PRAVILNIKO SADRŽINI KONAČNOG IZVEŠTAJA O ISTRAGAMA NESREĆA I NEZGODA U ŽELEZNIČKOM SAOBRAĆAJU("Sl. glasnik RS", br. 89/2015) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuje sadržina konačnog izveštaja o istragama nesreća i nezgoda u železničkom saobraćaju.
Konačan izveštaj o istragama nesreća i nezgoda u železničkom saobraćaju iz člana 1. ovog pravilnika sadrži:
1) rezime;
2) neposredne činjenice o nesreći ili nezgodi;
3) zapisnik o istrazi i ispitivanju;
4) analizu i zaključke;
5) preduzete mere i
6) preporuke.
Rezime sadrži:
1) kratak opis nesreće ili nezgode, kada i gde se dogodila i njene posledice;
2) direktne uzroke i faktore koji su doprineli nesreći ili nezgodi i osnovne uzroke utvrđene istragom;
3) glavne preporuke i informacije o subjektima kojima se izveštaj dostavlja.
Neposredne činjenice o događaju
Neposredne činjenice o nesreći ili nezgodi obuhvataju:
1) osnovne podatke o nesreći ili nezgodi:
(1) datum, tačno vreme i mesto nesreće ili nezgode,
(2) opis nesreće ili nezgode i mesta nesreće ili nezgode, uključujući i napore spasilačkih i hitnih službi,
(3) odluku o pokretanju istrage, sastav tima istražitelja i vođenje istrage;
2) pozadinu nesreće ili nezgode:
(1) uključeno železničko osoblje, izvođače radova, druga lica i svedoke,
(2) vozove i njihov sastav, uključujući registracione brojeve železničkih vozila koja su učestvovala u nesreći ili nezgodi,
(3) opis infrastrukture i signalnog sistema - vrsta koloseka, skretnica, signalno-sigurnosnih uređaja, signala, sistema za zaštitu voza,
(4) sredstva za sporazumevanje,
(5) radove izvođene na ili u blizini mesta nesreće ili nezgode,
(6) aktiviranje plana za slučaj opasnosti na železnici i sled događaja,
(7) aktiviranje plana za slučaj opasnosti javnih službi za spašavanje, policije i medicinskih službi i sled događaja;
3) poginule, povređene i materijalnu štetu:
(1) putnici, treća lica i železničko osoblje uključujući izvođače radova,
(2) roba, prtljag i ostala imovina,
(3) železnička vozila, infrastruktura i okolina;
4) spoljašne okolnosti - vremenski uslovi i geografske karakteristike.
Zapisnik o istrazi i ispitivanju
Zapisnik o istrazi i ispitivanju sadrži:
1) rezime svedočenja (podleže zaštiti identiteta lica):
(1) železničkog osoblja, uključujući izvođače radova,
(2) ostalih svedoka;
2) sistem upravljanja bezbednošću koji obuhvata:
(1) organizacioni okvir i način izdavanja i izvršavanja naređenja,
(2) zahteve koje mora da ispuni železničko osoblje i kako se primenjuju,
(3) postupke za interne provere i kontrole i njihovi rezultati,
(4) interfejs između različitih uključenih učesnika i infrastrukture;
3) propise:
(1) relevantne međunarodne i nacionalne propise,
(2) ostale propise kao što su saobraćajni propisi, lokalna uputstva, zahtevi za železničko osoblje, propisi o održavanju i važeći standardi;
4) funkcionisanje železničkih vozila i tehničkih postrojenja:
(1) kontrole, upravljanja i signalizacije, uključujući zapise iz uređaja za automatsko snimanje podataka,
(2) infrastrukture,
(3) sredstava za sporazumevanje,
(4) železničkih vozila, uključujući zapise iz uređaja za automatsko snimanje podataka;
5) dokumentaciju o odvijanju i regulisanju saobraćaja koja obuhvata:
(1) radnje koje je preduzelo osoblje koje upravlja regulisanjem i kontrolom saobraćaja i signalizacijom,
(2) razmenu govornih poruka u vezi s nesrećom ili nezgodom, uključujući dokumentaciju iz snimljenih podataka,
(3) mere koje su preduzete za zaštitu i obezbeđenje mesta nesreće ili nezgode;
6) interfejs između ljudi, mašina i organizacije koji obuhvata:
(1) radno vreme umešanog osoblja,
(2) zdravstvene i lične okolnosti koje imaju uticaja na nesreću ili nezgodu, uključujući u to prisustvo fizičkog ili psihičkog stresa,
(3) način projektovanja opreme koji ima uticaja na interfejs između korisnika i mašine;
7) prethodne nesreće ili nezgode sličnog karaktera.
Analiza i zaključci obuhvataju:
1) završni pregled toka događaja i donošenje zaključaka o događaju na osnovu činjenica utvrđenih u toku istrage i ispitivanja;
2) diskusiju - analizu činjenica utvrđenih u toku istrage i ispitivanja s ciljem izvođenja zaključaka u vezi sa uzrocima nesreće ili nezgode i učinkom službi za spasavanje;
3) zaključke o:
(1) direktnim i neposrednim uzrocima nesreće ili nezgode, uključujući u to i faktore koji su uticali na nesreću ili nezgodu, radnje koje su preduzela uključena lica ili stanje železničkih voznih sredstava ili tehničkih instalacija,
(2) osnovnim uzrocima koji proizlaze iz veština, postupaka i održavanja,
(3) glavnim uzrocima koji proizlaze iz uslova utvrđenih pravnim okvirom i primene sistema za upravljanje bezbednošću;
4) dodatne primedbe o nedostacima i manama utvrđenim tokom istrage, ali bez značaja za zaključke o uzrocima.
Evidentiraju se mere koje su već preduzete ili usvojene kao posledica nesreće ili nezgode.
Prikazuje se spisak bezbednosnih preporuka tela za istrage, zasnovanih na rezultatima istrage.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".