UPUTSTVO

O RADU TREZORA GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 45/2015)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Uputstvom o radu trezora grada Kragujevca (u daljem tekstu: Uputstvo) reguliše se način izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, interna kontrola finansijskih transakcija i sadržina obrazaca za glavnu knjigu trezora.

Član 2

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:

1) Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog korisnika budžetskih sredstava:

(1) Načelnici Gradskih uprava;

(2) Pomoćnici načelnika Gradskih uprava;

(3) Načelnici odeljenja finansijskih službi u Gradskim upravama;

(4) Načelnik odeljenja za budžet, načelnik odeljenja trezora i načelnik odeljenja za finansijsko - računovodstvene poslove;

(5) Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika ovlašćeno za pripremu predloga ili zahteva za plaćanje;

(6) Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika ovlašćeno za overu tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnose zahtevi, i

(7) Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga ili zahteva za plaćanja.

2) Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod indirektnog budžetskog korisnika:

(1) Direktor indirektnog budžetskog korisnika ili lice koje on ovlasti, i

(2) Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga ili zahteva za plaćanja.

II APROPRIJACIJE

Član 3

Definicija

Aproprijacija je od strane Skupštine Grada, Odlukom o budžetu Grada, dato ovlašćenje Gradonačelniku za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene za budžetsku godinu.

Član 4

U roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Odluke o budžetu direktni korisnici budžetskih sredstava koji su, u budžetskom smislu, odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija i o tome obaveštavaju svakog indirektnog korisnika, po dobijenoj saglasnosti Gradske uprave za finansije - Odeljenja za budžet.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstva koji donose finansijske planove na osnovu zakona, dužni su da svoje finansijske planove usklade sa odobrenim aproprijacijama u budžetu.

Član 5

Aproprijacija koju budžetski korisnik koristi u toku jedne budžetske godine može se utvrditi kao:

1. Godišnja aproprijacija - Odlukom o budžetu grada Kragujevca - šifra 01;

2. Privremena aproprijacija - Odlukom o privremenom finansiranju - šifra 02;

3. Aproprijacija određena dopunskim budžetom - Skupština grada Kragujevca na predlog izvršnog organa usvaja dopunski budžet - šifra 03;

4. Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu - Gradsko veće donosi odluku o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve na način utvrđen članom 69. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 54/09, 73/10,101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 - dr. zakon i 103/15) - šifra 04;

5. Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Gradsko veće grada Kragujevca donosi odluku o korišćenju sredstava stalne budžetske rezerve za namene koje su određene članom 70. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj: 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 - dr. zakon i 103/15) - šifra 04;

6. Dodatni ostali izvori aproprijacija - ako budžetski korisnik ostvari više ostalih izvora prihoda nego što je predviđeno Odlukom o budžetu, na zahtev budžetskog korisnika i uz odobrenje Gradske uprave za finansije, mogu se povećati aproprijacije korisnika budžeta koje se finansiraju iz ostalih izvora prihoda - šifra 05;

7. Promene u aproprijaciji unutar razdela korisnika budžeta koji se odnosi na njegovo finansiranje - budžetski korisnik, uz odobrenje Gradske uprave za finansije, može izvršiti preusmeravanje budžetskih aproprijacija, odobrenih na ime određenih rashoda, u ukupnom (kumulativnom) iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje (izuzetno, u 2015. i 2016. godini dozvoljeno je vršiti preusmeravanje budžetskih aproprijacija u ukupnom iznosu do 10% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje) - šifra 06;

8. Promene u aproprijaciji koje se odnose na transfere unutar direktnih budžetskih korisnika - za indirektne korisnike budžetskih sredstava - šifra 07.

Preusmeravanje aproprijacija iz tačke 7 odnosi se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.

Član 6

Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava, moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj Odlukom o budžetu za tu namenu, tom korisniku, za budžetsku godinu.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora ili drugih pravnih akata.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom, ili koje su nastale u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 - dr. zakon i 103/15) ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora.

Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja nije postojao pravni osnov direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da odmah zatraži povraćaj sredstava u budžet.

Član 7

Promene vezane za aproprijacije sprovode se kroz procedure za promenu prvobitne aproprijacije - koriste se za promene aproprijacija odobrenih odlukom o budžetu, odlukom o rebalansu budžeta odnosno odlukom o privremenom finansiranju.

Član 8

Budžetski korisnik zahtev za promenu aproprijacije dostavlja u dva primerka Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju za budžet.

Zahtev se podnosi na obrascu ZA.

Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet kontroliše dostavljeni zahtev i svojim potpisom overava njegovu validnost. Overeni zahtev se zavodi u Evidenciju primljenih zahteva. Jedan overeni primerak Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet vraća budžetskom korisniku koji je dužan da vodi hronološku evidenciju dostavljenih zahteva.

Član 9

Zahtev za promenu aproprijacije (Obrazac - ZA) sadrži:

- registarski broj (upisuje Odeljenje za budžet);

- naziv direktnog korisnika;

- naziv organizacione jedinice kojoj se podnosi zahtev;

- godinu u kojoj se traži promena aproprijacije;

- deo 1 sadrži:

- ukupan iznos za promenu aproprijacija;

- šifru razloga i opis razloga promene;

- organizacionu oznaku korisnika: razdeo, glava i broj aproprijacije;

- naziv aproprijacije;

- oznaku: funkcionalnu i ekonomsku;

- oznaku izvora finansiranja;

- iznos: tekući, u korist, na teret i promenjeni;

- ukupan zbir iznosa;

- deo 2 sadrži:

- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za godinu navedenu u Zahtevu za promenu aproprijacije i popunjava ga direktni korisnik;

- deo 3 sadrži:

- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za godinu navedenu u Zahtevu za promenu aproprijacije i popunjava ga Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.

Član 10

Interna kontrola

Kontrolu postupka evidentiranja i promene aproprijacije vrše budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora:

1. Za evidentiranje aproprijacija nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet. Evidencija sadrži: broj rešenja, datum rešenja, organizacionu oznaku direktnog korisnika (razdeo, glava, broj aproprijacije), naziv aproprijacije, funkciju, ekonomsku klasifikaciju, izvor finansiranja, iznose (u korist, na teret, promenjeni);

2. Za pripremu blanko obrazaca za promenu u aproprijaciji i za dostavljanje istih direktnim korisnicima budžetskih sredstava Grada nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet;

3. Za popunjavanje obrazaca za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava;

4. Za odobrenje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava (načelnik uprave ili lice koje on ovlasti) i Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet;

5. Za overavanje obrazaca zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava - lice ovlašćeno za overavanje i Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet - lice ovlašćeno za overavanje;

6. Za unos promena u aproprijaciji nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.

III IZVRŠENJE BUDŽETA

Plan za izvršenje budžeta i kvote

Član 11

Definicija

Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima direktnog korisnika budžetskih sredstava za svaki kvartal. Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju načelnika Odeljenja za budžet, direktni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta i mesečnom dinamikom izvršenja.

Član 12

Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:

1) Poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluke o budžetu grada Kragujevca;

2) Stvaranje osnova za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima.

Član 13

Planovi izvršenja budžeta i odgovarajuće kvote izrađuju se samo za izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta (šifra izvora finansiranja 01).

Član 14

Plan izvršenja budžeta po kvartalima podnosi se na obrascu PP i sadrži:

- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;

- naziv organizacione jedinice kojoj se podnosi plan;

- plan izvršenja budžeta za kvartal (upisuju se kvartal i godina);

- organizacione oznake (razdeo, glava, program, programska aktivnost/projekat);

- oznaku funkcionalne klasifikacije;

- oznaku ekonomske klasifikacije;

- opis;

- iznos za svaki mesec kvartala;

- ukupan iznos za kvartal;

- overu od strane budžetskog izvršioca, i

- potpis odgovornog lica Gradske uprave koja podnosi Plan.

Član 15

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanja do visine rashoda i izdataka koje za tromesečni period odredi Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.

Prilikom određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet ima u vidu sredstva planirana u budžetu za direktnog budžetskog korisnika, plan izvršenja budžeta za direktnog budžetskog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 16

Ukoliko podneti predlog nije u skladu sa tromesečnim planom za izvršenje budžeta Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet vratiće ga finansijskoj službi direktnog korisnika na korekciju.

Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, direktnom korisniku budžetskih sredstava može se odobriti i veće tromesečno pravo, ako za to postoje opravdani razlozi koji se moraju detaljno obrazložiti. Veće tromesečno pravo odobrava načelnik Odeljenja za budžet.

Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet dužna je da najkasnije 10 dana pre početka narednog kvartala u pisanoj formi obavesti svakog direktnog korisnika budžeta Grada o visini planiranih kvota koje su opredeljene za naredni kvartal.

Direktni korisnik budžetskih sredstava, kada za to postoje opravdani razlozi, podnosi Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju za budžet Zahtev za promenu kvote - Obrazac ZK.

Zahtev za promenu kvote (Obrazac - ZPK) sadrži:

- registarski broj (upisuje Odeljenje za budžet);

- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;

- naziv organizacione jedinice kojoj se podnosi zahtev;

- godinu u kojoj se podnosi zahtev;

- deo 1 sadrži:

- ukupan iznos za promenu kvote;

- organizacionu oznaku korisnika (razdeo, glava, broj aproprijacije);

- naziv aproprijacije;

- oznaku funkcionalne i ekonomske klasifikacije;

- oznaku izvora finansiranja;

- iznos (tekući, smanjenje, povećanje, izmenjeni);

- deo 2 sadrži:

- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev za promenu kvote u skladu sa odobrenim aproprijacijama budžeta grada Kragujevca - popunjava direktni korisnik koji podnosi zahtev za promenu kvote;

- deo 3 sadrži:

- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev za promenu kvote u skladu sa odobrenim aproprijacijama budžeta grada Kragujevca - popunjava Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.

Član 17

U skladu sa predlogom plana za prenos sredstava kvotom direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora zahtev za plaćanje.

Zahtev za plaćanje se podnosi u dva primerka na propisanom obrascu ZP - Zahtev za plaćanje, zajedno sa pratećom dokumentacijom o nastaloj poslovnoj promeni (u daljem tekstu: računovodstvena isprava).

Potrebno je da je navedena računovodstvena isprava verna originalu, odnosno potrebno je da sadrži sve elemente kao i originalna dokumentacija.

Ako je predmet zahteva za plaćanje prenos sredstava indirektnom korisniku za nabavku dobara, usluga i radova, direktni korisnik dostavlja Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora Zahtev za transfer sredstava (Obrazac TS). Uz Zahtev za transfer dostavlja se odgovarajuća knjigovodstvena isprava - Rešenje o prenosu sredstava. Dokumentacija iz koje je proisteklo navedeno Rešenje nalazi se kod direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Obrasci su propisani ovim Uputstvom i čine njegov sastavni deo.

Direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje u koju će hronološkim redom upisivati sve podnete zahteve za prenos sredstava.

Član 18

Zahtev za plaćanje (Obrazac ZP) sadrži sledeće elemente:

- deo A zahteva za plaćanje (popunjava direktan korisnik budžetskih sredstava) sadrži:

- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;

- šifru direktnog korisnika;

- broj zahteva;

- ukupan iznos za plaćanje;

- rok za plaćanje;

- redni broj;

- opis;

- šifru indirektnog korisnika budžeta;

- šifru funkcionalne klasifikacije;

- šifru ekonomske klasifikacije;

- podšifru ekonomske klasifikacije;

- šifru izvora finansiranja;

- podšifru izvora finansiranja;

- redni broj aproprijacije;

- pojedinačne iznose za plaćanje i ukupan iznos za plaćanje;

- deo B zahteva - podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava) sadrži:

- naziv primaoca;

- broj računa primaoca;

- polje za označavanje prateće dokumentacije (predračun, račun, ostalo);

- broj dokumenta na osnovu kojeg se vrši plaćanje;

- deo C zahteva - odobrenje za plaćanje (popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava) sadrži:

- ime, prezime i svojeručni potpis lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev;

- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva, i

- pečat.

Član 19

Zahtev za transfer sredstava (Obrazac - TS) sadrži:

- deo A zahteva za transfer sredstava (popunjava direktan korisnik budžetskih sredstava), sadrži:

- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;

- šifru direktnog korisnika budžetskih sredstava;

- broj zahteva;

- ukupan iznos za plaćanje;

- datum dospeća transfera;

- redni broj;

- opis;

- šifru indirektnog korisnika budžeta;

- šifru funkcionalne klasifikacije;

- šifru ekonomske klasifikacije;

- podšifru ekonomske klasifikacije;

- šifru izvora finansiranja;

- podšifru izvora finansiranja;

- redni broj aproprijacije;

- pojedinačne iznose za plaćanje i ukupan iznos za plaćanje;

- deo B zahteva - podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta), sadrži:

- naziv primaoca;

- broj računa primaoca;

- naziv dobavljača indirektnog korisnika;

- broj računa dobavljača indirektnog korisnika;

- polje za označavanje prateće dokumentacije (predračun, račun, ostalo);

- broj dokumenta;

- deo C zahteva - odobrenje za transfer sredstava (popunjava direktan korisnik budžeta), sadrži:

- ime, prezime i svojeručni potpis lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev;

- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva, i

- pečat.

Član 20

Budžetski izvršilac Gradske uprave za finansije - Odeljenja za budžet koji vrši prijem i proveru zahteva za plaćanje može staviti overu da je zahtev validan tek nakon provere dokumentacije - računovodstvenih isprava i raspoložive aproprijacije za određenu vrstu rashoda. Računanje raspoložive aproprijacije se vrši na sledeći način: odobrena aproprijacija plus ili minus promene u aproprijaciji minus neizvršene preuzete obaveze minus neizvršeni zahtevi za plaćanje uvećani za izvršena plaćanja jednako raspoloživa aproprijacija.

Ukoliko se u postupku overe podnetog zahteva za plaćanje konstatuje da su stvorene obaveze na teret konsolidovanog računa trezora mimo nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, budžetski izvršilac Odeljenja za budžet neće odobriti podneti zahtev za plaćanje i obavestiće direktnog korisnika budžetskih sredstava o razlozima za neodobravanje isplate.

Član 21

Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrši Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet - izvršioci.

1. Za određivanje kvota, pripremu blanko obrazaca za plan izvršenja budžeta, promenu kvota kao i za njihovo dostavljanje direktnim korisnicima budžetskih sredstava nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet;

2. Za popunjavanje obrazaca za Plan izvršenja budžeta nadležno je odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava;

3. Za overavanje planova izvršenja budžeta nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet;

4. Za popunjavanje Zahteva za promenu kvote nadležan je direktan korisnik budžetskih sredstava;

5. Za odobravanje Zahteva za promenu kvote nadležno je odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava ili lice koje on ovlasti i Gradska uprava za finansije - lice odgovorno za odobravanje u Odeljenju za budžet;

6. Za overavanje Zahteva za promenu kvote nadležno je lice odgovorno za overavanje kod direktnog korisnika budžetskih sredstava i Gradska uprava za finansije - lice odgovorno za overavanje u Odeljenju za budžet;

7. Za unos planova izvršenja budžeta i promena kvota kao i čuvanje podataka o kvotama nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.

IV PLAĆANJE I TRANSFER SREDSTAVA

Član 22

Definicija

Pod plaćanjem se podrazumevaju sve finansijske transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje salda računa.

Član 23

Proces plaćanja ima za cilj:

1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava;

2. Kontrolu prekomernog trošenja;

3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.

Član 24

Kontrola procesa plaćanja, izdataka i rashoda

Rukovodilac direktnog odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava odgovoran je za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija kao i za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje koji se izvršavaju iz dodatnih izvora prihoda i za izdavanje zahteva za plaćanje sa računa izvršenja budžeta.

Član 25

Budžetski izvršilac kod direktnog korisnika budžetskih sredstava nakon prijema računovodstvene isprave o nastalim obavezama i rashodima na teret budžeta kontrolom utvrđuje njihovu potpunost, istinitost, računsku tačnost i zakonitost.

Kod obaveza za izvršenu nabavku robe ili izvršenu uslugu, budžetski izvršilac proverava da li je usluga obavljena, odnosno da li je roba isporučena. Budžetski izvršilac vrši pisanu evidenciju odstupanja računa od stvarno realizovane robe ili izvršene usluge. Evidencija sadrži podatke o navedenim odstupanjima, čime se obezbeđuje da se isprava kojom je stvorena obaveza prema dobavljaču uskladi sa stvarnom vrednošću primljene robe ili izvršene usluge.

Budžetski izvršilac je dužan da računovodstvenu ispravu, zajedno sa zahtevom za plaćanje, dostavi Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju za budžet na kontrolu u roku od 3 (tri) dana od dana prijema i izvršene kontrole. Odeljenje za budžet po izvršenoj kontroli u obavezi je da u najkraćem roku ove zahteve prosledi Odeljenju trezora.

Obrazac zahteva za plaćanje popunjava se u dva primerka. Jedan primerak zahteva sa kopijom dokumentacije predaje se Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora radi plaćanja i knjiženja u glavnoj knjizi trezora. Drugi primerak zahteva spaja se sa originalnim računovodstvenim ispravama - dokumentacijom i služi za potrebna evidentiranja kod direktnog budžetskog korisnika.

Član 26

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika evidentira primljene računovodstvene isprave kojima su stvorene obaveze na teret budžetskih sredstava. U evidenciji se hronološkim redom zavode sve primljene računovodstvene isprave tako što se upisuje: naziv dobavljača, broj dokumenta, datum izdavanja dokumenta, datum prijema dokumenta, datum dospeća plaćanja i datum izvršenog plaćanja.

Član 27

Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika može da overi zahtev za plaćanje sa konsolidovanog računa trezora za kupljenu robu, odnosno izvršene usluge tek nakon što je utvrdio:

a) da postoji dovoljno raspoloživih sredstava na poziciji na čiji teret treba da se izvrši plaćanje;

b) da je pravno ili fizičko lice dostavilo robu ili izvršilo uslugu;

v) da je pravno ili fizičko lice ispostavilo validnu računovodstvenu ispravu za prodatu robu odnosno izvršenu uslugu;

g) da računovodstvena isprava sadrži podatke o nazivu pravnog ili imenu fizičkog lica kome se vrši plaćanje, kao i broj žiro računa pravnog, odnosno fizičkog lica čime se obezbeđuje obavljanje vršenja plaćanja stvarnom izvršiocu, i

d) da su svi obračunati iznosi tačni.

Član 28

Odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika je obavezno da evidentira podnete zahteve za plaćanje. Evidencija zahteva mora da sadrži sledeće podatke:

a) naziv pravnog, ili fizičkog lica kome se vrši plaćanje;

b) žiro račun pravnog, odnosno fizičkog lica kome se vrši plaćanje;

v) broj i datum računovodstvene isprave;

g) ukupan iznos na koji glasi zahtev za plaćanje, i

d) datum kada je zahtev za plaćanje realizovan od strane Odeljenja trezora.

Član 29

Pre odobravanja zahteva za plaćanje odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava za odobravanje procenjuje da li navedeni izdatak predstavlja efikasnu i svrsishodnu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je u funkciji rada resora i oblasti za koju je direktni korisnik budžetskih sredstava zadužen.

Član 30

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.

Ako se u toku godine prihodi i primanja smanje, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode i primanja iz drugih izvora finansiranja, rashodi i izdaci planirani po tom osnovu neće se izvršavati na teret opštih prihoda budžeta.

V FINANSIJSKA KONTROLA KOD DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA

Član 31

Načelnici Gradskih uprava organizuju svoju finansijsku službu.

Unutrašnja, odnosno interna kontrola je organizovana kao sistem postupaka i odgovornosti svih lica uključenih u transakcije i poslovne događaje kod direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava.

Član 32

Budžetski izvršilac kod direktnog korisnika budžetskih sredstava odgovoran je za unutrašnju kontrolu svojih transakcija i poslovnih događaja, kao i transakcija i poslovnih događaja indirektnog budžetskog korisnika koji je u njegovoj nadležnosti. Indirektan korisnik budžetskih sredstava dužan je da sredstva primljena od direktnog korisnika budžetskih sredstava troši isključivo u skladu sa namenama, a prema ekonomskoj klasifikaciji predviđenoj Odlukom o budžetu.

Budžetski izvršilac je dužan da se prilikom nabavke robe i korišćenja usluga pridržava odredbi Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj: 124/12,14/15 i 68/15) i drugih podzakonskih akata koji regulišu ovu oblast.

Član 33

Direktni budžetski korisnik ne može da stvara dužničko - poverilačke odnose, odnosno obaveze na teret budžeta grada Kragujevca za rashode koji nisu u njegovoj nadležnosti, kao ni za rashode koji su iznad iznosa sredstava odobrenih aproprijacija.

VI BUDŽETSKO IZVEŠTAVANJE

Periodični izveštaji Gradske uprave za finansije

Član 34

U Gradskoj upravi za finansije pripremaju se sledeći izveštaji:

1. Izveštaji o mesečnom ostvarenju budžeta, u kojima se prikazuju prihodi i primanja i rashodi i izdaci po direktnim budžetskim korisnicima i ekonomskim klasifikacijama, a u skladu sa Pravilnikom o sadržaju i načinu finansijskog izveštavanja o planiranim i ostvarenim prihodima i primanjima i planiranim i izvršenim rashodima i izdacima jedinice lokalne samouprave i Pravilnikom o načinu i sadržaju izveštavanja o planiranim i izvršenim rashodima za plate u budžetskim jedinicama lokalne vlasti (dostavlja se Ministarstvu finansija - Upravi za trezor);

2. Informacija o kreditnoj zaduženosti;

3. Šestomesečni, odnosno devetomesečni izveštaji o izvršenju budžeta, po izvoru finansiranja 01 - prihodi iz budžeta (dostavlja se nadležnom izvršnom organu lokalne vlasti), i

4. Ostali finansijski izveštaji koji su dostupni javnosti putem sredstava javnog informisanja, uključujući i internet.

Član 35

Izveštavanje trezora od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da usaglase podatke iz svojih poslovnih knjiga sa podacima u glavnoj knjizi trezora. Takođe usaglašavaju podatke o izvršenju svog finansijskog plana sa podacima iz završnih računa indirektnih korisnika. Na osnovu ovako usaglašenih podataka pristupa se izradi konsolidovanog finansijskog izveštaja. Konsolidovanim finansijskim izveštajem dobijaju se podaci o ukupno ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima i namenskom korišćenju budžetskih sredstava na nivou direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Odeljenju trezora Gradske uprave za finansije direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da dostave Obrazac br. 5 - Izveštaj o izvršenju budžeta i usaglašene zaključne listove glavne knjige sa Odeljenjem trezora, kao i obrazloženje odstupanja planiranih i utrošenih sredstava za iznose prekoračenja za traženi period.

Rok za dostavljanje kvartalnih izveštaja na Obrascu br. 5 je 10. dan po isteku kvartala za indirektne korisnike budžetskih sredstava, odnosno 15. dan po isteku kvartala za direktne korisnike budžetskih sredstava.

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da do 1. marta obezbede konsolidovane izveštaje o primanjima i izdacima prethodne fiskalne godine za sve indirektne korisnike koji su u njihovoj nadležnosti i da ih najkasnije do 31. marta dostave Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora radi izrade konsolidovanog završnog računa budžeta.

Član 36

Kalendar za podnošenje godišnjih finansijskih izveštaja propisan je Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12,62/13,63/13 - ispr.,108/13,142/14, 68/15 - dr. zakon i 103/15):

- 28. februar - indirektni korisnici budžetskih sredstava pripremaju završne račune za prethodnu godinu i podnose ih nadležnim direktnim korisnicima budžetskih sredstava;

- 31. mart - direktni korisnici budžetskih sredstava pripremaju završni račun i podnose ga Gradskoj upravi za finansije, dok direktni korisnici budžetskih sredstava koji u svojoj nadležnosti imaju indirektne korisnike budžetskih sredstava kontrolišu i sravnjuju podatke iz završnih računa indirektnih korisnika, konsoliduju navedene izveštaje i sastavljaju konsolidovani godišnji izveštaj koji podnose Gradskoj upravi za finansije;

Odeljenje trezora sastavlja obrasce konsolidovanog završnog računa budžeta grada Kragujevca na osnovu svih proknjiženih promena u glavnoj knjizi trezora nastalih u toku godine i na osnovu konsolidovanih godišnjih izveštaja direktnih budžetskih korisnika.

- 15. maj - Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet priprema Nacrt odluke o završnom računu budžeta grada Kragujevca i dostavlja ga Gradskom veću;

- 1. jun - Gradsko veće dostavlja Skupštini grada Kragujevca Predlog odluke o završnom računu budžeta grada Kragujevca;

- 15. jun - Gradska uprava za finansije dostavlja Upravi za trezor Odluku o završnom računu budžeta grada Kragujevca usvojenu od strane Skupštine grada Kragujevca.

Rokovi u ovom kalendaru predstavljaju krajnji rok za podnošenje završnih računa i drugih akata.

Član 37

Budžetski izvršilac direktnog korisnika budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podataka na način propisan ovim uputstvom, uključujući i evidenciju dokumenata, registara, pisanih izveštaja i elektronskih podataka, koji se odnose na finansijske zadatke i aktivnosti, kao i da obezbedi da su ti podaci, na zahtev budžetskog inspektora, dostupni za pregled.

VII SADRŽAJ I VOĐENJE GLAVNE KNJIGE

Glavna knjiga trezora

Član 38

Definicija

Glavna knjiga trezora je poslovna knjiga skupa svih računa koja se vodi po sistemu dvojnog knjigovodstva, u kojoj se sistematski obuhvataju stanja i evidentiraju sve promene na imovini, obavezama, kapitalu, prihodima i rashodima.

Član 39

Glavna knjiga trezora sadrži sve transakcije i poslovne događaje, prihode i primanja, rashode i izdatke direktnih korisnika budžetskih sredstava sa izvorima finansiranja. U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Transakcije i poslovni događaji evidentirani u poslovnim knjigama direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava moraju biti ažurni i u skladu sa transakcijama i poslovnim događajima evidentiranim u glavnoj knjizi trezora.

Direktni korisnici budžetskih sredstava vode pomoćne knjige na osnovu izvoda iz glavne knjige trezora.

Član 40

Nakon knjiženja naplaćenih prihoda i izvršenih rashoda u glavnoj knjizi trezora, dnevni izvodi se dostavljaju finansijskim službama direktnih korisnika budžetskih sredstava radi knjiženja.

Član 41

Glavna knjiga trezora i pomoćne knjige direktnih korisnika budžetskih sredstava u okviru glavne knjige trezora, kao i glavne knjige indirektnih korisnika budžetskih sredstava, vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 103/11, 10/12, 18/12, 95/12, 99/12, 22/13, 48/13, 61/13, 63/13 - ispr., 106/13, 120/13, 20/14, 64/14, 81/14, 117/14, 128/14, 131/14, 32/15, 59/15, 63/15, 97/15 i 105/15).

Direktni korisnik budžetskih sredstava kod koga se vodi evidencija imovine, obaveza i potraživanja vrši obračun amortizacije i revalorizacije u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 62/13) i Pravilnikom o budžetskom računovodstvu ("Službeni list grada Kragujevca", br. 36/2015).

Član 42

Radi poravnanja knjiženja u glavnoj knjizi trezora propisuje se obrazac Ispravka knjiženja (Obrazac - IK) koji služi za ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka. Promene ne mogu imati uticaja na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora. Obrazac overavaju budžetski izvršilac trezora i budžetski izvršilac direktnog korisnika.

Ispravka knjiženja (Obrazac - IK) sadrži:

- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;

- datum knjiženja;

- oznaku trezora;

- broj aproprijacije;

- šifru direktnog korisnika;

- oznaku funkcionalne klasifikacije;

- šifru indirektnog korisnika;

- oznaku ekonomske klasifikacije;

- opis promene;

- novčani iznos na dugovnoj strani;

- novčani iznos na potražnoj strani;

- oznaku izvora prihoda;

- napomene;

- potpis referenta direktnog korisnika, i

- potpis referenta trezora.

VIII OTVARANJE PODRAČUNA ZA POJEDINE VRSTE PRIHODA

Član 43

Gradska uprava za finansije - Odeljenje trezora može odobriti otvaranje podračuna u okviru konsolidovanog računa trezora kod indirektnih korisnika budžetskih sredstava i u okviru samog budžeta:

- za prihode ostvarene iz izvornih aktivnosti direktnih korisnika, i

- za prihode ostvarene od donacija.

Podračuni se otvaraju na osnovu pisanog zahteva odgovornog lica direktnog korisnika budžetskih sredstava, uz odobrenje Gradske uprave za finansije. Zahtev za otvaranje podračuna dostavlja se Upravi za trezor. Podračuni su integralni deo konsolidovanog računa trezora.

Zatvaranje podračuna vrši se na osnovu zahteva korisnika budžetskih sredstava uz saglasnost Gradske uprave za finansije ili po automatizmu. Zahtev za zatvaranje podračuna dostavlja se Upravi za trezor.

Član 44

Trezor može otvoriti evidencioni račun prihoda organa i drugih budžetskih korisnika i podračun za posebne namene u okviru konsolidovanog računa trezora.

Član 45

Novčana sredstva sa podračuna za redovno poslovanje ne mogu se prenositi na podračun sopstvenih prihoda korisnika budžetskih sredstava. Sredstva sa podračuna sopstvenih prihoda mogu se prenositi na podračun sredstava za redovno poslovanje.

Indirektni budžetski korisnik sredstva sa podračuna može koristiti isključivo za namene planirane budžetom i godišnjim finansijskim planom.

Ukoliko se sredstva ostvare iznad planiranih iznosa, višak sredstava će se usmeriti na konsolidovani račun trezora.

Sve odredbe ovog uputstva vezane za izvršenje budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje i kontrolu finansijskih transakcija primenjuju se i na izvršenje rashoda sa ovih podračuna.

Glavna knjiga podračuna je sastavni deo glavne knjige trezora.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 46

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli organa Grada.

Donošenjem ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora grada Kragujevca od 25. oktobra 2013. godine, objavljeno u Službenom listu grada Kragujevca broj: 26/13.

Član 47

Sastavni deo Uputstva su obrasci čije popunjavanje je pojašnjeno u ovom Uputstvu (Prilog 1).

Prilog uputstva je i Spisak direktnih korisnika budžetskih sredstava grada Kragujevca i indirektnih korisnika u njihovoj nadležnosti (Prilog 2).

 

 

Prilog 1

Obrazac PP

PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA

 

OBRAZAC - PP

 

_________________________________________________________

 

(naziv direktnog korisnika)

 

GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE - ODELJENJE BUDŽETA

Kragujevac

PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA ZA _____ KVARTAL ____. godine

Organizaciona oznaka

Funkcionalna klasifikacija

Ekonomska klasifikacija

Opis

KVARTAL _____

Ukupno za
____ kvartal

Razdeo

Glava

Program

Programska aktivnost/ projekat

Mesec
_____

Mesec
_____

Mesec
_____

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO:

 

 

 

 

 

_______________________

 

_____________________

overa budžetskog izvršioca

 

odgovorno lice

 

Obrazac TS

ZAHTEV ZA TRANSFER SREDSTAVA

 

OBRAZAC - TS

Grad Kragujevac
Gradska uprava za finansije

ZAHTEV ZA TRANSFER SREDSTAVA

A. Zahtev za transfer sredstava (popunjava direktni korisnik budžeta)

Naziv direktnog korisnika budžeta:

 

 

Šifra direktnog korisnika:

 

Broj zahteva:

Ukupan iznos za plaćanje:

 

Datum dospeća transfera:

 

Redni broj

Opis

Šifra indirektnog korisnika budžeta

Šifra funkcionalne klasifikacije

Šifra ekonomske klasifikacije

Podšifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Podšifra izvora finansiranja

Redni broj aproprijacije

Iznos

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno               

 

B. Podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta)

Naziv primaoca:

 

Dobavljač indir. kor:

Broj računa:

 

Broj računa:

Prateća dokumentacija (označiti odgovarajuće polje)

 

Predračun _____

 

Račun _____

 

Ostalo _____

 

Broj dokumenta:

 

B. Odobrenje za transfer sredstava (popunjava direktni korisnik budžeta)

Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je trošak na teret navedenih šifara odgovarajući, da su nabavka i obaveza po osnovu plaćanja u skladu sa odgovarajućim odredbama Zakona o budžetskom sistemu, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema

 

_______________

 

Potpis: _______________

 

Datum:

Overava:

 

_______________

 

Potpis: _______________

 

Datum:

Odobrava

 

_______________

 

Potpis: _______________

 

Datum:

 

 

Obrazac ZP

ZAHTEV ZA PLAĆANJE

 

OBRAZAC - ZP

Grad Kragujevac
Gradska uprava za finansije

ZAHTEV ZA PLAĆANJE

A. Zahtev za plaćanje (popunjava direktni korisnik budžeta)

Naziv direktnog korisnika budžeta:

 

 

Šifra direktnog korisnika:

 

Broj zahteva:

Ukupan iznos za plaćanje:

 

Rok za plaćanje:

 

Redni broj

Opis

Šifra indirektnog korisnika budžeta

Šifra funkcionalne klasifikacije

Šifra ekonomske klasifikacije

Podšifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Podšifra izvora finansiranja

Redni broj aproprijacije

Iznos

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ukupno        

 

B. Podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta)

Naziv primaoca:

 

 

Broj računa:

 

 

Prateća dokumentacija (označiti odgovarajuće polje)

 

Predračun _____

 

Račun _____

 

Ostalo _____

 

Broj dokumenta:

 

C. Odobrenje za plaćanja (popunjava direktni korisnik budžeta)

Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je trošak na teret navedenih šifara odgovarajući, da su nabavka i obaveza po osnovu plaćanja u skladu sa odgovarajućim odredbama Zakona o budžetskom sistemu, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema

 

_______________

 

Potpis: _______________

 

Datum:

Overava:

 

_______________

 

Potpis: _______________

 

Datum:

Odobrava

 

_______________

 

Potpis: _______________

 

Datum:

 

 

Obrazac ZA

ZAHTEV ZA PROMENU APROPRIJACIJE

OBRAZAC - ZA

Registarski broj:

 

(upisuje Odeljenje budžeta)

 

_________________________________________________

 

(naziv direktnog korisnika)

 

GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE - ODELJENJE ZA BUDŽET

ZAHTEV ZA PROMENU APROPRIJACIJE U __________. GODINI

1. Iz sredstava odobrenih Odlukom o budžetu grada Kragujevca za __________ godinu, zahtevamo promenu aproprijacija u ukupnom iznosu od ____________________ dinara, i to:

Šifra razloga: ______________________ Opis razloga: ________________________________

Organizaciona oznaka korisnika

Naziv aproprijacije

Šifra

Izvor finansiranja

Iznos

Razdeo

Glava

Broj apropr.

Funkcionalna

Ekonomska (na tri mesta)

Tekući

U korist

Na teret

Promenjeni

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO:

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Potvrđujem da je zahtev za promenu aproprijacija u skladu sa Odlukom o budžeta grada Kragujevca za __________. godinu

_____________

M. P.

__________________________

 

____________________________

(datum)

 

(odgovorno lice za overavanje)

 

(odgovorno lice za odobravanje)

3. Da je zahtev za promenu aproprijacija u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za __________. godinu potvrđuje i overava Gradska uprava za finansije

_____________

M. P.

__________________________

 

____________________________

(datum)

 

(odgovorno lice za overavanje)

 

(odgovorno lice za odobravanje)

 

 

Obrazac ZPK

ZAHTEV ZA PROMENU KVOTE

OBRAZAC - ZPK

Registarski broj:

 

(upisuje Odeljenje budžeta)

 

_________________________________________________

 

(naziv direktnog korisnika)

 

GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE - ODELJENJE ZA BUDŽET

ZAHTEV ZA PROMENU KVOTE ZA PERIOD ________________

1. Iz sredstava odobrenih Odlukom o budžetu grada Kragujevca za __________ godinu, zahtevamo promenu kvote u ukupnom iznosu od ____________________ dinara, i to:

Organizaciona oznaka korisnika

Naziv aproprijacije

Šifra

Izvor finansiranja

Iznos

Razdeo

Glava

Broj apropr.

Funkcionalna

Ekonomska (na tri mesta)

Tekući

Smanjenje

Povećanje

Izmenjeni

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO:

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Potvrđujem da je zahtev za promenu kvote u skladu sa odobrenim aproprijacijama budžeta grada Kragujevca

_____________

M. P.

__________________________

 

____________________________

(datum)

 

(odgovorno lice za overavanje)

 

(odgovorno lice za odobravanje)

3. Da je zahtev za promenu kvote u skladu sa odobrenim aproprijacijama budžeta grada Kragujevca potvrđuje i overava Gradska uprava za finansije

_____________

M. P.

__________________________

 

____________________________

(datum)

 

(odgovorno lice za overavanje)

 

(odgovorno lice za odobravanje)

 

Obrazac IK

NALOG ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA

 

OBRAZAC - IK

NALOG ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA

Kragujevac

GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE - ODELJENJE TREZORA

Direktni korisnik:

Trezor:

Datum:

Datum:

Broj aproprijacije:

 

 

Direktni korisnik

Funkcionalna klasifikacija

Indirektni korisnik

Subanalitički konto

Opis promene

Duguje

Potražuje

Izvor prihoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napomena:

 

 

________________________

 

_______________________

Referent direktnog korisnika

 

Referent trezora

 

 

Prilog 2

 

SPISAK DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA GRADA KRAGUJEVCA I INDIREKTNIH KORISNIKA U NJIHOVOJ NADLEŽNOSTI

 

Redni broj

Naziv

Šifra direktnog korisnika

Šifra namene

Šifra indirektnog korisnika

1

Skupština grada

09706

 

 

2

Gradonačelnik i pomoćnici gradonačelnika

09707

70678

 

3

Gradsko veće

91699

 

 

4

Zaštitnik građana

80952

 

 

5

Gradsko javno pravobranilaštvo

03703

 

 

6

Gradska uprava za finansije

09708

 

 

7

Gradska poreska uprava

91700

 

 

8

Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove

94669

 

 

9

Gradska uprava za imovinu

94662

 

 

10

Gradska uprava za investiciju

94661

 

 

10.1

- JP "Javno preduzeće za izgradnju grada Kragujevca"

 

70879

09862

11

Gradska uprava za prostorno planiranje, urbanizam, izgradnju i zaštitu životne sredine

94663

 

 

12

Gradska uprava za privredu

94666

 

 

12.1

- Gradska turistička organizacija

 

 

80006

12.2

- Direkcija za robne rezerve

 

70946

03702

13

Gradska uprava za vanprivredne delatnosti

94667

 

 

13.1

- Centar za stručno obrazovanje zaposlenih u obrazovanju

 

 

80932

13.2

- Predškolska ustanova "Nada Naumović"

 

 

03783

13.3

- Predškolska ustanova "Đurđevdan"

 

 

94321

13.4

Kultura - indirektni korisnici

 

70881

 

 

1 - Dom omladine Kragujevac

 

70881

03784

 

2 - Zavod za zaštitu spomenika

 

70881

03785

 

3 - Istorijski arhiv Kragujevac

 

70881

03786

 

4 - Narodna biblioteka "Vuk Karadžić"

 

70881

03787

 

5 - Narodni muzej

 

70881

03788

 

6 - Spomen Park Kragujevac

 

70881

03789

 

7 - Knjaževsko srpski teatar

 

70881

03791

 

8 - Pozorište za decu Kragujevac

 

70881

09438

 

9 - Centar za negovanje tradicionalne kulture "Abrašević"

 

70881

80062

 

10 - Muzički centar

 

70881

80875

14

Gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu zaštitu

94668

 

 

14.1

- Centar za razvoj usluga socijalne zaštite"Knjeginja Ljubica"

 

 

80939

15

Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove

94665

 

 

 

- Mesna samouprava

 

 

 

 

1. MZ "Erdoglija"

 

 

03709

 

2. MZ Vašarište

 

 

03710

 

3. MZ Šumarice

 

 

03711

 

4. MZ Adžine Livade

 

 

03712

 

5. MZ Botunje

 

 

03713

 

6. MZ Bukurovac

 

 

03714

 

7. MZ Velika Sugubina

 

 

03715

 

8. MZ Veliki Šenj

 

 

03716

 

9. MZ Veliko Polje

 

 

03717

 

10. MZ Vinjište

 

 

03718

 

11. MZ Vlakča

 

 

03719

 

12. MZ Gornja Sabanta

 

 

03720

 

13. MZ Gornje Grbice

 

 

03721

 

14. MZ Gornje Jarušice

 

 

03722

 

15. MZ Gornje Komarice

 

 

03723

 

16. MZ Grošnica

 

 

03724

 

17. MZ Desimirovac

 

 

03725

 

18. MZ Divostin

 

 

03726

 

19. MZ Dobrača

 

 

03727

 

20. MZ Donja Sabanta

 

 

03728

 

21. MZ Donje Grbice

 

 

03729

 

22. MZ Donje Komarice

 

 

03730

 

23. MZ Dragobraća

 

 

03731

 

24. MZ Drača

 

 

03732

 

25. MZ Drenovac

 

 

03733

 

26. MZ Dulene

 

 

03734

 

27. MZ Erdeč

 

 

03735

 

28. MZ Ždraljica

 

 

03736

 

29. MZ Ilićevo

 

 

03737

 

30. MZ Jabučje

 

 

03738

 

31. MZ Jovanovac

 

 

03739

 

32. MZ Kamenica

 

 

03740

 

33. MZ Korićani

 

 

03741

 

34. MZ Korman

 

 

03742

 

35. MZ Mala Vrbica

 

 

03743

 

36. MZ Maršić

 

 

03744

 

37. MZ Masloševo

 

 

03745

 

38. MZ Novi Milanovac

 

 

03746

 

39. MZ Opornica

 

 

03747

 

40. MZ Pajazitovo

 

 

03748

 

41. MZ Petrovac

 

 

03749

 

42. MZ Poskurice

 

 

03750

 

43. MZ Prekopeča

 

 

03751

 

44. MZ Ramaća

 

 

03752

 

45. MZ Resnik

 

 

03753

 

46. MZ Rogojevac

 

 

03754

 

47. MZ Selište

 

 

03755

 

48. MZ Stanovo

 

 

03756

 

49. MZ Stragari

 

 

03757

 

50. MZ Teferič

 

 

03758

 

51. MZ Trmbas

 

 

03759

 

52. MZ Čumić

 

 

03760

 

53. MZ Ugljarevac

 

 

03761

 

54. MZ Cvetojevac

 

 

03762

 

55. MZ Cerovac

 

 

03763

 

56. MZ Šljivovac

 

 

03764

 

57. MZ "1. maj"

 

 

03765

 

58. MZ "21. oktobar"

 

 

03766

 

59. MZ "Aerodrom"

 

 

03767

 

60. MZ "Bagremar"

 

 

03768

 

61. MZ "Bubanj"

 

 

03769

 

62. MZ "Vinogradi"

 

 

03770

 

63. MZ "Lepenica"

 

 

03771

 

64. MZ "Narodni heroj Filip Kljajić"

 

 

03772

 

65. MZ "Novo naselje Bresnica 3"

 

 

03773

 

66. MZ "Novo naselje Male Pčelice"

 

 

03774

 

67. MZ "Palilule"

 

 

03775

 

68. MZ "Pivara"

 

 

03776

 

69. MZ "Stara radnička kolonija"

 

 

03777

 

70. MZ "Sušica"

 

 

03778

 

71. MZ "Uglješnica"

 

 

03779

 

72. MZ "Centar grada"

 

 

03780

 

73. MZ Kutlovo

 

 

03781

 

74. MZ Male Pčelice "Staro Selo"

 

 

03782

 

75. MZ Velike Pčelice

 

 

09527

 

76. MZ Beloševac

 

 

09528

 

77. MZ Lužnice

 

 

09529

 

78. MZ Denino brdo

 

 

80235

16

Gradska uprava za javne nabavke

94671

 

 

17

Gradska uprava za upravljanje projektima, održivi i ravnomerni razvoj

94664

 

 

18

Gradska uprava za poslove Gradonačelnika i Gradskog veća

94670