UPUTSTVOO RADU TREZORA GRADA KRAGUJEVCA ("Sl. list grada Kragujevca", br. 45/2015) |
Uputstvom o radu trezora grada Kragujevca (u daljem tekstu: Uputstvo) reguliše se način izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, interna kontrola finansijskih transakcija i sadržina obrazaca za glavnu knjigu trezora.
Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:
1) Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog korisnika budžetskih sredstava:
(1) Načelnici Gradskih uprava;
(2) Pomoćnici načelnika Gradskih uprava;
(3) Načelnici odeljenja finansijskih službi u Gradskim upravama;
(4) Načelnik odeljenja za budžet, načelnik odeljenja trezora i načelnik odeljenja za finansijsko - računovodstvene poslove;
(5) Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika ovlašćeno za pripremu predloga ili zahteva za plaćanje;
(6) Lice u finansijskoj službi direktnog korisnika ovlašćeno za overu tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnose zahtevi, i
(7) Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga ili zahteva za plaćanja.
2) Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod indirektnog budžetskog korisnika:
(1) Direktor indirektnog budžetskog korisnika ili lice koje on ovlasti, i
(2) Lice koje po sistematizaciji vrši funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje i lice koje overava tačnost i punovažnost predloga ili zahteva za plaćanja.
Definicija
Aproprijacija je od strane Skupštine Grada, Odlukom o budžetu Grada, dato ovlašćenje Gradonačelniku za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene za budžetsku godinu.
U roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Odluke o budžetu direktni korisnici budžetskih sredstava koji su, u budžetskom smislu, odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija i o tome obaveštavaju svakog indirektnog korisnika, po dobijenoj saglasnosti Gradske uprave za finansije - Odeljenja za budžet.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstva koji donose finansijske planove na osnovu zakona, dužni su da svoje finansijske planove usklade sa odobrenim aproprijacijama u budžetu.
Aproprijacija koju budžetski korisnik koristi u toku jedne budžetske godine može se utvrditi kao:
1. Godišnja aproprijacija - Odlukom o budžetu grada Kragujevca - šifra 01;
2. Privremena aproprijacija - Odlukom o privremenom finansiranju - šifra 02;
3. Aproprijacija određena dopunskim budžetom - Skupština grada Kragujevca na predlog izvršnog organa usvaja dopunski budžet - šifra 03;
4. Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu - Gradsko veće donosi odluku o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve na način utvrđen članom 69. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 54/09, 73/10,101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 - dr. zakon i 103/15) - šifra 04;
5. Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Gradsko veće grada Kragujevca donosi odluku o korišćenju sredstava stalne budžetske rezerve za namene koje su određene članom 70. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj: 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 - dr. zakon i 103/15) - šifra 04;
6. Dodatni ostali izvori aproprijacija - ako budžetski korisnik ostvari više ostalih izvora prihoda nego što je predviđeno Odlukom o budžetu, na zahtev budžetskog korisnika i uz odobrenje Gradske uprave za finansije, mogu se povećati aproprijacije korisnika budžeta koje se finansiraju iz ostalih izvora prihoda - šifra 05;
7. Promene u aproprijaciji unutar razdela korisnika budžeta koji se odnosi na njegovo finansiranje - budžetski korisnik, uz odobrenje Gradske uprave za finansije, može izvršiti preusmeravanje budžetskih aproprijacija, odobrenih na ime određenih rashoda, u ukupnom (kumulativnom) iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje (izuzetno, u 2015. i 2016. godini dozvoljeno je vršiti preusmeravanje budžetskih aproprijacija u ukupnom iznosu do 10% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje) - šifra 06;
8. Promene u aproprijaciji koje se odnose na transfere unutar direktnih budžetskih korisnika - za indirektne korisnike budžetskih sredstava - šifra 07.
Preusmeravanje aproprijacija iz tačke 7 odnosi se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.
Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava, moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj Odlukom o budžetu za tu namenu, tom korisniku, za budžetsku godinu.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora ili drugih pravnih akata.
Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom, ili koje su nastale u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 - dr. zakon i 103/15) ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora.
Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja nije postojao pravni osnov direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da odmah zatraži povraćaj sredstava u budžet.
Promene vezane za aproprijacije sprovode se kroz procedure za promenu prvobitne aproprijacije - koriste se za promene aproprijacija odobrenih odlukom o budžetu, odlukom o rebalansu budžeta odnosno odlukom o privremenom finansiranju.
Budžetski korisnik zahtev za promenu aproprijacije dostavlja u dva primerka Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju za budžet.
Zahtev se podnosi na obrascu ZA.
Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet kontroliše dostavljeni zahtev i svojim potpisom overava njegovu validnost. Overeni zahtev se zavodi u Evidenciju primljenih zahteva. Jedan overeni primerak Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet vraća budžetskom korisniku koji je dužan da vodi hronološku evidenciju dostavljenih zahteva.
Zahtev za promenu aproprijacije (Obrazac - ZA) sadrži:
- registarski broj (upisuje Odeljenje za budžet);
- naziv direktnog korisnika;
- naziv organizacione jedinice kojoj se podnosi zahtev;
- godinu u kojoj se traži promena aproprijacije;
- deo 1 sadrži:
- ukupan iznos za promenu aproprijacija;
- šifru razloga i opis razloga promene;
- organizacionu oznaku korisnika: razdeo, glava i broj aproprijacije;
- naziv aproprijacije;
- oznaku: funkcionalnu i ekonomsku;
- oznaku izvora finansiranja;
- iznos: tekući, u korist, na teret i promenjeni;
- ukupan zbir iznosa;
- deo 2 sadrži:
- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za godinu navedenu u Zahtevu za promenu aproprijacije i popunjava ga direktni korisnik;
- deo 3 sadrži:
- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za godinu navedenu u Zahtevu za promenu aproprijacije i popunjava ga Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.
Interna kontrola
Kontrolu postupka evidentiranja i promene aproprijacije vrše budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora:
1. Za evidentiranje aproprijacija nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet. Evidencija sadrži: broj rešenja, datum rešenja, organizacionu oznaku direktnog korisnika (razdeo, glava, broj aproprijacije), naziv aproprijacije, funkciju, ekonomsku klasifikaciju, izvor finansiranja, iznose (u korist, na teret, promenjeni);
2. Za pripremu blanko obrazaca za promenu u aproprijaciji i za dostavljanje istih direktnim korisnicima budžetskih sredstava Grada nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet;
3. Za popunjavanje obrazaca za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava;
4. Za odobrenje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava (načelnik uprave ili lice koje on ovlasti) i Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet;
5. Za overavanje obrazaca zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava - lice ovlašćeno za overavanje i Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet - lice ovlašćeno za overavanje;
6. Za unos promena u aproprijaciji nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.
Plan za izvršenje budžeta i kvote
Definicija
Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima direktnog korisnika budžetskih sredstava za svaki kvartal. Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju načelnika Odeljenja za budžet, direktni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta i mesečnom dinamikom izvršenja.
Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:
1) Poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluke o budžetu grada Kragujevca;
2) Stvaranje osnova za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima.
Planovi izvršenja budžeta i odgovarajuće kvote izrađuju se samo za izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta (šifra izvora finansiranja 01).
Plan izvršenja budžeta po kvartalima podnosi se na obrascu PP i sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;
- naziv organizacione jedinice kojoj se podnosi plan;
- plan izvršenja budžeta za kvartal (upisuju se kvartal i godina);
- organizacione oznake (razdeo, glava, program, programska aktivnost/projekat);
- oznaku funkcionalne klasifikacije;
- oznaku ekonomske klasifikacije;
- opis;
- iznos za svaki mesec kvartala;
- ukupan iznos za kvartal;
- overu od strane budžetskog izvršioca, i
- potpis odgovornog lica Gradske uprave koja podnosi Plan.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanja do visine rashoda i izdataka koje za tromesečni period odredi Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.
Prilikom određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet ima u vidu sredstva planirana u budžetu za direktnog budžetskog korisnika, plan izvršenja budžeta za direktnog budžetskog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.
Ukoliko podneti predlog nije u skladu sa tromesečnim planom za izvršenje budžeta Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet vratiće ga finansijskoj službi direktnog korisnika na korekciju.
Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, direktnom korisniku budžetskih sredstava može se odobriti i veće tromesečno pravo, ako za to postoje opravdani razlozi koji se moraju detaljno obrazložiti. Veće tromesečno pravo odobrava načelnik Odeljenja za budžet.
Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet dužna je da najkasnije 10 dana pre početka narednog kvartala u pisanoj formi obavesti svakog direktnog korisnika budžeta Grada o visini planiranih kvota koje su opredeljene za naredni kvartal.
Direktni korisnik budžetskih sredstava, kada za to postoje opravdani razlozi, podnosi Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju za budžet Zahtev za promenu kvote - Obrazac ZK.
Zahtev za promenu kvote (Obrazac - ZPK) sadrži:
- registarski broj (upisuje Odeljenje za budžet);
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;
- naziv organizacione jedinice kojoj se podnosi zahtev;
- godinu u kojoj se podnosi zahtev;
- deo 1 sadrži:
- ukupan iznos za promenu kvote;
- organizacionu oznaku korisnika (razdeo, glava, broj aproprijacije);
- naziv aproprijacije;
- oznaku funkcionalne i ekonomske klasifikacije;
- oznaku izvora finansiranja;
- iznos (tekući, smanjenje, povećanje, izmenjeni);
- deo 2 sadrži:
- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev za promenu kvote u skladu sa odobrenim aproprijacijama budžeta grada Kragujevca - popunjava direktni korisnik koji podnosi zahtev za promenu kvote;
- deo 3 sadrži:
- datum, pečat i potpise lica odgovornih za overavanje i odobravanje potvrde da je zahtev za promenu kvote u skladu sa odobrenim aproprijacijama budžeta grada Kragujevca - popunjava Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.
U skladu sa predlogom plana za prenos sredstava kvotom direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora zahtev za plaćanje.
Zahtev za plaćanje se podnosi u dva primerka na propisanom obrascu ZP - Zahtev za plaćanje, zajedno sa pratećom dokumentacijom o nastaloj poslovnoj promeni (u daljem tekstu: računovodstvena isprava).
Potrebno je da je navedena računovodstvena isprava verna originalu, odnosno potrebno je da sadrži sve elemente kao i originalna dokumentacija.
Ako je predmet zahteva za plaćanje prenos sredstava indirektnom korisniku za nabavku dobara, usluga i radova, direktni korisnik dostavlja Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora Zahtev za transfer sredstava (Obrazac TS). Uz Zahtev za transfer dostavlja se odgovarajuća knjigovodstvena isprava - Rešenje o prenosu sredstava. Dokumentacija iz koje je proisteklo navedeno Rešenje nalazi se kod direktnog korisnika budžetskih sredstava.
Obrasci su propisani ovim Uputstvom i čine njegov sastavni deo.
Direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje u koju će hronološkim redom upisivati sve podnete zahteve za prenos sredstava.
Zahtev za plaćanje (Obrazac ZP) sadrži sledeće elemente:
- deo A zahteva za plaćanje (popunjava direktan korisnik budžetskih sredstava) sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;
- šifru direktnog korisnika;
- broj zahteva;
- ukupan iznos za plaćanje;
- rok za plaćanje;
- redni broj;
- opis;
- šifru indirektnog korisnika budžeta;
- šifru funkcionalne klasifikacije;
- šifru ekonomske klasifikacije;
- podšifru ekonomske klasifikacije;
- šifru izvora finansiranja;
- podšifru izvora finansiranja;
- redni broj aproprijacije;
- pojedinačne iznose za plaćanje i ukupan iznos za plaćanje;
- deo B zahteva - podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava) sadrži:
- naziv primaoca;
- broj računa primaoca;
- polje za označavanje prateće dokumentacije (predračun, račun, ostalo);
- broj dokumenta na osnovu kojeg se vrši plaćanje;
- deo C zahteva - odobrenje za plaćanje (popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava) sadrži:
- ime, prezime i svojeručni potpis lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev;
- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva, i
- pečat.
Zahtev za transfer sredstava (Obrazac - TS) sadrži:
- deo A zahteva za transfer sredstava (popunjava direktan korisnik budžetskih sredstava), sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;
- šifru direktnog korisnika budžetskih sredstava;
- broj zahteva;
- ukupan iznos za plaćanje;
- datum dospeća transfera;
- redni broj;
- opis;
- šifru indirektnog korisnika budžeta;
- šifru funkcionalne klasifikacije;
- šifru ekonomske klasifikacije;
- podšifru ekonomske klasifikacije;
- šifru izvora finansiranja;
- podšifru izvora finansiranja;
- redni broj aproprijacije;
- pojedinačne iznose za plaćanje i ukupan iznos za plaćanje;
- deo B zahteva - podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta), sadrži:
- naziv primaoca;
- broj računa primaoca;
- naziv dobavljača indirektnog korisnika;
- broj računa dobavljača indirektnog korisnika;
- polje za označavanje prateće dokumentacije (predračun, račun, ostalo);
- broj dokumenta;
- deo C zahteva - odobrenje za transfer sredstava (popunjava direktan korisnik budžeta), sadrži:
- ime, prezime i svojeručni potpis lica koja pripremaju, overavaju i odobravaju zahtev;
- datume pripreme, overe i odobravanja zahteva, i
- pečat.
Budžetski izvršilac Gradske uprave za finansije - Odeljenja za budžet koji vrši prijem i proveru zahteva za plaćanje može staviti overu da je zahtev validan tek nakon provere dokumentacije - računovodstvenih isprava i raspoložive aproprijacije za određenu vrstu rashoda. Računanje raspoložive aproprijacije se vrši na sledeći način: odobrena aproprijacija plus ili minus promene u aproprijaciji minus neizvršene preuzete obaveze minus neizvršeni zahtevi za plaćanje uvećani za izvršena plaćanja jednako raspoloživa aproprijacija.
Ukoliko se u postupku overe podnetog zahteva za plaćanje konstatuje da su stvorene obaveze na teret konsolidovanog računa trezora mimo nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, budžetski izvršilac Odeljenja za budžet neće odobriti podneti zahtev za plaćanje i obavestiće direktnog korisnika budžetskih sredstava o razlozima za neodobravanje isplate.
Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrši Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet - izvršioci.
1. Za određivanje kvota, pripremu blanko obrazaca za plan izvršenja budžeta, promenu kvota kao i za njihovo dostavljanje direktnim korisnicima budžetskih sredstava nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet;
2. Za popunjavanje obrazaca za Plan izvršenja budžeta nadležno je odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava;
3. Za overavanje planova izvršenja budžeta nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet;
4. Za popunjavanje Zahteva za promenu kvote nadležan je direktan korisnik budžetskih sredstava;
5. Za odobravanje Zahteva za promenu kvote nadležno je odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava ili lice koje on ovlasti i Gradska uprava za finansije - lice odgovorno za odobravanje u Odeljenju za budžet;
6. Za overavanje Zahteva za promenu kvote nadležno je lice odgovorno za overavanje kod direktnog korisnika budžetskih sredstava i Gradska uprava za finansije - lice odgovorno za overavanje u Odeljenju za budžet;
7. Za unos planova izvršenja budžeta i promena kvota kao i čuvanje podataka o kvotama nadležna je Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet.
IV PLAĆANJE I TRANSFER SREDSTAVA
Definicija
Pod plaćanjem se podrazumevaju sve finansijske transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje salda računa.
Proces plaćanja ima za cilj:
1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava;
2. Kontrolu prekomernog trošenja;
3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.
Kontrola procesa plaćanja, izdataka i rashoda
Rukovodilac direktnog odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava odgovoran je za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija kao i za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje koji se izvršavaju iz dodatnih izvora prihoda i za izdavanje zahteva za plaćanje sa računa izvršenja budžeta.
Budžetski izvršilac kod direktnog korisnika budžetskih sredstava nakon prijema računovodstvene isprave o nastalim obavezama i rashodima na teret budžeta kontrolom utvrđuje njihovu potpunost, istinitost, računsku tačnost i zakonitost.
Kod obaveza za izvršenu nabavku robe ili izvršenu uslugu, budžetski izvršilac proverava da li je usluga obavljena, odnosno da li je roba isporučena. Budžetski izvršilac vrši pisanu evidenciju odstupanja računa od stvarno realizovane robe ili izvršene usluge. Evidencija sadrži podatke o navedenim odstupanjima, čime se obezbeđuje da se isprava kojom je stvorena obaveza prema dobavljaču uskladi sa stvarnom vrednošću primljene robe ili izvršene usluge.
Budžetski izvršilac je dužan da računovodstvenu ispravu, zajedno sa zahtevom za plaćanje, dostavi Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju za budžet na kontrolu u roku od 3 (tri) dana od dana prijema i izvršene kontrole. Odeljenje za budžet po izvršenoj kontroli u obavezi je da u najkraćem roku ove zahteve prosledi Odeljenju trezora.
Obrazac zahteva za plaćanje popunjava se u dva primerka. Jedan primerak zahteva sa kopijom dokumentacije predaje se Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora radi plaćanja i knjiženja u glavnoj knjizi trezora. Drugi primerak zahteva spaja se sa originalnim računovodstvenim ispravama - dokumentacijom i služi za potrebna evidentiranja kod direktnog budžetskog korisnika.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika evidentira primljene računovodstvene isprave kojima su stvorene obaveze na teret budžetskih sredstava. U evidenciji se hronološkim redom zavode sve primljene računovodstvene isprave tako što se upisuje: naziv dobavljača, broj dokumenta, datum izdavanja dokumenta, datum prijema dokumenta, datum dospeća plaćanja i datum izvršenog plaćanja.
Budžetski izvršilac kod direktnog budžetskog korisnika može da overi zahtev za plaćanje sa konsolidovanog računa trezora za kupljenu robu, odnosno izvršene usluge tek nakon što je utvrdio:
a) da postoji dovoljno raspoloživih sredstava na poziciji na čiji teret treba da se izvrši plaćanje;
b) da je pravno ili fizičko lice dostavilo robu ili izvršilo uslugu;
v) da je pravno ili fizičko lice ispostavilo validnu računovodstvenu ispravu za prodatu robu odnosno izvršenu uslugu;
g) da računovodstvena isprava sadrži podatke o nazivu pravnog ili imenu fizičkog lica kome se vrši plaćanje, kao i broj žiro računa pravnog, odnosno fizičkog lica čime se obezbeđuje obavljanje vršenja plaćanja stvarnom izvršiocu, i
d) da su svi obračunati iznosi tačni.
Odgovorno lice direktnog budžetskog korisnika je obavezno da evidentira podnete zahteve za plaćanje. Evidencija zahteva mora da sadrži sledeće podatke:
a) naziv pravnog, ili fizičkog lica kome se vrši plaćanje;
b) žiro račun pravnog, odnosno fizičkog lica kome se vrši plaćanje;
v) broj i datum računovodstvene isprave;
g) ukupan iznos na koji glasi zahtev za plaćanje, i
d) datum kada je zahtev za plaćanje realizovan od strane Odeljenja trezora.
Pre odobravanja zahteva za plaćanje odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava za odobravanje procenjuje da li navedeni izdatak predstavlja efikasnu i svrsishodnu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je u funkciji rada resora i oblasti za koju je direktni korisnik budžetskih sredstava zadužen.
Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.
Ako se u toku godine prihodi i primanja smanje, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.
Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode i primanja iz drugih izvora finansiranja, rashodi i izdaci planirani po tom osnovu neće se izvršavati na teret opštih prihoda budžeta.
V FINANSIJSKA KONTROLA KOD DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA
Načelnici Gradskih uprava organizuju svoju finansijsku službu.
Unutrašnja, odnosno interna kontrola je organizovana kao sistem postupaka i odgovornosti svih lica uključenih u transakcije i poslovne događaje kod direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava.
Budžetski izvršilac kod direktnog korisnika budžetskih sredstava odgovoran je za unutrašnju kontrolu svojih transakcija i poslovnih događaja, kao i transakcija i poslovnih događaja indirektnog budžetskog korisnika koji je u njegovoj nadležnosti. Indirektan korisnik budžetskih sredstava dužan je da sredstva primljena od direktnog korisnika budžetskih sredstava troši isključivo u skladu sa namenama, a prema ekonomskoj klasifikaciji predviđenoj Odlukom o budžetu.
Budžetski izvršilac je dužan da se prilikom nabavke robe i korišćenja usluga pridržava odredbi Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj: 124/12,14/15 i 68/15) i drugih podzakonskih akata koji regulišu ovu oblast.
Direktni budžetski korisnik ne može da stvara dužničko - poverilačke odnose, odnosno obaveze na teret budžeta grada Kragujevca za rashode koji nisu u njegovoj nadležnosti, kao ni za rashode koji su iznad iznosa sredstava odobrenih aproprijacija.
Periodični izveštaji Gradske uprave za finansije
U Gradskoj upravi za finansije pripremaju se sledeći izveštaji:
1. Izveštaji o mesečnom ostvarenju budžeta, u kojima se prikazuju prihodi i primanja i rashodi i izdaci po direktnim budžetskim korisnicima i ekonomskim klasifikacijama, a u skladu sa Pravilnikom o sadržaju i načinu finansijskog izveštavanja o planiranim i ostvarenim prihodima i primanjima i planiranim i izvršenim rashodima i izdacima jedinice lokalne samouprave i Pravilnikom o načinu i sadržaju izveštavanja o planiranim i izvršenim rashodima za plate u budžetskim jedinicama lokalne vlasti (dostavlja se Ministarstvu finansija - Upravi za trezor);
2. Informacija o kreditnoj zaduženosti;
3. Šestomesečni, odnosno devetomesečni izveštaji o izvršenju budžeta, po izvoru finansiranja 01 - prihodi iz budžeta (dostavlja se nadležnom izvršnom organu lokalne vlasti), i
4. Ostali finansijski izveštaji koji su dostupni javnosti putem sredstava javnog informisanja, uključujući i internet.
Izveštavanje trezora od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava
Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da usaglase podatke iz svojih poslovnih knjiga sa podacima u glavnoj knjizi trezora. Takođe usaglašavaju podatke o izvršenju svog finansijskog plana sa podacima iz završnih računa indirektnih korisnika. Na osnovu ovako usaglašenih podataka pristupa se izradi konsolidovanog finansijskog izveštaja. Konsolidovanim finansijskim izveštajem dobijaju se podaci o ukupno ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima i namenskom korišćenju budžetskih sredstava na nivou direktnog korisnika budžetskih sredstava.
Odeljenju trezora Gradske uprave za finansije direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da dostave Obrazac br. 5 - Izveštaj o izvršenju budžeta i usaglašene zaključne listove glavne knjige sa Odeljenjem trezora, kao i obrazloženje odstupanja planiranih i utrošenih sredstava za iznose prekoračenja za traženi period.
Rok za dostavljanje kvartalnih izveštaja na Obrascu br. 5 je 10. dan po isteku kvartala za indirektne korisnike budžetskih sredstava, odnosno 15. dan po isteku kvartala za direktne korisnike budžetskih sredstava.
Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da do 1. marta obezbede konsolidovane izveštaje o primanjima i izdacima prethodne fiskalne godine za sve indirektne korisnike koji su u njihovoj nadležnosti i da ih najkasnije do 31. marta dostave Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju trezora radi izrade konsolidovanog završnog računa budžeta.
Kalendar za podnošenje godišnjih finansijskih izveštaja propisan je Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12,62/13,63/13 - ispr.,108/13,142/14, 68/15 - dr. zakon i 103/15):
- 28. februar - indirektni korisnici budžetskih sredstava pripremaju završne račune za prethodnu godinu i podnose ih nadležnim direktnim korisnicima budžetskih sredstava;
- 31. mart - direktni korisnici budžetskih sredstava pripremaju završni račun i podnose ga Gradskoj upravi za finansije, dok direktni korisnici budžetskih sredstava koji u svojoj nadležnosti imaju indirektne korisnike budžetskih sredstava kontrolišu i sravnjuju podatke iz završnih računa indirektnih korisnika, konsoliduju navedene izveštaje i sastavljaju konsolidovani godišnji izveštaj koji podnose Gradskoj upravi za finansije;
Odeljenje trezora sastavlja obrasce konsolidovanog završnog računa budžeta grada Kragujevca na osnovu svih proknjiženih promena u glavnoj knjizi trezora nastalih u toku godine i na osnovu konsolidovanih godišnjih izveštaja direktnih budžetskih korisnika.
- 15. maj - Gradska uprava za finansije - Odeljenje za budžet priprema Nacrt odluke o završnom računu budžeta grada Kragujevca i dostavlja ga Gradskom veću;
- 1. jun - Gradsko veće dostavlja Skupštini grada Kragujevca Predlog odluke o završnom računu budžeta grada Kragujevca;
- 15. jun - Gradska uprava za finansije dostavlja Upravi za trezor Odluku o završnom računu budžeta grada Kragujevca usvojenu od strane Skupštine grada Kragujevca.
Rokovi u ovom kalendaru predstavljaju krajnji rok za podnošenje završnih računa i drugih akata.
Budžetski izvršilac direktnog korisnika budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podataka na način propisan ovim uputstvom, uključujući i evidenciju dokumenata, registara, pisanih izveštaja i elektronskih podataka, koji se odnose na finansijske zadatke i aktivnosti, kao i da obezbedi da su ti podaci, na zahtev budžetskog inspektora, dostupni za pregled.
VII SADRŽAJ I VOĐENJE GLAVNE KNJIGE
Glavna knjiga trezora
Definicija
Glavna knjiga trezora je poslovna knjiga skupa svih računa koja se vodi po sistemu dvojnog knjigovodstva, u kojoj se sistematski obuhvataju stanja i evidentiraju sve promene na imovini, obavezama, kapitalu, prihodima i rashodima.
Glavna knjiga trezora sadrži sve transakcije i poslovne događaje, prihode i primanja, rashode i izdatke direktnih korisnika budžetskih sredstava sa izvorima finansiranja. U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog korisnika budžetskih sredstava.
Transakcije i poslovni događaji evidentirani u poslovnim knjigama direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava moraju biti ažurni i u skladu sa transakcijama i poslovnim događajima evidentiranim u glavnoj knjizi trezora.
Direktni korisnici budžetskih sredstava vode pomoćne knjige na osnovu izvoda iz glavne knjige trezora.
Nakon knjiženja naplaćenih prihoda i izvršenih rashoda u glavnoj knjizi trezora, dnevni izvodi se dostavljaju finansijskim službama direktnih korisnika budžetskih sredstava radi knjiženja.
Glavna knjiga trezora i pomoćne knjige direktnih korisnika budžetskih sredstava u okviru glavne knjige trezora, kao i glavne knjige indirektnih korisnika budžetskih sredstava, vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 103/11, 10/12, 18/12, 95/12, 99/12, 22/13, 48/13, 61/13, 63/13 - ispr., 106/13, 120/13, 20/14, 64/14, 81/14, 117/14, 128/14, 131/14, 32/15, 59/15, 63/15, 97/15 i 105/15).
Direktni korisnik budžetskih sredstava kod koga se vodi evidencija imovine, obaveza i potraživanja vrši obračun amortizacije i revalorizacije u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 62/13) i Pravilnikom o budžetskom računovodstvu ("Službeni list grada Kragujevca", br. 36/2015).
Radi poravnanja knjiženja u glavnoj knjizi trezora propisuje se obrazac Ispravka knjiženja (Obrazac - IK) koji služi za ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka. Promene ne mogu imati uticaja na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora. Obrazac overavaju budžetski izvršilac trezora i budžetski izvršilac direktnog korisnika.
Ispravka knjiženja (Obrazac - IK) sadrži:
- naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava;
- datum knjiženja;
- oznaku trezora;
- broj aproprijacije;
- šifru direktnog korisnika;
- oznaku funkcionalne klasifikacije;
- šifru indirektnog korisnika;
- oznaku ekonomske klasifikacije;
- opis promene;
- novčani iznos na dugovnoj strani;
- novčani iznos na potražnoj strani;
- oznaku izvora prihoda;
- napomene;
- potpis referenta direktnog korisnika, i
- potpis referenta trezora.
VIII OTVARANJE PODRAČUNA ZA POJEDINE VRSTE PRIHODA
Gradska uprava za finansije - Odeljenje trezora može odobriti otvaranje podračuna u okviru konsolidovanog računa trezora kod indirektnih korisnika budžetskih sredstava i u okviru samog budžeta:
- za prihode ostvarene iz izvornih aktivnosti direktnih korisnika, i
- za prihode ostvarene od donacija.
Podračuni se otvaraju na osnovu pisanog zahteva odgovornog lica direktnog korisnika budžetskih sredstava, uz odobrenje Gradske uprave za finansije. Zahtev za otvaranje podračuna dostavlja se Upravi za trezor. Podračuni su integralni deo konsolidovanog računa trezora.
Zatvaranje podračuna vrši se na osnovu zahteva korisnika budžetskih sredstava uz saglasnost Gradske uprave za finansije ili po automatizmu. Zahtev za zatvaranje podračuna dostavlja se Upravi za trezor.
Trezor može otvoriti evidencioni račun prihoda organa i drugih budžetskih korisnika i podračun za posebne namene u okviru konsolidovanog računa trezora.
Novčana sredstva sa podračuna za redovno poslovanje ne mogu se prenositi na podračun sopstvenih prihoda korisnika budžetskih sredstava. Sredstva sa podračuna sopstvenih prihoda mogu se prenositi na podračun sredstava za redovno poslovanje.
Indirektni budžetski korisnik sredstva sa podračuna može koristiti isključivo za namene planirane budžetom i godišnjim finansijskim planom.
Ukoliko se sredstva ostvare iznad planiranih iznosa, višak sredstava će se usmeriti na konsolidovani račun trezora.
Sve odredbe ovog uputstva vezane za izvršenje budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje i kontrolu finansijskih transakcija primenjuju se i na izvršenje rashoda sa ovih podračuna.
Glavna knjiga podračuna je sastavni deo glavne knjige trezora.
Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli organa Grada.
Donošenjem ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora grada Kragujevca od 25. oktobra 2013. godine, objavljeno u Službenom listu grada Kragujevca broj: 26/13.
Sastavni deo Uputstva su obrasci čije popunjavanje je pojašnjeno u ovom Uputstvu (Prilog 1).
Prilog uputstva je i Spisak direktnih korisnika budžetskih sredstava grada Kragujevca i indirektnih korisnika u njihovoj nadležnosti (Prilog 2).
PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA
OBRAZAC - PP |
_________________________________________________________ |
|
(naziv direktnog korisnika) |
|
GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE - ODELJENJE BUDŽETA
Kragujevac
PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA ZA _____ KVARTAL ____. godine
Organizaciona oznaka |
Funkcionalna klasifikacija |
Ekonomska klasifikacija |
Opis |
KVARTAL _____ |
Ukupno za |
|||||
Razdeo |
Glava |
Program |
Programska aktivnost/ projekat |
Mesec |
Mesec |
Mesec |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
_______________________ |
|
_____________________ |
overa budžetskog izvršioca |
|
odgovorno lice |
ZAHTEV ZA TRANSFER SREDSTAVA
OBRAZAC - TS |
Grad Kragujevac
Gradska uprava za finansije
ZAHTEV ZA TRANSFER SREDSTAVA
A. Zahtev za transfer sredstava (popunjava direktni korisnik budžeta) |
|||||||||
|
Redni broj |
Opis |
Šifra indirektnog korisnika budžeta |
Šifra funkcionalne klasifikacije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Podšifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Podšifra izvora finansiranja |
Redni broj aproprijacije |
Iznos |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno |
B. Podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta)
|
|||||||||||||||
Predračun _____ |
|
Račun _____ |
|
Ostalo _____ |
|
Broj dokumenta: |
B. Odobrenje za transfer sredstava (popunjava direktni korisnik budžeta) Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je trošak na teret navedenih šifara odgovarajući, da su nabavka i obaveza po osnovu plaćanja u skladu sa odgovarajućim odredbama Zakona o budžetskom sistemu, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca. |
||||||
Priprema |
|
_______________ |
|
Potpis: _______________ |
|
Datum: |
Overava: |
|
_______________ |
|
Potpis: _______________ |
|
Datum: |
Odobrava |
|
_______________ |
|
Potpis: _______________ |
|
Datum: |
ZAHTEV ZA PLAĆANJE
OBRAZAC - ZP |
Grad Kragujevac
Gradska uprava za finansije
ZAHTEV ZA PLAĆANJE
A. Zahtev za plaćanje (popunjava direktni korisnik budžeta) |
|||||||||
|
Redni broj |
Opis |
Šifra indirektnog korisnika budžeta |
Šifra funkcionalne klasifikacije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Podšifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Podšifra izvora finansiranja |
Redni broj aproprijacije |
Iznos |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ukupno |
B. Podaci o primaocu (popunjava direktni korisnik budžeta)
|
|||||||||||||||
Predračun _____ |
|
Račun _____ |
|
Ostalo _____ |
|
Broj dokumenta: |
C. Odobrenje za plaćanja (popunjava direktni korisnik budžeta) Ovim putem potvrđujem da su po mom saznanju ovi podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je trošak na teret navedenih šifara odgovarajući, da su nabavka i obaveza po osnovu plaćanja u skladu sa odgovarajućim odredbama Zakona o budžetskom sistemu, kao i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca. |
||||||
Priprema |
|
_______________ |
|
Potpis: _______________ |
|
Datum: |
Overava: |
|
_______________ |
|
Potpis: _______________ |
|
Datum: |
Odobrava |
|
_______________ |
|
Potpis: _______________ |
|
Datum: |
ZAHTEV ZA PROMENU APROPRIJACIJE
OBRAZAC - ZA
Registarski broj: |
|
(upisuje Odeljenje budžeta) |
|
_________________________________________________ |
|
(naziv direktnog korisnika) |
|
GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE - ODELJENJE ZA BUDŽET
ZAHTEV ZA PROMENU APROPRIJACIJE U __________. GODINI
1. Iz sredstava odobrenih Odlukom o budžetu grada Kragujevca za __________ godinu, zahtevamo promenu aproprijacija u ukupnom iznosu od ____________________ dinara, i to:
Šifra razloga: ______________________ Opis razloga: ________________________________
Organizaciona oznaka korisnika |
Naziv aproprijacije |
Šifra |
Izvor finansiranja |
Iznos |
||||||
Razdeo |
Glava |
Broj apropr. |
Funkcionalna |
Ekonomska (na tri mesta) |
Tekući |
U korist |
Na teret |
Promenjeni |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Potvrđujem da je zahtev za promenu aproprijacija u skladu sa Odlukom o budžeta grada Kragujevca za __________. godinu
_____________ |
M. P. |
__________________________ |
|
____________________________ |
(datum) |
|
(odgovorno lice za overavanje) |
|
(odgovorno lice za odobravanje) |
3. Da je zahtev za promenu aproprijacija u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za __________. godinu potvrđuje i overava Gradska uprava za finansije
_____________ |
M. P. |
__________________________ |
|
____________________________ |
(datum) |
|
(odgovorno lice za overavanje) |
|
(odgovorno lice za odobravanje) |
ZAHTEV ZA PROMENU KVOTE
OBRAZAC - ZPK
Registarski broj: |
|
(upisuje Odeljenje budžeta) |
|
_________________________________________________ |
|
(naziv direktnog korisnika) |
|
GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE - ODELJENJE ZA BUDŽET
ZAHTEV ZA PROMENU KVOTE ZA PERIOD ________________
1. Iz sredstava odobrenih Odlukom o budžetu grada Kragujevca za __________ godinu, zahtevamo promenu kvote u ukupnom iznosu od ____________________ dinara, i to:
Organizaciona oznaka korisnika |
Naziv aproprijacije |
Šifra |
Izvor finansiranja |
Iznos |
||||||
Razdeo |
Glava |
Broj apropr. |
Funkcionalna |
Ekonomska (na tri mesta) |
Tekući |
Smanjenje |
Povećanje |
Izmenjeni |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Potvrđujem da je zahtev za promenu kvote u skladu sa odobrenim aproprijacijama budžeta grada Kragujevca
_____________ |
M. P. |
__________________________ |
|
____________________________ |
(datum) |
|
(odgovorno lice za overavanje) |
|
(odgovorno lice za odobravanje) |
3. Da je zahtev za promenu kvote u skladu sa odobrenim aproprijacijama budžeta grada Kragujevca potvrđuje i overava Gradska uprava za finansije
_____________ |
M. P. |
__________________________ |
|
____________________________ |
(datum) |
|
(odgovorno lice za overavanje) |
|
(odgovorno lice za odobravanje) |
NALOG ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA
OBRAZAC - IK |
NALOG ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA
Kragujevac
GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE - ODELJENJE TREZORA
Direktni korisnik: |
Trezor: |
Datum: |
Datum: |
Broj aproprijacije: |
|
Direktni korisnik |
Funkcionalna klasifikacija |
Indirektni korisnik |
Subanalitički konto |
Opis promene |
Duguje |
Potražuje |
Izvor prihoda |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Napomena: |
|
|
________________________ |
|
_______________________ |
Referent direktnog korisnika |
|
Referent trezora |
SPISAK DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA GRADA KRAGUJEVCA I INDIREKTNIH KORISNIKA U NJIHOVOJ NADLEŽNOSTI
Redni broj |
Naziv |
Šifra direktnog korisnika |
Šifra namene |
Šifra indirektnog korisnika |
1 |
Skupština grada |
09706 |
|
|
2 |
Gradonačelnik i pomoćnici gradonačelnika |
09707 |
70678 |
|
3 |
Gradsko veće |
91699 |
|
|
4 |
Zaštitnik građana |
80952 |
|
|
5 |
Gradsko javno pravobranilaštvo |
03703 |
|
|
6 |
Gradska uprava za finansije |
09708 |
|
|
7 |
Gradska poreska uprava |
91700 |
|
|
8 |
Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove |
94669 |
|
|
9 |
Gradska uprava za imovinu |
94662 |
|
|
10 |
Gradska uprava za investiciju |
94661 |
|
|
10.1 |
- JP "Javno preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" |
|
70879 |
09862 |
11 |
Gradska uprava za prostorno planiranje, urbanizam, izgradnju i zaštitu životne sredine |
94663 |
|
|
12 |
Gradska uprava za privredu |
94666 |
|
|
12.1 |
- Gradska turistička organizacija |
|
|
80006 |
12.2 |
- Direkcija za robne rezerve |
|
70946 |
03702 |
13 |
Gradska uprava za vanprivredne delatnosti |
94667 |
|
|
13.1 |
- Centar za stručno obrazovanje zaposlenih u obrazovanju |
|
|
80932 |
13.2 |
- Predškolska ustanova "Nada Naumović" |
|
|
03783 |
13.3 |
- Predškolska ustanova "Đurđevdan" |
|
|
94321 |
13.4 |
Kultura - indirektni korisnici |
|
70881 |
|
|
1 - Dom omladine Kragujevac |
|
70881 |
03784 |
|
2 - Zavod za zaštitu spomenika |
|
70881 |
03785 |
|
3 - Istorijski arhiv Kragujevac |
|
70881 |
03786 |
|
4 - Narodna biblioteka "Vuk Karadžić" |
|
70881 |
03787 |
|
5 - Narodni muzej |
|
70881 |
03788 |
|
6 - Spomen Park Kragujevac |
|
70881 |
03789 |
|
7 - Knjaževsko srpski teatar |
|
70881 |
03791 |
|
8 - Pozorište za decu Kragujevac |
|
70881 |
09438 |
|
9 - Centar za negovanje tradicionalne kulture "Abrašević" |
|
70881 |
80062 |
|
10 - Muzički centar |
|
70881 |
80875 |
14 |
Gradska uprava za zdravstvenu i socijalnu zaštitu |
94668 |
|
|
14.1 |
- Centar za razvoj usluga socijalne zaštite"Knjeginja Ljubica" |
|
|
80939 |
15 |
Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove |
94665 |
|
|
|
- Mesna samouprava |
|
|
|
|
1. MZ "Erdoglija" |
|
|
03709 |
|
2. MZ Vašarište |
|
|
03710 |
|
3. MZ Šumarice |
|
|
03711 |
|
4. MZ Adžine Livade |
|
|
03712 |
|
5. MZ Botunje |
|
|
03713 |
|
6. MZ Bukurovac |
|
|
03714 |
|
7. MZ Velika Sugubina |
|
|
03715 |
|
8. MZ Veliki Šenj |
|
|
03716 |
|
9. MZ Veliko Polje |
|
|
03717 |
|
10. MZ Vinjište |
|
|
03718 |
|
11. MZ Vlakča |
|
|
03719 |
|
12. MZ Gornja Sabanta |
|
|
03720 |
|
13. MZ Gornje Grbice |
|
|
03721 |
|
14. MZ Gornje Jarušice |
|
|
03722 |
|
15. MZ Gornje Komarice |
|
|
03723 |
|
16. MZ Grošnica |
|
|
03724 |
|
17. MZ Desimirovac |
|
|
03725 |
|
18. MZ Divostin |
|
|
03726 |
|
19. MZ Dobrača |
|
|
03727 |
|
20. MZ Donja Sabanta |
|
|
03728 |
|
21. MZ Donje Grbice |
|
|
03729 |
|
22. MZ Donje Komarice |
|
|
03730 |
|
23. MZ Dragobraća |
|
|
03731 |
|
24. MZ Drača |
|
|
03732 |
|
25. MZ Drenovac |
|
|
03733 |
|
26. MZ Dulene |
|
|
03734 |
|
27. MZ Erdeč |
|
|
03735 |
|
28. MZ Ždraljica |
|
|
03736 |
|
29. MZ Ilićevo |
|
|
03737 |
|
30. MZ Jabučje |
|
|
03738 |
|
31. MZ Jovanovac |
|
|
03739 |
|
32. MZ Kamenica |
|
|
03740 |
|
33. MZ Korićani |
|
|
03741 |
|
34. MZ Korman |
|
|
03742 |
|
35. MZ Mala Vrbica |
|
|
03743 |
|
36. MZ Maršić |
|
|
03744 |
|
37. MZ Masloševo |
|
|
03745 |
|
38. MZ Novi Milanovac |
|
|
03746 |
|
39. MZ Opornica |
|
|
03747 |
|
40. MZ Pajazitovo |
|
|
03748 |
|
41. MZ Petrovac |
|
|
03749 |
|
42. MZ Poskurice |
|
|
03750 |
|
43. MZ Prekopeča |
|
|
03751 |
|
44. MZ Ramaća |
|
|
03752 |
|
45. MZ Resnik |
|
|
03753 |
|
46. MZ Rogojevac |
|
|
03754 |
|
47. MZ Selište |
|
|
03755 |
|
48. MZ Stanovo |
|
|
03756 |
|
49. MZ Stragari |
|
|
03757 |
|
50. MZ Teferič |
|
|
03758 |
|
51. MZ Trmbas |
|
|
03759 |
|
52. MZ Čumić |
|
|
03760 |
|
53. MZ Ugljarevac |
|
|
03761 |
|
54. MZ Cvetojevac |
|
|
03762 |
|
55. MZ Cerovac |
|
|
03763 |
|
56. MZ Šljivovac |
|
|
03764 |
|
57. MZ "1. maj" |
|
|
03765 |
|
58. MZ "21. oktobar" |
|
|
03766 |
|
59. MZ "Aerodrom" |
|
|
03767 |
|
60. MZ "Bagremar" |
|
|
03768 |
|
61. MZ "Bubanj" |
|
|
03769 |
|
62. MZ "Vinogradi" |
|
|
03770 |
|
63. MZ "Lepenica" |
|
|
03771 |
|
64. MZ "Narodni heroj Filip Kljajić" |
|
|
03772 |
|
65. MZ "Novo naselje Bresnica 3" |
|
|
03773 |
|
66. MZ "Novo naselje Male Pčelice" |
|
|
03774 |
|
67. MZ "Palilule" |
|
|
03775 |
|
68. MZ "Pivara" |
|
|
03776 |
|
69. MZ "Stara radnička kolonija" |
|
|
03777 |
|
70. MZ "Sušica" |
|
|
03778 |
|
71. MZ "Uglješnica" |
|
|
03779 |
|
72. MZ "Centar grada" |
|
|
03780 |
|
73. MZ Kutlovo |
|
|
03781 |
|
74. MZ Male Pčelice "Staro Selo" |
|
|
03782 |
|
75. MZ Velike Pčelice |
|
|
09527 |
|
76. MZ Beloševac |
|
|
09528 |
|
77. MZ Lužnice |
|
|
09529 |
|
78. MZ Denino brdo |
|
|
80235 |
16 |
Gradska uprava za javne nabavke |
94671 |
|
|
17 |
Gradska uprava za upravljanje projektima, održivi i ravnomerni razvoj |
94664 |
|
|
18 |
Gradska uprava za poslove Gradonačelnika i Gradskog veća |
94670 |
|
|