ODLUKAO CENTRALIZACIJI I KONTROLI JAVNIH NABAVKI("Sl. list grada Kragujevca", br. 27/2015) |
Gradska uprava za javne nabavke (u daljem tekstu: "Gradska uprava") sprovodi postupak centralizovanih javnih nabavki radi zaključivanja okvirnih sporazuma za potrebe direktnih korisnika budžetskih sredstava grada Kragujevca, posebnih i stručnih službi i drugih pravnih subjekata čiji je osnivač Grad, za nabavne kategorije koje su definisane Odlukom o centralizaciji i kontroli javnih nabavki (u daljem tekstu: "Odluka").
Gradska uprava sprovodi i postupke centralizovanih javnih nabavki za Osnovne i Srednje škole u delu u kome se javne nabavke finansiraju iz budžeta grada Kragujevca.
Gradska uprava obavlja sledeće poslove koji se odnose na redovnu kontrolu planiranja, sprovođenja postupaka i izvršenja javnih nabavki direktnih korisnika budžetskih sredstava grada Kragujevca, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač grad Kragujevac, Osnovnih i Srednjih škola i to:
- kontrolu celishodnosti planiranja konkretne javne nabavke sa stanovišta potreba i delatnosti naručioca,
- kontrolu načina ispitivanja tržišta,
- kontrolu kriterijuma za sačinjavanje tehničke specifikacije,
- kontrolu opravdanosti kriterijuma za dodelu ugovora,
- kontrolu sprovođenja postupka javne nabavke davanjem mišljenja na: elemente odluke o pokretanju postupka, elemente konkursne dokumentacije i izveštaj komisije za javnu nabavku o stručnoj oceni ponuda,
- kontrolu izvršenja ugovora.
Gradska uprava obavlja poslove koji se odnose na vanrednu kontrolu planiranja, sprovođenja postupaka i izvršenja javnih nabavki direktnih korisnika budžetskih sredstava grada Kragujevca, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač grad Kragujevac, Osnovnih i Srednjih škola, a po nalogu Gradonačelnika i Gradskog veća.
Poslovi sprovođenja centralizovanih javnih nabavki, obavljaju se u skladu sa ovom odlukom, zakonom i podzakonskim aktima iz oblasti javnih nabavki, kao i aktima iz ove oblasti koje donosi Gradsko veće.
Poslovi kontrole, u skladu sa ovom odlukom, obavljaju se prema planu kontrole koji donosi Gradsko veće.
Direktni korisnici budžetskih sredstava grada Kragujevca, ustanove, javna komunalna preduzeća, ostala preduzeća i organizacije čiji je osnivač grad Kragujevac, Osnovne i Srednje školem, za čije potrebe Gradska uprava sprovodi centralizovane javne nabavke (u daljem tekstu: "naručilac"), u obavezi su da Gradskoj upravi dostavljaju predloge potreba za predmetima nabavke i plan nabavki za tekuću godinu radi sprovođenja centralizovanih javnih nabavki.
O postupcima centralizovanih javnih nabavki Gradska uprava je u obavezi da Gradskom veću dostavlja šestomesečne izveštaje.
Gradska uprava može da pokrene postupak centralizovane javne nabavke ako su ispunjeni sledeći uslovi:
1) da je javna nabavka predviđena u planu centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu,
2) da su za tu javnu nabavku predviđena sredstva u budžetu grada Kragujevca i u finansijskom planu naručioca, odnosno u programu poslovanja naručioca i Planu nabavki,
3) da su naručioci, za čije potrebe Gradska uprava sprovodi postupak centralizvoane javne nabake, određeni ovom Odlukom.
Plan centralizovanih javnih nabavki priprema Gradska uprava na osnovu planova nabavki svih naručilaca.
Plan centralizovanih javnih nabavki sadrži sve nabavke za koje je u planovima naručilaca navedeno da se sprovode kao centralizovane javne nabavke. Naručioci su dužni da usvojene planove nabavki dostave u elektronskom (skenirane planove) i u štampanom obliku najkasnije do 31. januara tekuće godine, odnosno nacrte planova najkasnije pet dana od dana donošenja.
Gradska uprava, najkasnije do 05. februara, odnosno 10 dana od dana dostavljanja nacrta planova, dostavlja Gradskom veću na saglasnost Predlog plana centralizovanih javnih nabavki.
Gradsko veće u roku od tri dana od dana dostavljanja Predloga plana centralizovanih javnih nabavki daje saglasnost na isti.
U roku od dva dana od dana davanja saglasnosti Gradskog veća, Gradska uprava dostavlja plan centralizovanih javnih nabavki, u elektronskom obliku, Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.
Planove centralizovanih javnih nabavki, sve odluke i rešenja u postupcima i okvirne sporazume potpisuje načelnik Gradske uprave.
Gradska uprava za javne nabavke objavljuje na internet stranici grada Kragujevca izvod iz plana centralizovanih javnih nabavki, koji obuhvata predmet javne nabavke i okvirni datum pokretanja postupka.
Ako određena javna nabavka koju je naručilac planirao kao centralizovanu javnu nabavku ne bude obuhvaćena planom centralizovanih javnih nabavki, naručilac će tu javnu nabavku da sprovede samostalno u odgovarajućem postupku ili zajednički sa drugim naručiocima, u skladu sa zakonom.
III NAČIN SPROVOĐENJA POSTUPKA
Gradska uprava sprovodi isključivo otvoreni i restriktivni postupak i dužna je da javne nabavke oblikuje po partijama kada su predmet nabavke istovrsna dobra, usluge ili radovi, čiji predmet može biti oblikovan u više posebnih istovrsnih celina.
Gradska uprava može sprovesti pregovarački postupak sa objavljivanjem poziva za podnošenje ponuda ako u otvorenom ili restriktivnom dobije sve neprihvatljive ponude, pod uslovom da se prvobitno određeni uslovi za učešće u postupku, tehničke specifikacije i kriterijumi za dodelu ugovora ne menjaju. Ako naručilac odluči da u pregovarački postupak pozove samo i sve ponuđače koji su učestvovali u otvorenom ili restriktivnom postupku da dopune svoje ponude, tako da ih učine prihvatljivim, nije dužan da objavi poziv za podnošenje ponuda. Ponuđena cena u ovom pregovaračkom postupku ne može biti veća od ponuđene cene u otvorenom ili restriktivnom postupku.
Ukoliko su sredstva za centralizovanu javnu nabavku predviđena u budžetu grada Kragujevca, odnosno u finansijskim planovima naručilaca i programima poslovanja naručilaca Gradska uprava, u skladu sa članom 40. Zakona o javnim nabavkama, može nakon sprovedenog otvorenog ili restriktivnog postupka zaključiti okvirni sporazum.
Na osnovu okvirnog sporazuma naručioci će pod uslovima i u granicama propisanim okvirnim sporazumom, zaključiti ugovore sa najpovoljnijim ponuđačem ili pozvati ponuđače da dostave ponude, postupajući u svemu kao u drugoj fazi restriktivnog postupka.
Naručioci su dužni da prate izvršenje svakog ugovora zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma. Jedan primerak ugovora, zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma, naručioci su dužni da dostave Gradskoj upravi, radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma, kao i vođenja jedinstvene elektronske evidencije dobavljača.
Gradska uprava će primenjivati sistem dinamične nabavke i elektronsku licitaciju, kada je to moguće, po uspostavljanju informacionog sistema Gradske uprave.
IV SPISAK PREDMETA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI KOJE SPROVODI GRADSKA UPRAVA
Predmet javnih nabavki koje sprovodi Gradska uprava su sledeća dobra, usluge i radovi:
1) dobra:
- kancelarijski materijal,
- sredstva i pribor za održavanje higijene i papirna galanterija,
- računari i računarska oprema (hardver, softver i licence),
- putnička i druga vozila,
- goriva i maziva,
- gume za putnička vozila, teretna vozila i autobuse,
- energenti (električna energija, gas i dr.),
- toneri, ketridži i riboni za štampače, fotokopir aparate i multifunkcionalne uređaje,
- građevinski (instalacioni) materijal i oprema,
- radna i zaštitna odeća i oprema,
- hrana, piće i namirnice,
- nameštaj,
- stručna literatura (knjige, časopisi i dr.) i dr.
2) usluge:
- usluge održavanja i popravke,
- elektronske komunikacione usluge (fiksna i mobilna telefonija, internet i dr.),
- računarske usluge i druge vezane usluge,
- usluge čišćenja zgrada,
- usluge uklanjanja i odlaganja otpada, sanitarne usluge i druge srodne usluge,
- usluge fizičko - tehničkog obezbeđenja,
- usluge štampanja materijala,
- reklamne usluge,
- kurirske usluge,
- usluge dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije i dr.
3) radovi
- za koje se ne izdaje građevinska dozvola u smislu zakona kojim se uređuje izgradnja.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".