ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "REZERVATI PRIRODE ZRENJANINA" ZRENJANIN

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 38/2013 - prečišćen tekst, 18/2014 i 24/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

Cilj osnivanja

Član 1

Skupština grada Zrenjanina, u cilju trajnog obavljanja delatnosti obnove, zaštite i unapređenja zaštićenih prirodnih dobara na teritoriji grada Zrenjanina, kao dobara od opšteg interesa, osniva Javno preduzeće "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin (u daljem tekstu: Preduzeće).

Predmet odluke

Član 2

Ova Odluka sadrži odredbe o:

1. nazivu i sedištu Osnivača;

2. poslovnom imenu i sedištu Preduzeća;

3. zastupanju Preduzeća;

4. pretežnoj delatnosti Preduzeća;

5. iznosu osnovnog kapitala;

6. uslovima i načinu utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka i snošenju rizika;

7. imovini koja se ne može otuđiti;

8. raspolaganju (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koje su prenete u svojinu Preduzeća;

9. pravima, obavezama i odgovornostima Osnivača prema Preduzeću i Preduzeća prema Osnivaču;

10. uslovima i načinu zaduženja preduzeća;

11. organima Preduzeća;

12. zaštiti životne sredine;

13. drugim pitanjima od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano Preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 3

Osnivač preduzeća je grad Zrenjanin, Trg Slobode 10, matični broj 08002266, u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Osnivač).

Pravni status javnog preduzeća

Član 4

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom i drugim odlukama.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 5

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 6

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor bez ograničenja ovlašćenja.

Direktor može u okviru svojih ovlašćenja dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Preduzeća.

Direktor, uz saglasnost Nadzornog odbora može dati i opozvati prokuru u skladu sa Zakonom.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 7

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno preduzeće "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin.

Poslovno ime na mađarskom jeziku je: "Nagybecskereki Természetvédelmi Rezervátumok" Kőzvállalat Nagybecskerek.

Poslovno ime na rumunskom jeziku je: Întreprinderea Publică "Rezervaţiile naturale Zrenianin" Zrenianin.

Poslovno ime na slovačkom jeziku je: 'Verejný podnik "Prírodné rezervácie Zreňaninu" Zreňanin.

Preduzeće može promeniti poslovno ime Odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, na koju saglasnost daje osnivač.

Sedište javnog preduzeća

Član 8

Sedište Preduzeća je u Zrenjaninu u ulici Vojvode Petra Bojovića 2.

Preduzeće može promeniti sedište Odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, na koju saglasnost daje Osnivač.

Pečat, štambilj i logotip javnog preduzeća

Član 9

Preduzeće ima pečat, štambilj i logotip čiji se izgled i sadržina utvrđuju Statutom Preduzeća (u daljem tekstu: Statut), a broj pečata i štambilja utvrđuje direktor Preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 10

Preduzeće se upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije u Agenciji za registraciju privrednih subjekata.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 11

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Preduzeće će Statutom utvrditi unutrašnju organizaciju rada kojom će se obezbediti uslovi za racionalno i efikasno obavljanje delatnosti od opšteg interesa radi koje se osniva.

Aktom direktora Preduzeća bliže se uređuje unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 12

Preduzeće, u skladu sa nadležnostima grada Zrenjanina, kao pretežnu delatnost obavlja:

9104 Delatnost botaničkih i zooloških vrtova i zaštita prirodnih vrednosti

Pored pretežne delatnosti, preduzeće obavlja i delatnost:

5811 Izdavanje knjiga

5814 Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja

7490 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti

0312 slatkovodni ribolov

Preduzeće može promeniti delatnost Odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, na koju saglasnost daje osnivač.

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 13

Osnovni kapital Preduzeća, čini ulog u novcu u ukupnom iznosu od 50.000,00 dinara (pedesethiljada dinara/00).

Imovina javnog preduzeća

Član 14

Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom odlukom i ugovorom.

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Preduzeća uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće može za obavljanje delatnosti od opšteg interesa koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom Osnivača i posebnim ugovorom.

Preduzeće ne može da otuđi odnosno da raspolaže objektima i drugim nepokretnostima, postrojenjima i uređajima veće vrednosti koji su u funkciji obavljanja pretežne delatnosti za koju je Preduzeće osnovano.

Nepokretnim stvarima u javnoj svojini, koje su prenete u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, Preduzeće može raspolagati u skladu sa zakonom i to: uz saglasnost Osnivača za pribavljanje nepokretnosti veće vrednosti, za čiju nabavku je u skladu sa zakonom potrebno prethodno obaveštenje o nameri da se sprovede postupak javne nabavke i za otuđenje nepokretnosti čija je vrednost veća od vrednosti koja je zakonom ili drugim propisom utvrđena kao gornja granica javne nabavke male vrednosti.

Preduzeće može bez saglasnosti Osnivača pribavljati pokretne stvari čija je nabavka predviđena godišnjim programom poslovanja i otuđivati pokretne stvari manje vrednosti.

Ulaganje sredstava u javnoj svojini

Član 15

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana osnivač stiče udele u Preduzeću kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala

Član 16

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Preduzeća odlučuje osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 17

Preduzeće posluje u skladu sa zakonom kojim se uređuje budžetski sistem i indirektni je korisnik budžeta.

Preduzeće, u obavljanju delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

1) budžeta grada Zrenjanina;

2) budžeta Republike Srbije i Autonomne Pokrajine Vojvodine;

3) priloga, donacija, poklona i pomoći i

4) drugih izvora u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Raspodela dobiti

Član 18

Dobit Preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.

VI POSLOVANJE PREDUZEĆA

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 19

Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu i godišnjem programu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ovog člana, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuje delatnost i poslovi kojima se bavi Preduzeće.

Planovi i programi

Član 20

Planovi i programi Preduzeća su:

- dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Preduzeća,

- godišnji program poslovanja sa finansijskim planom i

- drugi posebni planovi i programi predviđeni Zakonom.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Osnivaču najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu, na saglasnost.

Planovi i programi iz stava 1. ovog člana smatraju se donetim kada na njih saglasnost da Osnivač.

Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama, planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka, elemente za celovito sagledavanje politike cena usluga, zarade i zapošljavanje u Preduzeću koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koji utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi, kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

Preduzeće je dužno da u skladu sa zakonom omogući nadležnim organima praćenje realizacije programa i kontrolu redovnosti plaćanja.

Utvrđivanje rezultata poslovanja

Član 21

Poslovni rezultat Preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

VII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA JAVNOM PREDUZEĆU I JAVNOG PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Prava osnivača

Član 22

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Preduzeća, Osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom i ovom Odlukom;

- pravo da bude informisan o poslovanju Preduzeća;

- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje zaštite opšteg interesa

Član 23

Radi obezbeđenja zaštite opšteg interesa u delatnosti za koju je Preduzeće osnovano, Osnivač daje saglasnost na:

1. statut Preduzeća, kao i na odluke o promeni poslovnog imena, sedišta i delatnosti Preduzeća;

2. davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

3. tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi organ;

4. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

5. ulaganja kapitala;

6. statusne promene;

7. dugoročne i srednjoročne planove rada i razvoja i godišnje programe poslovanja Preduzeća;

8. odluke o povećanju i smanjenju kapitala;

9. akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u udelima, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

10. druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Saglasnost nadležnog organa Osnivača

Član 24

Gradonačelnik Zrenjanina daje prethodnu saglasnost na:

1. pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

2. povećanje broja zaposlenih.

Efikasnost i racionalnost u poslovanju

Član 25

Preduzeće je dužno da organizuje obavljanje delatnosti na način kojim se obezbeđuje efikasnost i racionalnost u poslovanju.

Preduzeće je dužno da svoje srednjoročne i dugoročne planove rada i razvoja i godišnje programe poslovanja, usklađuje sa odlukama, programskim i planskim aktima Osnivača.

Preduzeće je dužno da na zahtev Osnivača podnese odgovarajući izveštaj ili dostavi informaciju o svim pitanjima u vezi poslovanja Preduzeća.

Osnivač i Preduzeće mogu pojedina prava i obaveze u obavljanju delatnosti urediti Ugovorom, u skladu sa zakonom.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja, objekata i opreme

Član 26

Preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja, objekata i druge opreme neophodne za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 27

Upravljanje u Preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi Preduzeća su:

1) nadzorni odbor i

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora i mandat

Član 28

Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana.

Predsednika i dva člana imenuje Osnivač na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, a predlaže na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 29

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Preduzeće;

4. najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;

6. da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća.

Prestanak mandata članova Nadzornog odbora

Član 30

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1. nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

2. osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Preduzeća,

3. propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 31

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost Osnivača;

4) nadzire rad direktora:

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje Preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom Preduzeća i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom Preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Preduzeća i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Naknada za rad

Član 32

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje Osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Preduzeća.

2) Direktor

Imenovanje i uslovi

Član 33

Direktora Preduzeća imenuje Skupština grada Zrenjanina na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs za imenovanje direktora Preduzeća sprovodi se na način propisan zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Za direktora Preduzeća imenuje se lice koje ispunjava opšte uslove po odredbama Zakona o radu ("Službeni glasnik RS", broj 24/05, 61/05 i 64/09) i posebne uslove utvrđene Statutom preduzeća.

Nadležnosti direktora

Član 34

Direktor Preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke Nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i statutom Preduzeća.

Zarada direktora

Član 35

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati i pravo na stimulaciju u slučaju kada Preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Osnivač

Stimulacija ne može biti određena kao učešće u raspodeli dobiti, a posebno se iskazuje u okviru godišnjeg finansijskog izveštaja.

Prestanak mandata direktora

Član 36

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Ostavku u pisanoj formi direktor Preduzeća podnosi Osnivaču.

Razrešenje direktora

Član 37

Organ nadležan za imenovanje direktora javnog preduzeća može razrešiti direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:

1) ukoliko ne sprovede godišnji program poslovanja;

2) ukoliko ne ispunjava obaveze iz ugovora predviđenog članom 8. ovog zakona;

3) ukoliko ne ispunjava obavezu predviđenu članom 52. ovog zakona za preduzeća čiji je osnivač Republika Srbija, a ukoliko ne ispunjava obavezu predviđenu članom 55. ovog zakona, za preduzeća čiji je osnivač autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave;

4) ukoliko ne izvršava odluke nadzornog odbora;

5) ukoliko se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem

6) direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

7) ukoliko se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u javnom preduzeću, došlo do odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja javnog preduzeća;

8) ukoliko ne primeni predloge Komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;

9) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 38

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Osnivač donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 39

Osnivač imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period do šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Osnivač može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period do šest meseci.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.

IX POREMEĆAJI U POSLOVANJU

Poremećaji u poslovanju

Član 40

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Osnivač će preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje Preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

1. promenu unutrašnje organizacije Preduzeća;

2. razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenih organa Preduzeća;

3. ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini i

4. druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Statutom Preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti Preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima Osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 41

Rad Preduzeća je javan.

Preduzeće je dužno da usvojeni godišnji program poslovanja i tromesečne izveštaje o njegovoj realizaciji, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja značajna za javnost, objavljuje na svojoj internet stranici.

Statutom Preduzeća bliže će se odrediti način obezbeđenja javnosti rada Preduzeća, u skladu sa zakonom.

Za javnost rada Preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 42

Dostupnost informacija od javnog značaja Preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 43

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 44

Opšti akti Preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom, kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.

Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Preduzeća.

Statut preduzeća

Član 45

Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; pečat, štambilj i logotip; zastupanje Preduzeća; unutrašnja organizacija; pretežna i druge delatnosti; planiranje rada i razvoja; podaci o visini upisanog osnovnog kapitala; organi Preduzeća - imenovanje, razrešenje i delokrug, prava, obaveze i odgovornosti organa Preduzeća; način statusnih promena Preduzeća; opšti akti i način njihovog donošenja; unutrašnji i spoljni nadzor; čuvanje akata i dokumenata; pravo na informisanje; dužnost čuvanja poslovne tajne; zaštitu životne sredine; izmene Statuta i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću, u skladu sa zakonom.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 46

Do imenovanja članova Nadzornog odbora Preduzeća, njegove poslove i ovlašćenja vršiće privremeni Nadzorni odbor.

Privremeni Nadzorni odbor Preduzeća doneće Statut Preduzeća u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke i isti dostaviti Osnivaču na saglasnost.

Član 47

Osnivač će imenovati predsednika i članove Nadzornog odbora u roku od 30 dana od stupanja na snagu Statuta preduzeća.

Član 48

Do sprovođenja postupka imenovanja direktora, prava i obaveze direktora obavljaće vršioc dužnosti direktora, kojeg imenuje Osnivač.

Postupak imenovanja direktora ima se sprovesti u roku od najduže 90 dana od dana donošenja statuta Preduzeća na način i po postupku utvrđenim Statutom Preduzeća.

Član 49

Ovaj prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Zrenjanina".

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Оdluke o osnivanju Javnog preduzeća "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 18/2014)

Član 2

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

 

Samostalni član Odluke o dopuni
Оdluke o osnivanju Javnog preduzeća "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 24/2015)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja.

Napomene

Prečišćen tekst obuhvata:
- Odluku o osnivanju JP "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 29/13) iz kog je izostavljen član 49. kojim je utvrđeno kada ova Odluka stupa na snagu i
- Odluku o dopuni Odluke o osnivanju JP "Rezervati prirode Zrenjanina" Zrenjanin ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 37/13) iz kog je izostavljen član 2. kojim je utvrđeno kada ova Odluka stupa na snagu.