ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA SMEDEREVA

("Sl. list grada Smedereva", br. 6/2015 - prečišćen tekst)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se organizacija, delokrug i način rada Gradske uprave grada Smedereva, unutrašnja organizacija, način rukovođenja i druga pitanja.

Član 2

Gradska uprava:

1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;

6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 3

Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Gradska uprava je dužna da građanima omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.

Gradska uprava je dužna da građanima daje potrebne podatke i obaveštenja i pruža pravnu pomoć.

Gradska uprava je dužna da sarađuje sa građanima i da poštuje ličnost i dostojanstvo građana.

Član 4

Gradska uprava neposredno obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada Smedereva i drugih akata grada Smedereva.

Član 5

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti i podložan kritici i javnoj kontroli građana na način utvrđen zakonom i Statutom grada.

Član 6

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.

II ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

Član 7

Gradska uprava se obrazuje kao jedinstven organ.

U okviru Gradske uprave obrazuju se organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova, stručnih i drugih poslova pod nazivom "odeljenje", "služba" i "kabinet".

Član 8

Osnovne organizacione jedinice koje vrše poslove

Gradske uprave su:

1. Odeljenje za javne službe

2. Odeljenje za opštu upravu, mesne zajednice, vanredne situacije i zajedničke poslove

3. Odeljenje za privredu, preduzetništvo, lokalni ekonomski razvoj i javne nabavke

4. Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju

5. Odeljenje za urbanističko-komunalne i imovinsko-pravne poslove

6. Odeljenje za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije

7. Služba za poslove organa grada

8. Kabinet gradonačelnika grada Smedereva.

Član 9

Odeljenje za javne službe obavlja poslove koji se odnose na:

- stručne, upravno-pravne, nadzorne, normativno-pravne, materijalno-finansijske, administrativno-tehničke i druge poslove grada u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite,

- praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova, organizacija, fondova i preduzeća čiji je osnivač grad iz ovih oblasti i vršenje nadzora nad njihovim radom,

- podsticanje razvoja kulturno-umetničkog amaterizma i umetničkog stvaralaštva, praćenje realizacije manifestacija u oblasti kulture, fizičke kulture i ostvarivanje programa ustanova kultura od značaja za grad,

- praćenje rada Fonda za mlade talente i pružanje stručne pomoći,

- poslove populacione politike (finansijska pomoć trudnicama i porodiljama grada Smedereva, naknada troškova za vantelesnu oplodnju),

- poslove omladinske politike (Kancelarija za mlade, Lokalni savet za mlade, pisanje projekata i učešće u realizaciji odobrenih projekata, u Nacionalnoj kancelariji za mlade pisanje projekata, učešće u kreiranju politike na nacionalnom nivou i sprovođenje usvojene politike),

- obavljanje poslova za dijasporu (saradnja sa Upravom za dijasporu i Srbima u regionu u okviru Ministarstva spoljnih poslova, Privrednom komorom Srbije-Centrom za dijasporu i predstavništima, povezivanje srpske dijaspore sa gradom Smederevom u smislu profitabilne i neprofitabilne saradnje u oblasti informisanja, zdravstva, sporta, kulture, turizma i investicija, pružanje dijaspori informacija i pomoći u svim oblastima),

- poslovi praćenja i koordinacije na rešavanju romskih pitanja (Lokalni savet za poboljšanje položaja Roma grada Smedereva, Mobilni tim za inkluziju Roma grada Smedereva, izrada predloga projekata i njihovo sprovođenje, pružanje pomoći Romima radi ostvarivanja prava u oblasti socijalno-zdravstvene zaštite, sprovođenje afirmativnih mera za Rome),

- poslove socijalne i zdravstvena zaštite (Lokalni savet za socijalna pitanja, pravo na povlašćenu vožnju za korisnike sa teritorije grada Smedereva, materijalna podrška iz oblasti socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju stara Grad, saradnja sa socijalno humanitarnim organizacijama i njihovo sufinansiranje, procena potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu i učeniku, pisanje projekata i učešće u realizaciji odobrenih projekata, zaštita prava pacijenata, pravo na sticanje statusa energetski zaštićenog kupca električne i toplotne energije),

- poverene poslove iz delokruga Republike u oblasti boračko-invalidske zaštite - vođenje upravnog postupka i izrada rešenja o ostvarivanju prava građana u skladu sa republičkim zakonima (borci NOR-a, borci ratova 1990-1999., vojni invalidi, porodice palih i umrlih boraca i civilni invalidi rata), kao i isplata naknada korisnicima u oblasti boračko-invalidske zaštite i izrada izveštaja i analiza za potrebe nadležnog ministarstva,

- poverene poslove iz delokruga Republike u delu koji se odnosi na društvenu brigu o deci - izrada rešenja o ostvarivanju prava građana u oblasti društvene brige o deci (dečiji dodatak, roditeljski dodatak), kao i obračun i isplata sredstava korisnicima prava (naknada zarade za vreme porodiljskog odsustva i odsustva sa rada radi nege dece) i izrada izveštaja i analiza za potrebe nadležnog ministarstva,

- druge poslove u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite, a u skladu sa zakonom i Statutom grada,

- poslovi na sprovođenju rodne ravnopravnosti u skladu sa zakonom.

Član 10

Odeljenje za opštu upravu, mesne zajednice, vanredne situacije i zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na:

- vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana,

- prvostepeni upravni postupak u oblasti ličnih stanja građana,

- poslove pisarnice i arhive,

- popis stvari i imovine umrlih lica,

- pripremu propisa za Gradsku upravu,

- izdavanje potvrda o životu i imovnom stanju,

- overu potpisa, rukopisa i prepisa,

- pravnu pomoć,

- vođenje biračkih spiskova i obezbeđivanje opštih uslova za sprovođenje izbora i referenduma,

- poverene poslove Komesarijata u vezi sa zbrinjavanjem izbeglih lica i raseljenih lica sa Kosova i Metohije, vođenje evidencije, kao i pravne i administrativne poslove koje mu poveri Republički komesarijat,

- poverene poslove Komesarijata za izbeglice Republike Srbije u postupku priznavanja statusa izbeglih i prognanih lica,

- stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za organe mesnih zajednica,

- staranje o pravilnoj upotrebi, ispravnosti i čuvanju sredstava za rad i inventara mesnih zajednica,

- poslove u oblasti finansija - izrada plana ulaganja budžeta u komunalnu infrastrukturu i objekte u seoskim mesnim zajednicama, izrada plana prihoda i rashoda sredstava samodoprinosa seoskih mesnih zajednica i praćenje realizacije planova,

- poslove na izradi godišnjih planova razvoja seoskih mesnih zajednica, praćenje realizacije i izrada godišnjih izveštaja o radu seoskih mesnih zajednica,

- poslove na izradi normativno-pravnih akata mesnih zajednica,

- druge poslove za potrebe mesnih zajednica,

- pružanje informacija o svim pravima koja se mogu ostvariti u okviru lokalne samouprave, o svim odeljenjima Gradske uprave,

- overavanje potpisa, prepisa i rukopisa, obrasce i fotokopiranje, izdavanje radne knjižice,

- prijem podnesaka, davanje obaveštenja i pružanje po- moći strankama, razvrstavanje i signiranje podnesaka, klasifikaciju podnesaka za svako odeljenje ili gradske organe, davanje obaveštenja o rešavanju predmeta, dostavljanje predmeta obrađivaču-neposrednom izvršiocu,

- izdavanje izvoda iz matične knjige rođenih, venčanih i umrlih, izdavanje uverenja o državljanstvu, unošenje svih promena u matične knjige koje se odnose na stanje građana, prijem zahteva za venčanje i prosleđivanje istih neposrednom obrađivaču,

- osnivanje novih radnji i pružanje svih potrebnih informacija i saveta u vezi sa istim,

- prijavljivanje promena u poslovanju, privremene i trajne odjave radnji, overavanje dozvola vezanih za osnivanje novih radnji i overavanje taksi dozvola, prijem zahteva vezanih za privredu i vodoprivredu,

- prijem zahteva za dečji dodatak, roditeljski dodatak, novčanu pomoć majkama izbeglicama, borački dodatak i davanje svih potrebnih informacija građanima kako bi se isti ostvarili, pružanje svih informacija građanima iz oblasti boračko-invalidske zaštite, prosleđivanje zahteva i podnesaka na obradu neposrednom izvršiocu, prijem zahteva za prevremeni polazak dece u školu, pružanje informacija u vezi sa ostvarivanjem naknade za rad hranitelja,

- prijem dokumenata vezanih za: izvod iz urbanističkog plana, akt o urbanističkim uslovima, odobrenje za gradnju, prijava početka građenja, upotrebna dozvola, potvrda urbanističkog projekta, odobrenje za postavljenje manjih montažnih objekata, prinudno iseljenje lica i drugo,

- administrativno - tehničke poslove za potrebe Službe u skladu sa Zakonom,

- stručne poslove u vezi sa radnim odnosima i vođenje personalne evidencije,

- pravni i administrativno-operativni poslovi za potrebe Gradskog pravobranioca,

- planovi odbrane, planovi za vanredne situacije i bezbednosti zdravlja na radu u skladu sa Zakonom i planovi PPZ u skladu sa Zakonom,

- održavanje telefonske centrale, telefonskih uređaja i aparata, prosleđivanje i usmeravanje telefonskih poziva, održavanje razglasnih uređaja, postavljanje opreme i uređaja za snimanje sednica (Skupštine i Gradskog veća),

- poslove kafe - kuhinje,

- umnožavanje materijala i održavanje aparata za umnožavanje,

- obezbeđenje zgrade Gradske uprave, zagrevanje zgrade - poslovi manipulativnog radnika,

- poslovi domara (bravarski poslovi, molerski poslovi i ostali poslovi po potrebi),

- poslovi automehaničara - poslovi vozača, poslovi portira, poslovi robne evidencije,

- planiranje, razvoj i održavanje servera, lokalne mreže, radnih stanica, aktivne i pasivne mrežne opreme, instaliranje, konfigurisanje i održavanje servera i operativnih sistema, pružanje korisnicima podrške prilikom rada na mreži i staranje o sigurnosti korisničkih podataka, priključivanje perifernih uređaja, instaliranje i konfigurisanje njihovih programa, zamenu i dogradnju hardvera, vođenje evidencija o instaliranoj opremi, softveru i sprečavanje nedozvoljenih aktivnosti korisnika, obavljanje i drugih poslova i

- druge poslove u skladu sa Zakonom i Statutom grada.

Član 11

Odeljenje za privredu, preduzetništvo, lokalni ekonomski razvoj i javne nabavke obavlja poslove koji se odnose na:

- praćenje rada javnih komunalnih preduzeća,

- praćenje primene i promena cena iz nadležnosti grada, izdavanje odgovarajućih rešenja i saglasnosti,

- praćenje toka privatizacije privrednih subjekata u gradu Smederevu,

- praćenje rada Turističke organizacije grada Smedereva,

- izdavanje rešenja o kategorizaciji kuća, stanova, apartmana i soba za odmor za iznajmljivanje,

- praćenje rada Lokalnog saveta za zapošljavanje grada Smedereva i drugih saveta i obavljanje administrativno-tehničkih poslova iz predmetne oblasti,

- organizovanje i realizaciju sajamskih manifestacija u cilju prezentacije privrednih i poljoprivrednih potencijala grada,

- prijem i obradu zahteva za upis u registar osnivanja preduzetničkih radnji, upis promena i brisanje preduzetnika u Agenciji za privredne registre,

- izdavanje uverenja o vremenu obavljanja samostalne delatnosti radi regulisanja penzijskog staža,

- praćenje, analiziranje i predlaganje mera nadležnim organima radi zaštite poljoprivrednog zemljišta od poljskih šteta, spaljivanja organskih ostataka, mraza, grada, požara i drugih elementarnih nepogoda, kao i stručne i administrativne poslove iz ove oblasti,

- praćenje rada zadrugarstva, udruživanja poljoprivrednih proizvođača, zatim ruralnog razvoja i razvoja vodoprivrede,

- praćenje propisa i izradu nacrta odluka, pravilnika i drugih akata iz oblasti poljoprivrede, vodoprivrede i Fonda za razvoj poljoprivrede,

- pripremu i obradu materijala za izradu poljoprivredne osnove,

- izradu i realizaciju godišnjih planova i programa iz oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, zaštite i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i Fonda za razvoj poljoprivrede,

- vođenje upravnog postupka u oblasti korišćenja poljoprivrednog zemljišta i vodoprivrede, odnosno donošenje odgovarajućih rešenja,

- realizaciju projekata iz oblasti poljoprivrede i vodoprivrede,

- edukaciju, informisanje i neposrednu stručnu pomoć poljoprivrednim proizvođačima na teritoriji grada iz oblasti poljoprivrede odnosno voćarstva, ratarstva, stočarstva, zaštite bilja i drugo,

- predstavljanje lokalne samouprave na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj,

- organizaciju promotivnih manifestacija i učešće na sajmovima i privrednim izložbama,

- organizaciju obilazaka privrednih potencijala za potencijalne investitore,

- pružanje pravne i tehničke podrške, davanje saveta i blagovremeno pružanje informacija,

- pružanje pomoći lokalnim preduzetnicima u registraciji i preregistraciji,

- pružanje podrške procesu strateškog planiranja,

- podsticaj finansiranja,

- unapređenje radne snage,

- pripremu i nadzor u realizaciji projekata od značaja za lokalni ekonomski razvoj,

- održavanje i unapređivanje odnosa sa centralnim institucijama odgovornim za ekonomski razvoj,

- stvaranje i održavanje baze podataka,

- obezbeđivanje ekonomične i efikasne upotrebe javnih sredstava, kao i podsticanje konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki,

- pripremu predloga odluka i zaključaka o pokretanju postupaka javnih nabavki,

- pripremu predloga odluka i zaključaka o dodeli ugovora o javnim nabavkama,

- prikupljanje, analiziranje i obrađivanje podataka za izradu Plana javnih nabavki,

- sprovođenje postupaka oglašavanja, pripremu i dostavljanje konkursne dokumentacije zainteresovanim ponuđačima,

- prikupljanje ponude i praćenje rokova,

- davanje stručnih uputstava za rad komisija koje su formirane za realizaciju određenih javnih nabavki i praćenje njihovog rada,

- učestvovanje u izradi dokumenata i akata vezanih za javne nabavke,

- vršenje nadzora nad izvršenjem ugovora prema ugovorenoj dinamici, u kvantitativnom i kvalitativnom smislu,

- tekuće poslove i sve ostale poslove po nalogu gradonačelnika, načelnika Gradske uprave i načelnika Odeljenja,

- druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom grada.

Član 12

Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na:

- izradu Nacrta odluke o budžetu grada Smedereva,

- izradu Nacrta odluke o dopunskom budžetu grada Smedereva,

- izradu Uputstva za pripremu budžeta grada Smedereva, koje sadrži smernice kao osnov za izradu finansijskih planova direktnih i indirektnih budžetskih korisnika,

- izradu Predloga odluke o privremenom finansiranju grada Smedereva,

- izradu Nacrta odluke o završnom računu grada Smedereva,

- poslove periodičnog izveštavanja o planiranim prihodima i izvršenim rashodima budžeta grada Smedereva,

- izradu Predloga rešenja o odobravanju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve,

- poslove planiranja i praćenja ostvarenja prihoda i izvršenja rashoda budžeta grada Smedereva,

- analizu zahteva za finansiranje direktnih korisnika i predlaganje visine aproprijacije, kao i postupak izmene aproprijacije direktnih budžetskih korisnika,

- praćenje i bilansiranje sredstava neophodnih za isplatu plata, dodataka i naknada izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u organima grada Smedereva,

- upravljanje gotovinom i dugom,

- kontrolu zahteva za plaćanje,

- vođenje glavne knjige i pomoćnih knjiga,

- informacionu podršku trezorskom poslovanju,

- usaglašavanje poslovnih knjiga sa poslovnim knjigama direktnih i indirektnih korisnika i sa Upravom za trezor,

- izradu periodičnih i konsolidovanog završnog računa trezora grada Smedereva,

- izvršavanje naloga za prenos sredstava sa računa budžeta,

- pripremu i izradu predloga finansijskih planova direktnih i indirektnih korisnika usaglašenih sa Odlukom o budžetu grada Smedereva,

- vođenje evidencije o osnovnim sredstvima,

- vršenje nadzora nad izvršenjem ugovora prema ugovorenoj dinamici, u kvantitativnom i kvalitativnom smislu,

- praćenje realizacije zaključenih ugovora u delu finansiranja,

- sarađivanje sa koordinatorom i projektnim timom korisnika budžeta Republike Srbije (nadležno ministarstvo) u čijem je budžetskom razdelu projekat,

- tekuće poslove i sve ostale poslove po nalogu gradonačelnika, načelnika Gradske uprave i načelnika Odeljenja,

- organizovanje i praćenje kontinuiranog, blagovremenog i efikasnog izvršavanja poslova iz delokruga Odeljenja u skladu sa propisima,

- utvrđivanje lokalnih javnih prihoda, donošenje rešenja po osnovu lokalnih javnih prihoda, njihovo dostavljanje i knjiženje zaduženja i uplata u poreskom knjigovodstvu,

- poslove kancelarijske i terenske poreske kontrole lokalnih javnih prihoda, odnosno kontrole zakonitosti i pravilnosti obračunavanja i blagovremenosti plaćanja lokalnih javnih prihoda,

- izradu planova redovne i prinudne naplate lokalnih javnih prihoda,

- izradu metodoloških uputstava u vezi sa prijemom i obradom poreskih prijava, kao i kancelarijske i terenske poreske kontrole lokalnih javnih prihoda,

- pružanje stručne pomoći poreskim obveznicima,

- opredeljivanje zahteva za izradu, izmenu i dopunu softverskih podrški za prijem, obradu, knjiženje, kancelarijsku i terensku kontrolu lokalnih javnih prihoda,

- izradu svih izveštaja u vezi sa utvrđivanjem i kontrolom lokalnih javnih prihoda,

- izradu planova redovne i prinudne naplate lokalnih javnih prihoda,

- obezbeđenje naplate poreskog duga ustanovljavanjem založnog prava na pokretnim stvarima i nepokretnosti poreskog obveznika, pripremu nacrta rešenja o prinudnoj naplati, vođenje postupka po zahtevima za odlaganje plaćanja lokalnih javnih prihoda i izvršavanje poslova redovne i prinudne naplate u skladu sa zakonom,

- vođenje prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika,

- poslove administriranja u skladu sa propisima,

- poreske poslove evidencije knjigovodstvenih dokumenata i druge poslove za lokalnu poresku administraciju u skladu sa važećim zakonskim propisima,

- druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom grada Smedereva.

Član 13

Odeljenje za urbanističko-komunalne i imovinsko-pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na:

- Poslove iz oblasti planiranja, izgradnje, legalizacije objekata i oblasti komunalnih delatnosti:

- Sprovođenje postupaka za donošenje planskih dokumenata. Za potrebe izrade nacrta planskih dokumenata prikupljanje podataka, naročito: o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, drugoj dokumentaciji značajnoj za izradu plana, stanju i kapacitetima infrastrukture, drugim podacima neophodnim za izradu plana kao i podatke iz izveštaja o primedbama javnosti pribavljenim u fazi ranog javnog uvida. Izdavanje informacije o lokaciji po podnetim zahtevima, potvrđivanje urbanističkih projekata i projekata preparcelacije i parcelacije, donošenje srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta, kao i formiranje lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;

- Sprovođenje objedinjene procedure i vođenje registra objedinjenih procedura u elektronskom obliku putem interneta za: izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole, rešenja o odobrenju iz člana 145. Zakona o planiranju i izgradnji, prijave radova, izdavanje upotrebne dozvole, izdavanje rešenja o probnom radu iz člana 157. Zakona o planiranju i izgradnji, pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu, pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja iz njihove nadležnosti, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole i upotrebne dozvole, kao i obezbeđenje uslova za priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu i uslova za upis prava svojine na izgrađenom objektu. U okviru objedinjene procedure sprovodi se i izmena lokacijskih uslova, odnosno rešenja o građevinskoj dozvoli i dr. akata. Podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv imaoca javnih ovlašćenja i odgovornog lica imaoca javnih ovlašćenja, ukoliko uslovi za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu nisu izdati u zakonskom roku. Izdavanje rešenja o odobrenju uklanjanja objekta iz člana 167. Zakona o planiranju i izgradnji, izdavanje privremenih građevinskih dozvola, izdavanje rešenja o postavljanju manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene i plutajućih objekata na vodnom zemljištu. Na osnovu izjave izvođača radova o završetku izrade temelja vrši kontrolu odstupanja geodetskog snimka izgrađenih temelja sa građevinskom dozvolom i obaveštava građevinsku inspekciju o završetku izrade temelja. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;

- Sprovođenje postupka legalizacije bespravno izgrađenih objekata koji obuhvata izrade naloga za dopunu dokumentacije, pregled dostavljene dokumentacije, proveru usklađenosti projektne dokumentacije sa Planom, izradu obaveštenja o mogućnosti legalizacije objekata, izdavanje rešenja o naknadnoj građevinskoj i upotrebnoj dozvoli, donošenje rešenja o odbijanju zahteva za legalizaciju kao neosnovanih i dostavljanje po pravnosnažno okončanom postupku građevinskoj inspekciji na dalju nadležnost, donošenje zaključaka o obustavi postupka i odbacivanju zahteva kao nepotpunih, vođenje službene evidencije o izdatim rešenjima o naknadnim građevinskim i upotrebnim dozvolama i obrada spiska izdatih rešenja u elektronskom obliku, kao i izdavanje potvrda, uverenja na osnovu podataka o kojima vodi službenu evidenciju. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;

- Uređenje i razvoj komunalnih delatnosti, staranje o obezbeđivanju uslova za obavljanje komunalnih delatnosti, praćenje i kontrola osnovnih komunalnih funkcija, izrada nacrta odluka iz oblasti komunalnih delatnosti; nacrta odluka o osnivanju JP i JKP, njihove izmene i dopune, prethodne saglasnosti na predlog pravilnika o radu preduzeća, izrada nacrta rešenja: o davanju saglasnosti na statute navedenih preduzeća, saglasnosti na odluke nadzornih odbora, nacrte rešenja o imenovanju direktora, predsednika i članova nadzornih odbora i druga akta u skladu sa zakonom i Statutom grada.

- Poslove iz oblasti zaštite životne sredine:

- utvrđivanje uslova i mera zaštite životne sredine u postupku donošenja prostornih i urbanističkih planova; učešće u postupku strateške procene uticaja na životnu sredinu i davanje saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni uticaja određenih planova i programa na životnu sredinu;

- odlučivanje u postupku procene uticaja projekata na životnu sredinu, a shodno ovlašćenjima iz zakona;

- izdavanje dozvola za sakupljanje, transport, skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada, izdavanje odobrenja i drugih akata u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom, vođenje evidencije dozvola i dostavljanje podataka ministarstvu;

- izdavanje dozvola za rad u pogledu ispunjenosti uslova zaštite vazduha od zagađivanja;

- izdavanje dozvola za obavljanje delatnosti prometa i dozvola za korišćenje naročito opasnih hemikalija u skladu sa Zakonom o hemikalijama;

- izdavanje integrisane dozvole shodno ovlašćenjima iz Zakona o integrisanom sprečavanju i kontroli zagađivanja životne sredine;

- pripremu, donošenje i realizaciju programa i planova zaštite životne sredine i saradnja sa ovlašćenim institucijama u čijoj nadležnosti je vršenje kontrole kvaliteta životne sredine i sistematsko praćenje stanja životne sredine, prikupljanje podataka iz ove oblasti i objavljivanje;

- organizovanje i sprovođenje mera zaštite stanovništva u oblasti suzbijanja štetnih organizama, sprovođenje i praćenje mera na suzbijanju korovske biljke ambrozije;

- vođenje lokalnog registra izvora zagađivanja;

- pripremu i donošenje akata o zaštiti određenih prirodnih dobara i davanje saglasnosti na planove upravljanja zaštićenim područjem, godišnje programe upravljanja i pravilnike o unutrašnjem redu i čuvarskoj službi;

- obavljanje poverenih poslova u skladu sa Zakonom o energetici (izdavanje energetske dozvole za izgradnju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MW i objekte za distribuciju toplotne energije, izdavanje licenci) i učestvovanje u postupku donošenja normativnih akata iz ove oblasti.

- Poslove iz oblasti saobraćaja:

- obavljanje poslova tehničkog regulisanja drumskog saobraćaja, oblasti javnih puteva i parkirališta, bezbednosti drumskog saobraćaja, linijskog, vanlinijskog i auto-taksi prevoza putnika u drumskom saobraćaju, kao i svih drugih poslova iz oblasti saobraćaja definisanih ovlašćenjima iz Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, Zakona o javnim putevima, Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, Zakona o komunalnim delatnostima, Zakona o planiranju i izgradnji i gradskim odlukama iz oblasti saobraćaja; saradnja sa upravljačem državnih i opštinskih puteva, Saobraćajnom policijom, nadležnim javnim preduzećima i drugim organima i institucijama;

- obavljanje poslova tehničkog regulisanja saobraćaja podrazumevaju sve mere i akcije kojima se utvrđuje režim saobraćaja u redovnim uslovima i u uslovima radova na putu, a naročito: usmeravanje i vođenje saobraćaja, ograničenje brzine ili zabrana kretanja za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, snabdevanje, lokacija autobuskih i taksi stajališta; davanje saglasnosti na saobraćajne projekte; izdavanje rešenja upravljaču opštinskih puteva i ulica za izmenu režima saobraćaja, zamenu, dopunu i čišćenje saobraćajne signalizacije, semafora, ograda, stubića, saobraćajnih ogledala i druge opreme, kao i izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;

- obavljanje poslova iz oblasti javnih puteva i parkirališta podrazumeva praćenje i uređivanje komunalne delatnosti održavanje opštinskih puteva i ulica i upravljanje javnim parkiralištima, kontrolisanje i nadzor nad javnim parkiralištima i donošenje rešenja kojim se uređuje oblast javnih puteva i parkirališta;

- obavljanje poslova iz oblasti bezbednosti saobraćaja podrazumeva praćenje stanja bezbednosti saobraćaja na teritoriji grada Smedereva; prikupljanje, obradu i analizu podatka o saobraćajnim nezgodama i izrada Izveštaja o bezbednosti saobraćaja na teritoriji grada Smedereva za potrebe Gradskog veća i Skupštine grada Smedereva; izradu Strategije i godišnjeg plana bezbednosti saobraćaja na putevima i ulicama na teritoriji grada Smedereva i obavljanje stručnih, organizacionih i administrativno tehničkih poslova za potrebe Saveta za bezbednost saobraćaja grada Smedereva;

- obavljanje poslova linijskog prevoza putnika koje podrazumeva planiranje i razvoj komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Smedereva; izradu Plana linija gradskog i prigradskog prevoza putnika; izradu i vođenje registra redova vožnje, registraciju i overu redova vožnje gradskog i prigradskog prevoza putnika;

- obavljanje poslova auto-taksi prevoza putnika podrazumeva izdavanje dozvola za obavljanje auto-taksi prevoza; izradu i vođenje registra izdatih auto-taksi dozvola; izradu izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz oblasti javnog prevoza putnika.

- Poslove iz oblasti imovinsko-pravnih poslova:

- vođenje upravnog postupka i donošenje rešenja koja se odnose na eksproprijaciju radi privođenja zemljišta urbanističkoj nameni i utvrđenom javnom interesu, vođenje upravnog postupka i donošenje rešenja koja se odnose na prenos prava na nepokretnostima u državnoj ili društvenoj svojini na drugog nosioca prava na nepokretnosti u društvenoj ili državnoj svojini, vođenje upravnog postupka i donošenje rešenja koja se odnose na ustanovljavanje prava službenosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju poslovi eksproprijacije, pripremu izrade nacrta i predloga akata organima Grada posle sprovedenog postupka komisija koji se odnose na raspolaganje građevinskim zemljištem i drugim nepokretnostima u javnoj svojini grada, evidenciju imovine u državnoj svojini koja je data gradu na korišćenje i njenoj zaštiti i očuvanju, kao i podnošenje zahteva Republičkoj direkciji za imovinu za dobijanje potvrda u cilju upisa javne svojine, određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta, stručne i administrativne poslove za potrebe komisija vezane za donošenje rešenja po Zakonu o poljoprivrednom zemljišnom fondu, vođenje upravnog postupka za konverziju prava korišćenja građevinskog zemljišta u pravo svojine uz naknadu, vođenje upravnog postupka u vezi sa iseljavanjem bespravno useljenih lica iz stanova i zajedničkih prostorija, kao i stručne i administrativne poslove za potrebe komisije u vezi sa raspodelom gradskih stanova, evidentiranje skupštine zgrada i saveta zgrada u skladu sa Zakonom o održavanju stambenih zgrada,

- pripremu predloga za davanje u zakup poslovnog prostora čiji je korisnik ili nosilac prava javne svojine grad Smederevo, predloga rešenja za davanje na korišćenje poslovnog prostora čiji je nosilac prava javne svojine grad Smederevo, predloga za davanje načelne saglasnosti nosiocima prava korišćenja za davanje u zakup poslovnog prostora, predloga po zahtevima zakupaca i korisnika u vezi sa odobravanjem izvođenja radova na adaptaciji i investicionom održavanju prostora i priznavanjem uloženih sredstava, predloga po rešenjima agencija za restituciju o vraćanju poslovnih prostora bivšim vlasnicima odnosno njihovim zakonskim naslednicima i sprovođenje svih aktivnosti nakon predaje prostora u državinu, predloga za otkaz ugovora, informacija i izveštaja u vezi sa poslovnim prostorom, sačinjavanje ugovora, aneksa i sporazuma iz oblasti poslovnog prostora, dostavljanje podataka agencijama za restituciju i Republičkoj direkciji za imovinu Republike Srbije, predlaganje izvođenja radova na adaptaciji i sanaciji poslovnog prostora, praćenje naplate potraživanja i sačinjavanje izveštaja sa predlogom mera, vođenje evidencije o dostavljenim sredstvima obezbeđenja plaćanja i predlaganje njihove realizacije, predlaganje gradskom pravobranilaštvu pokretanja sudskih postupaka protiv zakupaca i korisnika poslovnog prostora za naplatu potraživanja i za iseljenje, vođenje evidencije o poslovnom prostoru, praćenje realizacije ugovornih obaveza zakupaca i korisnika poslovnog prostora u pogledu korišćenja i održavanja poslovnog prostora, saradnja sa javnim preduzećima u cilju realizacije zadataka iz oblasti poslovnog prostora, primopredaja poslovnog prostora, sačinjavanje zapisnika i obaveštenja javnim preduzećima o promenama zakupaca ili korisnika prostora,

- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

Član 14

Odeljenje za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije, obavlja poslove inspekcijskog i drugog nadzora u komunalnoj oblasti, u oblasti izgradnje objekata za koje odobrenje za izgradnju izdaje grad, u oblasti saobraćaja i puteva, u oblasti zaštite životne sredine, u oblasti obrazovanja i vaspitanja, u oblasti trgovine van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, obavlja poslove Komunalne policije kao i poslove prinudnog izvršenja, opšte i pravne poslove, u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

U okviru Odeljenja za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije obavljaju se poslovi u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima, i to:

- Komunalna inspekcija, obavlja poverene poslove, koji se odnose na nadzor nad trgovinom van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, kao i u pogledu isticanja i pridržavanja radnog vremena i isticanja poslovnog imena.

Osim poverenih poslova Komunalna inspekcija obavlja i inspekcijski nadzor nad izvršenjem zakona i gradskih propisa koji se odnose na obavljanje komunalnih delatnosti, i to:

- proizvodnjom i snabdevanjem korisnika odgovarajućim komunalnim proizvodom,

- pročišćavanjem i odvođenjem atmosferskih i otpadnih voda,

- održavanje čistoće u gradskim i seoskim naseljima,

- uređenjem i održavanjem parkova, zelenih i rekreacionih površina, kao i drugih javnih površina posebne namene,

- održavanjem i korišćenjem javne rasvete,

- uređenjem, održavanjem i korišćenjem pijaca,

- održavanjem bunara i javnih česmi,

- uređenjem i održavanjem gradske kafilerije i organizacijom službe za hvatanje pasa lutalica,

- održavanjem gradske i seoskih deponija,

- održavanjem i uređenjem grobalja,

- određivanjem uslova i načina postavljanja privremenih pokretnih prodajnih objekata,

- držanje domaćih životinja,

- kontrolom radnog vremena u ugostiteljskim objektima,

- vođenje upravnog postupka u predmetima komunalne inspekcije,

- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

- Građevinska inspekcija, obavlja poverene poslove koji se odnose na:

- vođenje upravnog i izvršnog postupka,

- donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem odredaba Zakona o planiranju i izgradnji,

- donosi rešenja za uklanjanje objekata ili njegovog dela koji su izgrađeni bez građevinske dozvole,

- sačinjava Program uklanjanja objekata,

- izvršava rešenja o uklanjanju objekata ili njegovog dela koji su izgrađeni bez građevinske dozvole,

- donosi rešenja o obustavi radova ako se objekat ne gradi prema građevinskoj dozvoli,

- vrši nadzor nad korišćenjem objekata,

- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

- Saobraćajna inspekcija, obavlja nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom gradskih odluka donetih na osnovu zakona i drugih propisa u komunalnoj oblasti i oblasti saobraćaja i puteva;

- nadzor nad obavljanjem javnog prevoza putnika i stvari u drumskom saobraćaju, i to:

- taksi prevoz putnika;

- linijski, vanlinijski i prevoz putnika za sopstvene potrebe;

- linijski, vanlinijski i prevoz stvari za sopstvene potrebe;

- kontrola važećih i overenih redova vožnje i druge dokumentacije u vezi sa obavljanjem delatnosti javnog prevoza putnika;

- kontrola izgrađenosti i opremljenosti autobuskih stajališta;

- postupanje po zahtevima za utvrđivanje uslova za vozila za obavljanje taksi prevoza;

- kontrola javnog puta u eksploataciji sa aspekta bezbednosti saobraćaja na putu;

- kontrola postavljanja vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije;

- kontrola radova na izgradnji, rekonstrukciji i održavanju opštinskih puteva i ulica, njegovog dela i putnog objekta,

- kontrola stanja opštinskih puteva i ulica, njihovih delova i putnih objekata,

- kontrola zauzeća javnih saobraćajnih površina,

- kontrola uslova odvijanja saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama,

- kontrola korišćenja obale i vodnog prostora i postavljanje plovnih objekata,

- vođenja upravnog postupka,

- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i prijava zbog privrednog prestupa,

- prikupljanje podataka i informacija od interesa za ostvarivanje funkcija Gradske uprave,

- pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor,

- druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

- Inspekcija za zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na:

- vođenje upravnog i izvršnog postupka,

- donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite životne sredine u delu poverenih poslova, i to:

- nadzor nad objektima za koje odobrenje za gradnju izdaje grad, kontrola ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje delatnosti privrednih subjekata u pogledu zaštite životne sredine,

- nadzor zagađivača vazduha sa merama za otklanjanje aero zagađenja,

- nadzor u delu zaštite od buke od izvora koji se stavljaju u promet i korišćenje,

- nadzor nad sprovođenjem mera zaštite u postupcima procene uticaja na životnu sredinu,

- nadzor nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje grad izdaje dozvolu za upravljanje otpadom,

- nadzor nad upravljanjem ambalažom i ambalažnim otpadom za postrojenja i aktivnosti za koje dozvolu za upravljanje ambalažnim otpadom izdaje nadležni organ grada,

- nadzor u delu zaštite od nejonizujućih zračenja u objektima za koje odobrenje za izgradnju i početak rada izdaje nadležni organ grada,

- nadzor nad sprovođenjem mera neposredne zaštite, očuvanja i korišćenja zaštićenih prirodnih dobara koji su aktom grada proglašeni zaštićenim područjima,

- nadzor u oblasti upravljanja hemikalijama, odnosno nad obavljanjem delatnosti prometa odnosno korišćenja naročito opasnih hemikalija za koje dozvolu izdaje nadležni organ grada,

- nadzor nad postrojenjima i aktivnostima koji podležu izdavanju integrisane dozvole (IPPC) za koje odobrenje za izgradnju ili upotrebnu dozvolu izdaje nadležni organ grada,

- postupanje po zahtevima energetskih subjekata za donošenje izveštaja o ispunjenosti uslova u pogledu zaštite životne sredine za obavljanje energetske delatnosti,

- druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona iz oblasti zaštite životne sredine.

- Prosvetna inspekcija obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primenom Zakona i drugih propisa iz oblasti obrazovanja i vaspitanja i vrši kontrolu nad radom ustanova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja u delu poverenih poslova, i to:

- postupanja ustanove u pogledu sprovođenja zakona, drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja i opštih akata,

- ostvarivanje zaštite prava deteta i učenika, njihovih roditelja, odnosno staratelja i zaposlenih,

- ostvarivanje prava i obaveza zaposlenih, učenika i njihovih roditelja,

- obezbeđenje zaštite deteta i učenika i zaposlenih od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja, zanemarivanja i stranačkog organizovanja i delovanja u ustanovi,

- postupka upisa i poništava upis u školu ako je obavljen suprotno ovom zakonu,

- ispunjenost propisanih uslova za sprovođenje ispita,

- propisane evidencije koju vodi ustanova i utvrđuje činjenice u postupku poništavanja javnih isprava koje izdaje ustanova,

- u postupku verifikacije po nalogu Ministarstva, ispituje ispunjenost uslova u slučaju obustave rada ili štrajka u ustanovi organizovanog suprotno zakonu,

- druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Komunalna policija obavlja poslove koji se odnose na:

- održavanje komunalnog i drugog zakonom utvrđenog reda od značaja za komunalnu delatnost i to: snabdevanje vodom, odvođenje otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; lokalnih puteva i ulica; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju; auto-taksi prevoza; postavljanje privremenih poslovnih objekata; protivpožarne zaštite; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanje komunalnih objekata; pijaca; groblja; parkova; zelenih i drugih javnih površina; javne rasvete; stambenih i drugih objekata,

- vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalnih i drugih delatnosti iz nadležnosti grada,

- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada,

- zaštitu životne sredine,

- zaštitu kulturnih dobara,

- zaštitu lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad,

- podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada,

- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

Poslovi prinudnog izvršenja

- organizovanje i sprovođenje prinudnih izvršenja rešenja Odeljenja;

- obavljanje pregleda objekata radi utvrđivanja načina izvršenja, procenu radne snage i mehanizacije za sprovođenje izvršenja, donošenje plana i programa i utvrđivanje dinamike izvršenja, sastavljanje zapisnika o prinudnom izvršenju;

- saradnja sa javnim preduzećima, privrednim društvima, službama i organima koji učestvuju u poslovima prinudnog izvršenja radi preduzimanja mera da se na objektima koji su predmet izvršenja isključi električna energija, plin, ptt, vodovod i kanalizacija i drugi infrastrukturni sadržaji, obezbeđenje prisustva pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova, utvrđivanje troškova prinudnih izvršenja (troškovi radne snage, mehanizacije i dr).

Pravni poslovi

- pružanje stručne pomoći izvršiocima u vođenju upravnog postupka i pripremi rešenja i zaključaka, zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, prijava za privredne prestupe, krivičnih prijava, obradu prigovora i žalbi;

- davanje stručnih smernica za vođenje usmenih rasprava u upravnom postupku;

- praćenje propisa iz oblasti delokruga rada Odeljenja;

- izrada predloga novih, kao i izmena i dopuna postojećih odluka iz nadležnosti Odeljenja;

- priprema i objedinjavanje odgovora, izveštaja i drugih akata Odeljenja prema organima grada, gradskom pravobranilaštvu, državnim organima i organizacijama i sl.;

- pripremu analize, izveštaja i informacija o radu Odeljenja.

Administrativni poslovi

- vođenje objedinjene evidencije prisutnosti na radu zaposlenih u Odeljenju, organizovanje poslova prijema, evidentiranja, rasporeda predmeta i pošte, prijem i ekspediciju predmeta za arhiviranje i ekspediciju pošte.

Član 15

Služba za poslove organa grada obavlja poslove koji se odnose na:

- pripremu i obradu akata koja su u nadležnosti gradonačelnika,

- stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće i njihovih radnih tela i to:

- pripremanje sednica i obrada akata usvojenih na sednicama Gradskog veća i Skupštine grada, kao i vođenje zapisnika sa sednica Gradskog veća i Skupštine grada,

- čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine, gradonačelnika i Gradskog veća i vođenje evidencije o održanim sednicama,

- saradnju grada sa drugim gradovima i opštinama u zemlji i inostranstvu,

- stručne i administrativne poslove za potrebe odbornika,

- druge poslove koje odredi gradonačelnik, Skupština grada, Gradsko veće i načelnik Gradske uprave.

Član 16

Kabinet gradonačelnika grada Smedereva obavlja poslove koji se odnose na:

- poslove stručne asistencije gradonačelniku vezane za nauku, privredu i razvoj,

- poslove PR - organizovanje i planiranje uspostavljanja i održavanja interne i eksterne komunikacije, osmišljavanje i realizacija PR događaja i programa, ažurno vođenje baze podataka, privrednog i društvenog adresara,

- poslove protokola - definisanje i sprovođenje organizacije sastanaka i sednica, obavljanje organizaciono - tehničkih poslova u vezi sa obezbeđenjem uslova za održavanje sastanaka u organizaciji gradonačelnika i zamenika gradonačelnika grada,

- postupanje po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja - prijem zahteva i pružanje tražiocima neophodne pomoći za ostvarivanje njihovih prava utvrđenih Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, redovnu komunikaciju sa Agencijom za borbu protiv korupcije o sprovođenju mera iz Akcionog plana po Strategiji za borbu protiv korupcije, kao i saradnju sa Agencijom po pitanju sprovođenja Plana integriteta za grad Smederevo,

- administrativno-tehničke poslove, prijem i prenos telefonskih poziva i poruka za gradonačelnika i zamenika gradonačelnika,

- pružanje pomoći za rešavanje problema građana,

- operativne, stručne, analitičke i savetodavne poslove u cilju uspostavljanja neposredne komunikacije gradonačelnika sa građanima,

- saradnju sa državnim organima, službama, institucijama, udruženjima i organizacijama,

- prikupljanje inicijativa, predloga i projekata,

- druge poslove po nalogu gradonačelnika grada.

Član 17

Radi objedinjavanja sličnih poslova i njihovog uspešnijeg izvršavanja u okviru organizacionih jedinica aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice pod nazivom "Odsek", "Kancelarija" i "Grupa".

Član 18

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog pravobranilaštva grada Smedereva obavlja Gradska uprava grada Smedereva.

Član 19

U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše 5 pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, poljoprivreda i dr.).

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene aktom o organizaciji Gradske uprave.

Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.

Član 20

Za izvršavanje poverenih poslova iz izvorne nadležnosti grada, kao organizacioni oblik Gradske uprave na teritoriji mesne zajednice, obrazuju se mesne kancelarije.

Mesne kancelarije se obrazuju za sledeća područja:

1. Mesna kancelarija Badljevica, za naseljeno mesto Badljevica, sa sedištem u Badljevici,

2. Mesna kancelarija Binovac, za naseljeno mesto Binovac, sa sedištem u Binovcu,

3. Mesna kancelarija Vodanj, za naseljeno mesto Vodanj, sa sedištem u Vodnju,

4. Mesna kancelarija Vranovo, za naseljeno mesto Vranovo, sa sedištem u Vranovu,

5. Mesna kancelarija Vrbovac, za naseljeno mesto Vrbovac, sa sedištem u Vrbovcu,

6. Mesna kancelarija Vučak, za naseljeno mesto Vučak, sa sedištem u Vučaku,

7. Mesna kancelarija Dobri Do, za naseljeno mesto Dobri Do, sa sedištem u Dobrom Dolu,

8. Mesna kancelarija Drugovac, za naseljeno mesto Drugovac, sa sedištem u Drugovcu,

9. Mesna kancelarija Kolari, za naseljeno mesto Kolari, sa sedištem u Kolarima,

10. Mesna kancelarija Landol, za naseljeno mesto Landol, sa sedištem u Landolu,

11. Mesna kancelarija Lipe, za naseljeno mesto Lipe, sa sedištem u Lipama,

12. Mesna kancelarija Lugavčina, za naseljeno mesto Lugavčina, sa sedištem u Lugavčini,

13. Mesna kancelarija Lunjevac, za naseljeno mesto Lunjevac, sa sedištem u Lunjevcu,

14. Mesna kancelarija Mala Krsna, za naseljeno mesto Mala Krsna, sa sedištem u Maloj Krsni,

15. Mesna kancelarija Malo Orašje, za naseljeno mesto Malo Orašje, sa sedištem u Malom Orašju,

16. Mesna kancelarija Mihajlovac, za naseljeno mesto Mihajlovac, sa sedištem u Mihajlovcu,

17. Mesna kancelarija Osipaonica, za naseljeno mesto Osipaonica, sa sedištem u Osipaonici,

18. Mesna kancelarija Petrijevo, za naseljeno mesto Petrijevo, sa sedištem u Petrijevu,

19. Mesna kancelarija Radinac, za naseljeno mesto Radinac, sa sedištem u Radincu,

20. Mesna kancelarija Ralja, za naseljeno mesto Ralja, sa sedištem u Ralji,

21. Mesna kancelarija Saraorci, za naseljeno mesto Saraorci, sa sedištem u Saraorcima,

22. Mesna kancelarija Seone, za naseljeno mesto Seone, sa sedištem u Seonama,

23. Mesna kancelarija Skobalj, za naseljeno mesto Skobalj, sa sedištem u Skobalju,

24. Mesna kancelarija Suvodol, za naseljeno mesto Suvodol, sa sedištem u Suvodolu,

25. Mesna kancelarija Udovice, za naseljeno mesto Udovice, sa sedištem u Udovicama i

26. Mesna kancelarija Šalinac, za naseljena mesta Šalinac i Kulič, sa sedištem u Šalincu.

Mesne kancelarije su u sastavu Odeljenja za opštu upravu, mesne zajednice, vanredne situacije i zajedničke poslove.

Član 21

Unutrašnja organizacija rada i sistematizacija radnih mesta organizacionih jedinica utvrđuje se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, koji donosi načelnik Gradske uprave, uz saglasnost Gradskog veća.

III RUKOVOĐENJE

Član 22

Gradskom upravom, kao jedinstvenim organom, rukovodi načelnik.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 23

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.

Član 24

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i ovom Odlukom.

Član 25

Načelnik Gradske uprave predstavlja Upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.

Član 26

Rukovodioce organizacionih jedinica u Upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave, osim šefa organizacione jedinice u Odeljenju komunalne policije koga raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog načelnika Odeljenja komunalne policije.

Radom odeljenja rukovodi načelnik odeljenja, radom odseka šef odseka, radom službe šef službe, radom kancelarije šef kancelarije, radom grupe rukovodilac grupe, a radom kabineta šef kabineta.

Član 27

Načelnik Gradske uprave i lica koja raspoređuje načelnik ne mogu vršiti nikakvu javnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenjima.

IV ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos prema gradonačelniku, Skupštini grada i Gradskom veću

Član 28

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada i gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.

Gradska uprava je obavezna da gradonačelnika, Skupštinu grada i Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga i daje objašnjenja i podatke koji su neophodni za njihov rad.

Član 29

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave. Kad u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da akt Gradske uprave nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine grada, Gradsko veće poništava ili ukida takav akt.

U slučaju nepostupanja po dobijenom nalogu, Gradsko veće može pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je učestvovao u izradi akta ili nadležnog rukovodioca.

2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 30

Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.

Član 31

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Član 32

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuje o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.

3. Međusobni odnos organizacionih jedinica Gradske uprave

Član 33

Međusobni odnosi organizacionih jedinica zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.

Organizacione jedinice su dužne da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

V JAVNOST RADA

Član 34

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija, održavanjem konferencija za štampu i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i drugim promenama.

Član 35

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo, zaposleno lice da to čini u ime Gradske uprave.

O radu osnovnih organizacionih jedinica informacije daju njihovi rukovodioci, uz saglasnost načelnika Gradske uprave.

Gradska uprava može uskratiti davanje informacija, ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O uskraćivanju informacija i drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave.

VI AKTA GRADSKE UPRAVE

Član 36

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja u skladu sa zakonom, Statutom i odlukama i opštim aktima Skupštine grada i izvršnih organa grada.

Član 37

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave, kao i drugih organizacija, kada vrše poverene poslove Gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.

Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove Gradske uprave, kojima se obezbeđuje uspešno izvršavanje poslova.

Stručno uputstvo sadrži pravila za organizovanje organizacionih jedinica Gradske uprave i za rad zaposlenih u Gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.

Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.

Član 38

Rešenja, pravilnike, naredbe i uputstva donosi načelnik Gradske uprave.

Rešenja i zaključke donose načelnici odeljenja.

VII SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 39

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.

VIII ODLUČIVANJE PO ŽALBI

Član 40

Po žalbi protiv provostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja druge organizacije, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuje o pojedinim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.

IX IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 41

O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

X KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 42

Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije kada vrše javna ovlašćenja.

XI RADNI ODNOSI

1. Prijem u radni odnos

Član 43

Radni odnos u Gradskoj upravi može se zasnovati na neodređeno i određeno vreme.

Radni odnos na neodređeno vreme zasniva se na osnovu:

- akta o postavljenju,

- konačne odluke načelnika Gradske uprave o izboru između prijavljenih kandidata po oglasu,

- sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog državnog organa u skladu sa zakonom.

Radni odnos zasniva se danom stupanja na rad lica iz stava 2. ovog člana.

Radni odnos na određeno vreme zasniva se u skladu sa zakonom.

U radni odnos u Gradskoj upravi može biti primljeno lice, koje pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme za poslove utvrđene zakonom i Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno, stručno i nepristrasno, u skladu sa zakonom.

Član 44

U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova, primati pripravnici.

Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave utvrđuje se broj pripravnika kao i njihova stručna sprema.

Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme i radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.

Član 45

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

O pravima, obavezama i odgovornostima načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

2. Raspoređivanje zaposlenih

Član 46

Zaposleni u Gradskoj upravi može se u toku radnog odnosa rasporediti na drugo radno mesto u istom organu koje odgovara njegovoj stručnoj spremi i radnim sposobnostima, odnosno privremeno rasporediti na drugo radno mesto u skladu sa stručnom spremom, preuzeti po sporazumu bez oglasa iz drugog državnog organa uz saglasnost zaposlenog, a bez saglasnosti zaposlenog uputiti u drugi državni organ, ili privremeno rasporediti van sedišta organa u skladu sa propisima.

3. Zvanja i plate zaposlenih

Član 47

Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod uslovima utvrđenim zakonom.

Zvanja izražavaju stručna svojstva zaposlenog i njegovu osposobljenost za vršenje poslova određenog stepena složenosti u Gradskoj upravi.

Član 48

Utvrđivanje zarada i drugih primanja zaposlenih u Gradskoj upravi vrši se u skladu sa zakonom.

4. Odgovornost zaposlenih

Član 49

Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno na način i po postupku utvrđenim zakonom i drugim propisima.

5. Prestanak radnog odnosa

Član 50

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i drugim propisima.

XII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 51

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada, u okviru koga se utvrđuju prihodi i raspoređuju rashodi u skladu sa zakonom, odnosno u budžetu Republike, za obavljanje zakonom poverenih poslova i posebno se evidentiraju u budžetu grada.

Član 52

Raspoređivanje sredstava za finansiranje poslova Gradske uprave vrši se u skladu sa godišnjim finansijskim planom Gradske uprave i to:

- sredstva za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih (zarada),

- sredstva za socijalne doprinose na teret poslodavca,

- sredstva za naknade u naturi,

- sredstva za socijalna davanja zaposlenima,

- sredstva za naknade troškova za zaposlene,

- sredstva za nagrade zaposlenima i ostale posebne rashode,

- sredstva za stalne troškove,

- sredstva za troškove putovanja,

- sredstva za usluge po ugovoru i specijalizovane usluge,

- sredstva za tekuće popravke i održavanje,

- sredstva za materijal,

- izdatke za nefinansijsku imovinu (zgrade i građevinski objekti, mašine i oprema i nematerijalna imovina) i

- sredstva za druge posebne namene.

Član 53

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz prethodnog stava unose se u budžet grada.

Član 54

Za zakonito korišćenje sredstava za plate zaposlenih i postavljenih lica, materijalne i troškove posebne namene, nabavku i održavanje opreme i sredstava za posebne namene, odgovoran je načelnik Gradske uprave.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Pored poslova iz nadležnosti grada, Gradska uprava obavlja i poslove državne uprave u određenoj oblasti koje Republika poveri gradu zakonom ili drugim propisima.

Član 56

Načelnik Gradske uprave doneće novi Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 57

Rukovodioci organizacionih jedinica i zaposleni u Gradskoj upravi koji ostanu neraspoređeni, ostvaruju prava po osnovu rada u Gradskoj upravi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 58

Prečišćen tekst ove Odluke objaviti u "Službenom listu grada Smedereva".