ODLUKA
O KOMUNALNIM DELATNOSTIMA NA TERITORIJI GRADA SOMBORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 8/2015)

Član 1

Odlukom o komunalnim delatnostima (u daljem tekstu: Odluka) određuju se komunalne delatnosti koje su od interesa za Grad, način i postupak poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti na teritoriji grada Sombora, nadzor nad obavljanjem komunalne delatnosti i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti.

Član 2

Komunalne delatnosti u smislu Zakona o komunalnim delatnostima (u daljem tekstu: Zakon) i ove Odluke su pružanje komunalnih usluga od značaja za ostvarenje životnih potreba fizičkih i pravnih lica kod kojih je grad Sombor dužan da stvori uslove za obezbeđenje odgovarajućeg kvaliteta, obima, dostupnosti i kontinuiteta, kao i nadzor nad njihovim vršenjem.

Komunalne delatnosti su:

1. snabdevanje vodom za piće,

2. prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda,

3. proizvodnja i distribucija toplotne energije,

4. upravljanje komunalnim otpadom,

5. gradski i prigradski prevoz putnika,

6. upravljanje grobljima i pogrebne usluge,

7. upravljanje javnim parkiralištima,

8. obezbeđenje javnog osvetljenja,

9. upravljanje pijacama,

10. održavanje ulica i puteva,

11. održavanje čistoće na površinama javne namene,

12. održavanje javnih zelenih površina,

13. dimničarske usluge,

14. delatnost zoohigijene.

Komunalne delatnosti iz stava 1. ovog člana su delatnosti od opšteg interesa.

Skupština Grada posebnim propisima ili odlukama može kao komunalne delatnosti odrediti i druge delatnosti od lokalnog interesa i propisati uslove za njihovo obavljanje u skladu sa stavom 1. ovog člana.

Član 3

Komunalne delatnosti iz člana 2. stav 2. ove odluke obuhvataju:

1. snabdevanje vodom za piće - zahvatanje, prečišćavanje, prerada i isporuka vode vodovodnom mrežom do mernog instrumenta potrošača, obuhvatajući i merni instrument;

2. prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda - sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih, atmosferskih i površinskih voda sa površina javne namene, odnosno od priključka korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu, tretman otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje, crpljenje, odvoz i tretiranje fekalija iz septičkih jama;

3. proizvodnja i distribucija toplotne energije - centralizovana proizvodnja i distribucija u više objekata vodene pare, tople ili vrele vode za potrebe grejanja;

4. upravljanje komunalnim otpadom - sakupljanje komunalnog otpada, njegovo odvoženje, tretman i bezbedno odlaganje uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponija, kao i selekciju sekundarnih sirovina i održavanje, njihovo skladištenje i tretman;

5. gradski i prigradski prevoz putnika - obavljanje javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji Grada unutar naseljenog mesta ili između dva naseljena mesta autobusima i obezbeđivanje prijema i otpreme putnika na stanicama i stajalištima, kao saobraćajnim objektima koji se koriste u tim vrstama prevoza;

6. upravljanje grobljima i pogrebne usluge - održavanje groblja i objekata, koji se nalaze u sklopu groblja (mrtvačnica, kapela i krematorijuma), sahranjivanje ili kremiranje, održavanje pasivnih grobalja i spomen obeležja, kao i prevoz posmrtnih ostataka umrlog od mesta smrti do mrtvačnice na groblju ili do krematorijuma;

7. upravljanje javnim parkiralištima - stvaranje i održavanje uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora određenih za parkiranje motornih vozila, kao i uklanjanje i premeštanje parkiranih vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila po nalogu nadležnog organa;

8. obezbeđenje javnog osvetljenja - održavanje, adaptaciju i unapređenje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene;

9. upravljanje pijacama - komunalno opremanje, održavanje i organizacija delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima, koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno - prehrambenih i drugih proizvoda;

10. održavanje ulica i puteva, u gradu i naseljenim mestima - izvođenje radova kojima se obezbeđuje nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja, čuva i unapređuje upotrebna vrednost ulica, puteva, trgova, platoa i slično;

11. održavanje čistoće na površinama javne namene - čišćenje i pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih površina javne namene, prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa tih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na površinama javne namene kao i održavanje čistoće javnih česmi, bunara, fontana, kupališta, plaža i javnih toaleta;

12. održavanje javnih zelenih površina - uređenje, tekuće i investiciono održavanje i sanacija zelenih rekreativnih površina i priobalja;

13. dimničarske usluge - čišćenje i kontrola dimovodnih i ložnih objekata i uređaja i ventilacionih kanali i uređaja;

14. delatnost zoohigijene - hvatanje, zbrinjavanje, veterinarska nega i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje, lišavanje života za neizlečivo bolesne i povređene, napuštene i izgubljene životinje, kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka, neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, sprovođenje mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene.

U zavisnosti od prirode i vrste komunalnih delatnosti ili pojedinih poslova iz oblasti komunalnih delatnosti Skupština Grada posebnim propisima utvrđuje uslove i način organizovanja poslova u vršenju komunalnih delatnosti i usluga, tehničke opremljenosti, prava i obaveze vršioca komunalnih delatnosti i korisnika komunalnih proizvoda i usluga, uslove za kontinuirano obavljanje i propisuje potreban nivo, obim i kvalitet komunalnih usluga i proizvoda.

Član 4

Komunalnu delatnost može obavljati javno preduzeće čiji je osnivač Grad, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt na način određen zakonom i ovom Odlukom.

Skupština Grada može posebnom odlukom, u skladu sa Statutom Grada, predvideti da mesna zajednica ili drugi oblik mesne samouprave obavlja određene poslove u vezi sa obezbeđivanjem uslova za obavljanje komunalnih delatnosti.

Član 5

Obavljanje komunalne delatnosti za koje nije osnovano javno preduzeće, Grad može poveriti privrednom društvu, preduzetniku ili drugom privrednom subjektu po postupku propisanom zakonom i ovom odlukom.

Poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti, vrši se na osnovu odluke Skupštine grada o načinu obavljanja komunalne delatnosti i ugovora o poveravanju, osim kada se za obavljanje komunalne delatnosti osniva javno preduzeće.

Na postupak poveravanja obavljanja komunalne delatnosti čije se finansiranje vrši iz budžeta jedinice lokalne samouprave, primenjuju se odredbe zakona o javnim nabavkama.

Na postupak poveravanja obavljanja komunalne delatnosti, kada vršilac dobija pravo da finansiranje obavljanja komunalne delatnosti obezbeđuje u celosti ili delimično naplatom naknade od korisnika usluga, primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju koncesije.

Grad Sombor dužan je da se u postupku poveravanja obavljanja komunalne delatnosti, rukovodi načelima konkurencije, ekonomičnosti, efikasnosti i zaštite životne sredine.

Član 6

Gradsko veće, pre utvrđivanja predloga za donošenje odluke o načinu obavljanja komunalne delatnosti - poveravanjem obavljanja komunalne delatnosti, kada vršilac dobija pravo da finansiranje obavljanja komunalne delatnosti obezbeđuje u celosti ili delimično naplatom naknade od korisnika usluga imenuje stručni tim na predlog Odeljenja za komunalne poslove i Odeljenja za privredu za izradu konkursne dokumentacije, pružanja stručne pomoći pri izradi analiza i preduzimanje svih drugih radnji propisanih zakonom i posebnim propisima kojima se bliže uređuje komunalna delatnost koja je predmet odluke.

Odluku o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti iz stava 1. donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.

Predlog odluke iz stava 2. sadrži:

- komunalnu delatnost koja se poverava

- područje na kome će se komunalna delatnost obavljati

- rok na koji se delatnost poverava

- uslove koje treba da ispunjava vršilac komunalne delatnosti za obavljanje te delatnosti

- obavezu vršioca komunalne delatnosti da ponudi cenu po kojoj će obavljati delatnost

- način finansiranja obavljanja komunalne delatnosti i

- druge podatke utvrđene zakonom i posebnim propisima kojim se bliže uređuje predmetna komunalna delatnost.

Član 7

Gradsko veće, posebnim aktom, imenuje Stručni tim.

Aktom o obrazovanju Stručnog tima utvrđuje se broj članova Stručnog tima.

Zadatak Stručnog tima je:

1) priprema i izrada konkursne dokumentacije;

2) priprema predloga teksta javnog poziva za dostavljanje ponuda;

3) utvrđivanje visine bankarske garancije za ozbiljnost ponude, u skladu sa zakonom;

4) utvrđivanje pravila i uslova za ocenu ponuđača i primljenih ponuda, kao i kriterijuma za izbor najpovoljnije ponude;

5) pregledanje i ocena pristiglih ponuda;

6) utvrđivanje predloga odluke o izboru najpovoljnije ponude za poveravanje obavljanja komunalne ili predloga odluke o poništaju postupka za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti i obrazloženje tih predloga;

7) obavljanje drugih poslova potrebnih za realizaciju postupka poveravanja obavljanja komunalne delatnosti. Administrativno-tehničke poslove za potrebe Stručnog tima obavlja Odeljenje za komunalne poslove.

Član 8

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dostavljanje ponuda, donosi Gradsko veće na predlog Stručnog tima.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana sadrži:

1) kontakt podatke organa koji oglašava javni poziv;

2) naziv i vrstu komunalne delatnosti čije se obavljanje poverava;

3) mesto obavljanja komunalne delatnosti i vreme na koje se poverava obavljanje komunalne delatnosti;

4) dokumentaciju koju podnose učesnici javnog poziva;

5) stručne, tehničke, organizacione, kadrovske i finansijske uslove koje moraju da zadovolje ponuđači, kao i isprave kojima se dokazuje ispunjenost istih;

6) kriterijume za izbor najpovoljnije ponude;

7) obavezu ponuđača da dostavi bankarsku garanciju za ozbiljnost ponuda;

8) visinu naknade za uvid ili otkup konkursne dokumentacije potrebne za izradu ponude;

9) naziv organa i adresu na koju se dostavljaju ponude i rok za predaju ponuda, jezik i pismo na kojem ponude moraju biti sačinjene;

10) datum dostavljanja obaveštenja o ishodu postupka;

11) naziv i adresu tela nadležnog za rešavanje po zahtevima za zaštitu prava, kao i podatke o rokovima za njihovo podnošenje;

12) uslove pod kojima privredni, odnosno pravni subjekti koji imaju interes za učestvovanje u postupku ostvaruju mogućnost uvida u konkursnu dokumentaciju potrebnu za izradu ponude ili da je otkupe, sa iznosom novčane naknade za uvid ili otkup konkursne dokumentacije;

13) druge podatke u skladu sa zakonom i posebnim propisima kojima se bliže uređuje komunalna delatnost.

Konkursna dokumentacija sadrži: oblik i sadržaj ponude; rok važnosti ponude; opis komunalne delatnosti; uslove i dokaze koji su ponuđači obavezni da dostave uz ponudu u svrhu dokazivanja njihove osposobljenosti; nacrt ugovora o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti; rok za donošenje odluke o izboru najpovoljnije ponude; ostale zahteve koje ponuđač mora da ispuni u skladu sa zakonom i posebnim propisima kojima se bliže uređuje komunalna delatnost.

Član 9

Javni poziv za dostavljanje ponuda objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", u jednom listu koji se distribuira na celoj teritoriji grada, i u jednom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na zvaničnoj internet stranici Grada, sa navođenjem dana kada je javni poziv objavljen u "Službenom glasniku Republike Srbije ".

Ponude se podnose poštom ili neposredno u Uslužni centar u pisanom obliku, u zatvorenoj koverti, sa napred navedenom adresom "Grad Sombor, Trg Cara Uroša 1. - Za Stručni tim, ponuda za (naziv i vrsta komunalne delatnosti čije se obavljanje poverava) - NE OTVARAJ", a na poleđini se unosi naziv ponuđača, adresa, telefon i ime kontakt osobe.

Ponuda je obavezujuća za ponuđača koji je ponudu dostavio do isteka roka za dostavljanje ponuda.

U roku za dostavljanje ponude ponuđač može da izmeni, dopuni ili opozove svoju ponudu na način koji je određen u konkursnoj dokumentaciji.

Rok za dostavljanje ponuda iznosi 60 dana od dana objavljivanja javnog poziva u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 10

Postupak po javnom pozivu za dostavljanje ponuda sprovodi Stručni tim.

O toku postupka Stručni tim vodi zapisnik.

Stručni tim je u obavezi da u roku od 30 dana od dana isteka roka za dostavljanje ponuda, dostavi Gradskom veću izveštaj o sprovedenom postupku sa obrazloženim predlogom odluke o izboru ponuđača koji je dao najpovoljniju ponudu, zapisnikom i drugom dokumentacijom o sprovedenom postupku po javnom pozivu.

Prilikom izbora najpovoljnije ponude Stručni tim ceni ispunjenost svih kriterijuma iz javnog oglasa i predlaže ponuđača za koga stručno oceni da će svojom tehničkom, organizacionom i kadrovskom osposobljenošću, kao i ponuđenim drugim uslovima poverene poslove obavljati u skladu sa propisanim uslovima.

Član 11

Na obrazloženi predlog Stručnog tima, Gradsko veće donosi odluku o izboru najpovoljnije ponude.

Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži:

1) naziv donosioca odluke, sa brojem i datumom donošenja odluke;

2) naziv ponuđača;

3) komunalnu delatnost čije se obavljanje poverava;

4) prirodu, obim i mesto obavljanja komunalne delatnosti;

5) rok trajanja obavljanja komunalne delatnosti;

6) rok u kojem je najpovoljniji ponuđač obavezan da potpiše ugovor o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti;

7) rok u kojem Gradsko veće može pozvati sledeće ponuđače da potpišu ugovor u slučaju nepotpisivanja ugovora od strane najpovoljnijeg ponuđača, kao i obavezu produženja roka obaveznosti ponude i roka bankarske garancije za ozbiljnost ponude;

8) obrazloženje razloga za izbor ponuđača;

9) pouka o pravnom sredstvu;

10) druge odgovarajuće podatke u skladu sa konkursnom dokumentacijom, podnetom ponudom, kao i posebnim propisima kojima se uređuje komunalna delatnost.

Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača može da sadrži i druge odgovarajuće podatke u skladu sa konkursnom dokumentacijom, podnetom ponudom, kao i odredbama posebnih propisa kojima se uređuje oblast komunalne delatnosti čije se obavljanje poverava.

Rok za donošenje odluke o izboru najpovoljnije ponude iznosi 60 dana od dana isteka roka za dostavljanje ponuda, osim ako u konkursnoj dokumentaciji nije drugačije navedeno.

Gradsko veće je u obavezi da odluku o izboru najpovoljnije ponude, sa kopijom zapisnika o otvaranju i oceni ponuda, bez odlaganja, dostavi svakom ponuđaču, preporučenom poštom sa povratnicom ili na drugi način kojim dostavljanje može biti dokazano.

Ako Gradsko veće ne donese odluku o izboru najpovoljnije ponude i ne dostavi je ponuđačima u propisanom roku, ponuđači mogu podneti zahtev za zaštitu prava, u skladu sa propisima kojim se uređuju javne nabavke.

Član 12

Gradsko veće poništava postupak poveravanja obavljanja komunalne delatnosti nakon isteka roka za dostavljanje ponuda u slučajevima:

1) ako postanu poznate okolnosti koje bi, da su bile poznate pre pokretanja postupka poveravanja obavljanja komunalne delatnosti, dovele do neobjavljivanja javnog poziva, ili do sadržinski bitno drugačijeg javnog poziva;

2) ako do isteka roka za dostavljanje ponuda nije dostavljena nijedna ponuda;

3) ako nakon isključenja ponuda u postupku poveravanja obavljanja komunalne delatnosti ne preostane nijedna prihvatljiva ponuda;

4) ako se na osnovu kriterijuma za izbor najpovoljnije ponude ne može izvršiti izbor.

Odluku o poništaju postupka poveravanja obavljanja komunalne delatnosti, sa kopijom zapisnika o otvaranju i oceni ponuda, Gradsko veće je dužno da dostavi svakom ponuđaču bez odlaganja, preporučenom poštom sa povratnicom ili na drugi način za koji je moguće dokazati prijem.

Novi postupak poveravanja obavljanja komunalne delatnosti može se pokrenuti po isteku roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava, odnosno po donošenju odluke o odbijanju, odnosno odbacivanju zahteva za zaštitu prava, u skladu sa propisima kojim se uređuju javne nabavke.

Član 13

Ugovor o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti zaključuje se na period od pet godina, osim ako zakonom nije drugačije određeno.

Ugovor mora biti sačinjen u skladu sa konkursnom dokumentacijom.

Ugovor, u ime Grada, zaključuje i potpisuje Gradonačelnik, nakon saglasnosti Gradskog veća na predlog teksta ugovora.

Gradonačelnik ne može potpisati ugovor pre isteka perioda mirovanja koji iznosi 15 dana od dana dostavljanja odluke o izboru najpovoljnije ponude svakom ponuđaču.

Po isteku perioda mirovanja iz stava 4. ovog člana dozvoljeno je potpisivanje ugovora, ako zahtev za zaštitu prava nije podnet.

Ako je pokrenut postupak pravne zaštite, ugovor se može zaključiti po donošenju odluke o odbijanju, odnosno odbacivanju zahteva za zaštitu prava, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Ugovor o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti sadrži: ugovorne strane; datum i mesto zaključenja ugovora; vreme na koje se zaključuje ugovor; podatke o komunalnoj delatnosti čije se obavljanje poverava; uslove za obavljanje komunalne delatnosti; prava i obaveze ugovornih strana; slučajeve raskida ugovora pre isteka vremena na koje je zaključen (prevremeni raskid ugovora); prestanak ugovora; okolnosti pod kojima Gradsko veće može privremeno dati drugom licu obavljanje poverenih poslova, ili deo tih poslova, kako bi se obezbedilo neprekidno obavljanje poverene komunalne delatnosti; druge podatke u skladu sa zakonom i posebnim propisima kojima se uređuje komunalna delatnost.

Član 14

Ugovor o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti prestaje:

1) istekom vremena na koje je zaključen;

2) sporazumnim raskidom ugovora;

3) jednostranim raskidom ugovora;

4) likvidacijom ili stečajem privrednog subjekta;

5) u drugim slučajevima u skladu sa zakonom.

Član 15

Ugovor se može jednostrano raskinuti zbog propusta privrednog subjekta u sledećim slučajevima:

1) ako je dao neistinite i netačne podatke koji su bili odlučujući za ocenu njegove kvalifikovanosti prilikom izbora najpovoljnije ponude;

2) ako komunalnu delatnost ne obavlja na ugovoreni način;

3) ako svojom krivicom ne započne sa izvršavanjem ugovora u ugovorenom roku;

4) ako je preneo na treće lice svoja prava iz javnog ugovora, bez prethodnog odobrenja Gradskog veća;

5) u drugim slučajevima u skladu sa odredbama ugovora i zakona.

Pre jednostranog raskida ugovora, Gradsko veće prethodno, pisanim putem, upozorava drugu ugovornu stranu o takvoj nameri i određuje primereni rok za otklanjanje razloga za raskid ugovora i za izjašnjavanje o tim razlozima.

Ako privredni subjekt ne otkloni razloge za raskid ugovora u roku iz stava 2. ovog člana, Gradsko veće raskida ugovor.

U slučaju jednostranog raskida ugovora, privredni subjekt je dužan da naknadi štetu koju je prouzrokovao.

Član 16

Grad i vršioci komunalnih delatnosti obavezni su da ministarstvu nadležnom za komunalnu delatnost dostavljaju izveštaj u vezi sa obavljanjem komunalne delatnosti na način i u rokovima propisanim zakonom.

Član 17

Javno komunalno preduzeće može, uz saglasnost Gradskog veća Grada Sombora, da pojedine poslove iz okvira svoje komunalne delatnosti a koji nisu u funkciji jedinstva tehničko-tehnološkog sistema da poveri drugom preduzeću ili preduzetniku u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Poslove iz stava 1.ovog člana, Javno komunalno preduzeće poverava u sledećim slučajevima:

1. Kada zbog obima poslova ne može na zadovoljavajući način da obavlja pojedine poslove iz okvira svoje komunalne delatnosti;

2. Kada je ekonomičnije da pojedine poslove iz okvira svoje komunalne delatnosti obavlja drugo preduzeće odnosno preduzetnik;

3. Kada je obavljanje pojedinih poslova iz okvira svoje komunalne delatnosti od strane Javnog komunalnog preduzeća, s obzirom na broj korisnika ne bi bilo racionalno na određenom području;

4. U drugim opravdanim slučajevima.

Odluku o poveravanju pojedinih poslova iz okvira svoje komunalne delatnosti donosi Nadzorni odbor, na predlog direktora, uz saglasnost Gradskog veća Grada Sombora.

Postupak poveravanja pojedinih poslova iz okvira svoje komunalne delatnosti Javno komunalno preduzeće sprovodi u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Odluku o najpovoljnijem ponuđaču donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Gradskog veća Grada Sombora.

Član 18

Gradsko veće može posebnim aktom odrediti kategorije korisnika komunalnih usluga koji plaćaju subvencionisanu cenu komunalne usluge kao i iznos subvencija za svaku kategoriju.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, Grad je dužan da dostavi spisak tih korisnika komunalnih usluga vršioci komunalnih delatnosti kao i da nadoknadi subvencionisani deo cene vršiocima komunalne usluge.

Odlukom o načinu obavljanja komunalne delatnosti odnosno ugovorom o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti može se predvideti subvencionisani iznos cene za određene korisnike koji se neće nadoknađivati vršiocu komunalne usluge.

Član 19

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ove odluke i propisa donetih na osnovu zakona i ove odluke vrši Odeljenje inspekcije i komunalne policije.

Nadzor nad vršiocima komunalnih delatnosti vrši Odeljenje za komunalne poslove, Odeljenje inspekcije i komunalne policije, Odeljenje za finansije i Odeljenje za privredu.

Član 20

Odluke Skupštine grada o uslovima i načinu obavljanja pojedinih komunalnih delatnosti, kao i drugi akti u ovoj oblasti doneti od strane Gradskog veća i drugih nadležnih organa Grada, ostaju na snazi i primenjivaće se do donošenja novih odluka Skupštine grada kojima će u skladu sa zakonom i ovom Odlukom biti uređena pitanja koja se odnose na uslove i način obavljanja pojedinih komunalnih delatnosti, odnosno komunalnih poslova.

Javna preduzeća koja je osnovao Grad Sombor za obavljanje komunalne delatnosti u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/2011, 116/13 -autentično tumačenje i 44/2014-dr.zakon) nastavljaju sa radom u skladu sa odlukama o osnivanju tih preduzeća objavljenim u "Službenom listu grada Sombora", broj 3/2013.

Član 21

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o određivanju komunalnih delatnosti na teritoriji opštine Sombor ("Službeni list opštine Sombor", broj 2/2003, 6/2003 i 5/2004).

Član 22

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".