PRAVILNIK
O NAČINU I POSTUPKU RASPODELE SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE INVESTICIJA I NABAVKE OPREME POLJOPRIVREDNIH PROIZVOĐAČA NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE KOJI SU U ORGANSKOM STATUSU ILI U PROCESU DOBIJANJA SERTIFIKATA U ORGANSKOJ PROIZVODNJI

("Sl. list grada Subotice", br. 42/2015)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju vrste podsticaja za sufinansiranje investicija i nabavke opreme poljoprivrednih proizvođača na teritoriji Grada Subotice koji su u organskom statusu ili u procesu dobijanja sertifikata u organskoj proizvodnji (u daljem tekstu: podsticaji za organsku proizvodnju), uslovi, način i obrasci zahteva za ostvarivanje prava na te podsticaje i maksimalni iznosi podsticaja po korisniku i po vrsti pojedine mere.

Član 2

Pod pojmom podsticaja za organsku proizvodnju podrazumevaće se sufinansiranje investicija i nabavke opreme poljoprivrednih proizvođača na teritoriji Grada Subotice koji su u organskom statusu ili u procesu dobijanja sertifikata u organskoj proizvodnji.

Član 3

Podsticaji za organsku proizvodnju obuhvataju:

1. Tekuće subvencije koje se mogu koristiti za sufinansiranje ili refundaciju troškova:

- nabavke semenske i sadne robe,

- zaštite bilja dozvoljenim sredstvima,

- mineralnih, mikrobioloških i organskih đubriva,

- goriva i rezervnih delova za mehanizaciju,

- tovnog repromaterijala,

- stočne hrane i lekova i

- sertifikacije.

2. Kapitalne subvencije koje se mogu koristiti za sufinansiranje ili refundaciju troškova:

- opreme za poljoprivredne proizvođače,

- opreme za male prerađivačke kapacitete,

- opreme za navodnjavanje i izgradnju eksploatacionih bunara,

- sistema za zaštitu od vremenskih nepogoda,

- investicije za nabavku konstrukcije i opreme za biljnu proizvodnju u zaštićenom prostoru,

- podizanje višegodišnjih zasada,

- kupovine staklenika i plastenika,

- kupovine osnovnog stada i jata,

- izgradnja sušara, hladnjača, silosa i drugih smeštajnih i preradnih kapaciteta i

- izgradnje/adaptacije objekata i infrastrukturnih radova u gazdinstvu.

Član 4

Visina sredstava za namene iz člana 1. ovog pravilnika utvrđuju se svake godine Odlukom o budžetu Grada Subotice.

Član 5

U okviru ukupno potrebnih sredstava za realizaciju mogu se iskazati isključivo rashodi za nabavku dobara ili refundaciju troškova sertifikacije.

Član 6

Sredstva za sufinansiranje nabavke materijala i investicija dodeljuju se putem javnog konkursa.

Javnim konkursom bliže se određuju tematske oblasti i prioritetne aktivnosti za koje se dodeljuju sredstva po datom konkursu.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 7

Pravo na podsticaje za organsku proizvodnju, u zavisnosti od vrste podsticaja, ima pravno lice, preduzetnik i fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva koje se bave proizvodnjom i preradom prema organskim principima proizvodnje i imaju status organskih proizvođača ili su u procesu perioda konverzije.

Korisnici sredstava moraju ispunjavati dodatne uslove: da imaju sedište odnosno prebivalište na teritoriji Grada Subotice, da poseduju sertifikat o organskoj proizvodnji ili ugovor o započetom procesu kontrole i sertifikacije, da nemaju blokadu računa.

III MERILA I KRITERIJUMI ZA IZBOR PROGRAMA I PROJEKATA U OBLASTI RAZVOJA ORGANSKE PROIZVODNJE

Član 8

Merila i kriterijumi za izbor programa i projekata u oblasti razvoja organske proizvodnje koji se sufinansiraju iz budžeta Grada su:

 

KRITERIJUMI

Maksimalan broj bodova

1.

Usklađenost programa/projekta sa strategijskim dokumentima, na državnom, pokrajinskom ili lokalnom nivou.

5

1-2 niska
3-4 srednja
5 visoka usklađenost

2.

Inovativnost ponuđenog projekta

10

1-3 niska
4-6 srednja
7-10 visoka

3.

Održivost projekta

15

1-5 niska
6 -10 srednja
11-15 visoka

4.

Doprinos povećanju količina organskih svežih proizvoda na tržištu i/ili
doprinos povećanju količina organskih prerađenih proizvoda na tržištu

20

1-10 indirektan
11-20 direktan

5.

Stvaranje lokalnog organskog brenda

20

1-5 ne doprinosi
6-15 indirektan doprinos
16-20 stvara novi brend

6.

Sertifikat

20

1-10 u procesu
11-20 sertifikovan

7.

Doprinos povećanju površine pod organskom proizvodnjom i/ili
doprinos unapređenju prerađivačkih kapaciteta

10

1-3 nizak
4-6 srednji
7-10 visok

 

Ukupno: 100 bodova

 

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 9

Konkurs iz člana 6. ovog pravilnika raspisuje Gradonačelnik, a konkursni postupak sprovodi Komisija za vrednovanje i rangiranje podnetih prijava i evaluaciju realizovanih aktivnosti po konkursu (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika i četiri člana koji su poznavaoci oblasti rada korisnika sredstava, finansijske ili pravne oblasti.

Predsednika i članove Komisije imenuje Gradonačelnik.

O radu komisije vodi se zapisnik.

Član 10

Konkurs sadrži:

- bližu namenu i iznos sredstava za koje se konkurs sprovodi;

- moguće podnosioce prijava na konkurs (ko može aplicirati);

- posebne zahteve (uslove) i ograničenja;

- postupak i rok za prijavljivanje na konkurs;

- bliže kriterijume za dodelu sredstava;

- obaveznu dokumentaciju koja se podnosi za učešće na konkursu;

- rok za donošenje odluke;

- način objavljivanja odluke.

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Obaveštenja sredstvima javnog informisanja o raspisanom i objavljenom konkursu prosleđuje se putem službe Gradske uprave nadležne za odnose sa medijima.

Član 11

Prijave na konkurs podnose se Komisiji na posebnom obrascu koji je sastavni deo konkursne dokumentacije.

Neblagovremene, nepotpune prijave i prijave podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na konkursu neće biti razmatrane.

Član 12

Obrazac iz člana 11. ovog pravilnika sadrži:

- podatke o podnosiocu prijave (naziv, adresa, e-mail, PIB, matični broj, banka i broj računa);

- podatke o ovlašćenom licu (ime, adresa, kontakt, funkcija ovlašćenog lica);

- podatke o investiciji (opis projekta, mesto i vreme realizacije, vrednost projekta, druge specifične podatke od značaja za realizaciju projekta, u skladu sa uslovima javnog konkursa).

Uz obrazac prijave, podnosilac prijave je dužan obavezno da podnese:

1. original izvoda iz registra poljoprivrednih gazdinstva (dokaz o aktivnom statusu kao i prvu stranu izvoda sa osnovnim podacima i drugu stranu sa podacima o površinama i proizvodnji);

2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta za nosioca RPG podnosioca prijave;

3. original ili overenu kopiju preračuna ili računa opreme ili investicije;

4. detaljan opis opreme ili investicije za čije sufinansiranje se podnosi prijava (opis opreme i investicije mora biti identičan specifikaciji predračuna ili računa);

5. dokaz o izmirenim dospelim obavezama za zakup državnog poljoprivrednog zemljišta;

6. izjava suvlasnika zemljišta u zajedničkom gazdinstvu da se predmetna investicija može postaviti na zajedničkom zemljištu overena od strane nadležnog organa i

7. sertifikat o organskoj proizvodnji ili Ugovor o započetom procesu kontrole i sertifikacije.

Član 13

Izveštaj o sprovedenom postupku javnog konkursa, zapisnik o radu Komisije i predlog za raspodelu sredstava Komisija dostavlja Gradonačelniku u roku od 15 dana od dana zaključenja konkursa.

Gradonačelnik na osnovu zapisnika i predloga Komisije donosi odluku o dodeli sredstava po Konkursu.

Odluka o dodeli sredstava objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada Subotice.

Na osnovu odluke iz stava 2. ovog člana Gradonačelnik zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor kojim se bliže uređuju međusobna prava i obaveze, uključujući dinamiku isplate, načine i rokove izveštavanja (u daljem tekstu: Ugovor).

Član 14

Stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja Sekretarijat Gradske uprave nadležan za poslove privrede, lokalnog ekonomskog razvoja i turizma.

V POSTUPAK VRAĆANJA NENAMENSKI UTROŠENIH SREDSTAVA

Član 15

Korisnik sredstava je obavezan da sredstva koristi isključivo za namene za koja su mu dodeljena.

Korisnik sredstava je obavezan da po završetku projekta, najkasnije 15 dana od završetka programa/projekta dostavi izveštaj o realizaciji odobrenog projekta, u skladu sa Ugovorom.

Izveštaj o realizaciji programskih ili projektnih aktivnosti podnosi se Sekretarijatu Gradske uprave nadležan za poslove privrede, lokalnog ekonomskog razvoja i turizma.

Narativni i finansijski izveštaj se podnosi u pisanom obliku sa opisom realizovanih aktivnosti i detaljnim finansijskim pravdanjem sredstava uz dostavu dokaza o namenskom korišćenju finansijskih sredstava (prilaganjem validne računovodstvene dokumentacije: računi, izvodi iz banke i sl.).

Izveštaji se podnose u štampanom obliku, predajom u Gradskom uslužnom centru Grada Subotice ili poštom.

Ukoliko Korisnik sredstava ne realizuje aktivnosti za koje su mu putem konkursa dodeljena sredstva, ukoliko ne dostavi izveštaj na način predviđen Ugovorom, kao i ukoliko Komisija nakon obavljene evaluacije konstatuje da dodeljena sredstva nisu namenski utrošena, Korisnik sredstava je dužan da izvrši povraćaj sredstava sa zakonskom kamatom, u roku koji je određen Ugovorom.

VI ZAVRŠNA ODREDBA

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".