PRAVILNIK

O PROCESU AKREDITACIJE OSNOVNIH ŠKOLA NA TERITORIJI AP VOJVODINE PO PROGRAMU "AKTIVNE ŠKOLE"

("Sl. list AP Vojvodine", br. 39/2015)

Član 1

Pravilnikom o procesu akreditacije osnovnih škola na teritoriji AP Vojvodine po programu "Aktivne škole" (u daljem tekstu: Pravilnik) utvrđuje se: postupak prijavljivanja škola za dobijanje akreditacije po programu "Aktivne škole" i kriterijumi za vrednovanje osnovnih škola, postupak akreditacije sa rokovima, važenje akreditacije kao i prava škola po osnovu dobijanja akreditacije.

PROGRAM "AKTIVNE ŠKOLE"

Član 2

Program "Aktivne škole" uključuje škole koje promovišu zdravlje, kao i postojeća iskustva u svetu, sa ciljem podsticanja i osnaživanja cele škole da, u saradnji sa roditeljima i lokalnom sredinom, promoviše fizičku aktivnost i blagostanje u svojoj školskoj zajednici.

Program "Aktivne škole" ima poseban sajt: www. aktivneskolevojvodine.rs. sa pratećim resursima važnim za implementaciju programa (materijali za nastavnike, roditelje, učenike, korisni linkovi i sl.), on-line registracijom, e-biltenom, podacima o školama uključenim u program i dr.

Član 3

Pravo na podnošenje prijava za dobijanje akreditacije - certifikata po programu "Aktivne škole", imaju sve osnovne škole sa teritorije AP Vojvodine koje podnesu prijavu u skladu sa ovim Pravilnikom.

POSTUPAK PRIJAVLJIVANJA ŠKOLA

Član 4

Osnovne škole podnose prijave na elektronskom obrascu - upitniku za samovrednovanje, koji se nalazi na veb sajtu.

Upitnik za samovrednovanje se sastoji 7 modula:

1. Školske politike koje se odnose na fizičku aktivnost;

2. Fizičko vaspitanje;

3. Vannastavne aktivnosti;

4. Materijalni resursi;

5. Saradnja sa roditeljima i lokalnom zajednicom;

6. Profesionalni razvoj i podsticanje fizičke aktivnosti osoblja;

7. Evaluacija.

Član 5

Škola najpre obrazuje reprezentativan tim za "Aktivnu školu" koji je zadužen za prijavu i dalji proces akreditacije. Tim čine predstavnici nastavnika, učenika, nenastavnog osoblja, roditelja i lokalne zajednice. Nakon registrovanja za program "Aktivne škole" i dobijanja korisničkog imena i lozinke, škola sprovodi samovrednovanje, tako što boduje sopstveno postignuće u pomenutim oblastima pomoću instrumenata samovrednovanja.

Postupak samovrednovanja se sprovodi preko veb sajta iz člana 2. ovog Pravilnika.

Na osnovu rezultata samovrednovanja, škola priprema akcioni plan koji sadrži prioritetna unapređenja u oblastima koja su bila predmet samovrednovanja.

Uz rezultate samovrednovanja, škola posebno dostavlja Pokrajinskom sekretarijatu za sport i omladinu akcioni plan, kao i dokumentaciju kojom dokazuje rezultate u postupku samovrednovanja. Akcioni plan i prateća dokumentacija se dostavljaju poštom ili u elektronskoj formi na e-mejl adresu: akreditacija@aktivneskolevojvodine.rs. Dokumentaciju se u dostavlja uz propratni dopis škole koji obavezno sadrži potpis odgovornog lica (direktora škole) i pečat škole.

POSTUPAK AKREDITACIJE

Član 6

Akreditaciono telo obrazuje Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu i ima pet članova koga čine predstavnik Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu, Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice i Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja Univerziteta u Novom Sadu i Instituta za javno zdravlje Vojvodine.

Rezultate samovrednovanja sa priloženom dokumentacijom kao i akcioni plan, razmatra Akreditaciono telo iz stava 1. ovog člana.

Član 7

Ukoliko škola ostvari 80% i više od maksimalnog broja poena, kao i najmanje 50% od maksimalnog broja poena po svim modulima, sledi poseta akreditora koji razmatra planirana poboljšanja i sačinjava predlog o dodeli certifikata "Aktivna škola".

U slučaju da škola ostvari manje od 80% od maksimalnog broja poena, i/ili ima manje od 50% poena po bar jednom modulu, stiče status "Škola kandidat". Škole kandidati rade na planiranim poboljšanjima i ponovo apliciraju kada procene da su ostvarile dovoljan napredak za dobijanje statusa "Aktivna škola".

Član 8

Prijave za akreditaciju, škole dostavljaju u periodu od 25. septembra do 15. decembra tekuće godine.

Po podnetim prijavama Akreditaciono telo rešava i donosi odluku u martu mesecu naredne godine.

Član 9

Pokrajinski sekretar za sport i omladinu donosi rešenje o dodeli certifikata i dobijanju statusa "Aktivna škola" na osnovu predloga Akreditacionog tela.

Podnosilac prijave koji smatra da ispunjava kriterijume iz javnog poziva, a nije stekao status akreditovane škole, može na rešenje o odbijanju akreditacije podneti prigovor pokrajinskom sekretaru, u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja.

Pokrajinski sekretar odlučuje rešenjem o podnetom prigovoru u roku od 15 dana od prijema prigovora i ukoliko je prigovor osnovan može izmeniti raniju odluku.

VAŽENJE AKREDITACIJE

Član 10

Akreditacija važi naredne tri godine, a škole su dužne da jednom godišnje sprovode samoevaluaciju o čemu sačinjavaju izveštaj i dostavljaju ga Akreditacionom telu. Nakon tri godine, škola se poziva da ponovo aplicira za dobijanje akreditacije za naredni period.

PRAVA ŠKOLA PO OSNOVU DOBIJANJA AKREDITACIJE

Član 11

Škola koja bude akreditovana dobija od Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu tablu i certifikat čiji izgled i sadržinu utvrđuje Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu.

Škola koja je dobila akreditaciju i certifikat "Aktivna škola", ostvaruje pravo na sledeće:

1. Pravo isticanja table na ulazu u školu i certifikata na svojim sajtovima, kao prepoznatljivo obeležje kvaliteta;

2. Automatski ulaze u registar Aktivnih škola;

3. Mogućnost korišćenja tekuće podrške stručnog tima "Aktivnih škola";

4. Pravo na besplatne radionice i edukacije u sklopu programa;

5. Škole mogu biti nagrađene setom sportskih rekvizita i opreme kao i sufinansiranjem stručnog usavršavanja nastavnika i nabavkom literature;

Član 12

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu APV".