POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKAO OSNIVANJU JAVNE USTANOVE "VOJVOĐANSKA AKADEMIJA NAUKA, UMETNOSTI I KULTURE"("Sl. list AP Vojvodine", br. 29/2015) |
Autonomna pokrajina Vojvodina (u daljem tekstu: osnivač) osniva "Vojvođansku akademiju nauka, umetnosti i kulture" s ciljem unapređivanja oblasti nauke, umetnosti i kulture Autonomne pokrajine Vojvodine
"Vojvođanska akademiju nauka, umetnosti i kulture" (u daljem tekstu: VANUK), posluje kao ustanova, u skladu s propisima o javnim službama.
VANUK ima svojstvo pravnog lica, s pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i statutom.
VANUK posluje pod nazivom "Vojvođanska akademiju nauka, umetnosti i kulture".
Vojvođanska akademija nauka, umetnosti i kulture može koristiti skraćeni naziv VANUK, na način utvrđen njenim statutom.
Sedište VANUK-a je u Novom Sadu, Vojvode Putnika broj 1.
VANUK-a se osniva na principima i tradicijama organizovanja naučne, umetničke i kulturne delatnosti savremenog evropskog prostora.
Rad VANUK-a je javan.
Građa koju VANUK čuva dostupna je javnosti.
Način ostvarivanja javnosti rada bliže se uređuje statutom VANUK-a.
U radu VANUK-a stvaraju se uslovi za obezbeđenje ravnopravnosti, očuvanja i poštovanja različitosti kultura nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica koje postoje u AP Vojvodini.
VANUK se osniva radi proučavanja naučnih, umetničkih i kulturnih pitanja specifičnih za AP Vojvodinu, a takođe i radi:
- podsticanja, unapređivanja, pomaganja i propagiranja naučnog stvaralaštva u skladu sa zakonom;
- podsticanja, unapređivanja, pomaganja i propagiranja umetničkog stvaralaštva;
- izučavanja, razvijanja i predstavljanja kulture naroda i nacionalnih zajednica koje postoje u AP Vojvodini;
- sakupljanja, sređivanja i proučavanja građe iz oblasti nauke, umetnosti i kulture Vojvodine;
- bavljenja izdavačkom delatnošću;
- sarađivanja sa srodnim ustanovama u zemlji i inostranstvu.
Sredstva za osnivanje i početak rada i delatnost VANUK-a obezbeđuju se iz budžeta AP Vojvodine.
Sredstva za rad obezbeđuju se iz:
- budžeta AP Vojvodine;
- naknade od korisnika usluga i drugih prihoda koje ostvari obavljanjem poslova iz svoje delatnosti;
- donacija, priloga i sponzorstava domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;
- drugih izvora, u skladu sa zakonom.
U slučaju prestanka rada VANUK-a, preostala sredstva pripadaju osnivaču.
VANUK se registruje za obavljanje sledećih delatnosti:
91120 - delatnost strukovnih udruženja;
5811 - izdavanje knjiga;
5814 - izdavanje časopisa i periodičnih izdanja;
5819 - ostala izdavačka delatnost;
7211 - istraživanje i eksperimentalni razvoj u biotehnologiji;
7219 - istraživanje i razvoj u ostalim prirodnim i tehničko-tehnološkim naukama;
7220 - istraživanje i razvoj u društvenim i humanističkim naukama;
7490 - ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti;
8542 - visoko obrazovanje;
9101 - delatnost biblioteka i arhiva;
9102 - delatnost muzeja, galerija i zbirki.
VANUK počinje s radom danom upisa u sudski registar.
Organi rukovođenja, upravljanja i nadzora VANUK-a jesu: direktor, upravni odbor i nadzorni odbor koje imenuje i razrešava Pokrajinska vlada.
VANUK ima statut kojim se uređuju:
- zadaci i ciljevi, te način ostvarivanja zadataka i ciljeva VANUK-a, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;
- organizacija VANUK-a i upravljanje njime;
- uslovi i način saradnje, regulisanje međusobnih prava i obaveza sa istaknutim ličnostima u oblasti nauke, umetnosti i kulture u AP Vojvodini;
- druga pitanja značajna za organizaciju i rad VANUK-a.
Bliži uslovi za imenovanje i razrešenje direktora i članova upravnog i nadzornog odbora biće uređeni statutom VANUK-a.
Saglasnost na statut daje Pokrajinska vlada.
Do imenovanja direktora ustanove, poslove i ovlašćenja direktora vršiće vršilac dužnosti direktora, mr Uglješa Belić.
Direktor:
1) zastupa VANUK;
2) organizuje i rukovodi radom VANUK-a;
3) izvršava odluke upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
4) stara se o zakonitosti rada VANUK-a;
5) predlaže program rada;
6) predlaže akte koje donosi upravni odbor;
7) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta;
8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
Saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta daje Pokrajinska vlada.
Upravni odbor VANUK-a ima sedam članova, od kojih šest članova čine predstavnici osnivača iz reda istaknutih ličnosti u oblasti nauke, umetnosti i kulture u AP Vojvodini, a jedan član je iz reda zaposlenih.
Upravni odbor VANUK-a:
1) donosi statut;
2) donosi godišnji program rada;
3) usvaja finansijski plan;
4) usvaja izveštaj o radu i poslovanju;
5) usvaja završni račun;
6) donosi opšte akte;
7) donosi poslovnik o radu;
8) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
Saglasnost na akte iz tačke 1) 2) 3) daje Pokrajinska vlada.
Nadzorni odbor ima pet članova, od kojih četiri člana čine predstavnici osnivača iz reda istaknutih ličnosti u oblasti nauke, umetnosti i kulture u AP Vojvodini, a jedan član je iz reda zaposlenih.
Nadzorni odbor:
1) pregleda završni račun i izveštaje o poslovanju i utvrđuje usklađenost s propisima;
2) donosi poslovnik o radu;
3) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
O rezultatima izvršenog nadzora obaveštava osnivača i Upravni odbor.
VANUK podnosi izveštaj o radu i poslovanju osnivaču, najmanje jednom godišnje.
Pokrajinska vlada imenovaće predsednika i članove upravnog i nadzornog odbora, kao i direktora u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Upravni odbor dužan je da u roku od 30 dana od dana imenovanja donese statut VANUK-a i druga akta neophodna za upis u nadležni registar.
Direktor dužan je da u roku od 30 dana od dana imenovanja donese akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".