PRAVILNIKO UNUTRAŠNJOJ ORGANIZACIJI I SISTEMATIZACIJI RADNIH MESTA ISTORIJSKOG ARHIVA U PANČEVU("Sl. list grada Pančeva", br. 3/2009, 11/2014, 1/2015, 2/2015 i 32/2015) |
Ovim pravilnikom reguliše se unutrašnja organizacija i nadležnosti organizacionih jedinica Istorijskog arhiva u Pančevu (u daljem tekstu: Arhiv) i sistematizacija radnih mesta.
Arhiv obavlja svoju delatnost u skladu sa Zakonom o kulturnim dobrima ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 71/94), Statutom i ostalim zakonskim i podzakonskim aktima kojima se uređuje delatnost.
U Arhivu se, radi obavljanja osnovne delatnosti obrazuju sledeće službe:
1. Služba za opšte poslove,
2. Služba za zaštitu arhivske građe,
3. Služba za korišćenje arhivske građe i dokumentacije,
4. Služba za fondove u Arhivu.
Služba za opšte poslove obavlja:
- opšte administrativno i kancelarijsko poslovanje,
- izdavanje prepisa dokumenata i uverenja,
- upravno-pravne poslove,
- poslove vođenja kadrovske evidencije i ostvarivanja prava iz radnog odnosa zaposlenih,
- poslove evidencije i statistike,
- finansijsko planiranje i knjigovodstvo,
- blagajničko poslovanje,
- poslove pomoćne službe, održavanja higijene i tehničko održavanje,
- kucanje i umnožavanje uverenja, prepisa i dokumenata po zahtevu stranaka i naučno-informativnih sredstava,
- stavljanje na uvid dokumentacije nadležnim organima.
SLUŽBA ZA ZAŠTITU ARHIVSKE GRAĐE
Služba za zaštitu arhivske građe obavlja:
- evidentiranje imalaca registraturskog materijala,
- evidentiranje arhivske građe i registraturskog materijala u registraturama,
- neposredni nadzor nad zaštitom registraturskog materijala i arhivske građe u registraturama,
- vođenje upravnog postupka u primeni Zakona i drugih propisa koji se odnose na zaštitu registraturskog materijala i arhivske građe u registraturama,
- davanje mišljenja na liste kategorija registraturskog materijala sa rokovima čuvanja,
- davanje odobrenja za izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala u registraturama,
- prijem arhivske građe koja je dospela za preuzimanje.
SLUŽBA ZA KORIŠĆENJE ARHIVSKE GRAĐE I DOKUMENTACIJE
Služba za korišćenje arhivske građe i dokumentacije obavlja:
- vođenje biblioteke i kartoteke biblioteke,
- raspoređivanje i smeštaj građe u depoima,
- izdavanje arhivske građe na sređivanje i obradu i korišćenje istraživačima,
- vođenje propisanih evidencija, dokumentacija, pisanje izveštaja o arhivskoj građi i o naučno-informativnim sredstvima,
- istraživanje i evidentiranje arhivske građe o našem arhivskom području u drugim arhivima u cilju kompletiranja fondova,
- vršenje manipulativnih poslova u svim fazama sređivanja i obrade arhivske građe.
Poslovi koji se obavljaju u okviru Službe za fondove u Arhivu su:
- vođenje pomoćne evidencije o fondovima i zbirkama koje pripadaju odgovarajućem odelenju,
- razgraničenje arhivske građe i registraturskog materijala po fondovima, organizacionim jedinicama, serijama i drugim celinama,
- izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala,
- sređivanje i obrada arhivske građe, odnosno registraturskog materijala koji se prema propisima mora čuvati,
- kompletiranje fondova, odnosno vraćanje izdvojenih ili naknadno pronađenih dokumenata ili serija fondu kome pripadaju,
- formiranje inventarnih jedinica i ispisivanje potrebnih pokazatelja,
- izrada naučnoinformativnih sredstava i drugih izveštaja potrebnih za dosije fonda i za izveštajnu službu,
- odabiranje i pripremanje arhivske građe i naučno-informativnih sredstava za objavljivanje,
- praćenje i proučavanje uputstava, stručne literature i odgovarajućih propisa koji se odnose na arhivsku građu i registraturski materijal fondova odgovarajućih odelenja.
U okviru Službe za fondove u Arhivu se vrše poslovi u tri organizacione jedinice i to:
- Jedinica za fondove organa uprave,
- Jedinica za fondove pravosudnih organa,
- Jedinica za fondove privrednih subjekata, ustanova i dr.
Jedinica za fondove organa uprave obavlja arhivističke poslove na fondovima okružnih, sreskih, opštinskih i mesnih organa vlasti i uprava i njihovih samostalnih organa i službi, iz perioda od njihovog nastanka do 1918. godine i iz perioda posle 1918. godine.
Pored toga, u ovoj jedinici se obavlja i:
- prikupljanje memoarske građe o radničkom i narodno-oslobodilačkom pokretu na arhivskom području,
- istraživanje i evidentiranje dokumentacije o radničkom i narodno-oslobodilačkom pokretu na našem području iz fondova ovog arhiva i fondova drugih arhivskih ustanova ili institucija,
- vođenje propisanih evidencija i kartoteke o dokumentima iz radničkog i narodno-oslobodilačkog pokreta,
- odabiranje i pripremanje odgovarajućih dokumenata ili naučno informativnih sredstava o radničkom i narodno-oslobodilačkom pokretu za objavljivanje,
- vršenje arhivističkih poslova na fondovima DPO.
Jedinica za fondove pravosudnih organa obavlja arhivističke poslove na fondovima sudova, tužilaštava, pravobranilaštva i organa sudija za prekršaje od njihovog nastanka do današnjih dana.
Jedinica za fondove privrednih subjekata, ustanova i dr. obavlja arhivističke poslove na fondovima preduzeća u oblasti privrede i stambeno-komunalnih delatnosti, ustanova, društvenih službi, finansijskih i drugih organizacija, fondova i građansko-pravnih lica.
B) SISTEMATIZACIJA RADNIH MESTA
Sistematizacijom radnih mesta u Arhivu utvrđuje se:
- ukupan broj radnih mesta u Arhivu,
- raspoređivanje radnih mesta po radnim jedinicama,
- naziv radnog mesta,
- broj izvršilaca na svakom radnom mestu,
- opis poslova radnog mesta,
- stručna sprema koja se traži na svakom radnom mestu,
- drugi poslovi potrebni za vršenje poslova radnog mesta.
U Arhivu ima ukupno 19 radnih mesta sa 26 izvršilaca.
Radna mesta sa brojem izvršilaca po službama su sledeća:
I Direktor - jedno radno mesto - jedan izvršilac.
II Pomoćnik direktora - jedno radno mesto - jedan izvršilac.
III Služba za opšte poslove - pet radnih mesta sa šest izvršilaca i to:
1. Sekretar - jedan izvršilac.
2. Šef računovodstva - jedan izvršilac.
3. Organizator materijalno-finansijskih i opštih poslova - jedan izvršilac.
4. Tehničar - manipulant - jedan izvršilac.
5. Spremačica - kurir - dva izvršioca.
IV Služba za zaštitu arhivske građe - jedno radno mesto sa dva izvršioca i to:
1. Arhivist za zaštitu arhivske građe u registraturama - dva izvršioca.
V Služba za korišćenje arhivske građe i dokumentacije - četiri radna mesta sa šest izvršilaca i to:
1. Arhivista - bibliotekar - dva izvršioca.
2. Arhivist za mikrofilmovanje i digitalizaciju arhivske građe - jedan izvršilac.
3. Arhivski pomoćnik za mikrofilmovanje i digitalizaciju arhivske građe - jedan izvršilac.
4. Arhivski pomoćnik - depoziter - dva izvršioca.
VI Služba za fondove u Arhivu - sedam radnih mesta sa deset izvršilaca, u okviru koje se obrazuju tri jedinice i to:
a) Jedinica za fondove organa uprave, radnički, narodno-oslobodilački pokret i DPO, sa dva odelenja - četiri radna mesta sa sedam izvršilaca i to:
- Odelenje za fondove organa uprave do 1918. godine - dva radna mesta sa četiri izvršioca i to:
1. Arhivist - prevodilac - dva izvršioca
2. Viši arhivski pomoćnik - dva izvršioca
- Odelenje za fondove organa uprave posle 1918. godine, radnički, narodno-oslobodilački pokret i DPO - dva radna mesta sa tri izvršioca i to:
1. Arhivist - jedan izvršilac
2. Arhivski pomoćnik - dva izvršioca
b) Jedinica za fondove pravosudnih organa - dva radna mesta sa dva izvršioca i to:
1. Viši arhivski pomoćnik - jedan izvršilac
2. Arhivski pomoćnik - jedan izvršilac
v) Jedinica za fondove privrednih subjekata, ustanova i drugo - jedno radno mesto sa jednim izvršiocem i to:
1. Viši arhivski pomoćnik - jedan izvršilac.
_____________
NAPOMENA:
Sistematizacija radnih mesta utvrđena u čl. 13. do 18. ovog pravilnika, objavljena je u "Sl. listu grada Pančeva", br. 3/2009, str. 22 - 29, a izmenjena u "Sl. listu grada Pančeva", br. 11/2014, str. 17-18 (član 17), "Sl. listu grada Pančeva", br. 1/2015, str. 12 (član 15), "Sl. listu grada Pančeva", br. 2/2015, str. 38 (član 15) i u "Sl. listu grada Pančeva", br. 32/2015, str. 1 i 2 (član 14).
Popunjavanje slobodnih radnih mesta vrši se u skladu sa odredbama ovog pravilnika, zakona, kolektivnog ugovora i drugih propisa.
Za zaposlenog početnika propisuje se pripravnički staž u trajanju od šest meseci za srednju stručnu spremu, devet meseci za višu stručnu spremu i dvanaest meseci za visoku stručnu spremu, i to kod sledećih poslova:
- arhivski pomoćnik (srednja stručna sprema)
- viši arhivski pomoćnik (viša stručna sprema)
- arhivist (visoka stručna sprema),
i to u službama IV, V i VI, prema odredbama člana 12. ovog Pravilnika.
Pri popunjavanju slobodnog radnog mesta arhiviste ili arhivskog pomoćnika može se kao poseban uslov odrediti probni rad.
Probni rad traje tri meseca.
Obim poslova i zadataka po radnim mestima utvrđuje se višegodišnjim i godišnjim planom rada Arhiva koji donosi Upravni odbor Arhiva.
Praćenje izvršavanja programa rada za svakog zaposlenog vrši direktor Arhiva.
Izmene i dopune ovog pravilnika vrše se na način i po postupku kako je i donet.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta od 18.03.1996, 04.10.2005, 01.02.2006, 07.06.2006, 20.07.2007. i 28.05.2008. godine.
Ovaj Pravilnik, po dobijanju saglasnosti od strane gradonačelnice grada Pančeva, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".