PRAVILNIKO USLOVIMA I NAČINU SPROVOĐENJA POSTUPKA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI OD STRANE SLUŽBE ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE I KONTROLU NABAVKI I UTVRĐIVANJU SPISKA PREDMETA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI("Sl. list grada Beograda", br. 91/2014 i 59/2015) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi i način sprovođenja postupka centralizovanih javnih nabavki od strane Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki (u daljem tekstu: služba) i utvrđuje Spisak predmeta centralizovanih javnih nabavki koje sprovodi služba.
Služba može da pokrene postupak centralizovane javne nabavke ako su ispunjeni sledeći uslovi:
1) da je nabavka predviđena u Planu centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu;
2) da su za tu nabavku predviđena sredstva u budžetu Grada Beograda ili u finansijskom planu naručioca, odnosno u programu poslovanja naručioca i
3) da su naručioci, za čije potrebe Služba sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određeni u spisku naručilaca, koji donosi gradonačelnik Grada Beograda (u daljem tekstu: naručioci).
Izrada i donošenje plana centralizovanih javnih nabavki
Služba pre početka postupka prikupljanja potreba za predmetima centralizovanih javnih nabavki, svim naručiocima za čije potrebe sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određenim u spisku naručilaca, dostavlja instrukcije za planiranje, sa obrascima i tabelama za prijavljivanje potreba.
Predlog potreba za centralizovane javne nabavke, pripremljen u pisanom obliku, sa obrascima i/ili tabelama i dokumentacionom podlogom u prilogu, naručioci dostavljaju na zahtev službe, u roku od sedam dana od dana prijema zahteva.
Služba može zahtevati dodatna objašnjenja i izmene dostavljenih predloga potreba (tehničke specifikacije radi standardizacije, količina, procenjene vrednosti i sl.).
Naručioci usklađuju predlog potreba sa preporukama Službe, i na osnovu uređenog predloga potreba sačinjavaju predlog plana nabavki na nivou naručioca, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima, u kojem posebno označavaju centralizovane javne nabavke.
Plan centralizovanih javnih nabavki priprema služba na osnovu planova nabavki svih naručilaca.
Plan centralizovanih javnih nabavki sadrži sve nabavke za koje je u planovima naručilaca navedeno da se sprovode preko tela za centralizovane nabavke. Naručioci su dužni da planove nabavki dostave u elektronskom obliku službi najkasnije do 31. januara, odnosno privremene planove najkasnije pet dana od dana donošenja.
Služba, najkasnije do 15. februara, odnosno 10 dana od dana dostavljanja privremenih planova, dostavlja gradonačelniku na saglasnost Predlog plana centralizovanih javnih nabavki.
U roku od deset dana od davanja saglasnosti gradonačelnika, služba dostavlja Plan centralizovanih javnih nabavki, u elektronskom obliku, Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji. Služba objavljuje na internet-stranici Grada Beograda izvod iz Plana centralizovanih javnih nabavki, koji obuhvata predmet javne nabavke i okvirni datum pokretanja postupka.
Planom centralizovanih javnih nabavki izuzetno za određenu godinu za koju se plan donosi može biti obuhvaćen manji obim dobara ili usluga koji se u toj godini mogu sprovoditi kao centralizovane javne nabavke, ako na to upućuju opravdani razlozi na koje služba nije mogla da utiče.
Ako određena javna nabavka koju je naručilac planirao kao centralizovanu javnu nabavku ne bude obuhvaćena planom centralizovanih javnih nabavki, naručilac će tu javnu nabavku da sprovede samostalno u odgovarajućem postupku ili zajednički sa drugim naručiocima, u skladu sa zakonom.
III POKRETANJE POSTUPKA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE
Služba pokreće postupak centralizovane javne nabavke, koja je predviđena Planom centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu, a na osnovu tehničkih specifikacija koje su sačinili naručioci, za čije potrebe sprovodi postupak centralizovane javne nabavke.
Sastavni deo predloga odluke o pokretanju postupka centralizovane javne nabavke su izjave odgovornih lica naručilaca, koji nisu direktni korisnici budžetskih sredstava, da je naručilac obezbedio potrebna finansijska sredstva za realizaciju predmetne nabavke.
Služba, u cilju pribavljanja saglasnosti, predlog odluke o pokretanju postupka, predlog rešenja o obrazovanju komisije i predlog Zaključaka, sa materijalom u prilogu, dostavlja:
- Sekretarijatu za finansije, radi potvrđivanja da naručilac, koji je direktni korisnik budžetskih sredstava, na navedenoj poziciji i kontu ima obezbeđena finansijska sredstva i
- gradonačelniku, radi dobijanja saglasnosti na predlog odluke.
Način imenovanja članova Komisije za javnu nabavku, odnosno lica koja sprovode postupak javne nabavke
Rešenjem se imenuju članovi i zamenici članova komisije i određuju zadaci komisije.
U postupcima centralizovanih javnih nabavki obrazuje se komisija od najmanje pet članova, od kojih su najmanje dva člana službenici za javne nabavke iz službe, a ostali članovi zaposleni kod naručilaca.
U komisiju se ne mogu imenovati lica koja mogu biti u sukobu interesa u konkretnom postupku javne nabavke.
Nakon prijema rešenja, članovi komisije potpisuju izjavu kojom potvrđuju da u predmetnoj javnoj nabavci nisu u sukobu interesa.
Služba sprovodi isključivo otvoreni i restriktivni postupak i dužna je da javne nabavke oblikuje po partijama uvek kada je to moguće.
Služba može sprovesti pregovarački postupak ako su ispunjeni uslovi iz čl. 35. stav 1. tačka 1) Zakona o javnim nabavkama.
U postupku centralizovane javne nabavke služba donosi odluku o zaključenju okvirnog sporazuma ili odluku o dodeli ugovora, odnosno odluku o obustavi postupka centralizovane javne nabavke.
Služba dostavlja izveštaj o stručnoj oceni ponuda, predlog odluke i predlog zaključaka, sa odgovarajućim materijalom u prilogu:
- Sekretarijatu za finansije radi nadležnog postupanja i
- gradonačelniku radi pribavljanja saglasnosti.
Služba pre zaključenja okvirnog sporazuma, dostavlja tekst okvirnog sporazuma na pravno mišljenje Gradskom javnom pravobranilaštvu.
Na osnovu okvirnog sporazuma naručioci će pod uslovima i u granicama propisanim okvirnim sporazumom, zaključiti ugovore sa najpovoljnijim dobavljačem ili pozvati dobavljače da dostave ponude, postupajući u svemu kao u drugoj fazi restriktivnog postupka.
Pre zaključenja ugovora, direktni korisnici budžetskih sredstava dostavljaju tekst ugovora na pravno mišljenje Gradskom javnom pravobranilaštvu.
Naručioci su dužni da prate izvršenje svakog ugovora zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma. Jedan primerak ugovora, zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma, naručioci su dužni da dostave službi, radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma, kao i vođenja jedinstvene elektronske evidencije dobavljača.
Služba će primenjivati sistem dinamične nabavke i elektronsku licitaciju, kada je to moguće, po uspostavljanju informacionog sistema službe.
V SPISAK PREDMETA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI KOJE SPROVODI SLUŽBA
Predmeti javnih nabavki koje sprovodi služba su:
(1) putnička vozila;
(2) sanitetska vozila;
(3) računari;
(4) mleko i mlečni proizvodi;
(5) pogonska goriva za motorna vozila (izuzev nabavki koje se sprovode prema članu 122. Zakona o javnim nabavkama);
(6) energenti - ulja za loženje i gasno ulje ekstra lako Evro el (izuzev nabavki koje se sprovode prema članu 122. Zakona o javnim nabavkama);
(7) Microsoft licence;
(8) Oracle licence;
(9) kolonijalna roba;
(10) mesne prerađevine i suhomesnati proizvodi;
(11) smrznuto voće i smrznuto povrće;
(12) smrznuta riba;
(13) sredstva za održavanje higijene;
(14) pribor za održavanje higijene;
(15) papirna galanterija za održavanje lične higijene;
(16) kancelarijski materijal;
(17) toneri, kertridži i riboni za štampače, fotokopir aparate i multifunkcionalne uređaje;
(18) usluga mobilne telefonije;
(19) sveže meso.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu sprovođenja postupka centralizovanih javnih nabavki od strane Agencije za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki i utvrđivanju spiska predmeta centralizovanih javnih nabavki ("Službeni list grada Beograda", broj 39/14)
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".