ODLUKAO JAVNOM GRADSKOM I PRIGRADSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA NIŠA ("Sl. list grada Niša", br. 38/2011, 2/2012, 85/2014 i 105/2015) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Grada Niša (u daljem tekstu: javni gradski i prigradski prevoz putnika), prava i obaveze Javnog komunalnog preduzeća Direkcija za javni prevoz Grada Niša (u daljem tekstu: Direkcija), prava i obaveze pravnog lica kojem je povereno obavljanje ove delatnosti na teritoriji Grada Niša (u daljem tekstu: prevoznik) prava i obaveze korisnika prevoza (u daljem tekstu: putnik), sredstva za obavljanje delatnosti, cene prevoza i tarifni sistem i uslovi za kontinuirano obavljanje ove delatnosti.
Javni gradski i prigradski prevoz putnika je obavljanje prevoza putnika na području Grada Niša i drugim naseljenim mestima na teritoriji Grada Niša, kao i između naseljenih mesta na teritoriji Grada Niša.
Javni gradski i prigradski prevoz putnika je komunalna delatnost od opšteg interesa.
Javni gradski i prigradski prevoz putnika obavlja prevoznik kome je povereno obavljanje ove delatnosti, u skladu sa zakonom.
Prevoznik koji obavlja delatnost prevoza na jednoj ili više utvrđenih linija, mora da ispunjava sve zakonom propisane uslove, kao i da je nadležno ministarstvo utvrdilo da ispunjava uslove za otpočinjanje i obavljanje javnog prevoza putnika.
Javni gradski i prigradski prevoz putnika obavlja se autobusima:
1. na stalnim linijama javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika, koje rade svakodnevno tokom cele godine,
2. na sezonskim linijama javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika, koje rade u određenom periodu u toku godine,
3. na privremenim (vanrednim) linijama javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika, koje rade za vreme održavanja kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih manifestacija, verskih, državnih praznika, prekida saobraćaja zbog više sile, izvođenja radova na rekonstrukciji puta kada na drugačiji način nije moguće organizovati funkcionisanje linije na redovnoj trasi i drugo.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja, na predlog Direkcije, a uz saglasnost Gradonačelnika Grada Niša, određuje stalne i sezonske linije javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Grada Niša.
Vanredne linije otvara uprava nadležna za poslove saobraćaja na osnovu ukazane potrebe privremenog karaktera ili na predlog Direkcije.
Trasa linije određuje se nazivima ulica i puteva kojima se kreću autobusi, od početnog do krajnjeg stajališta.
Direkcija predlaže nadležnoj upravi utvrđivanje puteva i ulica namenjenih javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Grada Niša.
Direkcija predlaže nadležnoj upravi uvođenje traka rezervisanih za vozila javnog prevoza, davanje prioriteta na semaforizovanim raskrsnicama i sl.
Ulice i putevi na kojima se odvija prevoz moraju da ispunjavaju propisane uslove u pogledu širine saobraćajnih traka, nosivosti kolovozne konstrukcije i vrste kolovoznog zastora, minimalnih poluprečnika krivina, veličine nagiba, osvetljenosti u naseljenom mestu i dr.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja na predlog Direkcije određuje ispunjenost uslova ulica i puteva za gradski i prigradski prevoz putnika, po pribavljenom mišljenju upravljača javnog puta i organa nadležnog za bezbednost saobraćaja.
Direkcija predlaže nadležnoj upravi određivanje stajališta u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Grada Niša.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja određuje stajališta koja se koriste na linijama u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika.
Autobuska stajališta moraju biti izgrađena u skladu sa uslovima utvrđenim zakonom i drugim propisima.
Na početnim i završnim stajalištima linija-terminusima uređuje se bezbedna okretnica za autobuse.
Stajalište mora biti vidno obeleženo posebnim oznakama.
Na kraju stajališne površine postavlja se stajališna oznaka. Stajališna oznaka sadrži: naziv stajališta, broj linije i izvod iz važećeg reda vožnje.
Stajalište može biti opremljeno informativnim panoima za putnike štampanog ili izmenjivog sadržaja, koji se postavljaju samostalno ili u okviru nadstrešnica ili drugih elemenata.
O postavljanju i održavanju stajališnih oznaka stara se JP Direkcija za izgradnju Grada.
O postavljanju i održavanju informativnih panoa stara se Direkcija.
Na saobraćajnoj površini - kolovozu stajalište se obeležava standardnom saobraćajnom signalizacijom.
Autobuska stajališta u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika mogu koristiti samo vozila na linijama kod kojih je to stajalište upisano u registrovani i overeni red vožnje.
Održavanje i obeležavanje saobraćajnih površina, okretnica i površina za stajališta na kolovozu vrši preduzeće kojem je povereno obavljanje komunalne delatnosti održavanja horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije na teritoriji Grada.
Grad se stara o postavljanju i održavanju nadstrešnica autobuskih stajališta.
Direkcija predlaže postavljanje nadstrešnica na stajalištima javnog prevoza JP Direkcija za izgradnju Grada.
Rad linija javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika odvija se po registrovanom i overenom redu vožnje.
Red vožnje je definisani plan rada vozila na liniji javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika u prostoru i vremenu.
Redom vožnje se vremenski definišu polasci svih vozila na liniji sa početnog, odnosno završnog terminusa linije.
Red vožnje za liniju javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika sadrži:
1. naziv prevoznika koji obavlja prevoz na liniji,
2. broj i naziv linije,
3. period važenja reda vožnje,
4. broj vozila na radu i tip vozila,
5. trasu, naziv stajališta, srednju dužinu linije i udaljenost u kilometrima od početnog stajališta,
6. vremena polazaka vozila sa oba terminusa za gradske linije, odnosno vremena polazaka, dolazaka i prolaznih vremena na svim stajalištima za prigradske linije,
7. red vožnje za vozila (za svako vozilo, vremena polazaka sa oba terminusa),
8. planirani broj obrta, pređeni put (u vozilokilometrima) i časove rada za svako vozilo i ukupno za liniju.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja vrši registraciju i overu reda vožnje.
U registar reda vožnje unosi se: redni broj, naziv prevoznika, broj i naziv linije, datum upisa reda vožnje u registar, broj akta, rok važenja reda vožnje i napomena.
Overa reda vožnje vrši se stavljanjem štambilja koji sadrži: broj i/ili naziv linije, redni broj pod kojim je upisan u registar, broj akta, datum overe i potpis ovlašćenog lica.
Izradu reda vožnje, u skladu sa prevoznim potrebama, zahtevima korisnika i parametrima uprave nadležne za poslove saobraćaja, vrši Direkcija.
Prevoznik je dužan da zahtev za registraciju i overu reda vožnje, zajedno sa redom vožnje iz stava 1. ovog člana, u dovoljnom broju primeraka dostavi upravi nadležnoj za poslove saobraćaja najkasnije 10 dana pre početka primene.
Ukoliko dođe do promene trase linije (produženja ili skraćenja) iz opravdanih razloga, uvođenja privremenih ili trajnih izmena u režimu rada linija, ili otvaranja novih linija direktor Direkcije obrazuje Komisiju za utvrđivanje dužine linija.
Komisiju čine najmanje po jedan predstavnik Direkcije i uprave nadležne za poslove saobraćaja i jedan predstavnik prevoznika.
Uprava nadležna za poslove saobraćaja je dužna da red vožnje overi u roku od pet dana od dana podnošenja ili da overu odbije.
Ako uprava nadležna za poslove saobraćaja odbije overu reda vožnje, dužna je da u roku određenom u stavu 1. ovog člana donese rešenje i obrazloži razloge odbijanja.
Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana može se uložiti prigovor Gradskom veću, u roku od osam dana od dana prijema rešenja o odbijanju overe reda vožnje.
III PRAVA I OBAVEZE PREVOZNIKA I DIREKCIJE
Prevoznik može otpočeti obavljanje prevoza u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika ako ima: ugovor o obavljanju delatnosti, registrovani i overeni red vožnje, kao i dokaz o ispravnosti vozila.
Pre primene reda vožnje, Direkcija je dužna da obavesti korisnike prevoza preko sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način.
Prevoznik je dužan da obavlja prevoz po registrovanom i overenom redu vožnje.
Odstupanja od registrovanog reda vožnje na liniji, u smislu skraćenja, produženja, delimične izmene trase i privremenih izmena u registrovanim vremenima polazaka mogu se vršiti izuzetno, iz opravdanih razloga i uz saglasnost Direkcije.
Pod opravdanim razlozima smatraju se:
1) elementarne nepogode (požar, poplava, zemljotres, poledica, snežni nanos, odron i slično);
2) znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata;
3) isključenje vozila zbog tehničke neispravnosti koja onemogućava bezbedan prevoz;
4) preraspodela kapaciteta po linijama javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika zbog izmene saobraćajne situacije i mera koje su preduzeli nadležni organi gradske uprave, dok ti razlozi postoje.
Prevoznik je dužan da o odstupanju i razlozima za odstupanje u najkraćem mogućem roku obavesti upravu nadležnu za poslove saobraćaja, Direkciju, nadležnu inspekciju, komunalnu policiju i korisnike prevoza.
Direkcija je dužna da po sopstvenom saznanju ili prijemu obaveštenja iz predhodnog stava izda prevozniku saglasnost za izmenu trase, dok traju opravdani razlozi. Kao planirana kilometraža računaće se nova realna dužina linije, koju utvrđuje Komisija iz člana 13 a ove odluke.
U vozilu kojim se obavlja javni gradski i prigradski prevoz putnika, mora se nalaziti:
1. putni nalog za vozilo popunjen na propisan način, potpisan od strane vozača, potpisan i overen od strane ovlašćenog lica,
2. važeći red vožnje, odnosno fotokopija važećeg reda vožnje overena pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika,
3. akt o utvrđivanju cene prevoza,
4. saglasnost Direkcije za uključivanje vozila u rad na linijama javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika.
Saglasnost za uključivanje vozila u rad na linijama javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika izdaje Direkcija, po prethodno obavljenom pregledu vozila od strane Komisije za pregled vozila, koju obrazuje Direkcija.
Vozilo koje obavlja prevoz mora imati vidna obeležja oznakama od značaja za informisanje putnika, i to:
1. na prednjoj strani: vidljiv broj linije i naziv terminusa u smeru kretanja vozila kao i grb Grada Niša u gornjem delu vetrobranskog stakla,
2. na bočnoj strani gde se obavlja ulazak putnika broj i naziv linije (naziv terminusa u smeru kretanja linije),
3. na čeonoj strani i bočnoj prednjoj strani vozila u zoni kod vozača identifikacioni broj vozila koji izdaje Direkcija,
4. na bočnoj strani vozila ispisan naziv i sedište prevoznika (dimenzije 800*550 mm i slova visine 100 mm).
Kada vozilo ne obavlja prevoz, ili se ne primaju putnici, treba da ima postavljenu odgovarajuću oznaku: "u kvaru", "za garažu", "vanredna vožnja" i sl.
Vozila javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika moraju posedovati ispravne elektronske displeje za označavanje broja i naziva linije na vozilu, i to: napred (čeoni displej), bočno (bočni displej) i pozadi na vozilu (zadnji displej).
Čeoni displej je ispravan ako u toku rada vozila na liniji pokazuje naziv terminusa linije u smeru kretanja vozila, kao i broj linije, saglasno sa tablom za označavanje broja i naziva linije iz člana 18. ove odluke. Ovi nazivi moraju biti jasni, čitljivi i vidljivi.
Bočni displej i zadnji displej na vozilu su ispravni ako pokazuju broj linije, saglasno sa tablom za označavanje broja i naziva linije na čeonoj strani vozila iz člana 18. ove odluke. Ovaj broj mora biti čitljiv, vidljiv i jasan.
U svakom vozilu moraju biti istaknute i sledeće informacije:
1. način usmeravanja kretanja putnika,
2. obaveštenje o važećim cenama prevoza i tarifnom sistemu,
3. broj telefona za žalbe, primedbe i sugestije putnika,
4. o pravima i obavezama putnika,
5. upozorenje putnicima koji stoje da moraju da se drže za rukohvate i da se ne naslanjaju na vrata,
6. o rezervisanim mestima za invalide, majke sa decom i trudnice,
7. o zabrani pušenja i razgovora sa vozačem,
8. ostala obaveštenja koja izdaje Direkcija, a koja su od značaja za informisanje putnika.
Poslove realizacije javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Grada Niša sa organizacijom rada prigradske autobuske stanice i poslove organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema u gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Grada Niša, obavlja Direkcija.
Ugovorom između Grada i Direkcije regulišu se međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način određivanja i visina naknade za obavljanje definisanih poslova, kao i ostala pitanja od značaja za obavljanje navedene komunalne delatnosti.
Direkcija je dužna da obezbedi štampanje i distribuciju karata, obavlja poslove informisanja putnika, kontrolu voznih isprava u autobusu, kontrolu sprovođenja reda vožnje i dispečerskih poslova.
Prevoznik je u obavezi da Direkciji omogući pristup vozilima, dokumentaciji, kao i da pruži sve neophodne podatke u cilju efikasnije organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema i kontrole ostvarivanja registrovanog reda vožnje.
Putnik za vreme vožnje mora imati kartu ili ispravu na osnovu koje ima pravo na prevoz, i koju na zahtev konduktera ili vozača na linijama na kojima je predviđena prodaja pojedinačnih karata kod vozača ili ovlašćenog lica mora pokazati radi provere, odnosno kontrole.
Ako putnik koji se zatekne bez vozne karte ili isprave ne plati doplatnu kartu, izdaje mu se opomena za plaćanje doplatne karte, koju može platiti u roku od 8 dana, a prevoz mu se prekida na prvoj sledećoj stanici.
Lice ovlašćeno za kontrolu može da zaustavi i zadrži vozilo na stajalištu, kao i da pozove komunalnu policiju ili policiju opšte nadležnosti ukoliko putnik ne postupi po zahtevu ovlašćenog lica da napusti vozilo.
Vozač je dužan da postupi po nalogu lica ovlašćenog za kontrolu i zaustavi vozilo dok putnik, ne napusti vozilo.
Na linijama na kojima se prodaja pojedinačnih karata vrši preko vozača, vozač je dužan da zaustavi vozilo dok putnik ne kupi kartu ili ne pokaže voznu ispravu, odnosno ne napusti vozilo.
Putniku iz stava 1, ovlašćeno lice će uručiti opomenu koja sadrži: podatke o putniku (ime, prezime, matični broj i sl.), visinu iznosa doplatne karte u skladu sa aktom kojim se utvrđuju cene prevoza, liniju javnog prevoza, broj i vrstu vozila, datum izdavanja, potpis, službeni broj ovlašćenog lica i druge potrebne elemente.
Ukoliko putnik u roku od osam dana Direkciji ne dostavi dokaz o plaćenoj doplatnoj karti iz člana 23 stav 1, ista je dužna da, po isteku navedenog roka, odmah dostavi podatke upravi nadležnoj za inspekcijske poslove, odnosno odeljenju komunalne policije u cilju pokretanja prekršajnog postupka
Ukoliko putnik u roku od tri dana od dana izdavanja opomene dostavi Direkciji na uvid mesečnu ili polumesečnu kartu ili legitimaciju za besplatnu vožnju, izdatu najmanje dan ranije pre izvršene kontrole, Direkcija može da poništi izdatu opomenu putniku, na osnovu podnetog zahteva za reklamaciju.
Direkcija će posebnim Pravilnikom precizirati postupak rešavanja reklamacija putnika.
Ovlašćeno lice za vršenje kontrole u autobusu dužno je da pre početka kontrole pokaže službenu legitimaciju.
Ovlašćeno lice može privremeno ili trajno da oduzme pretplatnu voznu kartu ako je putnik bespravno koristi.
Pretplatna vozna karta vratiće se putniku ako odmah plati voznu i doplatnu kartu ili u roku od osam dana plati doplatnu kartu.
Putnik ima pravo da sa istom voznom kartom nastavi započetu vožnju drugim autobusom, u slučaju prekida saobraćaja ili kvara autobusa.
Putnik je dužan da stvari nađene u autobusu i na autobuskom stajalištu preda voznom osoblju.
Ukoliko se vlasnik nađene stvari ne pronađe za vreme vožnje, vozno osoblje će stvari predati odgovarajućoj službi prevoznika odmah po završetku rada.
Prevoznik je dužan da nađene stvari u roku od pet dana preda Direkciji koja se stara o čuvanju nađenih stvari.
Ponašanje putnika u vozilu
Putnicima je zabranjeno da:
1. ulaze u autobus u napitom stanju,
2. uvode u autobus životinje, osim pasa vodiča uz pomoć kojih se kreću osobe sa invaliditetom, u smislu člana 4. i 8. Zakona o kretanju uz pomoć psa vodiča,
3. unose u autobus oružje, osim licima koja su posebnim propisima ovlašćena za nošenje oružja (pripadnicima policije i Vojske Srbije),
4. unose u autobus stvari koje mogu povrediti, oštetiti, uprljati ili uznemiriti putnike ili oštetiti autobus,
5. unose u autobus zapaljive i eksplozivne, odnosno opasne materije,
6. uznemiravaju vikom, nepristojnim izrazima i drugim sličnim postupcima,
7. ometaju vozno osoblje u autobusu u vršenju poslova,
8. bacaju otpatke u autobusu,
9. koriste radiodifuzne i druge uređaje, izuzev službenih radio-stanica,
10. koriste prevoz sa neispravnom ili nevažećom voznom ispravom.
Ugovorom o poveravanju obavljanja ove komunalne delatnosti, koji se po sprovedenom postupku zaključuje sa prevoznikom, ugovoriće se i minimum procesa rada u obavljanju javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika u slučaju štrajka zaposlenih kod prevoznika.
U slučaju štrajka, poremećaja ili prekida u obavljanju ove komunalne delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli sprečiti, odnosno predvideti, nadležni organ prevoznika i organi Grada dužni su da preduzimaju neophodne operativne i druge mere predviđene Odlukom o komunalnim delatnostima.
VI SREDSTVA ZA OBAVLJANJE DELATNOSTI, CENE PREVOZA I TARIFNI SISTEM
Sredstva za obavljanje javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika obezbeđuju se iz sledećih izvora:
- prihoda od prodaje karata,
- iz budžeta Grada i
- drugih izvora prihoda, u skladu sa zakonom.
Cena usluge prevoza u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika utvrđuje se aktom Gradskog veća Grada Niša, u skladu sa elementima utvrđenim važećim propisima i elementima tarifnog sistema.
Tarifni sistem podrazumeva skup načela i principa po kojima se utvrđuju cene usluge prevoza, organizuje prodaja voznih isprava i sistem naplate usluge prevoza, kao i uslove korišćenja javnog gradskog i prigradskog prevoza.
Tarifni sistem obuhvata: područje primene, sistem karata (vremenske, pretplatne, pojedinačne, itd.), model formiranja cena usluga, kategorije korisnika, sistem naplate, sistem kontrole putnika, sistem prodaje (prodajna mreža) i dr.
Tarifni sistem donosi Gradsko veće Grada Niša.
Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada preduzeća, odnosno drugog pravnog lica koje obavlja ovu komunalnu delatnost, vrši uprava nadležna za poslove saobraćaja.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i nad obavljanjem ove komunalne delatnosti vrši uprava nadležna za inspekcijske poslove, preko saobraćajnih inspektora za drumski saobraćaj.
Saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:
1. pregleda vozila kojima se obavlja prevoz putnika u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika i kontroliše potrebnu dokumentaciju za vozila (putne naloge za vozila, ugovore o zakupu vozila, saobraćajne dozvole i drugo),
2. kontroliše važeće i overene redove vožnje i drugu dokumentaciju u vezi sa obavljanjem delatnosti prevoza putnika,
3. utvrđuje identitet prevoznika, voznog osoblja i drugih odgovornih lica za obavljanje prevoza,
4. kontroliše prevozna dokumenta u obavljanju prevoza putnika.
U vršenju inspekcijskog nadzora saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj dužan je i ovlašćen da:
1. Naredi otklanjanje nedostataka u pogledu:
- ispunjenosti propisanih uslova i načina za obavljanje prevoza putnika u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika,
- uredne kontrole tehničke ispravnosti vozila,
- pridržavanja reda vožnje.
2. Zabrani prevoz i upotrebu saobraćajnih sredstava ako se prevoz obavlja, odnosno sredstva upotrebljavaju suprotno propisima.
Komunalno-policijske poslove obavlja komunalni policajac.
Komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje utvrđene ovom odlukom.
Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa obavestiće odmah o tome nadležni organ, pisanim putem.
Novčanom kaznom od 50 000 do 500 000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće, odnosno drugo pravno lice koje obavlja ovu komunalnu delatnost ako:
1. obavlja prevoz, a ne ispunjava uslove iz člana 4,
2. otpočne i obavlja prevoz putnika bez ugovora o obavljanju prevoza ili otpočne obavljanje prevoza putnika bez dokaza o ispravnosti vozila (član 15. stav 1),
3. se ne pridržava registrovanog i overenog reda vožnje (član 16. stav 1),
4. pre početka obustave prevoza na određenoj liniji o tome ne obavesti nadležni organ, putnike i Direkciju (član 16. stav 4),
5. u vozilu nema putni nalog popunjen, overen i potpisan na propisan način (član 17. stav 1. tačka 1),
6. u vozilu kojim obavlja prevoz putnika nema važeći red vožnje ili overenu fotokopiju važećeg reda vožnje (član 17. stav 1. tačka 2),
7. u vozilu kojim obavlja prevoz nema akt o utvrđivanju cene prevoza (član 17. stav 1. tačka 3),
8. obavlja javni gradski i prigradski prevoz putnika na liniji bez saglasnosti Direkcije (član 17. stav 1. tačka 4),
tač. 9-11 (brisane)
11a ako pravnom licu koje vrši poslove organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika ne omogući pristup vozilima, dokumentaciji, odnosno ne pruži sve neophodne podatke u cilju efikasnije organizacije, kontrole i realizacije integrisanog tarifnog sistema i kontrole ostvarivanja registrovanog reda vožnje u skladu sa članom 21. stav 4,
12. primenjuje cene prevoza suprotno odredbama člana 31. stav 2,
13. vozač ne postupi po nalogu lica ovlašćenog za kontrolu i ne zaustavi vozilo dok putnik ne napusti vozilo (član 23. stav 3.),
14. vozač na linijama na kojima se prodaja pojedinačnih karata vrši preko vozača, ne zaustavi vozilo dok putnik ne kupi kartu ili ne pokaže voznu ispravu, odnosno ne napusti vozilo (član 23. stav 4.).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 5 000 do 30 000 dinara i odgovorno lice u preduzeću, odnosno drugom pravnom licu.
Novčanom kaznom u iznosu od 5 000 do 30 000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice - putnik ako:
1. koristi prevoz bez propisane karte ili isprave, ili odbije da pokaže kartu radi kontrole (član 22).
2. (brisana)
Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se preduzeće, odnosno drugo pravno lice koje obavlja ovu komunalnu delatnost, ako:
1. vozilo kojim se obavlja prevoz nema vidna obeležja u skladu sa članom 18.
2. u vozilu kojim obavlja prevoz nema elektronski displej ili je isti neispravan (član 19)
3. u vozilu nisu istaknute informacije u skladu sa članom 20.
Za prekršaje iz stava 1 kazniće se odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 5.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 dinara kazniće se fizičko lice za postupanje suprotno zabranama iz člana 28.
Za prekršaje iz stava 1 i 3 ovog člana saobraćajni inspektor odnosno komunalni policajac izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Gradsko veće Grada Niša će u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove Odluke doneti tarifni sistem u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list Grada Niša", br. 50/2007 - prečišćen tekst i 32/2008), osim tačaka I, II, III i IV "Integrisanog zonskog tarifnog sistema i sistema karata", koji će se primenjivati do donošenja tarifnog sistema u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Grada Niša
("Sl. list grada Niša", br. 105/2015)
Član 7
Ovlašćuje se Služba za poslove Skupštine Grada da sačini i objavi prečišćen tekst Odluke o javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Grada Niša.
Član 8
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".