REŠENJE

O UTVRĐIVANJU PROGRAMA KORIŠĆENJA SREDSTAVA BUDŽETSKOG FONDA ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE GRADA BEOGRADA ZA 2015. GODINU SA PROGRAMOM

("Sl. list grada Beograda", br. 14/2015 i 45/2015)

1. Utvrđuje se Program korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godinu, ostvarenih od naknade za zagađivanje životne sredine, naknade za zaštitu i unapređivanje životne sredine, naknade za korišćenje šuma i drugih sredstava u skladu sa zakonom, za realizaciju planova, programa, projekata i drugih aktivnosti u oblasti zaštite i unapređenja životne sredine na teritoriji Beograda u 2015. godini.

2. Program korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godinu je u prilogu ovog rešenja i čini njegov sastavni deo.

3. Na Predlog programa korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godinu, Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine Republike Srbije dalo je saglasnost broj 401-00-00417/2015 od 19. februara 2015. godine i broj 401-00-00417/2015 od 09.03.2015. godine.

 

Samostalne odredbe Rešenja o utvrđivanju Izmena i dopuna
Programa korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godinu

("Sl. list grada Beograda", br. 45/2015)

3. Na Predlog izmena i dopuna programa korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godinu, Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine Republike Srbije dalo je saglasnost broj 401-00-00417/2015 od 20. jula 2015. godine.

4. Ovo rešenje objavljuje se u "Službenom listu Grada Beograda".

 

PROGRAM
KORIŠĆENJA SREDSTAVA BUDŽETSKOG FONDA ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE GRADA BEOGRADA ZA 2015. GODINU

I

Ovim programom utvrđuje se obim, raspodela i korišćenje sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godinu namenjenih za realizaciju planova, programa, projekata i drugih aktivnosti u oblasti zaštite i unapređenja životne sredine na teritoriji Beograda u 2015. godini.

Sredstva Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godine planirana su Odlukom o budžetu grada Beograda za 2015. godinu ("Službeni list Grada Beograda", br. 96/14 i 35/15), u okviru razdela 09 - Sekretarijat za zaštitu životne sredine, glava 09.1 - Budžetski fond za zaštitu životne sredine i to:

- izvor finansiranja 01 - prihodi iz budžeta, funkcije: 510 - Upravljanje otpadom; 530 - Smanjenje zagađenosti; 540 - Zaštita biljnog i životinjskog sveta i krajolika i 550 - Zaštita životne sredine - istraživanje i razvoj, u iznosu od 1.606.567.207,00 dinara;

- izvor finansiranja 13 - neraspoređeni višak prihoda iz prethodnih godina, funkcije: 510 - Upravljanje otpadom; 540 - Zaštita biljnog i životinjskog sveta i krajolika i 550 - zaštita životne sredine - istraživanje i razvoj u iznosu od 649.168.221,00 dinara.

II

Sredstva iz tačke I ovog programa koristiće se u skladu sa bližom namenom utvrđenom Finansijskim planom pri- hoda i rashoda Sekretarijata za zaštitu životne sredine za 2015. godinu, za finansiranje:

Red. br.

NAMENA
Aktivnost /naziv plana, programa ili projekta

1.

424611 - Usluge očuvanja životne sredine

Planirani iznos: 23.683.200,00 dinara
1. Izrada projekta "Katastar septičkih jama na teritoriji Beograda, odabrane lokacije - deo naselja Sremčica na teritoriji opštine Čukarica i deo naselja Leštane na teritoriji opštine Grocka"
Sekretarijat za zaštitu životne sredine započeo je realizaciju ovog projekta 2009. godine i do sada su istražena područja gradskih opština: Voždovac (naselja Kumodraž, Beli potok, Jajinci, Ripanj i Pinosava), Palilula (naselja Krnjača, Ovča, Borča i Slanci), Grocka (naselje Boleč), Stari grad (kompleks Beogradska tvrđava i park Kalemegdan) i delovi gradskih opština Zemun i Rakovica (naselje Resnik). U 2014. godini, planirano je da projekat obuhvati naselja Sremčica i Leštane koja se nalaze na takođe osetljivom hidrogeološkom i hidrološkom potezu. Kroz naselje Sremčica protiče Železnička reka, koja utiče u reku Savu pre zone vodoizvorišta za snabdevanje Beograda vodom za piće, a kroz naselje Leštane protiče Bolečica koja se uliva u Dunav. U analizi, bi obzir bili uzeti i nivoi podzemnih voda. Izrada Katastra septičkih jama je od značaja za ovaj Sekretarijat s obzirom da je izrada Katastra u korelaciji sa istraživanjem proizvedenog zagađenja tla i vode sa ciljem sagledavanja ekološkog statusa naselja za potrebe pokretanja aktivnosti na pripremi plansko projektnih osnova za predloge izbora sistema prikupljanja, kanalisanja i prečišćavanja komunalnih otpadnih voda na ovom području.

 

2. Studija opravdanosti sa idejnim projektom izgradnje terminala za otpadne materije sa plovila na području Beograda.
U 2015. godini planira se započinjanje projekta "Studija opravdanosti sa idejnim projektom izgradnje terminala za otpadne materije sa plovila na području Beograda". U 2014. godini sproveden je otvoreni postupak javne nabavke i zaključen ugovor za izradu Prethodne studija opravdanosti sa generalnim projektom izgradnje terminala za otpadne materije sa plovila na području Beograda. U 2015. godini planira se realizacija ovog projekta kojim se utvrđuje opravdanost investicije za varijantna rešenja definisana generalnim projektom, na osnovu kojih se donosi planski dokument, kao i odluka o opravdanosti ulaganja u prethodne radove za idejni projekat i izradu studije opravdanosti. Studija opravdanosti sa idejnim projektom izgradnje terminala za otpadne materije sa plovila na području Beograda se vrši u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", broj 72/09, 81/09 - ispravka, 64/10 - odluka US, 24/11, 121/12, 42/13-odluka US, 50/13 - odluka US i 98/13 - odluka US) kao i Pravilnikom o sadržini i obimu prethodnih radova, prethodne studije opravdanosti i studije opravdanosti ("Službeni glasnik RS", broj 1/2012).
Studijom opravdanosti određuje se naročito prostorna, ekološka, društvena, finansijska, tržišna i ekonomska opravdanost investicije za izabrano rešenje, razrađeno idejnim projektom, na osnovu kojeg se donosi odluka o opravdanosti ulaganja i pokretanju postupka za izdavanje odobrenja za izgradnju terminala za otpadne materije sa plovila na području Beograda.
3. Izrada plana detaljne regulacije za deponiju Vinča
Lokalnim planom upravljanja otpadom grada Beograda 2011-2020. ("Službeni list Grada Beograda", broj 28/11), definisana je potreba izrade novog Plana detaljne regulacije za deponiju Vinča radi usklađivanja sa novim standardima i rešenjima zatvaranja i sanacije postojeće deponije, njenog proširenja u skladu sa evropskim standardima, kao i potrebne izgradnje postrojenja za tretman i upravljanje otpadom. Izradi Plana detaljne regulacije za deponiju Vinča pristupilo se u 2014. godini, a nosilac izrade je JUP "Urbanistički zavod Beograda", kao nosilac isključivog prava. Plan detaljne regulacije za deponiju Vinča usvojen je od strane Skupštine grada Beograda 2.4.2015. godine

2.

 

424911 - Ostale specijalizovane usluge

Planirana sredstva: 82.100.000,00 dinara
1. Sufinansiranje izvođenja radova na sanaciji odlagališta otpada i prevencije nastanka novih deponija na teritoriji grada Beograda Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, Fond za zaštitu životne sredine i Grad Beograd zaključili su 10. maja 2011. godine ugovor o sufinansiranju izvođenja radova na sanaciji odlagališta otpada i prevenciju nastanka novih deponija na teritoriji grada Beograda, kojim su obezbeđena sredstva za sanaciju odlagališta otpada, odnosno za uklanjanje divljih deponija i prevencije nastanka novih deponija na teritoriji grada Beograda. Sekretarijat za komunalne i stambene poslove je određen za staranje o realizaciji ovog ugovora. Kako je izmenama Odluke o Gradskoj upravi grada Beograda nadležnost nad upravljanjem komunalnim otpadom u celini preneta na Sekretarijat za zaštitu životne sredine, preuzeti su i nezavršeni poslovi i predmeti, odnosno ugovori sa planiranim sredstvima koja do sada nisu utrošena za ove namene. Budući da je rok za izvršenje ugovora istekao pre preuzimanja nadležnosti, očekuje se izjašnjenje nadležnog ministarstva o predlogu za produženje roka, kada bi bila započeta realizacija planiranih poslova.
2. Sanacija odlagališta otpada na teritoriji grada Beograda
Planirano je da se kontinuirano preduzimaju mere na uklanjanju tzv. divljih deponija odnosno sanaciji odlagališta otpada na teritoriji grada Beograda. Broj divljih deponija iz godine u godinu raste, i pored činjenice da se one redovno uklanjaju. Pored ružne slike koju stvaraju, uvek je prisutna opasnost pre svega, po zdravlje ljudi, zatim za životnu sredinu obzirom da nužno dolazi do zagađenja zemlje, vode i vazduha. Stoga se sprovode akcije na sanaciji ovih "divljih" odlagališta otpada koja stihijski nastaju na neuređenim i drugim površinama. Planirana sanacije ovih odlagališta, kao kontinuirani proces, u saradnji sa JKP "Gradska čistoća", JKP "Gradska čistoća", koja ima isključivo pravo obavljanja komunalne delatnost upravljanja komunalnim otpadom, shodno Odluci o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Gradska čistoća" ("Službeni list Grada Beograda", br. 51/2012, 10/2013, 54/2013 i 82/2014), treba da dovede do trajnog rešenja problema.
3. Projekat javno-privatnog partnerstva grada Beograda u pružanju usluge tretmana i deponovanja komunalnog otpada sa izgradnjom postrojenja za tretman i deponovanje komunalnog otpada
U skladu sa Lokalnim planom upravljanja otpadom grada Beograda 2011-2020 ("Službeni list Grada Beograda", broj 28/11), a radi uspostavljanja efikasnog sistema upravljanja otpadom na teritoriji grada Beograda, planirana je, između ostalog: sanacija i zatvaranje postojeće komunalne deponije u Vinči i iskorišćenje deponijskog gasa, izgradnja nove sanitarne deponije na istoj lokaciji, izgradnja postrojenja za tretman i proizvodnju električne i toplotne energije iz otpada. Na ovaj način pristupa se sistemskom rešenju pitanja upravljanja otpadom grada Beograda. Detaljnim razmatranjem planiranog projekta, analizom mogućih načina za njegovu realizaciju, finansijskih kapaciteta grada Beograda, te hitnosti potrebe rešavanja problema upravljanja otpadom grada Beograda i sanacije deponije u Vinči, ustanovljeno je da je optimalan način realizacije projekta putem javno-privatnog partnerstva. Stoga se pristupilo pripremi projekta javno-privatnog partnerstva u skladu sa Zakonom o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama ("Službeni glasnik RS", broj 88/11). Shodno Zakonu, koji predviđa mogućnost delimičnog ili potpunog finansiranja projekta JPP od strane privatnog partnera, privatni partner će finansirati čitav projekat, odnosno izgradnju postojenja za tretman i proizvodnju energije iz otpada, sanaciju postojeće i izgradnju nove sanitarne deponije. Po izgradnji postrojenja, privatni partner će pružati usluge tretmana i odlaganja komunalnog otpada korisnicima usluga, koji će plaćati cenu za pružene usluge. Dakle, saglasno Zakonu, privatni partner će finansirati čitav projekat javno-privatnog partnerstva, dok će grad Beograd privatnom partneru staviti na raspolaganje zemljište na kojem će privatni partner graditi postrojenja i pružati usluge.
4. Savetodavne finansijske usluge
U skladu sa Lokalnim planom upravljanja otpadom grada Beograda 2011-2020 ("Službeni list Grada Beograda, broj 28/11), a u cilju uspostavljanja efikasnog sistema upravljanja otpadom na teritoriji grada Beograda, planirana je izgradnja centra za upravljanje otpadom sa neophodnom infrastrukturom i postrojenjima, u saradnji sa privatnim partnerom. Centar za upravljanje komunalnim otpadom obuhvata izgradnju određenog broja postrojenja među kojima su: sanacija i zatvaranje postojeće deponije uz iskorišćenje deponijskog gasa, izgradnju nove sanitarne deponije, izgradnju postrojenja za mehaničko-biološki tretman otpada, izgradnju postrojenja za kogenerativnu proizvodnju električne i toplotne energije iz RDF goriva, izgradnju postrojenja za reciklažu građevinskog otpada, linije za razdvajanje otpada, kao i postrojenje za kompostiranje zelenog otpada iz šuma, parkova i javnih površina na teritoriji grada Beograda. U cilju realizacije planiranog projekta, Grad Beograd planira da raspiše tender za javno-privatno partnerstvo u 2015. godini. Kako bi postupak izbora privatnog partnera bio urađen na transparentan i ekonomičan način za grad Beograd, neophodno je izvršiti kvalitetnu analizu trenutnog stanja i potreba grada Beograda u ovoj oblasti, te pripremu postupka javnog tendera i izradu konkursne dokumentacije za izbor privatnog partnera i realizaciju javno-privatnog partnerstva. U 2014. godini zaključen je Ugovor između Međunarodne finansijske korporacije (International finance corporation - IFC, u daljem tekstu IFC) - članice grupacije Svetske banke (World Bank Group) i grada Beograda, o pružanju savetodavnih finansijskih usluga.

3.

451191 - Tekuće subvencije ostalim javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

Planirana sredstva: 40.000.000,00 dinara
1. Sanacija klizišta deponije i stabilizacija dela deponije u Vinči Usled obilnih padavina i poplava tokom 2014. godine, došlo je do pojave pukotina i klizišta tela komunalne deponije u Vinči, čiji operater je JKP "Gradska čistoća", kao i klizišta zemljišta ispod tela deponije. Posebno je na čeonom delu deponije kao i u njenom severnom i južnom delu došlo do pokretanja (klizanja) deponovanog materijala duž kosina, koji je zatrpao deo postojećeg kanala i obodne saobraćajnice. Visina ožiljka klizišta je od 2-15 m. Pokrenuti materijal sa deponije zatrpao je obodne kanale i saobraćajnicu i tako onemogućio da se procedne vode iz tela deponije dreniraju. Zatrpan je i separator kao glavni recepijent za prikupljanje procednih voda. Otpadne vode iz tela deponije sada se nekontrolisano proceđuju niz padinu ka Dunavu. Klizna tela koje se nalaze na obodnoj saobraćajnici onemogućavaju prilaz deponiji, naročito u čeonom delu, koji takođe klizi po vodom zasićenoj podlozi (Ošljanski potok koji je ispod tela deponije). Kako deponija ne poseduje degazacione bunare, u vazduhu se oseća prisustvo metana. Obzirom da JKP "Gradska čistoća" vrši poslove deponovanja komunalnog otpada, te da ima isključivo pravo obavljanja komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom, shodno Odluci o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Gradska čistoća" ("Službeni list Grada Beograda", br. 51/2012, 10/2013, 54/2013 i 82/2014), neophodno je da u saradnji sa gradom Beogradom - Direkcijom za upravljanje otpadom, preduzme mere na saniranju nastalog klizišta. Planirano je da JKP "Gradska čistoća" pokrene i sprovede postupak javne nabavke za izvođenje radova na sanaciji klizišta deponije i stabilizaciji dela deponije, a prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća" izvršiće se nakon dostavljanja neophodne dokumentacije o predmetnoj javnoj nabavci.

4.

 

451291 - Kapitalne subvencije ostalim javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

Planirana sredstva: 337.524.866,00 dinara
1. Oprema i mehanizacija za upravljanje otpadom
Lokalni plan upravljanja otpadom grada Beograda 2011-2020. ("Službeni list Grada Beograda", broj 28/11) definisao je sistem upravljanja otpadom, koji obuhvata i zamenu postojećih kontejnera i postavljanje novih za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (reciklabilnog i ostalog mešanog komunalnog otpada), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada.
U tu svrhu, planirano je da JKP "Gradska čistoća" započne i realizuje postupke javnih nabavki dobara, uz saglasnost Grada. U 2014. godini zaključen je Ugovor sa JKP "Gradska čistoća" za finansiranje nabavke opreme i mehanizacije za upravljanje otpadom na teritoriji grada Beograda. Međutim, kako bi se uspostavio efikasan i održiv sistem upravljanja otpadom, u skladu sa zakonom i standardima u toj oblasti, planirana su dodatna sredstva u 2015. godini za nabavku opreme i mehanizacije za upravljanje otpadom na teritoriji grada Beograda. Prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća" izvršiće se nakon dostavljanja neophodne dokumentacije o predmetnim javnim nabavkama.
U tu svrhu, planirano je da JKP "Gradska čistoća" započne i realizuje postupke javnih nabavki dobara, uz saglasnost Grada. U 2014. godini zaključen je Ugovor sa JKP "Gradska čistoća" za finansiranje nabavke opreme i mehanizacije za upravljanje otpadom na teritoriji grada Beograda. Međutim, kako bi se uspostavio efikasan i održiv sistem upravljanja otpadom, u skladu sa zakonom i standardima u toj oblasti, planirana su dodatna sredstva u 2015. godini za nabavku opreme i mehanizacije za upravljanje otpadom na teritoriji grada Beograda. Prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća" izvršiće se nakon dostavljanja neophodne dokumentacije o predmetnim javnim nabavkama.
2. Sufinansiranje izvođenja radova na sanaciji odlagališta otpada i prevencije nastanka novih deponija na teritoriji grada Beograda
Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, Fond za zaštitu životne sredine i Grad Beograd zaključili su 10. maja 2011. godine ugovor o sufinansiranju izvođenja radova na sanaciji odlagališta otpada i prevenciju nastanka novih deponija na teritoriji grada Beograda, kojim su obezbeđena sredstva za sanaciju odlagališta otpada, odnosno za uklanjanje divljih deponija i prevencije nastanka novih deponija na teritoriji grada Beograda. Sekretarijat za komunalne i stambene poslove je određen za staranje o realizaciji ovog ugovora.
Kako je izmenama Odluke o Gradskoj upravi grada Beograda nadležnost nad upravljanjem komunalnim otpadom u celini preneta na Sekretarijat za zaštitu životne sredine, preuzeti su i nezavršeni poslovi i predmeti, odnosno ugovori sa planiranim sredstvima koja do sada nisu utrošena za ove namene, Budući da je rok za izvršenje ugovora istekao pre preuzimanja nadležnosti, očekuje se izjašnjenje nadležnog ministarstva o predlogu za produženje roka, kada bi bila započeta realizacija planiranih poslova.
3. Izgradnja i opremanje reciklažnih centara/dvorišta na teritoriji grada Beograda
Opremanje reciklažnih centara čija je namena prikupljanje i razvrstavanje reciklabilnog i posebnih tokova otpada, na teritoriji grada Beograda, treba da bude realizovana u saradnji sa JKP "Gradska čistoća", koja ima isključivo pravo obavljanja komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom, shodno Odluci o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Gradska čistoća" ("Službeni list Grada Beograda", br. 51/2012, 10/2013, 54/2013 i 82/2014). U okviru svakog reciklažnog centra treba da postoji hala za smeštaj reciklabilnog otpada, kao i posebne zone, odnosno odvojen prostor za posebne tokove otpada. Pored toga, planirana je izgradnja linije za separaciju reciklabilnog otpada i opremanje reciklažnog centra odgovarajućim kontejnerima i drugom opremom. U tu svrhu, planirano je da JKP "Gradska čistoća" započne i realizuje postupke javnih nabavki dobara i radova, uz saglasnost grada Beograda i obezbeđenje sredstava sa ove pozicije. Prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća" izvršiće se nakon dostavljanja neophodne dokumentacije o predmetnim javnim nabavkama. Sredstva će biti iskorišćena za opremanje reciklažnih dvorišta na teritoriji grada Beograda.

5.

424331 - Usluge javnog zdravstva - inspekcija i analiza

Planiran iznos: 41.340.064,00 dinara
Kontrola kvaliteta životne sredine, kao zakonska obaveza jedinice lokalne samouprave, vrši se sistematskim praćenjem stanja životne sredine, odnosno vrednosti indikatora i negativnih uticaja na životnu sredinu, praćenja mera i aktivnosti koje se preduzimaju u cilju smanjenja negativnih uticaja na kvalitet životne sredine i zdravlje ljudi.
Realizacija programa kontrole, praćenja i ocenjivanja stanja činilaca životne sredine -monitoring, koja obuhvata:
1. Ugovorena obaveza u 2014. godini i preneta obaveza za: Program kontrole kvaliteta vazduha na teritoriji Beograda;
2. Program kontrole kvaliteta površinskih voda na teritoriji Beograda;
3. Program merenja nivoa komunalne buke u životnoj sredini na teritoriji Beograda;
4. Program ispitivanja zagađenosti zemljišta na teritoriji Beograda;
5. Program kontrole kvaliteta podzemnih voda na teritoriji Beograda.

6.

424611 - Usluge očuvanja životne sredine

Planiran iznos: 12.899.000,00 dinara
Realizacija Programa sistematskog ispitivanja nivoa radioaktivnosti u životnoj sredini na teritoriji Beograda obuhvata sistematsko praćenje stepena radioaktivnog zagađenja u svim segmentima životne sredine (vazduh, čvrste i tečne padavine, voda za piće i rečna voda, ljudska hrana, stočna hrana, predmeti opšte upotrebe zemljište, koncentracija radona u zatvorenom prostoru) i praćenje uticaja jonizujućih zračenja na zdravlje ljudi i životnu sredinu. Praćenje nivoa ultravioletnog zračenja ima za cilj da putem obaveštavanja javnosti o prekoračenjima dozvoljenog nivoa obezbedi informacije o potrebnim merama za umanjenje štetnih posledica ultravioletnog zračenja na zdravlje stanovništva.
Realizacija programa kontrole, praćenja i ocenjivanja stanja činilaca životne sredine -monitoring, koja obuhvata:
1. Program sistematskog ispitivanja nivoa radioaktivnosti u životnoj sredini na teritoriji Beograda (vazduh, padavine, voda za piće, rečna voda, zemljište, namirnice, stočna hrana i dr) - Planirana preneta obaveza koja neće biti realizovana, s obzirom da je krajem decembra 2014. godine doneta Odluka o obustavi postupka.
2. Program merenja UV zračenja na teritoriji grada Beograda.

7.

 

451291 - Kapitalne subvencije ostalim javnim i nefinansijskim preduzećima i organizacijama

Planiran iznos: 20.000.000,00 dinara
1. Projekti energetske efikasnosti i korišćenje obnovljivih izvora energije Usvajanjem Uputstva o postupanju prilikom rangiranja prioritetnih projekata unapređenja i racionalnog korišćenja prirodnih resursa i energije ("Službeni list Grada Beograda", broj 83/14 od 7.11.2014. godine), definisani su kriterijumi za rangiranje projekata energetske sanacije objekata u javnoj svojini koje koriste organi gradske i opštinskih uprava, preduzeća i ustanove čiji je osnivač grad Beograd. Osnovni ciljevi, koji će se postići realizacijom ovih projekata su održivo korišćenje prirodnih resursa i energije, povećanje upotrebe obnovljivih izvora energije, unapređenje energetske efikasnosti objekata, jačanje svesti o značaju održivog korišćenja prirodnih resursa i energije kao i ostvarivanje uštede u budžetu grada Beograda.
Projekti energetske sanacije obuhvataju: 1. poboljšanje termičkog omotača objekta, 2. poboljšanje termotehničkih sistema u objektu, 3. modernizaciju osvetljenja i 4. upotrebu obnovljivih izvora energije za proizvodnju električne i toplotne energije i potrošne tople vode.
Na osnovu javnog poziva, gradska preduzeća i ustanove, kao i organi Gradske i opštinskih uprava dostavljaju Sekretarijatu za zaštitu životne sredine predloge projekata, koje rangira Komisija za rangiranje prioritetnih projekata, u skladu sa Uputstvom, nakon čega se donosi odluka o finansiranju projekata, u skladu sa raspoloživim sredstvima. Planirano je razmatranje i višegodišnjih projekata, čija realizacija bi započela u 2015. godini.

8.

 

424511 - Usluge održavanja nacionalnih parkova i prirodnih površina

Planiran iznos: 290.694.202,00 dinara
1. Realizacija aktivnosti na upravljanju zaštićenim prirodnim dobrima i to:
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Veliko ratno ostrvo",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Kosmaj",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Avala",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Banjička šuma",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Zvezdarska šuma",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Bojčinska šuma",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Šuma Košutnjak",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Lipovička šuma - Dugi rt",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Miljakovačka šuma",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Obrenovački zabran"
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Arboretum Šumarskog fakulteta",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Akademski park",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Pionirski park",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Topčiderski park",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Zemunski lesni profil",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Lesni profil Kapela u Batajnici",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Stanište gljive na Adi Ciganliji",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Pojedinačna stabla",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Grupa stabala hrasta lužnjaka kod Jozića kolibe",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Tri hrasta lužnjaka - Bare",
- Program upravljanja zaštićenim područjem "Forland Beograda",
- Program upravljanja zaštićenim staništem "Veliko blato",
- Program upravljanja zaštićenim staništem "Zimovalište malog vranca". Realizacija aktivnosti i mera zaštite vrši se na osnovu godišnjih programa upravljanja, koje donosi upravljač u skladu sa zakonom, a po prethodno pribavljenoj saglasnosti Sekretarijata za zaštitu životne sredine. Programi se donose i realizuju na godišnjem nivou, usklađeni su sa planovima i obuhvataju osnovne aktivnosti i mere sprovođenja utvrđenog režima zaštite koje se odnose na: čuvanje i nadzor, praćenje stanja, negu, zaštitu i uređenje zaštićenog područja, kao i izradu višegodišnjeg plana i godišnjeg programa upravljanja i drugo.
2. Izrada Plana generalne regulacije sistema zelenih površina Beograda Odlukom o izradi Plana generalne regulacije sistema zelenih površina Beograda ("Službeni list Grada Beograda", broj 57/09) definisani su ciljevi izrade ovog plana i granica kojom su obuhvaćene teritorije 12 gradskih opština, odnosno područja koja su obuhvaćena Generalnim planom Beograda 2021. Nosilac izrade ovog plana je JUP "Urbanistički zavod Beograda". Koncept plana je usvojen i u toku je izrada Nacrta plana, čija prva verzija je dostavljena Sekretarijatu u decembru 2014. godine. Planira se da Plan generalne regulacije sistema zelenih površina Beograda uđe u skupštinsku proceduru u toku 2015. godine.
3. Usluge sprovođenja planova pošumljavanja područja Beograda
U 2015/2016. godini predviđa se nastavak realizacije Strategije pošumljavanja područja Beograda. Planirano je da se novi šumski zasadi podignu na lokacijama koje povezuju postojeće šumske komplekse, vetrozaštitne pojaseve i zelene koridore čime se obezbeđuje ostvarivanje opštekorisnih funkcija šuma i podizanje kvaliteta životne sredine. Do sada je pošumljeno preko 450 ha novog šumskog zemljišta u skladu sa planovima pošumljavanja područja kojim upravljaju javna preduzeća osnovana u ovoj oblasti. Nastavak realizacije pošumljavanja takođe će se vršiti na osnovu planova, a na površinama na kojima isključivo pravo upravljanja imaju javna preduzeća osnovana u skladu sa Zakonom o šumama ("Službeni glasnik RS", br. 30/10 i 93/12) ili odlukama grada Beograda.
4. Usluge ozelenjavanja objekata i površina i usluge revitalizacije ugroženih i zapuštenih javnih zelenih površina Planirana je realizacija prioritetnih projekata obnavljanja devastiranih i zapuštenih javnih zelenih površina i drvoreda, projekata podizanja novih zelenih površina, krovnih vrtova i ozelenjavanja fasada, kontinuirano tokom godine u saradnji sa javnim preduzećima, a u skladu sa potrebama gradskih opština, odnosno građana. Odabir lokacija vrši Radna grupa, sačinjena od predstavnika JKP "Zelenilo Beograd" i predstavnika Gradske uprave grada Beograda.
Realizacija će se obavljati kroz zaključenje pojedinačnih ugovora za projektovanje i izvođenje predmetnih radova. Realizacijom ovih projekata kvalitet životne sredine će se popraviti u estetskom ali i kvalitativnom smislu obzirom da procentualno povećanje zelenih površina doprinosi popravljanju kvaliteta vazduha i svih ostalih činilaca životne sredine.
5. Projekat "Uspostavljanje katastra zelenih površina Beograda - GIS" Izradom projekta "Uspostavljanje katastra zelenih površina Beograda - GIS" obezbeđuje se sveobuhvatni geografski informacioni sistem o zelenim površinama grada Beograda koji će integrisati podatke o zelenim površinama grada za potrebe daljeg planiranja izgradnje i razvoja zelenih površina, kao i za potrebe upravljanja zelenim površinama, odnosno njihovog korišćenja, održavanja i zaštite. Sredstva planirana u 2015. godini namenjena su za sprovođenje aktivnosti na obuci korisnika i postavci sistema za korisnike, kao i za nastavak aktivnosti na prikupljanju prostornih i atributskih podataka za zelene površine i jedinice održavanja koje nisu obrađene tokom 2014. godine. Planira se da projekat bude završen u 2015. godini.

 

423 - Usluge po ugovoru

Planiran iznos: 2.144.000,00 dinara
Planirane aktivnosti odnose se na:
1. Realizacija usluge produkcije novih epizoda TV emisije "Zelena emisija" i usluge emitovanja "Zelene emisije" na TV programu kao specijalizovane emisije koja se bavi pitanjima zaštite životne sredine sa ciljem da se preko televizije, kao najjačeg medijskog instrumenta, gledaoci pozovu na akciju u rešavanju problema zaštite životne sredine, odnosno da se utiče na svest ljudi o važnosti individualne odgovornosti svakog pojedinca na poboljšanju postojećeg stanja u Srbiji.

9.

 

 

 

 

424611 - Usluge očuvanja životne sredine

Planiran iznos: 204.353.503,00 dinara
Planirane aktivnosti odnose se na:
1. Ažuriranje i inoviranje Katastra vodnih pojava i objekata na teritoriji Beograda sa izradom digitalne karte i baze podataka
U 2015. godini se završava višegodišnji period ažuriranja i provere tačnosti podataka iz postojećeg "Katastra vodnih objekata na teritoriji Beograda južno od Dunava i Save" koji je izrađen 1990. godine, kao i uvođenje i obrada novih pojava. Unos podataka vrši se izradom digitalne karte područja analize sa pratećom bazom podataka o ovom važnom resursu u cilju vrednovanja resursa podzemnih voda i mogućnosti njihove valorizacije kroz višenamenski način korišćenja.
2. Plan kvaliteta vazduha u Beogradu
Plan kvaliteta vazduha u Beogradu izrađuje se u skladu sa obavezom utvrđenom u Zakonu o zaštiti vazduha ("Službeni glasnik RS", br. 36/09 i 10/13), a predstavlja instrument politike planiranja i zaštite vazduha, koji se donosi u cilju očuvanja i poboljšanja kvaliteta vazduha i izbegavanja, sprečavanja ili smanjenja zagađenja i štetnih posledica po zdravlje ljudi i životnu sredinu.
3. Izrada projekta "Merenje emisije dimnih gasova iz individualnih toplotnih izvora na teritoriji Beograda"
Istraživanje obuhvata merenje emisije zagađujućih materija iz stacionarnih izvora, odnosno prikupljanje i obradu podataka o koncentracijama zagađujućih materija koje se emituju u vazduh iz individualnih stambenih objekata. Merenjem je planirano da se, tokom više godina, obuhvati oko 220.000 registrovanih individualnih ložišta koja koriste čvrsta fosilna goriva ili goriva nepoznatog sastava i kvaliteta. Dobijeni podaci koriste se za izradu katastra zagađujućih materija koje potiču iz individualnih objekata na osnovu čega se vrše analize uticaja pojedinačnih izvora zagađivanja na kvalitet vazduha i stanje životne sredine u Beogradu, za potrebe izrade plana kvaliteta vazduha i drugih strateških dokumenata.
4. Akustičko zoniranje dela centralne zone grada Beograda (delovi opština Stari grad, Savski venac, Palilula, Vračar, Zemun i Novi Beograd) Zoniranje teritorije grada odvijaće se u fazama, a prema odgovarajućim planovima i raspoloživim finansijskim sredstvima za tu namenu. Prva faza ovog projekta je započeta u 2014. godini. U skladu sa urbanističkim podlogama definisano je područje delova centralnih gradskih opština koje je najugroženije bukom, a za koje će se izvršiti akustičko zoniranje, odnosno odrediti odgovarajuća ograničenja i zabrane u pogledu emisije buke.
5. Izrada projekta "Plavo-zeleni koridori" - Istraživanje mogućnosti revitalizacije sliva Rakovičkog potoka i okolnih šumskih površina Dosadašnjim projektima obrađeni su "plavo-zeleni" koridori na slivovima Kaljavog potoka i potoka Jelezovac, koji ostvaruju funkcionalnu i prostornu vezu sa slivom Rakovičkog potoka. Cilj projekta je izdvajanje, zaštita, uređenje i funkcionalno povezivanje "plavo-zelenih" koridora sliva Rakovičkog potoka, zatim umrežavanje sa postojećim šumskim i vodenim površinama na susednim slivovima Kaljavog potoka i potoka Jelezovac, odnosno formiranje prostorne celine sa prirodnim, rekreativnim, estetskim i drugim vrednostima. Rakovički potok ima trokraku formu i nalazi se južno od sliva potoka Jelezovac (dele liniju vododelnice). U postupku javne nabavke tokom 2014. godine za izvršioca ovog projekta izabran je Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu, za koji je potpisan ugovor i započeta realizacija.
6. Izrada projekta "Plavo-zeleni koridori" - Istraživanje mogućnosti revitalizacije sliva potoka Pariguz i okolnih šumskih površina
Cilj istraživanja je izdvajanje, zaštita, uređenje i funkcionalno povezivanje koridora sliva potoka Pariguz, umrežavanje sa postojećim šumskim i vodenim površinama na susednim slivovima Kaljavog potoka, potoka Jelezovac i Rakovičkog potoka, odnosno formiranje prostorne celine sa prirodnim i rekreativnim, estetskim i drugim vrednostima. U postupku javne nabavke tokom 2014. godine izabran je Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu za izvršioca ovog projekta za koji je potpisan ugovor i započeta realizacija.
7. Zaštita i usmereno korišćenje genofonda retkih i ugroženih vrsta Velikog ratnog ostrva
Projektom će se obezbediti konzervacija postojećeg genofonda koja podrazumeva aktivne mere zaštite populacija biljnih vrsta na prirodnom staništu, očuvanje prirodnih ekosistema, očuvanje i oporavak populacija na njihovim prirodnim staništima, što se može smatrati početkom procesa genetičke konzervacije retkih i ugroženih vrsta u Republici Srbiji. Istovremeno, konzervacijom šumskog drveća i žbunja koje čini stanište za retke i ugrožene vrste ptica, ostvaruje se i zaštita ukupnog biodiverziteta Velikog ratnog ostrva. U postupku javne nabavke tokom 2014. godine izabran je Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu za izvršioca ovog trogodišnjeg projekta za koji je potpisan ugovor i započeta realizacija.
8. Istraživanja, valorizacija i zaštita dela prostora Ade Ciganlije Prostor Ade Ciganlije predstavlja složen ekosistem i prirodnu oazu sa specifičnom mikroklimom kojim dominira gusta listopadna šuma sa pretežno autohtonim vrstama hrasta i bresta kao i brojnim stablima topole i jasena koji su sađeni u XX veku. U cilju zaštite autohtonih vrsta planirana je izrada projekta kojim se ostvaruje: definisanje prirodnih vrednosti i zaštitnih funkcija istraživanog područja, definisanje kvaliteta zemljišta i podzemnih voda, rizika od zagađenja i degradacije prirodnih potencijala, mogućnost poboljšanja dostupnosti istraživanog područja u skladu sa optimalnim nivoom zaštite (isključivo pešački koridori). U postupku javne nabavke tokom 2014. godine izabran je Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu za izvršioca ovog trogodišnjeg projekta za koji je potpisan ugovor i započeta realizacija.
9. Izrada Prethodne studije opravdanosti sa generalnim projektom izgradnje terminala za otpadne materije sa plovila na području Beograda
Ovom studijom se vrši istraživanje i izbor rešenja za bezbedno postupanje sa neopasnim i opasnim (čvrstim, tečnim) brodskim otpadom (preuzimanje, razvrstavanje, skladištenje, prečišćavanje, reciklaža ili iskorišćenje, odlaganje), odnosno izrada studijske i tehničke dokumentacije za izgradnju specijalizovanih terminala u zoni odvijanja vodnog saobraćaja, sa odgovarajućom opremom za upravljanje otpadom sa plovila. Značaj ovog projekta je u povećanju nivoa bezbednosti plovidbe, zaštiti voda Save i Dunava, zaštiti ljudi i životne sredine. Nesporan je interes Beograda da zaštiti rečne vode od zagađivanja budući da se koriste i za vodosnabdevanje i navodnjavanje, kao i da osigura uslove za razvoj turizma i sportova na vodi i dr. Prethodnom studijom opravdanosti, shodno zakonu kojim se uređuje planiranje i izgradnja, utvrđuje se naročito prostorna, ekološka, društvena, finansijska, tržišna i ekonomska opravdanost investicije za varijantna rešenja definisana generalnim projektom, na osnovu kojih se donosi planski dokument, kao i odluka o opravdanosti ulaganja u prethodne radove za idejni projekat i izradu studije opravdanosti. U 2014. godini, sproveden je postupak javne nabavke, izabran ponuđač i zaključen Ugovor, a završetak realizacije projekta se očekuje u 2015. godini.
10. Biotehnološki tretman otpadnih voda septičkih jama u zoni sliva Topčiderske reke
Realizacijom projekata koji su prethodili ovom i višegodišnjeg istraživanja i izrade Katastra septičkih jama za područja obuhvaćena istraživanjem u prethodnim godinama omogućeno je prikupljanje značajnih podataka na osnovu kojih bi sada bilo moguće vršiti adekvatan tretman otpadnih voda septičkih jama, kao i praćenje uticaja na životnu sredinu, čime bi se postigao neophodan kontinuitet u monitoringu i zaštiti sliva Topčiderske reke. Ovaj sliv je odabran zbog činjenice da se uliva u zonu beogradskog vodoizvorišta. U 2014. godini, sproveden je postupak javne nabavke, izabran ponuđač i zaključen ugovor, a završetak realizacije projekta se očekuje u 2015. godini.
11. Revitalizacija Topčiderske reke biološkim sistemima za prečišćavanje zagađenih voda
Projekat ispituje ekološki prihvatljivo, efikasno i ekonomski isplativo rešenje za tretman i revitalizaciju zagađenih urbanih rečnih tokova na primeru Topčiderske reke. Cilj projekta je unapređenje vodnih resursa Beograda; poboljšanje metoda prevencije, upravljanja, smanjenja i tretiranja zagađenja vode i zemljišta, kao i unapređenje svesti i znanja o zagađenju u funkciji razvoja i poboljšanja uslova života; primena bioloških metoda u sanaciji vodnih resursa Beograda; održivo upravljanje, svestrano korišćenje i zaštita postojećih vodnih resursa. U prvoj godini realizacije izvršeno je prikupljanje podloga i terenska istraživanja sa definisanjem odabranih vrsta i projektovanje, dok se u drugoj godini planira postavljanje konstrukcije, održavanje sistema uz stalno praćenje, što se nastavlja i u trećoj godini ali se tada već radi na i sistematizaciji rezultata i izrada predloga mera za razvijanje akvatičkih sistema. U postupku javne nabavke tokom 2014. godine izabran je Institut za šumarstvo za izvršioca ovog projekta za koji je potpisan ugovor i započeta realizacija.
12. Morfološko-anatomske i fiziološke promene na drvenastim vrstama u parkovima Beograda kao indikator stanja životne sredine
Morfološko-anatomske i fiziološke promene na drvenastim vrstama, odnosno njihove manifestacije su indikator stepena reakcije na spoljašnju sredinu. Predloženim projektom će se na osnovu pregleda zastupljenosti autohtonih i alohtonih drvenastih biljnih vrsta evidentirati i oceniti stepen i vrsta fitopatoloških i entomoloških oštećenja na biljkama.
Na osnovu rezultata ispitivanja dobiće se baza podataka na osnovu koje je moguće utvrditi stepen rizika odnosno uspeha adaptivnosti između različitih biljnih vrsta na istom lokalitetu i utvrđivanje rizika u okviru jedne iste vrste na različitim lokalitetima.
Projektom je planirano da se na osnovu pregleda zastupljenosti autohtonih i alohtonih drvenastih biljnih vrsta izvrši evidentiranje i ocena stepena i vrste fitopatoloških i entomoloških oštećenja na biljkama ali i ocenu stanja životne sredine. U postupku javne nabavke tokom 2014. godine izabran je Institut za šumarstvo za izvršioca ovog projekta za koji je potpisan ugovor i započeta realizacija.
13. Uticaj industrijskih postrojenja na potencijalnu kontaminaciju životne sredine ruralnih naselja grada Beograda
Projekat ima cilj da se izmere, procene i da osnov za smanjenje rizika gajenja kultura za ishranu ljudi i životinja na zemljištima u neposrednom okruženju industrijskih postrojenja, deponija industrijskog i komunalnog otpada na teritoriji opština Palilula, Obrenovac, Lazarevac i Grocka. Obezbediće se procena rizika akumulacije teških metala, radionuklida i organskih polutanata, pre svega očekivanih poliaromatičnih ugljovodonika i polihlorovanih bifenila po zdravlje stanovništva koje konzumira tu hranu. Za tri godine planira se na 6 odabranih lokacija uzimanje i analiza 400 uzoraka zemljišta.
14. Poslovi suzbijanja štetnih organizama na teritoriji Beograda Odlukom Skupštine grada Beograda o izmeni Odluke o osnivanju Zavoda za biocide i medicinsku ekologiju ("Službeni list Grada Beograda", broj 72/14), Zavodu je dodeljeno isključivo pravo na obavljanje poslova monitoringa štetnih organizama. Zavod za biocide i medicinsku ekologiju će sprovoditi poslove monitoringa i stručne prognoze krpelja, larvi i odraslih formi komaraca i glodara na teritoriji Beograda u 2015. godini.
Istom Odlukom Skupštine Grada Beograda, Zavodu je dodeljeno isključivo pravo i na obavljanje poslova suzbijanja krpelja, suzbijanja komaraca i poslove sistematske deratizacije stambenog fonda, nehigijenskih naselja i priobalja.
Realizacija poslova monitoringa i suzbijanja štetnih organizama biće sprovedena na teritoriji 16 gradskih opština Beograda, izuzev Obrenovca koji ima svoje usvojene programe za obavljanje istih poslova.

10.

424911 - Ostale specijalizovane usluge

Planiran iznos: 965.000,00 dinara
1. Stručna komisija za nadzor nad suzbijanjem štetnih organizama
Pored usluga koje se odnose na neposredno izvođenje akcija i primenu direktnih mera suzbijanja štetnih organizama, neophodno je u okviru organizacije ovih poslova obezbediti stručni nadzor i kontrolu suzbijanja komaraca, krpelja i glodara, budući da se radi o preventivnim merama zdravstvene zaštite i zaštite stanovništva od zaraznih bolesti. Naime, suzbijanje štetnih organizama zahteva stručnu i bezbednu metodologiju pripreme i izvođenja akcija, primenu propisa i normativa iz više disciplina, primenu preporuka Svetske zdravstvene organizacije, kao i praktična iskustva i dobro poznavanje prirodnih uslova i ekoloških faktora na teritoriji Beograda, odnosno vrsta i osobina štetnih organizama, mogućih epidemioloških rizika, karakteristika i svojstava insekticida i antikoagulanata, njihove efikasnosti, metode suzbijanja i dr.
Planirane su aktivnosti tri Komisije na teritoriji Beograda:
- za stručni nazor i kontrolu suzbijanja krpelja,
- za stručni nazor i kontrolu suzbijanja komaraca,
- za stručni nazor i kontrolu suzbijanja glodara.

11.

 

 

 

451211 - Kapitalne subvencije javnom gradskom saobraćaju

Planiran iznos: 300.000.000,00 dinara
1. GSP - autobusi na električni pogon
Gradsko saobraćajno preduzeće je prošle godine testirao 1 autobus na električni pogon, tj. na jon-fosfatne baterije. Ekološki aspekt korišćenja električnih autobusa je ključna činjenica za odabir ovih autobusa za grad Beograd. Osim što ne emituju štetne gasove, oni ne emituju ni gasove sa efektom staklene bašte, čime preventivno utiču na klimatske promene. Korist se ogleda i u uštedi goriva i mogućnosti inžinjera GSP-a da se uključuju u nove tehnologije. U poslednjih 6 meseci u ovom preduzeću su izrađeni brojni elaborati i dokumenta u svrhu pronalaženja najoptimalnijeg rešenja za grad Beograd. Utvrđena je potreba nabavke 5 vozila tipa 12-metarski
E-bus sa pantografskim napajanjem. Na osnovu prikupljenih informacija i istraživanja tržišta procenjen je navedeni iznos sredstava za nabavku ovih vozila.

463 - Transferi ostalim nivoima vlasti

Planiran iznos: 900.031.593,00 dinara
1. Poslovi suzbijanja štetnih organizama
Poslovi suzbijanja štetnih organizama sprovode se na privremenim i stalnim staništima u cilju regulacije njihove brojnosti na biološki tolerantan nivo.
Obaveza suzbijanja štetnih organizama u Beogradu proizilazi iz odredbe člana 8. stav 2. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti ("Službeni glasnik RS", broj 125/04), a uz primenu metoda utvrđenih ovim i drugim zakonima i propisima, kao i preporukama, uputstvima i standardima nacionalnih i međunarodnih institucija.
Štetni organizmi predstavljaju veliki epidemiološki, epizootiološko-epidemiološki, kao i ekonomski problem i zato je regulacija brojnosti štetnih organizama deo integralnog pristupa prevenciji endemskih zaraznih oboljenja (malarije, poliomielitisa, encefalitisa, lajmske bolesti, trihineloze i drugih arbo virusnih oboljenja), s obzirom da Beograd svojim geografskim položajem, klimatskim, ekološkim i socio-ekonomskim karakteristikama predstavlja vulnerabilno područje za pojavu nekih od navedenih oboljenja.
Za suzbijanje štetnih organizama (komarci, krpelji i glodari) na teritoriji grada Beograda u 2015. godini koristiće se preparati koji imaju rešenje nadležnog Ministarstva o upisu u Privremenu listu biocidnih proizvoda za dostavljanje tehničkog dosijea i namenjeni su za suzbijanje štetnih organizama. Ovi preparati se koriste na osnovu odredaba Zakona o biocidnim proizvodima ("Službeni glasnik RS", br. 36/09, 88/10 i 92/11) i drugih propisa kojima je uređena oblast primene biocidnih proizvoda u regulaciji brojnosti štetnih organizama, odnosno na osnovu kojih se vrši registracija i dozvoljava primena ovih hemijskih preparata u našoj zemlji.
2. Priključenje grejnih instalacija objekata OŠ "1300 kaplara" i Medicinske škole na sistem daljinskog grejanja
Uzimajući u obzir konstatovana prekoračenja propisanih graničnih vrednosti emisija štetnih gasova, te izrečene zabrane rada kotlarnica rešenjima nadležnih inspektora, nastaviće se sa realizacijom priključenja grejnih instalacija školskih i predškolskih objekata na sistem daljinskog grejanja u objektima kojima je osnivač Republika.
U 2014. godini su započeti projekti gašenja kotlarnica i priključenja OŠ "1300 kaplara" i srednje Medicinske škole na sistem daljinskog grejanja, a prema proceni troškova priključenja i rekonstrukcije sekundarnog dela toplotne podstanice.
3. Realizacija kapitalnih i tekućih projekata na teritoriji gradskih opština Obrenovac i Lazarevac za potrebe sprovođenja sanacije i revitalizacije (700.000.000,00 dinara)
Planirano je finansiranje programa i projekata zaštite i unapređenja životne sredine na teritoriji gradskih opština Lazarevac i Obrenovac. Katastrofalne poplave su u 2014. godini najveće štete nanele gradskim opštinama Obrenovac i Lazarevac. Osim materijalnih gubitaka i imovine građana poplave su prouzrokovale velike posledice na životnu sredinu. Realizacijom predloženih aktivnosti saniraće se posledice nastalih šteta i analizirati mere prevencije kako da do ovih posledica ne bi dolazilo u budućnosti.
Gradske opštine Obrenovac i Lazarevac su na pripremljene programe i projekte za sprovođenje sanacije i revitalizacije, pripremu i uspostavljanje mera prevencije, kao i druge projekte iz oblasti zaštite životne sredine pribavile saglasnost Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine. Realizacija programa i projekata za koje je dobijena saglasnost Ministarstva, izvršiće se do nivoa sredstava raspoloživih u Budžetskom fondu.

III

Program korišćenja sredstava, u obimu iz tačke II ovog rešenja, zasniva se na procenjenim prihodima Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Beograda za 2015. godinu.

U slučaju da se prihodi Budžetskog fonda ostvare u većem, odnosno manjem obimu od procenjenih iznosa, planirane aktivnosti iz tačke II ovog rešenja će se realizovati prema obimu ostvarenih prihoda Budžetskog fonda, uz prethodno pribavljenu saglasnost gradonačelnika Grada Beograda.

U slučaju da se prihodi Budžetskog fonda ostvare u većem, odnosno manjem obimu od procenjenih iznosa i koriste namenski za finansiranje programa i planova koji nisu obuhvaćeni tačkom II ovog rešenja, Sekretarijat za zaštitu životne sredine će pre pribavljanja saglasnosti Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine, pribaviti i mišljenje gradonačelnika Grada Beograda.

Izveštaj o korišćenju sredstava Budžetskog fonda, koji se dostavlja Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu, sadržaće obrazloženje realizacije planiranih aktivnosti i svih njihovih izmena.

IV

Na kraju perioda 1. januar - 31. decembar 2015. godine, neiskorišćena sredstva Budžetskog fonda prenose se u naredni period i raspoređuju u Programu korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Beograda za 2016. godinu.

V

Aktivnosti iz tačke II ovog programa izvršiće se u skladu sa važećim zakonskim i drugim propisima i aktima kojima je regulisana svaka pojedinačna aktivnost.

VI

Isplatu sredstava za realizaciju aktivnosti iz ovog programa odobrava gradonačelnik grada Beograda posebnim zaključcima.

 

Samostalne odredbe Izmene i dopune Programa
korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godinu

("Sl. list grada Beograda", br. 45/2015)

III

Izmene i dopune Programa korišćenja sredstava, u obimu iz tačke II ovog rešenja, zasnivaju se na procenjenim prihodima Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2015. godinu.

U slučaju da se prihodi Budžetskog fonda ostvare u većem, odnosno manjem obimu od procenjenih iznosa, planirane aktivnosti iz tačke II ovog rešenja će se realizovati prema obimu ostvarenih prihoda Budžetskog fonda, uz prethodno pribavljenu saglasnost gradonačelnika grada Beograda.

U slučaju da se prihodi Budžetskog fonda ostvare u većem, odnosno manjem obimu od procenjenih iznosa i koriste namenski za finansiranje programa i planova koji nisu obuhvaćeni tačkom II ovog rešenja, Sekretarijat za zaštitu životne sredine će pre pribavljanja saglasnosti Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine, pribaviti i mišljenje gradonačelnika grada Beograda.

Izveštaj o korišćenju sredstava Budžetskog fonda, koji se dostavlja Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu, sadržaće obrazloženje realizacije planiranih aktivnosti i svih njihovih izmena.

IV

Na kraju perioda 1. januar - 31. decembar 2015. godine, neiskorišćena sredstva Budžetskog fonda prenose se u naredni period i raspoređuju u Programu korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Beograda za 2016. godinu.

V

Aktivnosti iz tačke II ovog programa izvršiće se u skladu sa važećim zakonskim i drugim propisima i aktima kojima je regulisana svaka pojedinačna aktivnost.

VI

Isplatu sredstava za realizaciju aktivnosti iz ovog programa odobrava gradonačelnik grada Beograda posebnim zaključcima.