PRAVILNIKO NORMATIVIMA I STANDARDIMA RADA ZA OBAVLJANJE POSLOVA IZ NADLEŽNOSTI LOKALNE SAMOUPRAVE I KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA UTVRĐIVANJE CENE USLUGA KOJE PRUŽA CENTAR ZA SOCIJALNI RAD SOMBOR("Sl. list Grada Sombora", br. 4/2015 i 8/2015) |
Ovim Pravilnikom se utvrđuju normativi i standardi rada za obavljanje poslova iz nadležnosti lokalne samouprave u Centru za socijalni rad Sombor i kriterijumi i merila za utvrđivanje cene usluga koje ova ustanova pruža, odnosno savetodavno-terapijske i usluge smeštaja.
Za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana ustanovljavaju se sledeće organizacione jedinice:
- Služba za planiranje i realizaciju lokalnih usluga i materijalne podrške
- Bračno i porodično savetovalište
- Sigurna kuća za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima.
Od ustanovljenih organizacionih jedinica pružanje usluga korisnicima obavljaju Bračno i porodično savetovalište i Sigurna kuća za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima.
SLUŽBA ZA PLANIRANJE I REALIZACIJU LOKALNIH USLUGA I MATERIJALNE PODRŠKE
Služba za planiranje i realizaciju lokalnih usluga i materijalne podrške obavlja poslove rešavanja u prvom stepenu o ostvarivanju prava utvrđenih Odlukom o pravima u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti grada Sombora, pružanja usluga socijalnog rada u postupku rešavanja o tim pravima, isplate novčanih materijalnih davanja utvrđenih ovom Odlukom, kao i poslove analize stanja u oblasti socijalne zaštite iz nadležnosti lokalne samouprave, predlaganja i planiranja novih ili menjanja postojećih usluga socijalne zaštite ili mera materijalne podrške koje obezbeđuje lokalna samouprava.
Za obavljanje delatnosti iz člana 2. ovog Pravilnika Centar za socijalni rad Sombor treba da ima:
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti pravnih nauka i ima licencu za obavljanje pravnih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje upravno-pravnih poslova sa dve trećine radnog vremena
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti društveno-humanističkih nauka, ima sertifikat i licencu za obavljanje osnovnih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje poslova plana i razvoja
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti socijalnog rada, ima sertifikat i licencu za obavljanje osnovnih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje poslova voditelja slučaja sa dve trećine radnog vremena
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti andragogije, ima sertifikat i licencu za obavljanje osnovnih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje poslova voditelja slučaja sa polovinom radnog vremena
- 1 zaposlenog sa srednjom stručnom spremom ekonomske struke na administrativno-finansijskim poslovima
- 2 zaposlena sa srednjom stručnom spremom na tehničkim poslovima.
BRAČNO I PORODIČNO SAVETOVALIŠTE
Bračno i porodično savetovalište obavlja savetodavno-terapijske poslove, koji podrazumevaju pružanje pomoći porodici u rešavanju problema u okviru sistema socijalne zaštite i povezivanje sa drugim sistemima pomoći, razvijanje ličnih kapaciteta u cilju uspostavljanja funkcionalnog bračnog i porodičnog života, savetodavni i terapijski rad sa pojedincima, partnerima i porodicama u kriznim situacijama i savetodavni preventivni rad sa pojedincima, partnerima i porodicama.
Za obavljanje delatnosti iz člana 4. ovog Pravilnika Centar za socijalni rad Sombor treba da ima:
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti psihologije i ima licencu za obavljanje specijalizovanih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje savetodavno-terapijskih usluga
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti psihologije i ima licencu za obavljanje specijalizovanih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje savetodavno-terapijskih usluga sa polovinom radnog vremena.
Usluge Bračnog i porodičnog savetovališta dostupne su bez naknade svim građanima sa teritorije grada Sombora na osnovu iskazane lične potrebe, preporuka stručnih radnika Centra za socijalni rad ili drugih nadležnih institucija.
Za sve ostale korisnike usluga Bračnog i porodičnog savetovališta se naplaćuje po ceni utvrđenoj od strane Upravnog odbora Centra za socijalni rad, a nakon dobijanja saglasnosti od strane Gradskog veća grada Sombora.
Cena iz stava 2. ovog člana utvrđuje se po času i čine je:
- zarade, dodaci i naknade zaposlenih na realizaciji usluge
- troškovi energetskih i komunalnih usluga, komunikacije i platnog prometa
- troškovi administrativnog materijala.
SIGURNA KUĆA ZA ŽENE I DECU ŽRTVE NASILJA U PORODICI I ŽRTVE TRGOVINE LJUDIMA
Sigurna kuća za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima obavlja pružanje kratkoročnih usluga ženama i deci žrtvama nasilja u porodici i žrtvama trgovine ljudima, koje podrazumevaju obezbeđivanje smeštaja, ishrane i higijene, pružanje savetodavne i psihološke podrške, medicinske, pravne i socijalne pomoći, kao i podrške pri kontaktu sa nadležnim institucijama.
Usluge navedene u stavu 1. ovog člana dostupne su korisnicima Sigurne kuće 24 sata dnevno svakog dana u godini.
Pravo na smeštaj ostvaruju korisnici kojima je iz bezbednosnih i drugih sličnih razloga neophodan privremen i siguran smeštaj za vreme dok ovi razlozi traju, a najduže do trideset dana.
Pravo iz stava 1. ovog člana priznaje se licima sa prebivalištem na teritoriji grada Sombora, koja zatraže pomoć ili je po proceni nadležnih organa za postupanje u slučajevima nasilja u porodici odnosno trgovini ljudima smeštaj u sigurnu kuću najcelishodniji oblik zaštite.
Za obavljanje delatnosti iz člana 7. ovog Pravilnika Centar za socijalni rad Sombor treba da ima:
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti socijalnog rada, ima sertifikat i licencu za obavljanje osnovnih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje poslova stručnog radnika sa jednom trećinom radnog vremena
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti pravnih nauka, ima sertifikat i licencu za obavljanje osnovnih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje poslova stručnog radnika sa jednom trećinom radnog vremena
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti andragogije, ima sertifikat i licencu za obavljanje osnovnih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje poslova stručnog radnika sa polovinom radnog vremena
- 1 zaposlenog koji ima završene osnovne studije u trajanju od najmanje četiri godine ili studije drugog stepena u oblasti psihologije, ima sertifikat i licencu za obavljanje osnovnih poslova, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalna zaštita za obavljanje poslova stručnog radnika sa polovinom radnog vremena
- 2 zaposlena sa srednjom stručnom spremom na tehničkim poslovima domaćice objekta.
Usluga smeštaja u Sigurnu kuću dostupna je bez naknade svim građanima sa teritorije grada Sombora.
Za sve ostale korisnike usluga smeštaja u Sigurnu kuću se naplaćuje po ceni utvrđenoj od strane Upravnog odbora Centra za socijalni rad, a nakon dobijanja saglasnosti od strane Gradskog veća grada Sombora.
Cena iz stava 2. ovog člana utvrđuje se po danu i čine je:
- zarade, dodaci i naknade zaposlenih na realizaciji usluge
- troškovi energetskih i komunalnih usluga, komunikacije i platnog prometa
- troškovi ishrane korisnika po utvrđenom jelovniku
- troškovi administrativnog materijala, sredstava za održavanje čistoće i higijene, troškovi tekućeg održavanja objekta i opreme
- sredstava za zakonom utvrđene obaveze.
U svemu što nije propisano ovim Pravilnikom primenjuju se odredbe Zakona o socijalnoj zaštiti, Pravilnika o organizaciji, normativima i standardima rada Centra za socijalni rad, Pravilnika o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite i drugim propisima kojima je uređena oblast socijalne zaštite na republičkom nivou.
Zaposleni radnici Centra za socijalni rad koji obavljaju poslove iz nadležnosti lokalne samouprave i utvrđene ovim Pravilnikom ne smeju u radno vreme obavljati poslove koje obezbeđuju drugi organi vlasti.
Obavezuje se Centar za socijalni rad da u skladu sa odredbama ovog Pravilnika uskladi svoje akte i strukturu zaposlenih u roku od mesec dana od dana stupanja Pravilnika na snagu.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaju da važe Pravilnik o normativima i standardima za obavljanje usluge Bračnog i porodičnog savetovališta i kriterijumima i merilima za utvrđivanje prava na usluge Bračnog i porodičnog savetovališta ("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2012) i Pravilnik o radu, finansiranju i uslovima za ostvarivanje prava na smeštaj u Sklonište za žene i decu žrtve nasilja u porodici i žrtve trgovine ljudima na teritoriji grada Sombora ("Sl. list Grada Sombora", br. 3/2012).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".