PRAVILNIKO KRITERIJUMIMA ZA SUFINANSIRANJE AKTIVNOSTI MEĐUNARODNE SARADNJE("Sl. list AP Vojvodine", br. 43/2015) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se kriterijumi, merila i postupak evidentiranja i izbora, kao i metodologija utvrđivanja raspodele sredstava za aktivnosti međunarodne saradnje, koje sufinansira Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Sredstva za sufinansiranje aktivnosti međunarodne saradnje, obezbeđena su Finansijskim planom Sekretarijata u okviru budžeta Pokrajinske vlade.
Sekretarijat sufinansira isključivo one aktivnosti međunarodne saradnje koje su podržane kroz međunarodne fondove kao i bilateralne i multilateralne projektne aktivnosti koje se realizuju na osnovu međudržavnih i međuinstitucionalnih sporazuma o saradnji, a čija je realizacija u toku u momentu podnošenja prijave.
Međuinstitucionalni sporazum o saradnji mora da se odnosi na konkretnu aktivnost za koju se konkuriše, sa navedenim rokom početka i završetka aktivnosti, kao i finansijskim delom koji se odnosi na direktnu participaciju stranog partnera. Neće se uzimati u razmatranje prijave onih aktivnosti koje su rezultat sporazuma o saradnji između institucija koje nemaju finansijsku podršku entiteta iz inostranstva, kao ni opšti sporazumi o saradnji između institucija.
Prijave za sufinansiranje aktivnosti međunarodne saradnje mogu da podnose registrovane naučnoistraživačke organizacije u skladu sa Zakonom o naučnoistraživačkoj delatnosti, a izuzetno i druge institucije koje se bave naučnoistraživačkim radom i prema posebnoj odluci.
Za ostvarivanje sufinansiranja aktivnosti međunarodne saradnje Sekretarijat raspisuje javni konkurs.
Sekretarijat obrazuje Komisiju za sprovođenje konkursa. Komisija dostavlja obrazloženi predlog pokrajinskom sekretaru, koji donosi rešenje o realizaciji sufinansiranja.
Rešenje o realizaciji sufinansiranja donosi pokrajinski sekretar za nauku i tehnološki razvoj, imajući u vidu kompetentnost istraživačkog tima, kompetentnost rukovodioca aktivnosti međunarodne saradnje i značaj aktivnosti međunarodne saradnje za razvoj nauke i tehnologije u AP Vojvodini, kao i mišljenje stručnih tela Sekretarijata.
Po potrebi, pre donošenja odluke o sufinansiranju pokrajinski sekretar može tražiti mišljenje Stručnog saveta iz odgovarajuće naučne oblasti.
Za prihvaćene aktivnosti međunarodne saradnje Sekretarijat zaključuje ugovor o realizaciji aktivnosti međunarodne saradnje sa odgovornim licem organizacije koja prijavljuje aktivnost međunarodne saradnje i sa rukovodiocem aktivnosti međunarodne saradnje.
II USLOVI ZA SUFINANSIRANJE AKTIVNOSTI MEĐUNARODNE SARADNJE
Prijavu aktivnosti međunarodne saradnje podnose rukovodilac aktivnosti međunarodne saradnje i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje aktivnost međunarodne saradnje čija je realizacija u toku, a koji svojim potpisima garantuju za tačnost podataka navedenih u prijavi.
Rukovodioci aktivnosti međunarodne saradnje moraju imati karton naučnog radnika kao deo jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini.
Prijava sadrži:
- opšte, administrativne podatke,
- podatke o nazivu i vrsti aktivnosti međunarodne saradnje,
- podatke o domaćim i stranim učesnicima aktivnosti međunarodne saradnje;
- podatke o vrednosti međunarodne saradnje;
- podatke o finansijskoj podršci partnera iz inostranstva;
- podatke o pravnom osnovu saradnje.
Pozivom se mogu utvrditi i drugi podaci, odnosno prilozi koji se dostavljaju uz prijavu, a bitni su za odlučivanje prilikom izbora projekata. Obrazac prijave propisuje Sekretarijat.
Namena odobrenih finansijskih sredstava utvrđuje se rešenjem i ugovorom o finansiranju aktivnosti međunarodne saradnje.
Visina sredstava za sufinansiranje u tekućoj godini utvrđuje se na osnovu ukupno raspoloživih sredstava u budžetu Sekretarijata za te namene, broja prihvaćenih sufinansiranja ovih aktivnosti i utvrđenog karaktera odobrenih aktivnosti.
Vrednost osnovnog boda sredstava za finansiranje aktivnosti međunarodne saradnje za tekuću godinu utvrđuje se prema obrascu:
pri čemu je:
B = Vrednost osnovnog boda sredstava za aktivnosti međunarodne saradnje za tekuću godinu
FAMS = Ukupan iznos sredstava za sufinansiranje aktivnosti međunarodne saradnje predviđen za tekuću godinu Finansijskim planom Sekretarijata
Q = Ukupan broj FP7, CIP i Horizont 2020 aktivnosti
I = Ukupan broj međunarodne saradnje multilateralnog karaktera, aktivnost iz programa: IPA, EUREKA, SEE.ERA-NET, kao i aktivnost koja se radi u okviru Stability Pact, SEE Transnational Cooperation Programme i IAEA i NATO-SPS Programme
N = Ukupan broj CEEPUS, DAAD, SCOPES i US EPA aktivnosti međunarodne saradnje
M = Ukupan broj ERASMUS+, TEMPUS i COST aktivnosti
K = Ukupan broj bilateralnih aktivnosti međunarodne saradnje
P0q = Aktivnosti međunarodne saradnje iz programa FP7, CIP i Horizont 2020
P1i = Aktivnost međunarodne saradnje multilateralnog karaktera, aktivnost iz programa: IPA, EUREKA, SEE.ERA-NET, kao i aktivnost koja se radi u okviru Stability Pact, SEE Transnational Cooperation Programme, IAEA i NATO-SPS Programme
P2n = CEEPUS, DAAD, SCOPES i US EPA aktivnosti međunarodne saradnje
P3m = ERASMUS+, TEMPUS i COST aktivnost međunarodne saradnje
P4k = Bilateralna aktivnost međunarodne saradnje.
Aktivnosti koje nisu navedene u tabeli svrstavaće se u kategoriju bilateralnih ili multilateralnih aktivnosti međunarodne saradnje u zavisnosti od broja učesnika na projektu.
Finansijska sredstva za sufinansiranje pojedinačne aktivnosti međunarodne saradnje (F) utvrđuju se prema obrascima:
FP0q = 12 x B, za kategoriju P0q
FP1i = 10 x B, za kategoriju P1i
FP2n = 5 x B, za kategoriju P2n
FP3m = 3 x B, za kategoriju P3m
FP4k = B, za kategoriju P4k
Mogu se sufinansirati najviše dve aktivnosti međunarodne saradnje istog rukovodioca u određenoj kategoriji, pri čemu se druga aktivnost, ukoliko ne pripada kategoriji P4k, finansira u iznosu koji odgovara drugoj sledećoj nižoj kategoriji. Ukoliko aktivnosti pripadaju kategoriji P3m, druga aktivnost istog rukovodioca se finansira u iznosu koji odgovara kategoriji P4k.
Podnosiocima prijava u tekućoj godini koji su već sufinansirani za isti projekat u prethodnoj godini može se odobriti sufinansiranje samo ukoliko su podneli izveštaj o realizaciji sufinansirane aktivnosti međunarodne saradnje iz prethodnog ugovornog perioda.
Sredstva za aktivnosti međunarodne saradnje koje se završavaju u prvoj polovini naredne godine finansiraće se u iznosu 1/2 sredstava utvrđenih za tu aktivnost prema pravilima utvrđenim u članovima 9. i 10. ovog Pravilnika.
Praćenje realizacije aktivnosti međunarodne saradnje vrši se na osnovu izveštaja, koji se regulišu ugovorom između Sekretarijata i institucije koja realizuje aktivnost međunarodne saradnje.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana, podnosi se na obrascima čiju sadržinu propisuje Sekretarijat.
Za podatke navedene u izveštaju odgovara rukovodilac aktivnosti međunarodne saradnje i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje aktivnost međunarodne saradnje.
U slučajevima davanja netačnih podataka o realizaciji aktivnosti međunarodne saradnje, kao i u slučaju da se aktivnost međunarodne saradnje ne realizuje Pokrajinski sekretar može zatražiti povratak sredstava u celini ili jednim delom u zavisnosti od stepena nerealizovanosti ugovorne obaveze.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Pravilnik stupa na snagu kada ga potpiše Pokrajinski sekretar.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima za sufinansiranje aktivnosti međunarodne saradnje od 24. oktobra 2014. godine.