PRAVILNIK
O NAČINU I POSTUPKU DODELE SREDSTAVA ZA PROJEKTNO PLANIRANJE, IZGRADNJU, KAPITALNO ODRŽAVANJE I OPREMANJE ZGRADA I OBJEKATA PREDŠKOLSKE USTANOVE "RADOSNO DETINJSTVO" NOVI SAD, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 43/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se postupak planiranja sredstava u budžetu Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet) za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata Predškolske ustanove "Radosno detinjstvo" Novi Sad i osnovnih i srednjih škola koje su korisnici budžeta (u daljem tekstu: ustanove) i postupak odobrenja i prenosa obezbeđenih sredstava za investicione aktivnosti predviđene finansijskim planom i planom javnih nabavki ustanove na koje se primenjuju propisi kojima su uređene javne nabavke.

Član 2

U godišnjem finansijskom planu primanja i prihoda, rashoda i izdataka Gradske uprave za obrazovanje planiraju se i u skladu sa finansijskim planom odobravaju finansijska sredstva iz budžeta za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata ustanova.

II POSTUPAK PLANIRANJA FINANSIJSKIH SREDSTAVA

Član 3

Prilikom planiranja budžeta za narednu budžetsku godinu, ustanove dostavljaju Gradskoj upravi za obrazovanje (u daljem tekstu: Gradska uprava) predloge investicionih aktivnosti za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata ustanove, u skladu sa budžetskim kalendarom.

Uz predlog investicionih aktivnosti iz stava 1. ovog člana, za projektno planiranje i izgradnju, ustanove dostavljaju Gradskoj upravi informaciju o lokaciji.

Ukoliko u ustanovi nije zaposlen službenik za javne nabavke, ustanova može da angažuje službenika za javne nabavke, koji će obavljati i poslove člana komisije za javne nabavke.

III KRITERIJUMI ZA UTVRĐIVANJE PRIORITETNIH INVESTICIONIH AKTIVNOSTI

Član 4

Na osnovu predloga ustanova, Gradska uprava sačinjava predlog svog finansijskog plana, u okviru kog se opredeljuju prioritetne investicone aktivnosti, na osnovu kriterijuma i prema prioritetima u skladu sa ovim pravilnikom.

1. PROJEKTNO PLANIRANJE

Član 5

Utvrđivanje prioritetnih investicionih aktivnosti za projektno planiranje vrši se na osnovu sledećih kriterijuma i prema redosledu:

1. bezbednost dece, učenika i zaposlenih,

2. intenzitet i stepen eksploatacije zgrada i objekata ustanova, odnosno odnos između broja dece ili učenika, odeljenja i zaposlenih i izgrađenog prostora ustanove,

3. prethodno ulaganje u izgradnju ili dogradnju zgrada i objekata ustanova,

4. pokrivenost teritorije Grada Novog Sada zgradama i objektima ustanova,

5. intenzitet i stepen stambene izgradnje, i

6. postojanje uslova za nesmetano odvijanje nastave fizičkog vaspitanja.

Član 6

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 5. tačka 1. ovog pravilnika ceni Gradska uprava na osnovu nalaza inspekcijskih službi, na osnovu uvida u stanje objekta i na osnovu predloga Koordinacionog tela za borbu protiv nasilja u osnovnim i srednjim školama na teritoriji Grada Novog Sada.

Prioritet za dodelu sredstava za ove namene imaju ustanove u kojima je ugrožena bezbednost dece, učenika i zaposlenih ili su narušeni osnovni prostorni preduslovi za obuhvat dece i učenika, odnosno za izvođenje nastave.

Član 7

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 5. tačka 2. ovog pravilnika utvrđuje se na osnovu parametara i normativa u oblasti vaspitanja i obrazovanja.

Prioritet imaju ustanove koje imaju veća odstupanja u odnosu između broja dece, odnosno učenika, odeljenja i zaposlenih i izgrađenog prostora ustanove od normativa.

Član 8

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 5. tačka 3. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava na osnovu uvida u dokumentaciju o izgradnji ili dogradnji zgrada i objekata ustanova.

Prioritet imaju one ustanove u koje u dužem vremenskom periodu nisu ulagana finansijska sredstva u izgradnju ili dogradnju.

Član 9

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 5. tačka 4. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava na osnovu akta o mreži predškolskih ustanova i osnovnih škola na teritoriji Grada Novog Sada.

Prioritet pri izgradnji ili dogradnji zgrada i objekata imaju delovi Grada Novog Sada koji nemaju ustanovu na području predviđenom normativima.

Član 10

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 5. tačka 5. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava na osnovu podataka nadležnih službi o intenzitetu i stepenu stambene izgradnje u pojedinim delovima Grada Novog Sada.

Prioritet imaju ustanove koje se nalaze u delovima Grada Novog Sada i koji imaju veći intenzitet i stepen stambene izgradnje, odnosno potencijalno veći broj dece.

Član 11

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 5. tačka 6. utvrđuje Gradska uprava.

Prioritet za izgradnju sala za fizičko vaspitanje imaju ustanove koje nemaju salu za fizičko vaspitanje.

Ukoliko više ustanova nema salu, prioritet ima ona ustanova koje ima najnepovoljnije uslove za zakupljivanje sale.

Ukoliko sve ustanove imaju salu za fizičko vaspitanje, prioritet imaju ustanove koje nemaju adekvatnu salu za fizičko vaspitanje.

Član 12

Kriterijumi iz člana 5. tač. 4. i 5. ovog pravilnika ne primenjuju se na srednje škole.

2. IZGRADNJA

Član 13

Utvrđivanje prioritetnih investicionih aktivnosti za izgradnju vrši se na osnovu sledećih kriteterijuma i prema redosledu:

1. bezbednost dece, učenika i zaposlenih, i

2. izrađena projektno-tehnička dokumentacija.

Član 14

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 13. tačka 1. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava, na osnovu nalaza inspekcijskih službi, uvida u stanje objekta i zaključaka Koordinacionog tela za borbu protiv nasilja u osnovnim i srednjim školama na teritoriji Grada Novog Sada, u skladu sa propisima o zaštiti i bezbednosti.

Prioritet za dodelu sredstava za ove namene imaju ustanove u kojima je ugrožena bezbednost dece i učenika ili su narušeni osnovni prostorni preduslovi za obuhvat dece i učenika, odnosno za izvođenje nastave.

Član 15

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 13. tačka 2. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava.

Prioritet imaju one ustanove koje imaju izrađenu projektno-tehničku dokumentaciju.

3. KAPITALNO ODRŽAVANJE

Član 16

Utvrđivanje prioritetnih investicionih aktivnosti za kapitalno održavanje zgrada i objekata vrši se na osnovu sledećih kriterijuma i prema redosledu:

1. bezbednost dece, učenika i zaposlenih,

2. izrađena projektno-tehnička dokumentacija,

3. prethodno ulaganje u kapitalno održavanje zgrada i objekata ustanova, i

4. starost zgrada i objekata.

Član 17

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 16. tačka 1. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava na osnovu nalaza inspekcijskih službi, osnovu uvida u stanje zgrada i objekata i predloga Koordinacionog tela za borbu protiv nasilja u osnovnim i srednjim školama na teritoriji Grada Novog Sada, u skladu sa propisima o zaštiti i bezbednosti.

Prioritet za dodelu sredstava za ove namene imaju one ustanove u kojima je ugrožena bezbednost dece, učenika i zaposlenih ili su narušeni osnovni prostorni preduslovi za obuhvat dece i učenika, u cilju izvođenja nastave.

Član 18

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 16. tačka 2. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava.

Prioritet imaju one ustanove koje već imaju izrađenu projektno-tehničku dokumentaciju za kapitalno održavanje.

Član 19

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 16. tačka 3. utvrđuje Gradska uprava uvidom u dokumentaciju o kapitalnom održavanju zgrada i objekata ustanova.

Prioritet imaju one ustanove u koje u dužem vremenskom periodu nisu ulagana finansijska sredstva u kapitalno održavanje.

Član 20

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 16. tačka 4. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava.

Prioritet imaju zgrade i objekti koji su ranije izgrađeni.

5. OPREMA

Član 21

Utvrđivanje prioritetnih investicionih aktivnosti za opremanje zgrada i objekata ustanova vrši se na osnovu sledećih kriterijuma i prema redosledu:

1. postojanje neopremljene novoizgrađene zgrade i objekta, odnosno dela zgrade i objekta ustanove,

2. stepen opremljenosti zgrade i objekta ustanove,

3. prethodno ulaganje u opremanje zgrada i objekata ustanova, i

4. stanje opreme.

Član 22

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 21. tačka 1. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava na osnovu uvida u dokumentaciju o izgradnji zgrade i objekta.

Prioritet imaju ustanove koje imaju novoizgrađenu zgradu, odnosno objekat koji nije opremljen.

Član 23

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 21. tačka 2. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava na osnovu uvida u stepen opremljenosti zgrade i objekta ustanove.

Prioritet imaju one ustanove koje imaju veća odstupanja od normativa za opremu.

Član 24

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 21. tačka 3. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava na osnovu uvida u dokumentaciju o opremanju zgrade i objekta ustanove.

Prioritet imaju one ustanove u koje u dužem vremenskom periodu nisu ulagana finansijska sredstva u opremanje.

Član 25

Ispunjenost uslova za primenu kriterijuma iz člana 21. tačka 4. ovog pravilnika utvrđuje Gradska uprava na osnovu uvida u stanje opreme.

Prioritet imaju one ustanove čiji je stepen amortizacije veći.

IV DONOŠENJE PROGRAMA INVESTICIONIH AKTIVNOSTI

Član 26

Nacrt rešenja o programu investicionih aktivnosti za ustanove za tekuću godinu, Gradska uprava dostavlja Gradonačelniku Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) u roku od 15 dana od dana donošenja finansijskog plana Gradske uprave.

Rešenje o programu investicionih aktivnosti za ustanove donosi Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), na predlog Gradonačelnika.

Član 27

Nakon donošenja rešenja o programu investicionih aktivnosti za ustanove, Gradska uprava dostavlja ustanovama obaveštenje o planiranim i odobrenim sredstvima za realizaciju investicionih aktivnosti, na osnovu koga ustanove donose svoje finansijske planove i planove javnih nabavki koji sadrže i javne nabavke u vezi sa investicionim aktivnostima.

V POSTUPAK ODOBRAVANJA I PRENOSA FINANSIJSKIH SREDSTAVA

Član 28

Na osnovu programa investicionih aktivnosti, finansijskog plana i plana javnih nabavki, ustanove podnose Gradskoj upravi zahtev za pribavljanje informacije da li su obezbeđena sredstva u budžetu za planiranu investicionu aktivnost u skladu sa prilivom sredstava u budžet i odobrenim mesečnim kvotama, na odgovarajućoj poziciji finansijskog plana i plana javnih nabavki ustanove.

Zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se i za javnu nabavku dodatnih dobara, usluga ili radova.

Član 29

Ustanova može pokrenuti postupak javne nabavke dobara, usluga ili radova ako je javna nabavka predviđena godišnjim finansijskim planom ustanove i planom javih nabavki i ako je predložena dinamika prenosa finansijskih sredstava za investicionu aktivnost u skladu sa prilivom sredstava u budžet i odobrenim mesečnim kvotama.

Član 30

Procenjena vrednost javne nabavke, sa iznosom PDV-a, ne može da pređe iznos predviđen finansijskim planom ustanove i planom javnih nabavki.

Prilikom stručne ocene ponuda, ustanova ne može da prihvati kao najpovoljniju, ponudu koja sa PDV-om prelazi iznos predviđen finansijskim planom ustanove i planom javnih nabavki.

Član 31

Nakon sprovedenog postupka javne nabavke, ustanova dostavlja Gradskoj upravi predlog odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača i predlog ugovora sa izabranim ponuđačem.

Gradska uprava ceni da li je ustanova postupila u skladu sa čl. 28-30. ovog pravilnika.

Ukoliko Gradska uprava smatra da ustanova nije postupila u skladu sa čl. 28-30. ovog pravilnika, ukazaće na to ustanovi i o tome obavestiti Gradsko veće.

Član 32

Nakon zaključenja ugovora sa izabranim ponuđačem, ustanova podnosi zahtev za prenos sredstava, u skladu sa ugovorom.

Član 33

Ustanova je odgovorna za zakonitost sprovođenja postupka javne nabavke, kao i za namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu sredstava, u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke i budžetski sistem.

Član 34

Odobravanje i prenos finansijskih sredstava za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata ustanova, vrši se na osnovu zaključka, koji donosi Gradonačelnik, na predlog Gradske uprave.

Gradska uprava sačinjava predlog zaključka za prenos sredstava na osnovu dokumentacije o ugovorenim obavezama dostavljene od strane ustanove, u skladu sa raspoloživim kvotama u planu izvršenja budžeta.

Član 35

Direktor ustanove odgovoran je za realizaciju ugovora iz člana 32. ovog pravilnika, naplate ugovorne kazne i dr.

Ustanova je dužna da u roku od 15 dana od dana realizacije ugovora iz člana 32. ovog pravilnika za investicionu aktivnost za koju su odobrena i preneta sredstva, dostave Gradskoj upravi obaveštenje o realizaciji ugovora i dokaz o namenskom korišćenju sredstava.

Član 36

Ustanove koje su u toku godine koristile budžetska sredstva za investicione aktivnosti predviđene programom investicionih aktivnosti, podnose godišnji izveštaj o realizaciji investicionih aktivnosti utvrđenih programom Gradskom veću putem Gradske uprave, do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana usvaja Školski odbor, odnosno Upravni odbor ustanove.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži iskazane kvalitativne i kvantitativne pokazatelje o izvršenim aktivnostima i utrošku sredstava, prema stvarno izvedenom obimu radova i nabavljenoj opremi.

VI POSEBNI USLOVI ZA POJEDINE INVESTICIONE AKTIVNOSTI

Član 37

Prilikom izrade projektno-tehničke dokumentacije, projektant mora poštovati tehničke standarde pristupačnosti za osobe sa invaliditetom i decu sa posebnim potrebama.

Član 38

Usluga izrade projektno-tehničke dokumentacije može iznositi najviše do 10 evra sa obračunatim PDV-om po kvadratnom metru, u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu evra Narodne banke Srbije na dan otvaranja ponuda.

Sredstva za obavljanje poslova stručnog nadzora nad izvođenjem radova mogu da iznose najviše 2% od vrednosti ugovorenih radova.

Član 39

Odstupanja od iznosa predviđenih člana 38. ovog pravilnika moguća su samo u izuzetnim slučajevima, na šta posebnu saglasnost daje načelnik Gradske uprave.

U slučaju značajnijih odstupanja, saglasnost daje Gradonačelnik.

Član 40

Prilikom pripreme konkursne dokumentacije za javnu nabavku opreme, ustanova mora tražiti od svakog ponuđača da za svaki proizvod dostavi deklaraciju sa podacima kao što su: podaci o proizvođaču, zemlji porekla, uvozniku, dobavljaču, sastavu, količini, kvalitetu, datumu proizvodnje i roku trajanja, odnosno roku upotrebe, načinu upotrebe, održavanju ili čuvanju proizvoda ili druge podatke.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku dodele sredstava za projektno planiranje, izgradnju, kapitalno održavanje i opremanje zgrada i objekata Predškolske ustanove "Radosno detinjstvo" Novi Sad, osnovnih i srednjih škola ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 27/10).

Član 42

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".