ODLUKA
O NAKNADAMA ZA USLUGE KOJE VRŠI GRADSKA UPRAVA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 14/2010, 15/2010 - ispr., 5/2011, 11/2011, 14/2011, 6/2012, 17/2013, 37/2013, 6/2014 i 15/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se naknada troškova, naknada za rad Gradske uprave (u daljem tekstu: naknada), obveznik plaćanja naknade, nastanak obaveze, plaćanje naknade, oslobađanje od plaćanja naknade i povraćaj plaćenih naknada.

Član 2

Pod troškovima u smislu ove Odluke podrazumevaju se troškovi koji nastanu u vezi sa radnjama koje Gradska uprava preduzima iz svoje nadležnosti po zahtevima fizičkih i pravnih lica.

Član 3

Pod naknadom za rad Gradske uprave podrazumeva se naknada za spise, radnje i usluge koje iz svoje nadležnosti preduzima, odnosno pruža Gradska uprava fizičkim i pravnim licima na njihov zahtev, za koje se ne naplaćuje gradska administrativna taksa.

Član 4

Visina naknade utvrđuje se Tarifom naknada za rad Gradske uprave (u daljem tekstu: Tarifa), koja je sastavni deo ove Odluke.

Utvrđena naknada iz Tarife usklađuju se sa godišnjom stopom rasta troškova života koju objavljuje Republički organ nadležan za poslove statistike s tim da se ista može menjati najviše jedanput godišnje i to u postupku utvrđivanja budžeta grada za narednu godinu.

Član 5

Naknada se plaća preko naloga za uplatu u korist budžeta grada Zrenjanina.

II OBVEZNIK PLAĆANJA

Član 6

Obveznik plaćanja naknade je fizičko, odnosno pravno lice, po čijem zahtevu se pokreće postupak, odnosno vrši određena radnja, utvrđena Tarifom.

III NASTANAK OBAVEZE

Član 7

Obaveza plaćanja naknade nastaje u trenutku podnošenja zahteva za pokretanje postupka, odnosno vršenja određene radnje.

IV PLAĆANJE NAKNADE

Član 8

Naknada se plaća u trenutku nastanka obaveze plaćanja, ako za pojedine slučajeve nije drugačije propisano.

Član 9

Obveznik plaćanja naknade dužan je da prilikom podnošenja zahteva iz člana 7. ove Odluke priloži odgovarajući dokaz da je iznos utvrđen Tarifom platio preko organizacije ovlašćene za obavljanje poslova platnog prometa.

V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA NAKNADE

Član 10

Plaćanja naknade oslobađaju se:

- fizička lica koja ostvaruju prava po osnovu socijalne zaštite,

- fizička lica u postupku ostvarivanja prava iz socijalne zaštite,

- fizička lica u postupku ostvarivanja prava iz obaveznog socijalnog osiguranja,

- fizička lica u postupku ostvarivanja prava na dečiji dodatak,

- fizička lica u postupku ostvarivanja prava po osnovu boračko-invalidske zaštite,

- fizička lica u postupku prijavljivanja činjenica za upis u matične knjige,

- invalidi, nepokretna i teško bolesna lica koja sklapaju brak van službenih prostorija,

- fizička lica koja sklapaju brak u Gradskoj bašti grada Zrenjanina,

- korisnici materijalnog obezbeđenja porodice, prava na tuđu pomoć i negu i slično, kao i druga fizička lica koja naknadu ne mogu platiti bez štete po svoje nužno izdržavanje, odnosno nužno izdržavanje svoje porodice,

- organi ustanove i druge organizacije koje se finansiraju iz budžeta,

- izbegla, interno raseljena lica i povratnici iz zemalja Evropske unije po Sporazumu o readmisiji, u svojstvu izabranih korisnika u projektima u kojima je grad Zrenjanin jedna strana potpisnica projekta i to za izdavanje informacije o lokaciji, lokacijske dozvole za izgradnju, odnosno dogradnju i građevinske dozvole,

- fizička lica za spise i radnje u postupku za sastavljanje, odnosno ispravljanje biračkih spiskova, kao i spiskova za kandidovanje,

- fizička i pravna lica u postupku sticanja imovine i ostvarivanja obeštećenja po Zakonu o vraćanju oduzete imovine i obeštećenju.

Član 10a

Ne plaća se naknada za:

- spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti,

- spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama,

- spise i radnje u postupku sticanja statusa energetski zaštićenog kupca, odnosno ugroženog kupca toplotne energije,

- spise i radnje u vezi sa predškolskim i školskim vaspitanjem i obrazovanjem, obrazovanjem studenata, stručnim usavršavanjem, odnosno prekvalifikacijom,

- spise i radnje, kao priloge koji se moraju podneti uz zahtev, u vezi sa regulisanjem vojne obaveze,

- spise i radnje u postupku za sahranjivanje,

- za potvrdu o prijemu zahteva.

Član 11

U ispravi koja se izdaje bez plaćanja naknade mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja naknade.

VI POVRAĆAJ PLAĆENE NAKNADE

Član 12

Obveznik plaćanja naknade, koji je platio naknadu, koju nije bio dužan da plati ili je platio u iznosu većem od propisanog, ili je platio za radnju odnosno za uslugu, koju organ nije iz bilo kojih razloga izvršio, ima pravo na povraćaj plaćene naknade.

Postupak za povraćaj plaćene naknade pokreće se po zahtevu obveznika plaćanja.

O zahtevu za povraćaj plaćene naknade odlučuje organizaciona jedinica Gradske uprave koja je rešavala po zahtevu.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 13

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o naknadama za usluge koje vrši Gradska uprava

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 11/2011)

Član 3

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o naknadama za usluge koje vrši Gradska uprava

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 14/2011)

Član 2

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

 

TARIFA NAKNADA ZA RAD GRADSKE UPRAVE

Tarifni br. 1.

Spisi i radnje u oblasti pisarnice

- za izlazak službenog lica po zahtevu za overu potpisa izvan službenih prostorija

400,00 din.

- razgledanje, prepisivanje, odnosno fotokopiranje spisa iz arhive uz prisustvo arhivara

300,00 din.

- za overu potpisa, punomoćja, fotokopija, prepisa, rukopisa, prevoda i slično, po svakom primerku originala formata A4

100,00 din.

Tarifni br. 2.

Spisi i radnje iz oblasti ličnih stanja građana

- izdavanje izvoda iz matičnih knjiga na domaćem obrascu

100,00 din.

- izdavanje izvoda iz matičnih knjiga na međunarodnom obrascu

200,00 din.

- izdavanje uverenja o slobodnom bračnom stanju

300,00 din.

- izdavanje ostalih uverenja

100,00 din.

- sklapanje braka radnim danom van radnog vremena

2.500,00 din.

- sklapanje braka van službenih prostorija

10.000,00 din.

- Potvrde namenjene za inostranstvo

1.000,00 din.

- radnje prilikom popisa i procene imovine ostavioca koji nema naslednike

400,00 din.

- rešenja

150,00 din.

Tarifni br. 3.

Spisi i radnje iz oblasti urbanizma

1. Izdavanje informacije o lokaciji:
- o mogućnostima i ograničenjima gradnje za katastarsku parcelu ili više kat. parcela koje čine kompleks, odnosno na kojima se planira građenje objekta infrastrukture.

Za objekte kategorije "A"

3.000,00 din.

Za objekte kategorije "B" i "V"

7.000,00 din.

Za objekte kategorije "G"

15.000,00 din.

2. Izdavanje lokacijskih uslova za izgradnju, odnosno dogradnju:

 

- objekti klase A:111011, 112111, 124220, 124152

12.000,00 din.

Objekti klase A :112211, 127111, 127121, 127141

24.000,00 din.

Objekti klase B :111012, 111021, 112112, 112121, 112212, 113001, 121111, 121201, 122011, 125101

24.000,00 din.

Objekti klase V: 1263

24.000,00 din.

Objekti klase B: 112221, 121113, 122021, 123001, 127112, 127122, 127142

40.000,00 din.

Objekti klase V: 111013, 111022, 112113, 112122, 112213, 112222, 113002, 121112, 121114, 121202, 122012, 122022, 123002.

40.000,00 din.

1241 (osim 124152);

40.000,00 din.

125 (osim 125101); 126 (osim 1263)

40.000,00 din.

127 (osim 127111, 127121, 127141)

40.000,00 din.

Objekti klase G: 211202, 212102, 212213, 212222, 213002, 214102, 214103, 214203, 215303, 222330 (osim: 211, 212, 213, 214, 215120, 215202, 215301, 215302, 221, 2221, 2222, 222311, 222312, 222320, 2224)

45.000,00 din.

- infrastrukturnih objekata i nfrastrukturnih mreža u regulaciji ulica (kolovozi, vodovod, kanalizacija, gasovod, vrelovod, telekomunikacioni i elektroenergetski objekti) do 1000m

objekti klase G: 211, 212, 213, 214,215120, 215202, 215301, 215302,221, 2221, 2222, 222311, 222312, 222320, 2224 (osim 222330)

15.000,00 din.

- infrastrukturnih objekata i infrastrukturnih mreža u regulaciji ulica (kolovozi, vodovod, kanalizacija, gasovod, vrelovod, telekomunikacioni i elektroenergetski objekti) preko 1000m

objekti klase G: 211, 212, 213, 214, 215120, 215202, 215301, 221, 2221, 2222, 222311, 222312, 222320, 2224 (osim 222330)

8,00 din./m

- objekti klase V 124210

8.000,00 din.

Za zahtev za izdavanje lokacijskih uslova za izgradnju odnosno dogradnju dva ili više objekata iz ove tačke, naknada se umanjuje za 30% u odnosu na zbirnu vrednost pojedinačnih naknada podnetih zahteva.

Izdavanje lokacijskih uslova kada nema planskog osnova, odnosno kada je zahtev za izdavanje lokacijskih uslova suprotan uslovima iz Planskog dokumenta.

2.000,00 din.

3. Izdavanje građevinske dozvole

1.000,00 din.

4. Izdavanje rešenja o izmeni rešenja o lokacijskoj i građevinskoj dozvoli, odnosno izmeni odobrenja za izgradnju i potvrđenog glavnog projekta, odnosno izmeni rešenja o građevinskoj dozvoli, izdatim po odredbama ranije važećih zakona, usled promene investitora

1.000,00 din.

5. Izdavanje rešenja o izmeni rešenja o lokacijskoj i građevinskoj dozvoli, odnosno izmeni odobrenja za izgradnju i potvrđenog glavnog projekta, odnosno izmeni rešenja o građevinskoj dozvoli, izdatim po odredbama ranije važećih zakona, usled promene u toku građenja

1.000,00 din.

6. Izdavanje rešenja kojim se odobrava izvođenje radova (izgradnja pomoćnih i ekonomskih objekata, investiciono održavanje i uklanjanje prepreka za osobe sa invaliditetom, rekonstrukcija, adaptacija, sanacija, ugradnja unutrašnjih instalacija u postojeći objekat i sl.), odnosno promena namene objekta (bez izvođenja građevinskih radova ili uz izvođenje građevinskih radova)

1.000,00 din.

7. Izdavanje rešenja o uklanjanju objekta

550,00 din.

8. Potvrđivanje urbanističkog projekta

1.000,00 din.

9. Potvrđivanje projekta preparcelacije i parcelacije

1.000,00 din.

10. Izdavanje uslova za ispravku granica susednih parcela

1.000,00 din.

11. Izdavanje rešenja o postavljanju montažnih objekata na javnim površinama

550,00 din.

Tarifni br. 4.

Spisi i radnje iz oblasti inspekcijskih poslova

- predstavke građana i izlazak na lice mesta po pismenoj prijavi građana

100,00 din.

- pružanje stručne pomoći u oblasti inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije

300,00 din.

- davanje stručnog objašnjenja i mišljenja i neposredno učešće u vršenju inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije

1.000,00 din.

- davanje mišljenja inspekcije o uslovima zaštite životne sredine radi dobijanja licence za obavljanje energetske delatnosti koju izdaje Agencija za energetiku Republike Srbije

3.000,00 din.

- izlazak inspekcije za zaštitu životne sredine radi pregleda poslovnog prostora i ocene ispunjenosti uslova zaštite i unapređenje životne sredine

2.000,00 din.

Tarifni br. 5.

Ostale usluge Gradske uprave

1. Usluge izdavanja Svečane sale Skupštine grada (kapaciteta 150 lica) po odobrenju šefa Kabineta Gradonačelnika:

- izdavanje Svečane sale Skupštine grada sa inventarom

10.000,00 din./60 min.

- izdavanje Svečane sale Skupštine grada bez inventara

13.000,00 din./60 min.

- izdavanje Svečane sale Skupštine grada sa posluženjem jednog bezalkoholnog pića do 50 osoba din.

15.000,00 din./60 min.

2. Usluge izdavanja Multimedijalne sale Gradske uprave (kapaciteta 40 lica) po odobrenju šefa Kabineta Gradonačelnika:

- izdavanje Multimedijalne sale Gradske uprave

10.000,00 din./60 min.

- izdavanje Multimedijalne sale Gradske uprave sa upotrebom video bim projekta

13.000,00 din./60 min.

- izdavanje Multimedijalne sale Gradske uprave sa posluženjem jednog bezalkoholnog pića

15.000,00 din./60 min.

3. Usluge izdavanja sale Gradskog veća (kapaciteta 20 lica) po odobrenju šefa Kabineta Gradonačelnika:

- izdavanje sale Gradskog veća

6.000,00 din./60 min.

- izdavanje sale Gradskog veća sa posluženjem jednog bezalkoholnog pića do 20 osoba

8.000,00 din/60 min.

4. Usluge izdavanja Video bim projektora sa operaterom, lap top računarom i projekcionim platnom:

- u zgradi Gradske uprave (Svečana sala i sala Gradskog veća)

5.000,00 din./60 min.

- izvan zgrade Gradske uprave

10.000,00 din./60 min.

5. Usluge fotokopiranja, brzog umnožavanja i automatskog slaganja materijala:

- Fotokopiranje A4 jednostrano 1-9 kom.

6,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A4 jednostrano 10-99 kom.

5,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A4 jednostrano 100 i više kom.

4,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A4 dvostrano 1-9 kom.

11,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A4 dvostrano 10-99 kom.

10,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A4 dvostrano 100 i više kom.

9,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A3 jednostrano 1-9 kom.

10,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A3 jednostrano 10-99 kom.

9,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A3 jednostrano 100 i više kom.

8,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A3 dvostrano 1-9 kom.

12,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A3 dvostrano 10-99 kom.

11,00 din./1 kom.

- fotokopiranje A3 dvostrano 100 i više kom.

10,00 din./1 kom.

- snimanje matrice A4

5,00 din./1 kom.

- automatsko slaganje materijala 1-50 kom.

15,00 din./1 mat.

- automatsko slaganje materijala 51-100 kom.

12,00 din./1 mat.