ODLUKAO ORGANIZACIJI I RADU STRUČNE SLUŽBE ZA SKUPŠTINSKE POSLOVE("Sl. list grada Kragujevca", br. 25/2015 - prečišćen tekst) |
Ovom Odlukom utvrđuje se naziv, organizacija, delokrug i način rada stručne službe za skupštinske poslove.
Za obavljanje stručnih, normativno - pravnih, upravno - pravnih, materijalno - finansijskih, administrativno - tehničkih i drugih poslova za potrebe Skupštine grada Kragujevca, njenih radnih tela, odbornika i odborničkih grupa obrazuje se u Skupštini grada Kragujevca stručna služba pod nazivom Sekretarijat za poslove Skupštine grada Kragujevca (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Ovlašćenja u pogledu vršenja poslova iz svoje nadležnosti Sekretarijat ostvaruju u skladu sa odlukama i drugim opštim aktima Skupštine grada Kragujevca (u daljem tekstu: Skupština grada), primenom zakona i drugih propisa.
Radom Sekretarijata rukovodi sekretar Skupštine grada.
Prava, obaveze i odgovornosti, zaposlenih u Sekretarijatu utvrđeni su ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, odlukama i drugim aktima Skupštine grada, aktima sekretara Skupštine grada i drugim propisima.
Zaposleni u Sekretarijatu obavezni su da poslove, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa ustavom, zakonom, Statutom grada, aktima Skupštine grada, i pravilima struke.
Zaposleni u Sekretarijatu, ne mogu se u obavljanju svojih poslova rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.
Rad Sekretarijata dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.
Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata obezbeđuju se u budžetu grada.
II ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA SEKRETARIJATA
Sekretarijat obavlja poslove koji se odnose na:
1. pripremu predloga propisa i drugih akata koje se odnose na funkcionisanje i rad Skupštine grada i njenih radnih tela,
2. pripremu predloge propisa i drugih akata čiji su predlagači odborničke grupe, odbornici,
3. pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama Skupštine grada i njenih radnih tela,
4. čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine grada i njenih radnih tela,
5. pružanje pomoći u radu odborničkim grupama i odbornicima,
6. ostarivanje nadležnosti predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada,
7. uređivanje "Službenog lista grada Kragujevca",
8. korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme i umnožavanje materijala za potrebe Skupštine grada, njenih radnih tela i drugih organa i službi,
9. druge poslove za potrebe Skupštine grada, njenih radnih tela, odbornika i odborničkih grupa.
U okviru Sekretarijata mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.
Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.
Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica u Sekretarijatu, utvrđuju se aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Akt iz stava 3. ove odluke donosi sekretar Skupštine grada uz saglasnost predsednika Skupštine grada.
III RUKOVOĐENJE U SEKRETARIJATU
Sekretarijatom rukovodi sekretar Skupštine grada (u daljem tekstu: sekretar).
Za svoj rad i rad Sekretarijata kojom rukovodi, sekretar odgovara Skupštini grada u skladu sa zakonom, statutom i ovom odlukom.
Sekretar:
- predstavlja Sekretarijat,
- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga Sekretarijata,
- organizuje, objedinjava i usmerava rad Sekretarijata, odnosno zaposlenih,
- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,
- donosi i potpisuje akta Sekretarijata u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima,
- potpisuje akta Sekretarijata koja se upućuju organima Grada, gradskim upravama i drugim subjektima,
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih u Sekretarijatu,
- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Sekretarijata,
- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima Skupštine grada i drugim propisima,
- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada, odlukama Skupštine grada i drugim propisima.
Sekretar se postavlja i razrešava na način i po postupku utvrđenom zakonom, Statutom grada i drugim aktima skupštine Grada.
IV ODNOS SEKRETARIJATA PREMA SKUPŠTINI GRADA, ODBORNICIMA, ODBORNIČKIM GRUPAMA I GRADSKIM UPRAVAMA
Odnos Sekretarijata prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
Sekretar je obavezan da predsednika Skupštine grada, odnosno zamenika predsednika Skupštine grada obaveštava o vršenju poslova iz delokruga Sekretarijata, daje obaveštenja i podatke koje su neophodne za rad Skupštine grada i njenih radnih tela.
Predsednik Skupštine grada, odnosno zamenik predsednika Skupštine grad u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može Sekretarijatu davati uputstva i smernice za rad.
Zaposleni u Sekretarijatu, dužni su da predsedniku i zameniku predsednika Skupštine grada, odbornicima, odborničkim grupama, kao i članovima radnih tela:
- daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva neophodna za ostvarivanje njihovih prava i obaveza,
- pružaju odgovarajuću pravnu i drugu pomoć
- omoguće blagovremeno i efikasno ostvarivanje njihovih prava i dužnosti,
- vrše i druge poslove na ostvarivanju njihovih nadležnosti i ovlašćenja.
Gradske uprave su dužne da sarađuju sa Sekretarijatom kada to zahteva priroda posla i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad Skupštine grada i njenih radnih tela, odborničkih grupa i odbornika.
Akta Sekretarijata moraju biti u saglasnosti sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, odlukama organa Grada i drugim propisima.
Sekretar donosi odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta u skladu sa zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada, aktima koje sam donosi i drugim propisima.
Sekretar može ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice za donošenje pojedinih akata iz delokruga rada Sekretarijata.
VI SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA SEKRETARIJATA
Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata čine:
1. sredstva za isplatu plata, dodataka na plate i naknade plata,
2. sredstva za materijalne rashode,
3. sredstva za posebne namene,
4. sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije.
Sredstva za finansiranje poslova Sekretarijata obezbeđuju se u budžetu grada.
Raspored sredstava neophodnih za rad Sekretarijata utvrđuje se finansijskim planom.
Sredstva za isplatu plata zaposlenih i postavljenih lica u Sekretarijatu obezbeđuju se u skladu sa zakonom, uredbom, aktima o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima i drugim propisima.
Sredstva za materijalne rashode obezbeđuju se za:
- nabavku potrošnog materijala (kancelarijski materijal i sl.), sitnog inventara, osvetljenja, komunalne troškove, zakupa, održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga,
- nabavku stručnih publikacija, literature i štampane materijale,
- osiguranje, članarine, održavanje opreme i drugih ugovorenih uslova,
- putne i druge troškove koji čine lična primanja zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Sekretarijata (troškove za prevoz, troškove za službena putovanja u zemlji i inostranstvu i sl.),
- i ostali troškovi.
Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:
- određene potrebe Sekretarijata u vezi sa poslovima koje vrše
- ostala primanja (otpremnine, solidarnu pomoć, jubilarne nagrade i sl.),
- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih,
- modernizacija rada i ostale potrebe.
Sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije obezbeđuju se za nabavku računskih sistema, sredstava veze, kancelarijskog nameštaja, birotehničke opreme i druge opreme koje Sekretarijatu služe za njihove potrebe, a čiji je vek trajanja pod normalnim uslovima duži od jedne godine, ako nije drugačije propisima određeno, kao i investicije.
Naredbodavac za isplatu sredstava iz člana 18. ove odluke je sekretar, odnosno lice koje on ovlasti.
VII. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Sekretar je dužan da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, donese akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Sekretarijatu za koju je postavljen, uz saglasnost predsednika Skupštine grada.
Sekretar je dužan da u roku od 15 dana, a najkasnije do 31.12.2004. godine, od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana, izvrši postavljena, odnosno raspoređivanje zaposlenih u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.
Do donošenja akata iz člana 25. ove odluke, postavljena lica i zaposleni u Sekretarijatu za skupštinske poslove (Službi za skupštinske poslove, Službi za organizaciju i propise) kao i zaposleni na poslovima organizatora birotehničkih poslova, izvršioca administrativno - tehničke i birotehničke poslove, izvršioca za knjigovezačke poslove, daktilografa, radnika za poslove umnožavanja materijala, preuzimaju se i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su postavljeni, odnosno raspoređeni, u Sekretarijatu za poslove Skupštine grada.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".
Prečišćen tekst Odluke o organizaciji i radu stručne službe za Skupštinske poslove sadrži:
1. Odluku o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove ("Službeni list grada Kragujevca", broj 13/04),
2. Odluku o izmenama odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/15),
Prečišćen tekst Odluke o organizaciji i radu stručne službe za Skupštinske poslove ne sadrži odredbe:
- člana 7. Odluke o izmenama odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/15), kojim je utvrđeno ovlašćenje Odbora za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi prečišćen tekst Odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove;
- člana 8. Odluka o izmenama odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove ("Službeni list grada Kragujevca", broj: 6/15), kojim je utvrđeno stupanje na snagu Odluke izmenama odluke o organizaciji i radu stručne službe za skupštinske poslove;