ODLUKA

O GLAVNOM URBANISTI GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 12/2015)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se položaj, ovlašćenja, prava i dužnosti glavnog urbaniste grada Vranja (u daljem tekstu: Glavni urbanista).

Član 2

Glavni urbanista koordinira izradu planskih dokumenata i vrši koordinaciju rada između organa nadležnog za poslove urbanizma i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupke izrade i donošenja planskih dokumenata.

Član 3

Glavni urbanista je nepristrasan u svom radu.

U vršenju poslova, glavni urbanista postupa u skladu sa Zakonom i drugim propisima kojima se uređuje planiranje i izgradnja, kao i pravilima struke.

Član 4

Sredstva za rad glavnog urbaniste obezbeđuju se u budžetu Grada.

II IMENOVANJE I MANDAT GLAVNOG URBANISTE

Član 5

Za glavnog urbanistu može biti imenovano lice sa stečenim visokim obrazovanjem, odnosno smerom na akademskim studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim akademskim studijama u trajanju od najmanje pet godina u oblasti arhitekture i odgovarajućom licencom izdatom u skladu sa Zakonom i najmanje deset godina radnog iskustva u oblasti urbanističkog planiranja i arhitekture.

Član 6

Glavnog urbanistu imenuje Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština Grada), po osnovu javnog konkursa, u skladu sa ovom Odlukom.

Javni konkurs za imenovanje glavnog urbaniste raspisuje Skupština Grada.

Oglas o javnom konkursu za imenovanje glavnog urbaniste objavljuje se u istovetnom tekstu u "Službenom glasniku Republike Srbije" i u jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, u roku od osam dana od dana raspisivanja javnog konkursa.

Oglas o javnom konkursu objavljuje se i na internet stranici Grada Vranja, s tim što se mora navesti dan objavljivanja oglasa u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja oglasa o javnom konkursu u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Javni konkurs sprovodi Komisija od pet članova (uključujući i predsednika), koju imenuje Skupština Grada posebnim aktom.

Komisija iz stava 6. ovog člana je u obavezi da najkasnije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava po javnom konkursu, Komisiji za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje Skupštine Grada dostavi izveštaj o sprovedenom postupku sa obrazloženim predlogom o izboru kandidata za imenovanje glavnog urbaniste, zapisnikom i drugom dokumentacijom o sprovedenom postupku po javnom konkursu.

Nadležnost Komisije iz stava 6. ovog člana bliže se uređuje aktom o imenovanju Komisije.

Član 7

Predlog akta o imenovanju glavnog urbaniste utvrđuje Komisija za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje.

O imenovanju glavnog urbaniste na predlog Komisije iz stava 1. ovog člana, Skupština Grada odlučuje većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

Rešenje o imenovanju glavnog urbaniste je konačno.

Rešenje o imenovanju glavnog urbaniste sa obrazloženjem obavezno se objavljuje na internet stranici Grada Vranja i dostavlja se imenovanom licu i svim kandidatima koji su učestvovali u postupku po javnom konkursu.

Rešenje o imenovanju glavnog urbaniste objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i "Službenom glasniku grada Vranja".

Član 8

Skupština Grada imenuje glavnog urbanistu na period od četiri godine.

Mandat glavnog urbaniste prestaje navršetkom radnog veka, istekom perioda na koji je imenovan, na lični zahtev (podnošenjem ostavke) i razrešenjem.

Skupština Grada, na obrazložen predlog Komisije za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje, razrešiće glavnog urbanistu pre isteka vremena na koje je imenovan:

1) ako bude osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci, ili ako bude osuđen za krivično delo koje ga čini nepodobnim za vršenje funkcije:

2) ako se utvrdi da nestručno i nesavesno obavlja funkciju:

3) ako obavlja funkciju suprotno Zakonu i ovoj Odluci.

Inicijativu za razrešenje glavnog urbaniste može podneti, u pisanoj formi, jedna trećina odbornika.

Inicijativa iz stava 4. ovog člana mora biti obrazložena.

U slučaju navršetka radnog veka, istekom perioda na koji je imenovan i podnošenja ostavke, Skupština Grada posebnim aktom, bez pretresa i odlučivanja, utvrđuje da je glavnom urbanisti prestao mandat, pre isteka vremena na koje je imenovan.

III POLOŽAJ I OVLAŠĆENJA GLAVNOG URBANISTE

Položaj

Član 9

Glavni urbanista je samostalan u svom radu.

Za svoj rad, glavni urbanista je odgovoran Skupštini Grada.

Član 10

Glavni urbanista je na stalnom radu.

Koeficijent za obračun i isplatu plate glavnog urbaniste utvrđuje posebnim aktom Komisija za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje.

Član 11

Glavni urbanista je po funkciji predsednik Komisije za planove.

Član 12

U cilju uređenja stabilnog sistema u oblasti planiranja i izgradnje, glavni urbanista:

1) radi na oživljavanju identiteta mesta, urbanoj obnovi grada, unapređenju izrade planske dokumentacije, kao i sistema urbane komasacije;

2) sprovodi analizu potencijalnih lokacija;

3) pokreće inicijativu za izradu ili izmenu planova;

4) predlaže prioritete u oblasti planiranja i izgradnje;

5) utvrđuje i prati dinamiku izrade planskih dokumenata na teritoriji grada;

6) koordinira aktivnosti na izradi planskih dokumenata između gradskih, republičkih i drugih relevantnih institucija;

7) prati stanje u prostoru;

8) preduzima i druge aktivnosti u cilju ostvarivanja koordinacije u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata.

Ovlašćenja

Član 13

U postupku izrade i donošenja planskih dokumenata, glavni urbanista je ovlašćen da:

1) kod nadležnih organa i javnih službi urgira dostavljanje traženih podataka, odnosno uslova neophodnih za izradu planskog dokumenta;

2) inicira pokretanje odgovarajućeg postupka protiv privrednog društva ili drugog pravnog lica koje u postupku izrade planskog dokumenta ne objavi separat ili ne dostavi u propisanom roku tražene podatke i uslove za izradu planskog dokumenta;

3) inicira pokretanje odgovarajućeg postupka protiv odgovornog službenog lica, ako ne dostavi u propisanom roku tražene podatke i uslove za izradu planskog dokumenta.

IV PRAVA I DUŽNOSTI GLAVNOG URBANISTE

Član 14

Glavni urbanista:

1) koordinira izradu prostornih i urbanističkih planova koje donosi Skupština Grada;

2) vrši koordinaciju rada između organa nadležnog za poslove urbanizma i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupke izrade i donošenja planskih dokumenata i prati njihov rad;

3) učestvuje u pripremi programa uređivanja građevinskog zemljišta u delu koji se odnosi na donošenje planskih dokumenata;

4) razmatra inicijative za donošenje planskih dokumenata i sa organom nadležnim za poslove urbanizma utvrđuje redosled i dinamiku donošenja planskih dokumenata;

5) sarađuje sa nosiocem izrade plana u cilju obezbeđivanja blagovremenog pribavljanja podataka o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, stanju i kapacitetima infrastrukture i drugih podataka neophodnih za izradu planskog dokumenta;

6) sarađuje sa odgovornim planerom, odnosno odgovornim urbanistom u toku celog postupka izrade planskog dokumenta;

7) sarađuje sa pomoćnikom gradonačelnika zaduženim za oblast urbanizma, usklađuje i sinhronizuje aktivnosti koje on preduzima;

8) sarađuje sa lokalnim udruženjima urbanista i arhitekata, kao i sa drugim zainteresovanim subjektima;

9) sarađuje i razmenjuje iskustva sa glavnim urbanistima drugih jedinica lokalnih samouprava;

10) stara se o dostavljanju plana Centralnom registru planskih dokumenata u roku i na način utvrđen zakonom i podzakonskim aktima kojima se uređuje oblast urbanizma;

11) stara se o urednom vođenju i blagovremenom ažuriranju lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru;

12) stara se o blagovremenom objavljivanju planskih dokumenata;

13) inicira obavezu raspisivanja urbanističko-arhitektonskog konkursa za rešenje lokacija koje su od značaja za grad i učestvuje u izboru programskog, urbanističkog, kompozicionog ili pejzažnog rešenja za određenu lokaciju ili idejno arhitektonsko rešenje za jedan ili više objekata, kao i parterno ili pejzažno uređenje delova ili celine predmetne lokacije;

14) u saradnji sa nadležnim organima, blagovremeno obaveštava građane o nacrtima akata, upućivanja akata na javnu raspravu, načinu i toku sprovođenja javne rasprave, kao i rezultatima sprovedene javne rasprave;

15) uzima učešće na javnim raspravama, zborovima građana ili drugim oblicima mesne samouprave u postupku pripreme, izrade i donošenja planskih dokumenata i uređenja pitanja iz oblasti urbanizma;

16) informiše organe o fazama pripreme, izrade, donošenju i stepenu realizacije planova;

17) pokreće inicijativu ka gradonačelniku radi uređivanja konkretne oblasti ili zajedničkog učešća sa nadležni organima, preduzećima, javnim službama, institucijama, međunarodnim ili evropskim fondovima;

18) učestvuje na sednicama organa Grada po pozivu i daje dodatna obaveštenja o planskim i urbanističkim aktima;

19) analizira i prati uređenje područja grada i donošenje urbanističkih dokumenata u skladu sa Zakonom i svetskim standardima;

20) ukazuje organima Grada na rokove i stepen realizacije prava i obaveza Grada u oblasti urbanističkog uređivanja i planiranja;

21) obavlja i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast planiranja i izgradnje.

Član 15

Na zahtev glavnog urbaniste, organi i službe Grada i Gradske opštine, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad, dužni su da daju odgovarajuće informacije kojima raspolažu ili podatke iz evidencija kojima raspolažu.

Glavni urbanista dužan je da čuva tajnost podataka u skladu sa zakonom.

Član 16

Glavni urbanista podnosi godišnji izveštaj o svom radu Skupštini Grada.

Na zahtev Skupštine Grada, glavni urbanista dostavlja tražene informacije i kvartalne izveštaje o radu i toku predmeta.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 17

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe glavnog urbaniste vrši Sekretarijat za urbanizam, imovinsko-pravne i stambeno-komunalne poslove Gradske uprave.

Član 18

Skupština Grada imenovaće glavnog urbanistu najkasnije do isteka mandata Komisije za planove, imenovane Rešenjem Skupštine grada Vranja, broj: 02-132/2011-13 od 06.10.2011. godine ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 27/11).

Član 19

Odluku stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom glasniku grada Vranja".