ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "PARKING SERVIS" NOVI PAZAR

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 9/2015)

 

I OPŠTE ODREDBE

Osnivanje javnog preduzeća

Član 1

Ovom Odlukom osniva se Javno komunalno preduzeće "Parking servis", Novi Pazar (u daljem tekstu: Javno preduzeće) radi obavljanja komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima i održavanja uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora određenih za parkiranje motornih vozila.

Upravljanje javnim parkiralištima je stvaranje i održavanje uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora određenih za parkiranje motornih vozila, kao i uklanjanje i premeštanje parkiranih vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila po nalogu nadležnog organa.

Član 2

Ovom Odlukom se uređuju prava i obaveze osnivača i Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište osnivača;

- poslovno ime i sedište Javnog preduzeća;

- pretežna delatnost Javnog preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja Javnog preduzeća;

- zastupanje Javnog preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala;

- organi Javnog preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano Javno preduzeće.

Ciljevi osnivanja

Član 3

Javno preduzeće posluje radi:

- obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa upravljanja javnim parkiralištima i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga;

- razvoja i unapređenja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- sticanja dobiti

- i ostvarivanja i drugog zakonom utvrđenog interesa.

II NAZIV I SEDIŠTE OSNIVAČA

Osnivač javnog preduzeća

Član 4

Osnivač preduzeća je:

Grad Novi Pazar, 36000 Novi Pazar, ulica Stevana Nemanje br. 2 matični broj 07192061.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada (u daljem tekstu: osnivač).

Pravni status javnog preduzeća

Član 5

Javno preduzeće je osnovano na neodređeno vreme.

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE JAVNOG PREDUZEĆA

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 6

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Novi Pazar.

Skraćeno poslovno ime je JKP "Parking servis" Novi Pazar.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 7

Sedište preduzeća je u Novom Pazaru, ulica Kosančićeva bb.

O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, znak i drugi podaci u dokumentima javnog preduzeća

Član 8

Preduzeće poseduje svoj pečat sa ispisanim tekstom na srpskom i bosanskom jeziku, ćiriličnim i latiničnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište preduzeća.

Veličinu i broj pečata utvrđuje direktor preduzeća u skladu sa Statutom.

Poslovna pisma i drugi dokumenti Javnog preduzeća, uključujući i one u elektronskoj formi, koji su upućeni trećim licima sadrže poslovno ili skraćeno poslovno ime, sedište, adresu za prijem pošte ako se razlikuje od sedišta, matični broj i poreski identifikacioni broj Javnog preduzeća.

Preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište preduzeća.

Statutom preduzeća se propisuje sadržina i izgled znaka preduzeća.

IV DELATNOSTI JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost i druge delatnosti

Član 9

Pretežna delatnost preduzeća je:

- 52.21 Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju.

Javno preduzeće može, bez upisa u registar, da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ako za te delatnosti ispunjava uslove propisane zakonom, a koje su utvrđene Statutom.

O promeni delatnosti, kao i obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST OSNIVAČA PREMA JAVNOM PREDUZEĆU I JAVNOG PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Obezbeđivanje zaštite opšteg interesa

Član 10

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);

- dugoročne i srednjoročne planove rada i razvoja;

- godišnji program poslovanja;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća, veće vrednosti odnosno čija nabavna ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- akt o opštim uslovima za vršenje usluga;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom, ovim aktom i ugovorima.

Planovi i programi

Član 11

Nadzorni odbor Javnog preduzeća donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja, finansijske planove i druge planove i programe.

Planovi i programi preduzeća dostavljaju se osnivaču u roku predviđenim Zakonom.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da osnivač. Nadzorni odbor Javnog preduzeća donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti.

Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.

Program sadrži, naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama, planirani način raspodele dobiti Javnog preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka Javnog preduzeća, elemente za celovito sagledavanje politike cena usluga i radova, zarada i zapošljavanja u Javnom preduzeću, koje se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koju utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi, kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

Javno preduzeće koje koristi ili namerava da koristi bilo koji oblik budžetske pomoći (subvencije, garancije ili drugu vrstu pomoći) dužno je da predloži poseban program koji sadrži program korišćenja pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti Javno preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.

Obaveza izveštavanja o realizaciji programa

Član 12

Javno preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada i ministarstvu nadležnom za komunalne delatnosti dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji programa poslovanja.

Javno preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija mesečno dostavlja izveštaj o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima utvrđenih zakonom kojim se određuju rokovi izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.

Izveštaji iz stava 1. i 2. dostavljaju se i gradonačelniku.

Obaveštavanje osnivača za slučaj poremećaja u poslovanju javnog preduzeća

Član 13

Javno preduzeće je dužno da obavesti osnivača za slučaj poremećaja u poslovanju.

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za njegovo nesmetano funkcionisanje, kao i za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promena unutrašnje organizacije,

- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Javnog preduzeća,

- ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

- druge mere određene zakonom, kojima se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa.

Poremećajem u poslovanju u smislu stava 2. ovog člana smatra se poremećaj u stalnom, kontinuiranom i kvalitetnom pružanju usluga radi kojih je osnovano Javno preduzeće, poremećaj u finansijskom poslovanju i drugi poremećaji kojima se ugrožava obavljanje delatnosti.

Prava osnivača

Član 14

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu preduzeća, Grad, kao osnivač, ima sledeća prava:

- pravo upravljanja preduzećem na način utvrđen zakonom;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti preduzeća;

- pravo da osnivač bude informisan o poslovanju preduzeća;

- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

VI USLOVI I NAČIN UTVRĐIVANJA I RASPOREĐIVANJA DOBITI

Poslovanje

Član 15

Javno preduzeće posluje u skladu sa uređuje obavljanje njegove delatnosti od opšteg interesa.

Raspodela dobiti

Član 16

Dobit preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve, dobiti osnivaču, za zarade zaposlenim i druge namene, u skladu sa zakonom.

Poslovni rezultat preduzeća utvrđuje se iz godišnjih finansijskih izveštaja Javnog preduzeća, odnosno u vremenskim periodima, na način i po postupku propisanim zakonom.

Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Revizija

Član 17

Javno preduzeće mora imati izvršenu reviziju finansijskog izveštaja, izvršenu od strane ovlašćenog revizora.

VII POKRIĆE GUBITKA I SNOŠENJE RIZIKA

Pokriće gubitaka

Član 18

Nadzorni odbor Javnog preduzeća dužan je da obavesti osnivača o gubitku Javnog preduzeća, kao i o merama koje namerava da preduzme radi pokrića gubitka i sprečavanja da se gubitak ponovi, odnosno uveća.

Član 19

Odluku o pokriću gubitka iz sredstava Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Snošenje rizika

Komercijalni rizik

Član 20

Rizik komercijalnih efekata obavljanja delatnosti Javnog preduzeća, snosi Javno preduzeće.

Nekomercijalni rizik

Član 21

Rizik nekomercijalnih efekata obavljanja delatnosti Javnog preduzeća, po pravilu, snosi Javno preduzeće, osim ako je reč o riziku od mera koje donosi osnivač.

Raspodela rizika i upravljanje rizicima u Javnom preduzeću, uređuju se aktima koji čine politiku upravljanja rizicima u Javnom preduzeću.

VIII USLOVI I NAČIN ZADUŽIVANJA JAVNOG PREDUZEĆA

Član 22

Javno preduzeće može se zadužiti uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje deficita tekuće likvidnosti i finansiranje kapitalnih investicionih rashoda. Javno preduzeće je dužno da za zaduživanje uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje kapitalnih investicionih rashoda, prethodno pribavi saglasnost Skupštine grada Novog Pazara.

Postupak zaduženja sprovodi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje postupak javnih nabavki.

Javno preduzeće je dužno da osnivaču dostavi izveštaj o zaduživanju i overenu kopiju ugovora o kreditu.

IX ZASTUPANJE JAVNOG PREDUZEĆA

Član 23

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Direktor ima pravo zastupanja prema trećim licima, bez ograničenja.

Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.

X ODGOVORNOST ZA OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA

Član 24

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

XI OSNOVNI (REGISTROVANI) KAPITAL JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni (registrovani) kapital Javnog preduzeća

Član 25

Ukupni upisani i uplaćeni osnovni novčani kapital Javnog komunalnog preduzeća "Gradska čistoća" iznosi 10.000,00 RSD (deset hiljada dinara) i predstavlja 100,00% osnovnog kapitala osnivača.

Udeli

Član 26

Osnovni kapital Javnog preduzeća podeljen je na udele.

Osnivaču pripada 100% udela u javnom preduzeću.

XII IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA I OTUĐENJE IMOVINE JAVNOG PREDUZEĆA

Imovina javnog preduzeća

Član 27

Imovinu javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Novog Pazara.

Javno preduzeće za obavljanje delatnosti od opšteg interesa koristi i sredstva u javnoj svojini i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača ili ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze preduzeća.

Imovina koja se ne može otuđiti

Član 28

Javno preduzeće ne može da otuđi stvari koje se nalaze u njegovoj imovini, a na kojima javna preduzeća ne mogu da steknu svojinu.

Član 29

Javno preduzeće je ovlašćeno da upravlja komunalnim objektima u javnoj svojini grada, koje mu je osnivač poverio i predao radi obezbeđivanja uslova za obavljanje komunalnih delatnosti radi kojih je osnovano.

Upravljanje komunalnim objektima i mrežama u javnoj svojini, u smislu stava 1. ovog člana, jeste njihovo održavanje, obnavljanje i unapređivanje, kao i izvršavanje zakonskih i drugih obaveza u vezi s tim stvarima, ako za određeni slučaj prava korišćenja odnosno korišćenja nije nešto drugo propisano.

Član 30

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 31

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje osnivač.

Sredstva javnog preduzeća

Član 32

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prihoda od prodaje komunalnih usluga,

- prihoda budžeta Grada,

- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti,

- drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Elementi za određivanje cene usluga

Član 33

Elemente za određivanje cena usluga i cenu usluga Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom, određuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

XIII RASPOLAGANJE (OTUĐENJE I PRIBAVLJANJE) STVARIMA U JAVNOJ SVOJINI KOJA SU PRENETA U SVOJINU JAVNOG PREDUZEĆA

Član 34

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je iz javne svojine preneta u svojinu pod uslovom da njeno otuđenje neposredno ne ugrožava obavljanje delatnosti od opšteg interesa, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 10% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost, u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća, iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, na osnovu odluke Nadzornog odbora, uz saglasnost Gradskog veća grada Novog Pazara.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, na osnovu odluke Nadzornog odbora, uz saglasnost Skupštine grada Novog Pazara.

XIV ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Član 35

Upravljanje u Javnom preduzeću organizovano je kao jednodomno.

Organi Javnog preduzeća su:

1) Nadzorni odbor

2) Direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 36

Nadzorni odbor ima tri člana.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje Skupština grada, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom i Statutom javnog preduzeća.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 37

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa, za čije obavljanje je osnivano preduzeće;

- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;

- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 38

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća je četiri godine, računajući od dana imenovanja.

Predsednik, odnosno član Nadzornog odbora može biti ponovo imenovan po isteku mandata.

Prestanak mandata predsedniku i članovima Nadzornog odbora

Član 39

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice preduzeća deluje na štetu preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 40

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi Statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) donosi odluku o pribavljanju i otuđenju imovine, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća grada Novog Pazara;

12) donosi odluku o pribavljanju i otuđenju imovine, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine grada Novog Pazara;

13) donosi odluku o zaduženju, uz saglasnost osnivača;

14) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;

15) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;

16) vrši druge poslove u skladu sa ovom odlukom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 41

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja preduzeća.

2) Direktor  

Član 42

Direktora Javnog preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.

Direktor se imenuje u skladu i na način predviđen zakonom, po sprovedenom javnom konkursu.

Javni konkurs za imenovanje direktora sprovodi Komisija za imenovanje koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa Zakonom i ovom odlukom, na predlog Gradskog veća.

Komisija za imenovanje ima predsednika i četiri člana, koji se imenuju na period od tri godine.

Jedan član Komisije za imenovanje mora biti imenovan na predlog Stalne konferencije gradova i opština.

Jedan član Komisije mora biti član Nadzornog odbora Javnog preduzeća.

Mandat direktora traje četiri godine.

Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Direktor Javnog preduzeća je javni funkcioner, u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.

Član 43

Za direktora preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Javno preduzeće;

3. da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

4. da ima najmanje pet godina radnog iskustva, od čega tri godine na poslovima za koje je osnovano Javno preduzeće ili najmanje tri godine na rukovodećim položajima;

5. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke,

6. da nije osuđivano za krivično delo protiv privrede i pravnog saobraćaja i službene dužnosti,

7. da licu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost Javnog preduzeća.

Statutom Javnog preduzeća mogu se odrediti i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi moglo biti imenovano za direktora Javnog preduzeća.

Nadležnosti direktora

Član 44

Direktor preduzeća:

1) predstavlja i zastupa preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke Nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.

Zarada direktora

Član 45

Direktor ima pravo na zaradu.

Direktor može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Stimulacija se isplaćuje iz sredstava Javnog preduzeća.

Mandat direktora

Član 46

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Ostavka

Član 47

Ostavka se u pisanoj formi podnosi organu nadležnom za imenovanje direktora.

Ostavka proizvodi dejstvo danom određenim u ostavci, a ako taj dan nije određen danom podnošenja ostavke.

Istek mandata direktora

Član 48

Mandat direktora prestaje danom isteka perioda na koji je imenovan.

Ako novi direktor ili vršilac dužnosti nije imenovan, direktor čiji je mandat istekao dužan je da nastavi sa obavljanjem funkcije direktora do imenovanja novog, a najduže 30 dana od dana isteka mandata.

Razrešenje direktora

Član 49

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 50

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Mandat direktora koji je razrešen prestaje danom razrešenja, ako u odluci o razrešenju nije određen neki drugi datum.

Suspenzija direktora

Član 51

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 52

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

XV KONTINUIRANO I KVALITETNO PRUŽANJE USLUGA

Član 53

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 54

Preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

XVI ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 55

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

XVII UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA I RADNI ODNOSI

Unutrašnja organizacija

Član 56

Javno preduzeće posluje kao jedinstvena celina.

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Aktom direktora uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

Radni odnosi

Član 57

Gradonačelnik daje prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih Javnog preduzeća, u skladu sa Zakonom.

Član 58

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 59

Štrajk je prekid rada, koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 60

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima preduzeća ili ugovorom o radu.

XVIII JAVNOST RADA PREDUZEĆA

Član 61

Rad preduzeća dostupan je javnosti.

Javnost u radu preduzeća obezbeđuje se redovnim izveštavanjem javnosti o godišnjem programu poslovanja Javnog preduzeća i tromesečnim izveštajima o realizaciji godišnjeg programa poslovanja i izveštavanjem javnosti o drugim činjenicama koje mogu biti značajne za nju, a naročito: o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima i mišljenju ovlašćenog revizora na te izveštaje, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu Nadzornog odbora i imenovanju direktora, o organizaciji preduzeća i načinu komunikacije preduzeća sa javnošću.

Javno preuzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi doneseni godišnji program poslovanja i tromesečne izveštaje o njegovoj realizaciji, revidirane finansijske godišnje izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora, kao i druge činjenice koje su značajne za javnost.

Za javnost rada preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 62

Dostupnost informacija od javnog značaja preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 63

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

XIX STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 64

Opšti akti preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt preduzeća.

Drugi opšti akti preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima preduzeća.

Član 65

Druga pitanja koja su od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano Javno preduzeće, uređuju se Statutom.

XX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 67

Javno preduzeće je dužno da izvrši procenu vrednosti nenovčanog uloga u Javno preduzeće u skladu sa zakonom, najkasnije u roku od godinu dana od dana donošenja ove Odluke, uz saglasnost osnivača.

Član 68

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".