PRAVILNIK

O USLOVIMA I NAČINU RADA KOMISIJE ZA STRUČNU KONTROLU PLANSKIH DOKUMENATA, KOMISIJE ZA KONTROLU USKLAĐENOSTI PLANSKIH DOKUMENATA I KOMISIJE ZA PLANOVE JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE

("Sl. glasnik RS", br. 55/2015)

 

I UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se uslovi i način rada Komisije za stručnu kontrolu planskih dokumenata, Komisije za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata i Komisije za planove jedinice lokalne samouprave.

II OPŠTI USLOVI I NAČIN RADA

Član 2

Svaka pojedinačna komisija iz člana 1. ovog pravilnika ima: predsednika, zamenika predsednika, sekretara i članove, a u slučaju potrebe organ nadležan za obrazovanje komisije može angažovati i druga lica za obavljanje administrativno-tehničkih i drugih poslova.

Predsednik svake pojedinačne komisije iz člana 1. ovog pravilnika saziva sednice, predlaže dnevni red (u saradnji sa nadležnim licima nosioca izrade planskog dokumenta koji je predmet zasedanja), predsedava sednicama, potpisuje zapisnike i zaključke komisija, stara se o pravilnoj primeni ovog pravilnika i obavlja druge poslove koje mu poveravaju pojedinačne komisije iz člana 1. ovog pravilnika u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja (u daljem tekstu: Zakon) i aktom o obrazovanju.

Zamenik predsednika svake pojedinačne komisije iz člana 1. ovog pravilnika zamenjuje predsednika u njegovom odsustvu obavljajući poslove iz njegovog delokruga, odnosno pomaže mu u radu ili obavlja druge poverene poslove svake pojedinačne komisije iz člana 1. ovog pravilnika u skladu sa Zakonom i aktom o obrazovanju.

Stručne i administrativne poslove za potrebe svake pojedinačne komisije iz člana 1. ovog pravilnika obezbeđuje nosilac izrade planskog dokumenta.

Član 3

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i članove komisija iz člana 1. ovog pravilnika imenuju se lica koja ispunjavaju sledeće uslove: da su priznati stručnjaci iz oblasti planiranja i izgradnje, da imaju visoku stručnu spremu, odgovarajuću ličnu licencu Inženjerske komore Srbije i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 4

Broj članova komisija iz člana 1. ovog pravilnika se određuje u skladu sa načelima racionalnosti i efikasnosti, tako da se omogući racionalni rad i efikasno odlučivanje komisija.

Minimalan broj članova pojedinačnih komisija iz člana 1. ovog pravilnika je pet, uključujući predsednika, zamenika predsednika i sekretara, a maksimalni broj je 15 članova.

III KOMISIJA ZA STRUČNU KONTROLU PLANSKIH DOKUMENATA

1. Uslovi za rad Komisije za stručnu kontrolu planskih dokumenata

Član 5

Za potrebe stručne kontrole planskih dokumenata iz nadležnosti autonomne pokrajine nadležni organ autonomne pokrajine obrazuje Komisiju za stručnu kontrolu planskih dokumenata iz nadležnosti autonomne pokrajine, u skladu sa Zakonom.

Jedna trećina članova komisije iz stava 1. ovog člana imenuje se na predlog ministra nadležnog za poslove prostornog planiranja, u skladu sa Zakonom.

Član 6

Predsedniku i članovima komisije iz člana 5. ovog pravilnika za rad u komisiji pripada naknada.

Iznos naknade utvrđuje se aktom o obrazovanju komisije iz člana 5. ovog pravilnika.

Pravo na naknadu imaju lica koja nisu u radnom odnosu u nadležnom organu koji sprovodi postupak stručne kontrole i kojima nije u opisu posla obavljanje stručne kontrole planskih dokumenata.

2. Način rada Komisije za stručnu kontrolu planskih dokumenata

Član 7

Komisija iz člana 5. ovog pravilnika bliže uređuje svoj rad poslovnikom o radu komisije.

Poslovnik o radu komisije iz člana 5. ovog pravilnika predlaže predsednik komisije i donosi ga komisija većinom glasova na konstitutivnoj sednici.

Poslovnikom o radu bliže se uređuje način sazivanja sednice, rad na sednici, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sačinjavanja i potpisivanja zapisnika, odnosno izveštaja o obavljenoj stručnoj kontroli.

Član 8

Stručna kontrola se u svemu obavlja u skladu sa Zakonom, odnosno propisom kojim se uređuje sadržina, način i postupak izrade dokumenata prostornog i urbanističkog planiranja.

IV KOMISIJA ZA KONTROLU USKLAĐENOSTI PLANSKIH DOKUMENATA

1. Uslovi za rad Komisije za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata

Član 9

Komisija za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata obavlja kontrolu usklađenosti u skladu sa Zakonom.

Ministar nadležan za poslove prostornog planiranja i urbanizma obrazuje Komisiju za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata iz nadležnosti Republike Srbije u skladu sa Zakonom.

Za potrebe kontrole usklađenosti planskih dokumenata iz nadležnosti autonomne pokrajine, nadležni organ autonomne pokrajine obrazuje Komisiju za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata iz nadležnosti autonomne pokrajine u skladu sa Zakonom.

Član 10

Predsedniku i članovima komisija iz člana 9. st. 2. i 3. ovog pravilnika za rad u komisiji pripada naknada.

Iznos naknade utvrđuje se aktom o obrazovanju komisije iz člana 9. st. 2. i 3. ovog pravilnika.

Pravo na naknadu imaju lica koja nisu u radnom odnosu u nadležnom organu koji sprovodi postupak kontrole usklađenosti i kojima nije u opisu posla obavljanje kontrole usklađenosti planskih dokumenata.

2. Način rada Komisije za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata

Član 11

Komisije iz člana 9. st. 2. i 3. ovog pravilnik bliže uređuju svoj rad poslovnikom o radu komisije.

Poslovnik o radu komisije predlaže predsednik komisije i donose ga komisije većinom glasova na konstitutivnoj sednici.

Poslovnikom o radu bliže se uređuje način sazivanja sednica, rad na sednicama, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sačinjavanja i potpisivanja zapisnika, odnosno izveštaja o obavljenoj kontroli usklađenosti.

Član 12

Kontrola usklađenosti se obavlja u skladu sa odredbama Zakona.

Po proveri usklađenosti komisija iz člana 9. st. 2. i 3. ovog pravilnika donosi izveštaj da je planski dokument koji je predmet kontrole usklađenosti:

1) usklađen;

2) delimično usklađen;

3) neusklađen.

U slučaju kada komisija iz člana 9. st. 2. i 3. ovog pravilnika zaključi da je planski dokument koji je predmet kontrole usklađenosti usklađen, predlaže ministru nadležnom za poslove prostornog planiranja i urbanizma, odnosno nadležnom pokrajinskom sekretaru za prostorno planiranje i urbanizam da se izda saglasnost na predmetni planski dokument u skladu sa Zakonom.

U slučaju kada komisija iz člana 9. st. 2. i 3. pravilnika zaključi da je planski dokument koji je predmet kontrole usklađenosti delimično usklađen, komisija nalaže stručnom obrađivaču da se postupi po izveštaju komisije i nakon toga zadužuje izabranog člana i sekretara komisije, kao i nadležna lica nosioca izrade planskog dokumenta da provere da li je planski dokument usklađen.

Ukoliko nakon provere iz stava 4. ovog člana, lica iz stava 4. ovog člana utvrde da je plan usklađen, o tome bez odlaganja obaveštavaju komisiju, čime se stiču uslovi za nastavak procedure razmatranja i usvajanja planskog dokumenta u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom.

U slučaju kada komisija iz člana 9. st. 2. i 3. ovog pravilnika zaključi da je planski dokument koji je predmet usklađenosti neusklađen, komisija obaveštava organ nadležan za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata i stručnog obrađivača planskog dokumenta, da se postupi po izveštaju komisije i da se korigovani planski dokument ponovo dostavi na kontrolu usklađenosti.

V KOMISIJA ZA PLANOVE JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE

1. Uslovi za rad Komisije za planove jedinice lokalne samouprave

Član 13

Komisija za planove jedinice lokalne samouprave obavlja stručne poslove u postupku izrade i sprovođenja planskih dokumenata iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave, obavlja stručnu kontrolu planskih dokumenata iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave i obavlja poslove javnog uvida u planski dokument iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave, u skladu sa Zakonom.

Skupština jedinice lokalne samouprave obrazuje komisiju za planove jedinice lokalne samouprave, u skladu sa Zakonom.

Jedna trećina članova Komisije za planove jedinice lokalne samouprave, imenuje se na predlog ministra nadležnog za poslove prostornog planiranja i urbanizma.

U slučaju kada se teritorija jedinice lokalne samouprave nalazi u potpunosti na teritoriji autonomne pokrajine, jedna trećina članova Komisije za planove jedinice lokalne samouprave se imenuje na predlog nadležnog organa autonomne pokrajine za poslove prostornog planiranja i urbanizma.

Glavni urbanista je po funkciji i predsednik Komisije za planove jedinice lokalne samouprave u slučaju kada jedinica lokalne samouprave imenuje glavnog urbanistu u skladu sa Zakonom.

Član 14

Predsedniku i članovima komisije iz člana 13. ovog pravilnika za rad u komisiji pripada naknada.

Iznos naknade utvrđuje se aktom o obrazovanju komisije.

Pravo na naknadu imaju lica koja nisu u radnom odnosu u nadležnom organu jedinice lokalne samouprave koji sprovodi postupak stručne kontrole i postupak javnog uvida i kojima nije u opisu posla obavljanje poslova iz delokruga rada komisije iz člana 13. ovog pravilnika.

2. Način rada Komisije za planove jedinice lokalne samouprave

Član 15

Komisija iz člana 13. ovog pravilnika radi prema odredbama Zakona, odnosno u skladu sa propisom kojim se uređuje stručna kontrola, rani javni uvid i javni uvid u planski dokument.

Komisija iz člana 13. ovog pravilnika bliže uređuje svoj rad poslovnikom o radu komisije.

Poslovnik o radu komisije predlaže predsednik komisije i donosi ga komisija većinom glasova na konstitutivnoj sednici.

Poslovnikom o radu bliže se uređuje način sazivanja sednice, rad na sednici, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sačinjavanja i potpisivanja zapisnika, odnosno izveštaja o obavljenoj stručnoj kontroli, odnosno o obavljenom javnom uvidu.

Član 16

Komisija iz člana 13. ovog pravilnika može obrazovati radne timove za pojedina složena pitanja iz oblasti: saobraćaja, pejzažnog uređenja i ekologije, zaštite graditeljskog nasleđa i urbane rekonstrukcije, infrastrukture, kao i za tehnoekonomska pitanja i arhitektonsko oblikovanje.

Komisija zaključkom o obrazovanju radnog tima određuje broj članova i sastav radnih timova.

Predsednik komisije saziva sednicu radnog tima i određuje dnevni red.

U slučaju kada je potrebno obrazložiti pojedine stavove i mišljenja komisije, sednici radnog tima prisustvuje i član komisije koga odredi komisija.

Radni tim radi na sednicama, kojima prisustvuje većina članova radnog tima, a donosi zaključke većinom glasova prisutnih članova radnog tima, o čemu se sastavlja zapisnik.

Sednicom radnog tima predsedava član radnog tima koga odredi radni tim.

Zapisnik sa zaključcima radnog tima je obavezan deo materijala koji se razmatra na sednici komisije.

VI ZAVRŠNA ODREDBA

Član 17

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".