REŠENJE

O USLOVIMA I NAČINU USTUPANJA DELOVA ZGRADE RADI POSTAVLJANJA ANTENA, OPREMA I UREĐAJA

("Sl. list grada Subotice", br. 37/2015)

I

Ovim rešenjem utvrđuju se uslovi i način ustupanja na korišćenje delova zgrade u javnoj svojini Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad), na kojima Grad ima odgovarajući suvlasnički deo i na kojima Grad ima pravo korišćenja, odnosno odgovarajući suvlasnički deo, a radi postavljanja antena, opreme i uređaja.

II

Delova zgrade u javnoj svojini Grada (u daljem tekstu: zgrada) mogu se ustupiti na korišćenje pravnim licima i preduzetnicima, radi postavljanja antena, oprema i uređaja (u daljem tekstu: oprema) koji služe za sledeće namene:

- pružanje usluga fiksne i mobilne telefonije;

- pružanje internet usluga krajnjim korisnicima;

- prenos signala osmatranja, javljanja i uzbunjivanja;

- prenos internet signala izme u provajdera;

- emitovanje TV i radio programa i

- bežični prenos podataka u cilju povezivanja više lokacija.

Postavljanje opreme može se odobriti pravnim licima i preduzetnicima koji su registrovani za obavljanje navedenih delatnosti.

III

Postavljanje opreme, u smislu tačke II ovog rešenja, može se odobriti pod sledećim uslovima:

- da postavljanje nove opreme ne ugrožava pravilan i nesmetan rad već postavljene opreme;

- u slučaju smetnji pri funkcionisanju već postavljene opreme, a zbog novopostavljene opreme, vlasnik nove opreme tj. novi korisnik dela zgrade, dužan je u što kraćem vremenskom roku otkloniti uzrok smetnje;

- u slučaju većih poduhvata svaki vlasnik postavljene opreme dužan je o postavljanju opreme obavestiti sve korisnike delova zgrade, kao i Gradsku upravu Grada, putem Sekretarijata za opštu upravu i zajedničke poslove;

- u slučaju nastanka sporova izme u vlasnika postavljene opreme tj. korisnika delova zgrade, korisnici su obavezni formirati savet u koji svaki korisnik delegira po jednog člana.

IV

Postavljanje antene, opreme i uređaja na zgradama može se odobriti uz plaćanje naknade za korišćenje.

Naknada za korišćenje iznosi:

- za pružanje usluga fiksne i mobilne telefonije, najmanje 25.000,00 din. mesečno

- za pružanje internet usluga krajnjim korisnicima 10.000,00 din. mesečno

- za prenos signala osmatranja, javljanja i uzbunjivanja 8.000,00 din. mesečno

- za prenos interneta izme u provajdera 10.000,00 din. mesečno

- za bežični prenos podataka u cilju povezivanja više lokacija 8.000,00 din. mesečno

- za emitovanje TV i radio programa 5.000,00 din. mesečno

Naknade iz stava 2. ove tačke su bez poreza na dodatu vrednost.

Korisnik je obavezan istovremeno sa naknadom uplatiti i porez na dodatu vrednost.

V

Zainteresovano pravno lice ili preduzetnik podnosi Gradonačelniku zahtev za odobravanje korišćenja dela zgrade u svrhe koje su regulisane ovim rešenjem.

U zahtevu je obavezno navesti namenu za koju se traži korišćenje dela zgrade, kao i broj antena i tehničke karakteristike opreme koja se želi postaviti i površinu koja bi se tom prilikom zauzela.

Uz zahtev je neophodno priložiti izvod iz registracije, kao dokaz da je podnosilac zahteva registrovan za obavljanje delatnosti za koju traži korišćenje dela zgrade.

Ukoliko za to postoje uslovi Gradonačelnik odobrava korišćenje dela zgrade rešenjem.

Postojanje uslova iz prethodnog stava ceni se na osnovu izveštaja Sekretarijata za opštu upravu i zajedničke poslove, Sekretarijata za građevinarstvo i Službe za informatiku Gradske uprave Grada.

VI

Sa korisnicima dela zgrade, kojima je rešenjem odobreno korišćenje dela zgrade radi postavljanja opreme, zaključuje se ugovor o korišćenju.

Ugovor o korišćenju dela zgrade, radi postavljanja antene, opreme i uređaja, treba da sadrži sledeće elemente:

- mesto i datum zaključenja ugovora;

- naznačenje ugovornih strana;

- naznačenje u koju svrhu se postavlja oprema;

- naznačenje broja antena i tehničkih karakteristika opreme koja se postavlja;

- obavezu korisnika da pribavi sve potrebne, zakonom predviđene dozvole;

- iznos naknade za korišćenje;

- način i rok plaćanja naknade;

- uslove postavljanja, u skladu sa tačkom III ovog rešenja;

- vreme na koje se zaključuje ugovor;

- uslove i način prestanka ugovora;

- potpise ugovornih strana overene pečatom.

VII

Ovo rešenje se shodno primenjuje i na druge vrste površina koje su u javnoj svojini, na kojima pravo korišćenja ima Grad, ukoliko se na istima postavljaju antene, oprema i uređaji.

VIII

Stupanjem na snagu ovog rešenja prestaje da važi Rešenje o uslovima i načinu ustupanja delova krovnih površina radi postavljanja antena, pripadajuće opreme i uređaja ("Službeni list Grada Subotice", br. 19/14 i 25/14).

IX

Ovo rešenje stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".