5. Uprava za kulturu,

6. Uprava za omladinu i sport,

7. Uprava za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj,

8. Uprava za planiranje i izgradnju,

9. Uprava za imovinu i inspekcijske poslove,

10. Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine,

11. Uprava za poljoprivredu i razvoj sela.

Član 6

Uprava za građanska stanja i opšte poslove obrazuje se za oblast rada i radnih odnosa, građanskih stanja i kancelarijskog poslovanja i u njoj se obavljaju sledeći poslovi:

• sprovođenje zakona i drugih propisa iz oblasti radnih odnosa,

• izrada pojedinačnih akata o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa za zaposlena, izabrana i postavljena lica u organima Grada Niša,

• izrada i vođenje evidencije iz oblasti rada i radnih odnosa, izdavanje radnih knjižica i uverenja,

• poslovi evidencije pečata,

• rešavanje u upravnim stvarima, ako propisima nije određena stvarna nadležnost drugog organa Grada,

• opšti poslovi u vezi sa statusom i organizacijom Grada i organa Grada,

• vođenje biračkog spiska i njegovo ažuriranje,

• poslovi građanskih stanja za teritoriju Grada Niša,

• poslovi građanskih stanja za opštine sa teritorije Kosova i Metohije: Priština, Podujevo, Glogovac, Obilić, Lipljan i Kosovo Polje,

• kancelarijsko poslovanje, poslovi pisarnice, overa prepisa, potpisa i rukopisa, poslovi arhive i dostavljanja,

• utvrđivanje vremena i uzroka smrti za lica umrla van zdravstvene ustanove na teritoriji Grada Niša,

• organizovanje rada mesnih kancelarija,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugima propisima.

Gradski uslužni centar je jedinica sa posebnim položajem u kojoj se obavljaju poslovi iz nadležnosti gradskih uprava, naplata taksi i drugi poslovi pružanja usluga građanima.

Član 7

Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke obrazuje se za oblast planiranja budžeta, interne kontrole namenskog korišćenja budžetskih sredstava, poslova trezora, finansijsko - materijalnih poslova organa Grada i gradskih uprava, oblast utvrđivanja, naplate i kontrole izvornih prihoda ostvarenih na teritoriji Grada i oblast javnih nabavki.

U ovoj upravi se obavljaju sledeći poslovi:

• pripremanje i izrada nacrta budžeta Grada,

• pripremanje i izrada nacrta propisa (odluka) iz oblasti ostvarivanja izvornih javnih prihoda budžeta Grada u saradnji sa nadležnim gradskim upravama i praćenje sprovođenja tih odluka,

• davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetske prihode i izdatke, i praćenje sprovođenja tih odluka,

• planiranje primanja i tekućih prihoda i planiranje izdataka i tekućih rashoda, praćenje naplate lokalnih prihoda,

• donošenje mesečnih i tromesečnih planova izvršenja budžeta,

• praćenje izvršenja budžeta Grada, poslovi upravljanja gotovinom, dugom i zaduživanjem, poslovi plaćanja,

• vođenje poslova budžetskog računovodstva,

• izrada završnog računa budžeta Grada i konsolidovanog računa budžeta i ostalih finansijskih izveštaja iz oblasti javnih finansija,

• poslovi interne kontrole namenskog trošenja budžetskih sredstava,

• ekonomsko-finansijski poslovi direktnih korisnika budžetskih sredstava,

• vođenje registra obveznika izvornih prihoda Grada na osnovu podataka iz Jedinstvenog registra poreskih obveznika koji vodi Poreska uprava,

• utvrđivanje izvornih prihoda lokalne samouprave rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom,

• kancelarijska i terenska kontrola radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom,

• obezbeđenje naplate lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom,

• redovna i prinudna naplata lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom,

• vođenje prvostepenog upravnog postupka po žalbama poreskih obveznika izjavljenih protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku,

• vođenje poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode u skladu sa propisima i primenjivanje jedinstvenog informacionog sistema za lokalne javne prihode,

• izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju,

• administrativno stručni poslovi u sprovođenju postupka dodele ugovora o javnim nabavkama,

• praćenje i primena propisa koji regulišu oblast javnih nabavki,

• priprema normativnih akata iz oblasti javnih nabavki,

• organizacija javnih nabavki za investicije koje finansira Grad Niš,

• praćenje postupka javnih nabavki za potrebe gradskih uprava i pojedinih poslova u vezi sa praćenjem javnih nabavki za javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad,

• izrada saglasnosti i mišljenja na odluke o pokretanju postupka, konkursnu dokumentaciju, odluke o odbijanju ponuda kao i na izveštaje o dodeli ugovora i poslove saradnje sa organima koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki,

• postupak po zahtevu za zaštitu prava ponuđača i zaštitu javnog interesa,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 8

Uprava za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu obrazuje se za oblast društvene brige o deci, socijalne, boračko-invalidske i primarne zdravstvene zaštite i u njoj se obavljaju sledeći poslovi:

• upravno pravni poslovi utvrđivanja prava iz oblasti društvene brige o deci,

• upravno pravni poslovi iz oblasti boračko-invalidske zaštite,

• upravno pravni poslovi iz oblasti socijalne zaštite,

• nadzor nad zakonitošću rada i akata ustanova socijalne zaštite i humanitarnih organizacija,

• poslovi ostvarivanja prava i zbrinjavanja izbeglica i interno raseljenih lica,

• poslovi primarne zdravstvene zaštite,

• priprema za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama; koordinacija između ustanova primarne zdravstvene zaštite i nadležnih organa Grada,

• priprema akata za odobravanje sredstava za investiciono održavanje zdravstvenih ustanova primarnog nivoa i nabavka opreme,

• utvrđivanje prava u vezi sa ostvarivanjem prava na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju,

• utvrđivanje prava na besplatno korišćenje i regresiranje cena i usluga u ustanovama za dečiju zaštitu,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 9

Uprava za obrazovanje obrazuje se za oblast obrazovanja i u njoj se obavljaju poslovi:

• praćenja stanja, potreba i problema u oblasti obrazovanja,

• ostvarivanja delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, upis dece u predškolsku ustanovu, utvrđivanja mreže predškolskih ustanova, praćenja potreba, planiranja, izgradnje i investicionog i tekućeg održavanja zgrada, objekata i opreme predškolskih ustanova, osnivanja ustanova i organizacija predškolskog vaspitanja, kao i nadzora nad zakonitošću rada, praćenja i obezbeđenja njihovog funkcionisanja,

• praćenja i obezbeđivanja funkcionisanja osnovnih i srednjih škola u skladu sa zakonom, opremanje i materijalni troškovi,

• u vezi sa osnivanjem ustanova i organizacija u oblasti obrazovanja, praćenje i obezbeđivanje njihovog funkcionisanja,

• utvrđivanja mreže osnovnih škola u skladu sa zakonom,

• praćenja upisa u prvi razred osnovne škole, kao i redovnog pohađanja osnovne škole,

• u vezi sa dodeljivanjem nagrada i priznanja iz oblasti obrazovanja, odnosno nagrađivanja i stipendiranja učenika i studenata,

• obezbeđivanja sredstava u oblasti srednjeg i osnovnog obrazovanja za stručno usavršavanje zaposlenih,

• obezbeđivanja sredstava za prevoz učenika osnovnih škola na udaljenosti većoj od četiri kilometra od sedišta škole; prevoz, smeštaj i ishranu učenika sa smetnjama u razvoju, bez obzira na udaljenost mesta stanovanja od škole; prevoz učenika na republička i međunarodna takmičenja,

• u vezi sa izgradnjom i kapitalnim održavanjem zgrada i objekata škola,

• inspekcijskog nadzora nad radom vaspitno-obrazovnih ustanova,

• upravnog nadzora nad radom ustanova čiji je osnivač Grad Niš iz delokruga rada uprave,

• planiranja razvoja delatnosti obrazovanja i vaspitanja, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava,

• u vezi sa saradnjom sa humanitarnim i donatorskim organizacijama u cilju obezbeđivanja sredstava za poboljšanje uslova rada u vrtićima i školama i pružanje stručne pomoći u izradi normativnih akata u oblasti obrazovanja,

• saradnje sa osnovnim, srednjim školama, visokoškolskim institucijama i drugim organizacijama na programima i projektima u oblasti obrazovanja,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 10

Uprava za kulturu obrazuje se za oblast kulture i informisanja i u njoj se obavljaju poslovi:

• praćenja i obezbeđivanja funkcionisanja ustanova i organizacija kulture,

• obezbeđivanja sredstava za zaštitu kulturnih dobara od značaja za Grad,

• stvaranja uslova za rad biblioteka, muzeja i drugih ustanova kulture čiji je osnivač Grad,

• u vezi sa međunarodnom saradnjom u oblasti kulture,

• podsticanja razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva,

• obezbeđenja sredstava za finansiranje i sufinansiranje projekata i programa u oblasti kulture od značaja za Grad,

• u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom i održavanjem objekata ustanova kulture,

• obezbeđenja uslova za rad samostalnih umetnika,

• u vezi sa organizovanjem manifestacija i jubileja u oblasti kulture od značaja za Grad,

• stručni, organizacioni i administrativno-tehnički poslovi za potrebe Saveta za kulturno stvaralaštvo,

• razvoja kulturno-umetničkog amaterizma na teritoriji Grada Niša,

• obezbeđenja rada, održavanja i ostvarivanja programa ustanova kulture od značaja za Grad,

• u vezi sa podizanjem i održavanjem spomenika i spomen - obeležja,

• u vezi sa dodeljivanjem nagrada i priznanja u oblasti kulture,

• staranja o poklonima i legatima Grada,

• planiranja razvoja delatnosti kulture i informisanja,

• zaštite kulturnih dobara i dobara koja uživaju prethodnu zaštitu,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 11

Uprava za omladinu i sport obrazuje se za oblast omladine i njihove preventivne zaštite od bolesti zavisnosti i za oblast sporta, i u njoj se obavljaju poslovi:

• organizacija akcija prevencije i suzbijanja korišćenja opojnih sredstava, organizovanje i sprovođenje preventivne akcije za opštu populaciju mladih,

• obrađivanja uslova za realizaciju strateških dokumenata za potrebe mladih,

• podsticanje i ostvarivanje međunarodne saradnje koja se odnosi na omladinu i promovisanje omladinskih organizacija i udruženja,

• davanje saveta mladima za volonterski rad,

• praćenja društvenog položaja omladine, rada i ostvarivanja programskih delatnosti, članica, asocijacija, omladinskih udruženja, društava i saveza koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta Grada,

• koordinacije poslova harmonizacije propisa u oblasti omladinske politike sa regulativom Evropske unije,

• saradnje sa Kancelarijom za mlade u cilju podrške mladima za aktivno učešće u lokalnoj zajednici i podizanja kapaciteta omladinskih udruženja,

• pripreme programa razvoja u oblasti sporta i praćenja realizacije,

• obezbeđivanja vršenja osnivačkih prava nad ustanovama i organizacijama u oblasti fizičke kulture i sporta, vršenja nadzora nad zakonitošću rada, praćenja i obezbeđivanja njihovog funkcionisanja,

• u vezi sa izgradnjom, održavanjem i korišćenjem sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta na teritoriji Grada,

• obezbeđivanja posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima,

• pripreme i organizacije održavanja sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za Grad,

• u vezi sa dodelom nagrada i priznanja u oblasti sporta,

• obezbeđivanja uslova za rad sportskih stručnjaka u sportskim organizacijama,

• finansiranja delatnosti organizacija, odnosno udruženja u oblasti sporta koje je osnovao Grad,

• planiranja, obezbeđivanja, evidentiranja, praćenja i kontrole korišćenja sredstava koja Grad obezbeđuje za zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta,

• ostvarivanja programa ili delova programa drugih organizacija, odnosno udruženja kojima se doprinosi zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na nivou Grada, kao i razvoju sporta na nivou Grada,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 12

Uprava za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj obrazuje se za oblast komunalnih delatnosti, energetike i poslove planiranja, uređenja i regulacije saobraćaja i u njoj se obavljaju sledeći poslovi:

• vršenje nadzora i kontrola osnivačkih prava nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti i to: Javno preduzeće Direkcija za izgradnju Grada Niša, Javno komunalno preduzeće za vodovod i kanalizaciju "Naissus" Niš, Javno komunalno preduzeće "Gradska toplana" Niš, Javno komunalno preduzeće "Mediana" Niš i ostalih javnih i javno - komunalnih preduzeća,

• vršenje pravnog i ekonomsko - finansijskog nadzora nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti, kao i praćenje dinamike i kvaliteta pružanja komunalnih usluga,

• učestvovanje u izradi programa rada javnih preduzeća i javno-komunalnih preduzeća i praćenje njihove realizacije,

• izrađuje Program uređenja Grada Niša,

• poslovi u vezi sa poveravanjem i obavljanjem komunalnih delatnosti i upravni nadzor nad njihovim izvršavanjem,

• obrađivanje materijala u vezi sa utvrđivanjem cena komunalnih proizvoda i usluga,

• realizacija odobrene aproprijacije korisnicima budžeta u okviru uprave u skladu sa odlukom o budžetu Grada Niša za tekuću godinu,

• pripremanje planova izvršenja budžeta za korisnike koje prati, po kvartalima,

• stručna obrada podnetih zahteva korisnika budžetskih sredstava i drugi poslovi finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu,

• poslovi koji se odnose na sprovođenje osnovnih načela energetske politike,

• poslovi koji se odnose na definisanje strategije i planova razvoja energetike na lokalnom nivou,

• poslovi koji se odnose na propisivanje uslova i načina snabdevanja toplotnom energijom sa pravilima rada distributivne mreže za toplotnu energiju i tarifni sistem za određivanje cene toplotne energije,

• prvostepeni upravni postupak u oblasti komunalnih delatnosti i energetike,

• praćenje kompletne realizacije poslova u oblasti održavanja komunalne infrastrukture,

• izrađuje program održavanja puteva i saobraćajnica,

• obavljanje poslova koji se odnose na planiranje, izgradnju, rekonstrukciju i održavanje puteva i saobraćajnica,

• pripremu nacrta ugovora za obavljanje poverenih komunalnih delatnosti;

• poslovi tehničkog regulisanja i upravljanja saobraćaja i stacionirani saobraćaj,

• poslovi javnog prevoza,

• pravni i ekonomski poslovi u oblasti saobraćaja,

• poslovi u vezi sa upravljanjem otpadom,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

U Upravi za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj obavljaju se i poslovi komunalne policije, i to:

- održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost;

- vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada;

- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada;

- zaštite životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad;

- podrške sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada.

Član 13

Uprava za planiranje i izgradnju obrazuje se za oblast planiranja i uređenja prostora, izgradnje objekata i legalizacije objekata. U ovoj Upravi se obavljaju sledeći poslovi:

• radi na izradi godišnjih programa uređivanja gradskog građevinskog zemljišta, srednjoročnih, godišnjih i operativnih programa planskog razvoja i određivanje prioriteta izgradnje kapitalnih i ostalih objekata,

• izrađuje izveštaje o realizaciji programa,

• upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća Zavod za urbanizam Niš i Javnog preduzeća "Gradska stambena agencija",

• radi na sprovođenju programa socijalnog stanovanja na teritoriji Grada Niša i realizuje gradsku stambenu strategiju,

• realizacija odobrene aproprijacije korisniku budžeta u okviru uprave, u skladu sa odlukom o budžetu Grada Niša za tekuću godinu,

• pripremanje planova izvršenja budžeta za korisnika koga prati, po kvartalima,

• stručna obrada podnetih zahteva korisnika budžetskih sredstava i drugi poslovi u skladu sa propisima o budžetskom sistemu,

• radi na ugovaranju planske dokumentacije i prati njenu realizaciju,

• praćenje rada i saradnja sa nosiocima izrade planova,

• izrada inicijative i pripremanje koncepta i odluka o izradi planova,

• provođenje procedure usvajanja planske dokumentacije,

• objavljivanje prostornih i urbanističkih planova u elektronskom obliku putem interneta,

• organizovanje javnih prezentacija urbanističkih projekata,

• potvrđivanje urbanističkih projekata, projekata preparcelacije i parcelacije,

• organizovanje rada Komisije za planove Grada Niša, priprema materijal i prati sednice,

• izdavanje informacija o lokaciji,

• pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu i pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole i upotrebne dozvole iz njihove nadležnosti,

• izdavanje lokacijskih uslova,

• izdavanje građevinskih dozvola,

• izdavanje građevinskih i upotrebnih dozvola u postupku legalizacije,

• kontrola usaglašenosti izgrađenih temelja sa građevinskom dozvolom,

• izdavanje rešenja za izgradnju objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola,

• izdavanje privremenih građevinskih dozvola,

• izdavanje upotrebnih dozvola,

• objavljivanje lokacijskih uslova, građevinskih i upotrebnih dozvola u elektronskom obliku putem interneta,

• zakonito, sistematično i ažurno vođenje registra objedinjenih procedura,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 14

Uprava za imovinu i inspekcijske poslove obrazuje se za oblasti imovinsko-pravnih odnosa i inspekcijskih poslova. U ovoj Upravi se obavljaju sledeći poslovi:

• izuzimanje građevinskog zemljišta, eksproprijacija nepokretnosti i administrativni prenos,

• deeksproprijacija nepokretnosti,

• izdavanje tapije,

• utvrđivanje službenosti prolaza (nepotpuna eksproprijacija),

• davanje u zakup građevinskog zemljišta,

• utvrđivanje prava korišćenja građevinskog zemljišta,

• upravljanje i raspolaganje poslovnim prostorom u državnoj svojini čiji je korisnik Grad Niš,

• poslovi u vezi sa zakupom i otkupom stanova kojima raspolaže Grad Niš,

• kontrola nad radom investitora, izvođača radova i ostalih učesnika u izgradnji objekata,

• kontrola primene propisa, tehničkih normativa i standarda o izgradnji objekata,

• pregled projektne dokumentacije i kontrola izgradnje objekata,

• evidentiranje i kontrola bespravne gradnje,

• upravni postupak, donošenje i izvršavanje rešenja o rušenju,

• nadzor nad korišćenjem objekata,

• nalog za izdavanje upotrebne dozvole,

• preduzimanje mera u vezi sa objektima sklonim padu,

• preduzimanje mera u cilju bezbednosti izgradnje objekata,

• kontrola obavljanja komunalnih delatnosti,

• kontrola stanja komunalnih objekata,

• kontrola pružanja komunalnih usluga, u skladu sa utvrđenim uslovima,

• vodi postupak za uklanjanje stvari i drugih predmeta sa javnih površina,

• kontrola izgradnje rekonstrukcije i održavanja ulica i puteva i kontrola tehničke i druge dokumentacije u vezi sa ovim poslovima,

• kontrola stanja opštinskih puteva i sprovođenja mera zaštite,

• kontrola vanlinijskog prevoza stvari i putnika,

• kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika,

• kontrola primene propisa o auto taksi prevozu,

• upravno pravni poslovi, poslovi kontrole i drugi stručni poslovi iz oblasti zaštite životne sredine,

• kontrole i nadzora nad radom komunalnih inspekcija gradskih opština, u skladu sa Statutom i gradskim propisima,

• inspekcijskog nadzora nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje Grad izdaje dozvolu na osnovu zakona,

• upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća "Nišstan",

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 15

Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine obrazuje se za oblast održivog razvoja Grada i pojedinih delatnosti privrede, privatizacije i robnih rezervi i oblast zaštite životne sredine. U ovoj upravi se obavljaju sledeći poslovi:

• praćenje rada privrednih subjekata na teritoriji Grada,

• praćenje procesa privatizacije i restrukturiranja,

• pripremanje predloga mišljenja o privatizaciji preduzeća,

• kategorizacija smeštajnih kapaciteta u turističke svrhe,

• praćenje rada Turističke organizacije Niš,

• upravljanje gradskim robnim rezervama,

• praćenje stanja snabdevenosti građana osnovnim životnim namirnicama,

• pripremanje bilansa potreba stanovništva,

• saradnja sa proizvođačima, prerađivačima i snabdevačima, u cilju obezbeđenja normalnog snabdevanja,

• poslovi utvrđeni sporazumom sa Agencijom za privredne registre,

• poslovi podsticaja razvoja privatnog preduzetništva,

• poslovi ažuriranja statističkih podataka o kretanjima u privrednim delatnostima i javnim službama Grada i objavljivanje periodičnih i godišnjih statističkih publikacija,

• poslovi praćenja stanja i zaštite životne sredine,

• drugi poslovi u sladu sa zakonom i drugim propisima.

U Upravi za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine, obrazuje se Projektni centar, kao jedinica sa posebnim položajem, za izvršavanje stručnih projekata iz nadležnosti uprave.

Član 16

Uprava za poljoprivredu i razvoj sela obrazuje se za oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva i unapređenja seoskog područja. U ovoj upravi se obavljaju sledeći poslovi:

• zaštita zemljišta i otklanjanje negativnih posledica i nastalih šteta od elementarnih nepogoda na poljoprivrednim kulturama,

• poslovi održavanja karantina za životinje,

• izdavanje rešenja o promeni namene korišćenja obradivog poljoprivrednog zemljišta,

• izrada akcionog plana za razvoj sela i njegova primena,

• studijsko - analitički poslovi i poslovi istraživanja u oblasti razvoja sela,

• studijsko-analitički poslovi i finansijsko-materijalni poslovi za razvoj poljoprivrede i sela,

• studijsko - analitički poslovi i finansijsko - materijalni poslovi za infrastrukturni razvoj sela,

• drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 17

Za izvršavanje određenih poslova iz delokruga gradskih uprava, kao i drugih poslova od interesa za građane, na teritoriji Grada, u okviru Uprave za građanska stanja i opšte poslove, obrazuju se mesne kancelarije.

Načelnik Uprave za građanska stanja i opšte poslove donosi pravilnik kojim se uređuje naziv, organizacija i rad mesnih kancelarija.

Na pravilnik iz stava 2. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće.

III UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

1. Principi unutrašnjeg uređenja i sistematizacije radnih mesta

Član 18

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta gradskih uprava moraju da se zasnivaju na delokrugu uprave i radnim procesima u njoj, da budu prilagođeni celini poslova uprave, da obezbede efikasno i zakonito ostvarivanje prava i pravnih interesa stranaka, da obezbede javnost rada uprave kao i primenu savremenih metoda i sredstava rada.

2. Priprema i donošenje pravilnika

Član 19

Unutrašnje uređenje gradskih uprava i sistematizacija radnih mesta određuje se pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji uprave.

Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji pojedine uprave donosi načelnik uz saglasnost Gradskog veća.

Član 20

Pravilnik se sastoji od dela kojim se propisuje unutrašnja organizacija i dela kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta.

Deo pravilnika kojim se propisuje unutrašnja organizacija sadrži:

- unutrašnje organizacione jedinice i njihove poslove;

- rukovođenje unutrašnjim organizacionim jedinicama;

- ovlašćenja i odgovornosti lica koja rukovode jedinicama.

Deo pravilnika kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta sadrži:

- ukupan broj radnih mesta u organu s nazivom, opisom poslova i potrebnim brojem izvršilaca za svako radno mesto;

- opšte i posebne uslove za svako radno mesto.

3. Dokumentaciona osnova

Član 21

U postupku pripreme i donošenja pravilnika, načelnik gradske uprave je dužan da pripremi dokumentacionu osnovu za izradu pravilnika.

U dokumentacionoj osnovi se:

- navode odredbe zakona i drugih propisa u kojima je određen delokrug uprave,

- prikazuje obim, vrsta i složenost poslova koji su se vršili u godini koja prethodi izradi dokumentacione osnove;

- obrazlaže predlog unutrašnje organizacije;

- navodi potreban broj zaposlenih, njihova stručna sprema i obrazlaže potreba za tim brojem zaposlenih.

Načelnik gradske uprave je dužan da pravilnik izradi i donese u skladu sa dokumentacionom osnovom.

4. Dostavljanje pravilnika i dokumentacione osnove na mišljenje

Član 22

Načelnik dostavlja pravilnik i dokumentacionu osnovu na mišljenje upravi nadležnoj za finansije i Upravi za građanska stanja i opšte poslove.

Član 23

Uprava nadležna za poslove finansija dužna je da u svom mišljenju predloži Gradskom veću da ne da saglasnost na pravilnik, ako u budžetu Grada nisu obezbeđena sredstva za sve zaposlene i rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, prema pravilniku.

Član 24

Uprava za građanska stanja i opšte poslove dužna je da u svom mišljenju predloži Gradskom veću da ne da saglasnost na pravilnik:

- ako konačni opisi radnih mesta ne sadrže sve propisane elemente ili ako je nepravilno određen element opisa radnog mesta,

- ako ne sadrži sve propisane uslove potrebne za obavljanje poslova radnog mesta.

Član 25

Pošto pribavi mišljenja uprave nadležne za poslove finansije i Uprave za građanska stanja i opšte poslove, načelnik donosi pravilnik i dostavlja ga na saglasnost Gradskom veću.

Gradskom veću se uz pravilnik dostavljaju i dokumentaciona osnova, pribavljena mišljenja i pisano izjašnjenje načelnika o razlozima zbog kojih nije prihvatio primedbe koje su u svojim mišljenjima iznele uprava nadležna za poslove finansija i Uprava za građanska stanja i opšte poslove.

Pravilnik na koji je Gradsko veće dalo saglasnost objavljuje se na oglasnoj tabli uprava i službi Grada i dostavlja, upravi nadležnoj za poslove finansija i Upravi za građanska stanja i opšte poslove.

Član 26

Na pripremu i donošenje izmena i dopuna pravilnika primenjuju se odredbe ove odluke koje uređuju način pripreme i donošenje pravilnika.

5. Unutrašnje organizacione jedinice

Član 27

U upravama Grada obrazuju se odseci, a mogu se obrazovati i grupe, kao unutrašnje organizacione jedinice.

Kao jedinice sa posebnim položajem u Upravi za građanska stanja i opšte poslove obrazuje se Gradski uslužni centar, a u Upravi za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine Projektni centar, a u Upravi za planiranje i izgradnju, Centar za izdavanje dozvola.

Član 28

Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i najmanje petoro zaposlenih.

Član 29

Grupa se obrazuje za obavljanje poslova iste vrste ili međusobno povezane poslove, na kojima radi najmanje troje zaposlenih.

Član 30

U gradskim upravama se mogu obrazovati unutrašnje organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim jedinicama, sa istim statusom i pod uslovima za obrazovanje unutrašnjih organizacionih jedinica, utvrđenim ovom odlukom.

Član 31

U Upravi za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj obrazuje se Odeljenje komunalne policije (u danjem tekstu: Komunalna policija), kao unutrašnja organizaciona jedinica.

U Komunalnoj policiji mogu se obrazovati područne organizacione jedinice za gradsku opštinu ili više njih ili za područje Grada određeno aktom o unutrašnjem uređenju komunalne policije.

6. Rad uprave van sedišta

Član 32

Za obavljanje pojedinih poslova uprava, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad uprava Grada u gradskim opštinama, mesnim zajednicama i mesnim kancelarijama.

IV RUKOVOĐENJE

1. Rukovođenje upravama

Član 33

Radom uprave rukovodi načelnik koga postavlja Gradsko veće na pet godina, na osnovu javnog oglasa.

Za načelnika može biti postavljeno lice koje ima odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Načelnik organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova, odlučuje o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad i odgovoran je za zakonitost rada uprave Grada.

Načelnik za svoj rad i rad uprave odgovara Skupštini Grada i Gradskom veću.

Član 34

Načelnik uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik.

Član 35

Načelnik uprave i zamenik načelnika uprave ne mogu vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovom funkcijom.

Član 36

Načelnik uprave može imati jednog ili više pomoćnika u zavisnosti od unutrašnjeg uređenja uprave.

Pomoćnika načelnika raspoređuje načelnik uprave i za svoj rad odgovara načelniku uprave.

Obaveze i odgovornosti pomoćnika načelnika bliže se uređuju pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta gradskih uprava.

2. Rukovođenje unutrašnjim organizacionim jedinicama

Član 37

Radom odseka rukovodi šef odseka, a radom grupe koordinator grupe.

Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica za svoj rad odgovaraju načelniku uprave.

Član 38

Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik uprave, i oni imaju pravni položaj zaposlenih.

Član 39

Komunalnom policijom rukovodi načelnik Komunalne policije.

Područnom organizacionom jedinicom rukovodi šef područne organizacione jedinice.

Za rad na poslovima načelnika Komunalne policije i šefa područne organizacione jedinice zaposleni mora da ispunjava uslove propisane zakonom.

Član 40

Načelnika Komunalne policije raspoređuje načelnik Uprave za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj.

Šefa područne organizacione jedinice raspoređuje načelnik Uprave za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj na predlog načelnika Komunalne policije.

V GRUPE KOJE SE OSNIVAJU POSEBNIM AKTIMA

1. Projektna grupa

Član 41

Projektna grupa može biti osnovana da bi se izvršio zadatak koji nalaže saradnju više gradskih uprava, a ne može biti izvršen u okviru redovnih poslova uprava.

Projektnu grupu, na predlog načelnika, rešenjem osniva Gradonačelnik. Rešenjem kojim se osniva projektna grupa, pored ostalog, određuje se njen sastav, rukovodilac, rok za izvršenje zadatka, način na koji će zaposleni biti rasterećeni od redovnih poslova i druga pitanja vezana za njen rad.

2. Posebna radna grupa

Član 42

Načelnik gradske uprave može da osnuje posebnu radnu grupu.

U posebnu radnu grupu mogu se imenovati stručnjaci u odgovarajućim oblastima da bi pružili stručnu pomoć u najsloženijim projektnim zadacima.

Rešenjem kojim se osniva posebna radna grupa određuju joj se zadaci, sastav, rok za izvršenje i druga pitanja koja su vezana za njen rad.

Na rešenje iz stava 3. ovog člana saglasnost daje Gradonačelnik.

VI MEĐUSOBNI ODNOSI GRADSKIH UPRAVA I ORGANA GRADA

Član 43

Gradske uprave su dužne da međusobno sarađuju, kada to zahteva priroda poslova lokalne samouprave, razmenjuju podatke i obaveštenja neophodne za rad i ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.

Član 44

Odnos gradskih uprava prema Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada.

Član 45

Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.

Gradonačelnik može gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za vršenje poslova iz nadležnosti uprave.

Nadzor nad radom uprava vrši Gradsko veće.

VII ODNOS GRADSKIH UPRAVA I GRAĐANA

Član 46

Zaposleni u gradskim upravama dužni su da građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva.

Član 47

Gradske uprave su dužne da rešavaju o pravima, obavezama i interesima građana u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonom.

Član 48

Građanin koji se uredno odazove pozivu gradske uprave, a službena radnja radi koje je pozvan nije obavljena bez njegove krivice, ima pravo na naknadu troškova koje je usled toga imao.

Građanin koji u vreme određeno za rad sa strankama, nije krivicom službenog lica gradske uprave obavio posao radi koga je došao i bez poziva organa, ima pravo na naknadu troškova.

O zahtevu građanina, kao i o visini naknade troškova odlučuje načelnik uprave shodno odredbama propisa kojima se određuje naknada troškova svedocima u upravnom postupku. Protiv rešenja načelnika gradske uprave stranka može uložiti prigovor Gradskom veću.

Naknada troškova isplaćuje se na teret sredstava za finansiranje te uprave.

Član 49

Gradske uprave su dužne da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana u vezi sa radom gradskih uprava, da postupaju po njima, predlažu preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveštavaju građane.

Član 50

Javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pravima, obavezama i interesima građana na osnovu zakona i propisa Grada, dužni su da postupaju u skladu sa odredbama ove odluke o odnosima gradskih uprava i građana.

VIII PRAVNI AKTI GRADSKIH UPRAVA

Član 51

Uprave donose pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe propisa Grada ili uređuju određena prava zaposlenih iz radnih odnosa.

Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i gradskih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se bliže propisuje način rada i vršenja određenih poslova u skladu sa propisima Grada.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim, upravnim i drugim pojedinačnim stvarima u skladu sa zakonom i propisima Grada.

Zaključkom se odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i o pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi sa sprovođenjem postupka, a o kojima se ne odlučuje rešenjem.

Član 52

Akte gradske uprave donosi načelnik, odnosno ovlašćeno lice u postupku upravnog i inspekcijskog nadzora.

IX SUKOB NADLEŽNOSTI I IZUZEĆE

Član 53

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava za pojedine oblasti.

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava i drugih preduzeća i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica u upravi.

Član 54

O izuzeću načelnika uprave odlučuje Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u upravi odlučuje načelnik gradske uprave.

X POSTUPAK I ODLUČIVANJE

Član 55

U postupku pred gradskim upravama, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Službeno lice u gradskoj upravi koje vodi upravni postupak ili vrši pojedine radnje u upravnom postupku, kao i službeno lice koje vrši upravni ili inspekcijski nadzor mora, pored uslova propisanih za rad u organima državne uprave, da ispunjava i uslove u pogledu stručne spreme propisane zakonom.

Član 56

Po žalbi protiv rešenja gradske uprave u izvornim poslovima Grada, rešava Gradsko veće.

Član 57

Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje gradskih uprava.

XI NAČELA RADA

1. Zakonitost u radu

Član 58

Načelnik, rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica i zaposleni u upravi grada dužni su da postupaju u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.

Član 59

Niko ne sme vršiti uticaj na zaposlenog da nešto čini ili ne čini suprotno propisima.

2. Zabrana diskriminacije

Član 60

Pri zapošljavanju u gradskoj upravi, kandidatima su pod jednakim uslovima dostupna radna mesta.

Izbor kandidata zasniva se na stručnoj osposobljenosti, znanju i veštinama.

Član 61

Napredovanje zaposlenog zavisi od njegove stručnosti i rezultata rada.

Član 62

Svi zaposleni su jednaki kada se odlučuje o napredovanju i nagrađivanju i ostvarivanju njihove pravne zaštite.

3. Javnost rada

Član 63

Rad gradskih uprava dostupan je javnosti.

Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija i obaveštavanjem javnosti i medija o obavljanju poslova iz svog delokruga, o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, poslovima, radnim vremenom i drugim promenama u organizaciji i njihovom radu.

Član 64

Informacije o radu gradske uprave daje načelnik ili lice koje on ovlasti.

Informacije o radu načelnika, rukovodioca organizacionih jedinica i zaposlenih dostupne su javnosti prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Član 65

Kad se predstavkama ili predlozima građana, putem medija ili na drugi način ukaže na propust u radu gradskih uprava, nepravilan odnos zaposlenih ili na druge nedostatke u radu, načelnik je dužan da bez odlaganja ispita stanje i preduzme potrebne mere i o preduzetim merama obavestiti podnosioca predstavke i medije.

Član 66

Gradska uprava najmanje jednom godišnje izrađuje i objavljuje informator sa osnovnim podacima o svom radu.

Načelnik je dužan da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave, imenuje i rasporedi lice za rešavanje o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Član 67

Svako ima pravo da mu bude saopšteno da li gradska uprava poseduje određenu informaciju od javnog značaja, odnosno da li mu je ona dostupna.

Svako ima pravo da mu se informacija od javnog značaja učini dostupnom, izuzev u slučajevima isključenja i ograničenja slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja koji su propisani zakonom.

XII RADNI ODNOSI

Član 68

Poslove gradskih uprava, koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica, mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, kada je to određeno zakonom i drugim propisom.

Član 69

Prijem u radni odnos u gradskoj upravi i raspoređivanje zaposlenih vrši načelnik u skladu sa zakonom i pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji uprave.

Član 70

Načelnik donosi pravilnik o zvanjima i zanimanjima zaposlenih, platnim grupama i koeficijentima za utvrđivanje plata, sticanju prava na uvećanje plate.

Član 71

O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada zaposlenih u upravi odlučuje načelnik.

O pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada načelnika i zamenika načelnika odlučuje Gradsko veće.

XIII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA GRADSKIH UPRAVA

Član 72

Sredstva za finansiranje rada gradska uprava obezbeđuju se u budžetu Grada.

Za obavljanje poverenih poslova Republike sredstva obezbeđuje Republika.

Član 73

Za zakonito i namensko korišćenje sredstava za finansiranje gradske uprave, odgovoran je načelnik.

Zahteve i druge akte za isplatu sredstava iz budžeta Grada za finansiranje rada uprave potpisuje načelnik, ili lice koje on ovlasti.

Član 74

Za zakonito korišćenje sredstava iz budžeta Grada indirektnih korisnika odgovorne su gradske uprave kao direktni korisnici budžeta, u čijem delokrugu se nalaze poslovi indirektnih korisnika koji se finansiraju iz budžeta Grada.

Član 75

Gradske uprave mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, ako to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.

Gradske uprave mogu da obavljaju poslove iz svog delokruga za druge jedinice lokalne samouprave i gradske opštine.

Međusobni odnosi gradske uprave i drugih jedinica lokalne samouprave ili gradskih opština za koje se obavljaju poslovi, uređuju se ugovorom, koji zaključuje načelnik i ovlašćeno lice drugih jedinica lokalne samouprave, odnosno gradskih opština.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. i 2. ovog člana su izvorni lokalni prihodi u budžetu Grada.

XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 76

Načelnici gradskih uprava će, u roku do 30 dana od dana postavljenja, doneti pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji uprave, po postupku propisanom ovom odlukom, kao i pravilnik kojim se uređuju zvanja, zanimanja i plate zaposlenih.

Član 77

Zaposleni u gradskim upravama nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novim pravilnicima.

Član 78

Do postavljenja načelnika Uprave za obrazovanje, Uprave za kulturu i Uprave za omladinu i sport, Gradsko veće ovlastiće lica koja će organizovati i obavljati poslove iz okvira nadležnosti načelnika.

Član 79

Ovlašćuje se i obavezuje Gradsko veće da najkasnije do 28.02.2014. godine utvrdi kriterijume za postavljenje načelnika i zamenika načelnika, raspiše javni oglas, sprovede proceduru, izvrši izbor kandidata za načelnike i zamenike načelnika gradskih uprava i postavi načelnike i zamenike načelnika gradskih uprava u skladu sa članom 9, 10. i 11.

Član 80

Stupanjem na dužnost ovlašćenih lica, koja će do postavljenja načelnika da organizuju i obavljaju poslove iz okvira nadležnosti načelnika Uprave za obrazovanje, Uprave za kulturu i Uprave za omladinu i sport, prestaje funkcija načelnika i zamenika načelnika Uprave za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport, a što će biti uređeno pojedinačnim aktima Gradskog veća.

Član 81

Dokumentaciju, predmete, opremu i sredstva za rad Uprave za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport preuzeće novoobrazovane gradske uprave, koje preuzimaju njihove poslove.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša

("Sl. list grada Niša", br. 44/2015)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša obuhvata:
Odluku o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 4/2010 - prečišćen tekst);
Odluku o izmeni Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 25/2010), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 2., kojim je utvrđeno kad Odluka stupa na snagu;
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 67/2012), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 5., kojim je utvrđeno kad Odluka stupa na snagu;
Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 100/2013), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 5., kojim je Služba za poslove Skupštine Grada ovlašćena da sačini i objavi prečišćen tekst i član 6., kojim je utvrđeno kad Odluka stupa na snagu.