ODLUKA

O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2016. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 62/2015)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2016. godinu (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:

R. br

Izvori prihoda

u dinarima

% udeo

A.

Sredstva iz budžeta Grada za 2016. godinu

783.910.486,00

100

 

Ukupno sredstva: (A)

783.910.486,00

100

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima i to:

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

u dinarima

% udeo

 

 

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

783.910.486,00

100,00

1.

 

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

222.000.000,00

28,32

 

1.1.

Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo

90.000.000,00

11,48

 

1.2.

Izgradnja sportske hale na sremskoj strani

90.000.000,00

11,48

 

1.3.

Izgradnja prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju

20.000.000,00

2,55

 

1.4.

Kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora i poboljšanje energetske efikasnosti

15.000.000,00

1,91

 

1.5.

Izgradnja poslovnog prostora u saradnji sa drugim investitorima - Kisačka 55

6.000.000,00

0,77

 

1.6.

Izgradnja poslovno stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa suinvestitorom - Stražilovska 12-14

1.000.000,00

0,13

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

37.000.000,00

4,72

 

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

5.500.000,00

0,70

 

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

12.000.000,00

1,53

 

2.3.

Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova

13.000.000,00

1,66

 

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

4.500.000,00

0,57

 

2.5.

Ostali objekti od interesa lokalne samouprave - rekonstrukcija fasada

2.000.000,00

0,26

3.

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

16.000.000,00

2,04

 

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora

3.000.000,00

0,38

 

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora

13.000.000,00

1,66

 

 

(Svega 1 + 2 + 3)

275.000.000,00

35,08

4.

 

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

508.910.486,00

64,92

 

4.1.

Troškovi osiguranja

13.900.000,00

1,77

 

4.2.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

1.000.000,00

0,13

 

4.3.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

142.200.000,00

18,14

 

4.4.

Troškovi Preduzeća

267.200.476,00

34,09

 

 

4.4.0.

Materijalni troškovi (el. energija, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...)

187.255.476,00

23,89

 

 

4.4.1.

Izdaci Preduzeća (administrativna oprema, nematerijalna imovina)

1.500.000,00

0,19

 

 

4.4.2.

Troškovi korišćenja Sportske hale u Futogu

19.500.000,00

2,49

 

 

4.4.3.

Troškovi korišćenja Sportskog centra "Slana bara" (Hala)

23.420.000,00

2,99

 

 

4.4.4.

Troškovi korišćenja Sportskog centra "Slana bara" (Bazen)

30.525.000,00

3,89

 

 

4.4.5.

Troškovi korišćenja el. energije na Gradskom stadionu "Karađorđe"

4.000.000,00

0,51

 

 

4.4.6.

Geodetske usluge

1.000.000,00

0,13

 

4.5.

Troškovi za legalizaciju objekata

1.000.000,00

0,13

 

4.6.

Plate za zaposlene i naknade za Nadzorni odbor

78.110.010,00

9,96

 

 

4.6.1.

Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima

76.339.475,00

9,74

 

 

4.6.2.

Naknade članovima Nadzornog odbora

1.495.535,00

0,19

 

 

4.6.3.

Jubilarne nagrade

275.000,00

0,04

 

4.7.

Troškovi za marketing

1.700.000,00

0,22

 

4.8.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

3.800.000,00

0,48

 

 

4.8.1.

Fond "Melanija Bugarinović"

3.800.000,00

0,48

 

 

 

Ukupno:

783.910.486,00

100,00

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz tačke 1. podtačke 1.1. do 1.6., tačke 3. podtačke 3.1. i 3.2. i tačke 4. podtačke 4.4.1. ovog člana su kapitalne investicije.

Član 4

Radovi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora iz tačke 2. podtačka 2.4. "Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima" vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu do planiranog iznosa.

O izvršenim radovima i utrošku sredstava direktor je dužan da obavesti Nadzorni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl).

Član 5

Nadzorni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na predlog direktora Preduzeća može da izvrši preusmeravanje odobrenog iznosa u programskoj tački rashoda u iznosu 5% vrednosti za programsku tačku rashoda čiji se iznos umanjuje.

Član 6

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 1. januara 2016. godine.

 

PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2016. GODINI

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2016. godini, ovim Programom definišu se objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to su:

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

u dinarima

% udeo

 

 

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

783.910.486,00

100,00

1.

 

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

222.000.000,00

28,32

 

1.1.

Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo

90.000.000,00

11,48

 

1.2.

Izgradnja sportske hale na sremskoj strani

90.000.000,00

11,48

 

1.3.

Izgradnja prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju

20.000.000,00

2,55

 

1.4.

Kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora i poboljšanje energetske efikasnosti

15.000.000,00

1,91

 

1.5.

Izgradnja poslovnog prostora u saradnji sa drugim investitorima - Kisačka 55

6.000.000,00

0,77

 

1.6.

Izgradnja poslovno stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa suinvestitorom - Stražilovska 12-14

1.000.000,00

0,13

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

37.000.000,00

4,72

 

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

5.500.000,00

0,70

 

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

12.000.000,00

1,53

 

2.3.

Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova

13.000.000,00

1,66

 

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

4.500.000,00

0,57

 

2.5.

Ostali objekti od interesa lokalne samouprave - rekonstrukcija fasada

2.000.000,00

0,26

3.

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

16.000.000,00

2,04

 

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora

3.000.000,00

0,38

 

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora

13.000.000,00

1,66

 

 

(Svega 1 + 2 + 3)

275.000.000,00

35,08

4.

 

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

508.910.486,00

64,92

 

4.1.

Troškovi osiguranja

13.900.000,00

1,77

 

4.2.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

1.000.000,00

0,13

 

4.3.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

142.200.000,00

18,14

 

4.4.

Troškovi Preduzeća

267.200.476,00

34,09

 

 

4.4.0.

Materijalni troškovi (el. energija, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...)

187.255.476,00

23,89

 

 

4.4.1.

Izdaci Preduzeća (administrativna oprema, nematerijalna imovina)

1.500.000,00

0,19

 

 

4.4.2.

Troškovi korišćenja Sportske hale u Futogu

19.500.000,00

2,49

 

 

4.4.3.

Troškovi korišćenja Sportskog centra "Slana bara" (Hala)

23.420.000,00

2,99

 

 

4.4.4.

Troškovi korišćenja Sportskog centra "Slana bara" (Bazen)

30.525.000,00

3,89

 

 

4.4.5.

Troškovi korišćenja el. energije na Gradskom stadionu "Karađorđe"

4.000.000,00

0,51

 

 

4.4.6.

Geodetske usluge

1.000.000,00

0,13

 

4.5.

Troškovi za legalizaciju objekata

1.000.000,00

0,13

 

4.6.

Plate za zaposlene i naknade za Nadzorni odbor

78.110.010,00

9,96

 

 

4.6.1.

Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima

76.339.475,00

9,74

 

 

4.6.2.

Naknade članovima Nadzornog odbora

1.495.535,00

0,19

 

 

4.6.3.

Jubilarne nagrade

275.000,00

0,04

 

4.7.

Troškovi za marketing

1.700.000,00

0,22

 

4.8.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

3.800.000,00

0,48

 

 

4.8.1.

Fond "Melanija Bugarinović"

3.800.000,00

0,48

 

 

Ukupno:

783.910.486,00

100,00

JP "Poslovni prostor" planira kapitalna ulaganja u ukupnom iznosu od 239.500.000,00 dinara koja će se finansirati iz sredstava budžeta Grada.

Planirani izdaci na izgradnji poslovnih objekata iznose 207.000.000,00 dinara bez PDV-a i predstavljaju kapitalne izdatke. U okviru navedenih sredstava planirano je za izgradnju (tačka 1.1.):

- 90.000.000,00 dinara za završetak izgradnje poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo Rimski šančevi. Razvoj radne zone Rimski šančevi je dugoročan projekat i treba da obezbedi oko 50.000 m2 korisnog poslovnog prostora. Od navedenog iznosa 60.000.000,00 dinara je planirano za završetak treće proizvodno-uslužne hale za koju je potpisan ugovor, a 20.000.000,00 dinara za završetak druge proizvodno-uslužne hale. U okviru planiranih sredstava, a ukoliko se stvore uslovi, predviđena je izgradnja gasnog prstena u iznosu od 10.000.000,00 dinara (podtačka 1.1.),

- 90.000.000,00 dinara za izgradnju zgrada i objekata. U okviru planiranih sredstava predviđena su sredstva za završetak izgradnje sportske hale na sremskoj strani (za koju je potpisan ugovor) u iznosu od 90.000.000,00 dinara i površinom od 2.400 m2, čime se obezbeđuje unapređenje sporta (podtačka 1.2.),

- 20.000.000,00 dinara za izgradnju zgrada i objekata. U okviru planiranih sredstava predviđena su sredstva za završetak izgradnje prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju. Izgradnjom objekta preduzimaju se mere kojima se zbrinjavaju deca sa poremećajem u društvenom ponašanju (podtačka 1.3.),

- 6.000.000,00 dinara za izgradnju poslovnog prostora u saradnji sa drugim investitorima za objekat u Kisačkoj 55 (podtačka 1.5.), i

- 1.000.000,00 dinara za izgradnju poslovno stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa suinvestitorom - Stražilovska 12-14 (podtačka 1.6.).

Planirani izdaci na kapitalnom održavanju zgrada i objekata iznose 15.000.000,00 dinara i odnose se na kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora i poboljšanje energetske efikasnosti predviđene za rekonstrukciju objekata i privođenje nameni (podtačka 1.4.).

Planirani izdaci za projektno planiranje iznose 16.000.000,00 dinara (tačka 3.). U okviru navedenih sredstava planirano je:

- 13.000.000,00 dinara za projektnu dokumentaciju za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora i

- 3.000.000,00 dinara za izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju i adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora.

Za nabavku administrativne opreme (kancelarijske, računarske, komunikacione i elektronske), kao i za održavanje kompjuterskog softvera, planiraju se sredstva u iznosu od 1.500.000,00 dinara (podtačka 4.4.1.).

JP "Poslovni prostor" planira sredstva za adaptaciju, rekonstrukciju, sanaciju i održavanje poslovnih objekata-prostora u ukupnom iznosu od 37.000.000,00dinara, koja se odnose na tekuće popravke i održavanje zgrada i objekata, kao i opreme (tačka 2.).

Tačka 4. "Rashodi i izdaci na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2016. godinu":

4.1. Troškovi osiguranja - Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama i opremom podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njima nastaju, osiguranje prostora i opreme će se vršiti na svakovremenu stvarnu vrednost, kao i obavezno osiguranje zaposlenih, za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od 13.900.000,00 dinara.

4.2. i 4.3. Zakonske obaveze (porez na dobit Preduzeća i porez na dodatu vrednost) - Na ime poreskih obaveza JP "Poslovni prostor" (porez na dobit Preduzeća i porez na dodatu vrednost - PDV) planiraju se sredstva u iznosu od 143.200.000,00 dinara.

4.4. Troškovi Preduzeća - Na ime izdataka - troškova JP "Poslovni prostor" planirana su sredstva u iznosu od 267.200.476,00 dinara, od čega:

- na ime materijalnih troškova (električna energija, voda, grejanje, održavanje higijene, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje, kancelarijski materijal, PTT, ugovori o delu) planiran je iznos od 187.255.476,00 dinara (podtačka 4.4.0),

- izdaci Preduzeća (administrativna oprema, nematerijalna imovina...) u iznosu od 1.500.000,00 dinara (podtačka 4.4.1.),

- za korišćenje Sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiran je iznos od 19.500.000,00 dinara (podtačka 4.4.2.),

- za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" - hala (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) iznos od 23.420.000,00 dinara (tačka 4.4.3.),

- za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" - bazen (električna energija, voda, grejanje, održavanje objekta) iznos od 30.525.000,00 dinara (tačka 4.4.4.),

- za korišćenje električne energije na Gradskom stadionu "Karađorđe" planiran je iznos od 4.000.000,00 dinara (tačka 4.4.5.) i

- za geodetske usluge iznos od 1.000.000,00 dinara (tačka 4.4.6.).

4.5. Troškovi za legalizaciju objekata planirani su u iznosu od 1.000.000,00 dinara.

4.6. Plate za zaposlene, naknade za Nadzorni odbor i jubilarne nagrade planirane su u iznosu od 78.110.010,00 dinara, od čega:

- plate i dodaci za 55 zaposlenih sa poslovodstvom (direktor) u JP "Poslovni prostor" i pripadajućim porezima i doprinosima, planirane u iznosu od 76.339.475,00 dinara u skladu sa Uputstvom za pripremu Budžeta Grada za 2016. godinu tako što je masa sredstava za zarade planirana u skladu sa Zakonom o privremenom uređivanju osnovica za obračun i isplatu plata, odnosno zarada i drugih stalnih primanja kod korisnika javnih sredstava ("Službeni glasnik RS", broj 116/14) umanjena za 10% i još dodatno umanjena za 3% u cilju sprovođenja racionalizacije u skladu sa Zakonom o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru ("Službeni glasnik RS", br. 68/15 i 85/15). Tako umanjena zarada umanjena je i za sredstva za uvećanje plata predškolskoj ustanovi (podtačka 4.6.1.),

- naknade članovima Nadzornog odbora planirane u iznosu od 1.495.535,00 dinara (podtačka 4.6.2.) i

- jubilarne nagrade za zaposlene planirane u iznosu od 275.000,00 dinara (tačka 4.6.3.).

4.7. Troškovi za marketing planirani su u iznosu od 1.700.000,00 dinara, a sredstva će se koristiti za oglašavanje poslovnog prostora kojim upravlja JP "Poslovni prostor" radi izdavanja u zakup i za reklamne i propagandne aktivnosti i promociju poslovnih prostora kojim upravlja JP "Poslovni prostor".

4.8. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama planirane su u iznosu od 3.800.000,00 dinara i odnose se na:

- Fond "Melanije Bugarinović" - od legata u Beogradu, koji se izdaje u zakup, zakupnina se prenosi u celokupnom godišnjem iznosu bez PDV - (podtačka 4.8.1.).