ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA ZELENILO I GROBLJA SMEDEREVO

("Sl. list grada Smedereva", br. 6/2015 - prečišćen tekst i 8/2015)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom stavlja se van snage Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo ("Službeni list grada Smedereva", broj 2/2011 i 4/2011) upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem broj BD 139168/2011 od 16.11.2011. godine i donosi nova Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo.

Član 2

Grad Smederevo (u daljem tekstu: Osnivač) osniva Javno komunalno preduzeće Zelenilo i groblja Smederevo (u daljem tekstu: Javno preduzeće) radi obezbeđivanja uslova za obavljanje komunalnih delatnosti na teritoriji grada Smedereva: održavanja javnih i drugih zelenih površina, zoohigijene, isključivog prava na upravljanje grobljima i pogrebne usluge, upravljanja komunalnim otpadom i upravljanja pijacama.

Član 3

Javno preduzeće osniva se i posluje radi obezbeđivanja uslova za trajno obavljanje delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga, a posebno kroz:

- održavanje javnih i drugih zelenih površina na teritoriji grada Smedereva; uređenje, tekuće i investiciono održavanje i sanacija zelenih rekreativnih površina i priobalja; održavanje trgova, trotoara, šetališta (behaton ploče, štampani beton i sl.) i njihovo tretiranje, tj. čišćenje u zimskom periodu; održavanje - popravka gradskog mobilijara na površinama javne namene; proizvodnja cveća, ukrasnog bilja i sadnica; prodaja cveća i rasada; upravljanje javnim toaletom;

- isključivo pravo upravljanja i održavanja grobalja i objekata koji se nalaze u sklopu groblja (mrtvačnica, kapela i krematorijuma); sahranjivanje ili kremiranje; održavanje pasivnih grobalja i spomen obeležja; prevoz posmrtnih ostataka umrlog od mesta smrti do mrtvačnice na groblju ili do krematorijuma; davanje grobnog mesta na korišćenje; uređenje i priprema grobnog mesta za sahranjivanje; čuvanje posmrtnih ostataka do sahranjivanja; prodaja pogrebne opreme; pružanje drugih pogrebnih usluga i preduzimanje drugih radnji u vezi sa sahranjivanjem;

- hvatanje, zbrinjavanje, veterinarska nega i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje; lišavanje života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje; kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka; sprovođenje mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene; neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javnih površina i objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja i poslove transporta ili organizovanje transporta leševa životinja sa javnih površina i iz navedenih objekata kategorija 1 i 2, kao i drugih sporednih proizvoda životinjskog porekla kategorije 3 do Međuobjekta za sakupljanje i privremeno skladištenje sporednih proizvoda životinjskog porekla;

- sakupljanje komunalnog otpada, njegovo odvoženje, tretman i bezbedno odlaganje uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponija, kao i selekciju sekundarnih sirovina i održavanje, njihovo skladištenje i tretman, kao i poslove preventivnog uklanjanja i deponovanja otpada sa javnih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na površinama javne namene kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga;

- komunalno opremanje, održavanje i organizaciju delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda.

Član 4

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 119/2012), regulisana su prava i obaveze Osnivača i Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište Osnivača;

- poslovno ime i sedište Javnog preduzeća;

- pretežna delatnost Javnog preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema Osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno način pokrića gubitaka i snošenja rizika;

- uslovi i način zaduživanja Javnog preduzeća;

- zastupanje Javnog preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi Javnog preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno preduzeće.

II OSNIVAČ, POSLOVNO IME, SEDIŠTE I ZASTUPANJE

Član 5

Osnivač Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo je Grad Smederevo, Ulica Omladinska broj 1.

Prava Osnivača ostvaruje Skupština grada.

Član 6

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće Zelenilo i groblja Smederevo.

Skraćeno poslovno ime je JKP Zelenilo i groblja Smederevo.

Sedište Javnog preduzeća je u Smederevu, Ulica Narodnog fronta broj 4.

O promeni poslovnog imena i sedišta odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Osnivača.

Član 7

Javno preduzeće ima svoj pečat i štambilj, koji sadrže naziv i sedište Javnog preduzeća.

Izgled i sadržina pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Javnog preduzeća.

Član 8

Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Član 9

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Član 10

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

III DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Član 11

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- 96.03 Pogrebne i srodne delatnosti.

Statutom se predviđaju ostale delatnosti za čije obavljanje je Javno preduzeće osnovano.

Javno preduzeće može, pored delatnosti za čije je obavljanje osnovano, da obavlja i druge delatnosti uz saglasnost Osnivača.

Član 12

Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti;

2) kadrovske osposobljenosti;

3) bezbednosti i zdravlja na radu;

4) zaštite i unapređenja životne sredine i

5) drugih uslova propisanih zakonom.

IV IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Član 13

Vrednost novčanog kapitala Javnog preduzeća je 578.548,40 RSD.

Vrednost nenovčanog kapitala Javnog preduzeća je 409.862.942,10 RSD (zemljište, objekti i oprema).

Osnovni kapital Javnog preduzeća usklađuje se svake godine po izradi završnog računa i upisuje se u odgovarajući registar Agencije za privredne registre.

Član 14

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i preneta prava na stvarima u javnoj svojini grada Smedereva.

Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom Osnivača i ugovorom.

Član 15

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje Osnivač u skladu sa zakonom.

V PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 16

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, obezbeđuje sredstva iz sledećih izvora:

- prihoda od prodaje komunalnih usluga;

- prihoda od komunalne naknade;

- prihoda budžeta Osnivača,

- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i

- drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Član 17

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja koje donosi Nadzorni odbor.

Član 18

Javno preduzeće za svaku kalendarsku godinu donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do 01. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program iz stava 1. ovog člana se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.

Program sadrži, naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Javnog preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitaka Javnog preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru koju utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi, kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

Usvojeni Program dostavlja se nadležnim ministarstvima u skladu sa Zakonom.

Ostale planove i programe Javno preduzeće donosi u skladu sa zakonom.

Član 19

Prava, obaveze i odgovornosti između Osnivača i Javnog preduzeća uređuju se ovom Odlukom, a pojedina prava i obaveze mogu se urediti i ugovorom u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži naročito odredbe o:

- radu i poslovanju Javnog preduzeća;

- pravima i obavezama u pogledu korišćenja sredstava u javnoj svojini za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom;

- obavezama Javnog preduzeća u pogledu obezbeđivanja uslova za kontinuirano, uredno i kvalitetno zadovoljavanje potreba korisnika proizvoda i usluga;

- međusobnim pravima i obavezama u slučaju kada nisu obezbeđeni ekonomski i drugi uslovi za obavljanje delatnosti od opšteg interesa;

- pravima i obavezama u slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća;

- drugim pravima i obavezama koje proizilaze iz odredaba Zakona kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i Zakona o javnim preduzećima;

- drugim pitanjima koja su od značaja za ostvarivanje i zaštitu opšteg interesa.

Član 20

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa Osnivač daje saglasnost na:

- Statut Javnog preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Član 21

Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Član 22

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Javnog preduzeća;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Član 23

U obavljanju svoje delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorija drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Smedereva.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Član 24

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost Osnivača.

Odlukom iz stava 1. ovog člana deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se Osnivaču i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost Osnivača.

Član 25

Javno preduzeće može da se zaduži isključivo za namene usmerene radi obavljanja delatnosti za koje je osnovano.

Javno preduzeće može da se zaduži za kapitalne investicije na osnovu Odluke Nadzornog odbora uz saglasnost Gradskog veća. Gradsko veće odobrava sve elemente kreditnog odnosa, uključujući i stopu kamate, rok otplate, plan otplate, predložene garancije, odnosno sredstva obezbeđenja i drugo.

Javno preduzeće može da se zaduži za finansiranje tekuće likvidnosti preduzeća na osnovu Odluke Nadzornog odbora do visine od 5.000.000,00 (slovima: pet miliona dinara) bez saglasnosti Osnivača.

Član 26

Javno preduzeće ne može raspolagati bez prethodne saglasnosti Osnivača imovinom koja je osnovni kapital Javnog preduzeća.

Raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koje nisu prenete u kapital Javnog preduzeća, vrši se pod uslovima, na način i po postupku propisanom zakonom kojim se uređuje javna svojina.

VI ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Član 27

Upravljanje u Javnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi Javnog preduzeća su:

1) Nadzorni odbor i

2) direktor.

Član 28

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Član 29

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Javno preduzeće;

- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;

- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.

Član 30

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- Nadzorni odbor ne dostavi Osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja;

- Osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Javnog preduzeća;

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko Javno preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja, ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Član 31

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost Osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja ih Osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi Statut uz saglasnost Osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost Osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost Osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i odlukom Osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;

13) donosi odluku o promeni cena komunalnih usluga uz saglasnost Osnivača;

14) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, Statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Član 32

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje Osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.

Član 33

Direktora Javnog preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanje direktora koju obrazuje Skupština grada u skladu sa zakonom.

Na uslove za imenovanje direktora Javnog preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 24/2005, 61/2005, 54/2009, 32/2013 i 75/2014).

Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Uslovi za izbor direktora u Javnom preduzeću biće bliže definisani Statutom Javnog preduzeća.

Član 34

Direktor Javnog preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke Nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.

Član 35

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Član 36

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini grada.

Član 37

Predlog za razrešenje direktora Javnog preduzeća može podneti Nadzorni odbor Javnog preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 38

Skupština grada razrešiće direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:

1) ukoliko u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Javnog preduzeća utvrđene zakonom i Statutom Javnog preduzeća;

2) ukoliko se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanja poslova u Javnom preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja Javnog preduzeća;

3) ukoliko u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora;

4) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Član 39

Skupština grada može razrešiti direktora Javnog preduzeća pre isteka perioda na koji je imenovan:

1) ukoliko ne sprovede godišnji program poslovanja;

2) ukoliko ne ispunjava odredbe iz ugovora predviđenih zakonom;

3) ukoliko ne ispunjava obaveze predviđene članom 55. Zakona o javnim preduzećima;

4) ukoliko ne izvršava odluke Nadzornog odbora;

5) ukoliko se utvrdi da deluje na štetu Javnog preduzeća, kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

6) ukoliko se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanja poslova u Javnom preduzeću, došlo do odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja Javnog preduzeća;

7) ukoliko ne primeni predloge Komisije za reviziju, ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja;

8) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Član 40

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja, ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Član 41

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima, a radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.

VII ZAŠTITA OPŠTEG INTERESA

Član 42

U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom kojim se uređuju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom i drugim aktom.

Član 43

U slučaju da se u Javnom preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, Gradsko veće preduzima neophodne mere, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice i to:

1) uvođenje radne obaveze;

2) radno angažovanje zaposlenih iz drugih tehničko-tehnoloških sistema ili zapošljavanje i radno angažovanje novih lica;

3) pokretanje postupka za utvrđivanje odgovornosti direktora i predsednika i članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća.

Član 44

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti Javnog preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima Osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Član 45

Javnost u radu Javnog preduzeća obezbeđuje se redovnim izveštavanjem javnosti o Programu rada Javnog preduzeća i realizaciji Programa, kao i o drugim činjenicama koje mogu biti od interesa za javnost, a naročito: o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama; o sastavu Nadzornog odbora; o imenu direktora; o organizacionoj strukturi Javnog preduzeća; o načinu komunikacije sa javnošću.

Javno preduzeće dužno je da usvojeni godišnji program poslovanja i tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja značajna za javnost objavljuje na svojoj internet stranici.

Član 46

Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Član 47

Poslovnom tajnom smatraju se podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća u skladu sa zakonom.

Član 48

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.

Pojedinični akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Javno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 50

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo ("Službeni list grada Smedereva", broj 2/2011 i 4/2011).

Član 51

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo objaviti u "Službenom listu grada Smedereva".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo

("Sl. list grada Smedereva", br. 8/2015)

Član 4

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju da važe Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Čistoća Smederevo ("Službeni list grada Smedereva", broj 2/2013) i Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća Pijace Smederevo ("Službeni list grada Smedereva", broj 2/2013).

Član 5

Ova Odluka stupa na snagu istovremeno sa stupanjem na snagu Ugovora o statusnoj promeni, a objaviće se u "Službenom listu grada Smedereva.".