ODLUKA
O UTVRĐIVANJU NAKNADE ZA VANREDNI PREVOZ NA OPŠTINSKIM PUTEVIMA I ULICAMA NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 25/2006, 8/2008 i 36/2015)

Član 1

Ovom odlukom se utvrđuje visina i način obračuna naknade za vanredni prevoz na opštinskim putevima i ulicama na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: put), za vozila koja osovinskim opterećenjem, ukupnom masom, širinom, dužinom i visinom prekoračuju propisane mere.

Član 2

Naknada za prekoračenje propisanog osovinskog opterećenja, kada vozilo sa ili bez priključnog vozila na jednoj ili više jednostrukih osovina ili višestrukoj osovini prekoračuje dozvoljeno osovinsko opterećenje, obračunava se u dinarima po pređenom kilometru i utvrđuje u sledećim iznosima:

Prekoračenje dozvoljenog opterećenja
po osovini (tona)

NAKNADA ZA OSOVINSKO OPTEREĆENJE NA PUTU
(dinara/os.)

 

Put za 10 t/osovini

Put za 8 t/osovini

Put za 6 t/osovini

A

B

V

G

1

190,00

445,00

508,00

2

572,00

604,00

667,00

3

1.049,00

1.144,00

1.176,00

4

1.685,00

1.908,00

2.067,00

5

2.544,00

1.971,00

3.307,00

6

3.816,00

4.197,00

5.946,00

7

4.706,00

5.692,00

7.504,00

8

6.137,00

7.377,00

10.557,00

9

7.791,00

9.667,00

14.596,00

10

9.571,00

11.511,00

19.843,00

Za osovinska preopterećenja preko 10,0 tona po osovini, naknada se uvećava za po 35% u odnosu na iznos naknade utvrđen za prethodno osovinsko preopterećenje, počev od iznosa naknade za osovinsko preopterećenje od 10 tona po osovini.

Član 3

Ukoliko je na određenom putu, odnosno deonici puta, ograničeno osovinsko opterećenje za jednu osovinu, osovinsko opterećenje je ograničeno i za višestruke osovine i to:

Kod ograničenja osovinskog opterećenja na 10 tona po jednostrukoj osovini, osovinsko opterećenje na višestrukim osovinama je ograničeno:

 

1. za dvostruke osovine na 16 tona,

 

2. za trostruke osovine na 24 tone,

 

3. za četvorostruke osovine na 32 tone.

Kod ograničenja osovinskog opterećenja na 8 tona po jednostrukoj osovini, osovinsko opterećenje na višestrukim osovinama je ograničeno:

 

1. za dvostruke osovine na 12,8 tona,

 

2. za trostruke osovine na 19,2 tone,

 

3. za četvorostruke osovine na 25,6 tona.

Kod ograničenja osovinskog opterećenja na 6 tona po jednostrukoj osovini, osovinsko opterećenje na višestrukim osovinama je ograničeno:

 

1. za dvostruke osovine na 9,6 tona,

 

2. za trostruke osovine na 14,4 tona,

 

3. za četvorostruke osovine na 19,2 tona.

Pod višestrukom osovinom, u smislu ove odluke, smatra se osovina kod koje međusobno rastojanje susednih osovina iznosi od 1,0 do 2,0 metra i koja je konstruisana tako da automatski izjednačava opterećenje na susednim osovinama te višestruke osovine.

Član 4

U slučajevima prekoračenja osovinskog opterećenja na višestrukim osovinama, visina naknade se utvrđuje u skladu sa članom 2. ove odluke, primenom sledećeg postupka obračuna:

za dvostruku osovinu stvarno preopterećenje preko osovine se izračunava tako što se ukupno osovinsko preopterećenje na dvostrukoj osovini podeli sa brojem dva i tako dobijeno osovinsko preopterećenje po jednoj osovini množi sa koeficijentom 1,375;

za trostruku osovinu stvarno preopterećenje preko osovine se izračunava tako što se ukupno osovinsko preopterećenje na trostrukoj osovini podeli sa brojem tri i tako dobijeno osovinsko preopterećenje po jednoj osovini množi sa koeficijentom 1,657;

za četvorostruku osovinu stvarno preopterećenje preko osovine se izračunava tako što se ukupno osovinsko preopterećenje na četvorostrukoj osovini podeli sa brojem četiri i tako dobijeno osovinsko preopterećenje po jednoj osovini množi sa koeficijentom 1,892;

za petostruku osovinu stvarno preopterećenje preko osovine se izračunava tako što se ukupno osovinsko preopterećenje na petorostrukoj osovini podeli sa brojem pet i tako dobijeno osovinsko preopterećenje po jednoj osovini množi sa koeficijentom 2,120;

za šestorostruku osovinu stvarno preopterećenje preko osovine se izračunava tako što se ukupno osovinsko preopterećenje na šestorostrukoj osovini podeli sa brojem šest i tako dobijeno osovinsko preopterećenje po jednoj osovini množi sa koeficijentom 2,280;

za sedmorostruku osovinu stvarno preopterećenje preko osovine se izračunava tako što se ukupno osovinsko preopterećenje na sedmorostrukoj osovini podeli sa brojem sedam i tako dobijeno osovinsko preopterećenje po jednoj osovini množi sa koeficijentom 2,430;

za osmorostruku osovinu stvarno preopterećenje preko osovine se izračunava tako što se ukupno osovinsko preopterećenje na osmorostrukoj osovini podeli sa brojem osam i tako dobijeno osovinsko preopterećenje po jednoj osovini množi sa koeficijentom 2,530.

Član 5

Naknada za prekoračenje dozvoljene ukupne mase od 40 tona, obračunava se u dinarima po pređenom kilometru za svaku tonu prekoračenja i utvrđuje u sledećim iznosima:

za prekoračenje od 41 do 60 tona

127,00 din/km

za prekoračenje od 61 do 80 tona

238,00 din/km

za prekoračenje preko 80 tona

842,00 din/km

Ukupna masa, u smislu ove odluke, predstavlja zbir mase vozila i mase tereta na vozilu.

Član 6

U slučajevima kada je na putu ili na njegovoj deonici ograničeno osovinsko opterećenje na 8 (osam) tona i ukupna dozvoljena masa na 32 tone, naknada se obračunava u dinarima po pređenom kilometru za svaku tonu prekoračenja i utvrđuje u sledećim iznosima:

za prekoračenje od 33 do 45 tona

127,00 din/km

za prekoračenje od 46 do 60 tona

238,00 din/km

za prekoračenje preko 60 tona

842,00 din/km

U slučajevima kada je na putu ili na njegovoj deonici ograničeno osovinsko opterećenje na 6 (šest) tona i ukupna dozvoljena masa na 24 tone, naknada se obračunava u dinarima po pređenom kilometru za svaku tonu prekoračenja i utvrđuje u sledećim iznosima:

za prekoračenje od 25 do 36 tona

127,00 din/km

za prekoračenje od 37 do 45 tona

238,00 din/km

za prekoračenje preko 45 tona

842,00 din/km

Član 7

Kad je kod vanrednog prevoza prekoračeno istovremeno i dozvoljeno osovinsko opterećenje i dozvoljena ukupna masa, naknada se obračunava i naplaćuje za svako prekoračenje pojedinačno.

Član 8

Naknada za prekoračenje dozvoljene dužine vozila, ako vozilo sa ili bez tereta prelazi dozvoljenu dužinu, obračunava se u dinarima po pređenom kilometru i utvrđuje u sledećim iznosima:

za prekoračenje do 20%

47,00 din/km

za prekoračenje preko 20%

63,00 din/km

Član 9

Naknada za prekoračenje dozvoljene širine vozila od 2,55 metra, ako vozilo sa ili bez tereta prelazi dozvoljenu širinu, obračunava se u dinarima po pređenom kilometru i utvrđuje u sledećim iznosima:

za prekoračenje od 2,56 do 3,00 m

63,00 din/km

za prekoračenje od 3,01 do 4,00 m

127,00 din/km

za prekoračenje preko 4,00 m

190,00 din/km

Član 10

Naknada za prekoračenje dozvoljene visine vozila od 4,00 metra, ako vozilo sa ili bez tereta prelazi dozvoljenu visinu, obračunava se u dinarima po pređenom kilometru i utvrđuje u sledećim iznosima:

za prekoračenje od 4,01 do 4,50 m

127,00 din/km

za prekoračenje preko 4,50 m

190,00 din/km

Član 10a

Kada vozilo ili skup vozila, sa ili bez tereta, ne prelazi:

1. dužinu od 21 m,

2. širinu od 3 m,

3. visinu od 4,3 m,

4. propisanu najveću dozvoljenu masu (40 t odnosno 44 t kada prevozi 40-stopni ISO kontejner) i

5. propisano osovinsko opterećenje, naknada za vanredni prevoz za neograničeni broj prevoza na opštinskim putevima i ulicama na teritoriji Grada Novog Sada, u periodu od jedne godine od dana izdavanja iznosa 123.240,00 dinara godišnje.

Član 11

Kada vozilo, sa ili bez tereta prekoračuje dozvoljenu dužinu, širinu i visinu na više mesta, obračunava se samo najveća dimenzija iz svakog prekoračenja i to za svaku vrstu prekoračenja posebno.

Kada vozilo sa ili bez tereta prekoračuje više dimenzija, ukupna naknada se obračunava kao zbir naknada za prekoračenja po svakoj dimenziji.

Član 12

Kod obračuna naknade, svaki započeti kilometar prevoza, obračunava se kao pređeni kilometar, a prekoračenje opterećenja preko 500,00 kg obračunava se kao jedna tona.

Dužina puta koja se koristi za vanredni prevoz utvrđuje se korišćenjem podataka iz Geografskog informativnog sistema Grada Novog Sada (GIS), koji održava Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Zavod) i odobrene trase kretanja.

Član 13

Zahtev za izdavanje dozvole za vanredni pojedinačni prevoz i dozvole za vanredni prevoz za neograničeni broj prevoza, podnosi se na obrascu Zavoda.

Prilikom donošenja zahteva za izdavanje dozvola iz stava 1. ovog člana, podnosilac zahteva plaća administrativne troškove u iznosu od 1.000,00 dinara.

Član 13a

Prilikom podnošenja zahteva za izmenu sadržaja u izdatoj dozvoli podnosilac zahteva plaća administrativne troškove u iznosu od 500,00 dinara.

Član 14

Zavod je dužan da odluči po zahtevu za izdavanje dozvola iz člana 13. stav 1. ove odluke, i podnosioca zahteva obavesti o visini utvrđene naknade za izdavanje dozvola u roku od osam dana od dana prijema potpunog zahteva.

Podnosilac zahteva naknadu za izdavanje dozvole za vanredni pojedinačni prevoz, odnosno dozvole za vanredni prevoz za neograničeni broj prevoza, plaća u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja iz stava 1. ovog člana, a pre preuzimanja dozvole.

U slučaju da Zavod ne izda dozvolu iz člana 13. stav 1. ove odluke, Zavod donosi akt o odbijanju zahteva za izdavanje dozvole.

Na akt iz stava 3. ovog člana podnosilac zahteva može podneti žalbu Gradskom veću Grada Novog Sada u roku od osam dana od dana prijema.

Na žalbu se plaća gradska administrativna taksa, u skladu sa Odlukom o gradskim administrativnim taksama.

Član 14a

Naknada za vanredni prevoz, odnosno troškovi iz čl. 13. i 13a ove odluke ne sadrže porez na dodatu vrednost (PDV), koji će se obračunati u skladu sa posebnim propisima.

Član 15

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a objaviće se po dobijanju saglasnosti od Skupštine Grada Novog Sada.