ODLUKAO OBJEDINJENOJ NAPLATI KOMUNALNIH I DRUGIH USLUGA("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 8/2015 i 33/2015) |
Ovom Odlukom propisuju se uslovi i način obavljanja poslova objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga, uređuju pitanja u vezi sa naknadom za izvršene poslove i pravima i obavezama korisnika komunalnih i drugih usluga, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje ove delatnosti.
Pod objedinjenom naplatom komunalnih i drugih usluga, u smislu ove Odluke, podrazumeva se skup određenih poslova radi naplate komunalnih i drugih usluga od fizičkih lica, pravnih lica i preduzetnika (u daljem tekstu: korisnika komunalnih i drugih usluga) putem uplatnice, na teritoriji grada Zrenjanina.
Objedinjenom naplatom obuhvaćena je naplata sledećih usluga:
- naknade za isporučenu vodu,
- naknade za otpadnu vodu,
- naknada fiksnog dela za vodovodni priključak,
- naknada za korišćenje vodoprivrednih objekata,
- naknade za iznošenje kućnog smeća,
- posebna naknada za zaštitu i unapređenje životne sredine,
- naknade daljinskog grejanja i
- drugih usluga.
Objedinjenu naplatu komunalnih i drugih usluga grada Zrenjanina obavlja Javno komunalno preduzeće "Zrenjaninska objedinjena naplata" Zrenjanin (u daljem tekstu: Preduzeće).
Preduzeće je dužno da poslove objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga izvrši na način i u rokovima utvrđenim ovom Odlukom.
Preduzeće obavlja poslove objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga u svoje ime, a za račun javnih komunalnih preduzeća, javnih preduzeća i drugih pravnih subjekata čiji je osnivač grad Zrenjanin, kao i drugih pravnih lica kojima je povereno obavljanje komunalnih ili drugih delatnosti (u daljem tekstu: Korisnik objedinjene naplate).
Za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana, Preduzeće će zaključiti Ugovor sa Korisnicima objedinjene naplate u skladu sa odredbama ove Odluke.
Objedinjenom naplatom mogu se obuhvatiti i druge usluge, o čemu se zaključuje poseban Ugovor, između Preduzeća i budućeg Korisnika objedinjene naplate, u skladu sa odredbama ove Odluke.
II POSLOVI I NAČIN VRŠENJA POSLOVA OBJEDINJENE NAPLATE
Sistem objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga podrazumeva praćenje blagovremenosti i potpunosti izmirenja obaveza korisnika komunalnih i drugih usluga i evidentiranje neizmirenih obaveza po izdatim računima najkasnije do roka utvrđenog Ugovorom iz člana 5. stav 2. ove Odluke.
Poslovi objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga su:
1. uspostavljanje i vođenje matične evidencije korisnika komunalnih i drugih usluga,
2. obračun mesečnih obaveza korisnika komunalnih i drugih usluga,
3. dostavljanje mesečnih računa korisnicima komunalnih i drugih usluga,
4. naplata komunalnih i drugih usluga i preduzimanje mera za sprovođenje postupka prinudne naplate neizmirenih potraživanja Korisnika objedinjene naplate,
5. obaveštavanje i opominjanje korisnika komunalnih i drugih usluga o neizmirenim obavezama po osnovu izdatih računa i prijem reklamacija,
6. prenošenje sredstava od ostvarene naplate Korisnicima objedinjene naplate,
7. vođenje analitičkog knjigovodstva Korisnicima objedinjene naplate,
8. vođenje evidencije i izrada izveštaja na osnovu podataka iz evidencija,
9. blagovremeno dostavlja Korisnicima sistema objedinjene naplate promene podataka o korisnicima usluga kao i podatke o neuručenim jedinstvenim uplatnicama sa razlozima zbog kojih uručenje nije izvršeno.
10. drugi poslovi koji proističu iz objedinjene naplate.
Matična evidencija se vodi na osnovu podataka iz evidencija Korisnika objedinjene naplate.
Obaveze korisnika komunalnih i drugih usluga obračunavaju se po pravilu jednom mesečno, na osnovu podataka o potrošnji i ceni odnosno o visini naknade za određenu komunalnu i drugu uslugu, u skladu sa zakonom i posebnim propisima Skupštine grada Zrenjanina, kojima se uređuju uslovi i način organizovanja poslova u obavljanju pojedinih komunalnih delatnosti i drugim propisima.
Podatke iz stava 1. ovog člana Korisnici objedinjene naplate su dužni da dostave Preduzeću najkasnije do osmog dana u narednom mesecu za prethodni mesec.
U slučaju da neki od Korisnika objedinjene naplate, ne dostavi podatke iz člana 8. stav 1. ove Odluke, u utvrđenom roku, izvršiće se akontativni obračun mesečne obaveze korisnika te usluge, na osnovu obaveze za prethodni mesec.
Konačni obračun mesečne obaveze korisnika komunalnih i drugih usluga, izvršiće se pri prvom narednom mesečnom obračunu, nakon što korisnik objedinjene naplate dostavi podatke.
Komunalne i druge usluge, plaćaju se na osnovu računa, putem uplatnice na kojoj su posebno iskazani, po pravilu, mesečni iznosi, odnosno akontacija naknada komunalnih i drugih usluga i posebno je iskazan iznos poreza na dodatu vrednost. Uplatnica istovremeno sadrži i ukupan zbir navedenih iznosa.
Uplatnice se dostavljaju korisnicima komunalnih i drugih usluga predajom na redovnu poštansku dostavu, ili na drugi pogodan način, najkasnije do jedanaestog dana u mesecu za prethodni mesec.
Preduzeće pre pokretanja postupka prinudne naplate, po pravilu, dostavlja korisnicima komunalnih i drugih usluga pismenu opomenu dospelih, a neizmirenih obaveza.
Preduzeće je u obavezi da podnese predlog za izvršenje neizmirenih obaveza korisnika komunalnih i drugih usluga najkasnije trideset dana pre isteka roka zastarelosti.
Sredstva uplaćena na naplatnim mestima korisnika objedinjene naplate ili drugim mestima (banke, pošte,...), prenosiće se na poseban račun Preduzeća koji se odnosi isključivo na objedinjenu naplatu.
Preduzeće je dužno da dnevno vodi analitičko knjigovodstvo po izdatim i naplaćenim računima korisnika komunalnih i drugih usluga i dnevno dostavlja korisnicima objedinjene naplate analitike uplata za dnevno preneta sredstva.
III NAKNADA ZA VRŠENJE POSLOVA OBJEDINJENE OBRADE I NAPLATE
Za obavljanje poslova objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga Preduzeću pripada naknada utvrđena posebnim Ugovorom između Preduzeća i Korisnika objedinjene naplate.
Gradsko veće grada Zrenjanina daje saglasnost na ugovor iz stava 1. ovog člana.
Ostali korisnici objedinjene naplate plaćaju naknadu za obavljanje poslova objedinjene naplate u skladu sa Ugovorom koji će zaključiti sa Preduzećem.
IV PRAVA I OBAVEZE KORISNIKA KOMUNALNIH I DRUGIH USLUGA
Korisnici komunalnih i drugih usluga, dužni su da mesečne iznose iskazane na uplatnici uplate na: šalterima Preduzeća, šalterima korisnika objedinjene naplate, šalterima pošte, odnosno poslovnih banaka.
Korisnik komunalnih usluga koji iz bilo kog razloga ne primi jedinstvenu uplatnicu do petnaestog dana u mesecu za prethodni mesec, ili je izgubi ili uništi, dužan je da na šalteru Preduzeća pribavi odgovarajuću uplatnicu.
Korisnici komunalnih i drugih usluga su dužni, da svoje mesečne obaveze po uplatnici, izmire do 20. dana u mesecu za prethodni mesec.
Ako korisnik komunalnih i drugih usluga ne plati ukupan iznos zaduženja, a ne naglasi koju uslugu plaća, uplaćeni iznos će se smatrati kao uplata dela zaduženja sa jedinstvene uplatnice koja će predstavljati plaćanje komunalnih i drugih usluga srazmerno procentu učešća u ukupnom zaduženju, odnosno plaćanje komunalne usluge ako je iznos i usluga tačno naveden.
Uplata dela zaduženja iz stava 2. ovog člana vrši se na osnovu posebne uplatnice.
U slučaju neblagovremenog izmirenja obaveza, korisnici komunalnih i drugih usluga dužni su da plate zakonom utvrđenu kamatu.
Korisnici komunalnih i drugih usluga, dužni su da o svim promenama od značaja za utvrđivanje njihovih obaveza u vezi sa korišćenjem istih, obaveste korisnika objedinjene naplate pismenim putem u roku od 15 dana od dana nastale promene, u suprotnom snose posledice neobaveštavanja sve do trenutka kada to učine.
U slučaju promene korisnika komunalne usluge na nekretnini, i prethodni korisnik i novi korisnik imaju obavezu da o promeni pismeno obaveste bilo korisnika objedinjene naplate bilo Preduzeće u roku od 15 dana od dana promene.
Korisnici komunalnih i drugih usluga, mogu uložiti prigovor Preduzeću na način obračuna svojih obaveza u roku od 8 dana od dana prijema računa, odnosno jedinstvene uplatnice.
Po prigovoru iz st. 1 ovog člana, Preduzeće postupa u roku od 8 dana od dana prijema prigovora, na način utvrđen Ugovorom sa Korisnikom objedinjene naplate.
Obavezuju se Preduzeće i Korisnici objedinjene naplate čiji je osnivač grad Zrenjanin, da najkasnije do 20. januara 2016. godine zaključe Ugovor o međusobnim pravima i obavezama u organizovanju i vršenju poslova objedinjene naplate komunalnih i drugih usluga.
Preduzeće je dužno da potraživanja Korisnika objedinjene naplate od korisnika komunalnih i drugih usluga, do perioda primene sistema objedinjene naplate, u skladu sa ovom Odlukom, iskaže posebno kao obaveštenje a na osnovu podataka o stanju duga dobijenog od JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina".
Izmirenje potraživanja iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu uplatnice.
Preduzeće će otpočeti sa obavljanjem objedinjene naplate najkasnije do 01.07.2016. godine.
Do otpočinjanja sa radom Preduzeća, JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina" nastavlja da obavlja poslove objedinjene naplate.
Preuzimanje baze podataka korisnika komunalnih i drugih usluga između Preduzeća i JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina" izvršiće se zapisničkim putem.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o objedinjenoj naplati komunalnih i drugih usluga ("Službeni list opštine Zrenjanin", br. 13/06 i "Službeni list grada Zrenjanina", br. 4/10 i 14/11).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".