ODLUKAO GLAVNOM URBANISTI GRADA VRANJA("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 12/2015) |
Ovom odlukom uređuje se položaj, ovlašćenja, prava i dužnosti glavnog urbaniste grada Vranja (u daljem tekstu: Glavni urbanista).
Glavni urbanista koordinira izradu planskih dokumenata i vrši koordinaciju rada između organa nadležnog za poslove urbanizma i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupke izrade i donošenja planskih dokumenata.
Glavni urbanista je nepristrasan u svom radu.
U vršenju poslova, glavni urbanista postupa u skladu sa Zakonom i drugim propisima kojima se uređuje planiranje i izgradnja, kao i pravilima struke.
Sredstva za rad glavnog urbaniste obezbeđuju se u budžetu Grada.
II IMENOVANJE I MANDAT GLAVNOG URBANISTE
Za glavnog urbanistu može biti imenovano lice sa stečenim visokim obrazovanjem, odnosno smerom na akademskim studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim akademskim studijama u trajanju od najmanje pet godina u oblasti arhitekture i odgovarajućom licencom izdatom u skladu sa Zakonom i najmanje deset godina radnog iskustva u oblasti urbanističkog planiranja i arhitekture.
Glavnog urbanistu imenuje Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština Grada), po osnovu javnog konkursa, u skladu sa ovom Odlukom.
Javni konkurs za imenovanje glavnog urbaniste raspisuje Skupština Grada.
Oglas o javnom konkursu za imenovanje glavnog urbaniste objavljuje se u istovetnom tekstu u "Službenom glasniku Republike Srbije" i u jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, u roku od osam dana od dana raspisivanja javnog konkursa.
Oglas o javnom konkursu objavljuje se i na internet stranici Grada Vranja, s tim što se mora navesti dan objavljivanja oglasa u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja oglasa o javnom konkursu u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Javni konkurs sprovodi Komisija od pet članova (uključujući i predsednika), koju imenuje Skupština Grada posebnim aktom.
Komisija iz stava 6. ovog člana je u obavezi da najkasnije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava po javnom konkursu, Komisiji za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje Skupštine Grada dostavi izveštaj o sprovedenom postupku sa obrazloženim predlogom o izboru kandidata za imenovanje glavnog urbaniste, zapisnikom i drugom dokumentacijom o sprovedenom postupku po javnom konkursu.
Nadležnost Komisije iz stava 6. ovog člana bliže se uređuje aktom o imenovanju Komisije.
Predlog akta o imenovanju glavnog urbaniste utvrđuje Komisija za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje.
O imenovanju glavnog urbaniste na predlog Komisije iz stava 1. ovog člana, Skupština Grada odlučuje većinom glasova od ukupnog broja odbornika.
Rešenje o imenovanju glavnog urbaniste je konačno.
Rešenje o imenovanju glavnog urbaniste sa obrazloženjem obavezno se objavljuje na internet stranici Grada Vranja i dostavlja se imenovanom licu i svim kandidatima koji su učestvovali u postupku po javnom konkursu.
Rešenje o imenovanju glavnog urbaniste objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i "Službenom glasniku grada Vranja".
Skupština Grada imenuje glavnog urbanistu na period od četiri godine.
Mandat glavnog urbaniste prestaje navršetkom radnog veka, istekom perioda na koji je imenovan, na lični zahtev (podnošenjem ostavke) i razrešenjem.
Skupština Grada, na obrazložen predlog Komisije za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje, razrešiće glavnog urbanistu pre isteka vremena na koje je imenovan:
1) ako bude osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci, ili ako bude osuđen za krivično delo koje ga čini nepodobnim za vršenje funkcije:
2) ako se utvrdi da nestručno i nesavesno obavlja funkciju:
3) ako obavlja funkciju suprotno Zakonu i ovoj Odluci.
Inicijativu za razrešenje glavnog urbaniste može podneti, u pisanoj formi, jedna trećina odbornika.
Inicijativa iz stava 4. ovog člana mora biti obrazložena.
U slučaju navršetka radnog veka, istekom perioda na koji je imenovan i podnošenja ostavke, Skupština Grada posebnim aktom, bez pretresa i odlučivanja, utvrđuje da je glavnom urbanisti prestao mandat, pre isteka vremena na koje je imenovan.
III POLOŽAJ I OVLAŠĆENJA GLAVNOG URBANISTE
Glavni urbanista je samostalan u svom radu.
Za svoj rad, glavni urbanista je odgovoran Skupštini Grada.
Glavni urbanista je na stalnom radu.
Koeficijent za obračun i isplatu plate glavnog urbaniste utvrđuje posebnim aktom Komisija za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje.
Glavni urbanista je po funkciji predsednik Komisije za planove.
U cilju uređenja stabilnog sistema u oblasti planiranja i izgradnje, glavni urbanista:
1) radi na oživljavanju identiteta mesta, urbanoj obnovi grada, unapređenju izrade planske dokumentacije, kao i sistema urbane komasacije;
2) sprovodi analizu potencijalnih lokacija;
3) pokreće inicijativu za izradu ili izmenu planova;
4) predlaže prioritete u oblasti planiranja i izgradnje;
5) utvrđuje i prati dinamiku izrade planskih dokumenata na teritoriji grada;
6) koordinira aktivnosti na izradi planskih dokumenata između gradskih, republičkih i drugih relevantnih institucija;
7) prati stanje u prostoru;
8) preduzima i druge aktivnosti u cilju ostvarivanja koordinacije u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata.
U postupku izrade i donošenja planskih dokumenata, glavni urbanista je ovlašćen da:
1) kod nadležnih organa i javnih službi urgira dostavljanje traženih podataka, odnosno uslova neophodnih za izradu planskog dokumenta;
2) inicira pokretanje odgovarajućeg postupka protiv privrednog društva ili drugog pravnog lica koje u postupku izrade planskog dokumenta ne objavi separat ili ne dostavi u propisanom roku tražene podatke i uslove za izradu planskog dokumenta;
3) inicira pokretanje odgovarajućeg postupka protiv odgovornog službenog lica, ako ne dostavi u propisanom roku tražene podatke i uslove za izradu planskog dokumenta.
IV PRAVA I DUŽNOSTI GLAVNOG URBANISTE
Glavni urbanista:
1) koordinira izradu prostornih i urbanističkih planova koje donosi Skupština Grada;
2) vrši koordinaciju rada između organa nadležnog za poslove urbanizma i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupke izrade i donošenja planskih dokumenata i prati njihov rad;
3) učestvuje u pripremi programa uređivanja građevinskog zemljišta u delu koji se odnosi na donošenje planskih dokumenata;
4) razmatra inicijative za donošenje planskih dokumenata i sa organom nadležnim za poslove urbanizma utvrđuje redosled i dinamiku donošenja planskih dokumenata;
5) sarađuje sa nosiocem izrade plana u cilju obezbeđivanja blagovremenog pribavljanja podataka o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, stanju i kapacitetima infrastrukture i drugih podataka neophodnih za izradu planskog dokumenta;
6) sarađuje sa odgovornim planerom, odnosno odgovornim urbanistom u toku celog postupka izrade planskog dokumenta;
7) sarađuje sa pomoćnikom gradonačelnika zaduženim za oblast urbanizma, usklađuje i sinhronizuje aktivnosti koje on preduzima;
8) sarađuje sa lokalnim udruženjima urbanista i arhitekata, kao i sa drugim zainteresovanim subjektima;
9) sarađuje i razmenjuje iskustva sa glavnim urbanistima drugih jedinica lokalnih samouprava;
10) stara se o dostavljanju plana Centralnom registru planskih dokumenata u roku i na način utvrđen zakonom i podzakonskim aktima kojima se uređuje oblast urbanizma;
11) stara se o urednom vođenju i blagovremenom ažuriranju lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru;
12) stara se o blagovremenom objavljivanju planskih dokumenata;
13) inicira obavezu raspisivanja urbanističko-arhitektonskog konkursa za rešenje lokacija koje su od značaja za grad i učestvuje u izboru programskog, urbanističkog, kompozicionog ili pejzažnog rešenja za određenu lokaciju ili idejno arhitektonsko rešenje za jedan ili više objekata, kao i parterno ili pejzažno uređenje delova ili celine predmetne lokacije;
14) u saradnji sa nadležnim organima, blagovremeno obaveštava građane o nacrtima akata, upućivanja akata na javnu raspravu, načinu i toku sprovođenja javne rasprave, kao i rezultatima sprovedene javne rasprave;
15) uzima učešće na javnim raspravama, zborovima građana ili drugim oblicima mesne samouprave u postupku pripreme, izrade i donošenja planskih dokumenata i uređenja pitanja iz oblasti urbanizma;
16) informiše organe o fazama pripreme, izrade, donošenju i stepenu realizacije planova;
17) pokreće inicijativu ka gradonačelniku radi uređivanja konkretne oblasti ili zajedničkog učešća sa nadležni organima, preduzećima, javnim službama, institucijama, međunarodnim ili evropskim fondovima;
18) učestvuje na sednicama organa Grada po pozivu i daje dodatna obaveštenja o planskim i urbanističkim aktima;
19) analizira i prati uređenje područja grada i donošenje urbanističkih dokumenata u skladu sa Zakonom i svetskim standardima;
20) ukazuje organima Grada na rokove i stepen realizacije prava i obaveza Grada u oblasti urbanističkog uređivanja i planiranja;
21) obavlja i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast planiranja i izgradnje.
Na zahtev glavnog urbaniste, organi i službe Grada i Gradske opštine, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad, dužni su da daju odgovarajuće informacije kojima raspolažu ili podatke iz evidencija kojima raspolažu.
Glavni urbanista dužan je da čuva tajnost podataka u skladu sa zakonom.
Glavni urbanista podnosi godišnji izveštaj o svom radu Skupštini Grada.
Na zahtev Skupštine Grada, glavni urbanista dostavlja tražene informacije i kvartalne izveštaje o radu i toku predmeta.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe glavnog urbaniste vrši Sekretarijat za urbanizam, imovinsko-pravne i stambeno-komunalne poslove Gradske uprave.
Skupština Grada imenovaće glavnog urbanistu najkasnije do isteka mandata Komisije za planove, imenovane Rešenjem Skupštine grada Vranja, broj: 02-132/2011-13 od 06.10.2011. godine ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 27/11).
Odluku stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom glasniku grada Vranja".