ODLUKA
O OSNIVANJU REGIONALNOG CENTRA ZA PROFESIONALNI RAZVOJ ZAPOSLENIH U OBRAZOVANJU SMEDEREVO

("Sl. list grada Smedereva", br. 3/2014 - prečišćen tekst i 5/2015)

Član 1

Osniva se Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo (u daljem tekstu: Centar) za obavljanje poslova stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju.

Član 2

Osnivač Centra je grad Smederevo (u daljem tekstu: Osnivač).

Član 3

Centar će poslovati pod nazivom: Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo.

Sedište Centra je u Smederevu, Ulica Goranska bb.

Član 4

Centar u svom sastavu može imati organizacione jedinice u mestu sedišta i drugim mestima.

Član 5

Na osnivanje, organizaciju i rad Centra primenjuju se propisi o javnim službama i propisi o obrazovanju i vaspitanju.

Član 6

Centar ima svojstvo pravnog lica koje stiče upisom u sudski registar. Centar u pravnom prometu preduzima sve pravne radnje i poslove u okviru svoje delatnosti.

Centar za svoje obaveze odgovara svom svojom imovinom.

Član 7

O promeni naziva, sedišta i statusnoj promeni Centra odlučuje Osnivač.

Član 8

Osnivač obezbeđuje poslovni prostor potreban za obavljanje delatnosti Centra.

Međusobna prava i obaveze u pogledu korišćenja poslovnog prostora regulisaće se Ugovorom.

Član 9

Centar obavlja sledeće delatnosti:

- snima potrebe zaposlenih u obrazovanju za stručnim usavršavanjem,

- analizira potrebe za stručnim usavršavanjem na terenu,

- planira obuke i druge vidove stručnog usavršavanja,

- organizuje seminare,

- organizuje druge oblike stručnog usavršavanja,

- kreira nove programe stručnog usavršavanja,

- prati primenu različitih oblika stručnog usavršavanja,

- prati efekte primene različitih oblika stručnog usavršavanja,

- prati kvalitet rada zaposlenih u regionalnom centru,

- realizuje obuku kao trener u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centrom za profesionalni razvoj zaposlenih,

- organizuje obuke za buduće trenere u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centrom za profesionalni razvoj zaposlenih,

- analizira ponudu programa stručnog usavršavanja,

- formira i održava bazu podataka,

- promoviše rad Centra,

- promoviše profesionalni razvoj zaposlenih,

- sarađuje sa lokalnom zajednicom,

- sarađuje sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centrom za profesionalni razvoj zaposlenih,

- sarađuje sa ostalim Regionalnim centrima,

- sarađuje sa Ministarstvom prosvete Republike Srbije - Školskom upravom,

- sarađuje sa obrazovno vaspitnim ustanovama,

- formira i održava resursni centar,

- sarađuje sa socijalnim partnerima i ostalim ciljnim grupama,

- sarađuje sa donatorima,

- obavlja ostale poslove u skladu sa zakonom.

Šifre delatnosti:

- 18.13 - Usluge pripreme za štampu

- 55.10 - Hoteli i sličan smeštaj

- 56.10 - Delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata

- 56.21 - Ketering

- 56.30 - Usluge pripremanja i posluživanja pića

- 58.11 - Izdavanje knjiga

- 58.14 - Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja

- 58.19 - Ostala izdavačka delatnost

- 59.13 - Distribucija kinematografskih dela, audio vizuelnih dela i televizijskog programa

- 59.14 - Delatnost prikazivanja kinematografskih dela

- 59.20 - Snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike

- 62.02 - Konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije

- 62.03 - Upravljanje računarskom opremom

- 62.09 - Ostale usluge informacione tehnologije

- 63.99 - Informacione uslužne delatnosti na drugom mestu nepomenute

- 70.21 - Delatnost komunikacija i odnosa sa javnošću

- 70.22 - Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem

- 72.20 - Istraživanje i razvoj u društvenim i humanističkim naukama

- 73.11 - Delatnost reklamnih agencija

- 73.12 - Medijsko predstavljanje

- 73.20 - Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja

- 74.10 - Specijalizovane dizajnerske delatnosti

- 74.20 - Fotografske usluge

- 74.30 - Prevođenje i usluge tumača

74.90 - Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti

- 82.19 - Fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška

- 82.30 - Organizovanje sastanaka i sajmova

- 82.99 - Ostale uslužne aktivnosti podrške poslovanju

- 84.12 - Uređivanje delatnosti subjekata koji pružaju zdravstvenu zaštitu, usluge u obrazovanju i kulturi i druge društvene usluge, osim obaveznog socijalnog osiguranja

- 85.51 - Sportsko i rekreativno obrazovanje

- 85.52 - Umetničko obrazovanje

- 85.59 - Ostalo obrazovanje

- 85.60 - Pomoćne obrazovne delatnosti

- 90.01 - Izvođačka delatnost

- 90.02 - Druge umetničke delatnosti u okviru izvođačke umetnosti

- 90.03 - Umetničko stvaralaštvo

- 90.04 - Rad umetničkih ustanova

- 91.01 - Delatnosti biblioteka i arhiva

- 93.21 - Delatnost zabavnih i tematskih parkova

- 93.29 - Ostale zabavne i rekreativne delatnosti

- 94.11 - Delatnosti poslovnih udruženja i udruženja poslodavaca.

Centar može, u manjem obimu ili privremeno, bez upisa u sudski registar, da obavlja i druge delatnosti koje se uobičajeno obavljaju uz osnovnu delatnost Centra.

Član 10

Sredstva za osnivanje i rad Centra obezbeđuje se iz budžeta Osnivača, budžeta Republike Srbije i iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.

U budžetu Osnivača obezbeđuju se sredstva za plate zaposlenih, materijalne troškove, tekuće i kapitalne popravke i održavanje objekta i nabavku i održavanje opreme.

Sredstva za ostvarivanje delatnosti obezbeđuju se i neposredno od korisnika, prodajom proizvoda i usluga na tržištu, donatorstvom i iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.

Član 11

Organi Centra su: direktor, Upravni odbor, Nadzorni odbor i stručni organi.

Član 12

Direktora Centra imenuje i razrešava Osnivač, na period od 4 godine.

Prava i obaveze direktora utvrđuju se Statutom Centra.

Do imenovanja direktora Centra njegove poslove će obavljati i vršiti njegova ovlašćenja vršilac dužnosti direktora Centra koga imenuje Osnivač.

Član 13

Upravni odbor Centra imenuje i razrešava Osnivač.

Upravni odbor Centra ima 7 članova, uključujući i predsednika.

Upravni odbor čine 4 predstavnika Osnivača, 1 predstavnik ustanova iz oblasti obrazovanja, 1 predstavnik Školske uprave i 1 predstavnik zaposlenih u Centru.

Predsednika Upravnog odbora biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova.

Nadležnost Upravnog odbora bliže se uređuje Statutom Centra.

Do imenovanja Upravnog odbora Centra Osnivač će imenovati Privremeni upravni odbor Centra.

Privremeni upravni odbor doneće opšta, posebna i stručna akta Centra potrebna za osnivanje i rad Centra.

Član 14

Nadzorni odbor Centra imenuje i razrešava Osnivač.

Nadzorni odbor Centra ima 5 članova, i to 3 predstavnika Osnivača, 1 predstavnika Školske uprave i 1 predstavnika zaposlenih u Centru.

Nadležnost Nadzornog odbora bliže se uređuje Statutom Centra.

Do imenovanja Nadzornog odbora Centra Osnivač će imenovati Privremeni nadzorni odbor Centra.

Član 15

Stručni organi Centra obrazuju se kao privremeni organi.

Stručni organi se obrazuju prema potrebi, kao saveti, komisije, stručni timovi i slično.

Odluku o obrazovanju privremenih stručnih organa donosi Upravni odbor na predlog direktora, što se uređuje Statutom Centra.

Član 16

Osnivač će imenovati članove Upravnog i Nadzornog odbora i direktora Centra u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Rok za donošenje Statuta Centra je 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 17

Centar je dužan:

- da Osnivaču dostavi Godišnji program rada i Finansijski plan,

- da Osnivaču podnosi Godišnji izveštaj o radu i poslovanju, a po potrebi i druge izveštaje,

- da u ostvarivanju delatnosti postupa po nalozima Osnivača.

Član 18

Sredstva (osnovna sredstva, sitan inventar, opremu i rekvizite), prava, obaveze i zaposlene u Radničkom univerzitetu u Smederevu preuzima Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo.

Nepokretnosti čiji je korisnik Radnički univerzitet u Smederevu, i to:

1. zgradu broj 1, stambeno-poslovnu zgradu, na k.p. br. 775/1, upisanu u L.N. br. 15850 K.O. Smederevo, i

2. posebne delove zgrade, upisane u V listu - 2. deo, postojeće na k.p. br. 1045, upisane u L.N. br. 14785 K.O. Smederevo, i to:

- poslovni prostor broj 1 - osam prostorija kulture - foaje - šminkernica, bioskopska sala u prizemlju zgrade broj 1, površine 471 m2,

- poslovni prostor broj 2 - jedna prostorija kulture - balkon sa galerijom na 1. spratu zgrade broj 1, površine 104 m2,

- poslovni prostor broj 3 - jedna prostorija kulture - u potkrovlju zgrade broj 1, površine 40 m2,

- poslovni prostor broj 4 - jedna prostorija kulture - magacin - u potkrovlju zgrade broj 1, površine 37 m2,

- poslovni prostor broj 1 - pet prostorija kulture - u prizemlju zgrade broj 3, površine 128 m2,

- poslovni prostor broj 2 - osam prostorija kulture - kancelarije - na 1. spratu zgrade broj 3, površine 218 m2,

ne preuzima Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo, već iste preuzima osnivač Grad Smederevo, kao korisnik.

Član 19

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da postoji Radnički univerzitet u Smederevu.

Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo postaje pravni sledbenik Radničkog univerziteta u Smederevu.

Član 20

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje dužnost organa upravljanja Radničkog univerziteta u Smederevu.

Član 21

Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o promeni osnivačkog akta Radničkog univerziteta u Smederevu ("Službeni list grada Smedereva", broj 1/2014 i njegova izmena).

Član 22

Nadležno Odeljenje Gradske uprave Smederevo izvršiće brisanje Radničkog univerziteta u Smederevu iz Registra Privrednog suda u Požarevcu.

Član 23

Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo dužan je da odredbe Statuta i drugih opštih akata uskladi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana njenog stupanja na snagu.

Član 24

Saglasnost na odredbe Statuta Centra, njegove izmene i dopune daje Osnivač.

Saglasnost na opšti akt kojim se utvrđuje broj i struktura zaposlenih daje Gradsko veće grada Smedereva.

Član 25

Inspekcijski i stručno-pedagoški nadzor nad radom Centra vrši nadležno Ministarstvo, a inspekcijski nadzor nad radom Centra kao povereni posao obavlja Gradska uprava grada Smedereva.

Nadzor nad zakonitošću rada Centra u delu koji se odnosi na korišćenje sredstava iz budžeta grada Smedereva vrši Osnivač.

Član 26

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Regionalnog centra za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo objaviti u "Službenom listu grada Smedereva".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Regionalnog centra za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Smederevo

("Sl. list grada Smedereva", br. 5/2015)

Član 4

Ova Odluka stupa na snagu tridesetog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".